TolidElmDini_02.mp3
28.25M
📌 وارسی انتقادی #علم_دینی از دیدگاه #استاد_وکیلی توسط استاد #حسین_سوزنچی
⭕️ #جلسه_دوم
#علم_دینی
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
📌 #تبیین_مدل_های_مختلف_علم_دینی 💢 ارائه دهنده #استاد_عبدالحسین_خسروپناه لینک کانال #علوم_انسانی_ا
#جلسه_دوم با #جلسه_سوم تکراری شده است و با عرض معذرت از #دانش_پژوهان_عزیز #جلسه_دوم اصلی بار گذاری می شود .
139110031303564824416.mp3
11.73M
📌 #تبیین_مدل_های_مختلف_علم_دینی
💢 ارائه دهنده #استاد_عبدالحسین_خسروپناه
⭕️ #جلسه_دوم
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami
37.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 وصول الی الله
💢 حجت الاسلام امین اسدپور
#شهادت_امام_حسن_عسگری
#ربیع_الاول_1401
مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی ↙️↙️
🆔 @m_zoha
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami
📌 #پیشینه_علم_دینی
💢 درباره پیشینه علم دینی ، شخصیت هایی وجود دارند که در ارتباط با علوم غربی ، رویکردهایی مختلفی پیدا کردند. مطالب ذیل تا حدودی می تواند پیشینه این بحث را برای خوانندگان آشکار سازد.
⭕️ در ادامه بخوانید ↙️
⭕️ علم دینی و شرعی در آثار گذشتگان به ویژه #متکلمان مسلمان مطرح بوده است . این مسئله با ورود #اندیشه_های_یونانیان به جهان اسلام ، جدی تر شد و اندیشمندانی همچون: #کندی ، #فارابی ، #ابو_حامد_غزالی ، #فخر_رازی ، #ملاصدرا ، #فیض_کاشانی و دیگران درباره چالش فلسفه و آموزه های اسلام اظهار نظر کردند.
⭕️ بسیاری از متفکران اسلامی با رویکرد گزینشی و انتقادی و تلفیقی و تولیدی به اندیشه های یونانیان پرداختند: برخی اندیشه های باطل یونانیان را مطرح نکردند و دسته دیگر را نقد کردند و گروه دیگری را با اندیشه اسلامی تلفیق نمودند و با تلاش فراوان توانستند به #تولید_علم_جدیدی با رویکرد اسلامی دست یابند. غزالی با نگارش #تهافت_الفلاسفه نشان داد نمی توان میان فلسفه یونان و اسلام جمع کرد .وی با به حاشیه راندن فلسفه به معنای اعم و بی اعتنایی به #حکمت_نظری و #حکمت_عملی یونانی به دنبال چاره اندیشی افتاد و تلاش کرد با کمک دین اسلام ، به نیاز های مطرح شده در علوم یونانی پاسخ دهد.فخر رازی و فیض کاشانی نیز در این زمینه مطالبی ارائه کرده اند.
فلاسفه اسلامی ، همچون فارابی و بوعلی و #خواجه_نصرالدین_طوسی با رویکرد تهذیب اندیشانه یونانیان و تولید اندیشه نوین اسلامی ، منشاء تحول در علوم شدند. غزالی با نقد هایش بر فلاسفه اسلامی ، به حاکمیت تصوف و به حاشیه راندن دانش های بشری کمک کرد و منشاء نوعی انحطاط علمی شد.
⭕️ در جستجوی علوم انسانی اسلامی ج۱ص۱۹
#فلسفه
#علم_دینی
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 #توصیه_هایی_به_دانش_پژوهان
💢 ارائه دهنده #استاد_جوادی_آملی
#انگیزشی
#فلسفه_ورزی
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami
📌 #جریان_شناسی_آسیب_شناسی_و_تبیین_هویت_علم_دینی
💢 در ابتدای جلسات به تبیین و نقد نظریات اندیشمندان در حوزه علم دینی می پردازند و در انتهای نقد و تبیین نظریه ها، سعی می کنند دیدگاه مختار خود را مبتنی بر فقه پویا ارائه دهند.
⭕️ ارائه دهنده #استاد_امین_اسدپور
#تحقیقات_بنیادی
#تحقیقات_میانی
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami
1.mp3
14.58M
📌 #جریان_شناسی_آسیب_شناسی_و_تبیین_هویت_علم__دینی
💢 ارائه دهنده #استاد_امین_اسدپور
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami
2.mp3
14.94M
📌 #جریان_شناسی_آسیب_شناسی_و_تبیین_هویت_علم__دینی
💢 ارائه دهنده #استاد_امین_اسدپور
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami
3.mp3
17.61M
📌 #جریان_شناسی_آسیب_شناسی_و_تبیین_هویت_علم__دینی
💢 ارائه دهنده #استاد_امین_اسدپور
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami
4.mp3
12.16M
📌 #جریان_شناسی_آسیب_شناسی_و_تبیین_هویت_علم__دینی
💢 ارائه دهنده #استاد_امین_اسدپور
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
🆔 @olum_ensani_eslami