eitaa logo
بیّنات
1.4هزار دنبال‌کننده
63.9هزار عکس
49.3هزار ویدیو
437 فایل
این کانال بر اساس اعتقاد به توحید و تحول بدون مرز کمال گرا، تحت لوای ولایت، تعقل و تدین ایجاد شده است. (کپی و انتشار، فقط با ذکر یک صلوات) (با عرض پوزش تبادل و تبلیغات نداریم)
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ گوشه ای از قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران👌 https://eitaa.com/Bayynat
در فیلم بالا مراجعه کننده به داروخانه یک بازیگر است اما سایر مشتریان واقعی هستند ...☝️ واکنش آنها را با وجود نیازی که خودشان دارند به مشکل بازیگر تنگدست مشاهده کنید... درود بر شما مردم مهربان سرزمین ایران اسلامی
همراه اول مهم نیست همراه آخر مهمه
امام صادق علیه السلام: بسیاری از انواع تکبر مانع از استفاده کردن از علم و قبول آن و گردن نهادن به آن می شود مصباح الشریعه، صفجه 72☝️
تکبر پنهان
رهبر انقلاب؛ اسفند 94: هرچه انتخاب کنید برای خودتان انتخاب کرده‌اید. انتخاب خوب شما به خود شما برمیگردد؛ اگر انتخاب با غفلت انجام بدهید که انتخاب بدی از آب دربیاید...
کاریکاتور/ «تورقوزآباد» آخرین نمایش دلقک‌ صهیونیستی
هدایت شده از سم درصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرد تویی، بقیه اداتو درمیارن... خبرنگار: خوشحالی اخوی،عملیات دیشب چطور بود؟ رزمنده:خیلی خوب شد خبرنگار:حالت چطوره؟ رزمنده: خیلی خوبه، اول شب [دستم]قطع شده از مچ ولی با این [دستم]جنگیدم @entzaryar_3
مذهب خواجه حافظ شیرازی چه بود؟ حافظ شیعه بود یا سنی؟ نظر آیت الله شبیری زنجانی درباره مذهب حافظ … قزوینی در ادامه می گوید اگر این ابیات از حافظ باشد در حالی که ثابت نیست چون در نسخه های قدیمی حافظ این بیت ها نیست…قزوینی خبره این فن است و نسخه های مختلف دیوان حافظ را دیده و معتقد است در نسخه های بعدی این بیت و ابیات دیگر افزوده شده است و تاریخِ اضافات را ذکر می کند… حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی (دامت برکاته) در یکی از پانوشت های کتاب “جرعه ای از دریا“ [۱] که به تازگی منتشر شده است در خصوص مذهب حافظ شیرازی این چنین میفرمایند [۲]: « یکی از ادله تسنن حافظ شیرازی مدح قاضی فالی است. حافظ می گوید که قوام شرع به چند نفر است یکی از آنان همین مجدالدین اسماعیل فالی است. علاوه بر اینکه در دوران حافظ شیراز مرکز اهل سنت بود شیعه بودن حافظ در شیراز مثل سنی بودن یک شخص در قم است که بعید و غیر عادی است.بعضی افراد اشعاری از دیوان حافظ را دلیل بر تشیع وی میدانند در حالی که این ابیات در نسخه های کهن موجود نیست و به مرور افزوده شده است. قزوینی [۳] درباره این بیت:«ای دل غلام شاه جهان باش و شاد باش» می گوید: اگر این ابیات از حافظ باشد مسلما شیعه است و تعبیری دارد که شاید همین منشاء نجات قزوینی بشود و نقاط ضعفش را بپوشاند. وی می نویسد: «ما برای نجات اخروی حافظ آرزو می کنیم که این شعر از او باشد». البته قزوینی در ادامه می گوید اگر این ابیات از حافظ باشد در حالی که ثابت نیست چون در نسخه های قدیمی حافظ این بیت ها نیست.» این مرجع بزرگوار تقلید می افزاید : « قزوینی خبره این فن است و نسخه های مختلف دیوان حافظ را دیده و معتقد است در نسخه های بعدی این بیت و ابیات دیگر افزوده شده است و تاریخِ اضافات را ذکر می کند. وی بر دیوان حافظ مقدمه مفصلی نگاشته است. » استاد بهاءالدین خرمشاهی درباره مذهب حافظ چنین میگوید: “نگارنده این سطور به سائقه و سابقه انس سی ساله خود با شعر حافظ و با اعتقاد به این اصل که شعر حافظ آیینه تمام نمای روح و روحیه و عقیده و سلیقه و نگاه و نگرش او به انسان و جهان و طبیعت و ماورای طبیعت است … تردیدی ندارد که حافظ: … حافظی که من میشناسم ایمانش آمیزهای از معنویت و رهیافت سه گانه و در عین حال یگانه “شریعت، طریقت، حقیقت” است. …. حافظ در اصول عقاید، یعنی مکتب کلامی، پیرو اشعری و در فروع (مذهب فقهی) شافعی است و در عین حال آشکارا گرایش به تشیع دارد، اما شیعی کامل عیار نیست و مسلّم است که مثل هر مسلمان پاک اعتقاد بی تعصب صاحبدلی دوستدار خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) است….[۴] مولف حافظ نامه در کتاب دیگرش به نام حافظ پس از نقل و بررسی نظرات استاد معین در حافظ شیرین سخن چنین می گوید: اشعری گری حافظ شواهد بسیاری از شعر او دارد و در جنب معانی متواتر، وجود چند اشاره ی حاکی از ارادت به امیرالمومنین علی (علیه السلام) و عترت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ، صراحت قطعی و دلالت تمام بر تشیع حافظ ندارد. و چنانکه در جای دیگر نوشته ام: « گرایش او به خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت علی(علیه السلام) نیز دو وجه و محمل دارد: یکی تمایل به اهل بیت علیهم السلام در نزد شافعی و پیروان او. دوم نوعی گرایش کلی و مبهم و کمرنگ به تشیع که در عصر حافظ باب شده بود. چنانکه نه فقط علمای معاصرش چون شمس الدین آملی، صاحب نفائس الفنون، و دیگر از اساتیدش، میر سید شریف جرجانی، بلکه حتی شخصیت غریبی چون تیمور نیز از این گرایش ها داشته اند. [۵] همچنین بحث گسترده تری تحت عنوان “آیا حافظ شیعه است” در کتاب “حافظ، ص ۱۵۵ – ۱۶۱” وجود دارد که میتوانید به آن رجوع کنید. [۱] جرعه ای از دریا ج۲ ص۳۰۰ [۲] برگرفته از وبلاگ مکتب تفکیک [۳] محمد قزوینی مصحح دیوان حافظ [۴] حافظ نامه/ بهاء الدین خرمشاهی / علمی و فرهنگی / چاپ یازدهم / ۱۳۷۹ – قسمت «حافظ و اشعریگری». از طریق فهرست کلمات شرح شده، جست وجو کنید. [۵] {حافظ/ بهاء الدین خرمشاهی / طرح نو / ۱۳۷۸/ ص ۱۶۱}
هدایت شده از خط رهــــبر
دیشب با فامیل، آلبوم عکس ۴۰،۳۰ سال پیش رو ورق زدیم همه میگفتن، امکانات کم بود، ولی خوش بودیم ولی هرجوری نگاه میکنم میبینم شدیم که نمیتونیم خوش باشیم سقف آرزوهای مادی‌مون انقدر رفته بالا که از نقطه‌ای که توش هستیم لذتی نمی‌بریم Amin Mosavi کانال امیرکبیر @amirkabear
هدایت شده از خط رهــــبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در شهر بهار همدان کامیون حامل کیک چپ کرد و جوانان به کمک آمده و تمامی بار را جمع کردند.👌❤️ ایران واقعی اینجاست نه انچه به دروغ القا میکنند @amirkabear
تصوری درباره شفاعت در آخرت استاد شهید : بعضی افراد خیال می‌کنند که شفاعتهای آخرت مثل شفاعتهای دنیاست. در شفاعتهای دنیا آن کسی که می‌خواهند نزد او بروند و کنند او میل ندارد، شفیع می‌رود به زور او را وادار می‌کند بر خلاف میلش حرفی بزند یا کاری بکند، یعنی شفیع تأثیر می‌کند روی مشفوعٌ عنده، نظر او را تغییر می‌دهد. چنین چیزی در مورد امکان ندارد، بلکه خدای متعال رحمتش اقتضا می‌کند که لطفش متوجه بندگان بشود. آنجا که رحمتش می‌کند، اوست که شفیع را برمی‌انگیزد نه شفیع او را برمی‌انگیزد. آنجاست که می‌گوید برخیز کن. او به اراده خدا کار می‌کند نه خدا به اراده او. خدا تابع اراده شفیع نیست، شفیع تابع اراده اوست. آشنایی با قرآن، ج11، ص 199. https://eitaa.com/Bayynat
بیّنات
عــلامه طباطبایۍ(ره): انـسان گاهی می کند اگر به بالای مـنبر برود و یا از مسجد کوچک به مســجد بزرگـــــ برود و یا در صدر مجلس بنشیند حقیقتا بالاتر می رود! بزرگ تر می شود و یا خاطر بهـــــتری حاصل می کند، غافل از این که فقــط و فقـــط: "الا بذڪـرالله تطـمئن القلوب" هان ! تنها با ‌دلها آرام می گیرد. https://eitaa.com/Bayynat
Haghighi: در مُلک خدا دربه دری ممنوع است در محضر دین خیره سری ممنوع است در کشور ما فتنه گری ممنوع است بد گفتن پشت رهبری ممنوع است https://eitaa.com/Bayynat
آیت‌الله نوری همدانی: آنقدر ویژگی و شایستگی در وجود آیت الله خامنه ای هست، که بعد از امام راحل هیچکس نمی توانست این خلا را پر کند. https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم پور ازغدی: جنگ موجب قدرت انقلاب شد، ولی هنوز خطر تبدیل جامعه به جامعه‌ای شبیه کوفه مطرح است. https://eitaa.com/Bayynat
تصویری از دیدار خانم فرنگیس حیدرپور شیرزن کرمانشاهی با امام خامنه ای در روز ورود حضرت آقا به گیلان‌غرب؛ ۲۳مهرماه ۱۳۹۰ https://eitaa.com/Bayynat
بیّنات
تصویری از دیدار خانم فرنگیس حیدرپور شیرزن کرمانشاهی با امام خامنه ای در روز ورود حضرت آقا به گیلان‌غ
✅ بازخوانی ماجرای دیدار فرنگیس حیدرپور شیرزن کرمانشاهی با امام خامنه ای؛ در روز ورود حضرت آقا به گیلان‌غرب؛ ۲۳مهرماه ۱۳۹۰ 🔻 سال ۵۹ است. عراقی‌ها از مرزهای ایران رد شده‌اند و شهر، خالی از سکنه شده است. خانمی که چند دقیقه پیش هشت نفر از اقوامش جلوی چشمش شهید شده‌اند، با پدرش به روستا آمده تا کمی آذوقه بردارد و برگردد به کوه‌های اطراف. اما با سه نیروی اشغالگر بعثی برخورد می‌کند. پایان این ماجرا، یک جسد بعثی است و یک اسیر بعثی و یک بعثی دیگر که فرار کرده و زنی که تمام این کارها را با یک «تبر» انجام داده است و حالا دارد سرباز بعثی اسیر شده و تمام تجهیزات همراهش را تحویل پاسداران انقلاب اسلامی می‌دهد. 🔹️ حالا بیش از ۳۰ سال از آن روز گذشته و «فرنگیس حیدرپور» شده است نماد زنان شجاع ایرانی. مجسمه‌اش را با همان تبر معروفش در میدان شهر گیلانغرب نصب کرده‌اند؛ هرچند خیلی‌ها، اسم این نماد کشورشان را نمی‌دانند و او را به نام «خانومِ تبری» می‌شناسند. او در شهرش معروف است به «فرنگیس» و شده افتخار زنان و دختران شهر. 🔸️ سال ۹۰ است و حضرت آقا آمده اند گیلانغرب. عده‌ای آمده‌اند به استقبال و «فرنگیس» خانم هم؛ همین که اسمش را به حضرت آقا می‌گوید، دیگر نیازی نیست از کارش بگوید؛ آقا شروع می‌کنند سیر تا پیاز ماجرا را برای اطرفیان تعریف‌کردن. فرزند «خانوم تبری» الان ۲۵ساله است و به من می‌گوید مثل مادرش شیرزنی است که به هیچ دشمنی اجازه چپ نگاه‌کردن به کشورش را نمی‌دهد. و همه دختران و زنان گیلانغربی هم همین طور هستند. زنانی که مردانگی از وجودشان می‌بارد. نه فقط گیلان غرب، بلکه از اسلام‌آباد گرفته تا سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و خلاصه تمام شهرهای مرزی. و حتی غیر مرزی. 🔺️ این را در همان حضور کوتاه در شهر هم می‌توان فهمید. از شعرخوانی زیبای دختربچه ۸ساله در استقبال از رهبرش، با آن تکان دادن‌های دستان که متنی طولانی را با مهارت تمام می‌خواند. از شور شعار دادن زنان در استقبال از مقتدایشان؛ که در شعار دادن و حتی تکبیر گفتن از مردان پیشی می‌گیرند. از زنانی که بیرون از ورزشگاه روی پله‌های یک ساختمان رفته‌اند؛ بلکه از آن فاصله دور هم که شده امامشان را ببینند. امام خامنه ای در دیدار اخیر شب خاطره دفاع مقدس به این زن شجاع کرمانشاهی اشاره کردند. https://eitaa.com/Bayynat
🌏بستنی جنگلی ! لوبیای اینگا «Inga bean» نام میوه بومی امریکای جنوبی است که پالپ هایی سفید به طعم دارد و به بستنی میوه ها معروف است!
Haghighi: ✅حجت‌الاسلام رئیسی: ملت ایران ایستادگی در برابر دشمن را آموخته/ مکتب عاشورا به ما اجازه نمی‌دهد مقابل ظلم سر خم کنیم. https://eitaa.com/Bayynat
یعنی آن قدر مخاطب‌رو احمق فرض می‌کنن که اگه دیگه پوشک هم نتونن تولید کنن، میگن اگه رئیسی بود، اجازه استفاده از کهنه هم بهتون نمیداد😄
بیّنات
یعنی آن قدر مخاطب‌رو احمق فرض می‌کنن که اگه دیگه پوشک هم نتونن تولید کنن، میگن اگه رئیسی بود، اجازه
چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید حوزه چقدر باید بدبخت شده باشه که این اراذل شده باشند علما!!!! مردم باید لباس این اوباش را به تنشان پاره کنند هرکسی لیاقت پوشیدن این لباس را ندارد. تعصب و شخص پرستی و بت پرستی تا کجا؟! خجالت بکشید از خون شهدا بی شعورها.... با دروغ و تهمت و دزدی و تقلب و خیانت رأی جمع کردید ملت را به روز سیاه نشاندید هنوز هم حاضر نیستید بگید غلط کردیم؟!