eitaa logo
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
3.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
154 ویدیو
76 فایل
❖ مدرسه علوم انسانی اسلامی [ آیه ] مجموعه ای‌ است که سعی دارد در عرصه ترویج گفتمان تحول علوم انسانی قدم بردارد. ❃ آدرس سایت: http://www.nsayeh.com ❃ مدیر مسئول: @hamedshams ❃ معاونت علمی و آموزشی: @saeed_karimdadashi ❃ ادمین: @Mahdiniksefat
مشاهده در ایتا
دانلود
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ❖ تاملی بر معنا و هویت علم دینی • سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| ❖ «عدالت به مثابه منبع پنجم فقه تمدنی» ❖ با ارائه‌ی استاد رضا غلامی ▫️تک آموزه های مدرسه علوم انسانی اسلامی «آیه» • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
عدالت به مثابه منبع پنجم .mp3
36.44M
❖ «عدالت به مثابه منبع پنجم فقه تمدنی» ❖ با ارائه‌ی استاد رضا غلامی • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| • من با ورود به اصلا مخالفتی ندارم. من می گویم باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ باید این پایه ها ریخته شود؛ و این ممکن نخواهد شد، مگر اینکه با آشنا باشیم؛ شکی در این نیست. • بنابراین در حوزه علمیه علوم انسانی را بخوانند، اینها را یاد بگیرند، صورت‌بندی مسائل و عناوین را در این علوم فرا بگیرند؛ بعد برگردند به ، ببینند مسائل متناظر آنها با تفکر اسلامی چگونه است و چگونه شکل می‌گیرد. بنابراین من نمی‌گویم علوم انسانی نافع نیست، می گویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است. ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| • سروش معتقد است که علوم گونه گون ارتباط های گوناگونی با یکدیگر دارند. وی با تفکیک دو مقامِ «اثبات» و «ثبوت» و نیز دو مرحله «گردآوری» و «داوری» نشان می دهد که ارتباط علوم با یکدیگر فقط در مقامِ «اثبات» و مرحله «گردآوری» است و در این مقام و این مرحله جهان بینی بر علم تجربی و علم تجربی بر جهان بینی می تواند تاثیر نهد. • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
628-01.mp3
7.26M
❖ علم دینی از نگاه عبدالکریم سروش ❖ • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
628-02.mp3
6.81M
❖ علم دینی در نگاه عبدالکریم سروش ❖ • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| • در کشور های اورپایی به تناسب محیط ، فرهنگ ، ظرفیت و اقتصاد، یک تکنولوژی به صورت ویژه مورد توجه قرار دارد که محور اصلی سازمان دهی مناسبات آن کشور است، با اینکه صادرات علم و تکنولوژی نیز در این کشورها مورد توجه است؛ اما در این ارتباط باید توجه داشت که داشتن استقلال علمی در واقع به استقلال سیاسی و امنیتی کمک قابل توجهی خواهد داشت و باید در کشور به استقلال علمی برسیم. • استاد • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| ❖ حسین نزیه تا حسن روحانی ؛ نشانه از افول اندیشیدن در آکادمی ایران • در شرایط فعلی زمان نمی توان تمام مسائل مسائل سیاسی و اقتصادی و قضای را قالب اسلامی ساخت که نه ممکن است نه مقدور و نه مفید! • ۱۳۵۷ اسفند پ.ن بعد از اخراج اساتید دانشگاه شریف باز جریان «تمامیت خواه» غرب گرا در آکادمی ایران ، متعرض بحث دقیق و فلسفی شده اند ولی با همان حدوسط های ساخته ذهن خودشان _ استخراج انرژی از جن یا بخاطر تبدیل شدن جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی یا ۲×۲=۴ _ در حالیکه این نوع بر خورد ها هیچ نسبتی با اندیشیدن در حوزه علم ندارد و بیشتر از اظهار نظر علمی ریشه در امور فرا علمی از قبیل سیاست زدگی ، و توطئه دارد اگر چه این امور در جریان های موافق نیز یافت می شود ولی در کل باعث انسداد علمی می گردد که هیچ نسبتی با روح اندیشیدن ندارد. • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
#نزاع_تاریخی | #منکران_علم_دینی ❖ حسین نزیه تا حسن روحانی ؛ نشانه از افول اندیشیدن در آکادمی ایران
| ❖ حسین نزیه تا حسن روحانی ؛ نشانه از افول اندیشیدن در آکادمی ایران ❖ علم و دانش و هنر علم مرزی را نمی شناسد . آنها دوره ای را می خواستند علم سوسیالیستی درست کنند معلوم شد که ناموفق بودند. علم به نوع و وصل نمی شود. در کشور جناح بندی داریم اما بگوئیم علم ریاضی اصولگرایان و علم ریاضی اصلاح طلبان. علم مرز نمی شناسد عده ای در کشور شال ها و اسلامی درست کردند، مقصود چیست؟ پول های زیادی خرج شده است و وقت زیادی صرف شده است. جبر ،جبر است. ریاضی هم ریاضی است. چه فرقی می کند مگر ایدئولوژی و تفکر اسلامی اثر می گذارد؟ • آقای در سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی ❖ حتما باید این کار بشود اما باید توجه داشته باشیم که کجا را باید اسلامی کنیم و راه را اشتباه نپیماییم،چون پایه ها و مبانی علم و دانش ، اسلامی ، مسیحی و یهودی ندارد و پایه های علم جهانی است و جغرافیا نمی شناسد . متد ها هم جهانی هستند اما اهداف متفاوتند و هر کشوری اهداف خود را دارد. پس اگر می خواهیم علم در کشور کاربردی شود باید آن را بومی سازی کنیم. • آقای در جمع برخی از استادان و معلمان نمونه • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
#نزاع_تاریخی | #منکران_علم_دینی ❖ حسین نزیه تا حسن روحانی ؛ نشانه از افول اندیشیدن در آکادمی ایران
| • این آقایان یادشان رفته است که ما در ۵ ماه قبل با شما ملت عزیز راهپیمایی های چند میلیونی در سرتاسر کشور داشتیم، باید به یادشون بیاریم، من فعلا نمی خوام بگم این ها خائنند یا نه ، باید اینها محاکمه شوند تا معلوم شود با چه انگیزه ای می گویند نمی تواند راه حل باشد. • اگر صرفاً یک اظهار نظر است، اظهار نظر است. تو این مملکت کسانی هستند که می گویند اصلا خدا نیست و ما هم متعرض آن ها نیستیم. ولی اگر بیش از یک اظهار نظر باشد، اگر بخواهد مسئله آغاز یک باشد ، هشدار باش می دهیم، ما با همان آمادگی که در طول انقلاب برای شهادت افتخار آمیز در راه خدا داشتیم در برابر این توطئه ها با همان روحیه و حتی گرم تر و داغ تر و صمیمی تر و مصمم تر آماده هستیم! • ۱۳۵۸/۰۳/۰۹ موضع گیری شهید بهشتی در مقابل حسین نزیه • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b