eitaa logo
تربیت رسانه‌ای باران
2.2هزار دنبال‌کننده
605 عکس
173 ویدیو
0 فایل
مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی برای تربیت کودک و نوجوان در عصر رسانه‌ها آدرس سایت: BMTC.ir آپارات: https://aparat.com/bmtc_ir بله: https://ble.ir/bmtc_ir تماس با روابط عمومی باران: @Bmtc_Admin ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱
مشاهده در ایتا
دانلود
9.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ این خبر چقدر معتبر است!؟ 🎞 در این موشن‌گرافی کوتاه راهکارهایی برای مصون ماندن از دام اخبار جعلی مشاهده کنید... 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
تربیت رسانه‌ای باران
🔰 ما نخستين پدرها و مادرهایى هستيم كه فرزندان‌مان تا اين حد درگير رسانه‌ها شده‌اند. هيچ نقشۀ راهنماى
🔰 معرفی فصل اول کتاب فرزندان امروز، والدین به‌روز 💠 خانواده كانون اصلی تربيتِ انسان و مرجع اصلى براى طراحی و تثبیت هویت فرزندان است. هرچند عوامل اثرگذار متعددی مثل رسانه‌ها در مسير تربیتی كودكان و نوجوانان وجود دارد، اما خانواده‌‌ها نباید از نقش بنیادین خود غافل باشند. ✍ ساماندهی نحوه مداخله عوامل محیطی و رسانه‌ای در تربیت فرزندان از جمله وظایف اصلی پدرها و مادرها در این زمانه است. 📗 در فصل اول کتاب، «جایگاه خانواده در تربیت» توضیح داده می‌شود تا خانواده‌ها نسبت به اثر فراموش شده خود در شش عرصه تربیت رسانه‌ای فرزندان، هوشیار و حساس شوند. 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
📲 درگاه‌های رسانه‌ای و دزدی خواب شبانۀ ما 🔻 پژوهش‌ها نشان داده است استفاده مداوم از وسائل دیجیتال قبل از خواب، نه تنها خواب شب را مختل می‌کند بلکه در مجموع ۴۸ دقیقه از خواب هفتگی افراد را کاهش می‌دهد. 🔻 نکته مهم‌تر این است که این تأثیر منفی فقط به نور صفحه نمایش محدود نمی‌شود؛ بلکه محتوایی که مخاطب درگیر آن می‌شود نیز در کاهش آمادگی ذهن برای خواب نقش دارد. 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
هدایت شده از ابری‌شهر
🎯 باشگاه معلمان ابری‌شهر چهار هزار نفره شد 💫شما نیز می‌توانید با مراجعه به سایت abrishahr.ir به صورت رایگان عضو باشگاه معلمان ابری‌شهر شوید 💭 ابری‌شهر :: رهیار سواد فضای مجازی ▫️ عضویت در کانال ابری‌شهر
تربیت رسانه‌ای باران
🔰 ما نخستين پدرها و مادرهایى هستيم كه فرزندان‌مان تا اين حد درگير رسانه‌ها شده‌اند. هيچ نقشۀ راهنماى
و حالا «فرزندان‌ امروز،‌والدین به‌روز» آماده ارسال برای شماست! 📗 اولین کتاب موسسه باران را همین حالا سفارش دهید... ✍️ به قلم استاد سعید مدرسی و استاد حسین غفاری 📚 انتشارات باران‌نگار 💠 قیمت با احترام: ۲۴۰ هزار تومان 🛒 برای سفارش کتاب کلیک کنید 🎁 طرح فروش ویژه: از امروز به‌ مدت یک‌هفته، ارسال این کتاب به تمامی نقاط کشور رایگان خواهد بود. 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
🎞 مشاهده فیلم زبان اصلی برای کودکان 🔸گرچه مشاهده فیلم و سریال زبان اصلی ممکن است برای کودکانی که توانایی خواندن زیرنویس فیلم را داشته باشند جنبه آموزشی داشته باشد، اما احتمال عدم‌بررسیِ محتواییِ چنین آثاری توسط سکوی پخش فیلم، نسبت به دیگر آثار بیشتر بوده و به لحاظ تربیتی توصیه نمی‌شود. 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
🔰 اطلاع از مهارت‌ها و شیوه‌های فرزندپروری در عصر دیجیتال قدم اول در توانمندسازی تربیتی خانواده‌ها است. نوع روابط والدین و فرزندان در خانه که از آن به «امضای تربیتی» هر خانواده تعبیر می‌شود، کاملاً به میزان آگاهی و مهارت پدر و مادر در روابط درون خانوادگی بستگی دارد. ☑️ سهل‌انگاری و بی‌اعتنایی به شیوه رفتاری با فرزندان، یک آسیب رایج در فضای امروز خانواده‌ها است. از سوی دیگر فشار و سخت‌گیری بدون برقراری ارتباط عاطفی عمیق و مؤثر نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. این وضعیت ویژه خانواده‌های ایرانی در عصر رسانه‌ها نیست و در همه سرزمین‌ها و فرهنگ‌ها چنین چالش‌هایی به وجود آمده است. شیوه مقتدرانه در تربیت همان الگوی مطلوبی است که درباره آن صحبت خواهد شد. ✍ بخشی از فصل دوم کتاب 🛒 برای سفارش کتاب کلیک کنید 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
11.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😢 تکنیک اقناعی ترس 🎞 در این موشن‌گرافی کوتاه با این تکنیک اقناعی آشنا بشید... 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
💡 آشنایی والدین با مبانی سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای، هرچند که به عنوان مقدمه‌ای برای رسیدن به تربیت رسانه‌ای در خانه ضروری است، اما بدون حاکم کردن هنجارها، قوانین و برنامه‌ریزی برای استفاده از رسانه‌ها در خانواده بی‌ثمر خواهد بود. ✅ تثبیت هنجارها تدوین قوانین و جاری‌سازی برنامه‌ها به جز با مشارکت همه اعضای خانواده و ایفای نقش راهبری و الگویی پدر و مادر و شکل‌گیری مرجعیت نرم آنان ممکن نیست. ✍ بخشی از فصل سوم کتاب 🛒 برای سفارش کتاب کلیک کنید 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
💢 جلب توجه در ازای غفلت! 🔸 تمام ادیان الهی و غالب مکاتب انسانی به دنبال «خودآگاهی» و «خودشناسی» انسان هستند. اما در نقطه مقابل، یکی از بازوهای اصلی صنعت سرگرمی «از خودبیگانگی» و «خودفراموشی» است. برنامه‌های سرگرم‌کننده تلوزیونی، صنعت بازی‌های دیجیتال، صنعت سینما و موسیقی و حواشی آن و ... همگی مبتنی بر همین ساز و کار شکل گرفته‌اند: «جلب توجه در ازای غفلت!» 🔸 سالن‌های بزرگ و تاریک سینما که در آن انبوهی از افراد خیره به پرده‌ای بزرگ و نورانی، برای ساعاتی از کالبد انسانی خود خارج و غرق در نمایش تصاویر و پخش سه‌بعدی صدا می‌شوند، نمونه‌ای از این مأموریت رسانه‌هاست. 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
4.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲 گیگول و اعتیاد رسانه‌ای! 🎞 در این قسمت از گیگول با برخی از نشانه‌های اعتیاد رسانه‌ای آشنا شوید... 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💰 چکار کنیم تا در موقع خرید و فروش کالا از سکوهای ثبت آگهی آنلاین دچار کلاهبرداری نشویم؟ 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران