دیگر رسید لحظه ی فردای بی علی
پوچیم و هیچ ما پس از این ، ” ما ” ی بی علی
.
ای کاسه های شیرِ به صف ننگ بر شما
گر از علی کنید تمنای بی علی
.
مُرغ از قفس پرید ندا داد جبرئیل
اینک شما و وحشتِ دنیای بی علی
.
قرآن بی علی ثمرش ابن ملجم است
دارد خطر تلاوت هر آیه بی علی
.
بوی شکاف کعبه گرفته طواف ما
باید گریخت ورنه ز هر جای بی علی
.
جز یا علی مگو و مدد از جهان مجو
شیطان نشسته در پس هر ” یا ” ی بی علی
.
با یا علی ست گر دَم او زنده می کند
بی معجزه ست هر دم عیسای بی علی
.
رمز شکاف کعبه و دریا علی ست ، پس
غرق است بین حادثه موسای بی علی
.
در ” عین ” و ” لام ” و ” یا ” همه ی درس ها گمند
بیهودگی ست مشق الفبای بی علی
.
یک عده پای غیر علی پا گرفته اند
اسلامشان شده ست چه بی پایه بی علی
.
شیری که خورده اند از آن رو که نیست پاک
از آنشان شده ست اذان های بی علی
.
” ما را خدا ز زهد ریا بی نیاز کرد ” *
دلخوش بمان تو شیخْ به تقوای بی علی …
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰 در رسای دیار مقاومت و پایداری، #دزفول
✳️إنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون (فصلت 13)
✅ دزفول رو اهل علم به شیخ انصاری، ملاقلی جولا و سید صدر الدین کاشف دزفولی و سایر علمای آن می شناسند اما آنچه سبب تربیت این عالمان و حصون دین شده، فرهنگ اسلامی و ملی این دیار است.
♻️ پس از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی، مردم دزفول فرهنگ عمومی خود را به نمایش گذاردند و نشان دادند که چگونه آموزه های اسلامی در خون و گوشت و پوستشان ریشه دوانده و ظهور شیخ انصاری ها و صدرالدین ها اتفاقی نبوده است.
🔷با نمایش اقتدار و عزت و عظمت اجتماعی مردم دزفول در طول سال های جنگ تحمیلی و تثبیت آن در دل مردمان ایران و رزمندان دلاور اسلام، در سال 1366 دزفول از میان شهرهای درگیر جنگ بعنوان شهر نمونه مقاومت ایران انتخاب شد و توسط هیئت دولت وقت مورد تقدیر قرار گرفت.
🔷 هم اکنون در تقویم هایی که روزهای آن یکی پس از دیگری می گذرد ، چهارم خرداد ماه بعنوان روز مقاومت و پایداری و روز مردم دزفول معرفی می شود. قطعا اگر امروز مقاومت مردم یمن و جبهه مقاومت اسلامی را می ستاییم باید برای سنگ زیرین این آسیا و فرهنگ مجاهد پرور آن نقشی دو چندان قائل باشیم.
❌بقیه پیام های مرتبط را در کانال دنبال کنید❌
📝ناصر قیلاوی زاده
#مقاومت #دزفول #ایران_اسلامی
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
🔰 گفتارهای کوتاه
1️⃣ از دزفول تا دوکوهه
✅در دوره دفاع مقدس بسیاری از مردم و رزمندگان، با رسیدن به پادگان دوکوهه خود را در دل میدان جنگ می دیدند و جوانان راهیان نور دوره کنونی، با حضور در این یادمان، خودشان را واصل به میادین رزم حس می کنند.
🔅 به حقیقت چنین است ، #دوکوهه خانه عشق و محل نظم و یادگیری رزم سرباران اسلام بود اما همین نکته را تذکر بدهم که این محل مقدس قریب 20 کیلومتر عقب تر از شهر دزفول است، شهری که تا پایان جنگ زن و کودک و پیر و جوان در زندگی می کردند...
📝ناصر قیلاوی زاده
#مقاومت #دزفول #ایران_اسلامی
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
هدایت شده از KHAMENEI.IR
@defamoghaddas-1779556607_249632600.mp3
زمان:
حجم:
5.4M
🎙 بشنوید | بهمناسبت #روز_مقاومت_دزفول
🔺 #خاطره_گویی آیتالله خامنهای در خطبههای نماز جمعه ۴۲ سال پیش درباره ایمان و فداکاری مردم #دزفول
💻 @Khamenei_ir
2️⃣ رادیو عراق، #الف_دزفول
🔷 رادیو عراق برای ایجاد ترس و خالی کردن دل ملت ایران اسلامی، از همان اوایل جنگ شروع به بمباران شهرهای مختلف ایران می کند.
🔶 برای اینکه اثر تبلیغاتی بیشتری کسب کند، قبل از هر بمباران نام شهرهایی را که مورد اصابت موشک قرار می گرفت را از رادیو مطابق حروف الفبا می خواند و هر بار شهرهای تازه ای را هدف قرار می داد. در این میان حرف الف همیشه برای دزفول کنار گذاشته شده بود، همیشه ابتدا گفته می شد #الف_دزفول و بعد نوبت سایر شهرها می رسید...
📝ناصر قیلاوی زاده
#مقاومت #دزفول #ایران_اسلامی
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
3️⃣ موشک 12 متری در کوچه 6 متری!
🔷بمباران های شهر دزفول با گذشت فقط 17 روز از شروع جنگ آغاز شد. نکته مهم در باب موشک باران های دزفول این است که دزفول تنها شهر اشغال نشده ای است که زندگی در آن جریان داشته و این حجم از تهاجم را تحمل کرده است.
🔹200 بار موشک باران
🔹176 موشک فراگ 7 و اسکاد
🔹489 بمب
🔹331 راکت هواپیما
🔹5821 گلوله توپ سنگین
🔹تخریب 19هزار واحد مسکونی و تجاری
🔹شهادت 250 کودک زیر 10 سال
⭕️ در مجموع 2600 شهیدی که بسیاری از آنها شهید میدان رزم هستند نه شهدای موشک باران و این معنای بسیار بلندی دارد...
📝ناصر قیلاوی زاده
#مقاومت #دزفول #ایران_اسلامی
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
4️⃣ مانده برپای وطن
🔷 حضرت آیتالله خامنهای: «در دفاع مقدس، نقش پشت جبهه به قدر جبهه اهمّیّت داشت. برخی با حمایتهای فرهنگی و تبلیغاتی دائم مشغول خنثیسازی عملیّات روانی دشمن بودند، از شعر و شعار و پذیرایی از جنگزدهها، تا ماندن مردم شهرها زیر موشکباران دشمن، مثل دزفول؛ یکی از موارد افتخارآمیز پشت جبهه، ماندن مردم اهالی شهرهای زیر موشکباران بعضی از شهرها بود.» ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
پ.ن: تصاویری از حضور آیت الله خامنه ای در مسجد جامع دزفول در اوایل جنگ تحمیلی
#مقاومت #دزفول #ایران_اسلامی
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
5️⃣ شهدای دیار مقاومت
🔰 این دیار شهدای شاخص زیاد دارد، به کدامین اشاره کنیم؟!
شهید سید جمشید صفویان
شهید عبد الحسین خبری
شهید عبدالحسین کیانی
شهیده عصمت پورانوری
شهید عظیم محمدی
شهید......
🔷هر کدام از این نام ها، بخاطر علقه الهی که داشته اند عظمتی حیرت فزون دارند که با مطالعه آثار و افکار و رفتارشان حیرت به حیرت انسان افزوده می شود و سرتعظیم در مقابلشان فرود می آید...
♻️باید قرعه فال زد از میان این خیل شهیدان، قرعه به نام #شهید #حسین_بیدخ می زنیم...
✅ شهیدی نوجوان و دانش آموزی که روگار خود را به روح #شهید_مطهری عجین کرده بود. هیچ از او نمی گوییم جز وصیت نامه حیرت انگیزی که باید در خلوتی و با تامل خوانده شود.
لینک وصیتنامه شهید حسین بیدخ
https://eitaa.com/BAYYENATT/310
#مقاومت #دزفول #ایران_اسلامی
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
🔰وصیتنامه اعجاب برانگیز نوجوان شهید، حسین بیدخ
➖ کل نفس ذائقه الموت هر نفسی مزه مرگ را خواهد چشید.
🔷 آنان که به هزاران دلیل زندگی میکنند نمیتوانند به یک دلیل بمیرند و آنان که به یک دلیل زندگی میکنند با همان دلیل نیز میمیرند.
🔶بعد از یک عمر گناه حال باید در آزمایش الهی آماده سفر مرگ بشوی، بعد از یک عمر معصیت حال باید افسوس یک عمر خطا را بخوری، بعد از یک عمر خنده حال باید نشست و بر یک عمر اشتباه رفتن و نفهمیدن گریست، دیگر جای خنده نیست آخر دلیلی بر خندیدن نیست، آخر در کجای دنیا انسانی که بین بهشت و جهنم در رفت و آمد است خود را به خندیدن خوشحال میکند.
✅هر نفسی مزه ی مرگ را خواهد چشید، برای عده ای مرگ گلو بند زیبایی است بر گلوی دختران و برای عده ای مرگ خاری است در گلو که هرگز پایین نمیرود. عجیب است حال انسانهایی که میدانند میمیرند و میدانند در پای میز محاکمه به بند کشیده خواهند شد اما باز نشستهاند و دست بر روی دست، میخورند و میخوابند آسوده و بی خیال، چه عجیب است داستان آدمی که می داند بعد از مرگ، او را باز خواست می کنند اما بی خیال از یک زندگی آسوده روز را به معصیت میگذراند و شب آسوده همراه شیفتگان رؤیاها به خواب میرود.
✳️بعد از یک عمر حساب نکردن حال باید حساب پس داد، حاسِبوا قَبْلَ اَنْ تُحاسَبوا دیگر چارهای نیست جز گریه، گریه به حال خویش و گذشتههایی که هرگز به عقب بر نمیگردد. گناهانی که تا ابد وسیله شکنجه روح تو شده، دیگر هیچ چارهای نیست جز دعا که خداوندا، با عدلت با من رفتار نکن که جز آتش جهنم نصیبم نیست، با عفوت از من گذر که بجز عفو تو امیدی نیست.
♻️خدایا، گناهکارم، خطا از من است، میدانم همیشه مغلوب نفسم شدهام خدایا از من درگذر که جز گذشت تو منزلگاه من جز دوزخ چیزی نیست. خدایا ای مهربانترین مهربانها، ای عزیزترین عزیزانم، ای زیباترین زیبا رویان در نزدم، ای پاکترین پاکان، ای نوید دهنده، ای برپا کننده،ای همیشه زنده، ای میراننده، ای سریع الرضا، ای کاشف البلاء، ای گذرنده، به هر نحو میخواهی بکشیم، بکشم. به هر گونه میخواهی ببریم، ببرم. اگر یک بار به مرگم راضی نیستی هر بار بکشم، زندهام کن باز بکشم، حاضرم، راضیم فقط یک چیز از تو میخواهم: ای عزیز از من بگذر، گناهانم را محو کن، آتش جهنم را یار من مکن.
❇️خدایا، بار الها، معبودا، ایزدا، ای یار صالحان، ای دشمن کافران، ای همراه متقیان، ای عدو ظالمین، ای با مؤمنین یار و با مشرکین خصم، جز به تو امید نیست ای خالق، ای حاکم، با عدلت با من حکم مکن.
💠ای همیشه زنده، زندگی آن دنیا را برایم در دوزخ مخواه، ای میراننده، مرگ مرا زندگی برای دیگران ساز، برای ملتم، دینم و امتم. برای آن سیاه دربند، برای آن سفید بی چیز، برای فقیر غمین، برای آنان که جز اشک سلاحی ندارند و جز ذکر تو دوایی.
🌀برادرم، خواهرم، مادرم، ای پرورش دهنده روحم، پدرم ما را فراری از مرگ نیست و با مردن نیز فراری از حکم خدا نیست، خوشا بحال آنان که جز راه خدا راهی ندارند و جز ذکر خدا یادی ندارند. پدرم، مادرم، برادرم و خواهرم از اینان باشید. به لحظه مرگ زندگی جز افسوس چیزی نیست خویشتن را بیابید. به لحظه وداع گناهان معذب روح اند، زندگی را دریابید به هنگام مردن از مرگ فراری نیست، خدایی زندگی کنید چنان باشید که به قول امام علی(ع): برای هر لحظه مردن آماده باشید.
🎥دوربین فیلم برداری خدا را که هیچگاه ندیدم، حالا دیدم گویی فرشتگان مأمور در حال گرفتن فیلم از مایند. برادرم چنان زندگی کن که همیشه دوربین خدا را در حال گرفتن فیلم از خود ببینی.
⏰زیاد مخواب که فردا باید سالها در زیر خاک بخوابی، زیاد مخور که برای خوردن وقت هاست، زیاد مخند که دلیلی بر خندیدن نیست، به هر کجا می روی بدان سرانجام دیدار آن دنیاست.
⭕️مرگ را همیشه ببین، با گذشت باش که خدا نیز از تو بگذرد، پدرم، مادرم اگر در نزدتان عزیز نبودم و وجودم برایتان جز رنج هدیه ای نبود خوشحال باشید که رفتم و اگر در نزدتان عزیز و گرامی بودم بدانید که خدا سفارش فرموده است از آنچه دوست دارید انفاق کنید. مرا انفاق در راه خدا فرض کنید، بهترین انفاقتان.
👌🏻خواهرم #حجاب تو سنگری است آغشته به خون من، می دانم بالاتر از آنی که سفارش به پوشش و حجاب تو را کنم ولی بدان تفنگی که در دست من است چادری است که بر سر توست اگر میل به حفظ سلاحم داری چادرت را سلاحم بدان.
🔷برادرم زندگی چند صباحی بیش نیست، نیامده می گذرد، آنچنان سریع میگذرد که رود به دریا می پیوندد. چنان زندگی کن که فردا برای رفتنت وحشتی نداشته باشی.
ادامه👇🏻👇🏻
ادامه👆🏻👆🏻
🔷برادر، کوچکتر از آنم که به تو چیزی یاد دهم اما میخواهم بگویم داستان قیامت داستان حقیقی است اگر نمیدانی سعی کن بدانی و اگر میدانی سعی کن ببینی و اگر میبینی سعی کن عمل کنی، فردا دفترچه ی اعمالت را جلویت باز میکنند و تو چیزی نداری، جوابی نداری جز یک کار، افسوس، افسوس، افسوس بر عمری که گذشت. در کودکی بازی، در جوانی مستی، در پیری سستی، پس کی خدا پرستی؟
✅برادرم می خواهم با زبان عاجزم و با قلم ناتوانم برایت سفارش کنم، وصیتی نمایم، پیامی دهم، می خواهم بگویم برادر، روحانیتی که اکنون پرچمدار این انقلاب است، پیشرو این اسلام است, حفظش کن. هر چه به تو گفته اند دروغ است. به خدا آنها را دیده ام بر منبرها و در سنگرها, با زبانشان و با سلاحشان, دیده ام در جبهه ها, جایی که ما را توان و شهامت رفتن نبود آنها رفته اند، به آنها احترام بگذار، البته نه آنهایی که از روحانیت تنها چیزی که دارند عبا و عمامهای است.
🔶برادر امام را تنها نگذارید که فردا باید به غم این اشتباه افسوسها بخورید. فقط این را بدانید که اگر او نبود ما هنوز می بایست سر صف سینماها به سر و کول هم بزنیم، در سالن های قمار به دعوا بپردازیم، حس حقارت و کوچکی ما را عذاب دهد.
✳️بخدا من او را افتخار دینم و ملتم میدانم و باعث افتخار خودم. با جانم با ذره ذره ی وجودم در خوابم، در زندگی ام، در شلیکم، در نمازم، به هنگام نیازم، به هر زمان، در هر کجا با هر زبان او را دعا میکنم، تو نیز او را دعا کن. اگر او نبود هنوز ما میبایست ذلت پذیرش ظلم را به خاطر مصلحتی پوچ بپذیریم، اگر او نبود ما از مسلمان بودن خویش هیچ نداشتیم جز نمازی که نماز نبود و جز روزه ای که جز گرسنه بودن فایدهای در بر نداشت.
♻️نمیدانم تو او را چه میدانی، من او را مسلمانی مجاهد، مجاهدی مؤمن، مؤمنی عابد، عابدی سرکش، سرکشی متواضع، متواضعی پیروز، پیروزی ساکت، ساکتی خروشان و خروشانی ساکت میدانم. او را دعا میکنم تو نیز او را دعا کن.
❗️برادر، وکیلت میکنم از جانب خودم تا بعد از مرگم و شهادتم راهم را ادامه دهی.
❌آمریکا را همیشه دشمن بدار، سعی کن همیشه بمبی باشی تا هر کجا خواستی ضامن آن را بکشی و هزاران کثیف را از زندگی که برای آنها چیزی جز نفس کشیدن نیست راحت کنی.
🙏🏻برادر، خون شهدا را همیشه عزیز دار «پیمان مقدس ما خون من است.»
🔹از یادم مبر که محتاج بیاد توام، برادر هر شب جمعه بر سر قبرم، منزلگاه ابدیم حاضر شو برایم دعا کن که خدا از من بگذرد.
🌐از کسی کینهای ندارم جز دشمنان خدا، آمریکا، شوروی و ابرقدرتهایی که حاضرند هزاران نفر بمیرند تا خود بر مسندی که مسند نیست تکیه زنند. به همه مهر میورزم جز دشمنان دینم، ملتم، مذهبم، مکتبم و راهم.
🔆برادر اگر امانتی نزدم داری از خانوادهام بگیر یا در راه خدا گذر کن. هر امانتی نزدت دارم یا در راه خدا برایم انفاق کن و یا به تو بخشیده میشود. همه را به خدا میسپارم، از همه شما طلب عفو و گذشت دارم.
🙏🏻خدایا به حال کسی که جز اشک سلاحی ندارد و جز یاد تو دوایی, رحم کن که محتاج یک راحمم.
#حسین_بیدخ ـ پادگان دو کوهه
#مقاومت #دزفول #ایران_اسلامی
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt