📝معرفی پرسشنامه پردازش هیجانی باکر
📌این #پرسشنامه توسط باکر و همکاران در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است.
📌هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی پردازش هیجانی می باشد.
📌این پرسشنامه دارای ۲۵ سوال و ۵ مولفه می باشد.
📌روایی و پایایی پرسشنامه پردازش هیجانی تایید شده است.
📌یک فایل مقاله نیز ضمیمه شده است.
🔎پردازش هیجان
✍هر کدام از ما روزانه هیجانات مختلفی را تجربه می کنیم و با انواع هیجانات مثبت و منفی روبه رو می شویم؛ عدم تجربه هیجان غیر ممکن است. در علم روان شناسی هیجان احساسات و واکنش های عاطفی تعریف شده است. در ساختار مغزی، آمیگدال مسئول بروز هیجانات می باشد.
هر هیجانی دارای سه مولفه، شناختی، فیزیولوژیکی و رفتاری است.
مولفه شناختی هیجان اشاره به باورها، افکار مرتبط با نوع و شدت پاسخ های هیجانی دارد. تغییرات بدنی که در نتیجه تجربه هیجانات احساس می کنیم، مولفه فیزیولوژیکی هیجان است و حالات چهره، حالات اندام، ریتم و آهنگ صدا، جز مولفه های رفتاری هیجان است.
👈یکی از فرآیند های مغز قدرتمند انسان، پردازش هیجانی است. پردازش هیجانی که به درک و فهم اطلاعات هیجانی گفته می پردازد، تاثیر به سزایی بر سلامت روان دارد. گفته می شود، پردازش هیجانی از آشفتگی های هیجانی کم می کند و باعث رفتار و تجربیات هیجانی مثبت می شود.
روان شناسان از تکنیک های پردازش هیجانی اطلاعات برای کاهش ترس و اضطراب و در طول فرآیند درمان استفاده می کنند؛ تکنیک پردازش هیجانی اطلاعات تاثیرات مثبتی بر مداخلات درمانی دارد و باعث پردازش طبیعی هیجانات می شود.
افزون بر آن، پردازش هیجانی اطلاعات منجر به فعالیت های شناختی و پاسخ های مقابله ای مفید می شود و از نگرانی، نشخوار فکری و روانی کم می کند و تاثیرات مثبت عاطفی و روانی بر فرد دارد.
خوشبختانه افراد می توانند راهبردهای پردازش هیجان را بیاموزند و بر مهارت های عاطفی خود بیفزایند که در این صورت آشفتگی عاطفی و مشکلات هیجانی و روانی کمتری را تجربه می کنند. علاوه بر آن، یادگیری این مهارت ها به تعاملات سازنده و ارتباطات بین فردی بهتر و خود کنترلی بیشتر کمک می کند.
اخیرا پردازش هیجانی جز محور توجه روان شناسان بوده و در مباحث مرتبط با انگیزش و هیجان مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج پژوهش ها نشان می دهد، پردازش هیجانی از حواس پرتی و تکانشگری کم می کند و منجر به افزایش تمرکز و به دنبال آن یادگیری بیشتر می شود. گفته می شود، پردازش هیجانی با انعطاف پذیری روانی نیز در ارتباط است.
این پرسشنامه ابتدا در سال ۲۰۰۷ ساخته شد و دارای ۴۸ سوال بود؛ پس از آنکه در سال ۲۰۱۰ مورد بازبینی مجدد قرار گرفت، کوتاه تر شد و تعداد سوالات آن به ۲۵ مورد تقلیل یافت. 👈#باکر و همکارانش با روش تحلیل عاملی اکتشافی ۵ خرده مقیاس برای این پردازش هیجانی در این پرسشنامه در نظر گرفتند و این ۵ خرده مقیاس عبارت اند از:
📍عناوین سرکوبی،
📍تجربه هیجانات ناخوشایند،
📍کنترل هیجان،
📍اجتناب و نشانه های هیجانات پردازش.
"پرسشنامه پردازش هیجانی باکر - ایکشو" https://ekeshoo.ir/baker-emotional-processing-questionnaire
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3118
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📄تاثیر انواع ارتباطات خانوادگی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان
🖊نویسندگان:
علی اترکی فیروزجاه،
علی اکبر اترکی فیروزجاه،
زینب ابوالقاسمی باکر
🗓سال انتشار ۱۴۰۲
🌍محل انتشار: دومین کنفرانس ملی تازه های روانشناسی تکاملی و تربیتی
تعداد صفحات: ۷ | زبان: فارسی
📩شناسه ملی سند علمی:
RTTCH02_1644
🗓تاریخ نمایه سازی: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
🖨استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
BibTexEndNoteRISISITextClipboard
🔘لینک ثابت به این مقاله:
https://civilica.com/doc/1962623
📝چکیده #مقاله تاثیر انواع ارتباطات خانوادگی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان
📌#تحقیق حاضر به بررسی تاثیر انواع ارتباطات خانوادگی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان می پردازد.
با توجه به اهمیت نقش خانواده در تربیت و پرورش نسل جوان، این مطالعه به بررسی ابعاد و اثرات ارتباطات خانوادگی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان می پردازد.
در این تحقیق، انواع مختلف ارتباطات خانوادگی از جمله ارتباطات مادر-فرزند، ارتباطات پدر-فرزند، و ارتباطات خواهر-برادر مورد بررسی قرار گرفته اند.
با تحلیل این ارتباطات و مقایسه آنها با میزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان، تاثیر هر یک از این ارتباطات بر عملکرد تحصیلی شناسایی می شود.
نتایج تحقیق نشان می دهد که ارتباطات خانوادگی می توانند نقش مهمی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان ایفا کنند.
افزایش کیفیت و فراگیری این ارتباطات می تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد تحصیلی دانش آموزان داشته باشد.
علاوه بر این، نتایج نشان می دهد که ارتباطات مادر-فرزند به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در توفیق تحصیلی نقش دارند.
در نهایت، پیشنهاد می شود که برنامه ها و آموزش هایی برای بهبود ارتباطات خانوادگی و تقویت نهاد خانواده در افزایش موفقیت تحصیلی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
#ابوالقاسمی_باکر
📍کلیدواژه های تاثیر انواع ارتباطات خانوادگی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان: انواع ، ارتباط ، دانش آموزان.
🎙دومین کنفرانس ملی تازه های روانشناسی تکاملی و تربیتی، بندرعباس،https://civilica.com/doc/1962623
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3119
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#شعر
#دلگویه
امروز آنقدر خسته ام
که احساس می کنم
بیش از هر زمان دیگر
به سایبان محبت تو احتیاج دارم
با تو بودن را باید احساس کنم
و بیهوده نفس کشیدن را
محکوم به نیستی کنم
قلب من در اشتیاق جاده می تپد
و باد پشت پنجره اطاقم بی تابی می کند...
امروز آنقدر بی تابم که باران را
اشکهای شادی می پندارم
بیا تا با آمدنت
خستگی را از تن بدر کنم
🖊دختر عاشق خسته #باکر
+ نوشته شده در یکشنبه هشتم اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت 15:41 توسط سارا
"درد تــنهایی | دختر عاشق خسته باکر"
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3121
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
"درد تــنهایی | دختر عاشق خسته باکر" http://dardtanhaii4.blogfa.com/tag/%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82-%D8%AE%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙#محرم
🌷#امام_حسین
سلام من به محرم به حال خسته زینب
به بی نهایت داغ دل شکسته زینب
#جانم_حسین_ع
🍃⃟🥀᭄•🍃⃟🥀᭄﷽🍃⃟🥀᭄•🍃⃟🥀᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_میرمریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#محرم
᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
ضبط صوت خبرنگاری (113).mp3
6.18M
🌺🎼🎧سنت اول محرم در ادملا
🌺🎤#محسن_داداش_پور_باکر
●━━━━━──────
⇆ ◁ ㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻
🗓۱۴۰۳/۰۴/۱۷
🕌مسجد حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
📜سنت گل مالی:
ابتدا در مین مله [وسط محل] موسوم به #رخشان جمع می شدند و با حضور چهاسواره که دو نفرشان سید و دو نفر روحانی [ملا] به سمت قبرستان قدیمی ((پیت قبرسون)) حرکت میکردند و برای رفتگان شان شیون کرده و با تلاوت قرآن آنجا را ترک میکردند.
جمعیت با ذکر {{حسین، حسین علیه السلام }} سینه زنان و پابرهنه به #نهر_روار می رسیدند و در آنجا خود را #گل_مالی می نمودند.
📌از طرفی در چهار ظرف گلی کوزه ای موسوم به #کِلا که از قبل تهیه شده بود توسط چهار سواره [سید و ملاها] آب از #روآر بر میداشتند و به دور #مزار جناب سید #پادشاه_علی تبرک می کردند و مراسم [شیر برنج پزان] شیرآش پزان برپا می شد.
📌بعدها ظروف مسی مانند #اَفتو جایگزین ظروف کوزه ای شد.
بر اَفتویی که در سال ۱۳۷۱ در انباری تکیه ی امام حسین علیه السلام ادملا موجود بوده در لبه ی آن چنین حک شده بود:
"وقف چهارشمینِ حاج الفقرا پادشاه علی ادملا استعمال محرم الحسین ع_ملا فاضل باکر ۱۲۶۹ سنه"
از آن آب در ظرف کوزه ای ماخوذه از نهر روآر [این نهر از رودخانه ی #چادرکا منشعب است] تا پایان ماه محرم در اطعمه و اشربه مخصوص عزای حسینی علیه السلام استفاده میشد.
🔵به مرور این نقطه از نهر روآر #چهارشمین نام گرفت.
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3134
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
🟡تمامی حقوق برای #محسن_داداش_پور_باکر محفوظ است .
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از مهطن
🏴#محرم
شب سوم محرم
حضور حجت الاسلام عابدی؛ امام جمعه محترم بندپی شرقی بابل در مسجد حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ادملا
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از مهطن
سیدحسین حسن زاده ۱۴۰۳۰۴۱۸.mp3
4.02M
🌺🎼🎧شب سوم محرم در ادملا
🌺🎤#سید حسین حسن زاده
●━━━━━──────
⇆ ◁ ㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻
🗓۱۴۰۳/۰۴/۱۸
#آیین_عزاداری #آداب #رسوم
🏴#محرم
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از مهطن
رضاطهماسب نژادباکر ۴۰۳۰۴۸.mp3
3.03M
🌺🎼🎧شب سوم محرم در ادملا
🌺🎤#رضا_طهماسب_نژاد_باکر
●━━━━━──────
⇆ ◁ ㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻
🗓۱۴۰۳/۰۴/۱۸
#آیین_عزاداری #آداب #رسوم
🏴#محرم
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از مهطن
علی آقاطهماسب نژادباکر ۱۴۰۳۰۴۱۸.mp3
5.13M
🌺🎼🎧شب سوم محرم در ادملا
🌺🎤#علی_آقا_طهماسب_نژاد_باکر
●━━━━━──────
⇆ ◁ ㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻
🗓۱۴۰۳/۰۴/۱۸
#آیین_عزاداری #آداب #رسوم
🏴#محرم
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از مهطن
📜#سنت گل مالی ماه محرم در ادملا:
ابتدا در مین مله [وسط محل] موسوم به #رخشان جمع می شدند و با حضور چهاسواره که دو نفرشان سید و دو نفر روحانی [ملا] به سمت قبرستان قدیمی ((پیت قبرسون)) حرکت میکردند و برای رفتگان شان شیون کرده و با تلاوت قرآن آنجا را ترک میکردند.
جمعیت با ذکر {{حسین، حسین علیه السلام }} سینه زنان و پابرهنه به #نهر_روار می رسیدند و در آنجا خود را #گل_مالی می نمودند.
📌از طرفی در چهار ظرف گلی کوزه ای موسوم به #کِلا که از قبل تهیه شده بود توسط چهار سواره [سید و ملاها] آب از #روآر بر میداشتند و به دور #مزار جناب سید #پادشاه_علی تبرک می کردند و مراسم [شیر برنج پزان] شیرآش پزان برپا می شد.
📌بعدها ظروف مسی مانند #اَفتو جایگزین ظروف کوزه ای شد.
⚱بر اَفتویی [ظرف آب مسی] که در سال ۱۳۷۱ در انباری تکیه ی امام حسین علیه السلام ادملا موجود بوده در لبه ی آن چنین حک شده بود:
"وقف چهارشمینِ حاج الفقرا پادشاه علی ادملا استعمال محرم الحسین ع_ملا فاضل باکر ۱۲۶۹ سنه"
👆👆
از آن آب در ظرف کوزه ای ماخوذه از نهر روآر [این نهر از رودخانه ی #چادرکا منشعب است] تا پایان ماه محرم در اطعمه و اشربه مخصوص عزای حسینی علیه السلام استفاده میشد.
🔵به مرور این نقطه از نهر روآر #چهارشمین نام گرفت.
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3134
#آیین_عزاداری #آداب #رسوم
🏴#محرم
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─