eitaa logo
تربیت رسانه‌ای باران
2.2هزار دنبال‌کننده
605 عکس
173 ویدیو
0 فایل
مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی برای تربیت کودک و نوجوان در عصر رسانه‌ها آدرس سایت: BMTC.ir آپارات: https://aparat.com/bmtc_ir بله: https://ble.ir/bmtc_ir تماس با روابط عمومی باران: @Bmtc_Admin ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱
مشاهده در ایتا
دانلود
تربیت رسانه‌ای باران
✨ و حالا «فرزندان‌ امروز،‌والدین به‌روز» آماده ارسال برای شماست! 📗 اولین کتاب موسسه باران را همین ح
برای خرید در طرح فروش ویژه کتاب فقط تا فردا ۲۷ فروردین ماه فرصت دارید! 📗 «فرزندان امروز، والدین به‌روز» را همین حالا سفارش دهید... ✍️ به قلم استاد سعید مدرسی و استاد حسین غفاری 📚 انتشارات باران‌نگار 💠 قیمت با احترام: ۲۴۰ هزار تومان 🛒 برای سفارش کتاب کلیک کنید 🎁 طرح فروش ویژه: تا ۲۷ فروردین‌ماه، ارسال این کتاب به تمامی نقاط کشور رایگان خواهد بود. 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
10.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای خرید در طرح فروش ویژه کتاب فقط تا ساعت ۲۳:۵۹ امشب فرصت دارید! ⚠️ پس از این زمان، هزینه ارسال پستی به هزینه کتاب اضافه خواهد شد. 📗 «فرزندان امروز، والدین به‌روز» را همین حالا سفارش دهید... ✍️ به قلم استاد سعید مدرسی و استاد حسین غفاری 📚 انتشارات باران‌نگار 💠 قیمت با احترام: ۲۴۰ هزار تومان 🛒 برای سفارش کتاب کلیک کنید 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
⁉️ چگونه از غلظت مواجهه فرزند خود با ابرقهرمان‌های سینمایی بکاهیم!؟ 🔸 هرگونه اقدام والدین باید به دور از ترس، اضطراب و برخوردی شکننده با فرزند خود باشد. 🔸 همچنین والدین باید فرصت آشنایی فرزندان با حقایق و الگوهای واقعی زندگی را فراهم کنند. 🔸 لازم است تا پدر و مادر با ایجاد محیطی امن و سالم، حق انتخاب هویت مستقل را به فرزند خود بدهند و او را در این فرآیند همراهی کنند. 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
💰قسط بده تا دیده شوی! 🔹برخی جوانان امروز، گوشی ۱۶۰ میلیونی دارند، اما خواب راحت ندارند. زیرا پیراهن‌های مارک‌دار، دکمه‌های قسط و اضطراب را پنهان کرده است. ظاهر تجملی و باطن پرفشار، حکایت این روزهای نسلی است که برای «دیده شدن»، بدهکارتر از همیشه زندگی می‌کند. 🔹به گزارش خبرگزاری فارس خریدهای اقساطی در گوشی، لباس و عطر لوکس رشد عجیبی داشته، آن هم نه در میان ثروتمندان، بلکه جوانان طبقه متوسط و پایین. خریدهایی فقط برای عکس گرفتن، فقط برای چند لایک. 🔹وقتی «لباس فقط برای عکس» می‌شود و گوشی قسطی، شرط ورود به جمع‌هاست، زندگی زیر بار هزینه‌هایی خم می‌شود که از آینده دزدیده شده‌اند. 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 تکنیک اقناعی «تداعی معنا» 🔸️تداعی معنا در تکنیک‌های اقناعی مانند پلی است که مفاهیم را به احساسات گره می‌زند؛ وقتی یک برند از تصاویر طبیعت برای تبلیغ محصولش استفاده می‌کند، در واقع در تلاش است تا حس تازگی و سلامت را به ذهن مخاطب تداعی کند. 🎞 در این موشن‌گرافی کوتاه با این تکنیک آشنا شوید. 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
📦 سری اول سفارش‌های کتاب «فرزندان‌ امروز،‌والدین به‌روز» ارسال شد. 📗 اولین کتاب موسسه باران را همین حالا سفارش دهید... ✍️ به قلم استاد سعید مدرسی و استاد حسین غفاری 📚 انتشارات باران‌نگار 💠 قیمت با احترام: ۲۴۰ هزار تومان 🛒 برای سفارش کتاب کلیک کنید 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
🔰 معرفی فصل دوم کتاب فرزندان امروز، والدین به‌روز 💠 اطلاع از مهارت‌ها و شیوه‌های فرزندپروری در عصر دیجیتال قدم اول در توانمندسازی تربیتی خانواده‌ها است. نوع روابط والدین و فرزندان در خانه که از آن به «امضای تربیتی» هر خانواده تعبیر می‌شود، کاملاً به میزان آگاهی و مهارت پدر و مادر در روابط درون خانوادگی بستگی دارد. ☑️ سهل‌انگاری و بی‌اعتنایی به شیوه رفتاری با فرزندان، یک آسیب رایج در فضای امروز خانواده‌ها است. از سوی دیگر فشار و سخت‌گیری بدون برقراری ارتباط عاطفی عمیق و مؤثر نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. این وضعیت ویژه خانواده‌های ایرانی در عصر رسانه‌ها نیست و در همه سرزمین‌ها و فرهنگ‌ها چنین چالش‌هایی به وجود آمده است. شیوه مقتدرانه در تربیت همان الگوی مطلوبی است که درباره آن صحبت خواهد شد. 📗 در فصل دوم کتاب، برای یافتن شیوه صحیح «فرزندپروری در عصر دیجیتال» انواع شیوه‌های مواجهه با فرزندان بررسی و نقد می‌شود. 🛒 برای سفارش کتاب کلیک کنید 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
💢 عمیق‌ترین لایه تأثیرگذار بازی‌های رایانه‌ای، قواعدی است که بازیکن برای پیشبرد بازی باید رعایت کند! 🔻 برای مثال ممکن است یک بازیکن برای پیشبرد بازی با دیگران همکاری کند و از خود بخشش نشان دهد. از طرف دیگر ممکن است بازی‌هایی وجود داشته باشند که بازیکن برای پیروزی و موفقیت در آنها باید بی‌رحم باشد و دیگران را غارت کند و هیچ جایی برای لطف و بخشش و مهربانی در این بازی‌ها وجود ندارد. 🔻 مسئله مشخصی که در رابطه با قاعده بازی وجود دارد، از این جنس است که خانواده‌ها باید بدانند که فرزندانشان در فضای بازی چه کارهایی انجام می‌دهند. این مسئله نوعی تمرین است که بازیکنان هر روز به صورت مکرر کارهایی را در یک بازی انجام می‌دهند و در قبال آن پاداش می‌گیرند. 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
💠 امام صادق (عليه السلام): 🔹 ما مِن رَجُلٍ تَكَبَّرَ أو تَجَبَّرَ إلاّ لِذِلَّةٍ وَجَدَها في نَفسِهِ 🔸 هيچ مردى نيست كه تكبّر يا گردنفرازى كند، مگر به خاطر ذلّتى كه آن را در خويش مى يابد 📗 الكافی جلد ۲ صفحه ۳۱۲ 🖤 شهادت امام صادق (علیه السلام) تسلیت باد 🔷 موسسه تربیت رسانه‌ای باران
🔘 کودکان و نوجوانان، مجذوبِ بازنمایی رسانه‌ها 🔻 در واقع محیط رسانه، بازنمایی از واقعیتی است که در بیرون وجود دارد. حال اگر فردی از درون‌مایه‌ی مناسب برای حفظ خود از بازنمایی غیرواقعی رسانه برخوردار باشد، می‌تواند خود را از آسیب‌های این فضا حفظ کند. 🔻 کودکان و نوجوانان ما که ذهن و روان آن‌ها در حال شکل‌گیری و مهندسی است، به راحتی مجذوب زیبایی‌های رسانه شده و در مقابل نگاهی که کارگردانان این عرصه از دنیای واقعی به آن‌ها می‌دهند تسلیم می‌شوند. 🔻 پس به کمک و همراهی والدین و مربیان خود محتاج هستند تا اولا انتخابی آگاهانه داشته باشند و در مرحله‌ی بعد، از نگاهی مسئولانه و رشدمحور به عرصه‌ی پر زرق و برق رسانه برخوردار شوند. 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
🧠 سیم‌کشی مجدد مغز نوجوانان در عصر فناوری 🔹جاناتان هایت، نویسنده کتاب «نسل مضطرب» معتقد است که ظهور گوشی‌های هوشمند و فعالیت مستمر در فضای مجازی منجر به تغییر سبک زندگی نوجوانان شده است. او با استناد به آمار و تجربه‌های مختلف، اشاره می‌کند که حضور پررنگ در این بسترها با افزایش افسردگی، اضطراب و حتی خطر خودکشی برای نوجوانان همراه است. 🔹هایِت در تحقیقات خود نشان داده است که افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، همزمان با افزایش اضطراب و افسردگی در میان نوجوانان بوده است. او این تغییر را «سیم‌کشی مجدد» مغز نوجوانان می‌نامد. 🔹 همچنین وی معتقد است که تفاوت اصلی میان نسل‌های قدیمی و نسل Z در این است که کودکان قدیمی‌تر، دوران کودکی خود را عمدتا در تعاملات حضوری سپری کرده‌اند، درحالی‌که نسل Z بیشتر در معرض ارتباطات مجازی بوده است. در نتیجه، تعاملات اجتماعی آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و مهارت‌های اجتماعی آنها دچار افت شده است. 💡 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
💡 هدف از راهبری تربیتی تبدیل کردن محیط گرم و صمیمی خانواده به یک پادگان نیست؛ چراکه تربیت امری آرام و تدریجی است و والدین برای رسیدن به یک محیط مطلوب تربیتی در خانه باید بر روی عناصر و مؤلفه‌های تربیت صحیح تمركز جدی و طولانی داشته باشند. 💛 مبانی و اصول تربیت رسانه‌ای که بخش‌های مختلف این کتاب را شامل می‌شود، زمانی در خانواده‌ها قابل اجرا است که رابطه عاطفی عمیق و مؤثر با فرزندان، بی‌منت و چشم داشت به درستی از سوی والدین ایجاد شود. ✍ بخشی از فصل سوم کتاب 🛒 برای سفارش کتاب کلیک کنید 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید