💫
از جدال با کسی که قدردان محبت های تو نیست بپرهیز اینکه تصور کنی روزی میتوانی او را متوجه اشتباهش سازی درست مثل آب کردن کوه یخ با " ها " است ..
چاره ای نیست! باران هم باشی برای کاسه های وارونه کاری نمیشه کرد
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
البته زیر کاسه بود نیم کاسه ای... .
https://eitaa.com/Bayynat
ابلهها میکوشند ثابت کنند حق با آنهاست.
خردمندان میکوشند ببینند کجا در اشتباه هستند.
کتاب "تفکر، هنر زیبا"
#دیکسون_جی_واتز
https://eitaa.com/Bayynat
پدر پرسید: در مدرسه به شما چی یاد میدهند؟
جواب دادم: ساكت نشستن! و این كار آن قدر مشكل است كه، برای یاد گرفتن آن سالها وقت صرف میكنیم!
#یوستین_گردر
https://eitaa.com/Bayynat
ربنا با ني مرتضوي@avazasil_irani.mp3
1.21M
اجرای ربّنا
با ساز ملکوتی( نی )
نی نوازی:سیدحسن مرتضوی .
https://eitaa.com/Bayynat
قدرت ایراد گرفتن
فردی چندین سال شاگرد نقاش بزرگی بود و تمامی فنون و هنر نقاشی را آموخت. روزی استاد به او گفت که دیگر شما استاد نقاشی شده ای و من چیزی ندارم که به تو بیاموزم.
شاگرد فکری به سرش رسید، یک نقاشی فوق العاده کشید و آنرا در میدان شهر قرار داد، مقداری رنگ و قلمی در کنار آن قرار داد و از رهگذران خواهش کرد
اگر هرجایی ایرادی می بینند یک علامت × بزنند.
غروب که برگشت دید که تمامی تابلو علامت خورده است و بسیار ناراحت و افسرده به استاد خود مراجعه کرد .
استاد به او گفت: آیا می توانی عین همان نقاشی را برایم بکشی؟ شاگرد نیز چنان کرد و استاد آن نقاشی را در همان میدان شهر قرار داد، و این بار نیز رنگ و قلم نقاشی را کنار تابلو نقاشی قرار داد و در گوشه ای از تابلو نوشت:
"اگر جایی از نقاشی ایراد دارد با این رنگ و قلم اصلاح بفرمائید"
غروب که برگشتند دیدند تابلو دست نخورده مانده است. استاد به شاگردش گفت:
همه انسانها قدرت انتقاد دارند ولی جرات و توانایی اصلاح نه!!!
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمامی رخدادهای جهان درثانيه ها اتفاق می افتند!
زمان ها به يك اندازه ارزشمندند،
به شرط استفاده موثر؛
اميد كه داشته باشی
موفقيت در ثانيه آخر اتفاق می افتد.
https://eitaa.com/Bayynat
پيدايش خرافات
در معبدی گربه ای زندگی می کرد که هنگام عبادت راهب ها مزاحم تمرکز آن ها می شد .
بنابراین استاد بزرگ دستور داد هر وقت زمان مراقبه می رسد یک نفر گربه را گرفته و به ته باغ ببرد و به درختی ببندد.
این روال سال ها ادامه پیدا کرد و یکی از اصول کار آن مذهب شد.
سال ها بعد استاد بزرگ درگذشت و گربه هم مرد. راهبان آن معبد گربه ای خریدند و به معبد آوردند تا هنگام عبادت به درخت ببندند تا اصول عبادت را درست به جا آورده باشند.
بعدها استاد بزرگ دیگری رساله ای نوشت به نام "درباره ی اهمیت بستن گربه هنگام عبادت"!
بسیاری از باورهای ما اینگونه به اصل و قانون تبدیل می شوند...
لئو بوسکالیا
https://eitaa.com/Bayynat
راهزنان وقت خود را بشناسید
زمان را نه می توان خرید ، نه می توان ذخیره کرد و نه می توان متوقف ساخت ، تنها می توانید در وقتتان صرفه جویی کنید. زمان همانند یک تیر از کمان رها شده است که هرگز باز نمی گردد. راهزنان زمان، قسمتی از زمانمان را به جبر از ما می ستانند و قسمتی دیگر را به نیرنگ ، اما آن چه باقی می ماند بی آنکه بدانیم ضایع می شود. در این دنیا ، هر چیزی که با ارزشتر باشد به همان اندازه به مراقبت بیشتری نیاز دارد. راهزنان وقت بسیارند و هر کدام با نیرنگی جهت ربودن گوهر وقت ما کمین کرده اند.
➖ سرشناس ترین راهزنان زمان :
سلام و تعارفات بیش از حد با دیگران.
بی برنامه بودن .
درنظرنگرفتن اولویت ها.
خودداری از تفویض اختیار.
نداشتن قاطعیت در تصمیم گیری.
شرکت در جلسات غیر ضروری .
مدیریت در بحران.
از این شاخه به آن شاخه پریدن.
تاسف بر گذشته.
خستگی و کسالت و غم.
مطالعه بیهوده.
فقدان انضباط شخصی.
کار امروز را به فردا افکندن.
مهمان ناخوانده.
تلفن های مزاحم و طولانی.
داده های بسیار زیاد و پردازش نشده.
میزان آسیب پذیری هر کس از راهزنان وقت یکسان نیست بلکه هر فردی باید خودش راهزنان وقتش را شناسایی و کنترل کند.
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگهدار این ملت و کشور.
صاحب آن است.
https://eitaa.com/Bayynat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مهم
❌ سند اجرای #۲۰۳۰ از زبان یک مدیر مدرسه ❌
📌وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 کنایه فوق سنگین استاد پناهیان به برخی سیاسیون :
تمام محاسبات میگه دشمن از تو ضعیفتره. این دیگه ایمان به نصرت الهی نمیخواد، عقل میخواد! شعور میخواد...
#واعظ_انقلاب
https://eitaa.com/Bayynat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلمات اسبان منند
چه خوشبختی بزرگی ست وقتی کلماتت را بر آغل گوسفند می نویسند و بر اسطبل اسبان و بر تنور پیرزنان.
چنین کلماتی خوشبختند چون آزادند و رها، چون در زندان کاغذ نمانده اند و در حبس کتاب.
کلمات اگر به دیدار مردم بروند، زنده می مانند و گرنه چه محکومیت تلخی ست مردن در قفسه کتاب ها، بی آنکه کسی تو را بخواند، بی آنکه کسی تو را بفهمد.
✍#عرفان_نظرآهاری
https://eitaa.com/Bayynat
نقص یا کمبود زیبایی در چهرهی یک فرد را اخلاق خوب تکمیل میکند؛
اما کمبود یا نبود اخلاق را هیچ چهرهی زیبایی نمیتواند تکمیل کند.
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈👈کدام مسئول می تواند منافع ملی کشور را تامین کند
✅دو تابعیت چه سوگندی می خورد،
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈👈رفیق هم جهت ؛
باعث رشد مضاعف و تصاعدی شما می شود
https://eitaa.com/Bayynat
(http://axnegar.fahares.com/axnegar/fIJ8rlJM6MVeei/8375923.jpg) ■ کاراکترهای منفی مناسب برای
#فیلمنامه_نویس
هفده خطای شناختی:
1. Mind reading
۱. ذهنخوانی
بدون استدلال و دلایل کافی میاندیشید از افکار دیگران اطلاع دارید
«اصلا نگاهم نکرد حتما از من شاکیه»
2. Furtune telling
۲. پیشگویی
پیشبینی ذهنی از اتفاقات و شرایط آیندهای منفی
«حتما فردا حرفم رو قبول نمیکنه»
3. Catastrophizing
۳. فاجعهسازی
تمام حوادث آیندهی نزدیک و دور را افتضاح و غیرقابل تحمل انگاشتن
«توی آزمون خراب کنم آبروم میره»
4. Labeling
۴. برچسب زدن
صفات کلی و منفی به خود و دیگران الصاق کردن
«کلن بدبختیم»
5. Discounting positives
۵. نادیدهانگاری جنبههای مثبت
موفقیتها و نکات مثبت را کوچک و خوار شمردن
«اینو که همه میتونن انجام بدن»
6. Negative filter
۶. فیلتر منفی
فقط جنبههای منفی چیزی را دیدن
«اصلا به من توجه نمیشه»
7. Overgeneralizing
۷. تعمیم افراطی
تعمیم دادن یک اتفاق و حادثهی بد به همیشه و استنباط همیشگی داشتن از آن
«این اتفاق همیشه فقط برای من میافته»
8. Dichotomous thinking
۸. تفکر دو قطبی
دید «همه» یا «هیچ» داشتن در مورد اتفاقات و انسانهای پیرامونی
«همهی زندگیم تباه شد»
9. Should
۹. بایداندیشی
اتفاقات و رخدادها و حوادث رو آنطور که هستند ارزیابی و ارزشگذاری نکردن. دید و تفسیرها را بیشتر بر اساس آنچه باید میبود/باشد گذاشتن.
«باید میبردیم» «برد با ماست»
10. Personalizing
۱۰. شخصیسازی
علل شکست و رخدادهای منفی را متوجه خود کردن و سهم دیگران را ندیدن
«خودم مقصر بودم»
11. Blaming
۱۱. سرزنشگری
مسئولیت تغییر رفتار خود را به عهده نگرفتن. دیگران را دلیل مشکلات و احساسات منفی خود دانستن.
«او باعث تمام مشکلات من هستش»
12. Unfair comparisons
۱۲. قیاسهای ناعادلانه
معیار نداشتن و خود را با کسانی که امتیازات ویژه دارند مقایسه کردن
«او خیلی از من زیباتر عمل میکنه»
13. Regret orientation
۱۳. تاسفگرایی
ای کاشهای مکرر گفتن به جای تکیه بر حال
«ای کاش این حرف رو نمیزدم»
14. What if
۱۴. چی میشد اگر
پرسش مکرر «چی میشد اگر» و اقناع نشدن شخصی
«چی میشد اگر زودتر راه میافتادم»
15. Emotional reasoning
۱۵. استدلال هیجانی
برای تفسیر واقعیات پیرامونی از احساسات محض استفاده کردن
«دلم شور میزنه یه اتفاقی میافته»
16. Ignoring counter evidences
۱۶. نادیدهانگاری شواهد متناقض
شواهد یا استدلالهای ناهمسان یا ناهمخوان با تفکر خود را مردود دانستن
«هیچکدومتون نمیفهمین»
17. Judgment focus
۱۷. قضاوتگرایی
معیارهای غیراستاندارد و شخصی برای خود ایجاد کردن در جهت تفکر منفی
«در مسابقه اصلن خوب بازی نکردیم»
اين باورها همگي غلط هستند و باعث بروز احساسات منفي در ما می شوند .
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن کوتاه و دیدنی "ورود به بهشت"
(welcom to paradise)
● گاهی فرشته ها هم سقوط میکنند
https://eitaa.com/Bayynat
✍سواد انتقادی چیست و چرا باید از کودکی فرزندانمان به سواد انتقادی مجهز شوند؟
🔸فرزندان ما در جهانی زندگی می کنند که مملو از القائات رسانه ای، توهمات فریبنده تبلیغات و ایدئولوژی هاست. آنقدر این فضا بر فرزندان ما فشار وارد می کند که قدرت انتخاب را از آنها و حتی بزرگسالان می رباید.
✅ اما بهترین چاره برای حفظ استقلال شخصیت و از کف نرفتن قدرت انتخاب در بچه ها چیست؟
🔸 فرزندانی که از کودکی در محیط خانه و مدرسه، "منتقدانه" رشد می کنند، اجازه نمی دهند قدرت انتخاب و استقلال عمل آن ها ربوده شود.
با تفکر انتقادی شهروندانی تربیت می شوند که با احساس زندگی می کنند، اما با عقل تصمیم می گیرند. در واقع اینها کسانی هستند که سطح انتظارشان از محیط و جامعه بالاتر از دیگران است و به راحتی سر تعظیم در برابر هیچ قدرتی اعم از امپراتوری تبلیغات، ایدئولوژی های فریبنده و حکومت های خودکامه فرو نمی آورند.
🔹 اگر به تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت نگاه کنیم، کسی که انتقادی می اندیشد باید دارای مهارت هایی همچون جسارت در طرح پرسش، اهل خوب شنیدن، کسب اطلاعات، پرهیز از برخورد تند با دیدگاه های مخالف، ادعای کمتر و دلیل بیشتر، صبر و حوصله و آمادگی روحی و روانی بالا برای پذیرش ایده های جدید باشد.
🔸اگر به تفکر انتقادی به عنوان یک سواد بنگریم، مواجهه ما با مسائل پیرامونی، منطقی تر خواهد شد.
🔹 سواد انتقادی برای دانش آموزان امروز که چسبندگی بسیار بالایی به رایانه و اینترنت و دنیای دیجیتال دارند، یک ضرورت است.
🔺منبع:
- چیستی تفکر انتقادی و وضعیت آن در آموزش و پرورش ایران"، ارائه ای از مرتضی نظری در میز اندیشه انجمن اسلامی معلمان ایران
https://eitaa.com/Bayynat
در تاریخ جهان چه کسانی بیشترین تعداد انسانهای بی گناه را کشته اند؟
1⃣ هیتلر
🔸او یک مسیحی بود که فقط در جنگ جهانی دوم ۵۰ تا ۵۵ میلیون انسان را کشته است. اما رسانه ها هیچ وقت مسیحیان را تروریست خطاب نمیکنند!!
2⃣ ژوزف استالین، مشهور به "عمو جو"
🔸او 20 میلیون انسان را قتل عام کرد که 14.5 میلیون نفر آنها از گرسنگی مردند!
آیا او مسلمان بود؟؟
3⃣ مائو تسه تونگ (چینی)
🔸او بین 14 تا 20 میلبون نفر را قتل عام کرد.
آیا او مسلمان بود؟؟
4⃣ بنیتو ماسولینی (ایتالیایی)
🔸او 400 هزار نفر را کشت!
آیا او مسلمان بود؟؟
5⃣ محاصره اقتصادی که توسط جرج_بوش در عراق اعمال شد
🔸تنها 1میلیون و 200 هزار کودک در عراق کشته شدند!
آیا جرج بوش مسلمان بود؟؟
6⃣ جنگ جهانی اول: 17 میلیون کُشته (عامل آن غیر مسلمانان)
7⃣ جنگ جهانی دوم : 50-55 میلیون کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
8⃣ بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما ۴۵۰ هزار کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
9⃣جنگ ویتنام، بیش از 5 میلیون کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
🔟 جنگ در بوسنی/ کوزوو، بیش از 500 هزار کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
1⃣1⃣ جنگ عراق، تاکنون ۲ میلیون کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
2⃣1⃣ افغانستان، عراق، فلسطین، میانمار (توسط راهبان!) و ...که همچنان ادامه دارد (به دست غیر مسلمانان)
3⃣1⃣ در کامبوج 1975-1979، حدود 3 میلیون کشته (بدست غیر مسلمانان)
◀️ در جنگهای میان مسلمانان هم براساس اسناد منتشر شده از سوی خود غربیها، عامل تحریک و ادامه جنگها جهان استکبار بوده است.
✔️ تصور کنید که رسانه ها هرگز این افراد و کشورها را تروریست نمی نامند!!
🔷 اما علیرغم این آمارهای گویا، امروز اکثر غیرمسلمانان از شنیدن کلمه «جهاد» وحشت میکنند.
🔹«جهاد» واژه ای قرآنی است که ریشه ای عربی دارد. «جهاد» یعنی مبارزه علیه شر و بدی برای دستیابی به خیر و عدالت. جهاد به معنی کشتن انسانهای بی گناه نیست.
🔹تفاوت در این است که ما در جهاد، مقابل شر می ایستیم، نه در کنار آن.
👈 آیا حقیقتاً مسألۀ مشکل ساز، اسلام است؟؟؟
✅ هیچ یک از سلاح های کشتار جمعی و تهاجمی، توسط مسلمانان اختراع نشده
✅ و هیچ یک از گروه های نظامی که به اصطلاح، «تروریستان مسلمان» نامیده میشوند توسط سازمانهای اسلامی تأسیس نشدند. طالبان درست مانند داعش توسط غرب پدید آمدند
✳️ «مسلمانان، تروریست نیستند و تروریستها هم مسلمان نیستند»
✳️ این اصول دوگانه باید منتشر شود.
https://eitaa.com/Bayynat