فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الان بیشتر از هر زمانی نیاز دارمت...💔
امامت و ولایت روح دیانت.pdf
5.21M
#معرفی_آثار
📚 کتاب امامت و ولایت روح دیانت
📥 دانلود pdf کتاب امامت و ولایت روح دیانت 🔻
http://www.valiasr-aj.com/persian/valiasr-aj/pdf/7982.pdf
🔸معرفی اجمالی اثر
📖 کتاب امامت و ولایت روح دیانت کتابی ارزشمند نوشته آیت الله حسینی قزوینی که به ادله خلافت و امامت الهی حضرت امیرالمومنین علیهالسلام پرداخته است و با ادله متقن از کتب اهل سنت جانشینی بلافصل و امامت الهی آن حضرت را اثبات مینماید.
💠 از جمله ویژگیهای این کتاب شیوه استناد به کتب اهل سنت است که اسکن مطالب علمای اهل سنت در بحث خلافت و جانشینی بلافصل حضرت امیرالمومنین در این کتاب جمع آوری شده است.
📌 جهت آشنایی کامل با کتاب مذکور میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید🔻
https://hosseiniqazvini.com/fa/shownews.php?idnews=7982
#امامت_الهی
#ولایت
#خلافت
#آیت_الله_قزوینی
____<<<>>>_____
@valiasraj_tv
وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com)
ایتا: 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
یه تشکّر از صدا و سیما بابت برنامههای خوبی که برای شناخت بیشتر کاندیداها ترتیب داده...خصوصاً برنامه میز گرد...😊
🕯مراسم قرائت دعای عرفه🕯
قرائت دعای عرفه:
شیخ غلامعلي بدرلو
⏳یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
ساعت ۱۷
🌐 قم، بلوار أمین، مقابل صدا و سیما، مسجد المهدی (عجّل اللّه فرجه).
#اطلاع_رسانی
#دعای_عرفه
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
در راستای حضور قابل توجه منافقین در جامعه اسلامی، آیت الله جوادی آملی در جلسه اول تفسیر سوره برائت،
أمّا در مورد کارشکنیهای پنهانی حداقل یه طیف قابل توجّهی از منافقین به همین آیه اشاره میکنم...
وَمِمَّنۡ حَوۡلَكُم مِّنَ ٱلۡأَعۡرَابِ مُنَٰفِقُونَۖ وَمِنۡ أَهۡلِ ٱلۡمَدِينَةِ مَرَدُواْ عَلَى ٱلنِّفَاقِ لَا تَعۡلَمُهُمۡۖ نَحۡنُ نَعۡلَمُهُمۡۚ سَنُعَذِّبُهُم مَّرَّتَيۡنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَىٰ عَذَابٍ عَظِيمࣲ (توبه، ۱۰۱)
و گروهى از باديهنشينانى كه پيرامونتان هستند منافقاند؛ و نيز گروهى از اهل مدينه بر نفاق خو گرفتهاند، تو آنان را نمىشناسى ما آنان را مىشناسيم...
اگه شناسایی اینا برای نخبگان جامعه مشکل باشه...از عموم جامعه و مردم عادی چه انتظاری هست؟
با خاطر همین تفاوتهایی که بین کفّار و منافقین هست، نوع مقابله با جریان نفاق پنهان متفاوت از نوع مقابله با جریان کفر صریح میشه...
منافق افکار عمومی جامعه رو با خودش همراه کرده...کسب وجاهت اجتماعی کرده...لذا بدنه جامعه ازش حمایت میکنه...دشمنی منافق برا مردم باورپذیر نیست...
نمیشه باهاش جنگید...
حتّی نمیشه بر علیهش موضعگیری صریح کرد...
شیخ غلامعلي بدرلو
با خاطر همین تفاوتهایی که بین کفّار و منافقین هست، نوع مقابله با جریان نفاق پنهان متفاوت از نوع مقا
به همین نکته مرحوم شیخ مفید اشاره میکنن...
(المسألة السابعة و الأربعون)
و سأل عن قوله تعالى «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ»، فقال ما رأيناه جاهد المنافقين فما الوجه في ذلك؟
و الجواب أن الجهاد على ضربين جهاد بالسيف و جهاد باللسان و كان الجهاد بالسيف مفروضا على النبي ص للكفار الذين ظاهروا بالكفر و الشرك و كان جهاد اللسان مفروضا عليه للمنافقين و قد أدى الفرضين معا، فجاهد الكفار بالسيف و جاهد المنافقين باللسان كما فرض عليه.
المسائل العكبرية؛ ص115
پیامبر نمیتونه موضعگیری صریح بکنه...
هم به خاطر حرفهای بودن این طیف از منافقین و هم به خاطر عدم تعبّد عموم جامعه نسبت به پیامبر و هم به جهت فراهم شدن بستر امتحان...
به چند نمونه اشاره میکنم برای اینکه مردم نسبت به پیامبر تعبّد تام ندارند...خصوصاً در مسائلی که بیان حضرت با منافع و علایقشون در تزاحم باشه...
1275731712_-94131631.pdf
6.15M
زیارت غدیریه أمیرالمؤمنین به انشاء امام هادی علیهما السلام...
مناسب برای گوشی همراه...
شیخ غلامعلي بدرلو
پیامبر نمیتونه موضعگیری صریح بکنه... هم به خاطر حرفهای بودن این طیف از منافقین و هم به خاطر عدم ت
اعتراض مردم به پیامبر در جریان ازدواج حضرت صدیقه و امیرالمومنین علیهما السلام...
مردم پیامبر رو به خاطر اینکه دخترشون رو به عقد مولا درآوردن عتاب کردند...
عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِيٍّ ع قَالَ:
قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ ص يَا عَلِيُّ لَقَدْ عَاتَبَتْنِي رِجَالٌ مِنْ قُرَيْشٍ فِي أَمْرِ فَاطِمَةَ وَ قَالُوا خَطَبْنَاهَا إِلَيْكَ فَمَنَعْتَنَا وَ تَزَوَّجْتَ عَلِيّاً فَقُلْتُ لَهُمْ وَ اللَّهِ مَا أَنَا مَنَعْتُكُمْ وَ زَوَّجْتُهُ بَلِ اللَّهُ تَعَالَى مَنَعَكُمْ وَ زَوَّجَهُ فَهَبَطَ عَلَيَّ جَبْرَئِيلُ ع فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ جَلَالُهُ يَقُولُ لَوْ لَمْ أَخْلُقْ عَلِيّاً ع لَمَا كَانَ لِفَاطِمَةَ ابْنَتِكَ كُفْوٌ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ آدَمُ فَمَنْ دُونَه.
عيون أخبار الرضا عليه السلام؛ ج1؛ ص225
رُوِيَ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ:
لَمَّا زَوَّجَ رَسُولُ اللَّهِ ص فَاطِمَةَ مِنْ عَلِيٍّ ع أَتَاهُ نَاسٌ مِنْ قُرَيْشٍ فَقَالُوا إِنَّكَ زَوَّجْتَ عَلِيّاً بِمَهْرٍ خَسِيسٍ فَقَالَ لَهُمْ مَا أَنَا زَوَّجْتُ عَلِيّاً وَ لَكِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ زَوَّجَهُ لَيْلَةً أَسْرَى بِي عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى...
من لا يحضره الفقيه ؛ ج3 ؛ ص401
و قد كان جماعة من المهاجرين خطبوها إلى رسول الله، فلما زوجها عليا قالوا في ذلك، فقال رسول الله: ما أنا زوجته و لكن الله زوجه.
تاريخ اليعقوبى، ج2، ص 41
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مذهب و مسلک نداری حرمله؟
شیخ غلامعلي بدرلو
اعتراض مردم به پیامبر در جریان ازدواج حضرت صدیقه و امیرالمومنین علیهما السلام... مردم پیامبر رو به
اعتراض مردم به پیامبر در جریان تقسیم غنائم، بعد از فتح مکه و جنگ حنین:
عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ قَالَ هُمْ قَوْمٌ وَحَّدُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ خَلَعُوا عِبَادَةَ مَنْ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ شَهِدُوا أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ ص وَ هُمْ فِي ذَلِكَ شُكَّاكٌ فِي بَعْضِ مَا جَاءَ بِهِ مُحَمَّدٌ ص فَأَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ نَبِيَّهُ ص أَنْ يَتَأَلَّفَهُمْ بِالْمَالِ وَ الْعَطَاءِ لِكَيْ يَحْسُنَ إِسْلَامُهُمْ وَ يَثْبُتُوا عَلَى دِينِهِمُ الَّذِي دَخَلُوا فِيهِ وَ أَقَرُّوا بِهِ وَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص- يَوْمَ حُنَيْنٍ تَأَلَّفَ رُؤَسَاءَ الْعَرَبِ مِنْ قُرَيْشٍ وَ سَائِرِ مُضَرَ مِنْهُمْ أَبُو سُفْيَانَ بْنُ حَرْبٍ وَ عُيَيْنَةُ بْنُ حُصَيْنٍ الْفَزَارِيُّ وَ أَشْبَاهُهُمْ مِنَ النَّاسِ فَغَضِبَتِ الْأَنْصَارُ وَ اجْتَمَعَتْ إِلَى سَعْدِ بْنِ عُبَادَةَ فَانْطَلَقَ بِهِمْ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص بِالْجِعْرَانَةِ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَ تَأْذَنُ لِي فِي الْكَلَامِ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ إِنْ كَانَ هَذَا الْأَمْرُ مِنْ هَذِهِ الْأَمْوَالِ الَّتِي قَسَمْتَ بَيْنَ قَوْمِكَ شَيْئاً أَنْزَلَهُ اللَّهُ رَضِينَا وَ إِنْ كَانَ غَيْرَ ذَلِكَ لَمْ نَرْضَ قَالَ زُرَارَةُ وَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَا مَعْشَرَ الْأَنْصَارِ أَ كُلُّكُمْ عَلَى قَوْلِ سَيِّدِكُمْ سَعْدٍ فَقَالُوا سَيِّدُنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ ثُمَّ قَالُوا فِي الثَّالِثَةِ نَحْنُ عَلَى مِثْلِ قَوْلِهِ وَ رَأْيِهِ قَالَ زُرَارَةُ فَسَمِعْتُ- أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ فَحَطَّ اللَّهُ نُورَهُمْ وَ فَرَضَ اللَّهُ لِلْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ سَهْماً فِي الْقُرْآنِ.
الكافي؛ ج2؛ ص411
شیخ غلامعلي بدرلو
اعتراض مردم به پیامبر در جریان تقسیم غنائم، بعد از فتح مکه و جنگ حنین: عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَ
بی توجهی به پیامبر، هنگام نماز جمعه و رها کردن ایشون برای تجارت و سرگرمی:
(الجمعة، 11) وَ إِذا رَأَوْا تِجارَةً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا إِلَيْها وَ تَرَكُوكَ قائِماً قُلْ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجارَةِ وَ اللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقين.
و چون داد و ستد يا سرگرميى ببينند، به سوى آن روىآور مىشوند، و تو را در حالى كه ايستادهاى ترك مىكنند. بگو: «آنچه نزد خداست از سرگرمى و از داد و ستد بهتر است، و خدا بهترين روزىدهندگان است.»
شیخ غلامعلي بدرلو
بی توجهی به پیامبر، هنگام نماز جمعه و رها کردن ایشون برای تجارت و سرگرمی: (الجمعة، 11) وَ إِذا رَأ
حمایت از جسارت عمر و بی توجهی به دستور پیامبر کنار بستر ایشون:
عمر جسارت میکنه...عده ای هم در جمع از او حمایت میکنن که لازم نیست قلم و دوات بیارید و پیامبر بیماری برش غلبه کرده و حالت عادی نداره...عجب...
عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا قَالَ: «لَمَّا حُضِرَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَفِي الْبَيْتِ رِجَالٌ فِيهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ، قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: هَلُمَّ أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَابًا لَا تَضِلُّوا بَعْدَهُ، فَقَالَ عُمَرُ: إِنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ غَلَبَ عَلَيْهِ الْوَجَعُ وَعِنْدَكُمُ الْقُرْآنُ، حَسْبُنَا كِتَابُ اللهِ، فَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْبَيْتِ فَاخْتَصَمُوا، مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ: قَرِّبُوا يَكْتُبْ لَكُمُ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كِتَابًا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ، وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ مَا قَالَ عُمَرُ، فَلَمَّا أَكْثَرُوا اللَّغْوَ وَالِاخْتِلَافَ عِنْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: قُومُوا. قَالَ عُبَيْدُ اللهِ فَكَانَ ابْنُ عَبَّاسٍ يَقُولُ: إِنَّ الرَّزِيَّةَ كُلَّ الرَّزِيَّةِ مَا حَالَ بَيْنَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَبَيْنَ أَنْ يَكْتُبَ لَهُمْ ذَلِكَ الْكِتَابَ مِنِ اخْتِلَافِهِمْ وَلَغَطِهِمْ.»
صحيح البخاري، ج7، ص120
پس مردم حامی منافقین بودن...یعنی افکار عمومی جامعه با جریان نفاق همراه شد...مقبولیت پیدا کردن...بدنه جامعه ازشون پشتیبانی میکنه...لذا پیامبر نمیتونه موضع گیری صریح کنه...چون مردم ازش قبول نمیکنن...
لذا حذیفه در یه نقلی هست که فرمود محبت ابوبکر در دل مردم اشراب شده بود و ابوبکر در دل مردم جا پیدا کرده همون جور که بنی اسرائیل نسبت به سامری و گوساله سامری علاقه پیدا کرده بودند و به خاطر همین هارون رو رها کردند و تو جامعه تضعیفش کردن...علاوه بر این منافقین با سران قبائل پیمان بسته بودن و زد و بند داشتن...مردم هم که به اقتضای نظام قبیلگی، تابع رئیس قبیله های خودشون بودن...
...فَقَالَ حُذَيْفَةُ إِنَّ هَؤُلَاءِ رُءُوسُ الْقَبَائِلِ وَ أَشْرَافُهَا وَ مَا مِنْ رَجُلٍ مِنْ هَؤُلَاءِ إِلَّا وَ مَعَهُ مِنَ النَّاسِ خَلْقٌ عَظِيمٌ يَسْمَعُونَ لَهُ وَ يُطِيعُونَ وَ أُشْرِبُوا فِي قُلُوبِهِمْ مِنْ أَبِي بَكْرٍ كَمَا أُشْرِبَ قُلُوبُ بَنِي إِسْرَائِيلَ مِنْ حُبِّ الْعِجْلِ [وَ] السَّامِرِيِّ حَتَّى تَرَكُوا هَارُونَ وَ اسْتَضْعَفُوه...
إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج2، ص 341
حالا پیامبر چطور میتونه به مردم بفهمونه اینا دشمن شما هستن؟
مقابله نظامی که ممکن نیست...چون کارشکنی اینا آشکار نیست...مردم رو نمیشه توجیه کرد برای مقابله با این گروه...جهاد با کفر پنهان مشکله...باورپذیر کردنش برای جامعه سخته...همراه کردن مردم و توجیه کردن جامعه آسون نیست...
مردم به اینها به چشم خیرخواه نگاه میکنن...به چشم انسان های ارزشی نگاه میکنن...به چشم دلسوز مردم و متدین نگاه میکنن...
وقتی مخوای صریح برخورد کنی یا موضع گیری شفاف داشته باشی مردم روشن گری تو رو یه جور دیگه معنی و ترجمه میکنن...میگن چشم دیدن اینا رو نداری...حسادت میکنی...اسمشو میذارن پرونده سازی...اسمشو میذارن تهمت زدن و انگ جسبوندن...اسمشو میذارن حذف رقیب سیاسی...
خصوصا اینکه مردم با مدل دینداری این طیف همراه هستن و این مدل دینداری به مذاقشون خوش میاد...چون میشه باهاش زد و بند کرد...چون میشه از خط قرمز ها کوتاه اومد...چون میشه معامله کرد...چون هزینه اش کمتره...ولی از مدل دینداری مولا و پیامبر خوششون نمیاد...چون هزینه داره...اهل معامله نیستن...اهل کوتاه اومدن از اصول و خط قرمزها نیستن...اهل زد و بند نیستن...
حالا پیامبر چطور باید برای مردم جا بندازه اینا دشمن هستن...؟
باید جا بندازه اینا از جبهه خودی نیستن که صرفاً سلیقه متفاوتی دارن..بحث اختلاف سلیقه نیست...بحث ایمان و کفره...بحث حق و باطله...
اینا دروغ میگن...ظاهرسازی میکنن...اصلا باور به این حرفا ندارن...
(البقرة، 8) وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنين
(الحجرات، 14) قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَ لكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا وَ لَمَّا يَدْخُلِ الْإيمانُ في قُلُوبِكُمْ وَ إِنْ تُطيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمالِكُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحيم