eitaa logo
اسناد المصائب
3هزار دنبال‌کننده
974 عکس
303 ویدیو
42 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام رضا(علیه السلام) : «مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا كَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا يَوْمَ القِيَامَةِ» 📚أمالی شیخ صدوق، ص۷۳ ✍ارائه ی مصائب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚کانال تاریخ اسلام : @TarikhEslam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 7️⃣متن کلیپ : «ام البنین گفت : عباس من در کربلا وفا کرد؟ حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) شروع کرد به گریه کردن و گفت : مادر جان! وفا را در کربلا عباس کرد! بعد یه سپری که یادگار حضرت ابوالفضل(علیه السلام) بود رو به مادرش‌ ام البنین(ع) نشان داد و حضرت ام البنین(س) با دیدن آن افتاد!» 🎤شیخ ✍این نقل برای اولین بار، در کتاب «تذکره الشهداء» نوشته «ملاحبیب کاشانی»(۱۳۴۰ق)(۱) آمده که نقلی است بی سند که هیچ یک از کتب معتبر و منابع متقدم آن را نقل نکرده است. و مرحوم «قاضی طباطبایی» در مورد این کتاب می گوید : «کار اصلی شریف کاشانی فقه و علوم وابسته به آن بوده، اما به دلیل شیفتگی به امام حسین(علیه السلام) تاریخ مفصلی در شرح حال شهیدان عاشورا نگاشت. شریف دراین کتاب از همه گونه منابع قوی و ضعیف، نقل کرد و از این رو با وجود رد برخی اخبار از سوی مؤلف، تعدادی از روایت‌های ضعیف در کتاب باقی مانده است. این اخبار پشتوانه تاریخی ندارند و قرائن دیگری در کنار آنها وجود ندارد و از این رو همه گزارش‌های کتاب قابل اعتماد نیست.نمونه‌های گزارش متفرد و تأیید نشده ی این کتاب را می‌توان در صفحات متعددی مشاهده کرد. گفتنی است برخی از این اخبار محال و یا خارق‌ العاده نیستند، اما سند و منبع قابل اتکایی ندارند.(۲) کتاب «تذکره الشهداء» در ردیف کتابهایی همچون «روضه الشهداء» و «اسرار الشهاده» به‌ عنوان تحریف‌کنندگان تاریخ قیام امام حسین(علیه السلام) قرار گرفته است. 📚منابع : ۱)تذکره الشهداء کاشانی، ص۴۴۳ ۲)تحقیق درباره اول اربعین سید الشهدا(ع)، ص۲۰۶ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 8️⃣متن کلیپ : «آقا امام حسین(ع) چهار جا صورت گذاشته! یه بار روی کف پای مادر گذاشت، یه بار رو صورت علی اکبر(ع) و یه بار هم اینجا روی صورت جون! الله اکبر» 🎤سید حسن ✍آنچه در مقاتل آمده است اینکه؛ امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا، صورت مبارک خود را فقط بر روی صورت دو شخص گذاشته است. یعنی عبارت «وَضَعَ خَدَّهُ عَلَى خَدِّهِ» فقط برای دو نفر ذکر شده است. ۱)«حضرت علی اکبر(علیه السلام)» : که امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا؛ «وَضَعَ خَدَّهُ عَلَى خَدِّهِ» صورت خود را بر صورت على اکبر(علیه السلام) گذاشت.(۱) ۲)«اسلم بن عمرو ترکی» : یک غلام ترک تبار که در مورد اسم او اختلاف است و برخی او را «اسلم» و برخی او را «واضح ترکی» آورده اند. خوارزمی می نویسد : امام حسین(علیه السلام) هنگام شهادت به بالین او آمد و گریست و «وَضَعَ خَدَّهُ عَلَى خَدِّهِ» صورت خود را بر صورت غلام گذاشت.(۲) در کربلا طبق مقاتل، این صحنه، منحصر به حضرت علی اکبر(علیه السلام) و همین غلام می باشد و درباره شخص دیگری، چنین نقلی میست. و «جون» غلام ابوذر غفاری با این غلام یعنی «اسلم بن عمرو» دو شخص جدا هستند. 📚منابع : ۱)اللهوف سید بن طاووس، ص۱۱۴ ۲)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۲، ص۲۴ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 9️⃣متن کلیپ : «یه روز ابی عبدالله امام حسن(ع) رو صداش زد، گفت: حسن جان بیا! گفت: جونم! گفت: همه اختلاف سنی من و تو یه سال و شش هفت ماه است. من یه موی سفید رو صورتم نیست، همه محاسنت سفید شده! چرا؟!! اگه ارثی باشه منم از یه مادرم، از یه بابام! چرا؟؟!! گفت: یه چیزایی تو این دلمه که به هیچ کی نتونستم بگم!!» 🎤شیخ ✍ماجرای کوچه و حضور امام حسن مجتبی(علیه السلام) یکی از روضه های متداول منبری ها و مادحین هست که هر کدام با شاخ و برگ دادن آن طبق سلائق خودشون در مجالس بازگو می کنند. اولین نقلی که ماجرای کوچه و جسارت «عمر بن خطاب» را مطرح کرده است «مرحوم شیخ مفید(۴۱۳ق)» در کتاب «الاختصاص» در طی روایتی از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده است. در این نقل مفصل، بعد از امتناع حضرت فاطمه(سلام الله علیها) مبنی بر ردّ قباله ی فدک، آن شخص به ایشان جسارت کرد که امام صادق(علیه السلام) در اینباره می فرماید : «ثُمَّ لَطَمَهَا فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى قُرْطٍ فِي أُذُنِهَا حِينَ نُقِفَتْ‏» سپس عمر، سیلی به صورت ایشان زد، که گویا میبینم که بر اثر سیلی او گوشواره از گوشش بر زمین افتاد.(۱) طبق این نقل که گفته شد، مورخین و علمای بعدی نیز از این منابع استفاده کرده اند و ماجرای کوچه را نقل نموده اند، ولی نه در این نقل و نه در هیچ نقلی، اشاره ای به حضور هیچ یک از فرزندان حضرت فاطمه(سلام الله علیها) مخصوصا امام حسن مجتبی(علیه السلام) نشده است. و این سخن صرّاف هم مسلما ساختگی و جعلی است. 📚منبع : ۱)الإختصاص شیخ مفید، ص۱۷۵ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 🔟متن کلیپ : «از امام سجاد(علیه السلام) سوال کرد : آقا! در طول مسیر اسارت کجا به شما سخت گذشت؟ ایشان سه بار فرمودند : الشام! الشام! الشام!» 🎤 ✍در اینکه در شام به خاندان اهل بیت(علیهم السلام) بسیار سخت گذشت، شکی نیست و در لینک زیر، به گوشه ای از این جنایات در همین کانال اشاره شده است!👇 https://eitaa.com/AsnadolMasaeb/4339 اما این عبارت یعنی «الشام! الشام! الشام!» در کتب معتبر و منبع موجود نمی باشد، به غیر از چند کتاب که جزء منابع ضعیف و غیر معتبر هستند، آمده است. شاید اشکال شود که مگر گفتن این سه کلمه چه ایرادی دارد؟ حال چه می شود به فرض امام سجاد(علیه السلام) این سه کلمه را گفته باشند؟ اما باید توجه کرد که؛ اولا؛ اصالت یک مقتل به منبع آن است و اگر بنا باشد هر نقل ضعیفی بیان گردد، و در مورد آن سهل انگاری شود، مقاتل به مرور زمان از واقعیات عاشورا فاصله می گیرند. ثانیا؛ مقاتل، مجالی برای برداشت‌ های سلیقه‌ ای و استنباطات دل بخواهی نیست! بلکه روضه‌ خوان باید آنچه در منابع آمده را بخواند. متاسفانه عدم درک از مسئله «زبان حال» مجوزی برای خیلی از اشخاص شده که هر کذبی را به پای آن بگذارند. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فرمایشات در باب «شرایط محتوای منبر و سخنوری و روضه خوانی» در خطبه های نماز جمعه قم : «منبرهای بی‌ مایه نروید! حرف بی سند نزنید!..» @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔷《أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ》🔷🔹 ✅جُنادَةِ بن اَبی اُمَیه می گوید : 📋《دَخَلْتُ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ(ع) فِی مَرَضِهِ الَّذِی تُوُفِّیَ فِیهِ وَ بَیْنَ یَدَیْهِ طَشْتٌ یُقْذَفُ فِیهِ الدَّمُ وَ یَخْرُجُ کَبِدُهُ قِطْعَةً قِطْعَةً مِنَ السَّمِّ الَّذِی أَسْقَاهُ مُعَاوِیَةُ》 ♦️پس از مسموم شدن امام حسن مجتبی(ع) در لحظات آخر عمر شریفان، به حضور ایشان شرف یاب شدم. دیدم در پیش روی ایشان، طشتی گذاشته شده و پاره پاره جگر مبارکشان به خاطر زهری که معاویه به وسیله جعده به ایشان خورانیده بود، در آن طشت ریخته می شود. عرض کردم، چرا خود را درمان نمی کنید؟ حضرت(ع) فرمودند : 📋《بِمَاذَا أُعَالِجُ الْمَوْتَ؟》 ♦️مرگ را به چه چیز علاج می توان کرد؟ و من هم گفتم :《إِنَّا لِلّه و إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ!》 جناده می گوید : 📋《ثُمَّ انْقَطَعَ نَفَسُهُ وَ اصْفَرَّ لَوْنُهُ حَتَّى خَشِیتُ‏ عَلَیْهِ》 ♦️سپس نفَس حضرت(ع) به شماره افتاد و رنگ مبارکش زرد شد به طورى که بر آن حضرت(ع) ترسناک شدم. در این هنگام؛ امام حسین(ع) وارد شدند. 📋《فَانْکَبَّ عَلَیْهِ حَتَّى قَبَّلَ رَأْسَهُ وَ بَیْنَ عَیْنَیْهِ ثُمَّ قَعَدَ عِنْدَهُ وَ تَسَارَّا جَمِیعَاً》 ♦️آن حضرت(ع)، امام حسن مجتبی(ع) را در بر گرفت و سر مبارکش و میان دو دیدگانش را بوسید و نزدش نشست، پس مقدارى آهسته با هم صحبت کردند. سپس ندای《إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ‏》بلند شد.(۱) هنگام دفن امام حسن مجتبی(ع) در قبرستان بقیع، امام حسین(ع) وارد قبر شد و بدن مطهر را در داخل قبر گذاشت و سپس این ابیات را در سوگ آن حضرت(ع) زمزمه کرد. 📋《فَلَيْسَ حَرِيبَاً مَنْ أُصِيبَ بِمَالِهِ‌ وَ لَكِنَّ مَنْ وَارَى أَخَاهُ حَرِيْبٌ‌》 ♦️غارت زده آن کس نیست که مالش ربوده شده، بلکه غارت زده، کسی است که برادرش را در دل خاک، بپوشاند. 📋《أَ أَدْهُنُ رَأْسِي أَمْ اَطِيبُ مَحَاسِنِي، وَ رَأْسُكَ مَعْفُورٌ وَ أَنْتَ سَلِيبٌ؟》 ♦️آیا من، موی سرم را روغن بزنم و یا محاسنم را معطر کنم، در حالی که سر تو روی خاک است و تو مانند درخت شاخ و برگ ریخته، شده‌ای!(۲) از سال ۵۰ هجری تا واقعه کربلا امام حسین(ع) محاسن خود را خضاب نکرد. اما چرا امام زمان(ع) در زیارت ناحیه می فرماید : 📋《أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ》 ♦️سلام بر آن کسی که محاسنش خضاب شد!(۳) محاسن مبارک امام حسین(ع) در چند جای کربلا به خون خضاب شد. 1⃣هنگام شهادت : وقتی امام حسین(ع) در روز عاشورا، جوان برومندش را، در حالی که بر زمین افتاده بود و نفس های آخر را می کشید، مشاهده کرد، خود را به بالین او رساند و او را به آغوش کشید. در این هنگام؛ 📋《وَضَعَ خَدَّهُ عَلَى خَدِّهِ》 ♦️حضرت(ع) صورت خود را بر صورت على اکبر(ع) گذاشت و محاسن امام(ع) به خون صورت علی اکبر(ع) خضاب شد.(۴) 2⃣هنگام شهادت : در مقاتل آمده است که؛ امام حسین(ع) به درب خیمه آمد و طفل خویش را برای وداع درخواست کرد و آن طفل به نزد امام(ع) آورده شد. در این هنگام؛ حرمله تیری به سوی او افکند که به گلویش اصابت کرد و سرش را جدا نمود. 📋《فَتَلَقَّى الْحُسَيْنُ(ع) الدَّمَ بِكَفَّيْهِ حَتَّى امْتَلَأَتَا وَ رَمَى بِالدَّمِ نَحْوَ السَّمَاءِ》 ♦️امام حسین(ع) دو دستانش را از خون پر نمود و به سوی آسمان پاشید و سپس با خون علی اصغر(ع) محاسن مبارک خود را خضاب کرد.(۵) 3⃣هنگام شهادت خود : در روز عاشورا نیز امام حسین(ع) در لحظات شهادت خود، دعاى قربانى را خواندند و فرمودند : 📋《بِسْمِ اللهِ وَ بِاللهِ وَ عَلى‏ مِلِّةِ رَسُولِ اللهِ(ص)》 ♦️به نام خدا و به یارى خدا و بر آیین رسول خدا(ص)! 📋《ثُمَّ وَضَعَ يَدَهُ عَلَى الْجُرْحِ فَلَمَّا امْتَلَأَتْ لَطَخَ بِهَا رَأْسُهُ وَ لِحْيَتِهِ》 ♦️سپس حضرت(ع) دست مبارک خود بر روی جراحت گذاشت و دست خود را از خون مبارکش پر نمود و آن را به سر و محاسن خود کشید و محاسن خود را خضاب کرد.(۶) {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📝شعر : شورش روز قیامت به جهان برپا بود  آه از آن روز که در دشت بلا غوغا بود  خصم چون دایره گرد حرم و شاه شهید  در دلِ دایره چون نقطه ی پا برجا بود  عرصه ی دشت چو دیبای مُنَقّش از خون  و آن همه صورت زیبا که در آن دیبا بود  جان به قربان ذبیحی که به قربانگه دوست  با لب تشنه روان می شد و خود دریا بود  در همه مُلک بلا نیست به جز ذکر حسین  قاف تا قاف جهان صوت همین عنقا بود  👤نیّر تبریزی  📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۳، ص۱۳۴ ۲)مناقب ابن‌ شهر آشوب، ج۴، ص۴۵ ۳)المزار الکبیر ابن مشهدی، ص۵۰۴ ۴)اللهوف سید بن طاووس، ص۱۱۴ ۵)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۰۸ ۶)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۲، ص۳۹ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ابوالعباس حمیری از علمای قرن سوم(چهارم) هجری در کتاب [قرب الاسناد] به نقل از ابوالبختری می نویسد : امام جعفر صادق(علیه السلام) فرمودند : 📋«أَنَّ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ(عَلَیهِ السَّلَامُ) كَانَ يَزُورُ قَبْرَ اَلْحَسَنِ(عَلَیهِ السَّلَامُ) فِي كُلِّ عَشِيَّةِ جُمُعَةٍ» ♦️ هر شام جمعه به‌ زیارت می رفتند.(۱) ‌ 🖋یعنی کسی که ۱۲۴ هزار پیغمبر در حسرت زیارت او هستند، خودِ او، زائر امام‌ حسن‌(علیه‌السلام) است. 📚منبع : ۱)قرب الإسناد حمیری، ص۱۳۹ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜توصیه «سیّد الشعراء» به شاعران و مدّاحان اهل بیت(علیهم السلام) :👇 @AsnadolMasaeb
✅سید اسماعیل حِمْیَری معروف به سیّد حِمْیری (متوفی سال ۱۷۹ق) از مشهورترین شاعران و مدافعان مذهب شیعه بود، که عمر خود را در سرودن مدائح و مراثی اهل بیت(ع) و مطاعن دشمنان گذراند. در روایتی نقل است که امام صادق(ع) به او فرمود : 📋《سَمَّتْكَ أُمُّكَ سَيِّدِاً، وُفِّقتَ فِي ذَلِكَ، وَأَنتَ سَيِّدُ الشُّعَرَاءِ》 ♦️مادرت اسم تو را سیّد گذاشته است، تو نیز موفق شده‌ای و اکنون سید شاعرانی!(۱) نقل است که؛ روزی سیّد حمیری به جعفر بن عثمان طائی گفت : آیا تو درباره ی آل محمد(ص) این شعر را سروده ای؟! 📋《مَا بَالُ بَيْتِكُمُ تخرّب سَقْفُهُ‏ / وَ ثِيَابُكُمْ مِنْ أَرْذَلِ‏ الْأَثْوَابِ‏》 ♦️چه شده که سقف خانه هایتان خراب شده و لباس هایتان از پست ترین لباس ها است؟! جعفر گفت : [آری!] چه اشکالی دارد؟! سیدّ گفت : 📋《إذَا لَم تَحسَن المَدحَ فَاسكُت، أَ تُوصِفُ آلَ مُحَمَّدِِ(ص) بِمِثلِ هَذَا؟!》 ♦️وقتی بلد نیستی مدح کنی؛ ساکت باش! آیا آل محمد(ص) را این گونه وصف می کنند؟! و در ادامه گفت : البته تو را معذور می دارم زیرا طبع و دانش و منتهای فهمت همین قدر است! ولی من شعری گفته ام که ننگ مدح تو را بشوید! سپس شعر خود را خواند : 📋《أُقْسِمُ بِاللَّهِ وَ آلائِهِ / وَ الْمَرْءُ عَمَّا قَالَ مَسْئُولٌ》 ♦️به خدا و نعمتهايش سوگند مي خورم و شخص در برابر آنچه گفت مسئول است. 📋《إِنَّ عَلِيِّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ(ع) / عَلَى الْتُّقَى وَ الْبِرِّ مَجْبُولٌ》 ♦️اینکه على بن ابيطالب(ع) وجودش بر تقوا و نيكى سرشته شده است. 📋《كَانَ إِذَا الْحَرْبُ مَرَتْهَا الْقَنَا / وَ أَحْجَمَتْ عَنْهَا الْبَهَالِيلُ》 ♦️چنين بود، وقتى برق نيزه ها تنور جنگ را مي افروخت و پهلوانان از عرصه فرار می كردند. 📋《يَمْشِي إِلَى الْقِرْنِ وَ فِي كَفِّهِ/ أَبْيَضُ مَاضِي الْحَدِّ مَصْقُولٌ》 ♦️به جانب حريف مي شتافت و در دستش بود، شمشير بر آن تيز صيقلى شده. 📋《مَشْيَ الْعَفَرْنَا بَيْنَ أَشْبَالِهِ / أَبْرَزَهُ لِلْقَنَصِ الْغِيلُ》 ♦️مانند راه رفتن شير غران در ميان بچه هايش كه آنها را از بيشه براى شكار به ميدان آورده است. 📋《ذَاكَ الَّذِي سَلَّمَ فِي لَيْلَةٍ / عَلَيْهِ مِيكَالٌ وَ جِبْرِيلٌ》 ♦️على همان است كه در شبى بر او ميكاييل و جبرييل سلام كرد. 📋《مِيكَالُ فِي أَلْفٍ وَ جِبْرِيلُ فِي/ أَلْفٍ وَ يَتْلُوهُمْ سَرَافِيلُ》 ♦️ميكاييل همراه هزار فرشته و جبرييل با هزار فرشته و به دنبالشان اسرافيل. 📋《لَيْلَةَ بَدْرٍ مَدَدا أُنْزِلُوا / كَأَنَّهُمْ طَيْرٌ أَبَابِيلُ》 ♦️در شب بدر براى يارى رساندن نازل شدند گويا آنان مرغان ابابيل بودند. سپس سید حمیری گفت : ای جعفر! این گونه باید برای امیرالمؤمنین(ع) شعر گفت و شعر تو مناسب افراد بینوا و ضعیف است! سپس جعفر سرِ سیدّ را بوسید و گفت : 📋《أَنتَ وَاللهِ الرَأسُ يَا أبَاهَاشِمِِ وَ نَحنُ الأَذنَابُ》 ♦️ای اباهاشم! به خدا سوگند! تو در مدح و شاعری به منزله ی «سر» هستی و ما به منزله ی «دُم»!(۲) 📚منابع : ۱)رجال كشی، ص۲۸۸ ۲)امالی شیخ طوسی، ص۱۹۸ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بیانات در باب محتوای شعری در جمع مادحین!👇 این حاشیه جالب دیدار مقام معظم رهبری با مداحان در باب اهمیت محتوا و مضمونِ اشعار در مداحی‌ را ببینید. مقام معظم رهبری، شعری می‌خوانند و می‌ پرسند : قشنگ بود؟! بعد از تعریف و تمجید حاضران، می‌‌ گویند : «قشنگ بود.. ولی غلط بود!» @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 :👇 «نوکری امام حسین(علیه السلام) و اهل‌بیت(علیهم السلام) به معنی واقعی کلمه، این است که انسان بتواند افکار اینها را، خطّ مشی اینها را، جهت‌گیری‌ های اینها را در جامعه روزبه‌روز گسترش بدهد.» 👥دیدار با مادحین اهل بیت(ع)، ۹۵/۱۲/۲۱ @AsnadolMasaeb‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙روضه در شب جمعه با نوای در مسجد مقدس جمکران🕌 ❤️شب های جمعه می گیرم هواتو❤️ 🚩 «اَلسَّلَامُ عَلَيْكَ يَا اَبَا عَبْدِاللهِ(ع) وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً مَا بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ(ع) وَعَلى عَلِيِّ(ع) بْنِ الْحُسَيْنِ(ع) وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ(ع) وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ(ع)» @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا