eitaa logo
تربیت رسانه‌ای باران
2.2هزار دنبال‌کننده
605 عکس
173 ویدیو
0 فایل
مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی برای تربیت کودک و نوجوان در عصر رسانه‌ها آدرس سایت: BMTC.ir آپارات: https://aparat.com/bmtc_ir بله: https://ble.ir/bmtc_ir تماس با روابط عمومی باران: @Bmtc_Admin ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ما نخستين پدرها و مادرهایى هستيم كه فرزندان‌مان تا اين حد درگير رسانه‌ها شده‌اند. هيچ نقشۀ راهنماى قديمى در صندوقچۀ تجربيات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها براى اين شرايط جديد وجود ندارد. ☑️ بايد بپذيريم كه به زمان‌هاى نو قدم گذاشته‌ايم و ناگزيريم براى تربيت در عصر رسانه‌ها، يا راهى بيابيم يا راهى بسازیم. راهى كه فرزندان‌مان با حركت در آن بياموزند كه محصولات و محتواهاى رسانه‌اى را آگاهانه انتخاب كنند و مسئولانه به‌كار ببرند. 💡 نام اين راه تازه «تربيت رسانه‌اى» است. 📗 فرزندان امروز، والدین به‌روز 🖋 به قلم سعید مدرسی و حسین غفاری 📚 ناشر: انتشارات باران‌نگار 💠 این کتاب گزیده‌ای است از مباحث دورۀ تربیت رسانه‌ای رشدانه، که برای استفادۀ والدین و مربّیان گرامی در پنج فصل و ۱۶۰ صفحه رقعی تنظیم و آماده شده است: 🔹 فصل اول: جایگاه خانواده در تربیت 🔸 فصل دوم: فرزندپروری در عصر دیجیتال 🔹 فصل سوم: راهبری تربیتی در خانواده 🔸 فصل چهارم: آداب انتخاب و کاربری رسانه‌ها 🔹 فصل پنجم: زندگی در دنیای سرگرمی 📎 لینک مستقیم سفارش کتاب: bmtc.porsline.ir/s/frz-50 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید
📲 آیا استفاده از رسانه‌ها استراحت محسوب می‌شود!؟ 🔻 یکی از باورهای غلط درباره استفاده از رسانه‌ها این است که تماشای فیلم یا انجام بازی دیجیتال و مانند آن چون حالت تفریحی دارد، «استراحت» محسوب می‌شوند. 🔻در صورتی که در تمام مدت درگیری با رسانه‌های تصویری و تعاملی، مغز ما در حال فعالیت است و تازه بعد از این فعالیت به استراحت نیاز دارد! 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
💠 مقابله با اخبار جعلی به سبک علّامه امینی در الغدیر (۲) 🔹 روش‌شناسی علّامه امینی در مقابله با برخی از اخبارجعلی و شبهات پیرامون ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) ❤️ ۶ روز مانده تا عید سعید غدیر 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
🎧 به گوش‌های خود استراحت بدهید! 🔻 حضور طولانی‌مدت در مکان‌های پر سروصدا فشار مضاعفی به دستگاه شنوایی بدن وارد می‌کند. تولیدکنندگان حرفه‌ای رسانه معمولاً سعی می‌کنند برای رعایت حال افرادی که در سالن‌های سینما یا کنسرت‌های موسیقی حضور دارند، بیش از ۱۵ دقیقه و به شکل یکنواخت صدا و موسیقی با صدای بالا منتشر نکنند و بین بخش‌ها و قطعات پرطنین آثار خود فضای تنفس کافی برای مخاطبان قرار بدهند. با رعایت همین قاعده در منزل، عادت سالم شنیدن را در فرزندان ایجاد کنید. 🔷 به جمع بارانی‌ها بپیوندید: ▫️ عضویت در کانال «بله» باران ▪️ عضویت در کانال «ایتا» باران
🕋 دولت سعودی پس از حج امسال، دگربار از "خدمات فناورانه‌اش برای تجربه بهتر حج" سخن راند: از گسترش دستبندها و هدفون‌ها و عینک‌ها تا کمک بیشتر روبات‌ها در مناسک ابراهیمی. 🇸🇦 امّا آیا این دولت، واقعا به تجربه بهتر حج کمک می‌کند؟ یا عمیقاً در حال تعویض و تخریب یک تجربه معنوی‌است؟    🔸این سوال پژوهش دانشگاه لانکاشر انگلیس است. آن‌‌ها در مصاحبه‌های عمیقی با زوار، به سه آسیب فناوری‌های رسانه‌ای در حج رسیده‌اند که در بالا مرور کرده‌ایم... 🔸 از کانال @Hodaacademy