فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
📽دليل #مخفی بودن چند دههی قبر اميرمؤمنان عليه السلام از زبان علمای اهل سنت
🎙 #استاد_یزدانی
👌 پیشنهاد ویژه
💥ببینید و انتشار دهید
#دعایروزبیستهشتمماهمبارکرمضان
💠 اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّي فِيهِ مِنَ النَّوَافِلِ وَ أَكْرِمْنِي فِيهِ بِإِحْضَارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فِيهِ وَسِيلَتِي إِلَيْكَ مِنْ بَيْنِ الْوَسَائِلِ يَا مَنْ لا يَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّينَ
🔻خدایا! در این روز بهرهام را از مستحبات افزون کن
🔻و به خاطر ابراز خواستههایم گرامیام دار
🔻و از میان اسباب، وسیله مرا به درگاهت نزدیکتر گردان
🔹ای آن که اصرار اصرارکنندگان مشغولش نمیدارد.
1_8567607.mp3
5.93M
🌟ترتیل قرآن
جزء28
🎙استاد پرهیزکار
1_8567631.pdf
410.6K
✨📗متن قرآن
جزء 28
1_60341793.mp3
4.55M
🔷مبحث #اسرار_روزه
🎙 استاد صمدی
💠مجلس بیستم و هشتم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
💠 #پندهای_جاودانه_امیرالمؤمنین_علی علیه السلام 🌹
🔷#حدیث
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳
✳️اميرالمؤمنين علي عليه السلام❣:
اَلْعُسْرُ يُفْسِدُ الاَْخْلاقَ، اَلتَّسَهُّلُ يُدِرُّ الاَْرْزاقَ؛
سخت گيرى، اخلاق را فاسد، آسان گيرى روزىها را فراوان مى كند.
📚غررالحكم، ح ۸۰۲ و ۸۰۳
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
✨بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم✨
🔸💠 #فدک_از_غصب_تا_تخریب💠🔸
✳️#فصل_اوّل
#جنگ_خَيْبَر (از #حوادث سال هفتم #هجرت [ #علل وقوع جنگ #خَيْبَر] 🌱
جلگه وسيع حاصلخيزي را كه در شمال مدينه به فاصله سي دو فرسنگي (۱۴) آن قرار دارد «وادي خَيْبَر» مينامند و پيش از بعثت پيامبر صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم، ملت يهود براي سكونت و حفاظت خويش در آن نقطه، دژهاي هفتگانه محكمي ساخته بودند از آنجا كه آب و خاك اين منطقه براي كشاورزي آمادگي كاملي داشت، ساكنان آنجا در امور زراعت و جمع ثروت و تهيه سلاح و طرز دفاع، مهارت كاملي پيدا كرده بودند و آمار جمعيت آنها بالغ بر بيست هزار نفر بود، و ميان آنها مردان جنگاور و دلير فراوان به چشم ميخورد (۱۵). جرم بزرگي كه يهوديان خَيْبَر داشتند، اين بود كه تمام قبائل عرب را براي كوبيدن حكومت اسلام تشويق كردند و سپاه شرك با كمك مالي يهوديان خَيْبَر، در يك روز از نقاط مختلف عربستان حركت كرده خود را به پشت مدينه رسانيدند. در نتيجه، جنگ احزاب (خندق) رخ داد و سپاه مهاجم با تدابير پيامبر صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم و جانفشاني ياران او پس از يك ماه توقف در پشت خندق، متفرق شدند و به وطن خود از آن جمله يهوديان خَيْبَر به خَيْبَر باز گشتند و مركز اسلام آرامش خود را باز يافت. نا جوانمردي يهوديان خَيْبَر، پيامبر صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم را بر آن داشت كه اين كانون خطر را برچيند، و همه آنها را خلع سلاح كند. زيرا بيم آن ميرفت كه اين ملت لجوج و ماجراجو، بار ديگر با صرف هزينههاي سنگين، بت پرستان عرب را بر ضد مسلمانان برانگيزند، و صحنه نبرد احزاب بار ديگر تكرار شود. بخصوص تعصب يهود نسبت به آئين خود، بيش از علاقه مردم قريش به بت پرستي بود، و براي همين تعصب كور بود كه هزار مشرك اسلام ميآورد، ولي يك يهودي حاضر نبود دست از كيش خود بردارد. خلاصه پيامبر صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم فرمان داد كه مسلمانان براي تسخير آخرين مراكز يهود در سرزمين عربستان آماده شوند و پرچم سفيدي به دست حضرت علي عليه السلام داد و فرمان حركت را صادر نمود و رهبر بزرگ اسلام با هزار و شش صد سرباز كه دويست سواره نظام در ميان آنها بود به سوي خَيْبَر پيشروي كرد (۱۶).
📚منابع:
۱۴) فاصله مدينه تا خَيْبَر كه در استان حائل قرار دارد از مسير فعلي ۱۸۰ كيلومتر است.
۱۵) سيره حلبي، جلد ۳، صفحه ۳۶ تاريخ يعقوبي، جلد ۲، صفحه ۴۶.
۱۶) البته پيامبر صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم، به خاطر مسائل نظامي علاقه مند بود كسي از مقصد وي آگاه نشود تا زماني كه لشكر به بيابان «رجيع» رسيد، حركت لشكر را به سوي خَيْبَر قرار داد.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌟 فضای مصفای عفو الهی
🔺 رهبر انقلاب: در دعای وداع ماه مبارک رمضان، امام سجاد به پروردگار عالم عرض میکند: «أنتَ الَّذی فَتَحتَ لِعِبادِکَ باباً إلی عَفوِکَ وَ سَمَّیتَهُ التَّوبَة» این باب را باز کردی به روی ما که به سوی عفو تو بشتابیم، از نعمت عفو و رحمت تو بهره ببریم. این در، درِ توبه است؛ پنجرهی دلگشا به سوی فضای مصفای عفو الهی. اگر خدای متعال راه توبه را به روی بندگان باز نمیکرد، وضع ما بندگان گنهکار خیلی بد میشد. ۱۳۸۸/۰۶/۲۹
#مواعظ_رمضانی🌹
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌴🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍🎍
✳️صاحبالزمان، مهدي موعود(عج) ميفرمايند؛❣
1. نفع بردن از من در زمان غيبتم مانند نفع بردن از خورشيد هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ايمني بخش اهل زمين هستم، همچنانکه ستارگان ايمني بخش اهل آسمانند. (بحارالأنوار، ج 53، ص 181)
2. من ذخيره خدا در روي زمين و انتقام گيرنده از دشمنان او هستم. (تفسير نورالثقلين، ج 2، ص 392)
3. ملعون است، ملعون است کسي که نماز مغربش را به تأخير بيندازد، تا زماني که ستارگان آسمان پديدار شوند. (بحارالأنوار، ج 52، ص 15)
4. هيچ چيز مانند نماز بيني شيطان را به خاک نميمالد، پس نماز بگزار و بيني شيطان را به خاک بمال. (بحارالأنوار، ج 53، ص 182)
5. هر يک از پدرانم بيعت يکي از طاغوتهاي زمان به گردنشان بود، ولي من در حالي قيام خواهم کرد که بيعت هيچ طاغوتي به گردنم نباشد. (بحارالأنوار، ج 53، ص 181)
6. من آخرين جانشين پيامبر هستم، و به وسيله من است که خداوند بلا را از خاندان و شيعيانم دور ميسازد. (بحارالأنوار، ج 52، ص 30)
7. هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري ميکند. (بحارالأنوار، ج 51، ص 331)
8. سنت تخلفناپذير خداوند بر اين است که حق را به فرجام برساند و باطل را نابود کند، و او بر آنچه بيان نمودم گواه است. (بحارالأنوار، ج 53، ص 193)
9. براي زود فرارسيدن فرج (و ظهور ما) زياد دعا کنيد، که آن همان فرج و گشايش شماست. (کمالالدين للصدوق، ج 2، ص 485)
10. اگر خواستار رشد و کمال معنوي باشي هدايت ميشوي، و اگر طلب کني مييابي. (بحارالأنوار، ج 51، ص 339)
11. ما در رعايت حال شما کوتاهي نميکنيم و ياد شما را از خاطر نبردهايم، که اگر جز اين بود گرفتاريها به شما روي ميآورد و دشمنان شما را ريشه کن ميکردند. پس از خدا بترسيد و ما را پشتيباني کنيد. (بحارالأنوار، ج 53، ص 175)
12. و اما در پيشامدها و مسايل جديد به راويان حديث ما مراجعه کنيد، زيرا که آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنان هستم. (بحارالأنوار، ج 53، ص 181)
13. اگر از خداوند (صاحب عزت و جلال) طلب آمرزش کني، خداوند تو را ميآمرزد. (بحارالأنوار، ج 51، ص 329)
14. همانا خدايتعالي مردم را بيهوده نيافريده و بدون تکليف و جزا رهايشان نکرده است. (الغيبة للشيخ الطوسي، ص 174)
15. خداوندا! وعدهاي را که به من داداهاي، برآورده کن و امر قيام مرا تمام فرما. قدمهايم را ثابت بدار و در سايه قيام من، جهان را پر از عدل و داد کن. (بحارالأنوار، ج 51، ص 13)
16. شهادت ميدهم که معبودي جز خداي يکتا نيست و ملائکه آسمان و صاحبان علم نيز شهادت ميدهند، آن خدايي که به عدل و داد قيام ميکند، نيست خدايي جز او که مقتدر و حکيم ميباشد، و همانا دين نزد خدا اسلام است. (بحارالأنوار، ج 51، ص 16)
17. ايمان خداوند عزوجل و بندگانش قرابت و خويشاوندي نيست، و هر کس که مرا انکار کند از من نيست. (الغيبة للشيخ الطوسي، ص 176)
18. شيعيان ما هنگامي به فرجام نيک و زيباي خداوند ميرسند که از گناهاني که نهي شدهاند، احتراز نمايند. (بحارالأنوار، ج 53، ص 177)
19. کفايت در کارها و عنايت و سرپرستي در همه امور را تنها از خدايتعالي خواهانم. (بحارالأنوار، ج 25، ص 183)
20. قلبهاي ما جايگاه مشيت الهي است، پس هرگاه او بخواهد ما هم ميخواهيم. (بحارالأنوار، ج 52، ص 51)
21. اگر نبود که ما دوستار صلاح شما هستيم و به شما لطف و مرحمت داريم، همانا به شما توجه و التفات نميکرديم. (بحارالأنوار، ج 53، ص 179)
22. من مهدي هستم، منم قيام گر زمان، منم آنکه زمين را آکنده از عدل ميسازد، آنچنان که از ستم پر شده بود. (بحارالأنوار، ج 52، ص 2)
23. ستمکاران پنداشتند که حجت خدا نابود شدني است، در حالي که اگر به ما اجازه سخن گفتن داده ميشد، شک و ترديد از ميان برداشته ميشد. (بحارالأنوار، ج 51، ص 4)
24. من صاحب حقم ... علامت ظهورم زياد شدن آشوبها و فتنههاست. (بحارالأنوار، ج 51، ص 320)
25. علم و دانش ما به خبرهاي شما احاطه دارد و چيزي از اخبار شما بر ما پوشيده نميماند. (بحارالأنوار، ج 53، ص 175)
26. دين از آن محمد(ص) و عدايت از آن علي اميرالمؤمنين(ع ) است، زيرا عدالت مال اوست و در نسل او ميماند تا روز قيامت. (بحارالأنوار، ج 53، ص 160)
27. کسي که نسبت به ما ظلم ورزد، از جمله ستمکاراني است که مشمول لعنت خدا است، چراکه خدا فرموده است: " آگاه باشيد که لعنت خدا بر ستمکاران است." (بحارالأنوار، ج 53، ص 182)
28. سجده شکر از لازمترين و واجبترين مستحبات است. (بحارالأنوار، ج 53، ص 161)
29. هرگاه خداوند به ما اجازه دهند که سخن بگوييم، حق ظاهر خواهد شد و باطل سست و ضعيف شده و از ميان شما خواهد رفت. 📚بحارالأنوار، ج 25، ص 183
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
روز پایان من اینجا، نبُوَد آخر کار
بُوَد آغاز، که جاودانی من در آنَست
می شوم کهنه و فرسوده تر از ماضی خویش
همه ی دغدغه ام، ماندنِ در اینجا هست
پسرم شاد مباش زآنچه به کف آوردی
که همه وا بنهی وقت شدن، از کفِ دست
یا تو را، داده ز دستت بگرفت، غم مباد
داده آنست که گره، وا بِنَهی از درِ بَست
#غلامرضا_شادمان
@shadmaneshtivan
https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
هدایت شده از .
4_5839421098801759217.mp3
8.97M
هدایت شده از شب نگار
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
و آن اینست که ; عالم ملکوت را عالم سکون یا ایستا ولی عالم انسانی را عالم ماده و متحول یا پویا قرارداده، به طوری انسان همیشه و در همه حال دارای خاصیت پویایی و دگرگونی است.
و از طرفی دیگر قوه اختیار و اراده قرار داده که خود بتواند سره را از ناسره (خوب وبد) را تشخیص دهد که فلاسفه ازآن تعبیر به "مستقلات عقلیه" می نمایند. حالا این انسان باید به حال خود رها شود و علی رغم قابلیت های فراوانی که دارد دچار حیرانی و سر گردانی شود. معاذ الله عن ذلک. چنین کاری از خدای حکیم بعید است.
(63)
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
هدایت شده از شب نگار
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
بنابراین خداوند حکیم برای هدایت چنین بشری با چنین ویژگی هایی قوانین و دستوراتی فرستاده که بشر در پناه شناخت این قوانین و عمل به آن هدایت شود و به سوی خدا رهنمون شود ثم الینا راجعون شود، که به او "ربوبیت تشریعی" میگویند.
دراینجا وجه تمایز ما با "اومانیسم ها" (انسان گراها، فرقه ای در مسیحیت در غرب است که شدیدا دارند فعالیت می کنند ازجمله دربدنه حاکمیت غرب فعالند (انسان محور ها)، دراین است که آنها : قائلند محوریت تدبیر امور انسانی در این جهان انسان است و خدا هیچ نقشی در تدبیر امور انسان ندارد.
(64)
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
هدایت شده از شب نگار
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
لذا بعد از آنی انسان را خلق کرد انسان را مختار آفرید گفت تو مختاری هر چه دوست داشتی برای خودت قوانین وضع کن من خدا دیگر کاری به کار تو ندارم.
ربوبیت تشریعی خداوند دارای دو بعد بسیار مهم است : ۱- بعد قانون گذاری است. ۲- بعد اجرا است.
🔸۱- بعد قانون گذاری :
در بعد قانونگذاری همان طور که بیان شد خداوند بر اساس سنت ربوبی خود شان یک سری قوانینی را به حسب ظرفیت و استعداد و توانائی های بشر در طول دوران متعدد حیات او، برای هدایت او درقالب دین و آیین و با محور های:"اوامر و نواهی"فرستاده است.
(65)
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
هدایت شده از شب نگار
🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐
🔸و ربوبیت تشریعی یا هدایت خاصه : به آن دسته از تدبیر و هدایتی اطلاق می شود که فقط شامل انسان خواهد. ( نه موجودات دیگر).
🔸 دلیل این وجه تمایز چیست؟ چه فرقی بین انسان و سایر موجودات وجود دارد؟
فرق در این است که : سایر موجودات بک بعدی و فقط دارای بعد جسمانی است. اما انسان دارای ابعاد، جسمانی و عقلانی (روحانی) و موجودی ذی شعور محسوب می شود که سایر موجودات از این بُعد برخوردار نیستند.
به همین خاطراست که انسان اشرف مخلوقات می باشد.
(61)
🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐