هدایت شده از شب نگار 2
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
من برای تو قبل از رسول الله بودن، یک پدرم و تو من را " اب " یعنی پدر صدا کن تا رسول الله.
پس این حدیث حکایت از آن دارد که قرار نیست من هم به مثال دیگران پدر و یا مادرم را به اسم و یا عناوینش صدا کنم.
🔹پنجم : ایراد گرفتن از : نحوه زندگی، وضع شستن لباس، درست کردن غذا، تقاضای کمک خارج از توان و درخواست های مکرر مساعدت مالی و وظیفه دانستن،
(31)
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
هدایت شده از شب نگار 2
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
تهدید به خروج از منزل و برنگشتن به خانه، درخواست های غیر معمول و غیر عاقلانه،
درگیر شدن های لفظی و حتی برخی بی حیایی را فراتر گذاشته درگیری فیزیکی،
مداخلات در اختلافات بین پدر و مادر و جانبداری از یکطرف که باعث رنجش دیگری می شود،
وارد شدن در مسائل خصوصی انان، جاسوسی و سرک کشیدن در مسائل خصوصی پدر و مادر،
(32)
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
هدایت شده از شب نگار 2
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
و در برخی مواقع نیز خیانتهای مالی، اسرار خانوادگی و انتقال ان به بیرون خانه و افشای آن،
فحش و ناسزا به پدر و مادر در جلو رو و یا در پیش دیگران، از جمله : زن و یا خانواده او.
سلب اعتماد از پدر و مادر و در عوض محرم راز دانستن زن و خانواده او. و...
و حال اینکه قرآن می فرماید : فلا تقل لهما اف، فلا تضربهما.
(33)
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
هدایت شده از شب نگار 2
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
حق گفتن اف را به پدر و مادر نداری. و همچنین حق زدن حتی اگر حق با تو باشد.
و اطاعت از امر پدر و مادر را در ردیف امر خودش قرار داده. و امر به احسان نموده و بالوالدین احسانا و....
🔹ششم : در امور مهمه زندگی اش نگاهش به پدر و مادر بعنوان مشاور امین نیست.
لذا به جای مشورت از پدر و مادر از دیگران مشورت می گیرد و به نظرات پدرو مادر اهمیتی نمی دهد.
(34)
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
هدایت شده از شب نگار 2
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
مثلا : در امر مهم ازدواج و طلاق، در خرید ملک گرانقیمت و معاملات سنگین دیگر، در اعمال مهم دیگری مثل حج.
بطوری که این پدر و مادر می بایست از زبان دیگران متوجه مساله بشوند.
البته در برخی موارد تخصصی که پدر و مادر اشرافی ندارند، اشکالی ندارد که دیگران طرف مشورت باشند.
اما قبل از هر کسی دیگر بایستی آنان در جریان قرار بگیرند.
(35)
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
هدایت شده از شب نگار 2
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
چرا که برای هر پدر و یا مادری شکننده است که مسائل فرزندش را به جای اینکه از زبان خودش بشنوند، از دیگران بشنوند .
🔹هفتم : عدم اطاعت از اوامر و نواهی پدر و مادر در هیچ حالتی :
لذا افرادی هستند که از زن و یا بستگان او و یا دوستان و همکاران و ... حرف شنوی بیشتری دارند تا پدر و مادر.
و حال اینکه خداوند اطاعت از پدر و مادر در اوامر معروف، واجب نموده است.
(36)
💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
هدایت شده از شب نگار 2
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
مگر اینکه خدای نکرده هرکدام از پدر و مادر فرزند را به کار منکری وادار کنند.
مثلا. پدر و مادری به دخترشان امر کنند که حجابت را بردار،
و یا به پسرشان امر کنند برای ذخارف دنیایی و رسیدن به مال دنیا فلان خلاف را برای خودت و یا برای آنان انجام بده و....
در چنین مواردی اطاعت از اوامر پدر و مادر واجب نیست.
(37)
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
هدایت شده از شب نگار 2
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
البته باز حق مقابله فحش و ناسزا و پرخاشگری و زدن را ندارید فقط بی صدا عمل نکن.
البته اگر اهل منطق بودتد قانع شان کن والا رهایشان کن بدون اینکه مقابله ای انجام دهی.
🔹هشتم : در موقع ازدواج و خواستگاری، زن را فقط و فقط برای خودشان تعریف می کنند. و هیچ جایگاهی را برای پدر و مادر در نظر نمی گیرند.
لذا در نظر زن، فقط شوهر خودی و دیگران غیرخودی تلقی می شوند.
(38)
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
هدایت شده از شب نگار 2
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
این تعریف نکردن ها آثار بسیار بدی را
به وجود می آورد که عبارتند از :
🔸یک - زن کمتر رغبت می کند که پدر و مادر شوهر را به خانه اش دعوت کند.
و در صورت دعوت مرد و یا آمدن بدون دعوت آنان، حرکاتی از خودش بروز می دهد که یا بسرعت بروند.
و یا اینکه این بندگان خدا ماندشان بیشتر از یه شام و نهار نباشد ولو اینکه از شهرستان دوری آمده باشند.
(39)
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
هدایت شده از شب نگار 2
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
و یا انتظار دارد پدر و مادر شوهر در صورت ماندن مثل یک کارگر و کنیز برایش تو خونه کار کنند و یا از بچه و بچه هایش نگهداری کنند.
🔸دوم : زن علی رغم رفتن مکرر به خانه پدر و سایر بستگان خود، کمتر راغب به رفتن منزل پدر و مادر و یا سایر بستگان نزدیک شوهر است.
انشاء الله ما را در چلسات بعدی همراهی فرمایید.
(40)
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
#مولاجانم💕
عزیز دلهای ما ، مهدی جان💖
جهان پُر شده از فریب ،
از بَزَک ،
از رنگ و لعاب
، از لبخندهای دروغین
، از دل بستن های بی دوام
، از دل بریدن های پیاپی ...
... و تو آن یگانه محبوبی 💖که
نامت ،
یادت
، مهرت
و عطر حضورت
عمریست
در جانِ مشتاقانت
جاری است ...
شکر خدا
که مارا بجز تو در همه عالم عزیز💖💖 نیست ...
#شبتون_به_خیر
ای همه دار وندارم❤️
🕊✨اللهم عجل لولیک الفرج✨🕊
☘🌺☘🌸☘🌼☘🌺☘🌸☘🌼☘🌸🌺☘
🌼☘
✳️السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
صبحكم الله بظهورالحجة عليه السلام إن شاءلله و بالخير والعافية
🔷زيارة الامام الحسن العسكري عليه السلام في يوم الخميس:
🔶السَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ الله، السَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ الله وَخالِصَتَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا إِمامَ المُؤْمِنِينَ، وَوارِثَ المُرْسَلِينَ، وَحُجَّةَ رَبِّ العالَمِينَ. صَلّى الله عَلَيْكَ وَعَلى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، يامَوْلايَ ياأَبا مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بْنَ عَلِيٍّ، أَنا مَولىً لَكَ وَلالِ بَيْتِكَ، وَهذا يَوْمُكَ وَهُوَ يَوْمُ الخَمِيسِ، وَأَنا ضَيْفُكَ فِيهِ وَمُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ، فَأَحْسِنْ ضِيافَتِي وَإِجارَتِي بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.✨
💠ذکر روز پنجشنبه: لااله الاالله الملک الحق المبین۱۰۰مرتبه 🌺
☘🌺☘🌸☘🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
☘🌺☘🌸☘🌼☘🌺☘🌸☘🌼
🔷صبحتان را با آیات قرآن نورانی کنید
🌺آیه۴۲ سوره فصلت🌺
✨لَا یَأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ ۖ تَنْزِیلٌ مِنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ
🔶که هیچگونه باطلی، نه از پیش رو و نه از پشت سر(آینده و گذشته) به سراغ آن نمیآید
چرا که از سوی خداوند حکیم و شایسته ستایش نازل شدهاست!
☘🌸☘🌺☘🌼☘
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
☘🌼☘🌸☘🌺☘🌼☘🌸☘🌺🌺☘
☘
#ادامه_نامه_یک _ #نهج_البلاغه
💠 نکته:
ولى جالب است که ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغه خود سخنى در اين زمينه دارد که خلاصه اش چنين است; او مى گويد: متکلمان و ارباب علم عقائد درباره شورشيان جمل و سرنوشت کسانى که در آن واقعه حاضر شدند اختلاف کردند، اماميّه معتقدند تمامى اصحاب جمل اعم از رؤسا و پيروان کافر شدند (چون بر امام وقت و بر ضد حکومت اسلامى خروج کردند) درحالى که گروهى از اهل سنّت مى گويند: اينها مجتهد بودند و اجتهادشان آنان را به اين راه کشاند، بنابراين گناهى نداشتند. ما نه آنها را خطا کار مى دانيم و نه على(عليه السلام) و اصحابش را. گروه سومى مى گويند: اصحاب جمل خطاکار بودند; ولى خطاى آنها بخشوده است; مانند خطاى مجتهد در مسائل فرعيّه و اين عقيده اکثر اشاعره است.
سپس مى افزايد اصحاب ما (معتزله که ابن ابى الحديد از آنها بود) مى گويند: تمام آنها گمراه بودند مگر کسانى که بعداً توبه کردند; آنها مى گويند: عايشه از کسانى بود که توبه کرد و همچنين طلحه و زبير; اما عايشه در روز جمل اعتراف به خطا کرد و از على(عليه السلام) تقاضاى عفو نمود و روايات متواتره درباره اظهار پشيمانى او به دست ما رسيده است. او مى گفت: اى کاش من ده پسر از پيغمبر آورده بودم و همه آنها در حيات من مى مردند و بر آنها اشک مى ريختم; ولى روز جمل به وجود نيامده بود و گاه مى گفت: اى کاش قبل از روز جمل مرده بودم و نيز روايت شده که هر زمان به ياد روز جمل مى افتاد آنقدر اشک مى ريخت که مقنعه اى که بر سر داشت تر مى شد. طلحه و زبير نيز از کار خود توبه کردند.(19)
ولى اين سؤال را از ابن ابى الحديد و امثال او داريم که اگر کسى دست به کارى زد که خونهاى گروهى از مسلمين ريخته شود آيا در برابر چنين حق الناس عظيمى، اظهار ندامت و پشيمانى و اشک ريختن کفايت مى کند يا بايد حق الناس ها را جبران کرد؟
📚 پی نوشت:
10 . داستان قتل عثمان و جنگ جمل و ريشه ها و عوامل و پيامدهاى آن، داستان بسيار پرماجرا و طولانى است که ما در مجلدات سابق اين مجموعه، به بخشهاى مهمى از آن اشاره کرديم و اکنون فهرستى از آن را براى خوانندگان بر مى شماريم تا با مراجعه به آن نسبت به تمام جوانب داستان آشنا شوند:
1. علل شورش مسلمين بر ضد عثمان، ج 1، ص 371 تا 376.
2. ماجراى جنگ جمل، ج 1، ص 389 تا 391.
3. قتل عثمان و عدم دخالت امير مؤمنان در آن و نقش طلحه و زبير در تحريک مردم، ج 2، ص 30.
4. تحليل ديگرى درباره قتل عثمان، ج 2، ص 232 تا 241.
5. نقش طلحه و زبير در ماجراى جنگ جمل، ج 2، ص 251.
6. کارهايى که از عثمان سر زد و سبب خشم مردم شد، ج 2، ص 488.
7. بحث ديگرى درباره نقش طلحه در تحريک مردم به قتل عثمان، ج 6، ص 527.
11 . شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 14، ص 8-21.
12 . الاصابه، ج 1، ص 17.
13 . بقره، آيه 134 .
14 . در ذيل خطبه سوم، ج 1، ص 376 به بعد و ج 4، ص 320 ذيل خطبه 97، و ج 5، ص 518 ذيل خطبه 135، توضيحات ديگرى درباره تنزيه صحابه آمده است و نيز در کتاب شيعه پاسخ مى گويد به طور مستوفى در اين باره بحث شده است.
15. «جاشَتْ» از ريشه «جيش» بر وزن «حيف» به معناى جوشيدن و به هيجان آمدن گرفته شده است.
16. «مِرْجَل» به معناى ديگ است خواه آن را از سفال ساخته باشند يا مس و غير آن، لذا هنگامى که کسى سخت عصبانى مى شود مى گويند: «جاشت مراجله».
17. «قطب» در اصل به معناى ميله اى است که در وسط سنگ زيرين آسياب قرار دارد و سنگ رويين به دور آن مى چرخد; سپس به هر چيزى که نقش محورى دارد، قطب اطلاق شده است.
18. تاريخ طبرى، ج 3، ص 513.
19. شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 14، ص 24
☘🌼☘🌸☘🌺☘
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍