نامه جام زهر را امضا کردم اما واقعا متن آن را دقیق نخوانده بودم!
🔻 #بهروز_افخمی، کارگردان سینما، نماینده مجلس ششم و مشاور سابق کروبی:
🔸آذرماه ۷۵ در جلسهای که دفتر حفظ و نشر آثار امام (ره) برای کاندیداتوری خاتمی برگزار کرد، گفتم مطمئن باشید خاتمی رای می آورد اما معلوم است برنامه ای برای اداره کشور ندارید.
🔹بعد از حمایت از خاتمی، ضرغامی تلفنی با من تماس گرفت و گلایه کرد.
🔸قبل از مجلس ششم، اصلاحطلبان برای شورای شهر اول از من دعوت کردند تا کاندیدا شوم اما نپذیرفتم.
🔹به دعوت محمدرضا خاتمی کاندید مجلس ششم شدم، همان ابتدا گفتم خیلی با شما هم نظر نیستم اما ایشان گفت اشکال ندارد.
🔸به دموکراسی اعتقادی ندارم و این را در همان مجلس ششم به اصلاحطلبان هم گفتم.
🔹نامه جام زهر را امضا کردم اما واقعا متن آن را دقیق نخوانده بودم!
🔸 در جریان تحصن مجلس ششم به عنوان فیلمبردار حضور داشتم و خیلی از آن لحظات را ثبت کردم.
🔹 مصطفی معین فرد متفرعنی بود که کلاس خودش را هم نمی توانست اداره کند، حتی وزیر خوبی هم نبود بعد می خواست رئیس جمهور بشود!
🔸 ایده هر ایرانی ۵۰ هزار تومان را من به کروبی دادم و اصل این ایده را هم از حزب کارگر انگلیس گرفتم.
🔹 به جز خاتمی در سال ۷۶، سال ۸۴ برای کروبی هم یک مصاحبه تبلیغاتی مکتوب به صورت پرسش و پاسخ نوشتم و در رسانه ها منتشر کردم.
🔸 در انتخابات سال ۸۸ تقلب نشد، این حرف که سال ۸۸ هشت میلیون رای به کل آرا اضافه شد هیچ سندی ندارد.
🔹 کروبی قربانی زیاده خواهی های حزب مشارکت شد، البته کروبی این روحیه را دارد که از حرفش کوتاه نیاید هر چند اگر حقیقت ذبح شود.
https://eitaa.com/Bayynat
آقای مطهری باور کنیم
که نگران خط امام هستید؟! -1
✍ علی مطهری طوری نسبت به نامه امام خمینی (ره) درباره آقایان بازرگان و منتظری تشکیک می کند که انگار، دغدغه مند اطاعت از خط امام است و تنها دغدغه او، اصالت نامه امام خمینی -یکی به آقای منتظری در تاریخ 6 فروردین 67 و دیگری به محتشمی پور وزیر وقت کشور در سال 66 و درباره گروهک نهضت آزادی- است.
🔹این نامه ها از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و کسانی مانند آقایان مرحوم حاج سید احمد خمینی و هاشمی رفسنجانی و دیگران بارها تایید شده است. اصل تردید افکنی ها نیز متعلق به دو باند نهضت آزادی و باند مهدی هاشمی معدوم می باشد که با درایت به موقع امام خمینی، راه نفوذ طلبی شان مسدود شد و خود را دچار خسارتی بزرگ یافتند.
♦️آنها -به ویژه نهضت آزادی- بارها مرحوم حاج سید احمد خمینی را به خاطر همین امانتداری و دفاع از مکتب امام، مورد ترور شخصیت قرار دادند و همزمان کوشیدند با تحریفگری، از حضرت امام انتقام بگیرند. و شک برانگیز این که آقای مطهری را برای دروغ نخ نمای خود به صف کرده اند. با این روش، لابد می شود بسیاری از نوشته های استاد فرزانه آیت الله شهید مطهری را نیز زیر سوال برد و مدعی شد متعلق به استاد نیست!
🔹اما باید از علی مطهری پرسید شما به کدام اصل از اصول و محکمات و مواضع صریح حضرت امام پایبند بوده اید که حالا بخواهید درباره نهضت آزادی و مهندس بازرگان و آقای منتظری تشکیک کنید؟ امام، عدم اطاعت از ولایت فقیه را همراهی با طاغوت - و در صورت توجه داشتن، حتی ارتداد- می داند. امام می فرماید غلط می کند کسی قانون را قبول نداشته باشد. و علی مطهری از فتنه گرانی حمایت کرده که سال 88 به معارضه با قانون و جمهوریت و اسلامیت پرداختند.
♦️امام فرمود میزان، رای ملت است. اما علی مطهری کنار آشوبگرانی ایستاد که می خواستند رای 24 میلیونی مردم را زیر پا بگذارند. امام می فرمود جان ما فدای حفظ نظام جمهوری اسلامی و همه چیز خود را پای این ادعا گذاشت؛ اما مطهری کنار گروه هایی قرار گرفت که آمریکا و اسرائیل و انگلیس، آنها را سربازان خود در جنگ نیابتی با جمهوری اسلامی می نامیدند.
🔹مطهری از جماعت ورشکسته ای دفاع می کند که به خاطر بدمستی و توهم شدید، علیه امام و رهبری و ولایت فقیه گستاخی کردند؛ اما می فرمود "پشتیبان ولایت فقیه که همان ولایت رسول الله است باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد" اما فتنه گران مورد حمایت علی مطهری، مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند و شعار "اصل نظام نشانه است" دادند و روی اسلام در عبارت جمهوری اسلامی خط کشیدند.
♦️اگر فتنه گران این جنایت ها و خیانت ها را در زمان حیات حضرت امام مرتکب می شدند، حتما به شدید ترین احکام مجازات می شدند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید تخلیه الکتریسیته ساکن بدن،
چقدر میتونه فاجعه بار باشه!!!😳
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 بخش هایی از اجرای سمفونی #انقلاب
🔹 به رهبری مجید انتظامی
🔹خوانندگی سالار عقیلی
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جشن ۲۲ بهمن در یکی از روستاهای بهشهر:
ترامپ کاباره چی؛ عقل ندارنه هچی...
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سگ فوق العاده باهوش که ریاضی بلده!
کم مونده جدول ضرب هم حفظ کنه!
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما ببینید! . 🎥حرفهای خانومی که چادر به سر ندارد در جمع دختران خیابان انقلاب . https://eitaa.com/Bayynat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 سید جوانی وارد جلسه درس آیت الله قاضی ره (که استاد آیت الله بهجت و صاحب کراماتی عظیم و عجیب هستند) شد.
ناگهان آیت الله قاضی ره درس را متوقف کردند و برخواستند و در میان بهت شاگردان آن جوان را با احترام به بالای مجلس دعوت کردند.
موضوع درس آیت الله تغییر کرد و شروع کردند به صحبت از قیام علیه ظلم! بهت شاگردان بیشتر شد!
جلسه که تمام شد آن سید جوان رفت و حضرت آیت الله قاضی ره تا دم در بدرقه اش کرد!
شاگردان دیگر تاب نیاوردند و سوال کردند که حضرت آیت الله این جوان که بود که اینچنین احترامش کردید؟
فرمودند ایشان کسی است که علیه ظلم قیامی خواهد کرد که احدی نکرده و غالب خواهد شد و تصویرش بر سکه ها زده میشود و بعد از این سید است که امام عصر عج قیام خواهد کرد.
✍ راوی: آیت الله ناصری / پخش از شبکه قرآن
https://eitaa.com/Bayynat
به نظر میرسد که ایراد سید فاضل میلانی به سید فضلالله خدشهای جدی است، چراکه اگر قرار باشد روایات تاریخی را با عقلانیت فردی و امروزی بسنجیم، نباید یک بام و دو هوا رفتار کنیم و در نتیجه مجبوریم بخش مهمی از میراث فرهنگی خود را کنار بگذاریم. تا زمانی که منتقدان ضرب و جرح و شهادت دختر پیامبر(س) استدلالهای مشخص خود در تضعیف روایات را عرضه نکنند این جدال، بیثمر و تفرقهافکن خواهد ماند، چرا که با روش استدلال آنها میشود حتی در فاجعه عاشورا و بسیاری از فجایع قطعی تاریخی نیز خدشه نمود. اینجاست که میتوان منطق عاشورایی کردن فاطمیه را درک کرد.
https://eitaa.com/Bayynat
https://eitaa.com/Bayynat
🌐فاطمیه چرا عاشورایی شد؟/بازنشر
راوی #دینی: سال ۱۳۷۹ بود که زمزمه سخنرانی مرحوم آیتالله سید محمدحسین فضلالله در قم غوغایی بهپا کرد. روحانی برجسته ضداسرائیلی لبنان در خطبه نماز جمعهاش در بیروت با لحن طعنهآمیزی امکان عقلی «ضرب و جرح» و «شهادت» را درباره حضرت فاطمه زهرا(س) اینگونه زیر سؤال برده بود:
«مردم از شخصیت حضرت زهرا(س) غافل شده و به مسأله شکستن پهلو مشغول شدهاند. این چیزی است که در عقل ما نمیگنجد. برخی از مردم میگویند سید به شکسته شدن پهلو ی زهرا اعتقاد ندارد و این از اصول دین است. بیاید کمی فکر کنیم. اگر به حضرت زهرا حمله کردند، نقش امام علی چه بود؟ امام علی ترسو بوده؟! شما همگی ازدواج کردید، اگر بر فرض کسی به همسرتان حمله کرد تا او را بکشد یا آسیب برساند سر جایت مینشینی و میگویی «لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم»؟! یا از همسرت دفاع میکنی؟ اگر دفاع نکنی مردم در مورد تو چه میگویند؟ ... آنطور که میگویند میخ زنگ زده بود. آیا این معقول است؟! برای من قانعکننده نیست. برای بسیاری از مردم فقط گریاندن مهم است و هر حدیث غیرعقلی را میپذیرند».
این سخنان که در یک جمع عمومی و بدون بیان استدلالهای علمی در تضعیف مستندات باوری که به اذعان خود فضلالله باور اغلب شیعیان است بیان شده بود، واکنشهای تند مراجع قم را در پی داشت؛ گروهی به صدور بیانیه اکتفا کردند، گروهی به تألیف کتاب در نقد سخنان فضلالله پرداختند و مرحوم آیتاللهالعظمی تبریزی نیز دسته عزاداری خود را در قم به راه انداخت و آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و مرحوم فاضل لنکرانی از وی تبعیت کردند. میرزای تبریزی همچنین خواهان عاشورایی شدن فاطمیه در سراسر کشور شد تا مانع از فراموش شدن ظلمهای متعدد علیه دختر پیامبر شود.
مرحوم فضلالله در واکنش به انتقادات گسترده علمای شیعه کتابی به نام «الزهراءالقُدوَة» نوشت و در صفحه 109 آن گفت که منکر شکستن پهلو، سقط جنین و شهادت حضرت زهرا(ع) نشده و صرفا پرسشهایی درباره سند و متن روایتهای موجود مطرح کرده است. آقای فضلالله همچنین با اشاره به اینکه تشکیک وی کمتر از تشکیک شیخ مفید و شیخ محمد حسین کاشفالغطاء بوده، در صفحه 183 کتاب، معنای مرسوم درباره عبارت «الصدیقة الشهیدة» در حدیث امام کاظم(ع) را نپذیرفته و گفته بود که مراد از «شهید» در این روایت، نه «مقتول»، بلکه «گواه» است که مقامی برتر از شهید به معنای مقتول دارد. وی در سخنرانیهای دیگرش نیز گفت که فقط خواهان تحقیق درباره صحت این روایات شده و آنها را انکار قطعی نکرده است. وی البته در همان ایام در زیارت زینبیه دمشق به آیتالله سید فاضل میلانی؛ اسلامشناس برجسته مقیم لندن گفته بود: «هر چه در روایات شهادت نگاه کردم آنها را ضعیف یافتم و سند محکمی برای این موضوع پیدا نکردم». و پاسخ شنیده بود: «اگر ملاک شما ضعف سند است، دستگاه مرجعیتی هم که شما در لبنان به هم زدهاید، بند حدیث ضعیف عمر بن حنظله است».
یکی از منابع مورد استناد آیتالله فضلالله کتاب «جنة المأوی» نوشته آیتالله محمدحسین کاشفالغطاء بود که در صفحه 63 هرگونه ضرب و جرح حضرت فاطمه را از نظر وجدانی و عقلی غیر قابل قبول دانسته است. نحوه استدلال فضلالله نیز همانند کاشفالغطاء بود و هر دو میگفتند امکان نداشته که چند روز پس از وفات پیامبر(ص) چنین رفتاری با دختر ایشان صورت گیرد. کاشفالغطاء به روحیه عربی استناد کرده که ضرب و جرح زنان را خلاف شأن مردانگی میدانستهاند و حتی یکی از منصوبان ابنزیاد در سال 61 هجری به این روحیه ملتزم بوده است. با این حال آیتالله شهید قاضی طباطبایی که بر کتاب استادش پاورقی زده است، در پاسخ به این استدلال استادش یادآوری کرده که علاوه بر وجود روایات فراوان و صحیح در منابع شیعه و برخی منابع اهل سنت که دلالت بر ضرب و جرح دارد، نمیتوان به صرف اینکه در سخنان امام علی و حضرت فاطمه(ع) اشارهای به ضرب و جرح نشده، انبوه روایات شیعه و سنی را انکار کرد، چرا که بسیاری از افراد بزرگمنش در رفتارهای اعتراضی خود گلایههای شخصی را مطرح نمیکنند. لذا امام علی و همسرشان نیز صرفا به غصب خلافت و مصادره فدک که جنبه مهم اجتماعی و عقیدتی داشت اشاره میکردند.