🔍 شهدایِ کربلا | #شهدای_هاشمی
عبد اللّه بن حسن بن على بن أبي طالب عليهم السّلام
مادر وى دخت شليل بن عبد اللّه بجلى برادر جرير بن عبد اللّه بود كه اين دو برادر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را درك كرده بودند. شيخ مفيد مى گويد: وقتى مالك بن نسر كندى با شمشير ضربتى بر سر مبارك حسين فرود آورد و او را ناسزا گفت! امام عليه السّلام كلاه خود را انداخت و قطعه اى پارچه و كلاهى ديگر خواست و سر مبارك را با آن پارچه بست و كلاه را پوشيد و بر آن عمّامه نهاد، شمر و همراهانش به جاى خود بازگشتند. پس از اندكى درنگ با همراهان خود بازگشت و اطراف حضرت حلقه زدند، عبد اللّه بن حسن كه به سن بلوغ نرسيده بود از زنان حرم جدا شد و به سرعتخود را به عمو رساند و كنار حضرت ايستاد.
زينب كبرى عليها السّلام خود را به او رساند تا از رفتن وى جلوگيرى كند، ولى نوجوان نپذيرفت. امام عليه السّلام به خواهرش زينب فرمود: «احبسيه يا اخيّة؛ خواهرم! عبد اللّه را با خود ببر و نگاه دار»، ولى عبد اللّه به شدت از اين درخواست امتناع كرد و گفت: به خدا سوگند! از عمويم جدا نخواهم شد.
بحر بن كعب با شمشير بر حسين عليه السّلام حمله ور شد، عبد اللّه نوجوان بر او بانگ زد: اى فرزند زن ناپاك! مى خواهى عمويم را بكشى؟ بحر، شمشير را بر حسين فرود آورد و عبد اللّه دست خود را سپر كرد و دست مباركش به پوست آويزان شد، صدا زد: يا امّاه! مادر كجايى؟ حسين عليه السّلام، او را در آغوش كشيد و فرمود: «يا بن أخى اصبر على ما نزل بك و احتسب فى ذلك الخير، فإنّ اللّه يلحقك بآبائك الصالحين».
«برادرزاده عزيزم! در آنچه برايت رخ داده صبر و شكيبايى كن و در انتظار پاداش نيك باش، خداوند تو را به نياى شايسته ات ملحق خواهد نمود».
آن گاه حسين عليه السّلام دست هاى مباركش را به آسمان بلند كرد و عرضه داشت:
«اللّهمّ أمسك عليهم قطر السماء و امنعهم بركات الأرض، اللّهمّ فإن متّعتهم إلى حين ففرّقهم بددا، و اجعلهم طرائق قددا، و لا ترض الولاة عنهم أبدا، فانّهم دعونا لينصرونا ثمّ عدوا علينا فقتلونا».
«خدايا! اين مردم را از باران رحمت و بركات زمين محروم گردان و اگر به آنان عمر طبيعى داده اى، به بلاى تفرقه و پراكندگى مبتلايشان نما و هيچ گاه حكّام و فرمانروايان را از آنان خشنود نگردان، آنان ما را با وعده نصرت و يارى به اين ديار دعوت كردند، ولى سپس به جنگ با ما برخاسته و ما را قتل عام كردند».
ابو الفرج روايت كرده كه: قاتل عبد اللّه، حرملة بن كاهن اسدى بوده است.
📚ارشاد: ۲/ ۱۱۰. ۱۱۱
📚مقاتل الطالبين: ۹۲ (با اندكى تفاوت در نقل و حذف برخى كلمات)، ارشاد: ۲/ ۱۰۸.
📚بحار: ۴۵/ ۳۴.
📚سلحشوران طف، ص، ۹۲
#شهدای_کربلا #عبدالله_بن_حسن_بن_علی
@BotShenasi
امام زین العابدین علیه السلام هنگام بازگشت از شام، برای مردم مدینه خطبه ای خواندند که در فرازی از آن آمده است که حضرت فرمود :
وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ النَّبِيَّ تَقَدَّمَ إِلَيْهِمْ فِي قِتَالِنَا كَمَا تَقَدَّمَ إِلَيْهِمْ فِي الْوِصَايَةِ بِنَا لَمَا زَادُوا عَلَى مَا فَعَلُوا بِنَا
به خدا قسم! اگر رسول خدا صلی الله علیه و آله به جای سفارش به رعایت حال ما خاندانش، فرمان میداد با ما جنگ کنند، بیش از این نمی توانستند با ما چنین کاری بکنند!
📚اللهوف ابن طاووس، ص۲۰۰
.
@BotShenasi
🔍 شهدایِ کربلا | #شهدای_هاشمی
عبد الرحمن بن عقيل بن ابى طالب عليهم السّلام
مادر وى كنيز بوده است.
ابن شهر آشوب نقل كرده:
عبد الرحمن پس از ياران حسين عليه السّلام در هجوم دسته جمعى خاندان ابو طالب در حالى كه اين رجز را مى خواند، بر دشمن تاخت.
أبى عقيل فاعرفوا مكانى
من هاشم و هاشم إخوانى
پدرم عقيل است، بنا بر اين، جايگاه مرا بدانيد، من از هاشمم و هاشميان برادران من هستند.
وى به نبرد پرداخت و هفده تن از سپاه دشمن را به هلاكت رساند و سپس او را به محاصره در آوردند و «عثمان بن خالد بن اشيم جهنى و بشر بن حوط همدانى قابضى» كه از تيره آنان بود، وى را به شهادت رساندند
📚طبرى، تاريخ: ۳/ ۳۳۲ (با تفاوتى اندك) ؛ مقاتل الطالبين: ۱۸۸.
📚در مناقب: ۴/ ۱۰۶ بشر بن حوط همدانى وجود ندارد (ر. ك: ارشاد: ۲/ ۱۰۷؛ و مقاتل الطالبين: ۹۶).
📚سلحشوران طف، ص، ۱۱۷
#شهدای_کربلا #عبدالرحمن_بن_عقیل
@BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پناهیان: الان در مرحله راحتی هستیم! امام عصر روحی فداه بیاید، هر کس زکات ندهد، گردنش را میزند!
❌ دو روایت مرسل در این زمینه وجود دارد، که انکار اصل زکات مقصود آن است! حال چگونه آقای پناهیان به این صراحت عملی را به امام معصوم نسبت میدهد؟ در حالی که روایاتی موجود است که در حکومت ولی عصر روحی فداه مردم به دنبال اشخاصی می گردند تا زکات خود را پرداخت کنند، اما کسی را نمی یابند! کاش ایشان به این صراحت چنین عملی را به امام نسبت نمی دادند!
#پناهیان #امام_عصر
@BotShenasi
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرائتی: علم کشیدن مکروه و حرام است!
❌ سبحان الله! قواعد فقه را جا به جا کردید! این فقهایی که فتوا به استحباب دادند. آیا اسلام شناس نیستند؟ شما توضیحات شیخ بهایی در مورد علامت را می دانید؟ شما تحقیق کردید؟ یا مانند تفاسیر قرآن که خودتان فرمودید، ساندویچی و آبمیوه ای هست؟ لطفاً در چیزی که علمش را ندارید سکوت کنید.
#قرائتی #محرم۱۴۴۲
@BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله وحید خراسانی:
اگر تمامتان بمیرید، باید این علم سرپا باشد.
#محرم۱۴۴۲
@BotShenasi
🔍 نابرده رنج، گنج میسر شد ...
به جای معرفت نمایش میسر شد...
مذهب شیعه در زمان راحتی به ما رسیده است. ما برای ابراز عقیده خود که شیعه هستیم هیچ سختی را تحمل نکردیم. جلسات سید الشهدا علیه السلام در خوشی به ما رسیده است! ما استرس و دغدغه ای برای برپایی مجالس نداشته ایم. آنقدر همه چیز آسان به ما رسیده است که امری عادی برای ما شده است. خیلی خوب است که ما در ابراز عقیده و برپایی جلسات عزاداری در آسایش هستیم. اما کاش یک مقدار برای آن به زحمت و سختی می افتادیم. چشم خود را باز کردیم و دیدیم در هر روز هفته صد ها جلسه عزاداریِ هفتگی فقط برپا هست. (الحمدالله) راحت و آسان بدون دغدغه مشرف به کربلا شدیم! حتی بدون پاسپورت و ویزا! این زیادیِ نعمت باعث شده ما یک مقدار بی تفاوت باشیم! رفقا، تا قبل از سال ۱۳۲۰ هجری شمسی (زمان پهلوی اول) عزاداری در ایران ممنوع بود! با ترس و لرز در هزاران لایه جلسات عزاداری برگزار می کردند! برای همین رویِ جلسات تعصب و وسواس داشتند. برای همین سعی می کردند خیلی مواظب باشند تا هر عملی را انجام ندهند! اما ما نابرده رنج برایمان گنج میسر شد! اگر رنجی برای ما حاصل شده بود، در جلسات و اتفاقات داخل جلسه انقدر بی تفاوت نبودیم! اجازه نمی دادیم شعائر غیر اهل بیت علیهم السلام وارد جلسات شود! شوخی و خنده بعد روضه و صدای قهقهه ها تا نا کجا اباد! نابرده رنج این گنج به ما رسید که امروز دستگاه امام حسین علیه السلام یک وسیله تجاری شده است! راحت رویِ آن مبلغ میگذاریم! جای امام حسین علیه السلام طرفدار منبری و مداح شدیم! اگزوزی و لیزری و پینگ پونگیش کردیم! به جای حساسیت روی کیفیت مجلس و ارتقای سطح معرفت خودمان، دنبال ارتقای سیستم صوت و تصویر و دکور رفتیم! جای حساسیت رویِ بساط امام حسین علیه السلام رویِ شاعر و مداح و سبکش حساسیت پیدا کردیم! مرید همه شدیم! به جایِ سوز و اشک دنبال سبک فلان موسیقی بودیم! نشستیم و برای کسانی که دارند با امام حسین علیه السلام بازی میکنند کف و سوت میزنیم. به نسل بعد میخواهیم این سطح را به ارث بگذاریم؟ ِآنها چه بلایی بر سر این شعائر می آورند؟ هیئت شده محل تفریح و اوقات فراغت؟ مطابق نفس و شهوت خودمان یک امام حسین ساختیم و مخالفش را لعن میکنیم؟ از امام حسین ساخته ذهن ما تا امام حسین علیه السلام واقعی چقدر فاصله است؟ حالا که امام حسین علیه السلام همه چیز را سهل کرده ما باید بزنیم زیر امر امام و طبق شهوتمان عمل کنیم؟ گاهی وقت ها با خودمان فکر کنیم که اگر امروز امام حسین علیه السلام به ما فرمود آیا این شکر نعمتی بود که از جانب ما به شما رسید؟ این بود حد معرفتتان که با عزاداریِ من تجارت کنید و اوقات فراغت بگذرانید؟ چه جوابی داریم؟ پاسخ این بدعت ها و چوب لایِ چرخ گذاشتن ها را چه داریم بدهیم؟ این شکر نعمت سهولت زیارت است؟ در کربلا راه برویم و بخندیم و لطیفه تعریف کنیم؟ چون سطح معرفت ما پایین است و حوصله ارتقاء آن را نداریم رو به نمایش آوردیم. کسی با ریش کله قندی و خلخال دست و پا و گردنبند تا ناف، شلوار کردی و پیراهن بلند امام حسینی نمی شود. کسی با نوشتن جمله انا کلب الرقیه در بیو اینستاگرامش و ادعای خدایی برای اهل بیت علیهم السلام معرفتش بالا نمی رود. این اعمال برای جلب توجه است. این موارد سرپوشی برایِ کم معرفتی ما هست. ادب ما و رفتار ما باید حسینی باشد. مجالس تبری ما را با آن فضاحت به ابتذال کشیدن، انواع بدعت و عمل خلاف شرع را وارد مجالس تبری کردند به اسم برائت فحاشی و بزن و برقص را وارد کردند و چه اعمال دیگه که قابل ذکر نیست. حال نوبت مجالس عزاداری است؟ تا چه زمان باید بنشینیم و منویات و شهوت شما را ببینیم و بگوییم دست بردارید و در پاسخ بگویید در کار امام حسین علیه السلام دخالت نکن؟ هر چه سلیقه خودمان است را اسم امام حسین روی آن گذاشتیم و مخالفین آن را حرامزاده و دشمن اهل بیت علیهم السلام گذاشتیم. یک مقدار به خود بیایید، ولله با دست خودمان داریم تیشه بر ریشه مجالس و شعائر می زنیم. چشم و گوش شیطان کر و کور باشد، دیر نیست که در ایران روز عاشورا بنر بزنند و بگویند عاشورا روز رسیدن امام حسین علیه السلام به لقا الهی است و روز شادی و سرور!
جواب حضرت صدیقه سلام الله علیها سخت است. نکند که شرمسار باشیم.
#محرم۱۴۴۲ #تصوف #غلات #نمایش_معرفت
@BotShenasi
امام عصر روحی فداه صبح و شام بر مصیبت جد غریب خود اشک می ریزد. وقت ظهور مصیبت جد اطهر خود را می فرمایند. أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن قَتَلوهُ عَطْشاناً، أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن طَرَحوهُ عُریاناً، أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن سَحَقوهُ عُدواناً
نقل است که امام عصر روحی فداه فرمودند: هرکس بعد از اشک بر مصائب جدم برای فرج من دعا کند، من او را دعا میکنم. روایات متواتر از معصومین علیهم السلام به ما رسیده است که امر بر ذکر مصائب یا همان روضه خوانی دارد. راه را اهل بیت علیهم السلام به ما نشان داده اند و فرمودند که باید چگونه عمل کنیم. راه مشخص، دستورالعمل واضح از سوی اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده است. حال به مجالس کنونی نگاهی کنید، بچه هیئتی و مداح دنبال مستی و عشق و حال هستند! دنبال منویات خودشان هستند. کجا و در کدام روایت آمده که دنبال عشق و حال خودت باش؟ کجا آمده مجلس اهل بیت علیهم السلام را #مستی_حلال خطاب کن؟ کجا آمده دنبال سبک و ادا باش؟ تاسی به امام عصر روحی فداه این است؟ کجا آمده هر کاری دلت میخواهد انجام بده و نام امام حسین علیه السلام بر روی آن بگذار! یک مقدار شرم و حیا هم خوب چیزی است. واقعاً مداحی های دهه اول محرم را گوش کنید، انسان شرمش می گیرد به کسی بگوید این مجلس عزایِ امام حسین علیه السلام است. واقعاً هیچ شباهتی به مجلس عزاداری ندارد. به کدام مسلک شما هستید؟ چرا به جان عزاداری اهل بیت علیهم السلام افتادید؟ ایامی که بقیه الله اعظم روحی فداه ثانیه به ثانیه اشک بر جدش می ریزد، شما چه بر سرش آوردید؟ با امام حسین علیه السلام باید مواسات کرد. باید خون گریست در این مصیبت عظیم. آقایان دنبال مِی و شراب و پیاله هستند! دنبال عشق و حال هستند! آقایان به اسم عزاداری بزن و برقص راه انداختند. حزن این مجالس کجاست؟ جای تاسی به امام مظلوم خود به یزید تاسی کردید؟ بله در محرم و صفر اهل بیت علیهم السلام را به مجلس شراب بردند، تو هم دنبال شراب هستی؟ آقای مداح روز اول محرم می گوید کف بزن؟ شب هفتم محرم می گوید کِل بکش؟ به اسم دامادی حضرت قاسم علیه السلام نُقل می ریزید و هلهله میکنید؟ خب جای تسلی دل خونین امام عصر روحی فداه که خون به دلش می کنید؟ هر چه دشمنان اهل بیت علیهم السلام بر سر اهل بیت علیهم السلام آوردند، عین آن را در هیئت امام حسین علیه السلام پیاده می کنید؟ کارهایی که هیئتی ها می کنند، در دکان هیچ عطار و بقالی پیدا نمی شود. بعد آقایان سینه سپر می کنند که آخوند ها با دستگاه امام حسین علیه السلام دشمنی می کنند! علما از جیب خود حرفی نمی زنند! میگویند: مطربانه نخوان! غلو نکن! هو نکش! مستی و می وارد جلسه نکن! شعائر صوفیه را ترویج نکن! حزن و بکا باید در جلسه باشد. کلام اهل بیت علیهم السلام هم همین است. چهار بچه سر از تخم در نیاورده جلسات عزاداری را به ابتذال کشیدند. کسی هم نیست جلوی این افراد را بگیرد. از اهل بیت علیهم السلام چشم خوشگل و قد رعنا می شناسد و می و مستی! یک جهاد اهل بیت علیهم السلام هم بلد است. آن را هم مثل آدم نمی خواند. تعابیری نسبت به اهل بیت علیهم السلام به کار می برند که انسان شرمش می آید به یک انسان معمولی نسبت دهد! تو معرفت و امام شناسی بلد نیستی کسی را متهم نکن. از اهل بیت علیهم السلام یک امیرالمومنین علیه السلام می شناسد که خدا خطابش میکند، که فاتح خیبر است. از امام حسین علیه السلام یک کربلا با شش گوشه که رفیق مشتی هست می شناسد! از قمر بنی هاشم علیه السلام یک چشم خوشگل و قد رعنا! با باقی اهل بیت علیهم السلام هم کاری ندارد زیرا جنگی از آنها نداریم! کاش یک فیلتر قوی می گذاشتند تا هر کسی به وادی مداحی قدم نگذارد. کاش یک مرد میدان پیدا شود و در دهان چند نفر از این افراد بکوبد! جلساتی که محل نزول ملائک و رحمت خدا بود را به میکده و کاباره تبدیل کردند. جلساتی که باید ولی عصر روحی فداه قدم در آن بگذارد را تبدیل به خانقاه کردید! بعد هم میگوید در کار مداح امام حسین علیه السلام دخالت نکن! چه کسی این قانون را گذاشته که مداح و هیئتی هر چه میخواهند، بگویند و کسی حق ندارد اعتراض کند؟ نسبت هایی که به مخدرات اهل بیت علیهم السلام می دهند انسان شرمش می اید کهبه زبان جاری کند! تو به چه حقی میگویی عشق من رباب؟ تو به چه جراتی میگویی رقیه شراب ناب من؟ تو به چه گستاخی رسیدی که میگویی رقیه خوشگل من است؟ خوب است در مورد ناموس خودت چنین تعابیری کسی به کار ببرد؟ شرم و حیا را خوردید و یک آب هم روی آن. همه این دوستان هم خود علامه پندار. چیز هایی وارد جلسه شده که دل هر مومن اهل انصاف را به درد می آورد. حزن محرم کجاست؟ حرف زیاد است، ان شاء الله به وقت خودش. فقط ان شاء الله خداوند متعال امام حسین علیه السلام را از دست ما نجات دهد.
#مداحی #تصوف #غلات #محرم۱۴۴۲
@BotShenasi
ضَرَبَتْكُمُ في كَرْبَلاءَ صَوَارِمٌ
يَوْمَ السَّقيفَةِ مُزِّقَتْ أغْمادُها
شما را در کربلا با شمشیرهایی کشتند که در سقیفه غلاف آنها شکسته شد و شمشیرها از غلاف بیرون مانده بود!
شعر از «ابن سنان خفاجی» شاعر شیعی قرن پنجم هجری
شکستن غلاف شمشیر در نزد عرب کنایه از عزم راسخ برای پیکار است. کسی که چنین کاری میکند میخواهد به دیگران بفهماند دیگر شمشیرش را غلاف نخواهد کرد و برای از بین بردن دشمن هر خطری را به جان میخرد.
#اللهم_العن_الجبت_و_الطاغوت
#سقیفه #محرم۱۴۴۲
@BotShenasi
🔍 حی لا یموت کیست ؟
اخیراً عقیده ای در میان هیئات در حال رشد است. عقیده ای که مخصوص غُلات است. عقیده به عدم شهادت اهل بیت علیهم السلام. این عقیده که سرچشمه آن عقاید غُلات است و امروز بعضی مداحان در زمان مداحی خود در فضائل امیرالمومنین علیه السلام برای ایجاد شور و حرارت از لفظ حی لا یموت برای امیرالمومنین علیه السلام استفاده میکنند. آن حی که هرگز طعم مرگ را نمی چشد تنها خداوند متعال است. اهل بیت علیهم السلام با شهادت طعم مرگ را چشیده اند. این مطلب از عقاید مسلم شیعه است و خلاف آن تنها در میان غلات دیده می شود. گرچه تفاوت میان مُردن و کشته شدن می باشد. اما حی لا یموت تنها خداوند متعال است. طعم مرگ چه در بستر یا شهادت را همه می چشند و خواهند چشید. «کل نفس ذائقه الموت».
در غیبت صغری در همین مورد از ولی عصر روحی فداه سوال پرسیده شد که حضرت فرمود:
و امّا اعتقاد كسى كه مى گويد حسين عليه السّلام كشته نشده است آن كفر و تكذيب و گمراهى است.
📚 كمال الدين، ج ۲، ص: ۲۳۸
نتیجه فرمایش امام عصر روحی فداه این است که هر کس معتقد باشد اهل بیت علیهم السلام به شهادت نرسیده اند کافر است. چرا امروز در هیئات شیعه که باید محل نشر عقاید شیعه باشد رو به ترویج عقاید غُلات و صوفیه آورده است؟
أَبِی عَنْ سَعْدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ حَارِثٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ: أَخْرَجَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام حُقّاًفَأَخْرَجَ مِنْهُ وَرَقَةً فَإِذَا فِیهَا سُبْحَانَ الْوَاحِدِ الَّذِی لَا إِلَهَ غَیْرُهُ الْقَدِیمُ الْمُبْدِئُ الَّذِی لَا بَدْءَ لَهُ الدَّائِمُ الَّذِی لَا نَفَادَ لَهُ الْحَیُّ الَّذِی لَا یَمُوتُ الْخَالِقُ مَا یُرَی وَ مَا لَا یُرَی الْعَالِمُ کُلَّ شَیْ ءٍ بِغَیْرِ تَعْلِیمٍ ذَلِکَ اللَّهُ الَّذِی لَا شَرِیکَ لَهُ.
ابو بصیر گفت: امام جعفر صادق علیه السلام جعبه ای را آورد و از آن جعبه پارچه ای کاغذی را بیرون آورد پس دیدیم که در آن نوشته بود: پاک و منزه است خدای یگانه ای که غیر از او خدایی نیست. قدیمی که چیزها را آغاز کرده و او را آغازی نیست و دائمی که او را نیستی نباشد و زنده ای که نمی میرد و آفریننده آنچه دیده میشود و آنچه دیده نمیشود و آن کس که هر چیزی را بدون آموختن میداند این است خدایی که او را شریکی نیست.
📚 بحارالانوار جلد ۳، صفحه ۲۸۵
بهتر است جوانان شیعه عقاید خود را از ثقلین بگیرند و از عقاید غیر شیعه دوری کنند. ان شاء الله.
#غلات #تصوف #حی_لا_یموت
@BotShenasi
9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی محاسن شخصی درب خانه اهل بیت علیهم السلام سفید شود اما به یک عالم رجوع نکند که به آن شخص بیاموزد که چه چیز درست است و چه چیز درست نیست، این میشود که مداح جای خطیب بنشیند و سخنان سراسر صوفی مابانه به زبان جاری کند! مستی برای شیعه نیست، کلماتی مانند مستی و شراب همان عقیده فناء صوفیه است که در قالب کلمات به خورد عوام الناس داده شده است! شیعه را چه به مستی؟ این سخنان برای صوفیه است. چرا اصلا یک مداح باید سخنرانی کند؟ که اینگونه اباطیل را به شیعیان تزریق کند. شعر آن #مومنی که مطربی در لباس مداحی است هم که سراسر صوفی مآبانه و خالی از محتواست. فقط یک ضرب است و بس. تا کجا میخواهید ساکت باشید و مداحان ریشه شعائر و جلسات امام حسین علیه السلام را بزنند؟
.
#محرم۱۴۴۲ #تصوف #مداحی
@BotShenasi