🌱 گلیم خانه ات باش!!
روایت است از رییس مذهب حقه تشیع مولانا جعفر بن محمد علیهم السلام که فرمودند: مادامی که شب و روز آرام است تو آرام باش، مانند گلیم خانه ات باش تا ظهور سفیانی، بعد از ظهور سفیانی به سوی ما بیا حتی اگر شد سینه خیز!
این روایت کاملا تکلیف ما را روشن میکند. که تا ظهور سفیانی باید ساکن باشی. تا ظهور سفیانی باید آرام باشی. به اجماع مردم نگاه نکنی. به حوادث کاری نداشته باشی. کسی که مدعی است که رعیت آل محمد صلی الله علیه و آله است باید گوش به فرمان ارباب خویش باشد. شاید مردم هر روز بخواهند انقلابی جدید انجام دهند. تظاهرات کنند. ما مطیع آل الله هستیم و ساکن! وقتی که دستور دادند ساکن باش، حق اظهار نظر از خودت نداری. ما حق قیام نداریم تا وقتی که سفیانی ظهور کند. آن وقت است که باید از جا کَنده شویم و به سوی قائم آل الله برویم. راه دیگری هم هست که بگوییم رعیت آل الله نیستیم و هر کاری دوست داریم انجام بدهیم. به ما ارتباطی ندارد که مردم چه میکنند. تجمعات مردم برای ما ملاک نیست. عملکرد سیاسیون برای ما مهم نیست. آنچه اهمیت دارد کلام رییس مذهب ماست. دوری کنید از هر تجمع و قیامی تا ظهور سفیانی. چون گلیم خانه ات گوشه گیری کن از هر تجمعی. چه کسی تا به حال دیده فرش خانه به خودی خود از جای بلند شود؟ شیعیان هم باید همین گونه باشند. به جای فعالیت برای فاطمیه دنبال مسائل سیاسی هستید؟ هر حکومتی دوست دارد روی کار بیاید، هر کس دوست دارد قیام کند، تکلیف ما مشخص است. دوری از همه آنها. ما ساکن هستیم. تکلیف خود را با روایات مشخص کنید و سلیقه ای عمل نکنید. یا مطیع روایات باش، یا دنبال منویات و علایق شخصیت. انتخاب با خود شما است.
#نشر_واجب
@botshenasi
@botshenasii
آیا زن مسلمان می تواند بی حجاب باشد؟ آیا ایمان تنها به خدا كافی است؟
سوال: آیا زن مسلمان می تواند بی حجاب باشد ولی چون خود را قلبا مسلمان می بیند نیازی به رعایت حجاب نبیند. آیا ایمان تنها به خدا كافی است؟
پاسخ آیت الله العظمی روحانی (مدظله العالی): باسمه جلت اسمائه؛
خیر ایمان به خدا کافی نیست بلکه باید آنچه خدا واجب کرده است، انجام دهد و هر چه نهی کرده است ترک کند چون همه این احکام خدای تعالی برای رسیدن بشر به مقامات عالیه است و ترک حجاب مستلزم فساد جامعه می شود.
@rohani_ir
🌱 قیام قبل از ظهور
در این ایام با توجه به اعتراضات عده ای که موضع سیاسی دارند و اختلافشان با جمهوری اسلامی فقط سیاسی است اما تحت لوایِ دین به میدان آمدند. میگوییم طبق احادیث شیعه قیام قبل از ظهور باطل است، در جواب میگویند پس باید بزنند توی سرمان و ما ساکت باشیم؟ همین جمله نشان میدهد که این عزیزان با ابتدایی ترین مسائل نا آشنا هستند. زیرا اعتراض به حاکم حق مسلم هر شهروند است. هیچکس مدعی نیست که مردم حق ندارند اعتراض کنند. اما مسئله ما قیام است نه اعتراض! اینکه ما بیاییم و روایات را تفسیر به رای کنیم که منظور معصومین شکست در قیام بوده نه کل قیام! جای تعجب دارد که از کجا استنباط کردید؟ کل رایه ترفع قبل قیام قائم، پرونده هر قیامی را میبندد. چرا تفسیر به رای میکنید؟ وقتی امام معصوم میفرماید ما تا ظهور قائمان برای رفع ظلمی یا برپاداشتن حقی قیام نمیکنیم. چگونه امام معصوم عملی را خود انجام نمیدهد، اما به شیعیان طبق تفسیر شما میفرماید حال دوست داشتید انجام دهید؟ در حالی که میفرماید شیعیان هم گلیم خانه خود باشند. این دوگانگی چه پاسخی دارد؟ مثالهایی زدند که جای بسی تامل دارد! چرا امام حسین علیه السلام قیام کرد؟ ابتدا باید عرض کنیم امام حسین علیه السلام اصلا قیام نکرد، ثانیا فرض میکنیم که قیام نمودند. آیا تعیین تکلیف برای امام معصوم میکنید؟ ثالثا زمان صدور حدیث برای شما مهم نیست؟ امامین صادقین حدیث رایه را فرمودند. مختار و زید را مثال میزنند. هنوز دوستان نمیدانند که هیچ سندی برای اثبات ماذون بودن قیام مختار نداریم! قتله کربلا را قصاص کرده، اما دلیل بر این که حکومتش مورد تایید معصوم است،نداریم! در ثانی اگر او قصد تشکیل حکومت عدل امیرالمومنین علیه السلام را داشت، چرا بعد از تصرف کوفه آن را به امام معصوم نسپرد؟ اما زید بن امام سجاد علیه السلام هم که قیامش ماذون نیست در کافی شریف حدیث است که به امام باقر علیه السلام عرض کرد: امام آن کسی نیست که برای مردم حلال و حرام بگوید. بلکه امام کسی است که قیام به سیف کند! مرحوم مجلسی و خیلی از علما زید را خارج از تشیع میدانند. همان حدیث نشان میدهد او نفی امامت امام باقر علیه السلام میکند. هر چند روایات ترحم امام بر او هم موجود است. اما باز هم قیام او را تایید نمیکنند و قیام او به اجتهاد خودش بوده است. اما دوستان به نظر برخی علما اشاره کردند. نظر علما هر کس که میخواهد باشد تا زمانی که منافات با روایات داشته باشد مورد تایید هیچ کس نیست. هر شخصی که معتقد به قیام قبل از ظهور است باید ادله متقن ارائه دهد نه صرفا سخنرانی و تمجید از انقلاب. بلکه با ادله روایی سخن خود را ثابت کند. اینکه در روایات است زمین پر از ظلم و جور میشود، یعنی راس حکومت شاه باشد یا فقیه، سکولار باشد یا دموکرات، جمهوری خواه باشد یا پارلمانی، باز هم ظلم و فقر و فحشا موجود است تا تنها عادل هستی ظهور نمایند.
#نشر_واجب
@botshenasi
🌱 نقد معصوم (نقدی بر سخنان حسن روحانی)
هر جور خواستیم این مطلب را نقد کنیم، نتوانستیم! چون این سخنان کاملا مخالف آیات و روایات ماست. اما این جمله که وقتی امام عصر ارواحنا فداه ظهور کردند هم میشود نقد کرد را متوجه نشدیم! چون شرایط در آن زمان جوری است که اصلا مردم به فکر انتقاد نیستند. مردم به چه چیز باید انتقاد کنند؟ به عدالت؟ به رفاه؟ به ثروتمندیشان؟ به چه مسئله ای میخواهند انتقاد کنند؟ کاملا روشن است که شما مطالعاتتان در مورد عصر ظهور اندک است! در زمان معصومین هم مردم نقد نمیکردند. بلکه اعتراض میکردند. آن هم بخاطر جهلشان بود. عدم معترفتشان به عصمت معصومین! گاهی خود معصومین عصمت خود را آشکار بیان نمیکردند آن هم بخاطر پرهیز مردم از غلو! چه کسانی به پیامبر نقد داشتند؟ آنان که مخالف غدیر و امیرالمومنین علیه السلام بودند. این سخنان توسط روحانی شیعه که رییس جمهور است چه معنایی دارد؟ لطفا به سیاست خود مشغول باشید و وارد اعتقادات نشوید! انقدر سرگرم سیاست شدید که مسائل اعتقادی را هم سیاسی مینگرید! جامعه بخاطر عملکرد شما همینطور به اسلام بد بین شده اند. دیگر با اعتقادی این تعدادی که به اسلام هنوز مقید هستند بازی نکنید! کاش روایات و آیات و تفاسیر را مطالعه میکردید! آقای روحانی آن از صلوات فرستادنتان، این هم از این سخنانتان! متعجب ماندیم! چه بگوییم!
@botshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم آواز خوانی قاسمیان
بالاخره ما اخوندها باید شما را از عزا دربیاریم! در دستگاه ماهور میخوانیم!
#تصوف
#قاسمیان
@botshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسن روحانی: همه مسئولین قابل نقد هستن! #حالا اگر #یک روز امام دوازدهم ظهور کرد بازم میشه نقد کرد! معصومین هم اجازه نقد میدادند!
#نقد_آن_بزودی
#نشر_واجب
@botshenasi
🌱 قیام، آری یا خیر؟
قصد ما از بحث در این مورد تایید یا تکذیب انقلابی نیست. اهانت به مراجع عظام کار انسانهای جاهل است. در بحث ما ملاک روایات معصومین سلام الله علیهم است و قصد نداریم نظر مرجع تقلیدی را به چالش بکشیم. بلکه میخواهیم تفحص در روایات کنیم و نظر معصومین را جویا شویم. اینکه عده ای بدون سواد و تفحص در روایات می ایند و نظریه پردازی میکنند که باید بر علیه ظلم قیام کرد و برخلاف ظاهر مذهبی دنبال هوای نفسانی خود هستند. تا جایی مدافع ولایت و برائت و شعائر هستند که با امیال سیاسی و شخصیشان منافات نداشته باشد. آنهایی که حیا ندارند و حتی حاضرند امام معصوم را هم زیر سوال ببرند. تهمت ها میزنند و خزعبلات میبافند. تمام هم و غم این افراد مخالفت با نظام حاکم بر ایران است اما در عقیده مشترکاتی فراوانی دارند. با احترام به تمام مراجع عظام تقلید، که مبلغ و مدافع آل الله هستند و احترام به شیعیان که همیشه شعار ما وحدت شیعیان با یکدیگر است. و ما هیچ مشکلی با هیچ کانال ومقلدین مراجعی نداشته و نداریم. اما عده ای هستند که عاشق اختلاف اندازی هستند. ما برای ایجاد وحدت کلمه و تعهد به مذهب در چهارچوب ثقلین همیشه ثابت قدم هستیم و هیچ کس را مقدم بر آل محمد صلی الله علیه و آله نمیدانیم. پس تمامی مقدسات دیگران باید خاک بوس نعلین آل الله باشند و در برابر آل الله کسی نباید قد علم کند.
ما شما را به وحدت کلمه و اطاعت از معصومین دعوت میکنیم و اعلام میداریم که ذوب در اشخاص نشوید.
خواهش میکنیم مرجعی را در حین بحث نکوبید و از مرجعی نام نبرید که ما به همه آنها ارادت داریم و برای ما قابل احترام هستند. قصد ما فقط نشر کلام آل الله در این زمینه است.
#نشر_واجب
@botshenasi
🌱 قیام، آری یا خیر؟
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ
ای کسانی که ایمان اوردید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید رسول او را و صاحبان امر
اینکه خداوند متعال برای اولی الامر از کلمه اطیعوا استفاده نکرده است و باید یک واو عطف اطاعت از اولی الامر را مانند خدا و رسولش میداند یعنی همانگونه که باید مطیع خداوند باشیم باید مطیع اولی الامر باشیم که معصوم است. پس وقتی معصوم قائم است باید قائم بود، وقتی معصوم ساکن است باید ساکن بود. این اطاعت مطلق است و بدون چون و چرا!!
بر خداوند و رسولش و اولی الامر نباید پیشی گرفت و باید مطیع محض بود. سخنی که به صراحت خداوند متعال میفرماید:
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تُقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
آیا معصومین برای رفع ظلم اجازه قیام داده اند یا خیر؟
حدیث امام صادق علیه السلام در مقدمه ی کتاب صحیفه ی سجادیه است (که سندش همان سند صحیفه ی شریفه است) که می فرمایند :
مَا خَرَجَ وَ لَا یَخْرُجُ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ إِلَى قِیَامِ قَائِمِنَا أَحَدٌ لِیَدْفَعَ ظُلْماً أَوْ یَنْعَشَ حَقّاً إلَّا اصْطَلَمَتْهُ الْبَلِیَّةُ، وَ كَانَ قِیَامُهُ زِیَادَةً فِی مَكْرُوهِنَا وَ شِیعَتِنَا
كسى از ما اهل بیت براى دفع ظلمى یا گرفتن حقى قبل از قیام قائم ما، قیام نكرده و نمىكند، مگر به مصیبت و بلیّه دچار مىشود و قیامش سبب ازدیاد كراهت و رنج ما و شیعیان ما مىشود.
در این حدیث شریف کاملا مشخص است که برای رفع ظلم معصوم قیام نمیکند تا قیام صاحب الزمان روحی فداه! پس چگونه عده ای میخواهند بر اولی الامر بر خلاف نص صریح آیه قران پیشی بگیرند؟ چرا کاری که معصومین انجام نمیدهند ما باید انجام دهیم؟ مگر نفرمودند جز ازدیاد رنج شیعیان نتیجه ندارد؟ پس منع به صراحت و تکلیف تا قیام امام عصر روحی فداه مشخص است.
شاید عده ای بگویند خب فرموده ما، اما شیعیان را منع نکردند؟ در جواب باید گفت: وقتی معصومین کاری را انجام نمیدهند، به ما هم توصیه نمیکنند. در حالی که در حدیث به صراحت شیعیان راهم منع میکنند.
امام صادق علیه السلام به سدیر که با سند معتبر در کافی آمده است میفرماید:
يا سدير الزم بيتك وكن حلسا من أحلاسه واسكن ما سكن الليل والنهار فإذا بلغ أن السفياني قد خرج فارحل إلينا ولو على رجلك
امام صادق علیه السلام به سدیر فرمودند : ای سدیر ! در خانه ی خود بنشین و مانند یکی از گلیم های خانه ات باش . تا شب و روز ساکن هستند ، تو نیز آرام باش . زمانی که شنیدی سفیانی قیام کرد ، به سوی ما بشتاب حتی اگرچه با پای پیاده و سینه خیز باشد .
الاصول من الکافی - ج 8 ص 264 ح 383
ای کسانی که مدعی هستید باید بر علیه ظلم قیام کرد، چرا بر خلاف کلام معصوم عمل میکنید؟ چرا بر خدا و رسولش و اولی الامر خود پیشی میگیرید؟
#ادامه_دارد...
#نشر_واجب
@botshenasi
🌱 قیام، آری یا خیر؟
احادیث بسیاری است که قیام قبل از ظهور را منع میکند.
أخبرنا عبد الواحد بن عبدالله، قال: حدّثنا أحمد بن محمّدبن رباح الزهری، قال: حدّثنا محمّد بن العباس بن عیسی الحسینی، عن الحسن بن علی بن أبی حمزة، عن أبیه، عن مالک بن أعین الجهنی، عن أبی جعفر الباقر علیه السلام أنّه قال:
کلُّ رایة تُرفَعُ قبلَ رایةِ القائم علیه السلام صاحُبها طاغوت.
أخبرنا علی بن الحسین، قال:
حدّثنا محمّد بن یحیی العطار بقم، قال: حدّثنا محمّد بن حسان الرازی، قال: حدّثنا محمّد بن علیّ الکوفی، عن علیّ بن الحسین، عن ابن مُسکان، عن مالک بن أعین الجهنی قال: سمعت أبا جعفر الباقر علیه السلام مثله.
أخبرنا علی بن أحمد البند نیجی، عن عبیدالله بن موسی العلوی، عن علیّ بن ابراهیم بن هاشم، عن أبیه، عن عبدالله بن المغیرة، عن عبدالله بن مسکان، عن مالک بن أعین الجهنی، قال: سمعت أبا جعفر الباقر علیه السلام مثله.
4 عنه ، عن أحمد بن محمد ، عن الحسين بن سعيد ، عن حماد بن عيسى ، عن الحسين بن المختار ، عن أبي بصير ، عن أبي عبد الله عليهالسلام قال كل راية ترفع قبل قيام القائم فصاحبها طاغوت يعبد من دون الله عز وجل.
این احادیث که صحیح سند هستند قیام را ممنوع میکند و مانند کسی است که مقابل خدا پرستش میشود.
مولی محمد صالح مازندرانی در شرحی که بر کافی نوشته است که مورد تایید کثیری از علمای حقه است در شرح این حدیث میگوید:
الشرح: کل رایه ترفع قبل قیام قائم (علیه السلام) وان کان رافعها یدعو الی الحق
شرح کافی ج۱۲ ص ۴۱۰
و من رفع رایه ضلاله فصاحبها طاغوت
وهی کل رایه رفعت قبل قیام القائم کما مر
شرح کافی ج۱۲ ص ۴۱۶
در حدیثی دیگر میفرمایند: هیج کسی مردم را تا زمان خروج دجال فرا نمیخواند مگر اینکه افرادی پیدا میشوند که با او بیعت نمایند و هر کس پرچم ظلالتی برافراشت، صاحب آن طاغوت است.
کافی ج ۸ ص ۲۹۷ ح ۴۵۶
ولی قیام تا چه زمانی ممنوع است؟ تا
وقتی سید خراسانی قیام کرد باید به یاری او بشتابیم.
عن ثوبان قال: قال رسول الله صلى الله علیه و آله وسلم:
إذا رأیتم الرایات السود خرجت من قبل خراسان فأتوها ولو حبوا على الثلج، فإن فیها خلیفه الله المهدی
زمانى که دیدید پرچمهای سیاه از طرف خراسان خارج شدند خود را به آنها برسانید حتی اگر با دست و سینه از روى برف بروید، چون که در آن خلیفه مهدى است.
معجم أحادیث الإمام المهدی (ع)، ج ۲، ص ۲ص۲۱۷
حال سوال پیش میاید اگر کسی دعوت به حق داشت چه باید بکنیم ؟
قطعا کسی برای دعوت حتی به ظاهر به باطل دعوت نمیکند. اما یک سوال در حال حاضر چه کسی ما را به حق دعوت کرده است؟ منع قیام چگونه باید از سوی معصومین صادر شود تا ما قبول کنیم؟
#نشر_واجب
#ادامه_دارد...
@botshenasi
🌱قیام، اری یا خیر؟
ابو الجارود عن ابی جعفر علیه السلام قال قالت له اوضی فقال اوصیک بتقوی الله و ان تلزم بیتک و تقعد فی دهمک هؤلاء الناس و ایاک و الخوارج منا فانهم لیسوا علی شیء ( الی ان قال ) و اعلم انه لا تقوم عصابة تدفع ضیما او تعز دینا" الا صرعتهم البلیة حتی تقوم عصابه شهدوا بدرا" مع رسول الله صلی الله علیه و آله لا یواری قتیلهم و لا یرفع صریعهم و لا یداوی جریحهم فقلت : من هم ؟ قال : الملائکة
ابو الجارود می گوید به امام صادق علیه السلام گفتم : مرا وصیت بفرمائید . فرمود به تو سفارش می کنم که تقوا را پیشه خود سازی و ملازم خانه ات باشی و در خفا با همین مردم زندگی کنی. و از افرادی از ما که قیام می کنند اجتناب کن. زیرا آنها هدف درستی ندارند. ( تا اینکه فرمود) بدانکه هیچ گروهی برای دفع ظلم یا عزت و شوکت اسلام قیام نمی کند جز اینکه بلایا وگرفتاریها آنان را بر زمین می زند. تا هنگامی که گروهی قیام کنند که در جنگ حضور داشتند و کشته ای نداشتند تا دفن شوند و زمین افتاده ای نداشتند تا برداشته شوند و مجروحی نداشتند تا معالجه شوند . راوی می گوید : عرض کردم : رزمندگانی که چنین مزایائی را داشتند چه کسانی بودند؟ فرمود : ملائکه
الغیبة للنعمانی - ص 194-195 ح 2
عن أبى الجارود قال: سمعت أبا جعفر (علیه السلام) یقول: " لیس منا أهل البیت أحد یدفع ضیما ولا یدعو إلى حق إلا صرعته البلیة حتى تقوم عصابة شهدت بدر، لا یوارى قتیلها، ولا یداوى جریحها. - قلت: من عنى [ ابو جعفر (علیه السلام) ] بذلک ؟ قال: الملائکة
امام محمد باقر علیه السلام فرمود : هیچیک از ما اهل بیت برای دفع ظلم و دعوت به حق قیام نمی کند جز اینکه با گرفتاریها و شکست مواجه خواهد شد . تا هنگامی که گروهی که در جنگ بدر به یاری رزمندگان شتافتند و کشته ای نداشتند تا مدفون شوند و مجروحی نداشتند تا معالجه شوند، قیام کنند. راوی می گوید گفتم : مقصود امام محمد باقر از این گروه چه کسانی است ؟ گفت : ملائکه که در جنگ بدربه یاری سپاهیان اسلام فرود آمدند.
الغیبة للنعمانی - ص 195 ح 3
ابوبصیر از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده که آن حضرت فرمود: پدرم به من فرمود: ناگزیر آتشی از ناحیة آذربایجان زبانه خواهد کشید که هیچ چیز در مقابلش نتواند ایستاد؛ چون چنین شود خانهنشین باشید (بیطرف بمانید) و تا آنگاه که ما در خانه نشستهایم، شما نیز خانهنشین باشید و چون کسی که از طرف ما حرکت میکند فعالیت خود را آغاز کرد، به سوی او ـ اگر چه با دست و زانو ـ بشتابید. به خدا سوگند! گویی هماکنون به او مینگرم که میان رکن و مقام به فرمانی جدید از مردم بیعت میگیرد؛ فرمانی که بر عرب سخت گران است و پدرم فرمود: وای بر سرکشان عرب از شرّی که نزدیک شده است.
الغیبة للنعمانی - ص 194 ح 1
#نشر_واجب
#ادامه_دارد...
@botshenasi
🌱قیام، آری یا نه؟
در ادامه بحث که ایا قبل از ظهور میشود قیام کرد یا خیر؟ در پاسخ به جاهلانی که نان جو و نان گندم را مثال میزنند و عدم سواد و تدبر را اثبات میکند باید باز هم چند روایت عرض مینماییم.
امیرالمومنین علیه السلام در نهروان خطبه ایراد میفرمود، شخصی به پا خاست و گفت: ای امیرمؤمنان دربارة فتنهها سخن بگو. حضرت فرمود: فتنهها هنگامی که روی میآورند، شبههناک هستند. سپس پارهای از فتنهها را بر شمرد. شخص دیگری از جا برخاست و گفت: ای امیرمؤمنان در آن زمان چه کنیم؟ حضرت فرمود: به اهلبیت پیامبرتان نگاه کنید، اگر آنها درنگ کردند و ایستادند، شما هم توقف کنید و اگر از شما یاری طلبیدند، به یاری آنها بشتابید تا اجر و پاداش ببرید و هرگز از آنها سبقت نگیرید که مصیبتها و مشکلات شما را فرا خواهد گرفت. سپس امام بشارت فرج و پیروزی به وسیلة خروج صاحب الامر روحی فداه را بیان فرمودند .
وسائل الشیعة - ج 15 ص 56 ح 19980
اما این جاهلین به روایات و منکرین احادیث معصومین میگویند در برابر ظلم چه کنیم؟ پاسخ این جماعت را امام رضا علیه السلام فرمودند: (گرچه بعید میدانیم مطیع امام معصوم باشند چون ذوب شده در اشخاص هستند.)
امام رضا علیه السلام به حسن بن شاذان که از آزار و اذیت عثمانی ها به آن حضرت شکایت کرده بود ، نوشتند :
إن الله تبارک وتعالى أخذ میثاق أولیائنا على الصبر فی دولة الباطل فاصبر لحکم ربک
خداوند تبارک و تعالی از شیعیان ما پیمان گرفته که در برابر حکومت باطل صبر پیشه کنند پس تو نیز بنابر دستور پروردگارت صبور باش .
الاصول من الکافی - ج 8 ص 247 ح346
امام صادق علیه السلام فرمودند :
کل بیعه قبل ظهور القائم فبیعته کفر و نفاق و خدیعه لعن الله المبایع لها و المبایع له
هر بیعتی که قبل از ظهور حضرت قائم روحی فداه صورت گیرد ، بیعت کفر ، نفاق و حیله و نیرنگ است . خدا بیعت کننده و بیعت شونده را لعنت کند .
بحار الأنوار - ج 53 ص 8
عن جابر بن یزید الجعفی قال: قال أبو جعفر محمد بن علی الباقر علیه السلام:
یا جابر الزم الأرض و لا تحرّک یداً و لا رجلاً حتى ترى علامات أذکرها لک إن أدرکتها: أوّلها اختلاف بنی العباس... و مناد ینادی من السماء و یجیئکم الصوت من ناحیة دمشق بالفتح... و رایة السفیانی
جابر بن یزید جعفی میگوید: امام باقرعلیه السلام فرمودند: ای جابر! بر زمین بنشین (ساکن باش) و دست و پایی حرکت مده (فعالیت نکن) تا نشانههایی را که برایت یاد میکنم ببینی اگر بدان برسی
نخستین آنها اختلاف بنیعباس است و آوازدهندهای از آسمان ندا کند و شما را آوازی از جانب دمشق به فتح برسد و پرچم سفیانی
الغیبة للنعمانی - ج 1 ص 279 ح 67
الغیبة للطوسی - ج 1 ص 441 ح 434
#ادامه_دارد...
#نشر_واجب
@botshenasi
@botshenasii
🌱آیا قیام زید بن علی علیه السلام به اذن معصوم بوده است؟
عِدّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبَانٍ قَالَ أَخْبَرَنِي الْأَحْوَلُ أَنّ زَيْدَ بْنَ عَلِيّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع بَعَثَ إِلَيْهِ وَ هُوَ مُسْتَخْفٍ قَالَ فَأَتَيْتُهُ فَقَالَ لِي يَا أَبَا جَعْفَرٍ مَا تَقُولُ إِنْ طَرَقَكَ طَارِقٌ مِنّا أَ تَخْرُجُ مَعَهُ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ إِنْ كَانَ أَبَاكَ أَوْ أَخَاكَ خَرَجْتُ مَعَهُ قَالَ فَقَالَ لِي فَأَنَا أُرِيدُ أَنْ أَخْرُجَ أُجَاهِدُ هَؤُلَاءِ الْقَوْمَ فَاخْرُجْ مَعِي قَالَ قُلْتُ لَا مَا أَفْعَلُ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ فَقَالَ لِي أَ تَرْغَبُ بِنَفْسِكَ عَنّي قَالَ قُلْتُ لَهُ إِنّمَا هِيَ نَفْسٌ وَاحِدَةٌ فَإِنْ كَانَ لِلّهِ فِي الْأَرْضِ حُجّةٌ فَالْمُتَخَلّفُ عَنْكَ نَاجٍ وَ الْخَارِجُ مَعَكَ هَالِكٌ وَ إِنْ لَا تَكُنْ لِلّهِ حُجّةٌ فِي الْأَرْضِ فَالْمُتَخَلّفُ عَنْكَ وَ الْخَارِجُ مَعَكَ سَوَاءٌ قَالَ فَقَالَ لِي يَا أَبَا جَعْفَرٍ كُنْتُ أَجْلِسُ مَعَ أَبِي عَلَى الْخِوَانِ فَيُلْقِمُنِي الْبَضْعَةَ السّمِينَةَ وَ يُبَرّدُ لِيَ اللّقْمَةَ الْحَارّةَ حَتّى تَبْرُدَ شَفَقَةً عَلَيّ وَ لَمْ يُشْفِقْ عَلَيّ مِنْ حَرّ النّارِ إِذاً أَخْبَرَكَ بِالدّينِ وَ لَمْ يُخْبِرْنِي بِهِ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مِنْ شَفَقَتِهِ عَلَيْكَ مِنْ حَرّ النّارِ لَمْ يُخْبِرْكَ خَافَ عَلَيْكَ أَنْ لَا تَقْبَلَهُ فَتَدْخُلَ النّارَ وَ أَخْبَرَنِي أَنَا فَإِنْ قَبِلْتُ نَجَوْتُ وَ إِنْ لَمْ أَقْبَلْ لَمْ يُبَالِ أَنْ أَدْخُلَ النّارَ ثُمّ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَنْتُمْ أَفْضَلُ أَمِ الْأَنْبِيَاءُ قَالَ بَلِ الْأَنْبِيَاءُ قُلْتُ يَقُولُ يَعْقُوبُ لِيُوسُفَ يَا بُنَيّ لَا تَقْصُصْ رُؤْيَاكَ عَلَى إِخْوَتِكَ فَيَكِيدُوا لَكَ كَيْداً لِمَ لَمْ يُخْبِرْهُمْ حَتّى كَانُوا لَا يَكِيدُونَهُ وَ لَكِنْ كَتَمَهُمْ ذَلِكَ فَكَذَا أَبُوكَ كَتَمَكَ لِأَنّهُ خَافَ عَلَيْكَ قَالَ فَقَالَ أَمَا وَ اللّهِ لَئِنْ قُلْتَ ذَلِكَ لَقَدْ حَدّثَنِي صَاحِبُكَ بِالْمَدِينَةِ أَنّي أُقْتَلُ وَ أُصْلَبُ بِالْكُنَاسَةِ وَ إِنّ عِنْدَهُ لَصَحِيفَةً فِيهَا قَتْلِي وَ صَلْبِي فَحَجَجْتُ فَحَدّثْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ ع بِمَقَالَةِ زَيْدٍ وَ مَا قُلْتُ لَهُ فَقَالَ لِي أَخَذْتَهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ يَمِينِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ وَ مِنْ فَوْقِ رَأْسِهِ وَ مِنْ تَحْتِ قَدَمَيْهِ وَ لَمْ تَتْرُكْ لَهُ مَسْلَكاً یسلکه
احول(که همون مومن طاق هست انسان بسیار بزرگی بوده) گويد: زيد بن على بن حسين عليهما السلام زمانيكه متوارى و پنهان بود مرا خواست، نزدش رفتم، بمن گفت اى ابا جعفر اگر از ما خانواده كسى نزد تو آيد (و ترا بيارى طلبد) چه جواب میدهى، با او بجبهه جنگ مىروى؟ باو گفتم: اگر پدرت يا برادرت مرا بخواهند مىروم، زيد گفت من مىخواهم به جنگ اين قوم (بنى اميه) بروم با من بيا، گفتم: نه قربانت گردم. بمن گفت: جان خودت را بر من ترجيح میدهى؟!
گفتم من يك نفرم (يك جان بيش ندارم) اگر در روى زمينى امامى جز تو باشد، هر كس از تو كناره گيرد نجات يافته و هر كس با تو آيد هلاك گشته و اگر براى خدا امامى روى زمين نباشد، كسى كه از تو كناره كند با آنكه همراهيت كند برابرست، بمن گفت: اى اباجعفر من با پدرم سر يك سفره مینشستم، او پاره گوشت چرب را برايم لقمه مىكرد و لقمه داغ را براى دلسوزى به من سرد میكرد، او از گرمى آتش دوزخ به من دلسوزى نكرده است؟ از روش ديندارى بتو خبر داده و بمن خبر نداده است؟!! عرض كردم قربانت گردم، چون از آتش دوزخ بتو دلسوزى كرده خبرت نداده است، زيرا مىترسيد كه تو نپذيرى و از آن جهت بدوزخ روى ولى به من خبر داده كه اگر بپذيرم نجات يابم و اگر نپذيرم از دوزخ رفتم من باكى بر او نباشد (زيرا هر چه باشم فرزند او نيستم پس به من فرموده با بنى اميه نجنگ ولى تو نفرمود) سپس به او گفتم: قربانت گردم، شما بهتريد يا پيغمبران؟ فرمود: پيغمبران گفتم: يوسف به يعقوب مىگويد (((داستان خوابت را ببرادرانت مگو، مبادا برايت نيرنگى بريزند))) او خوابش را نگفت و پنهان داشت كه برايش نيرنگى نريزند، همچنين پدر تو مطلب را از پنهان كرد زيرا بر تو بيم داشت، زيد فرمود: اكنون كه چنين گوئى بدانكه مولايت در مدينه بمن خبر داد كه: من كشته مىشوم و در كناسه كوفه بدار روم و خبر داد كه كتابى نزد اوست كه كشتن و بدار رفتن من در آن نوشته است، احوال گويد من به حج رفتم و گفتگوى خودم را با زيد به حضرت امام صادق علیه السلام عرض كردم، فرمود: تو كه راه پيش و پس و راست و چپ و زبر را بر او بستى و نگذاشتى براهى قدم بر دارد (هر چه گفت جوابش رادادى).
#نشر_واجب
@botshenasi