5️⃣ شهدای دیار مقاومت
🔰 این دیار شهدای شاخص زیاد دارد، به کدامین اشاره کنیم؟!
شهید سید جمشید صفویان
شهید عبد الحسین خبری
شهید عبدالحسین کیانی
شهیده عصمت پورانوری
شهید عظیم محمدی
شهید......
🔷هر کدام از این نام ها، بخاطر علقه الهی که داشته اند عظمتی حیرت فزون دارند که با مطالعه آثار و افکار و رفتارشان حیرت به حیرت انسان افزوده می شود و سرتعظیم در مقابلشان فرود می آید...
♻️باید قرعه فال زد از میان این خیل شهیدان، قرعه به نام #شهید #حسین_بیدخ می زنیم...
✅ شهیدی نوجوان و دانش آموزی که روگار خود را به روح #شهید_مطهری عجین کرده بود. هیچ از او نمی گوییم جز وصیت نامه حیرت انگیزی که باید در خلوتی و با تامل خوانده شود.
لینک وصیتنامه شهید حسین بیدخ
https://eitaa.com/BAYYENATT/310
#مقاومت #دزفول #ایران_اسلامی
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
🔰وصیتنامه اعجاب برانگیز نوجوان شهید، حسین بیدخ
➖ کل نفس ذائقه الموت هر نفسی مزه مرگ را خواهد چشید.
🔷 آنان که به هزاران دلیل زندگی میکنند نمیتوانند به یک دلیل بمیرند و آنان که به یک دلیل زندگی میکنند با همان دلیل نیز میمیرند.
🔶بعد از یک عمر گناه حال باید در آزمایش الهی آماده سفر مرگ بشوی، بعد از یک عمر معصیت حال باید افسوس یک عمر خطا را بخوری، بعد از یک عمر خنده حال باید نشست و بر یک عمر اشتباه رفتن و نفهمیدن گریست، دیگر جای خنده نیست آخر دلیلی بر خندیدن نیست، آخر در کجای دنیا انسانی که بین بهشت و جهنم در رفت و آمد است خود را به خندیدن خوشحال میکند.
✅هر نفسی مزه ی مرگ را خواهد چشید، برای عده ای مرگ گلو بند زیبایی است بر گلوی دختران و برای عده ای مرگ خاری است در گلو که هرگز پایین نمیرود. عجیب است حال انسانهایی که میدانند میمیرند و میدانند در پای میز محاکمه به بند کشیده خواهند شد اما باز نشستهاند و دست بر روی دست، میخورند و میخوابند آسوده و بی خیال، چه عجیب است داستان آدمی که می داند بعد از مرگ، او را باز خواست می کنند اما بی خیال از یک زندگی آسوده روز را به معصیت میگذراند و شب آسوده همراه شیفتگان رؤیاها به خواب میرود.
✳️بعد از یک عمر حساب نکردن حال باید حساب پس داد، حاسِبوا قَبْلَ اَنْ تُحاسَبوا دیگر چارهای نیست جز گریه، گریه به حال خویش و گذشتههایی که هرگز به عقب بر نمیگردد. گناهانی که تا ابد وسیله شکنجه روح تو شده، دیگر هیچ چارهای نیست جز دعا که خداوندا، با عدلت با من رفتار نکن که جز آتش جهنم نصیبم نیست، با عفوت از من گذر که بجز عفو تو امیدی نیست.
♻️خدایا، گناهکارم، خطا از من است، میدانم همیشه مغلوب نفسم شدهام خدایا از من درگذر که جز گذشت تو منزلگاه من جز دوزخ چیزی نیست. خدایا ای مهربانترین مهربانها، ای عزیزترین عزیزانم، ای زیباترین زیبا رویان در نزدم، ای پاکترین پاکان، ای نوید دهنده، ای برپا کننده،ای همیشه زنده، ای میراننده، ای سریع الرضا، ای کاشف البلاء، ای گذرنده، به هر نحو میخواهی بکشیم، بکشم. به هر گونه میخواهی ببریم، ببرم. اگر یک بار به مرگم راضی نیستی هر بار بکشم، زندهام کن باز بکشم، حاضرم، راضیم فقط یک چیز از تو میخواهم: ای عزیز از من بگذر، گناهانم را محو کن، آتش جهنم را یار من مکن.
❇️خدایا، بار الها، معبودا، ایزدا، ای یار صالحان، ای دشمن کافران، ای همراه متقیان، ای عدو ظالمین، ای با مؤمنین یار و با مشرکین خصم، جز به تو امید نیست ای خالق، ای حاکم، با عدلت با من حکم مکن.
💠ای همیشه زنده، زندگی آن دنیا را برایم در دوزخ مخواه، ای میراننده، مرگ مرا زندگی برای دیگران ساز، برای ملتم، دینم و امتم. برای آن سیاه دربند، برای آن سفید بی چیز، برای فقیر غمین، برای آنان که جز اشک سلاحی ندارند و جز ذکر تو دوایی.
🌀برادرم، خواهرم، مادرم، ای پرورش دهنده روحم، پدرم ما را فراری از مرگ نیست و با مردن نیز فراری از حکم خدا نیست، خوشا بحال آنان که جز راه خدا راهی ندارند و جز ذکر خدا یادی ندارند. پدرم، مادرم، برادرم و خواهرم از اینان باشید. به لحظه مرگ زندگی جز افسوس چیزی نیست خویشتن را بیابید. به لحظه وداع گناهان معذب روح اند، زندگی را دریابید به هنگام مردن از مرگ فراری نیست، خدایی زندگی کنید چنان باشید که به قول امام علی(ع): برای هر لحظه مردن آماده باشید.
🎥دوربین فیلم برداری خدا را که هیچگاه ندیدم، حالا دیدم گویی فرشتگان مأمور در حال گرفتن فیلم از مایند. برادرم چنان زندگی کن که همیشه دوربین خدا را در حال گرفتن فیلم از خود ببینی.
⏰زیاد مخواب که فردا باید سالها در زیر خاک بخوابی، زیاد مخور که برای خوردن وقت هاست، زیاد مخند که دلیلی بر خندیدن نیست، به هر کجا می روی بدان سرانجام دیدار آن دنیاست.
⭕️مرگ را همیشه ببین، با گذشت باش که خدا نیز از تو بگذرد، پدرم، مادرم اگر در نزدتان عزیز نبودم و وجودم برایتان جز رنج هدیه ای نبود خوشحال باشید که رفتم و اگر در نزدتان عزیز و گرامی بودم بدانید که خدا سفارش فرموده است از آنچه دوست دارید انفاق کنید. مرا انفاق در راه خدا فرض کنید، بهترین انفاقتان.
👌🏻خواهرم #حجاب تو سنگری است آغشته به خون من، می دانم بالاتر از آنی که سفارش به پوشش و حجاب تو را کنم ولی بدان تفنگی که در دست من است چادری است که بر سر توست اگر میل به حفظ سلاحم داری چادرت را سلاحم بدان.
🔷برادرم زندگی چند صباحی بیش نیست، نیامده می گذرد، آنچنان سریع میگذرد که رود به دریا می پیوندد. چنان زندگی کن که فردا برای رفتنت وحشتی نداشته باشی.
ادامه👇🏻👇🏻
ادامه👆🏻👆🏻
🔷برادر، کوچکتر از آنم که به تو چیزی یاد دهم اما میخواهم بگویم داستان قیامت داستان حقیقی است اگر نمیدانی سعی کن بدانی و اگر میدانی سعی کن ببینی و اگر میبینی سعی کن عمل کنی، فردا دفترچه ی اعمالت را جلویت باز میکنند و تو چیزی نداری، جوابی نداری جز یک کار، افسوس، افسوس، افسوس بر عمری که گذشت. در کودکی بازی، در جوانی مستی، در پیری سستی، پس کی خدا پرستی؟
✅برادرم می خواهم با زبان عاجزم و با قلم ناتوانم برایت سفارش کنم، وصیتی نمایم، پیامی دهم، می خواهم بگویم برادر، روحانیتی که اکنون پرچمدار این انقلاب است، پیشرو این اسلام است, حفظش کن. هر چه به تو گفته اند دروغ است. به خدا آنها را دیده ام بر منبرها و در سنگرها, با زبانشان و با سلاحشان, دیده ام در جبهه ها, جایی که ما را توان و شهامت رفتن نبود آنها رفته اند، به آنها احترام بگذار، البته نه آنهایی که از روحانیت تنها چیزی که دارند عبا و عمامهای است.
🔶برادر امام را تنها نگذارید که فردا باید به غم این اشتباه افسوسها بخورید. فقط این را بدانید که اگر او نبود ما هنوز می بایست سر صف سینماها به سر و کول هم بزنیم، در سالن های قمار به دعوا بپردازیم، حس حقارت و کوچکی ما را عذاب دهد.
✳️بخدا من او را افتخار دینم و ملتم میدانم و باعث افتخار خودم. با جانم با ذره ذره ی وجودم در خوابم، در زندگی ام، در شلیکم، در نمازم، به هنگام نیازم، به هر زمان، در هر کجا با هر زبان او را دعا میکنم، تو نیز او را دعا کن. اگر او نبود هنوز ما میبایست ذلت پذیرش ظلم را به خاطر مصلحتی پوچ بپذیریم، اگر او نبود ما از مسلمان بودن خویش هیچ نداشتیم جز نمازی که نماز نبود و جز روزه ای که جز گرسنه بودن فایدهای در بر نداشت.
♻️نمیدانم تو او را چه میدانی، من او را مسلمانی مجاهد، مجاهدی مؤمن، مؤمنی عابد، عابدی سرکش، سرکشی متواضع، متواضعی پیروز، پیروزی ساکت، ساکتی خروشان و خروشانی ساکت میدانم. او را دعا میکنم تو نیز او را دعا کن.
❗️برادر، وکیلت میکنم از جانب خودم تا بعد از مرگم و شهادتم راهم را ادامه دهی.
❌آمریکا را همیشه دشمن بدار، سعی کن همیشه بمبی باشی تا هر کجا خواستی ضامن آن را بکشی و هزاران کثیف را از زندگی که برای آنها چیزی جز نفس کشیدن نیست راحت کنی.
🙏🏻برادر، خون شهدا را همیشه عزیز دار «پیمان مقدس ما خون من است.»
🔹از یادم مبر که محتاج بیاد توام، برادر هر شب جمعه بر سر قبرم، منزلگاه ابدیم حاضر شو برایم دعا کن که خدا از من بگذرد.
🌐از کسی کینهای ندارم جز دشمنان خدا، آمریکا، شوروی و ابرقدرتهایی که حاضرند هزاران نفر بمیرند تا خود بر مسندی که مسند نیست تکیه زنند. به همه مهر میورزم جز دشمنان دینم، ملتم، مذهبم، مکتبم و راهم.
🔆برادر اگر امانتی نزدم داری از خانوادهام بگیر یا در راه خدا گذر کن. هر امانتی نزدت دارم یا در راه خدا برایم انفاق کن و یا به تو بخشیده میشود. همه را به خدا میسپارم، از همه شما طلب عفو و گذشت دارم.
🙏🏻خدایا به حال کسی که جز اشک سلاحی ندارد و جز یاد تو دوایی, رحم کن که محتاج یک راحمم.
#حسین_بیدخ ـ پادگان دو کوهه
#مقاومت #دزفول #ایران_اسلامی
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 #بشنوید
🔰صحبت های #استاد_قیلاوی پیرامون #روز_مقاومت_دزفول
🔸قسمتی از جلسه #مرحله_پنجم (نظام حقوق زن و مرد در اسلام)
۴خرداد⬅️ روز مقاومت دزفول
------------------•[]💠[]•---------------
https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221
کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🔰 معنای دقیق كلماتى كه بر انواع ادراكات آدمى در قرآن کریم دلالت مىكنند.
🔷 كلماتى كه در قرآن كريم در باره انواع ادراكات انسانى آمده، بسيار است و چه بسا تا بيست جور لفظ برسد، مانند" ظن"،" حسبان"،" شعور"،" ذكر"،" عرفان"،" فهم"،" فقه"،" درايت"،" يقين"،" فكر"،" رأى"،" زعم"،" حفظ"،" حكمت"،" خبرت"،" شهادت"، و" عقل"، كه كلماتى نظير" فتوى" و" بصيرت" نيز ملحق به آنها است و بد نيست در اينجا معناى اين كلمات را بدانيم، لذا مىگوئيم:
كلمه" ظن" به معناى تصديق بيش از پنجاه درصد و نرسيده به صد در صد است، زيرا كه اگر به درجه صد در صد برسد جزم و قطع مىشود.
🔶 كلمه" حسبان" هم به معناى ظن است، با اين تفاوت كه گويا استعمال كلمه حسبان در مورد ظن استعمالى است استعارى، مانند كلمه" عد- شمردن" چون همه مىدانيم كه لفظ حساب كردن و لفظ شمردن، معناى اصلىاش چيست، ولى ما همين دو كلمه را در مورد احتمال راجح نيز استعمال مىكنيم، و مىگوييم: من فلانى را از شجاعان مىدانستم، و از دلاوران به حساب مىآوردم، و منظور اين است كه او را در هنگام شمردن شجاعان، ملحق به آنان مىدانستم.
✳️و اما كلمه" شعور" كه به معناى ادراك دقيق است از ماده" شعر- به فتح شين" گرفته شده، كه به معناى مو بوده و ادراك دقيق را از آنجا كه مانند مو باريك است، شعور خواندهاند و مورد استعمال اين كلمه محسوسات است، نه معقولات و به همين جهت حواس ظاهرى را مشاعر مىگويند.
♻️ و كلمه" ذكر"، به معناى پيش كشيدن صورتهايى است كه در خزينه ذهن انبار شده، و آن را بعد از آنكه از نظر و فكر غايب بوده، حاضر سازيم، و يا اگر حاضر بوده، نگذاريم غايب شود.
✅ و اما كلمه" عرفان و معرفت"، به معناى آن است كه انسان صورتى را كه در قوه دراكهاش ترسيم شده، با آنچه كه در خزينه ذهنش پنهان دارد، تطبيق كند، و تشخيص دهد كه اين همان است يا غير آن، و بدين جهت است كه گفتهاند معرفت عبارت است از ادراك بعد از علم قبلى.
➖ اما كلمه" فهم" به معناى آن است كه ذهن آدمى در برخورد با خارج به نوعى عكس العمل نشان داده و صورت خارج را در خود نقش كند.
✳️و كلمه" فقه" به معناى آن است كه فهم، يعنى همان صورت ذهنى را بپذيرد، و در پذيرش و تصديق آن مستقر شود.
🔹 و كلمه" درايت" به معناى فرو رفتن در اين نقش و دقت در آن براى درك خصوصيات و اسرار و مزاياى نهفته آن است، و به همين جهت، اين كلمه در مقام بزرگداشت و تعظيم به كار مىرود، هم چنان كه مىبينيم در آيات شريفه" الْحَاقَّةُ مَا الْحَاقَّةُ وَ ما أَدْراكَ مَا الْحَاقَّةُ" «1» و آيات" إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ ما أَدْراكَ ما لَيْلَةُ الْقَدْرِ" «2» استعمال شده، مىفهماند كه تشخيص خصوصيات و اسرار قيامت و اسرار ليلة القدر امرى عظيم است كه كسى قادر به درك آن نيست و اما يقين عبارت است از اينكه همان درك ذهنى آن چنان قوت و شدت داشته باشد كه ديگر قابل سستى و زوال نباشد.
🔘 و كلمه" فكر" به معناى نوعى سير و مرور بر معلومات موجود حاضر در ذهن است، تا شايد از مرور در آن، و يك بار ديگر در نظر گرفتن آن، مجهولاتى براى انسان كشف شود.
◾️و كلمه" رأى" به معناى تصديقى است كه از همان فكر و تجديد نظر در مطالب حاضر در ذهن پيدا مىشود، چيزى كه هست بيشتر در علوم عملى كه پيرامون آنچه" بايد كرد" و آنچه" نبايد كرد"، بحث مىكند، استعمال مىشود، نه در علوم نظرى كه مربوط است به امور تكوينى. كلمات سهگانه" قول" و" بصيرت" و" افتاء" هم نزديك به همين معنا را مىدهد، با اين تفاوت كه استعمال" قول" در تصديق حاصل از فكر، استعمال در معناى لغوى آن (گفتن) نيست، بلكه تقريبا شبيه به استعمال مجازى و استعارى و از قبيل بكار بردن" لازم" در مورد" ملزوم" است، چون قول در هر چيز، بعد از آن است كه اعتقاد به آن پيدا شده باشد، پس استعمال قول در خود اعتقاد، استعمال لازم در مورد ملزوم است.
🔸 و اما كلمه" زعم" به معناى تصديق مطلب است، تصديق از اين حيث كه مطلب نامبرده صورتى است در ذهن، حال يا اين تصديق شصت در صد باشد، و يا صد در صد. (پس كلمه نامبرده هم در مورد ظن استعمال مىشود و هم در مورد قطع و جزم).
1️⃣و كلمه" علم" همانطور كه گفتيم به معناى احتمال صد در صد است، بطورى كه حتى يك در صد هم احتمال خلاف آن داده نمىشود.
2️⃣و كلمه" حفظ" به معناى ضبط كردن صورت آن چيزى است كه براى ما معلوم شده است، بطورى كه هيچ دگرگونى و تغييرى در آن پيدا نشود.
3️⃣ و كلمه" حكمت"، به معناى صورت علميه است، اما از اين جهت كه مطلبى محكم و استوار است.
4️⃣ و كلمه" خبرت" به معناى اين است كه شخص خبره صورت علميهاى را كه در ذهن دارد آن چنان بدان احاطه داشته باشد كه بداند از مقدمات آن چه نتائجى بر آن مترتب مىشود.
5️⃣ و كلمه" شهادت"، به معناى ديدن و رسيدن به عين يك چيز و يا يك صحنه است، حال يا به حس ظاهرى مانند" ديدن"،" شنيدن"،" بوئيدن"، و" لمس محسوسات"، و يا به حس باطن مانند" مشاهده"،" درك يقينى وجدانيات"، درك اين كه مثلا (من ميدانم و اراده و محبت و بغض و نظائر آن را دارم).
💯 همه الفاظى كه تا كنون معنا كرديم به غير از پنج لفظ اخير تا حدى سر و كار با ماده و حركت و دگرگونى دارند، و به همين جهت در مورد خداى تعالى استعمال نمىشوند، مثلا گفته نمىشود: خداى تعالى ظن مىكند و مىپندارد، و يا خيال مىكند و يا مىفهمد، و يا تفقه مىكند و ...
💢 و اما الفاظ پنجگانه اخير از آنجايى كه مستلزم نقص و فقدانى نيست، در مورد خداى سبحان نيز به كار مىرود، هم چنان كه مىبينيم در آيات زير بكار رفته" وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ" «1»" وَ رَبُّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ حَفِيظٌ" «2»" وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ" «3»" إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ" «4»" أَنَّهُ عَلى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ" «5».
#علامه_طباطبایی #المیزان
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
🔰 اشاره رهبر انقلاب به سرود فراگیر شده "سلام فرمانده":
اظهار ارادت مردم به حضرت بقیة الله نشانه گرایش آنها به دین و انقلاب است
🔻 مردم امروز گرایششان به انقلاب و به دین از روز اول انقلاب یقیناً بیشتر است...
پ. ن: این دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد دیانت و تعهد و گرایش مردم به انقلاب و دین است.
اگر ما چنین نمی بینیم باید دستگاه ادراکی خودمان را تصحیح کنیم.
تا نگاهمان منطبق با واقع نباشد، نمی توانیم ولایتمدار واقعی (نه شعاری) باشیم.
#امام_خمینی #حرکت_امت #امام_خامنه_ای
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
هدایت شده از آیت الله العظمی جوادی آملی
آیت الله جوادی آملی.mp3
1.01M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
«مواظب باشیم این نظام نه به آسانی به دست آمده و نه به آسانی برمیگردد. اگر معاذ الله کمترین آسیبی ببینید تمام لعنت های گذشته دامنگیر ما میشود، الی یوم القیامة هر مسلمانی که بیاید لعنتش دامنگیر ماست.
...بر همه ما واجب عینی است که اين نظام را حفظ بکنیم...کاری که باعث تضعیف این نظام است، باعث تفرقه است، باعث نفاق افکنی است، باعث طمع بیگانه است حرام عینی است.»
🆔@daftar_ayatollah_javadi_amoli
🔰 نگاه صحبح به اجتماع مقدس اسلامی و نقد رفتار اکثریت جامعه
🔷 شيعه همچنان كه نسبت به اعمال اكثريت، در روز رحلت نبى اكرم (ص) به نظر انتقاد مىنگريسته، نسبت به همه فِتَن و حوادث و وقايعى كه از نسل همان حادثه، قرن به قرن به وجود آمده، به نظر انتقاد نگاه مىكرده و مىكند.
🔶 از اين رو يك نفر مسلمان كه مارك مذهب تشيّع دارد، هرگز حاضر نيست كه هيچ يك از اين حوادث اسفآور بيرون از شمار و آثار و نتايج سوءِ آنها را، از روز رحلت پيغمبر اسلام تا امروز كه چهارده قرن مىباشد، به هيچ وجه به پاى #اجتماع_مقدّس_اسلامى كه نمونه آن، اجتماع ده ساله اوّل بعد از هجرت، با سرپرستى پيغمبر اكرم بود، محسوب دارد.
🔷 و هرگز نمىتواند اعمالى را كه از #اكثريّت صادر شده، به حسن نيّت حمل كرده و معذورشان دانسته و زبان به انتقاد نگشايد؛ #اكثريّتى كه خاندان رسالت را ريشهكن كرده و اموالشان را غارت مىكردند و زنانشان را اسير مىنمودند و مردانشان را كشته، اسب روى اجسادشان مىتاختند، سرهاىشان را از شهرى به شهرى به عنوان ارمغان مىبردند، و جوانان آنها را به جاى سنگ و آجر در ديوار ساختمانها به كار مىبردند.
📝 علامه طباطبایی کتاب شیعه، مصاحبات علامه طباطبائى با هانرى كربن، ص
#علامه_طباطبایی #اجتماع
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt28
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
🔰جلسه نفاق شناسی از دیدگاه شهید مطهری
🔹با حضور استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین قیلاوی زاده
⬅️جلسه به صورت #لایو در کانال ایتا برگزار خواهد شد.
⏳چهارشنبه ۱۳ مهر ماه ساعت ۱۸:۱۵
⭕️برای مشاهده ی لایو ایتای خود را به روزرسانی کنید.
#استاد_قیلاوی
------------------•[]💠[]•---------------
https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221
کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جلسه نفاق شناسی از دیدگاه شهید مطهری با تاکید بر کتاب مساله نفاق
🎙استاد قیلاوی زاده
@shmottahari
دبیرخانه بینش مطهر استان قم
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صوت جلسه ی نفاق شناسی از دیدگاه شهید مطهری
➕ بررسی حواشی مسئله حجاب در ایران و نقش نفاق در پدید آمدن آنها
🎙استاد قیلاوی زاده
------------------•[]💠[]•---------------
https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221
کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
هدایت شده از المرسلات
💠 دروس اساتید المرسلات
⭕️ فهرست دروسی که در مقدمات و سطح عالی توسط اساتید المرسلات تدریس می شود
🔵 صوت این تدریس ها در این کانال بارگذاری می شود:
https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1
@almorsalaat
هدایت شده از مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️ چشمان تو دید هرچه این شهر ندید
شاگرد حسین، دانش آموز شهید
ای شهد لب تو از عسل شیرینتر
برخیز و ببین که قاسم از راه رسید!
📌 اثر هنرمند: بهنام شیرمحمدی
نوشتار: مهدی فیض اللهی
#برای_ایران
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
استاد علی فرحانی: هر جا لبیک به ولی فقیه گفته شد؛ باب شهادت باز می شود.
شهادت در لبیک به فرمان ولی حاصل می شود...
شهادت، شهادت دادن بر الهیت اله است، و از مسیری جز مسیر ولایت نمی توان رسید به شهود ِولایت الله، نمی توان از سبیلی جز سبیل ولی فقیه رفت و انتظار داشت که شاهد بر عهد یوم الست بود...
#امام_خمینی #حرکت_امت #امام_خامنه_ای
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰قمار مستانه یا انتخاب آگاهانه
🔷در نظام هستی همه اشیاء حد و بهره مشخصی دارند و میزان رشدشان محدود به ماهیتشان است. مثلا یک درخت، بیش از درخت بودن نمی تواند باشد همچنین کمتر از آن هم؛ کمال یک درختِ میوه دار به ثمر دهی اوست. دلفین معروف به حیوانِ با ضریب هوشی بالاست، اگر این باهوش حیوانات را آموزش دهند در نهایت می تواند چند حرکات جدید، اضافه بر افعال غریزی یاد بگیرد. در این میان تنها انسان است که حد وجودیش را خودش تعیین می کند و خود انتخاب می کند که چه باشد و تا چه حدی رشد کند. انسان می تواند رشد کند تا «ثُمَّ دَنا فَتَدَلَّى، فَکانَ قابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنى»؛ و اما همین انسان هم می تواند «کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَل» بشود.
🔶بشر در ابتدای خلقتش در یک حد استوا آفریده می شود «لَقَدْ خَلَقْنَا الْانْسانَ فى احْسَنِ تَقْویمٍ» این انسان که در بهترین حالت آفریده شده، می تواند خود را به بدترین درجات وجودی و پستترین نقاط هستی برساند «ثُمَّ رَدَدْناهُ اسْفَلَ سافِلینَ» و هم می توان خود را به قرب و رضوان الهی برساند و لکن رساندن مشروط است «الَّا الَّذینَ امَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ»آدمی با انتخاب هایش سرانجام خود را تعیین می کند، که به سمت قرب الهی حرکت کند و یا به سوی اسفل سافلین! اما آنچه که باعث و دلیل هرکدام از این منزل هاست انتخاب است، انتخابی که از علم سرچشمه می گیرد. «الذین آمنوا» کسانی که ایمان آوردند و «عملوا الصالحات» و مطابق این ایمان صحیح عمل صالح داشتند و هیچ کدام از ایمان و عمل بدون خواست بشر رخ نمی دهد. این انسان است که اینگونه خویشتن خویش را می سازد؛ با انتخاب...
🔷اتفاقات زندگی(به معنای رخداد نه تصادف) انسان همراه با توابع است. یعنی ما شروع را انتخاب می کنیم و قدم های بعدی لازمه ی قطعی آن گام اول است. اگر در همین انتخاب ها دقت نکنیم برای خود اتفاقات بعدی را رقم زده ایم و دیگر نمی شود گفت قمار است و بازی، بلکه با قاعده و جدی است. در این مسیر انتخابی هیچ گامی نیست مگر در آن بلیات (از ابتلاء یعنی امتحان) است. این بلیات برخی در لباس خیر است و برخی در جامه ی شر، برخی با روی خوش دنیا همراه است و برخی با چهره عبوس و خشن دنیا اما چه فرقی میکند وقتی که همه ابتلاء هستند و می دانیم تا در این دنیا هستیم و حق انتخاب داریم، در حال آزموده شدن هستیم، آزمونی که یک سوی آن لَأَزِیدَنَّکُم است و سوی دیگر آتشگیره ی نار شدن، ناری که وَقودُهَا النّاس وَ الْحِجارَة است.
🔶بعد از بیان این مطالب و قبل از به منصه ظهور رسانیدن فعل، باید دانست آنچه در پهنه ی هستی می گذرد یک شاه بیت دارد: «ما شاءَ اللَّهُ و لاحَوْلَ وَ لا قُوَّةَ الّا بِاللَّهِ» پس اگر چه قرار است مسیری طی شود، اما فقط یک راه دارد، آنهم ایمان به رب الارباب عالم و در طریق اراده او قرار گرفتن که «إِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُون».
🙏پس الهی آنچه را که محبوب تو می یابیم انتخاب می کنیم و شروع، باقی همه با تو...
بارها گفتهام و بار دگر میگویم
که منِ دلشده این ره نه به خود میپویم
در پسِ آینه طوطی صفتم داشتهاند
آن چه استاد ازل گفت بگو میگویم
من اگر خارم و گر گل چمن آرایی هست
که از آن دست که او میکشدم میرویم
📝ناصر قیلاوی زاده
#یادداشت
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
15 سال برای خودش یه عمر حساب میشه
بعد از عمری سلام هر روزه به حضرت معصومه و در کنارش به حضرت اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری سلام الله علیهما
امشب دوباره قسمت شد و به نیابت از خانم جان حضرت زینب، بی بی فاطمه معصومه رو زیارت کردم.
نائب الزیاره تمام سروران بودم.
ان شاء الله دمشق عشق نصیبمان گردد.
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
Eitaa.com/Bayyenatt
🔰 سرمشق مسیر علم و عمل
بسم الله الرحمن الرحیم
امام صادق (ع) می فرمایند:
الْعَامِلُ عَلَى غَیْرِ بَصِیرَةٍ کَالسَّائِرِ عَلَى غَیْرِ الطَّرِیقِ لَا یَزِیدُهُ سُرْعَةُ السَّیْرِ إِلَّا بُعْداً.
🔷شیوه صحیح حرکت در راه اهداف
🔸بی شک سریع ترین رهرو کسی است که بیشترین معرفت به هدف را داراست. بهترین شناخت، شناختی است که فرد را به آگاهی کامل نسبت به مسیر برساند و الا شناختی که نه مسیر را مشخص کند و نه ابزار را، نمی تواند شناخت کاملی باشد. پس سرانجام حرکت به سمت چنین هدفی ولو اینکه با سرعت بسیار و اخلاص هم باشد غیر آنچه امام صادق (ع) فرموده اند یعنی دوری از هدف نخواهد بود.
🔸طلاب و دانشجویانی که در پی علوم هستند یا صرفا در پی یادگیری نتایج علم هستند و یا خود را تولیدگر دانش می خواهند یعنی نقطه مطلوب آنها قله علم است. در ادبیات حوزوی به این جایگاه اجتهاد و در ادبیات دانشگاهی آن را دکتری می گویند.* در این نوشتار که با ادبیات حوزوی نوشته شده است، اجتهاد را عادل مرتبه تولید گری علم در دانشگاه بدانید تا برای هر دو بستر علمی مفید باشد.
🔸 مقام معظم رهبری(دام ظله) در باب معنا و اهمیت اجتهاد می فرمایند: «اجتهاد، یک متد و یک شکل و یک طریقه است؛ رفتارى در فهمیدن و کیفیتى در مشى به سمت حقیقت است. آن کیفیت را باید بلد بود. اگر کسى راه را بلد نباشد، معلوم است که به حقیقت نمى رسد». **
🔸 این چنین اجتهادی ملکۀ حاصله از علوم متعددی است و به عنوان غایت اعلی از کسب علوم حوزوی مطرح می گردد. ملکه اجتهاد از جهتی هدف پاره ای از علوم حوزوی است یعنی اصالی است و از جانب دیگر آلی است چرا که برای استنباط احکام الهی به کار می رود. با تامل پیرامون مسئله اجتهاد این سوال دغدغه آفرین به ذهن می رسد، که چرا از هزاران طالب اجتهاد کسانی که حائز این رتبه علمی می شوند اندک اند؟ حال آنکه این هدف گذشته از اهمیت آن، در ظاهر بسیار واضح به نظر می رسد! و اگر نگوییم هدف اغلب محصلین، باید انگیزۀ غالب ورودی های حوزه علمیه را همین مسئله یا درجات قریب به این معنا بدانیم.***
🔷تبیین دقیق مشکل
🔸اما علت چیست؟ علت چیست که طلبه و دانشجوی با شور و نشاطی که ساعت ها به امید نیل به هدف نهایی مشغول تحصیل است، حداقل یک سال از عمر خود را برای کسب رتبه عالی در #کنکور وقف کرده است، پس از چندی به اهداف میان مدت بسنده می کند؟ و چه بسا مطلوب خود را در جای دیگری جستجو کند؟
🔸چنانچه از مقدمات فهمیده می شود اساسی ترین پاسخ مسئله، در درک کامل از خود هدف است. کلی بودن هدف و به تبع آن وجود ابهامات فراوان در مسیر کسب مقامات عالیه علمی را باید علت اصلی سردرگمی محصلین عنوان کرد.
🔸پس برای حل این مسئله ، مهمترین کار تبیین دقیق مسیر مورد نیاز اجتهاد و کارآمدی علمی است. یعنی ابتدا باید مقام اجتهاد و تولید گر علمی را در یک تحلیل دقیق و کارشناسی شده تبیین کنیم، سپس برای رسیدن به این هدف، متناسب با مخاطبین برنامه ریزی کنیم. پس از تبیین دقیق مسئله و یافتن محور ایجاد مشکل، اکنون زمان بیان مهمترین راهبرد در برطرف ساختن این مسئلۀ حساس است.
🔷 راه حل مسئله
🔸راهبرد در این مسئله از مدل حرکتی انسان مشخص می شود. در تحلیل تمام فعالیت های انسان مییابیم که او هیچ کاری انجام نمی دهد مگر مصلحت خود را در آن ببیند و نسبت به آن علم پیدا کند اساسا باید گفت: بشر آن چیزی را می تواند طلب کند که نسبت به آن علم داشته باشد. پس برای ایجاد حرکت در افراد باید فرد را به آنچه مستحق اوست آگاه کنیم و به او بیاموزیم که چه می تواند داشته باشد و برای چه خلق شده است.
آب کم جو تشنگی آور بدست
تا بجوشد آب از بالا و پست
🔸 پس برای رشد میزان تلاش و رسیدن به حرکت جهادی در علم، باید بصیرت دهی نسبت به هدف متعالی علم آموزی را در دستور کار قرار داد. آری همین نکته است که می تواند یک مجموعۀ علمی را به پویایی برساند و باعث شود در عین توانا بودن در پاسخگویی به مسائل متفاوت، اقتضائات و بن مایه های علمی (که ریشه و اساس کار حوزه و دانشگاه است) را از دست ندهد.
🔷نتایج قطعی این مسیر
🔸ما به عینه دیدهایم که اگر جریانی این چنین شکل بگیرد و انسان نسبت به آنچه لایق اوست دانش بیابد، مجاهدانه در پی حصول آن کوشش می کند و ما حصل این جریان، جمعی تلاش گر و نخبه پرور است.
🔸این الگو را ما از عالم مجاهد و احیا کننده دین حق، حضرت امام خمینی(قدس سره) به یادگار داریم. هم ایشان بودند که ابتدا جایگاه و ارزش انسان را به مردم ما نشان دادند و آنگاه برای نیل به این مطلوب فرمودند: «ما مى گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسى دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا اللَّه» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوریم».****