eitaa logo
آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
10.3هزار دنبال‌کننده
177 عکس
2.1هزار ویدیو
313 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹آرشیو سلسله مباحث سخنرانی‌ها،مباحث امام شناسی وتفسیرقران 🔹️متن(خلاصه سخنرانیها)https://eitaa.com/Ayatollah_ganji_mojz ارتباط با خادم کانال👇 https://eitaa.com/Karrbala
مشاهده در ایتا
دانلود
صبح روز اول.mp3
25.67M
🕋...الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا ...﴿۳۹﴾احزاب 🔮 فلسفه بعثت انبیا و رسول اکرم صلی الله علیه وآله بیدار کردن بشر از خواب غفلت 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الأُمِّيّينَ رَسولًا مِنهُم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ﴿۲﴾سوره جمعه أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونَ ﴿۶۲﴾نمل 🍀 إِلٰهِى أَلْبَسَتْنِى الْخَطايا ثَوْبَ مَذَلَّتِى ، وَجَلَّلَنِى التَّباعُدُ مِنْكَ لِباسَ مَسْكَنَتِى ، وَأَماتَ قَلْبِى عَظِيمُ جِنايَتِى ، فَأَحْيِهِ بِتَوْبَةٍ مِنْكَ يَا أَمَلِى وَبُغْيَتِى ، وَيَا سُؤْلِى وَمُنْيَتِى.. 📚 مفاتیح الجنان ، مناجات خَمْسَ عَشَر ، مناجاة التائبين خدایا! گناهان بر من لباس خواری پوشانده و دوری از تو جامه درماندگی بر تنم پیچیده و بزرگی جنایتم دلم را میرانده، پس آن را با توبه به درگاهت زنده کن، ای آرزویم و مرادم و خواسته‌ام و امیدم.. ✅  [بشارة المصطفى]...قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : الْمُومِنُ مِرآةُ الْمُومِنِ 🔶️ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : مومن آیینه مومن است 📚 بحار ج ۷۴ ص ۲۶۶ 🏴🎤 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، یکشنبه_ صبح روز بیست و ششم محرم ۱۴۴۵ هجری قمری_منزل سید میرغنی_قم مقدسه https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🤲 «اَللّهُمَّ عَظُمَ بَلائى وَ اَفْرَطَ بى سُوءُ حالى وَ قَصُرَتْ بى اَعْمالى وَ قَعَدَتْ بى اَغْلالى » 📚 دعای کمیل 🟢 چگونه دل هایمان را جلا بدهیم 👇👇 🔮 عَوَالِي اَللآَّلِي ، عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: إِنَّ اَلْقُلُوبَ تَصْدَأُ كَمَا يَصْدَأُ اَلْحَدِيدُ قِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ مَا جَلاَؤُهَا قَالَ قِرَاءَةُ اَلْقُرْآنِ وَ ذِكْرُ اَلْمَوْتِ . 📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۲، ص ۱۰۴
🔮 آیه ولایت 🔮 🔰🔰🔰🔰 🌺🍃 مفسران شأن نزول آیه «إِنّما وَلیکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یقِیمُونَ الصَّلوةَ و یؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ؛ ولیِّ شما فقط خدا، پیامبر و مؤمنانی هستند که نماز را به پا داشته، در رکوع زکات می‌دهند.»(سوره مائده، آيه۵۵).مشهور به آیه ولایت را ماجرای خاتم‌بخشی حضرت علی علیه السلام می‌دانند 📚 حاکم حسکانی، شواهد التنزیل، ۱۴۱۱ق، ج۱، ص۲۰۹-۲۳۹. به گفته قاضی عضدالدین ایجی از متکلمان اهل سنت ، مفسّران بر نزول این آیه در‌ شأن علی علیه السلام اجماع دارند 📚 ایجی، شرح المواقف، عالم الکتب، ص۴۰۵. 🔶️ اعتراف تفتازانی به نزول آیه ولایت در شأن امیر المومنین علیه السلام پس از خاتم بخشی در رکوع نماز تفتازانی عالم اهل سنت می‌نویسد: إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ‌» نزلت باتفاق المفسرين في علي بن أبي طالب (رضي اللّه عنه) حين أعطى السائل خاتمه و هو راكع في صلاته. آیه «ولی شما فقط خدا، پیامبر و مومنانی هستند که نماز را به پا داشته، در رکوع زکات می‌دهند.» به اتفاق مفسرین، در حق علی بن ابی طالب (علیهما السلام) بعد از آن که در حال رکوع نماز به سائل انگشتر داد، نازل شده است. 📚 شرح المقاصد، تألیف تفتازانی، جلد ۵، صفحه ۲۷۰ 🔷️قاضی عضد الدین ایجی ـ از استوانه های کلامی اهل سنت و متوفای ۷۵۶ هجری ـ می گوید : أجمع أئمة التفسیر أن المراد علی. پیشوایان علم تفسیر، اجماع دارند که مراد از این آیه، علی علیه السلام است. 📚 المواقف، جلد۳، صفحه ۶۰۱ آلوسی ـ ازعلمای بزرگ اهل سنت و وهابیت ـ نیز در کتاب تفسیر روح المعانی خود می گوید: غالب الأخباریین علی أن هذه الآیه نزلت فی علی کرم الله وجه. غالب محدثان و ناقلان خبر و حدیث، براین باورهستند که این آیه در حق علی علیه السلام نازل شده است. 📚 تفسیر روح المعانی للآلوسی، ج۶، ص۱۶۷ 🔵 علاوه بر عالمان شیعه، مفسرین و مورخین اهل سنت نیز در اینکه این آیه در مورد امیرالمومنین علی علیه‌السّلام نازل شده، اتفاق دارند . سدی،مجاهد، حسن بصری، اعمش، عتبة بن ابی حکیم،فخررازی، ثعلبی، زمخشری، طبری، رمانی، قرطبی،فاضل نیشابوری، واحدی، جصاص، ابوبکر شیرازی،نسائی، عبدالسلام قزوینی، بیضاوی، شوکانی صنعانی، ابن ابی الحدید، سیوطی، آلوسی،ابوسعد سمعانی و...  ⚫ کتاب هاى معروفى که این حدیث در آنها نقل شده از سى کتاب تجاوز مى کند که همه از منابع اهل تسنن است، از جمله «محبّ الدین طبرى» در «ذخائر العقبى»، صفحه ۸۸ و «علامه قاضى شوکانى» در تفسیر «فتح القدیر»، جلد دوم، صفحه ۵۰ و در «جامع الاصول»، جلد نهم، صفحه ۴۷۸ و در «اسباب النزول» واحدى، صفحه ۱۴۸ و در «لباب النقول» سیوطى، صفحه ۹۰ و در «تذکرة» سبط بن جوزى، صفحه ۱۸ و در «نور الابصار» شبلنجى، صفحه ۱۰۵ و در تفسیر «طبرى»، صفحه ۱۶۵ و در کتاب «الکافى الشاف» ابن حجر عسقلانى، صفحه ۵۶ و در «مفاتیح الغیب» رازى، جلد سوم، صفحه ۴۳۱ و در تفسیر «درّ المنثور»، جلد ۲، صفحه ۳۹۳ و در کتاب «کنز العمال»، جلد ۶، صفحه ۳۹۱ و «مسند ابن مردویه» و «مسند ابن الشیخ». اضافه بر اینها در «صحیح نسائى» و کتاب «الجمع بین الصحاح الستّه» و کتاب هاى متعدد دیگرى این احادیث آمده است. 📚 براى اطلاع بیشتر به کتاب «احقاق الحق»، جلد ۲، صفحه ۳۹۹ (مطبعة الاسلامیة طهران)، و «الغدیر»، جلد ۲، صفحه ۵۲ به بعد (دار الکتاب العربى بیروت، طبع چهارم، ۱۳۹۷ هـ ق)، و «المراجعات»، نامه ۴۰ مراجعه شود. 🔮راویان ‌شأن نزول آیه ولایت ابن عباس، 📚 حاکم حسکانی، شواهد التنزیل، ۱۴۱۱ق، ج۱، ص۲۳۲. ابورافع مدنی، 📚  طبرانی، المعجم الکبیر، دار احیاء التراث، ج۱، ص۳۲۰-۳۲۱. عمار یاسر، 📚 سیوطی، الدر المنثور، ۱۴۰۳ق، ج۳، ص۱۰۶. ابوذر غفاری، 📚  ابن تیمیه، تفسیر الکبیر، ۱۴۰۸ق، ج۱۲، ص۲۶. انس بن مالک 📚 حاکم حسکانی، شواهد التنزیل، ۱۴۱۱ق، ج ۱، ص۲۲۵. و مقداد بن اسود برخی از اصحابی هستند که این شأن نزول را نقل کرده‌اند. 📚حاکم حسکانی، شواهد التنزیل، ۱۴۱۱ق، ج ۱، ص۲۲۸. از تابعان نیز مسلمة بن کهیل، 📚 سیوطی، الدر المنثور، ۱۴۰۳ق، ج۳، ص۱۰۵. عتبة بن ابی حکیم، 📚 ابن ابی حاتم، تفسیر القرآن العظیم، ۱۴۱۹ق، ج۴، ص۱۱۶۲. سُدّی 📚 طبری، جامع البیان، ۱۴۲۰ق، ج ۱۰، ص۴۲۵. و مجاهد 📚 طبری، جامع البیان، ۱۴۲۰ق، ج۱۰، ص۴۲۶؛ جصاص، احکام القران، المکتبة التجاریة، ج۲، ص۶۲۵. به نقل این حادثه پرداخته‌اند. 🌺🍃 در کتاب «غایة المرام» سید هاشم بحرانی تعداد ۲۴ حدیث در این باره از طرق اهل تسنن و ۱۹ حدیث از طرق شیعه نقل شده است . 📚 منهاج البراعة، ج ۲ ، ص ۳۵۰.
⛔️ جابجایی آیات و جعل روایات توسط معاویه ملعون 🔰🔰 «سمرة بن جندب» با گرفتن چهارصد هزار درهم از معاویه حاضر شد این حدیث را جعل کند که آیه «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ...».، که در مورد امیرالمومنین على(علیه السلام) نازل شده است; در شأن ابن ملجم است 📚 شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحدید، ذیل خطبه ۵۶ و الغدیر، ج ۱۱، ص ۳۰.
صبح روز دوم.mp3
24.54M
🔮 هر آنچه امیرالمومنین و اهلبیت علیهم السلام بفرمایند دین همان است🔰🔰 ...فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ.. 📚 مفاتیح الجنان _قسمتی از زیارت آل یاسین 🔮 الگو و سبک زندگیمان را باید از اهلبیت علیهم السلام بگیریم 🔰🔰 🟣 امیرالمؤمنین علی علیه السلام : انْظُرُوا أَهْلَ بَيْتِ نَبِيِّكُمْ، فَالْزَمُوا سَمْتَهُمْ وَ اتَّبِعُوا أَثَرَهُمْ، فَلَنْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ هُدًى وَ لَنْ يُعِيدُوكُمْ فِي رَدًى؛ فَإِنْ لَبَدُوا فَالْبُدُوا وَ إِنْ نَهَضُوا فَانْهَضُوا، وَ لَا تَسْبِقُوهُمْ فَتَضِلُّوا وَ لَا تَتَأَخَّرُوا عَنْهُمْ فَتَهْلِكُوا. 📚خطبه ۹۷نهج البلاغه 🟣 امیرالمؤمنین علی علیه السلام:..أَلاَ وَإِنَّ إِمَامَکُمْ قَدِ اکْتَفَى مِنْ دُنْیَاهُ بِطِمْرَیْهِ، وَمِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَیْهِ... 📚 نامه ۴۵ نهج‌البلاغه 🟣 امیرالمؤمنین علی علیه السلام : ...أَلَا وَ إِنَّ إِمَامَکُمْ قَدِ اکْتَفَی مِنْ دُنْیَاهُ بِطِمْرَیْهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَیْهِ أَلَا وَ إِنَّکُمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَی ذَلِکَ وَ لَکِنْ أَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ... 📚نهج البلاغه نامه ۴۵ معلومت باد که هر مأمومی را امامی است که به او اقتدا می کند، و از نور علمش بهره می گیرد. آگاه باش امام شما از تمام دنیایش به دو جامه کهنه، و از خوراکش به دو قرص نان .. 🏴🎤 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، دوشنبه_ صبح روز بیست و هفتم محرم ۱۴۴۵ هجری قمری_منزل سید میرغنی_قم مقدسه https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
دعای مکارم الاخلاق_امام (24).mp3
21.95M
🟣 امیرالمؤمنین  عليه السّلام می فرماید: مَنْ أُعْطِيَ أَرْبَعاً لَمْ يُحْرَمْ أَرْبَعاً مَنْ أُعْطِيَ الدُّعَاءَ لَمْ يُحْرَمِ الْإِجَابَةَ وَ مَنْ أُعْطِيَ التَّوْبَةَ لَمْ يُحْرَمِ الْقَبُولَ وَ مَنْ أُعْطِيَ الِاسْتِغْفَارَ لَمْ يُحْرَمِ الْمَغْفِرَةَ وَ مَنْ أُعْطِيَ الشُّكْرَ لَمْ يُحْرَمِ الزِّيَادَةَ . 📚 حکمت ۱۳۵ نهج‌البلاغه كسى را كه چهار چيز دادند، از چهار چيز محروم نباشد، با دعا از اجابت كردن، با توبه از پذيرفته شدند، با استغفار از آمرزش گناه، با شكرگزارى از فزونى نعمت ها. الإمامُ عليٌّ عليه السلام : الرّاضي بِفِعلِ قومٍ كالدّاخِلِ فيهِ مَعَهُم ، و عَلى كُلِّ داخِلٍ في باطِلٍ إثمانِ : إثمُ العَمَلِ بِهِ ، و إثمُ الرِّضا بِهِ . 📚 حکمت ۱۵۴ نهج‌البلاغه ✅️ امام على عليه السلام : هر كه به كردار عده اى راضى باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و ✏جلسه شصت و سوم درس تفسیر دعای مکارم الاخلاق آیت الله حسین گنجی اشتهاردی 🗓 دوشنبه ۲۷ محرم _۱۴۴۵ قمری_۲۳ مرداد _۱۴۰۲ شمسی_مدرسه آیت الله بروجردی_قم مقدسه https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🟣 امیرالمؤمنین علی علیه السلام : لما أظفره الله بأصحاب الجمل: وَ قَدْ قَالَ لَهُ بَعْضُ أَصْحَابِهِ وَدِدْتُ أَنَّ أَخِي فُلَاناً كَانَ شَاهِدَنَا لِيَرَى مَا نَصَرَكَ اللَّهُ بِهِ عَلَى أَعْدَائِكَ. فَقَالَ لَهُ (علیه السلام) أَهَوَى أَخِيكَ مَعَنَا؟ فَقَالَ نَعَمْ. قَالَ فَقَدْ شَهِدَنَا، وَ لَقَدْ شَهِدَنَا فِي عَسْكَرِنَا هَذَا [قَوْمٌ] أَقْوَامٌ فِي أَصْلَابِ الرِّجَالِ وَ أَرْحَامِ النِّسَاءِ، سَيَرْعَفُ بِهِمُ الزَّمَانُ وَ يَقْوَى بِهِمُ الْإِيمَان. 📚 نهج‌البلاغه خطبه ۱۲ ✅️ امیرالمؤمنین على عليه السلام به مردى كه دوست داشت برادرش نيز مى بود تا پيروزى خدا بر دشمنانش را در جنگ جمل ببيند فرمود : آيا دل برادرت با ماست؟ عرض كرد: آرى. حضرت فرمود: پس، او با ما بوده است. هر آينه در اين سپاه ما افرادى حضور داشته اند كه هنوز در پشت پدران و زهدان مادرانند. به زودى روزگار آنان را به جهان هستى آورد و با وجود آنها [جبهه] ايمان نيرو گيرد
صبح روز سوم.mp3
23.89M
🔮 فلسفه بعثت انبیا و رسول اکرم صلی الله علیه وآله بیدار کردن بشر از خواب غفلت 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الأُمِّيّينَ رَسولًا مِنهُم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ﴿۲﴾سوره جمعه 🕋 يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ ﴿۵۱﴾ مؤمنون 🔴 مظلومیت امیرالمؤمنین علیه السلام 🔰 ابن ابی الحدید از امام علی(علیه السلام) نقل می‌کند : روزگار...مرا تنزّل داد و قرین افرادی چون معاویه و عمرو عاص قرار داد». 📚ابن‏ أبی ‏الحدید، شرح ‏نهج ‏البلاغة، ج ۲۰ ، ص ۳۲۶، قم، نشر کتابخانه عمومى آیة الله مرعشى نجفى، چاپ اول، ۱۳۳۷ ش. 🔴 «الدَّهْرُ انْزَلَنِی ثُمَّ انْزَلَنِی، ثَّم انْزَلَنِی حَتّی يُقال مُعاوِيَةُ وَ عَلِیّ»، روزگار، مرتبه مرا پایین آورد، پایین آورد، پایین آورد به حدى که مرا با معاویه برابر گردانید. 📚مقدس اردبیلی، احمد، حدیقة الشیعة، ج ‏۱، ص ۲۰۸، قم، انتشارات انصاریان‏، چاپ سوم، ۱۳۸۳ ش.‏ 🏴🎤 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، سه شنبه_ صبح روز بیست و هشتم محرم ۱۴۴۵ هجری قمری_منزل سید میرغنی_قم مقدسه https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🔮امام حسین علیه السلام خون قلبش را تقدیم کرد تا مردم را از جهالت نجات بدهد 🔰🔰🔰 ...وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیک لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَک مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَةِ... 📚 مفاتیح الجنان _زیارت اربعين ✅️ و جانش را در راه تو بذل کرد،تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی گمراهی برهاند 🟣...المجالس للمفيد ، اَلصَّدُوقُ..عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: أَوْحَى اَللَّهُ إِلَى عِيسَى اِبْنِ مَرْيَمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا عِيسَى هَبْ لِي مِنْ عَيْنَيْكَ اَلدُّمُوعَ وَ مِنْ قَلْبِكَ اَلْخُشُوعَ وَ اُكْحُلْ عَيْنَكَ بِمِيلِ اَلْحُزْنِ إِذَا ضَحِكَ اَلْبَطَّالُونَ وَ قُمْ عَلَى قُبُورِ اَلْأَمْوَاتِ فَنَادِهِمْ بِالصَّوْتِ اَلرَّفِيعِ لَعَلَّكَ تَأْخُذُ مَوْعِظَتَكَ مِنْهُمْ وَ قُلْ إِنِّي لاَحِقٌ بِهِمْ فِي اَللاَّحِقِينَ . 📚 بحار ج ۶۹، ص ۷۱ ✅️ امام صادق عليه السلام : خداوند متعال به عيسى بن مريم عليه السلام وحى فرمود كه : اى عيسى ! از چشمان خود اشك و از دل خود، خشوع به من ببخش و آن گاه كه هرزگان خوش و خندانند، تو با ميلِ اندوه، چشمان خود را سرمه كش و بر سر گورهاى مردگان بايست و آنان را با فرياد صدا بزن، شايد پند خود را از ايشان بگيرى و بگو كه من هم همراه ديگران به ايشان خواهم پيوست.
دعای مکارم الاخلاق_امام (25).mp3
20.77M
🟣 امیرالمؤمنین علی علیه السلام : ... أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا يَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السُّخْطُ وَ إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا فَقَالَ سُبْحَانَهُ فَعَقَرُوها فَأَصْبَحُوا نادِمِينَ فَمَا كَانَ إِلَّا أَنْ خَارَتْ أَرْضُهُمْ بِالْخَسْفَةِ خُوَارَ السِّكَّةِ الْمُحْمَاةِ فِي الْأَرْضِ الْخَوَّارَةِ أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ سَلَكَ الطَّرِيقَ الْوَاضِحَ وَرَدَ الْمَاءَ وَ مَنْ خَالَفَ وَقَعَ فِي التِّيهِ . ✅️ امیرالمؤمنین علی علیه السلام : اى مردم! راضى بودن و ناراضى بودن به كارى، مردم را در [پيامد ]آن كار شريك مى گرداند. ناقه ثمود را تنها يك نفر پى كرد، اما خداوند همه قوم ثمود را عذاب داد؛ زيرا همه به كار آن مرد راضى بودند. 🟣 الإمامُ عليٌّ عليه السلام : الرّاضي بِفِعلِ قومٍ كالدّاخِلِ فيهِ مَعَهُم ، و عَلى كُلِّ داخِلٍ في باطِلٍ إثمانِ : إثمُ العَمَلِ بِهِ ، و إثمُ الرِّضا بِهِ . 📚 حکمت ۱۵۴ نهج‌البلاغه ✅️ امام على عليه السلام : هر كه به كردار عده اى راضى باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و ✏جلسه شصت و چهارم درس تفسیر دعای مکارم الاخلاق آیت الله حسین گنجی اشتهاردی 🗓 سه شنبه ۲۸ محرم _۱۴۴۵ قمری_۲۴ مرداد _۱۴۰۲ شمسی_مدرسه آیت الله بروجردی_قم مقدسه https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
صبح روز چهارم.mp3
28.16M
🟣 امام حسین علیه السلام در جواب ولید بن عتبه حاکم مدینه که وی را برای بیعت فراخوانده بود، آشکارا فرمودند : ✅️🔰 إنّا اهلُ بیتِ النُّبُوَّهِ و مَعدِنُ الرّساله .... و یَزیدُ رَجُلٌ فاسِقٌ شارِبُ الخَمرِ قاتِلُ النّفسِ المُحَرّمَه مُعلِنٌ بِالفِسقِ و مِثلِی لایُبایِعُ بِمِثلِهِ »، 📚 مقتل الحسین خوارزمی، ج۱، ص۱۸۴ ✅️ يعنی ( ما اهل بیت نبوت و معدن رسالتيم.. امّا یزید مردی گناهکار، شرابخوار و قاتل بی گناهان است که آشکارا گناه و فساد می کند، پس مثل من با امثال وی نمی تواند بیعت کند) 🔥🔥 نیت پلید معاویه علیه الهاویه برای نابودی اسلام و نام مبارک پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) 👇👇👇 🔥 معاويه به مغيرة بن شعبه گفت ابوبكر، عمر و عثمان آمدند و رفتند و از آنان جز نامی نمانده است ولی هر روز پنج مرتبه فرياد «أشهد أن محمدا رسول اللّه» به گوش می رسد، «فأيّ عمل يبقي مع هذا لا أم لك!؟ لا واللّه إلا دفنا دفنا»؛ با اين وضع ديگر چه چيزی برای ما بنی اميّه باقي مانده است به خدا سوگند تا نام پيامبر را دفن نكنم و از زبان ها نيندازم، آرام نخواهم گرفت 📚 موفقيات زبير بن بكار، ص ۵۷۶؛ مروج الذهب، ج ۳ ، ص ۴۵۴، شرح حوادث سال ۲۱۲؛ شرح نهج البلاغه ابن ابي الحديد، ج ۵ ، ص ۱۳۰_۱۲۹ و النصائح الكافية، ص ۱۲۴ 🏴🎤 سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، چهارشنبه_ صبح روز بیست و نهم محرم ۱۴۴۵ هجری قمری_منزل سید میرغنی_قم مقدسه https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🔮در کتب شیعه و سنی به صورت متواتر نقل شده است که رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: الحَسَنُ وَ الحُسَینُ سَیِّدا شَبَابِ اَهلِ الجَنَّة. حسن و حسین علیهم السلام سید و بزرگ جوانان اهل بهشت هستند. ⛔️ 👆مخالفین مذهب اهلبیت علیهم السلام وقتی این فضیلت را برای ائمه ی شیعه مشاهده کردند تصمیم گرفتند مانند این روایت را برای خلفایشان جعل کنند و این روایت را ساختند که ابوبکر و عمر سید و سرور پیران اهل بهشت هستند! ⛔️ روایت جعلی 👈 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «هَذَانِ سَيِّدَا كُهُولِ أَهْلِ الْجَنَّةِ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ، إِلَّا النَّبِيِّينَ وَالْمُرْسَلِينَ» .👉⛔️روایت جعلی ⛔️ روایت جعلی 👈 رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: این دونفر(ابوبکر و عمر) سرور و سید پیران اهل بهشت از اول تا آخرغیر از انبیاورسولان هستند.⁉️روایت جعلی🛑 نقد متن روایت : 👆 این روایت میگوید ابوبکر و عمر سید و سرور پیران اهل بهشت هستند در حالی که در بهشت پیر وجود ندارد. 👆چنانچه امام جواد (علیه‌السّلام) در مناظره‌ای که با یحیی بن اکثم داشتند، از این روایت این‌گونه جواب داده‌اند: وَ هَذَا الْخَبَرُ مُحَالٌ اَیْضاً لِاَنَّ اَهْلَ الْجَنَّةِ کُلَّهُمْ یَکُونُونَ شُبَّاناً وَ لَا یَکُونُ فِیهِمْ کَهْلٌ وَ هَذَا الْخَبَرُ وَضَعَهُ بَنُو اُمَیَّةَ لِمُضَادَّةِ الْخَبَرِ الَّذِی قَالَهُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فِی الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ (علیهما‌السّلام) بِاَنَّهُمَا سَیِّدَا شَبَابِ اَهْلِ الْجَنَّة. 📚 طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج، ج۲، ص۲۴۶-۲۴۷.     محال است که پیامبر چنین سخنی فرموده باشد؛ زیرا که بهشتیان همگی جوان هستند و اصلاً در میان آن‌ها کسی که در سن پیری باشد، وجود ندارد. این روایت را بنو امیّه وضع کردند در مقابل روایتی که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در حق امام حسن و امام حسین (علیهما‌السّلام) فرمود: امام حسن و امام حسین (علیهما‌السّلام)، دو آقای جوانان اهل بهشت هستند. 🛑 یک روایت جعلی دیگر🔻🔻 أنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ أبُوبَكْرٍ أسَاسُهَا، وَ عُمَرُ حِيطَانُهَا، وَ عُثْمَانُ سَقْفُهَا.⁉️روایت جعلی🛑 «من شهر علمم، و أبوبكر أساس و پىِ آنست، و عمر ديوارهاى آنست، و عثمان سقف آنست.⁉️روایت جعلی🛑 🔷️ اهلبیت علیهم السلام نهایی ترین درجه حلم را دارند 🔰🔰🔰 ✅️ مُنْتَهَى الْحِلْمِ 📚 زیارت جامعه ی کبیره 🟣 شعر فرزدق در مدح امام سجاد علیه السلام 🔰🔰 ما قال: لا قطُّ، إلاّ في تَشَهُّدِهِ، لَوْلا التّشَهّدُ كانَتْ لاءَهُ نَعَمُ او هيچگاه‌ در جواب‌ تقاضاي‌ خلايق‌ لفظ‌ لا’ (نه‌) بر زبان‌ نگذرانيد مگر فقط‌ در تشهّدش‌ كه‌ لَا إلَهَ إلَّا الله‌ مي‌گفت‌. و اگر هم‌ أحياناً تشهّدي‌ در ميان‌ نبود لا’ي‌ او نَعَم‌ بود (نهِ او، آري‌ بود). ✅️🔰 كِلْتَا یدَیهِ غِیاثٌ عَمَّ نَفْعُهُمَا یسْتَوْكَفَانِ وَ لَا یعْرُوهُمَا عَدَمُ هر دو دستش‌ هم‌چون‌ باران‌های‌ پرآب‌ و سرشار است‌ كه‌ ثمره‌ و نفعش‌ همگان‌ را شامل‌ می‌گردد 🍀 خداوند ویژگی ها و امتیازهای به اهلبیت علیهم السلام داده است که به احدی این خصلت ها رو نداده است 🔰🔰🔰 🔮 خطبه امام سجاد علیه السلام شام : 🔰 ✅️ أَيُّهَا النَّاسُ أُعْطِينَا سِتّاً وَ فُضِّلْنَا بِسَبْعٍ. أُعْطِينَا الْعِلْمَ وَ الْحِلْمَ وَ السَّمَاحَةَ وَ الْفَصَاحَةَ وَ الشَّجَاعَةَ وَ الْمَحَبَّةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ... 📚 نفس المهموم .۴۵۰ بحار الانوار، ج ۴۵، ص ۱۳۸، ✅️ اى مردم! خداوند به ما شش خصلت عطا فرموده و ما را به هفت ويژگى بر ديگران فضيلت بخشيده است. به ما ارزانى داشت علم، بردبارى، سخاوت، فصاحت، شجاعت و محبت در قلوب مؤمنين.. 🛑 اعتراف هارون الرشید به فضل و برتری و حقیقت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام 🔰🔰🔰 هارون الرشید در وصیت خود به فرزندش، امام کاظم(علیه السلام) را  این گونه توصیف مى کند: او در وصیتى به فرزندش مى گوید: «یا بنىّ! هذا امام الناس وحجه الله على خلقه وخلیفته على عباده، انا امام الجماعه فی الظاهر والغلبه والقهر، وانّه والله لاحقّ بمقام رسول الله منّى ومن الخلق جمیعاً. والله لو نازعنى فی هذا الامر لاخذت الّذی فیه عیناه، فانّ الملک عقیم. یا بنىّ! هذا وارث علم النبیین، هذا موسى بن جعفر، ان اردت العلم الصحیح تجده عنده» ؛ 📚(ینابیع المودة، ج ۳، ص ۳۲.) ⭕(اى فرزندم!این شخص ـ یعنى حضرت موسى بن جعفر ـ امام مردم و حجت خدا بر خلق، و خلیفه او بر بندگان است.به طور حتم او از من و تمام خلق به جانشینى رسول خدا سزاوارتر است. به خداسوگند! اگر او در این امر ـ یعنى خلافت.منازعه کند چشمانش را از حدقه بیرون خواهم آورد; زیرا حکومت عقیم و نازا است. اى فرزندم! این شخص وارث علم پیامبران است. این شخص موسى بن جعفر است.