eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
294 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
بالا رفتن عمل و مقبوليّت آن، با صحّت شرعى خيلى تفاوت دارد. اگر با پايان يافتن ماه مبارك رمضان، در أعمال و كردار شما هيچ گونه تغييرى پديد نيامد و راه و روش شما با قبل از ماه صيام فرقى نكرد، معلوم مى‏شود روزه ‏اى كه از شما خواسته ‏اند محقّق نشده است؛ آنچه انجام داده ‏ايد روزه عامّه حيوانى بوده است. امام خمینی (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 39 @Arshiv_Gholam
السّلامُ علیکَ یا جعفر بن محمد (علیهما السّلام) 🌹 قال الرّضا (علیه السّلام): «اِذَا نَزَلَتْ بِکُمْ شَدِیدَةٌ فَاسْتَعِینُوا بِنَا» هر گاه برای شما پیش آمد سختی روی داد از ما کمک و یاری بجوئید. (مستدرک الوسائل،ج۵،ص۲۲۹) 🌹 جلسه هفتگی هیأت خیمه اصحاب الحسین (علیه السلام) سخنران: استاد فربهی زمان: جمعه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹ مکان: قم، خیابان سمیه، کوچه ۱۴، پلاک ۲۴، منزل آقای قربانی "خانوادگی" مهمان سفره اطعام اهلبیت (علیهم السلام) هستیم. @kh_ashabalhosein @Arshiv_Gholam
1399.3.28.mp3
20.97M
⬛️ شام شهادت امام صادق (علیه السّلام) 🕙 چهارشنبه 1399/03/28 🔈 سخنرانی حضرت استاد مهدوی نیا ✅ پیشنهاد دانلود @Arshiv_Gholam
عالِمی که حرص به دنیا داشته باشد مردود است. عالِمی که از محرّمات إجتناب نداشته باشد مردود است. نه اینکه عالِم نباید از تمتّعات زندگی بهره ببرد؛ أمّا مراتبی هست که انسان در آن مراتب، باید حقّاً و إنصافاً از تمتّعاتی چشم بپوشد...این که حرص به دنیا در عالِم إحساس شود _و لو به حسب ظاهر فعل حرامی هم نکند؛ أمّا همین طور از چپ و راست دنبال این باشد که بتواند مال دنیا را جمع کند_ ضدّ قدس است...این نسل موظّف است چه از راه علم و تداوم رشته علمی و پیشرفت علمی و چه از لحاظ حفظ إعتبار تقوایی و قدسی، آبروی أسلاف را حفظ کند. نائب المهدی امام خامنه ای دیدار با أئمّة جماعات و روحانیّون و مبلّغین در آستانه ماه مبارک رمضان، 1371/11/25 سیمای آرمانی طلبه، ص 70 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ عَمْرٍو قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَا يَسْتَجِيبُ دُعَاءً بِظَهْرِ قَلْبٍ سَاهٍ، فَإِذَا دَعَوْتَ فَأَقْبِلْ بِقَلْبِكَ ثُمَّ اسْتَيْقِنْ بِالْإِجَابَةِ. الكافي، ج‏2، ص 473 @Arshiv_Gholam
و "عصمت" غير از ايمان كامل نمى‏باشد، معناى عصمت أنبياء و أولياء اين نيست كه مثلاً جبرئيل دست آنان را بگيرد. البتّه اگر جبرئيل دست شمر را هم بگيرد هرگز مرتكب گناه نمى‏شود! بلكه عصمت زاييده ايمان است. اگر انسان به حق تعالى ايمان داشته باشد و با چشم قلب خداوند متعال را مانند خورشيد ببيند، إمكان ندارد مرتكب گناه و معصيت گردد. چنانكه در مقابل يك مقتدر مسلح "عصمت" پديد مى‏آيد. اين خوف از إعتقاد به حضور است كه انسان را از وقوع در گناه حفظ مى‏كند. امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 49 @Arshiv_Gholam
امروز جامعه ما در شرایطی قرار گرفته است که بایستی برایش روایات زهد خواند. نائب المهدی امام خامنه ای آغاز درس خارج فقه، 1374/06/14 سیمای آرمانی طلبه، ص 72 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْفَرَّاءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَعْلَمُ مَا يُرِيدُ الْعَبْدُ إِذَا دَعَاهُ وَ لَكِنَّهُ يُحِبُّ أَنْ تُبَثَّ إِلَيْهِ الْحَوَائِجُ فَإِذَا دَعَوْتَ فَسَمِّ حَاجَتَكَ. الكافي، ج‏2، ص 476 @Arshiv_Gholam
از راه و روش و كيفيّت سلوك بعضي ها به دست مى‏آيد كه إحتمال وجود عالم ماوراء طبيعت را نمى‏دهند. چون صرف إحتمال كافى است كه انسان را از خيلى أمور ناشايسته باز دارد. امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 50 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ حُسَيْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِذَا رَقَّ أَحَدُكُمْ فَلْيَدْعُ فَإِنَّ الْقَلْبَ لَا يَرِقُّ حَتَّى يَخْلُصَ. الكافي، ج‏2، ص 477 @Arshiv_Gholam
من قبل ها روایتی دیدم که هر کس هر چه دلش خواست بپوشد، هر چه دلش خواست بخورد و هر مرکوبی که دلش خواست سوار شود، این شخص پیش خدای متعال ملعون است. نائب المهدی امام خامنه ای دیدار با روحانیّون استان سمنان، 1385/08/17 سیمای آرمانی طلبه، ص 78 @Arshiv_Gholam
"أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُون" ‏آيا مردم را به نيكى فرمان مى‏دهيد و خود را فراموش مى‏كنيد در حالى كه شما كتاب (آسمانى) را تلاوت مى‏كنيد؟! آيا نمى‏انديشيد؟! قرآن کریم، سورة البقرة، آية 44 @Arshiv_Gholam