در فیلم بالا مراجعه کننده به داروخانه یک بازیگر است اما سایر مشتریان واقعی هستند ...☝️
واکنش آنها را با وجود نیازی که خودشان دارند به مشکل بازیگر تنگدست مشاهده کنید...
درود بر شما مردم مهربان سرزمین ایران اسلامی
امام صادق علیه السلام:
بسیاری از انواع تکبر مانع از استفاده کردن از علم و قبول آن و گردن نهادن به آن می شود
مصباح الشریعه، صفجه 72☝️
هدایت شده از سم درصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرد تویی، بقیه اداتو درمیارن...
خبرنگار: خوشحالی اخوی،عملیات دیشب چطور بود؟
رزمنده:خیلی خوب شد
خبرنگار:حالت چطوره؟
رزمنده: خیلی خوبه، اول شب [دستم]قطع شده از مچ ولی با این [دستم]جنگیدم
@entzaryar_3
مذهب خواجه حافظ شیرازی چه بود؟ حافظ شیعه بود یا سنی؟
نظر آیت الله شبیری زنجانی درباره مذهب حافظ
… قزوینی در ادامه می گوید اگر این ابیات از حافظ باشد در حالی که ثابت نیست چون در نسخه های قدیمی حافظ این بیت ها نیست…قزوینی خبره این فن است و نسخه های مختلف دیوان حافظ را دیده و معتقد است در نسخه های بعدی این بیت و ابیات دیگر افزوده شده است و تاریخِ اضافات را ذکر می کند…
حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی (دامت برکاته) در یکی از پانوشت های کتاب “جرعه ای از دریا“ [۱] که به تازگی منتشر شده است در خصوص مذهب حافظ شیرازی این چنین میفرمایند [۲]:
« یکی از ادله تسنن حافظ شیرازی مدح قاضی فالی است. حافظ می گوید که قوام شرع به چند نفر است یکی از آنان همین مجدالدین اسماعیل فالی است. علاوه بر اینکه در دوران حافظ شیراز مرکز اهل سنت بود شیعه بودن حافظ در شیراز مثل سنی بودن یک شخص در قم است که بعید و غیر عادی است.بعضی افراد اشعاری از دیوان حافظ را دلیل بر تشیع وی میدانند در حالی که این ابیات در نسخه های کهن موجود نیست و به مرور افزوده شده است.
قزوینی [۳] درباره این بیت:«ای دل غلام شاه جهان باش و شاد باش» می گوید: اگر این ابیات از حافظ باشد مسلما شیعه است و تعبیری دارد که شاید همین منشاء نجات قزوینی بشود و نقاط ضعفش را بپوشاند. وی می نویسد: «ما برای نجات اخروی حافظ آرزو می کنیم که این شعر از او باشد». البته قزوینی در ادامه می گوید اگر این ابیات از حافظ باشد در حالی که ثابت نیست چون در نسخه های قدیمی حافظ این بیت ها نیست.»
این مرجع بزرگوار تقلید می افزاید : « قزوینی خبره این فن است و نسخه های مختلف دیوان حافظ را دیده و معتقد است در نسخه های بعدی این بیت و ابیات دیگر افزوده شده است و تاریخِ اضافات را ذکر می کند. وی بر دیوان حافظ مقدمه مفصلی نگاشته است. »
استاد بهاءالدین خرمشاهی درباره مذهب حافظ چنین میگوید:
“نگارنده این سطور به سائقه و سابقه انس سی ساله خود با شعر حافظ و با اعتقاد به این اصل که شعر حافظ آیینه تمام نمای روح و روحیه و عقیده و سلیقه و نگاه و نگرش او به انسان و جهان و طبیعت و ماورای طبیعت است … تردیدی ندارد که حافظ:
… حافظی که من میشناسم ایمانش آمیزهای از معنویت و رهیافت سه گانه و در عین حال یگانه “شریعت، طریقت، حقیقت” است.
…. حافظ در اصول عقاید، یعنی مکتب کلامی، پیرو اشعری و در فروع (مذهب فقهی) شافعی است و در عین حال آشکارا گرایش به تشیع دارد، اما شیعی کامل عیار نیست و مسلّم است که مثل هر مسلمان پاک اعتقاد بی تعصب صاحبدلی دوستدار خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) است….[۴]
مولف حافظ نامه در کتاب دیگرش به نام حافظ پس از نقل و بررسی نظرات استاد معین در حافظ شیرین سخن چنین می گوید:
اشعری گری حافظ شواهد بسیاری از شعر او دارد و در جنب معانی متواتر، وجود چند اشاره ی حاکی از ارادت به امیرالمومنین علی (علیه السلام) و عترت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ، صراحت قطعی و دلالت تمام بر تشیع حافظ ندارد. و چنانکه در جای دیگر نوشته ام: « گرایش او به خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت علی(علیه السلام) نیز دو وجه و محمل دارد: یکی تمایل به اهل بیت علیهم السلام در نزد شافعی و پیروان او. دوم نوعی گرایش کلی و مبهم و کمرنگ به تشیع که در عصر حافظ باب شده بود. چنانکه نه فقط علمای معاصرش چون شمس الدین آملی، صاحب نفائس الفنون، و دیگر از اساتیدش، میر سید شریف جرجانی، بلکه حتی شخصیت غریبی چون تیمور نیز از این گرایش ها داشته اند. [۵]
همچنین بحث گسترده تری تحت عنوان “آیا حافظ شیعه است” در کتاب “حافظ، ص ۱۵۵ – ۱۶۱” وجود دارد که میتوانید به آن رجوع کنید.
[۱] جرعه ای از دریا ج۲ ص۳۰۰
[۲] برگرفته از وبلاگ مکتب تفکیک
[۳] محمد قزوینی مصحح دیوان حافظ
[۴] حافظ نامه/ بهاء الدین خرمشاهی / علمی و فرهنگی / چاپ یازدهم / ۱۳۷۹ – قسمت «حافظ و اشعریگری». از طریق فهرست کلمات شرح شده، جست وجو کنید.
[۵] {حافظ/ بهاء الدین خرمشاهی / طرح نو / ۱۳۷۸/ ص ۱۶۱}
هدایت شده از خط رهــــبر
دیشب با فامیل، آلبوم عکس ۴۰،۳۰ سال پیش رو ورق زدیم
همه میگفتن، امکانات کم بود، ولی خوش بودیم
ولی هرجوری نگاه میکنم میبینم #پرتوقع شدیم که نمیتونیم خوش باشیم
سقف آرزوهای مادیمون انقدر رفته بالا
که از نقطهای که توش هستیم
لذتی نمیبریم
#طمع
Amin Mosavi
کانال امیرکبیر
@amirkabear
هدایت شده از خط رهــــبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در شهر بهار همدان کامیون حامل کیک چپ کرد و جوانان به کمک آمده و تمامی بار را جمع کردند.👌❤️
ایران واقعی اینجاست
نه انچه به دروغ القا میکنند
@amirkabear
تصوری #نادرست درباره شفاعت در آخرت
استاد شهید #مطهری:
بعضی افراد خیال میکنند که شفاعتهای آخرت مثل شفاعتهای دنیاست. در شفاعتهای دنیا آن کسی که میخواهند نزد او بروند و #شفاعت کنند او میل ندارد، شفیع میرود به زور او را وادار میکند بر خلاف میلش حرفی بزند یا کاری بکند، یعنی شفیع تأثیر میکند روی مشفوعٌ عنده، نظر او را تغییر میدهد.
چنین چیزی در مورد #خدا امکان ندارد، بلکه خدای متعال رحمتش اقتضا میکند که لطفش متوجه بندگان بشود. آنجا که رحمتش #اقتضا میکند، اوست که شفیع را برمیانگیزد نه شفیع او را برمیانگیزد. آنجاست که میگوید برخیز #شفاعت کن. او به اراده خدا کار میکند نه خدا به اراده او. خدا تابع اراده شفیع نیست، شفیع تابع اراده اوست.
آشنایی با قرآن، ج11، ص 199.
https://eitaa.com/Bayynat