eitaa logo
کانال بایگانی محفل دبیران ادبیات
1.1هزار دنبال‌کننده
169 عکس
127 ویدیو
972 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مشاعره محفل دبیران ادبیات.pdf
591.8K
محفل دبیران ادبیات ۴۰۳/۳/۱۴ ┏━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┓ https://eitaa.com/joinchat/2923234098C31fb7ba932 ┗━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┛
2_144193254579417586.pdf
1.07M
تحلیل دروس+خودارزیابی‌ها و کارگاه‌های تحلیل فصل‌ها تهیه و تدوین: گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی شهرستان ایذه _ خوزستان ┏━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┓ https://eitaa.com/joinchat/2923234098C31fb7ba932 ┗━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┛
علوم و فنون دهم نسخه 5.pdf
5.61M
🔰جزوه‌ی فنون پایه دهم ✍دکتر ابوذر احمدی ┏━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┓ https://eitaa.com/joinchat/2923234098C31fb7ba932 ┗━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┛
1_7536619445.pdf
467.3K
📒جزوه پرسش ها و پاسخ ها (1) ✍🏻دبیران ادبیات در دبیرخانه کشوری ادبیات فارسی همدان ┏━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┓ https://eitaa.com/joinchat/2923234098C31fb7ba932 ┗━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┛
4_6006008320274467922.pdf
4.99M
پاسخ کامل خودارزیابی های علوم و فنون ادبی۱ ✍جناب عطاءاله روشنی ┏━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┓ https://eitaa.com/joinchat/2923234098C31fb7ba932 ┗━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┛
عیسی نشسته پیش شما و آنگه از هوس /دلتان دهد که بندگی سمّ خر کنید خر عیسی به باور مسیحیان به خری گفته می شود که عیسی در بازگشت پیروزمندانه به اورشلیم که در یکشنبه پیش از عید پاک واقع گردید، بجای اسب که نماد پادشاهان بود، سوار بر آن که نمادی از صلح بود وارد شهر شد. و در هر چهار انجیل اصلی ذکری از آن رفته است. 🔻به گفته مینورسکی در باور مسلمانان، خر عیسی، سم و گاه سرگین آن به اشتباه مورد احترام و پرستش گروه هایی از مسیحیان دانسته شده است. جمشید مظاهری ریشه «خرپرستی نصاری» را دارای بن مایه های واقعی در میان قدمای مسیحی می داند. خاقانی در ابیاتی به در زر گرفتن سم خر عیسی اشاره کرده است. مظاهری مآخذ سخن خاقانی را داستانی می داند که یک فرنگی مسیحی در مجلس یزید بن معاویه به هنگام مشاهده سر حسین بن علی تعریف کرده است که در نسخی از تاریخ طبری روایت شده است. از دیدگاه عطار نیشابوری و نمادشناسی او، خر نماد نفس و تن است و عیسی مظهر جان. در نخستین حکایت از باب هفتم گلستان سعدی بیتی آمده است که امروزه ضرب المثلی است. به گفته تقی زاده، گوته نیز به تاسی از سعدی مضمون مشابهی را برای خر عیسی بکار برده است. یکی را از وزرا پسری کودن بود. پیش یکی از دانشمندان فرستاد که مر این را تربیتی می‌کن مگر که عاقل شود. روزگاری تعلیم کردش و مؤثر نبود. پیش پدرش کس فرستاد که این عاقل نمی‌باشد و مرا دیوانه کرد. چون بود اصل گوهری قابل تربیت را در او اثر باشد هیچ صیقل نکو نداند کرد آهنی را که بدگهر باشد سگ به دریای هفتگانه بشوی که چو تر شد پلیدتر باشد خر عیسی گرش به مکه برند چون بیاید هنوز خر باشد  ✍ استاد حسین عارفی 🔹محفل دبیران ادبیات ┏━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┓ https://eitaa.com/joinchat/2923234098C31fb7ba932 ┗━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_144210847165911092.pdf
1.03M
آدرس و شماره تلفن خانه معلم سراسر کشور👆👆👆 ┏━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┓ https://eitaa.com/joinchat/2923234098C31fb7ba932 ┗━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┛
🌱🌱🌱🌱 یک بیت و یک نکته از . باشد عیار بینش هر کس به قدر شرم نرگس تمام چشم شد از سر فکندگی .در این بیت صائب می خواهد به مخاطب خود این پیام مهم و درسی از درسهای زندگی را بدهد که میزان عیار انسانیت و چشم بصیرت داشتن در هر انسانی، وابسته به وجود شرم و حیا و عفت در درون اوست . به عبارتی دیگر انسان هر چه با شرم و حیا باشد مورد لطف و مهر خداوند قرار گرفته و خداوند چشم دلش را باز کرده و نور معرفت و بصیرت را در چشم و دل او متجلی خواهد کرد و هم پیش خدا و هم نزد خلق خدا محبوب خواهد شد. در نقطه ی مقابل بی شرمی و بی‌حیایی و گستاخی آن قدر زشت و ناپسند است که موجب سیاهی قلب انسان شده و دریچه ی روشنایی و نور الهی رفته رفته به روی چشم و دل او بسته خواهد شد و در نتیجه مورد نفرت و شماتت مردم قرار خواهد گرفت . در مصراع دوم صائب برای اثبات گفته ی خود مثالی عینی و زیبا آورده و می گوید : این که گل نرگس نماد چشم باز و با بصیرت در میان همه مخصوصا ادیبان معروف است این است که همواره سر به زیر و با حیا بوده و این سربزیری و شرم او موجب شده که تمام چشم باشد ( سراپای وجودش چشم بینا باشد)و درمیان همه عزیز و محبوب باشد . ✍ استاد شاهین لقایی ┏━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┓ https://eitaa.com/joinchat/2923234098C31fb7ba932 ┗━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┛
داستان لیلی و مجنون.pdf
4.04M
لیلی و مجنون نظامی گنجوی برگردان: مژگان شیخی به پیش آنکه ندارد سواد عشق، سلیم! کتاب لیلی و مجنون، رساله‌ی‌ عربی‌ست شعر سلیم تهرانی ┏━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┓ https://eitaa.com/joinchat/2923234098C31fb7ba932 ┗━━ 🌱🌸🌸🌱 ━━┛