eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
376 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
#امام_على_عليه_السلام♥️ 🌱 دنيا، در حال انتقال از يكى به ديگرى است و از كف رفتنى است. گيرم كه دنيا براى تو بمانَد، تو براى آن نمى مانى 📚 عيون الحكم والمواعظ، ص ۲۲ 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌾🌱🍁🌷🍃🥀🍂🕊 🌷🍁🌾 🥀🍂 🌱 🌴 ؛ عدل علی علیه السلام⚖️ 🌟و من كلام له (علیه السلام) فيما ردّه على المسلمين من قطائع عثمان: وَ اللَّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّسَاءُ وَ مُلِكَ بِهِ الْإِمَاءُ لَرَدَدْتُهُ. فَإنَّ فِي الْعَدْلِ سَعَةً، وَ مَنْ ضَاقَ عَلَيْهِ الْعَدْلُ فَالْجَوْرُ عَلَيْهِ أَضْيَقُ.✨ 📕ترجمه:(در باره اموال فراوان بيت المال كه عثمان به بعضى از خويشاوندان خود بخشيده بود. ابن عباس مى گويد: روز دوّم خلافت در سال 35 هجرى اين سخنرانى را ايراد فرمود): سياست اقتصادى امام عليه السّلام: به خدا سوگند، بيت المال تاراج شده را هر كجا كه بيابم به صاحبان اصلى آن باز مى گردانم، گر چه با آن ازدواج كرده، يا كنيزانى خريده باشند، زيرا در عدالت گشايش براى عموم است، و آن كس كه عدالت بر او گران آيد، تحمّل ستم براى او سخت تر است.(1) ________________________ (1). نفى حركت‏هاى رفورميست و فورماليسم‏ FORMALISM ( ظاهر پرستى و ظاهر سازى) كه تنها به ظاهر سازى و ريا كارى توجّه دارند. 📖 : 📗پيام امام اميرالمؤمنين عليه السلام، ج 1، ص: 533-525 🍃و من كلام له عليه السّلام فيما ردّه على المسلمين من قطائع عثمان.🍃 ❇️در باره آنچه عثمان از بيت المال به افراد خاصّى بخشيده بود و امام (ع) آنها را به بيت المال باز گرداند. 📃خطبه در يك نگاه: ✅اين سخن امام (ع) در واقع بخشى از خطبه اى است كه بعد از بيعت مردم با آن حضرت در مدينه ايراد فرمود و در آن به تمام افرادى كه در عصر عثمان اموال بيت المال را غارت كرده بودند يا از طرف خليفه به آنها اهدا شده بود هشدار مى دهد و به آنها اعلام مى كند كه بايد تمام اين اموال را به بيت المال باز گردانند و اگر باز نگردانند با قدرت از آنها خواهد گرفت و به اين ترتيب امام (ع) اميد طمع ورزان را قطع كرد و در پايان خطبه در جمله هايى كوتاه و بسيار پر محتوا ارزش عدالت را بيان فرموده است. ✳️به خدا سوگند اموال غصب شده را باز مى گردانم! همان گونه که از لحن خطبه پيداست، در آغاز خلافت ظاهرى اميرمؤمنان على(عليه السلام) ايراد شده است. «ابن ابى الحديد» از «ابن عباس» حديث نقل مى کند که على(عليه السلام) اين خطبه را در روز دوّم بيعتش ايراد فرمود (البتّه عبارات «ابن عباس» کمى با آنچه «سيّدرضى» آورده است تفاوت دارد، ولى مطلب دقيقاً يکى است). 🔶بديهى است اين سخن همچون آبى بود که بر آتش سوزانى که در سينه هاى مردم زبانه مى کشيد فروپاشيده شد; همانها که نسبت به بى عدالتى هايى که در زمان عثمان شده بود شديداً معترض بودند و حتّى گروهى نسبت به نظام اسلامى و قوانين آن، بدبين شده بودند، همه احساس آرامش کردند که فصل نوى در تاريخ اسلام گشوده شده و حکومت اسلامى که به بيراهه مى رفت هم اکنون راه اصلى خود را بازيافته است و اگر اين جمله هاى حساب شده نبود آرامشى در مدينه پيدا نمى شد و اى بسا هجوم به خانه عثمان و ياران او از سوى مردم خشمگين ادامه مى يافت و خونهاى زيادى در اين راه ريخته مى شد. به هر حال، نخست مى فرمايد: «به خدا سوگند اگر آن (اموالى که از بيت المال غارت شده و عطايايى که عثمان بى حساب به اين و آن بخشيده است) را بيابم که کابين زنان شده يا کنيزانى با آن خريده شده باشد (و جزء زندگى افراد شده باشد)، همه را قاطعانه به بيت المال باز مى گردانم (و اجازه نمى دهم بى عدالتى سابق در جهان اسلام ادامه يابد)!» (وَاللهِ لَوْ وَجَدْتُه قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّساءُ، وَ مُلِکَ بِهِ الاِماءُ، لَرَدَدْتُهُ). 🔷سپس مى افزايد: «(ممکن است کسانى از اين کار که ضامن اجراى عدالت است ناراحت شوند و احساس مضيقه و تنگنا کنند، ولى اين اشتباه بزرگى است!) زيرا عدالت مايه گشايش براى جامعه است و آن کس که عدالت براى او موجب مضيقه و تنگنا گردد ظلم و ستم براى او سخت تر و تنگتر است!» (فَاِنَّ فِى الْعَدْلِ سَعَةً وَ مَنْ ضاقَ عَلَيْهِ الْعَدْلُ، فَالْجَوْرُ عَلَيْهِ اَضْيَقُ). 🌹امام(عليه السلام) در نخستين جمله هاى اين کلام، تصميم قاطع خود را براى بازگرداندن اموالى که به ظلم از بيت المال گرفته شده است بيان مى دارد تا آن جا که اگر اين اموال را در مصارف حسّاس و خاصّى که مربوط به زندگى خانوادگى افراد است صرف شده باشد، باز هم بايد به بيت المال برگردد تا مردم بدانند آنچه قبلا عمل شده قانون اسلام نبوده و الگو و سرمشقى براى آيندگان نگردد! ❇️سپس در ذيل اين سخن، اين تصيم قاطع را با منطق و دليل همراه مى سازد و مى فرمايد: اين مصداق روشن عدالت است که مايه شکوفايى جامعه و رضايت عموم مردم و خاموش شدن آتش فتنه هاست. ...... 📃 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
🥀🍂🌷🍁🌱🕊 🌷🍁 🌱 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی 🎙استاد عبادی 0️⃣2️⃣قسمت پبستم 📝بررسی روایات سفیانی ⚠️خروج س
🥀🍂🌷🍁🌱🕊 🌷🍁 🌱 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی 🎙استاد عبادی 1️⃣2️⃣قسمت پبست و یکم 📝بررسی روایات سفیانی ⁉️بحث بسیار مهم در مورد سفیانی این است که آیا سفیانی نماد و جریان هست؟ یا حقیقت و یک انسان؟ 🍃عده ای می گویند سفیانی نماد و جریان است، مثل جریان فراماسونری یا ماهواره، جریان غرب فرهنگی، جریان استکبار، اینطور جریان ها.. ☘️عده ای هم می گویند نه سفیانی یک شخص هست. 🔰اگر ما فرضیه ی نمادین بودن سفیانی را در نظر بگیریم باید خیلی از روایات معتبر و متعدد را کنار بگذاریم و نادیده بگیریم. ما روایاتی داریم که نام و نسب، وضعیت ظاهری و جسمانی سفیانی را ذکر کرده، وقتی این احادیث معتبر وجود دارد چطور می توانیم بگوییم سفیانی یک جریان هست‼️ 📜امام صادق (ع) در روایتی معتبر در کتاب ″کمال الدین، ص651″ می فرمایند: تو اگر سفیانی را ببینی پلیدترین مردمان را دیده ای، خباثت او به اندازه ای است که مادر فرزندش را زنده، زنده دفن می کند از ترس اینکه مبادا مکان او را گزارش دهند. 👌اینها ویژگیهای یک شخص هست، پس نمی توانیم سفیانی را یک نماد بدانیم، چون بعضی روایت ها از دین او، زمان و مکان قیام او و حکومتش خبر دادند. ⁉️حالا سفیانی انسان شخصی هست یا نوعی؟ یعنی یک شخص هست یا در طول تاریخ سفیانی های متعددی بودند؟ بعضی ها بر این باورند که در طول تاریخ سفیانی های متعددی بودند و سفیانی در حقیقت نوعی هست. اما وقتی در روایات خودمان تأمل می کنيم متوجه می شویم روایاتی که ویژگیهای سفیانی را گفتند به یک نفر بیشتر تطابق ندارد. 📚در روایات ما واژه ی السفیانی بکار رفته (یعنی معرفه هست یعنی یک نفر) و در روایات ذکر نشده که ائمه گفتند سفیانی اول یا دوم یا سوم .. یکی از سخنرانان ما در سخنرانی خودش گفته سفیانی اول و سفیانی دوم، سفیانی اول را به صدام حسین تطبیق داده و سفیانی دوم را به آن سفیانی موعود. نه، چنین چیزی ما نداریم. 📖فقط سه حدیث داریم مبنی بر تعدد سفیانی (سفیانی های مختلف)👇 👈📔ابن حماد در کتاب ″الفتن خودش، ص226″ می گوید سفیانی پس از 39 سال خواهد بود. از آنجا که سفیانی در آخرالزمان قیام می کند با توجه به این روایت می توان گفت که تعدد سفیانی داریم. 👈📙در کتاب ″التشریف بالمنن، از الفتن سلیلی، ص271″ اینجا هم این فرد می گوید که آغاز آن فتنه های سفیانی است و آخر آن هم سفیانی است. پرسیدند این دو سفیانی که هستند؟ حضرت امیرالمؤمنین (ع) فرمودند یکی هجری و دیگری شامی. ❌این دو روایت از لحاظ سندیت کاملا ضعیف اند و قابل استناد نیستند. 👈📗اما روایت سوم از امام سجاد (ع) است، در کتاب ″قرب الاسناد، ص374″ که فرمودند؛ ظهور از ناحیه خداوند قطعیست و خروج سفیانی نیز از جانب خداوند قطعیست و با هر قیام کننده یک سفیانی وجود دارد. ↖️این حدیث را از طریق حدیث زیر توضیح می دهیم👇👇 ⚜️در کتاب ″کمال الدین، ص378″ امام جواد (ع) می فرمایند: هیچ یک از ما نیست مگر اینکه قائم به امر الهی است. پس طبق این حدیث می فهمیم که هر امامی یک قائم است، ولی قائم موعود امام زمان (عج) است. پس در برابر هر امامی یک سفیانی بوده، یک ظالمی بوده. این روایت هم این حرف را تأیید می کند که در برابر قائم موعود که امام زمان می باشد یک سفیانی وجود دارد. 📑پس روایاتی که می گوید سفیانی های متعدد داریم و بعضی سخنرانان هم این را مطرح می کنند کاملا ضعیف است. سفیانی نماد نیست (دجال است که نماد هست) یک نفر و یک شخص و انسان هست که در مقابل امام زمان (عج) جنگ می کند. 📚برگرفته از فایل حدیث شناسی مهدوی شماره ۱۷ ۲۱ 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
Kashani-13980909-Samte-Khoda-Aghaze-Emamate-AmirolmomeninAS-Jaryanat-Va-Havades-18-Thaqalain_IR.mp3
27.06M
🔰ادامه بحث غربت اهل بیت علیهم السلام ـ اجتهاد، توجیهی برای خطاهای اصحاب و استمرار مشکلات آن تا روزگار ما» 🎙استاد کاشانی #اهل بیت ع 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍂🌷🍁🌸🍂🌻🌿🌺🍂🌾 🌹🍁🌼 🌸🍃 🌻 🔶نجات نسل دو پرنده و تسلیم نخل خشکیده 💬جابر بن یزید جُعفی حکایت کند: ✔️در یکی از سال ها، به همراه حضرت باقرالعلوم علیه السلام رهسپار مکّه معظّمه شدم. در بین راه، دو پرنده به سمت ما آمدند و بالای کجاوه امام محمّد باقر علیه السلام نشستند و مشغول سر و صدا شدند، من خواستم آن ها را بگیرم تا همراه خود داشته باشم، ناگهان حضرت با صدای بلند، فرمود: ای جابر! آرام باش و پرندگان را به حال خود واگذار، آن ها به ما اهل بیت عصمت و طهارت پناه آورده اند. عرضه داشتم: مولای من! مشکل و ناراحتی آن ها چیست، که این چنین به شما پناهنده شده اند؟! حضرت فرمود: آن ها مدّت سه سال است که در این حوالی لانه دارند و هرگاه تخم می گذارند تا جوجه شود، ماری در اطراف آن ها هست که می آید و جوجه های آن ها را می خورد. اکنون پرندگان به ما پناهنده شده تا از خداوند بخواهم که آن مار را به هلاکت رساند؛ و من نیز در حقّ آن مار نفرین کردم و به هلاکت رسید؛ و پرندگان در امان قرار گرفتند. جابر گوید: سپس به راه خود ادامه دادیم تا نزدیک سحر و اذان صبح به بیابانی رسیدیم؛ و من پیاده شدم و افسار شتر حضرت را گرفتم؛ و چون حضرت فرود آمد، در گوشه ای خم شد و مقداری از شن ها را کنار زد و در حال کنار زدن شن ها، چنین دعائی را بر لب های خود زمزمه می نمود: خداوندا! ما را سیراب و تطهیر و پاک گردان. ناگهان سنگ سفیدی نمایان شد و امام علیه السلام آن سنگ را کنار زد و چشمه ای زلال و گوارا آشکار گردید، و از آن آب آشامیدم و نیز برای نماز وضو گرفتیم. و بعد از خواندن نماز، سوار شدیم و به راه خود ادامه دادیم تا آن که صبحگاهان به روستائی رسیدیم، که نخلستانی کنار آن روستا بود، در آن جا فرود آمدیم؛ و حضرت کنار نخل خرمائی - که از مدّتها قبل خشک شده بود - آمد و خطاب به آن کرد و اظهار داشت: ای درخت خرما! از آنچه خداوند متعال در درون شاخه های تو قرار داده است، ما را بهره مند ساز. جابر افزود: ناگهان دیدم درخت خرما، سرسبز و پربار شد و خود را در مقابل امام علیه السلام خم کرد؛ و ما به راحتی از ثمره آن می چیدیم و می خوردیم. در همین اثنا، یک مرد عرب بیابان نشین که در آن حوالی بود، وقتی این معجزه را مشاهده کرد، به حضرت خطاب کرد و گفت: سحر و جادو کردید؟! امام علیه السلام در پاسخ، به آن عرب خطاب نمود و به آرامی اظهار داشت: ای مرد! به ما نسبت ناروا مده، چون که ما از اهل بیت رسالت هستیم؛ و هیچ کدام از ما ساحر و جادوگر نبوده و نیستیم، بلکه خداوند متعال از اسامی مقدّسه خود کلماتی را به ما آموخته است که هر موقع هر چه را بخواهیم و اراده کنیم، به وسیله آن کلمات، خداوند متعال را می خوانیم و تقاضا میکنیم، آن گاه دعای ما به لطف او مستجاب خواهد شد.** 📚بحارالأنوار: ج، ص 248 و 38، به نقل از خرائج مرحوم راوندی. 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌹🍁🌸🍂🌷🍁🌼🍃🌻🕊 🌾🍃🌺 🌼 🌼🍃 ✅هدف از خلقت دیدن و شناختن و اطاعت و ارتباط با امام هر زمان ⭕️متاسفانه 😈شیطان طوری به عده ای از مردم این زمان القاء کرده که می پندارند نیازی به دیدن وجه الله یعنی امام معصوم نیست همین که فی الجمله قبول داشته باشی و ... کافیست ( البته این قبول کردن و ایمان داشتن خوبه اما ابتدای راهه ) در حالی که طبق آیات و روایات ما برای دیدن و شناختن این عزیزان خدا آفریده شده ایم ✨و ما خلقت الجنّ و الانس إلاّ لیعبدون.(ذاریات/۵۶) و جنّ و انس را نیافریدیم مگر برای بندگی و عبادت در تفسیر این کلام خداوند متعال : 💠از امام باقر (علیه السلام) روایت شده که حضرت فرمودند: برای آن که او را بشناسند.(۱) 🌹امام حسین(علیه السلام) نیز می فرمایند : «همانا خداوند عزوجلّ بندگان را نیافرید، جز برای آن که او را بشناسند.» به ایشان عرض شد: 💎معرفت خدا چیست؟ فرمودند: 👈شناخت اهل هر زمانی، امام شان را که اطاعت و پیروی اش بر آنان واجب است.»(۲) (تا اینجا معلوم شد ما برای شناخت خداوند آفریده شدیم و شناخت خداوند شناخت امام هر زمان است) 🔹ما امر شدیم به رابطه با امام زمان👇 خداوند متعال : يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون‏(آل عمران/۲۰۰) 🔷اى كسانى كه ايمان آورده‏​ ايد! صبر کنيد! يکديگر را نيز به صبر وا داريد و رابطه برقرار کنيد و از خدا بپرهيزيد، باشد که رستگار شويد. في معنى قوله تعالى و .... و رابطوا إمامكم المنتظر 🌟در تفسیر این آیه قرآن از امام باقر (عليه اسلام) ایشان فرمودند اى كسانى كه ايمان آورده اید با امام منتظرتان رابطه برقرار کنید.(۳) بنابراین طبق آیات و روایات فراوان که برای اختصار چند نمونه از آنها ذکر شد ما برای شناختن و دیدن و اطاعت و رابطه با امام زمانمان خلق شده ایم که این همان عبادت خداوند است . 👈حالا نیازی به دیدن یوسف زمان مهدی زهرا (سلام الله علیه) هست یا خیر ⁉️ ✳️خوشا آنانکه گویند : گر یک لحظه نبینم می میرم ... أین وجه الله الذی یتوجه الیه الاولیاء 🔸کجاست آن جمال و وجه الهی که اولیای خدا به آن روی می کنند. 📃🔖دعای ندبه و دعای عهد از امام صادق علیه السلام ☀️ اللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ☀️ به تمام دستوراتشان عمل کنیم تا ... 📚(۱)الامام الحسین(ع)فی عرش الله،ص۲۶ (۲)تفسیر نوراثقلین،ج۵،ص۱۳۲ (۳)غیبت نعمانی،ص۱۹۹ 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🧐 حذف خطبه‌ی فدکیه 🔶 یکی از مصادر خطبه‌ی معروف فدکیه، کتاب «الفاضل في صفه الأدب الكامل» تأليف «أبوالطيّب محمد بن أحمد الوشّاء (متوفی 325 ه.ق)» می‌باشد. حضرت زهرا سلام الله علیها در این خطبه‌‌ی تاریخی انتقادات بسیار تندی خطاب به غاصبان خلافت و پیروان آنان ابراز داشتند. ❗️اما از آنجایی که همواره در طول تاریخ دستانی درصدد کتمان و تحریف حقایق تاریخی بوده‌اند، بنابر آنچه محقق کتاب «دکتر یحیی وهیب جبّوری» در پاورقی بدان تصریح کرده است، متأسفانه اين خطبه به طور كامل از دو نسخه‌ی خطی این کتاب که در «موزه ملی بریتانیا» و «موزه ملی عراق» نگهداری می‌شود، حذف شده است. 📚 کتاب «الفاضل في صفه الأدب الكامل» تأليف أبوالطيب محمد بن أحمد الوشّاء (متوفی 325 ه.ق)، محقق: دکتر یحیی وهیب جبّوری، دار الغرب الإسلامي،، بيروت، ١٤١١ ه.ق 🔵 پ.ن: ان شاء الله به محض دسترسی به يكی از نسخ بالا، تصویر آن منتشر می‌شود. 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾🌿🌺🍂🌷🍁🌼🍃🌹🍁🌸🍂🌻🕊 🔴 محتکر از نگاه روایات 💢درباره احتکار روایات متعددی رسیده است که به برخی آنها اشاره می‌شود. 1️⃣ امام علی(ع): «احتکار رذیلت(پستى) است»📚غرر الحکم و درر الکلم، ص 361، ح 8200] 2️⃣ پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «نگاهى به دوزخ افکندم، درّه اى دیدم که مى جوشید، (به مالک دوزخ) گفتم: اى مالک! این درّه جاى کیست؟ گفت: جاى سه گروه: محتکران، اشخاص دایم الخمر، و دلّالان زنا».📚 وسائل الشیعة، ج 17، ص 426، 3️⃣ «احتکار خصلت فاجران است»📚غرر الحکم و درر الکلم، ص 361] 4️⃣ «رنج رساندن به مردم از راه احتکار، از خصلت‌هاى مردم جاهل است».📚 غرر الحکم و درر الکلم، ص 361] 5️⃣ امام على(ع): «محتکر اهل معصیت و گناه کار است »📚 دعائم الإسلام ، ج 2، ص 35،] 6️⃣ پیامبر اسلام(ص) در این باره می‌فرماید: «محتکر ملعون است». 📚الکافی، دار الحدیث، ج 10، ص 60،] 7️⃣ امام موسی کاظم(ع) از پیامبر(ص) روایت می‌کند: «... اگر بنده اى به عنوان دزد، به نزد خدا رود، در نظر من بهتر است تا به عنوان «محتکر»، که چهل روز ارزاق را احتکار کرده باشد...»📚 من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 159] 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹چگونگی تأثیر گناهان بر تأخیر در زمان ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🎙استاد شهبازیان #گامی_به_سوی_ظهور 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
#سه شنبه به همراه نسیم جمکرانت..🌼 دلم پر می کشد تامقصد گلدسته هایت.. 🌺 بیا یابن الحسن ، ای زندگی ساز ..💚 ما تشنه یک جرعه از طعم نگاه مملو از مهر تو هستیم🌸 با یک یا علی گفتنت می‌شود آن عشق آغاز🍃❤️ #سہ_شنبہ_هاے_عاشقے💚 #جمڪران_وعدہ_گاہ_منتظران🌼 #اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ 🌹 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🍁🌼🍂🌹🍁🌺🍂🌻🍁🌸🕊 🌺🍂🌹 🌻🍃 🌸 ⚖️ ⚖️ 📌گواهی مرد خصی 💬قدامه بن مظعون شراب نوشیده او را نزد عمر آوردند، دو نفر بر آن گواهی دادند؛ یکی عمر و تمیمی که خصی بود، و دیگری معلی بن جارود، یکی از آنان گواهی داد که او را در حال نوشیدن شراب دیده، و دیگری که او را در حال قی کردن شراب. عمر جمعی از اصحاب رسول خدا - صلی الله علیه و آله - را طلبیده تا او را در حل این مشکل یاری دهند، امیرالمؤمنین - علیه السلام - نیز با آنان تشریف آورد. عمر به آن حضرت رو کرده و گفت: یا اباالحسن! نظر شما در این قضیه چیست؟ زیرا شما همان کسی هستید که پیامبر خدا - صلی الله علیه و آله - در حقتان فرموده: یا علی! قضاوت تو از تمام این امت صحیح تر، و دانشت زیادتر می باشد و اکنون این دو شاهد در شهادتشان اختلاف است. 💎حضرت امیر - علیه السلام - فرمود: در گواهیشان اختلافی نیست. و آن کسی که برقی کردن شهادت داده بر آشامیدن گواهی داده است؛ زیرا قطعا شراب نوشیده که آن را قی کرده است. باز عمر گفت: آیا گواهی مرد خصی پذیرفته می شود؟ 🌹امام - علیه السلام - فرمود: آری. نداشتن ریش مانند نداشتن بعض از اعضای دیگرست و زیانی به شهادت نمی رساند 📚 فروع کافی، کتاب الشهادات، باب النوادر، حدیث 2. 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
امام على عليه السلام: با نيكى كردن، دلها تصرّف مى شود بالإحْسانِ تُمْلَكُ القُلوبُ غررالحكم حدیث 4339
🌸🍂🌷🍁🌺🌹🍂🌻🍃🕊 🌹🍁🌺 🌷🍃 🌼 ‌ مهدوی🌺🍃 💫صلوات ضراب اصفهاني✨ 💠"اللهم نوّر بنوره.../خدايا با نور حضرت وليعصر هر تاريكي را منور كن ! ظلمت جهان را از بين ببر! ❓حال خود را ارزيابي كنيم آيا دوست داريم جهالتهاي ما از بين برود يا با بعضي جهالتها خوش هستيم؟ ❓آيا علاقمند به افزايش علم و معرفت هستيم يا مي گوييم همين مقدار كه آموزش گرفته ايم، كافي است ؟ ❓اگر حضرت ظهور كنند و به طور مثال دهه محسنيه را باطل و بدعت اعلام كنند، آيا احساسات ما جريحه دار نمي شود؟ ❓آيا فرمان حضرت را مي پذيريم؟ ❓آيا با نو آوريها و بدعتها مقابله مي كنيم؟ ❓آيا امور غلطي را كه خود احداث كرده ايم ، تغيير مي دهيم؟ ❓آيا چنين امام زماني را مي خواهيم؟ ❓آيا خاك كف كفش چنين امامي را سرمه چشم مي كنيم يا با حضرت وليعصر قلباََ و در درون درگير مي شويم؟ 🔶خدايا هلاك و ريشه كَن كُن هر كسي را كه مي خواهد عالمانه و يا جاهلانه نور حضرت را خاموش كند. 🔷گاهي ما با انحرافات و جهالتها مانع جلوه گري حضرت هستيم.با رفتار نادرست مردم را از امام زمان فراري مي دهيم‌.حال امام زمان(ع) در این دعا نفرين مي كنند(خدايا هلاك كن...) 🔶وقتي ما دروغ مي گوييم اما به زيارت هم مي رويم مورد نفرين حضرت هستيم. 🔷وقتي معصيت و خلاف انجام مي دهيم و اهل ذكر و روضه و حوزه هستيم، مورد نفرين حضرت خواهيم بود،زيرا خمودي توجه به حضرت وليعصر را اراده كرده ايم. 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴#حکمت شماره187 شرح و تفسیر در کانال 👇 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌸🍂🌼🍁🌻🌱🌷🌺🍁🌹🍂🕊 🌴: 🌟و قَالَ (علیه السلام): الرَّحِيلُ وَشِيكٌ.✨ 📕ترجمه:ضرورت ياد قيامت (اخلاقى): و درود خدا بر او، فرمود: كوچ كردن نزديك است. 📖شرح پیام امیرالمؤمنین علیه السلام:بايد آماده بود:امام(عليه السلام) در اين عبارت بسيار كوتاه و پرمعنا از بى وفايى و كوتاهى عمر دنيا سخن مى گويد و مى فرمايد: «كوچ كردن (از دنيا) سريع است»; (الرَّحِيلُ وَشِيكٌ).«رحيل» به معناى هرگونه كوچ كردن است ولى در اينجا با قرائن حاليه به كوچ كردن از دنياى زودگذر اشاره دارد. اين واژه گاه به معناى اسم مصدر آمده است; مانند كلام بالا و گاه معناى صفت مشبهه را مى رساند; مثلاً شترى را به عنوان رحيل توصيف مى كنند يعنى شتابنده و «وشيك» از ماده «وشك» (بر وزن اشك) به معناى سرعت گرفتن در سير است. بعضى از شارحان گفته اند «وشيك» آن است كه سرعتش بسيار شديد و عجيب باشد. ✔️از مسائلى كه همه مى دانند و غالباً از آن غافلند كوتاهى عمر دنياست; گويى تا چشم بر هم زنى كودكان جوان و جوانان پير و پيران از صحنه خارج مى شوند. بارها افرادى را ديده ايم كه گرد و غبار پيرى بر رخسار آنها نشسته و ضعف سراسر وجودشان را فراگرفته و با قدى خميده عصا زنان به زحمت راه مى روند مى گوييم: عجب ديروز جوان شاداب و راست قامت و قوى پنجه اى بود چه زود پير شد. تازه اين در صورتى است كه رحيل در زمانى پيرى فرا رسد وگرنه بسيارند كسانى كه در كودكى يا جوانى بر اثر حوادث مختلفى چشم از دنيا مى پوشند. نه تنها انسان ها به سرعت از اين جهان كوچ مى كنند، قدرت ها و سلطنت ها و حكومت ها هم بسيار زود زوال مى پذيرند 🔶ابن ابى الحدید تشبیهى براى دنیا از بعضى از حکما نقل کرده مى گوید: پیش از آنکه به دنیا بیاییم عدمى بوده است مستمر و بعد از کوچ کردن ما از این دنیا باز به ظاهر عدمى است مستمر و عمر ما در این میان مانند برقى است که در یک شب ظلمانى در بیابانى تاریک از ابرى مى جهد و بى درنگ خاموش مى شود.(1)از آن مهم تر تشبیهاتى است که قرآن مجید براى زندگى دنیا کرده است و مى گوید: «(وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلَ الْحَیاةِ الدُّنْیا کَماء أَنْزَلْناهُ مِنَ السَّماءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَباتُ الاَْرْضِ فَأَصْبَحَ هَشیماً تَذْرُوهُ الرِّیاحُ وَکانَ اللَّهُ عَلى کُلِّ شَیْء مُقْتَدِراً); (اى پیامبر!) زندگى دنیا را براى آنان به آبى تشبیه کن که از آسمان فرو مى فرستیم; و به وسیله آن، گیاهان زمین (سرسبز مى شود و) در هم فرو مى رود; امّا بعد از مدتى مى خشکد; به گونه اى که بادها آن را به هر سو پراکنده مى کند; و خداوند بر همه چیز تواناست!».(2) 🔷در آیه دیگرى از قرآن مجید مى خوانیم که روز قیامت از گنهکاران سؤال مى شود چند سال در روى زمین توقف کردید؟ در پاسخ مى گویند تنها به اندازه یک روز یا بخشى از روز. از آنهایى سؤال کنید که توان شمردن ایام را دارند (قالَ کَمْ لَبِثْتُمْ فِی الأَرْضِ عَدَدَ سِنِینَ * قالُوا لَبِثْنا یَوْماً أَوْ بَعْضَ یَوْم فَسْئَلِ الْعادِّینَ). بار دیگر به آنها گفته مى شود: «(خداوند) مى فرماید: (آرى) شما مقدار کمى توقف کردید اگر مى دانستید آیا گمان کردید شما را بیهوده آفریدیم و به سوى ما بازگردانده نمى شوید؟»; (قالَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ قَلِیلاً لَوْ أَنَّکُمْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ * أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناکُمْ عَبَثاً وَ أَنَّکُمْ إِلَیْنا لا تُرْجَعُون).(3)در احادیث اسلامى نیز درباره کوتاهى عمر دنیا تعبیرات و تشبیهات بیدارکننده اى آمده است. از جمله در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «الدُّنْیا ساعَةٌ فَاجْعَلُوها طاعة; دنیا ساعتى بیش نیست این ساعت را در مسیر اطاعت خدا قرار دهید».(4) 🔖در حدیث دیگرى از امام زین العابدین على بن الحسین(علیهما السلام) مى خوانیم: «إِنَّ جَمیعَ ما طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ فی مَشارِقِ الاْرْضِ وَمغارِبِها بَحْرِها وَبَرِّها وَسَهْلِها وَجَبَلِها عِنْدَ وَلِىٍّ مِنْ أوْلِیاءِ اللهِ وَأهْلِ الْمَعْرِفَةِ بِحَقِّ اللهِ کَفِىْءِ الظِّلالِ; تمام آنچه در شرق و غرب جهان، دریاها و صحراها، دشت ها و کوه ها آفتاب بر آن مى تابد در نزد اولیاء الله و عارفان به حق خدا همچون بازگشت سایه هاست».(5) این سخن را با کلامى از نوح پیغمبر با آن عمر طولانى عجیب پایان مى دهیم که فرمود: «وَجَدْتُ الدُّنْیا کَبَیْت لَهُ بابانِ دَخَلْتُ مِنْ أحَدِهِما وَخَرَجْتُ مِنَ الاْخَرِ».(6) دنیا را همچون خانه اى یافتم که از یک در وارد شدم و از در دیگر خارج!(7) 📚پی نوشت: (1). شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 18، ص 154. (2). کهف، آیه 45. (3). مؤمنون، آیه 112-115. (4). بحارالانوار، ج 74، ص 166، ح 2. (5). همان، ج 1، ص 144. (6). مستدرک الوسائل، ج 11، ص ).184 (7مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 151 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*جان فدای تو*❤️ *سراپا گوش هستم تا کنی صادر تو فرمان را😍 طلب کن جان را که تقدثیم نمایم با ادب جان را❣️💕 َاﻟﺴَّﻼ‌ﻡ ﻋَﻠَﯿْڪ ﯾﺎ ﻋَﻠے ﺍﺑْڹ ﻣﻮﺳَے ﺍﻟْﺮﺿﺎ(؏)"🌹❣️ #یا_امام_رضا_جانم💚 🕊اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ ❣️ #ساعت_هــــــــشــــــت_به_وقــــــــت_امام_رضــــا 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#فضائل_امیرالمؤمنین_علیه_السلام_از_زبان_اندیشمندان_غیر_مسلمان💎 ✅تنها راه چاره ، دوست داشتن علی ( علیه السلام ) ❇️#جانین ـ شاعر آلمانی ـ گوید : 🌹« علی ( علیه السلام ) را جز آن که دوست بداریم و شیفته او باشیم چاره ای نداریم ؛ زیرا جوان شریف و بزرگواری بود ، وجدان پاکی داشت که از مهربانی و نیکی لبریز بود ، و قلبش مملو از یاری و فداکاری بود ، و از شیر شرزه شجاع تر بود ، ولی شجاعتی ممزوج با رقت ، لطف ، دلسوزی ، مهر و عاطفه » 📚سراج ، محمد ابراهیم ، امام علی علیه السلام خورشید بی غروب ، ص 324 . 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍