🍃 السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مُحْیِیَ مَعَالِمِ الدِّینِ وَ أَهْلِهِ...
▫️سلام بر تو و نَفَس مسیحایی تو
که روح زندگی را در کالبد مرده ی نشانه های دین خدا می دمد
تا قلب اهالی ایمان با تپشی عاشقانه زندگی حقیقی را از سر بگیرند.
📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص610.
#عصر_دلتنگی
🍃🍃🍃🍃🍃
@Bayyenaatt
4_5843653063222495302.mp3
6.65M
🔘 مجموعه سخن آوای صبح قریب،
مروری بر معارف #دعای_ندبه...
قسمت ششم: "تاریخچه دعای ندبه (3) | ویژه مرحوم لطیفی نسب "
🍃🍃🍃🍃🍃
@Bayyenaatt
✅ #تو_می_آیی
5
🔸 ايمان به غيب بر چهار عامل تكيه دارد كه دو تاى آن معرفتى و شناختى است:
🍃 يكى شناخت قدر و اندازه وجودى انسان كه به ارزشهاى جديد و هدفهاى جديد و به برنامه ريزى و تقدير جديد و تدبير و مديريت جديد و تربيت و آموزش جديد و تشكّل و سازماندهى جديد مى انجامد.
🍃 ديگر، شناخت و يا احتمال دنياهاى گسترده تر و احساس محدوديت و تنگنا در اين دنياى موجود. كسى كه از وسعت دنياها خبر مى شنود آرام نمى گيرد و هجرت مى نمايد.
🍃 عامل سوم، كنجكاوى و احساس بى قرارى آدمى است كه سر از پنجره هستى بيرون مى آورد و بر ديوارها مى كوبد تا حصارها را بردارد.
🍃 عامل چهارم، انفجار نيروهاست. شبيه حالتى كه اوايل بلوغ براى جوان روى مى دهد؛ كه مشت بر ديوار مى كوبد و با هر چيزى درگير مى شود و چه بسا كه نمى داند چه اتفاق افتاده ولى رويش جديد و تپش جديدى را زير پوست و همراه هر ذره ذره وجودش احساس مى كند.
🔻 اين تلقى از انسان، او را به غيب، به روز ديگر، به الله و به وحى و به حجّت گره مى زند و انتظار را تفسير جديد و عميقى مى كند، كه حتى در متن رفاه و عدل و در متن سامان و فراغت، آدمى را بى قرار و منتظر مى سازد و در متن نظام نوين جهانى و با دستيابى هر فردى به سيستم هاى پيشرفته، باز او را به غربت، به ديوار و حتى به التهاب و دلهره گره مى زند؛ چون مى داند كه از اين همه رفاه و عيش و راحت بايد جدا شود، كه تحول نعمت ها و تحول حالت ها را مى شناسد و محوّل الحول و الاحوال را مى بيند.
▫️ و همين معنا، اساس گرايش انسان مقتدر و دانشمند و مسلط را به مذهب توضيح مى دهد؛ چون بر فرض حيرت زدايى علم و اشتغال قدرت و صنعت، آدمى با اين امكانات زودتر به محدوده ها مى رسد و ديوارها را تجربه مى كند و احساس غربت و تنهايى، فريادش را بلند مى نمايد.
📚 #استاد_صفایی، برگرفته از کتاب تو می آیی، صص 15-16
@Bayyenaatt
امیر کرمانشاهی - رادیو عقیق(2).mp3
10.11M
همه جا بروم
به بهانه تو..
#عصر_دلتنگی
🍃🍃🍃🍃🍃
@Bayyenaatt
✅ نامه های بلوغ
6
💠 نامۀ اول: بينش ها و گرايش ها
🔸 هر گروهى؛ چه سياسى، چه ولايتى و چه عرفانى، بايد گذشته از مبانى و اهداف، از اين روش بيّناتى برخوردار باشد. اين اصول در تشكّل و سازمان دهى، وضع جديدى را باعث مى شود و ظرفيّت و حلم را در رهبرى ضرورى مى سازد.
◽️ تو شايد خيلى متوجه نبودى، ولى ما شاهد بوديم كه رفسنجانى زيرك و بهشتى مدير، با تمام سازمان گسترده و تشكّل حزبى، در برخورد با شيطنت هاى چند رنگ گروه ها و بازى هاى بنى صدر چگونه به انزوا كشيده شدند تا آن كه ظرفيّت و حلم امام، همراه آن روش به كمك آن ها آمد و حساب ها را به هم زد.
🔻 عنصر ظرفيّت و حلم، عنصرى است كه در مباحث مديريت و تشكّل جديد بايد مطرح شود. همان طور كه روش بيّنات، كتاب و ميزان، بايد در مباحث تشكّل و سازمان دهى، جايگاه خود را به دست بياورد. وگرنه بازى ها و فريب ها، هميشه گمراه كننده هستند.
بگذار اين نكته را همين جا بگويم، در برابر هجوم تبليغات، تو هميشه حساب سازمان و حساب شخص و حساب عمل را از يك ديگر جدا كن؛ كه اين سه، هر كدام معيار نقد جدا و روش نقد مجزّا دارند.
🔸 سازمان با اهداف و مبانى، با مرامنامه اش؛ و شخص با نيّت وانگيزه اش؛ و عمل، با سنّت ها و حدود محاسبه مى شوند. ممكن است مرامنامۀ يك حزب خوب باشد، ولى شخص فاسد باشد و ممكن است يك شخص خوب باشد، ولى سازمان و حزبش بى اساس.
و همين طور ممكن است نيّت شخص خوب باشد، ولى عملش باطل و يا عملش درست باشد و نيّتش فاسد. اين طور نيست كه خوبى و بدى عمل، دليل خوبى و بدى شخص و يا حزب و سازمانى باشد.
🔻 شايد سيد جمال و مصدّق را بعدها بشناسى. ولى خوبى احتمالى و حتمى اين ها، دليل خوبى كارشان نيست؛ چون كسى كه يار ندارد، نمى تواند توپ را پاس بدهد كه از دست داده است. و نمى تواند نگه دارد، كه محاصره شده است. و اين ضعف در عمل را، نمى شود با خوبى نيّت و يا بزرگى حرف ها پوشاند.
تو در كنار آگاهى سياسى و اطّلاعات بيش تر، اگر با اين روش و با اين معيارى كه به آن اشاره شد، توجه كنى و برخورد كنى، تسلّط بيش تر و برخورد سالم ترى خواهى داشت.
🍃 خداوند، تو را روشن و استوار سازد و از ضعف ها وترس ها نجات بدهد تا ثابت قدم بمانى، كه بليط ورودى راه خدا، ثبات است. «انَّهُ سَميعٌ مُجيبٌ، انَّهُ وَلىٌّ حَميدٌ.
📚 #نامه_های_بلوغ ، #استاد_صفایی ، صص 19_21
🍃🍃🍃🍃🍃
@Bayyenaatt
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 سلام همه زندگیم
🍃 سلام امام حسین من..
#شوق_کربلا
🍃🍃🍃🍃🍃
@Bayyenaatt
seyed majid banifateme - mibare baron.mp3
5.14M
میباره بارون روی سر مجنون..
#شوق_کربلا
🍃🍃🍃🍃🍃
@Bayyenaatt
▫️شاید آنروز که شاعر می گفت:
"تا شقایق هست زندگی باید کرد"
خبری از دل پر درد گل یاس نداشت؛
باید اینطور نوشت:
چه شقایق باشد،
چه گل پیچک و یاس،
جای یک گل خالیست!
تا نیاید مهدی، زندگی زیبا نیست...
#عصر_دلتنگی
🍃🍃🍃🍃🍃
@Bayyenaatt
4_5864134233248761986.mp3
5.71M
🔘 مجموعه سخن آوای صبح قریب،
مروری بر معارف #دعای_ندبه...
قسمت هفتم: "زمان های سفارش شده برای ندبه خوانی "
🍃🍃🍃🍃🍃
@Bayyenaatt
✅ #تو_می_آیی
6
🔸 ريشه سوم انتظار، در دعوت ها و هدايت هايى است كه مستمر و در قطعه قطعه زمان و فصل فصل تاريخ، آدم هايى را بيدار مى كند و صدا مى زند و به ديدار مى رساند و از جام ملاقات سرشار مى سازد.
▫️ اين سنت خداست كه در متن غفلت، صيحه بيدارى و فرياد دعوت بلند شود. شما مى بينيد كه در متن گرايش هاى الحادى و مادّى، كشش هاى جديدى شكل گرفته و آدمى با طرح هايى از قدرت هاى روح و روان و يا گوشه هايى از روابط مجهول و تسخيرهاى غير طبيعى و نمودهايى از توانمندى انسان، آشنا مى شود كه هنوز بودش را نمى شناسد ولى از نمودش و از آثارش مى تواند بهره بگيرد و استفاده ببرد.
🔻 در تاريخ، در متن انكار معاد و رستاخيز، بازگشت اصحاب كهف مطرح مى شود و امروز هم به شهادت دايرة المعارف، «1» در پرتقال شهر فاطيما شكل مى گيرد، كه هفتاد سال پيش و در هنگامه ماركسيسم و الحاد، «2» شبحى سفيد پوش چوپان هايى را به ساختن معبدى شفا دهنده دستور مى دهد و با پشتگوش اندازى واتيكان عاقبت با هفده سال تأخير، بناى معبدى گذاشته مى شود كه بزرگترين اجتماعات و همايش كاتوليك ها در آنجا برگزار مى شود و هر سال از سيزدهم ماه مى تا سه روز، كيلومترها راه را با زانو طى مى كنند تا به معبد فاطمه دختر محمّد برسند و شفا بگيرند.
🍃 اين رگه هاى دعوت در متن غفلت و اين جلوه هاى هدايت در دل ديجور شب هاى ضلال و ظلمات، ريشه انتظار را آبيارى مى نمايد و بارور مى سازد.
اين همه كتابها و داستان هاى ملاقات با مردى كه خصوصيت مهدىِ فاطمه را دارد و يا مردانى كه با او هستند و از او بهره مى گيرند، از اين هدايت و دعوت حكايت مى نمايد.
______________________
(1)- فرهنگ كتاب دنيا، سال انتشار 1967، ذيل لغت بانوى ما فاطيما.
(2)- سال 1917، سال انقلاب اكتبر.
📚 #استاد_صفایی، برگرفته از کتاب تو می آیی، صص 16-17
@Bayyenaatt