eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.4هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
7.4هزار ویدیو
378 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✍️نقدی بر ادعای برخورد به زمین🌍 در سال ۱۳۹۹ 📰تطبیق گرایی در زمان ائمه علیهم السلام نیز بوده و به ویژه فرقه ی انحرافی واقفیه بسیار از این روش بهره برده اند و تلاش داشتند تا با هر مناسبتی تطبیق های خود را مطرح کرده و امام کاظم علیه السلام را به عنوان مهدی موعود معرفی نمایند و این روش در سال های مختلف وجود داشته و در دوره ی صفویه نیز بسیار پر رونق بود تا جایی که بابیت و بهائیت بر بستر آن نشسته و ادعاهای کذب خود را مطرح نمودند.❌ 📚به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام در یادداشتی به موضوع «شهاب سنگی که قرار است در سال ۱۳۹۹ به زمین برخورد کند» آورده است :👇 ❌متأسفانه تطبیق در نشانه های ظهور به گونه ای شیوع پیدا کرده که گویا به ابزاری جهت سرگرمی برخی از متدینان گردیده و دشمن نیز با توجه به بهره هایی که از این آسیب می تواند داشته باشد، بدان دامن می زند. 👈تطبیق های ناروا، بستری برای جریان های انحرافی مهدویت شده و متأسفانه امید آفرینی های کاذب روحیه ی منتظران را در بلند مدت تخریب خواهد کرد. مطلبی که فهم آن گویا برای برخی از عزیزان مشکل است. اینکه نشانه های ظهور چه جایگاهی در هندسه ی مباحث مهدوی دارد و دیدگاه های متعدد در این باره چیست و به چه منابعی می توان اعتماد نمود خود بحثی مفصل را می طلبد که نگارنده در کلاس های بحث خود بدان پرداخته ام. 🗓اما در حال حاضر سخن در مورد تطبیق هایی است که در این چند هفته پدیدار شده و گویا قرنطینه بودن برخی از افراد در خانه هایشان و فرصت های زیادی و صد گیگ اینترنت رایگان که در اختیار دارند موجب این سخنان ناروا شده است. 🔺متاسفانه برخی موضوعی را به ناسا نسبت داده و عنوان کرده اند شهاب سنگی در حال برخورد با زمین است و این ستاره مصداق آیه ی شریف (النجم الثاقب) می تواند و کعب احبار هم روایت در برخورد شهاب سنگی با زمین مطرح کرده است. 👇👇👇 https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✍️نقدی بر ادعای برخورد #شهاب_سنگ به زمین🌍 در سال ۱۳۹۹ 📰تطبیق گرایی در زمان ائمه عل
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 👆👆 📑خلاصه ی نقد این ادعا چنین است:👇👇 1️⃣. در هیچ یک از روایت های ذیل این آیه ی شریفه ارتباطی میان این آیه و رخ داد علامتی قبل از ظهور ثبت نشده است؛ بلکه در گزارش های موجود در منابع روایی مراد از نجم ثاقب یکبار (زحل) تعبیر شده و در تاویل آیه هم به حضرت محمد صلی الله علیه واله و بار دیگر به روحی که تأیید کننده ی اهل بیت علیهم السلام است تعبیر گشته. 2️⃣. تطبیق گرایی در زمان ائمه علیهم السلام نیز بوده و به ویژه فرقه ی انحرافی واقفیه بسیار از این روش بهره برده اند و تلاش داشتند تا با هر مناسبتی تطبیق های خود را مطرح کرده و امام کاظم علیه السلام را به عنوان مهدی موعود معرفی نمایند و این روش در سال های مختلف وجود داشته و در دوره ی صفویه نیز بسیار پر رونق بود تا جایی که بابیت و بهائیت بر بستر آن نشسته و ادعاهای کذب خود را مطرح نمودند. 📚باید دانست که تطبیق نیاز به شواهد قطعیه دارد و صرف شباهت هایی در برخی از الفاظ نمی تواند مجوزی برای تطبیق باشد. 3️⃣. این موضوع در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز مطرح بود و برخی به نقل از ناسا خبر از برخورد شهاب سنگی با زمین دادند و التهاب عجیبی در جهان پیچید به گونه ای که قطعا خوانندگان این نوشتار به ذهن دارند که فیلم ها و مستندات بسیاری ساخته شد و حتی برخی از مردم آمریکا زیر زمین هایی حفر کرده و آذوقه ی خود را در آن جا ذخیره کردند و هزاران کار دیگر. 🇮🇷در ایران و میان مسلمانان نیز همین آیه ی سوره طارق و همین روایات کعب احبار (که امروز هم به آن تمسک کرده اند) خوانده شد و ادعا کردند ظهور نزدیک است! پس تطبیق امروزه نیز سخن جدید نبوده و شگرد نخ نمایی از طرف تطبیق گرایان افراطی است. 4️⃣. روایت مورد استناد این جماعت نیز در کتاب الفتن نعیم بن حماد می باشد که این کتاب از اعتبار برخوردار نبوده و در واقع اکثرا رخدادهای تاریخی را مدنظر دارد نه نشانه های ظهور را. 📕این کتاب نیز سخن مد نظر را از کعب احباری ذکر کرده که یهودی تازه مسلمان بوده و سخنانش قابل اطمینان نمی باشد و گزارش به هیچ یک از معصومین علیهم السلام نمی رسد. 5️⃣. در گزارش مذکور سخن از هلاکت بنی عباس است و احتمالا این گزارش وقایع دوران سرنگونی بنی عباس را مدنظر دارد که ارتباطی با نشانه های ظهور نیست. 6️⃣. در گزارش سخن از شهابی است که پر نور بوده و به مشرق می رود و همراه صدایی شدید است. ⁉️انصافا چه بحثی از هلاکت نصف زمین وجود دارد؟ چگونه این آقایان فهمیدند که این شهاب سنگ در سال ۱۳۹۹ شمسی به زمین می خورد؟ آیا تا به حال شهاب ندیده اند؟☄️ آیا تا به حال شهاب سنگ هایی که به زمین برخورد کرده در دنیا وجود نداشته؟ و ... ⚠️جالب این است که چگونه یک عنوان مبهم را به صراحت به ماه رمضان امسال تطبیق قطعی می دهند و نسخه می پیچند. 🔹جالب تر اینکه تا به حال نویسندگانی که این گزارش را نقل کرده اند این رخداد به تاریخی نزدیک به خودشان دانسته اند. مثلا علامه مجلسی می نویسند: برخی گفته اند این شهاب و ستاره در سال ۸۳۹ قمری رخ داده است و برخی دیگر گویند در سال ۱۰۷۵ قمری رخ داده است. نویسنده ای دیگر می گوید این رخداد در سال ۱۹۲۰ و ۱۹۸۵ میلادی دیده شده. 👤آقای خادمی شیرازی در کتاب نشانه هایی از او می نویسد: در سال تألیف این کتاب ستاره مذکور در کره زمین دیده شد، حتّی با چشمهای غیرمسلح ☝️در پایان باید گفت سخن بسیار است و برخی از افراد جامعه ی منتظر به جای پرداختن به مبانی اساسی مهدویت و شناخت معیار های تشخیص حضرت مهدی علیه السلام و تمایز از مدعیان دروغین و شناخت وظایف علمی و عملی خود به تطبیق افراد و تحلیل نابجا و بی فایده روی آورده اند. 💭سخن بنده این است که به فرض، ترامپ همان سفیانی باشد! داعش شیصبانی و یا شروسی باشد! و هر یک از افراد را به عنوانی تطبیق دهیم و جنگ سوریه همان جنگ آخرالزمان باشد! ⁉️آیا اگر فردا (ان شاء الله) حضرت مهدی علیه السلام ظهور کردند اگر چه من اطلاعات ذهنی خوبی دارم اما جزو یاران ایشان هم هستم⁉️ آیا روش سلوکی و علمی من به گونه ای بوده که حضرت از من راضی باشد⁉️ 👌البته ما ظهور را نزدیک تر از این آقایان تطبیق گرای افراطی می دانیم؛ چرا که آن ها ابتدا منتظر ظهور نشانه های هستند و سپس ظهور و شناخت حضرت مهدی علیه السلام؛ اما اینجانب به دنبال این هستم که باید ظهور را فردا بدانم و هر روز خود را برای فردا مهیا کنم؛ چه سفیانی بیاید چه نیاید! چه جنگ سوریه، جنگ آخرالزمان باشد چه نباشد! و خود را موظف به حمایت از هر عدالت خواهی از جمله مردم یمن و مقام معظم رهبری می دانم چه حضرت آقا خراسانی باشد چه نباشد! ⚠️گمان می کنم ما به جای پرداختن به مباحث اصیل دنبال نخود سیاه رفته ایم! 📡خبرگزاری ‌رسمی ‌حوزه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر کوتاه زیارت جامعه کبیره 14_استاد عبادی.MP3
1.88M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰سلسله صوت های کوتاه #تفسیر_زیارت_جامعه_کبیره14 👈با محوریت شناخت صفات امام زمان وافزایش معرفت 4️⃣1️⃣ جلسه 🎙استاد عبادی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
استغفار_18.mp3
6.88M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📿 #استغفار ۱۸ 💫💫 💫💫استفغار ، ❤️قلب انسان‌های تنبل، بی‌حوصله و عافیت طلب را نمی‌لرزاند ! آنهایی که به زبان استغفار میکنند ؛ اما حوصله‌ی جبران ندارند. #ماه_رجب🌙 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📿 كه در روز ماه رجب بين ظهر و عصر چهار ركعت نماز بخواند به اين صورت كه‏ در هر ركعت يكبار سوره «حمد» و هفت بار «آية الكرسى» و پنج مرتبه «سوره توحيد» سپس ده بار بگويد: 💫أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ ✨✨آمرزش مى‏ خواهم از خدايى كه معبودى جز او نيست و از او درخواست توبه دارم. 💫حق تعالى براى او از روزى كه اين نماز را خوانده تا روزى كه از دنيا برود براى هر روز هزار كار نيك بنويسد، و در عوض هر آيه‏ اى كه خوانده است شهرى در بهشت از ياقوت سرخ،و به جاى هر حرف قصرى در بهشت از گوهر سپيد عطا كند، و براى او زنان زيباروى بهشتى را به همسرى او درآورد و از او خشنود گردد بى‏ آن كه برايش خشمى به دنبال‏ داشته باشد، و در زمره عبادت‏ كنندگان به شمار آيد، و سرانجام او را به سعادت و آمرزش پايان دهد ...تا آخر حديث. 📿این نمازو از دست ندید👆👆👆 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20200313-WA0010.mp3
2.66M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🎙حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محجوب: 💫دعای بسیار تجربه شده برای در امان ماندن از بلاها از حضرت امام صادق علیه السلام و 🔴توصیه مرحوم آیت الله بهجت 🔰امام صادق: این دعا گنجینه هست از اسرار شیعه است ... ✨اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ». 💫«خداوندا! من را در آن پوششى كه از هر بلا و آفتى حفظ مى‏ كند و هر كسى را كه بخواهى در آن قرار مى ‏دهى، قرار بده». 💢لطفا با دقت صوت را بشنوید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
Kashani-Corona-Thaqalain_IR.mp3
5.87M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🎙 #سخنرانی حجت الاسلام کاشانی با موضوع: 🦠 کرونا؛ عقایدِ ما و مجالسِ دینی ✳️ این صوت را از دست ندهید و #منتشر_کنید #کرونا #عقاید #عقیده #مجالس_دینی #زیارت #شفاء #تبرک #توسل #شبهه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
981223-Panahian-PayameFetnehayeJahaniAkharoZaman-18k.mp3
9.7M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🎙صوت سخنرانی امروز صبح علیرضا پناهیان با موضوع "پیام #فتنه‌های #جهانی #آخرالزمان" 📅 یک جلسه | ۹۸/۱۲/۲۳ 🕌 آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرری #کرونا #امام_زمان علیه السلام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ♦️ زبان؛ دستورالعمل 🔺🔻 سکوت و سخن به موقع؛ راه ایمن‌سازی جامعه 🎙حجت‌الاسلام‌ مُلایی ❇️ چقدر خوب است که حفظ زبان را که دستور ائمه(ع) به منتظران واقعی امام عصر(عج) است در ماه تمرین کنیم. 🔷 روزی جابر جعفی در محضر 💠امام باقر(ع) حاضر می‌شود، حضرت به ایشان می‌فرماید: زمانی می‌رسد که امام مردم از نظرها است، 🔶جابر در انتهای حدیث به امام عرضه می‌کند: بهترین کارها در آن زمان چیست؟ امام باقر(ع) را به‌عنوان بهترین کارها معرفی می‌کند 💫 در دعایی معروف از (عج) که با عبارت «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ» آغاز می‌شود حضرت در این دعا از خداوند می‌خواهد «وَ سَدِّدْ أَلْسِنَتَنَا بِالصَّوَابِ وَ الْحِكْمَةِ» یعنی زبان ما را به گفتن حرف درست با حکمت استوار ساز که مشخص می‌شود درخواست امام از خدا که مدد برای حفظ زبان است، باید درخواست ما منتظران نیز باشد. 💢در برخی مواقع شیوع و انتشار ویروس را مطرح می‌کنند اما مقدار تأثیر و اثرگذاری این ویروس گفته نمی‌شود که طبق نظر کارشناسان تأثیر ویروس کرونا حتی کمتر از ویروس آنفولانزا است؛ لذا این سبب شده که بر تأثیر آن زیاد توجه نشود پس بهترین راه برای مقابله با این شایعات حفظ زبان است. ✅ آنجا که قرار نیست حرف بزنیم کنیم و به فرمان امام زمان(عج) آنجایی که قرار است حرف بزنیم سخن بگوییم، این نکات تنها ویژه مردم معمولی جامعه نیست بلکه همه جامعه و مخصوصاً به عنوان معتقدان به امام زمان موظف هستند که به این نکات توجه کنند تا جامعه شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔵🔴 آخر زمان دینداری خود می‌شوند⁉️‼️ 💠پیامبر اکرم(ص): پدران آخر زمان به فرزندان خود واجبات و حلال و حرام دين را نمى‌‏آموزند و از يادگيرى آنها جلوگيرى‏ مى‏‌كنند و تنها به كاميابى‏‌هاى دنيوى آنها راضى‌‏اند. ✨✨اءَنَّه نظر الى بعض الاطفال فقال وَیلٌ لِأطفالِ آخِرِ الزَّمانِ من آبائِهِم. فقیلَ: یا رسول الله، من آبائهمُ المشرکین؟ فقال: لا، من آبائهمُ المؤمنینَ، لا یُعَلِّمُونَهُم شیئاً من الفرائِضِ، و إذَا تعلَّمُوا أولادُهُم منعوهُم، و رَضُوا عنهم بعرضٍ یسیرٍ من الدنیا، فانا منهم بریءٌ و هم مِنِّی بُرَاء 💎رسول اکرم حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله به برخى اطفال نگريستند و فرمودند: 🔻وای بر از ، گفته شد: ای رسول خدا، از پدران مشرکشان؟ فرمود: نه، از پدران مؤمنشان که چیزی از واجبات و فرائض را به آنها نمی‌آموزند و وقتی هم که فرزندانشان بیاموزند، مانع آنها می‌شوند. و در مقابل امری گذرا و اندک از دنیا از آنها خشنود می‌شوند و تنها به كاميابى‌‏هاى دنيوى آنها راضى‏‌اند. پس من از ایشان بری هستم و آنها از من بری هستند. 📚«مستدرک‌الوسائل، ج 15، ص 164» ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 #ترجمه_و_شرح_حکمت_210_نهج البلاغه: #سفارش به تقوا(الگوهاى پرهیزکارى(اخلاقى، تربیتى) #شرح و تفسیر👇👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 البلاغه: به تقوا(الگوهاى پرهیزکارى(اخلاقى، تربیتى) ✨و قَالَ (علیه السلام): اتَّقُوا اللَّهَ تَقِيَّةَ [تُقَاةَ] مَنْ شَمَّرَ تَجْرِيداً وَ جَدَّ تَشْمِيراً، وَ كَمَّشَ [أَكْمَشَ] فِي مَهَلٍ وَ بَادَرَ عَنْ وَجَلٍ، وَ نَظَرَ فِي كَرَّةِ الْمَوْئِلِ وَ عَاقِبَةِ الْمَصْدَرِ وَ مَغَبَّةِ الْمَرْجِعِ. 📕ترجمه:الگوهاى پرهيزكارى (اخلاقى، تربيتى): و درود خدا بر او، فرمود: از خدا بترسيد، ترسيدن انسان وارسته اى كه دامن به كمر زده و خود را آماده كرده، و در بهره بردن از فرصت ها كوشيده، و هراسان در اطاعت خدا تلاش كرده، و در دنياى زودگذر، و پايان زندگى و عاقبت كار، بدرستى انديشيده است. 📖شرح پیام امیرالمؤمنین علیه اسلام:اين گونه تقوا پيشه كنيد: 🔰امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه دستور به تقوا مى دهد ولى تقوا را با پنج وصف همراه مى سازد كه در واقع انگيزه هاى تقوا و نتايج آن را در بر دارد. مى فرمايد: «تقواى الهى پيشه كنيد; تقواى كسى كه براى اطاعت خدا دامن به كمر زده در حالى كه خود را از (علائق مادى) جدا ساخته و سخت (در اين راه) مى كوشد و با بصيرت در راه خدا با چابكى گام بر مى دارد و از ترس اعمالِ خود، به سرعت (به سوى مغفرت الهى) پيش مى رود و در بازگشت به پناهگاه اصلى (آخرت) و به سرانجام زندگى و عاقبت كار مى انديشد»; (اتَّقُوا اللَّهَ تَقِيَّةَ مَنْ شَمَّرَ تَجْرِيداً، وَجَدَّ تَشْمِيراً; وَكَمَّشَ فِي مَهَل، وَبَادَرَ عَنْ وَجَل، وَنَظَرَ فِي كَرَّةِ الْمَوْئِلِ وَعَاقِبَةِ الْمَصْدَرِ، وَمَغَبَّةِ الْمَرْجِعِ). ❇️مى دانیم تقوا و پرهیزگارى بهترین زاد و توشه سفر آخرت: (وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَى)(1) و والاترین نشانه شخصیت انسان و قرب او در درگاه خدا: (إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاکُمْ).(2) و جواز عبور از دروازه هاى بهشت است: (تِلْکَ الْجَنَّةُ الَّتِى نُورِثُ مِنْ عِبَادِنَا مَنْ کَانَ تَقِیّاً).(3) ولى تقوا مراحلى دارد که بستگى زیادى به انگیزه هاى آن و نشانه هایى در آثار آن دارد و 💠امام(علیه السلام) در اینجا بالاترین مرحله تقوا را پیشنهاد مى کند که پنج وصف در آن موجود است. 1️⃣نخست به شخص باایمانى اشاره مى کند که دامن همت به کمر زده و خود را از علایق مادى جدا ساخته است («شمّر» از ماده «تشمیر» به معناى دامن به کمر زدن و «تجرید» به معناى جدا شدن است). 2️⃣دومین وصف این است که بعد از آمادگى کامل با جدیت تمام در این مسیر گام بر مى دارد. 3️⃣سومین وصف این که در عین جدیت، با بصیرت و دقت حرکت مى کند و چالاکى را با فکر و اندیشى مى آمیزد. «کَمَّشَ» در اصل از ماده «کَمْش» (بر وزن نقش) و یا از ماده «کَمَش» (بر وزن عطش) گرفته شده و به معناى چابکى و چالاکى است.(4) 4️⃣چهارمین توصیف این که انگیزه او ترس از مجازات الهى به علّت گناهان و یا ترس از پایان یافتن عمر پیش از اندوختن زاد و توشه براى سفر آخرت است. 5️⃣پنجمین وصف این که او دائماً درباره سعادت جاویدن و جایگاهش در آخرت و سرانجامِ این حرکت و منزلگاه اصلى که به آن منتهى مى شود مى اندیشد. به یقین کسى که با این انگیزه هاى بسیار قوى و مؤثر و با آمادگى کامل و تلاش توأم با بصیرت در این راه گام بر دارد به عالى ترین درجه تقوا رسیده است. 👇👇 https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 #ترجمه_و_شرح_حکمت_210_نهج البلاغه: #سفارش به تقوا(الگوهاى پرهیزکارى(اخلاقى، تربی
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 👆👆 🔶کوتاه سخن این که امام(علیه السلام) تقوا را به صورت جامعى که بازتاب عملى گسترده اى دارد تفسیر کرده است. «کَرّة» به معناى بازگشت و «مَوْئِل» به معناى ملجأ و پناهگاه از ماده «وَئْل» (بر وزن وَعْد) گرفته شده است و «مَغَبَّة» به معناى فرجام و پایان کار است. 📗در تفسیر آیه شریفه «(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ مُّسْلِمُونَ); اى کسانى که ایمان آورده اید! آن گونه که حق تقوا و پرهیزکارى است، از (مخالفتِ فرمانِ) خدا بپرهیزید; و جز بر آیین اسلام از دنیا نروید»(5) از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نقل شده که منظور از به جا آوردن حق تقوا این است که: «أَنْ یُطاعَ فَلا یُعْصى وَأَنْ یُذْکَرَ فَلا یُنْسى; که خدا (هرگز) معصیت نشود و به یاد خدا باشند و هرگز او را فراموش نکنند».(6) 📗در تفسیر همین آیه از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است: «یُطاعَ فَلا یُعْصى وَیُذْکَرَ فَلا یُنْسى وَیُشْکَرَ فَلا یُکْفَرُ;(7) حق تقوا این است که خدا اطاعت شود و معصیت نشود و به یاد او باشند و فراموش نکنند و شکر نعمت هایش به جا آورند و کفران نکنند».(8) ***** 📚پی نوشت:(1). بقره، آیه 197 . (2). حجرات، آیه 13 . (3). مریم، آیه 63 . (4). «کمّش» در نسخه نهج البلاغه ما به صورت مشدد با تشدید میم از باب تفعیل ذکر شده; ولى در بسیارى از نسخ نهج البلاغه بدون تشدید و به صورت ثلاثى مجرد است. ولى در لغت از هر دو باب آمده، هرچند غالباً به صورت ثلاثى مجرد است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹دعای همراه با عمل اثر گذار است 🎙استاد ضیایی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 و در نگاه امام علی علیه السلام ✍️کلمه «موت» بر دو مفهوم اطلاق می شود: مرگ ظاهری و مرگ باطنی. مرگ ظاهری یعنی انتقال روح از بدن دنیوی به بدن اخروی، مرگ باطنی یعنی گمراهی و جهل و نداشتن هدایت الهی. در مقابل، کلمه «حیات» هم بر دو معنی حیات ظاهری (حرکت جسم) و حیات باطنی (هدایت، ایمان) اطلاق می شود. شاخص های مرگ واقعی در نگاه حضرت علی علیه السلام، دروغگویی و جهل و... و همین طور شاخص حیات واقعی، هدایت و ایمان می باشد. ❇️مفهوم موت و حیات 🔘«موت» انتقال روح از بدن دنیوى به بدن اخروى و به عبارت دیگر، انتقال از نشئه دنیا به نشئه برزخ است. گاهى مرگ به معناى نداشتن قوه عاقله، انحراف، ضلالت و عدم هدایت الهى استعمال مى‏ شود؛ همان طور که در قرآن کریم، «موت» به معناى ضلالت، کفر و گمراهى و در مقابل لفظ «حیات» به معناى هدایت و ایمان آمده است: أَ وَ مَنْ کَانَ مَیْتاً فَأَحْیَیْنَاهُ وَ جَعَلْنَا لَهُ نُوراً یَمْشِی بِهِ فِی النَّاسِ کَمَنْ مَثَلُهُ فِی الظُّلُمَاتِ لَیْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا. (انعام/22) آیا کسى که مرده بود و ما او را زنده کردیم و به او روشنى دانش و هدایت دادیم تا به وسیله آن روشنى، میان مردم سرافراز رود، مَثَل او مانند کسى است که در تاریکى‏ ها فرو شده و از آن به در نتواند شد. صاحب تفسیر کشاف ذیل تفسیر آیه سوم سوره مباره مرسلات «و الناشرات نشرا» در مورد «ناشرات» سه احتمال بیان کرده است، احتمال سوم این است « او نشرن النفوس الموتی بالکفر و الجهل بما اوحین.» (1) خدای کریم به فرشتگانی قسم خورده است که قلب های که به واسطه جهل و کفر مرده اند، با وحی الهی آنها را زنده کنند. 🔺پس معلوم می شود که موت به معناى اول، موت جسم و تن مردگی است و موت به معناى دوم، مردن قلب و روح و دل مردگی است. اولى در آخر زندگى محقّق مى‏ شود و دومى در متن زندگى. اولى شامل رهیافته و گمراه مى‏ شود و دومى مختص به گمراه است. فرد مرده در مرگ جسم، ساکن و بى‏ حرکت است و در مرگ دل، جاندار و متحرّک. ⭕️ ها ✳️از دیدگاه (ع) مرده واقعى شخص دل مرده است؛ که از هدایت الهى بى‏ بهره است و گرفتار ظلمت، کفر، ضلالت و فسق شده است. پیامبر اکرم (ص) مى‏ فرماید: لیس من مات فاستراح لمیت انّما المیت میت الاحیاء. (2) مرده واقعى کسى نیست که از دار دنیا رحلت کرده و در دیار آخرت سکونت گزیده، بلکه مرده کسى است که در بین زندگان است، مى‏ خورد، مى‏ آشامد، راه مى‏ رود و حرکت مى‏ کند ولى از هدایت الهى بى‏ بهره است و گرفتار فسق و کفر شده است. اینان مرده‏ هایى واقعی اند، زنده‏ هاى دل مرده‏ اند، مرده‏ هاى نه در قبرستان، بلکه در متن جامعه هستند. 📚پی نوشت ها: (1)زمخشری، محمود، تفسیر کشاف، ج4، ص677. (2) مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج82، ص185. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️دفــاع از #قــرآن 📗✒️ 👈شبهه دوم 2️⃣ 😳ادعای کم محتوا بودن قرآن👇 🔴سها می گوید: وق
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ⭕️دفــاع از 📗✒️ 👈شبهه سوم 3️⃣ (اشکال اول ) 😳ادعای محیط زدگی قرآن👇 🗣سها می گوید: قرآن به شدت تحت تأثیر فرهنگ و سنت و زبان عربی است.👳‍♂️مثلا فهم بسیاری از کلمات و مفاهیم قرآن نیاز به آشنایی با فرهنگ و سنن عربی در زمان محمد دارد.🤔 📝جواب شبهه: 🔵اوّلا: تأثّر از محیط بر دو گونه است: تأثّر مطلوب☺️ و تأثّر نامطلوب😤. کسى که مى خواهد بر محیط خود تأثیر بگذارد و آنها را به راهی که در نظر دارد، هدایت کند🌟، باید نخست واقعیاتی همچون، شرایط الزام برای تفهیم مطالب به مخاطبان مانند سخن گفتن به زبان آنها را مورد توجه قرار دهد و 👌طبق آنها عمل نماید. ⚡️چنین شخصی باید وضع محیط خود را در نظر بگیرد و آن را کاملا بشناسد تا عوامل مؤثر را به شایستگى به کار اندازد.👏چنین تأثّری، از نظر عقل، الزامی و مطلوب است😇. امّا تأثّر نامطلوب عبارت است از اثرپذیری شخص از انگیزه ها و انگیخته های نابخردانه محیط زندگی خود؛☹️ 👈بنابراین فرق است میان آنکه محیط بر روى او تأثیر گذارد و او را به دنبال خود بکشد، با آنکه او خود را با محیط همآهنگ سازد تا عوامل مؤثر در آن را شناخته و بتواند بر آن تأثیر گذارد🤝 مثلا؛ اگر فرهنگ حاکم بر جامعه، ادبیات زیبا و رسا، علاقه و گرایش به شعر و جملات موزون🎶🤗 باشد، شخص با توجه به چنین گرایشى دعوت خود را اعلام 🗣می کند و در ضمن با جملات محکم و کوتاه و موزون پیامهاى خود را بیان میکند😌 چنین شخصی رعایت جامعه شناسى محیط را کرده و متناسب با مقتضیات آن، رسالت خود را بیان میکند.👌🌹 🔵ثانیا: اگر چه بعضی از مطالب قرآن ناظر به حوادث و وقایع عربستان👳‍♂️ است اما در قلب❤️ حوادث و اتفاقات، حقایق و مفاهیمی وجود دارد که برای دیگر ملل👨‍👩‍👧‍👦 و برای زمانهای🕰 دیگر قابل استفاده است. 👤"کنیست گری" انگلیسی، استاد دانشگاه کمبریج درباره قرآن 😊و اینکه در محیط عربستان نازل شده می گوید: با اینکه قرآن به زبان عربی و در درجه اول برای قوم عرب👳‍♂️ نازل گردیده است احکام آن طوری بود که مختصات قومی ملل دیگر را نقض نمی کرد و فقط عقیده مذهبی آنها را تغییر میداد.👏 🔵ثالثاً: برخی از مفاهیم مثل عدالت و قبح دروغ و... به نوع انسان برمیگردد که منحصر به عصر نیست. 😡سها، بت پرستی در محیط 🕋مکه را شاهدی بر محیط زدگی قرآن میداند و معتقد است که بر همین اساس مبارزه با بت پرستی محور اصلی قرآن است. 👈در حالیکه محور اصلی قرآن پرستش خداوند و کنار زدن هر نوع پرستش حتی پرستش نفس و جِبت و طاغوت است.✅ 👌علاوه بر اینکه آیات مربوط به بت پرستی در زمان حاضر نیز که بت پرستی در کشورهای متعدّدی رواج دارد، نقش هدایتگری خود را ایفا مینماید😌💐 یا امروزه در دین بودا که جزو چند دین بزرگ دنیاست بت پرستی وجود دارد.🍃 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، صفحه ۴۹ دارد ... ۴ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📆هیجدهم رجب سال دهم هجری قمری، سالروز رحلت #ابراهیم_بن_محمد_علیه_السلام فرزند حضرت رسول اکرم(صلوات الله علیه و آله) #وقایع_ماه_رجب_المرجب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📆هیجدهم رجب سال دهم هجری قمری، سالروز رحلت #ابراهیم_بن_محمد_علیه_السلام فرزند حضرت
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💠 در سال ششم هجرت، نمایندگانی را به کشورهای خارجی از جمله مصر فرستاد، مقوقس حاکم مصر و اسکندریه هر چند دعوت رسول اکرم(ص) را نپذیرفت، ولی همراه پاسخ نامه‌ اش، هدایایی از جمله کنیزی به نام ماریه برای رسول اکرم(ص) فرستاد‌. این کنیز بعدها افتخار همسری رسول اکرم(ص) را پیدا کرد و فرزندی برای رسول خدا(ص) آورد که حضرت(ع) نامش را ابراهیم گذاشت. مورخین تاریخ ولادت ابراهیم را هفتم ذی الحجه سال هشتم هجری نوشته اند.(۱) نقل است که بعد از تولد ابراهیم، رسول اکرم(ص) شاد شد و او را به عایشه نشان داد و فرمود : ✨《اُنْظُرِي إِلَى شِبْهَهِ بِی!》 ♦️شباهت او را را به من بنگر!(۲) 💠رسول اکرم(ص) به شدت به ابراهیم علاقه‌ مند بود، ولی ابراهیم در هیجده ماهگی بیمار شد و از دنیا رفت. ✍️شیخ طوسی در مورد تاریخ وفات ابراهیم می نویسد : 💠《وَ فِی اَلْيَوْمَ اَلثَّامِنَ عَشَرَ مِنْ ذِي اَلْحِجَّةِ كَانَ وَفَاةِ إِبرَاهِيمَ بنَ رَسُولِ اللهِ(ص)》 ♦️در روز هیجدهم از ماه ذی الحجه وفات ابراهیم پسر رسول خدا(ص) می باشد.(۳) بلاذری می نویسد : 💠رسول اکرم(ص) در مرگ ابراهیم به شدت غصه‌ دار شد و در سوگ فرزندش خطاب به کوه فرمود : ✨《يَا جَبَلُ! لَوْ بِكَ مَا بِي لَهَدَّكَ. وَلَكِنَّا نَقُولُ كَمَا أَمَرَنَا اللَّه : إنّا لِلهِ وَ إنّا اِلَیْهِ راجِعونَ وَ الْحَمدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمینَ》 ♦️ای کوه! اگر آنچه بر من وارد شده بر تو وارد می‌شد، تو را درهم می‌کوبید، ولی ما همان‌گونه که خدا فرمان داده، می‌ گوییم : بازگشت همه به سوی خداست و خداوند را سپاس می گوییم.(۴) ✍️طبق نقلی؛ حضرت رسول اکرم(ص) در فوت ابراهیم بسیار محزون و غصه دار شد، 💫خداوند سوره کوثر را در تسلّی قلب آن حضرت(ص) نازل کرد. ❇️چنانچه امام صادق(ع) می فرماید : ✨《اَلْكَوْثَرُ نَهَرٌ فِي اَلْجَنَّةِ أَعْطَى اَللَّهُ مُحَمَّداً عِوَضاً مِنِ اِبْنِهِ إِبْرَاهِيمَ(ع)》 ♦️کوثر نهری است در بهشت که خدا آن را به پیامبرش به جای ابراهیم پسرش که از دنیا رفت عطا کرد.(۵) و چون برخى به آن حضرت(ص) اعتراض کردند که؛ اى رسول خدا! مگر تو ما را از گریه نهى نکردى؟ 💠حضرت(ص) فرمود : ✨《إِنَّمٰا أَنَا بَشَرٌ! تَدْمَعُ الْعَيْنُ وَ يَيْجَعُ الْقَلْبُ وَ لَا نَقُولُ مَا يُسْخِطُ الرَّبَّ! يَا إِبْرَاهِيمُ وَ إِنَّا بِكَ لَمَحْزُونُونَ!》 ♦️من نیز انسانم! چشم می‌گرید و قلب اندوهگین می‌شود ولی سخنی که خداوند را به خشم آورد نمی‌گوییم. ای ابراهیم! ما نسبت به تو محزون و غمگینیم.(۶) 📆در تاریخ آمده است که؛ در آن روز که ابراهیم از دنیا رفت، خورشید گرفت و مردم مدینه گفتند : خورشید به خاطر مرگ ابراهیم گرفته است! رسول خدا(ص) براى رفع این اشتباه و مبارزه با این موهومات و خرافات به منبر رفت و مردم را مخاطب ساخته فرمود : ✨《أَيُّهَا اَلنَّاسُ! إِنَّ كُسُوفَ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ آيَتَانِ مِنْ آيَاتِ اَللَّهِ يَجْرِيَانِ بِأَمْرِهِ مُطِيعَانِ لَهُ لاَ يَنْكَسِفَانِ لِمَوْتِ أَحَدٍ وَ لاَ لِحَيَاتِهِ》 ♦️اى مردم همانا خورشید و ماه دو نشانه از نشانه‏‌هاى قدرت حق تعالى هستند که تحت اراده و فرمان او هستند و براى مرگ و حیات کسى نمى‏‌گیرند.(۷) هنگام وفات ابراهیم، حضرت رسول اکرم(ص) به امام علی(ع) دستور فرمود : ✨✨《یَا عَلِيٌّ(ع)! فَجَهِّزِ اِبْنِي فَقَامَ عَلِيٌّ(ع) فَغَسَّلَ إِبْرَاهِيمَ وَ حَنَّطَهُ وَ كَفَّنَهُ》 ♦️ای علی(ع)! پسرم ابراهیم را تجهیز کن! 🔷سپس امام علی(ع) برخاست و ابراهیم را غسل و حنوط و دفن کرد.(۸) سرانجام ابراهیم(ع) در بقیع در کنار قبر عثمان بن مظعون دفن شد و رسول اکرم(ص) سنگی بر سر مزار او قرار داد و بر قبر او آب پاشید.(۹) 📚منابع :۱)الطبقات الکبری ابن سعد، ج۱، ص۱۰۸ ۲)انساب الاشراف بلاذری، ج۱، ص۴۵۰ ۳)ﻣﺼﺒﺎﺡ ﺍﻟﻤﺘﻬﺠﺪ شیخ طوسی، ﺹ۸۱۲ ۴)انساب الاشراف بلاذری، ج۱، ص۴۵۱ ۵)بحار الأنوار مجلسی، ج۸، ص۱۳۵ ۶)بحار الأنوار مجلسی، ج۷۹، ص۹۱ ۷)بحار الأنوار مجلسی، ج۸۸، ص۱۵۵ ۸)الکافی شیخ کلینی، ج۳، ص۲۰۸ ۹)الطبقات الکبری ابن سعد، ج۱، ص۱۱۵ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍