به وقت تشکیلات
♦️#جذب_نیرو و سپس #تربیت_نیرو یکی از مهمترین رفتارهای #تشکیلاتی
🎯 #رفتار_تشکیلاتی_شهدا
جوان رشیدی بود و اسمش #دادیرقال. از گردان #اخراج شده بود. یک نامه دستش داده بودند و داشت میرفت دفتر قضایی.
همانجا توی محوطه، حاجی برونسی او را دید. از طرز رفتن و حالت چهرهاش فهمید باید مشکلی داشته باشد. رفت طرفش.
آقای برنسی گفت: سلام.
جوان ایستاد و جوابش را داد.
حاجی پرسید: چی شده جوون؟
دادیرقال گفت: هیچی، منو اخراج کردن، دارم میرم دفتر قضایی.
حاجی نه برد و نه آورد، دستش را گرفت و باهاش رفت. توی دفتر قضایی نامهاش را پس داد و گفت: آقا من این رو میخوام ببرم.
گفتند: این بهدرد شما نمیخوره آقای برنسی.
برنسی گفت: شما چه کار دارین؟ من #میخوام ببرمش.
آن جوان را آورد گردان.
مدتی بعد، همان جوان شد #فرمانده_گروهان_ویژه و مدتی بعد هم اسمش رفت تو لیست #شهدا.
یکروز به خاطر دارم حاجی به فرمانده قبلی دادیرقال میگفت: شما این جوونها رو نمیشناسین، یکبار نمازش رو نمیخونه، کم محلی میکنه، یا یه کمی شوخی میکنه، سریع اخراجش میکنین؛ اینها رو باید با زبون بیارین تو راه.
#عبدالحسین_برونسی
#به_وقت_تشکیلات
#تولیدی
#عکس_نگاشت_تشکیلاتی
منبع: کتاب #خاک_های_نرم_کوشک نوشته #سعید_عاکف چاپ نود و هفتم، صفحه ۸۲.
@B_W_Tashkeelat
#امام_خامنه_ای
تعریف تشکیلات:
تشکیلات یکی از فرایض هر گروهِ مردمی است که یک هدفی را دنبال میکنند. تشکیلات یعنی #نظم، یعنی #تقسیمکار، یعنی #ارتباط و #اتصال و زنجیرهای کار کردن؛ این معنای تشکیلات است.
این چیزی است که نهفقط بد نیست؛ بلکه یکچیز خوب و بلکه یک چیز #ضروری است. هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد.
#به_وقت_تشکیلات
#تشکیلات_در_کلام_بزرگان
#عکس_نگاشت_تشکیلاتی
کانال «به وقت تشکیلات» را در «ایتا»، «سروش»، «تلگرام» و «اینستاگرام» دنبال کنید.👇👇👇
🆔 @B_W_Tashkeelat
کانال «به وقت تشکیلات» را در «ایتا»، «سروش»، «تلگرام» و «اینستاگرام» دنبال کنید.👇👇👇
🆔 @B_W_Tashkeelat
🌹 #تقدیر_و_تشکر
😊 تشکر ویژه داریم از برادر ارجمند جناب آقای #امیرحمزه_مهدی_پور از شهرستان زرند در #استان_کرمان که با ارسال مطالب تشکیلاتی برای ما، به غنای کانال «به وقت تشکیلات» میافزایند.
🎖 اجرکم عنداالله
❤️ همواره موفق و پیروز باشی برادر عزیزم
منتظر مطالب ارزشمند همه شما مخاطبین فرهیخته هستیم. مطالب مرتبط با مباحث تشکیلاتی را از طریق لینک زیر به متصدی کانال ارسال کنید.
@shabnama96pdf
#همرزمان_تشکیلاتی
@B_W_Tashkeelat
🔹#نماز_و_تشکیلات
🔹#محسن_قرائتی
🔸چنانچه برای امام جماعت حالتی پیش آید که نتواند به نماز ادامه دهد، یکی از کسانی که پشت سر او در نزدیکی او هستند در همان حال امامت را به عهده میگیرد و این نشانگر آن است که برنامههای اسلامی با رفتن یک فرد نباید بهم ریزد، بلکه باید #تشکیلات و نظام چنان پایهگذاری و برنامهریزی شود که هرگاه فردی رفت، نظام از هم نپاشد و #تشکیلات همچنان پا برجا باشد. مهم، #تداوم راه است، هرچند پیشوا عذری پیدا کند.
#تولیدی
#به_وقت_تشکیلاتی
#دوره_تشکیلاتی_حیات_طیبه
📕منبع: کتاب ۱۱۴ نکته درباره نماز، محسن قرائتی
کانال «به وقت تشکیلات» را در «ایتا»، «سروش»، «تلگرام» و «اینستاگرام» دنبال کنید.👇👇👇
🆔 @B_W_Tashkeelat
به وقت تشکیلات
#تحلیل_تشکیلاتی_مسائل_روز
♦️خبر
در پی افزایش ناگهانی قیمت بنزین در دی ماه ۱۳۹۸، اعتراضاتی در ۲۸ استان شکل گرفت که به اغتشاش و آشوب ۴۸ ساعته منجر شد. برخی پمپ بنزینها، آزمایشگاهها، خانهها، فروشگاهها و بانکها در آتش #فتنه_۹۸ سوخت و چه خونهای بیگناهی که به دست فتنهگران به زمین ریخته نشد!
🔷توضیح
جدای از تحلیلهای جامعهشناسانه، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که از فتنه ۹۸ وجود دارد، میتوان این آشوبها را از زاویه #دید_تشکیلاتی تحلیل نمود.
🔶تحلیل
بر اساس آمار ۲۸ استان درگیر فتنه ۹۸ شدند. فرض کنید، ۳ شهر از هر استان دچار آشوب شدند.
۲۸*۳=۸۴
تعدادی از اماکن عمومی و خصوصی ۸۴ شهر، همزمان در طول ۴۸ ساعت، در آتش فتنه سوختند.
پس حداقل ۸۴ #سرشبکه از فتنهگران سازماندهی شده بودند(هر شهر یک مسئول) فرض کنید در هر شهر همزمان حداقل ۳ خیابان یا محله درگیر اغتشاش بنزینی بودند.
۸۴*۳=۲۵۲
یعنی ۸۴ سرشبکه در ۸۴ شهر، هر کدام حداقل ۳ #رابط داشتند. براین اساس ۲۵۲ سرشبکه و رابط به هم وصل بودند.
حال فرض کنید هر رابط دستکم یک #حلقه یا #تیم ۴ نفره داشته است.
۲۵۲*۴=۱۰۰۸
براساس یک #تحلیل_سرانگشتی تشکیلاتی، در فتنه ۹۸ حداقل ۱۰۰۸ نفر یک کار تشکیلاتی هماهنگ انجام دادند.
#هزار_و_هشت_نفری که براساس دستگیریها اکثرا دارای سابقه قضایی بودند و تکتک سالها در بین ما حضور داشتند، اما وقتی شبکهای به هم وصل شدند و یک هدف مشترک برای آنها تعریف کردند، توانستند هزاران صدمه جانی و مالی به جمهوری اسلامی وارد کنند.
البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که بخشی از اعتراضات به حق بود و مردم گلهمند بودند، اما این ۱۰۰۸ نفر با کار تشکیلاتی و برنامهریزی شده، وارد اعتراضات شده و جریان انحرافی ایجاد کردند
✅نتیجهگیری
👈به نظر شما آیا نباید در مقابل این #دشمنی_تشکیلاتی ، جبهه منسجم شکل داد و #مبارزه_تشکیلاتی کرد؟!
👈آیا ما بچههای انقلاب نباید تشکیلاتی کار کنیم تا «یدالله معالجماعه» را بهکار گیریم و در مقابل جبهه متحد استکبار جهانی بایستیم؟!
تحلیلگر: #امید_طاهرنژاد
#تولیدی
#به_وقت_تشکیلات
کانال «به وقت تشکیلات» را در «ایتا»، «سروش»، «تلگرام» و «اینستاگرام» دنبال کنید.👇👇👇
🆔 @B_W_Tashkeelat
به وقت تشکیلات
#جامعه_شناسی_تشکیلات
باید توجه داشت که تشکلها خود نوعی از گروههای اجتماعی هستند و میتوانند با داشتن زیرگروههایی از اعضای خود بر اساس وجوه اشتراک آنها، قویتر و تشکیلاتیتر کار کنند.
واژه «گروه» در لغتنامه معین به معنای «دستهای از مردم و یا جماعت» آمده است و در اصطلاح «به مجموعهای از چند واحد همجنس و یا چند نفری که با هم در جایی گِرد هم آمدهاند و دارای پیوندهای متحد کنندهای هستند» گفته میشود. هسته اولیه گروه «ما» است و با شکلگیری «ما» گروه نیز شکل میگیرد. در این میان آنچه باعث پیوند افراد به هم میشود تکرار و دوام تعاملات است و در این حالت است که میتوان صحبت از الگوهای منظم و نسبتاً پایدار تعاملات به میان آورد. آنچه موجب شکلگیری اجتماع یا گروه اجتماعی میشود، «تعامل اظهاری» است که خود از جنس تعاملات گرم و دائمی است. در مقابل «تعامل اظهاری»، «تعامل ابزاری» است. در تعامل ابزاری، فایدهگرایی، سودمندی و بهرهوری در کوتاهمدت موردتوجه قرار میگیرد. سرشت اولیه پایداری گروههای اجتماعی «تعاملات گرم» بین اعضا است و جدای از آن، قوانینی که تبیینکننده روابط بین اعضا هست نیز بر قوام گروهها میافزاید.
منبع: مقاله: دین و برخی از گروههای اجتماعی، ابراهیم انصاری و امراله ابدالی، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، سال پنجم، شماره سیزدهم، تابستان 1390.
#تولیدی
#به_وقت_تشکیلات
#تشکیلات_و_گروه_های_اجتماعی
کانال «به وقت تشکیلات» را در «ایتا»، «سروش»، «تلگرام» و «اینستاگرام» دنبال کنید.👇👇👇
🆔 @B_W_Tashkeelat
11.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_خامنه_ای
♦️پیامبر اعظم(ص) بین راه، داخل مسجد، در ملاقات با افراد در مسیر حرکتشان، روی زمین مینشستند و گاهی غذایشان را هم در همان حالت و روی زمین و بدون تکلف میخوردند ... ابایی از انجام اعمال عامه مردم نداشتند. گاهی یک #غلامی روی زمین نشسته بود و مثلا داشت نان جوی میخورد، حضرت از آن مسیر عبور میکردند، غلام تعارف میزد، حضرت مینشستند و با ایشان همغذا میشدند؛ نمیگفتند این کار مناسب شأن ما نیست! این نمونه رفتاری #مردمی_بودن پیامبر است. ما باید با مردم و مثل آنها زندگی کنیم و با طبقات مختلف مردم انس بگیریم...
📚منبع: گزیدهای از بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج فقه، سهشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
#درس_تشکیلاتی
✅با توجه به اینکه هر #تشکل نمونه کوچکی از #جامعه است بنابراین از سخنان بالای مقام معظم رهبری میتوانیم درس تشکیلاتی بگیریم:
👈تشکل باید از تکلف دوری کند.
👈تشکل باید بین اعضای خود مودت و مهربانی ایجاد کند.
👈مسئول و دبیر تشکل باید با اعضا، نشستوبرخاست داشته باشد، با آنها بهسادگی همغذا شود و انس بگیرد.
👈جداکردن اعضای تشکل و مسئولین تشکل از یکدیگر به بهانههای واهی و کاذب، یکی از آفات بزرگ کار تشکیلاتی است.
نویسنده: #امید_طاهرنژاد
#درنگ
#به_وقت_تشکیلات
#تشکیلات_در_کلام_بزرگان
#ویدئوی_تشکیلاتی
کانال «به وقت تشکیلات» را در «ایتا»، «سروش»، «تلگرام» و «اینستاگرام» دنبال کنید.👇👇👇
🆔 @B_W_Tashkeelat
#شهید_مطهری
استاد مرتضی مطهری در کتاب جامعه و تاریخ خود میگوید زندگی دستهجمعی این نیست که گروهی از انسانها در کنار یکدیگر و در یک منطقه زیست کنند و از یک آبوهوا و یک نوع مواد غذایی استفاده نمایند. درختان یک باغ نیز در کنار یکدیگر زیست میکنند و از یک آبوهوا و یک نوع مواد غذایی استفاده مینمایند، اما درختان، جامعه تشکیل نمیدهند. فقط زندگی انسان اجتماعی است؛ یعنی ماهیت اجتماعی دارد: از طرفی نیازها، بهرهها و برخورداریها، کارها و فعالیتها، ماهیت اجتماعی دارد و جز با تقسیمکارها و تقسیم بهرهها و تقسیم رفع نیازمندیها در داخل یک سلسله سنن و نظامات، میسر نیست، از طرف دیگر نوعی اندیشهها، ایدهها، خلقوخوها، بر عموم حکومت میکند که به آنها وحدت و یگانگی میبخشد، و به تعبیر دیگر، «جامعه عبارت است از مجموعهای از انسانها که در جبر یک سلسله نیازها و تحت نفوذ یک سلسله عقیدهها و ایدهها و آرمانها در یکدیگر ادغام شده و در یک زندگی مشترک غوطهورند.»
نظر استاد مطهری را یک بار دیگر یا دید تشکیلاتی مطالعه کنید تا ارتباط آن را با فعالیت تشکیلاتی بیابیم. اگر تشکیلات را نمونه کوچک و ماکتی از جامعه دانست، مشخص می شود که نظر استاد بی ارتباط با مباحث تشکیلاتی نیست.
منبع: کتاب: به وقت تشکیلات4: جامعه شناسی تشکیلات، نوشته امید طاهرنژاد، انتشارات شبنما، 1398، صفحه 10.
#تولیدی
#به_وقت_تشکیلات
#جامعه_شناسی_تشکیلات
کانال «به وقت تشکیلات» را در «ایتا»، «سروش»، «تلگرام» و «اینستاگرام» دنبال کنید.👇👇👇
🆔 @B_W_Tashkeelat