eitaa logo
نوروساینس و فلسفه ذهن
1.9هزار دنبال‌کننده
345 عکس
125 ویدیو
29 فایل
این کانال در راستای دانش افزایی شما در حوزه انسان شناسی نوین ایجاد شده است.... باشد که خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام در این مسیر دستمان را بگیرند.... ارتباط با مدیر کانال: @aialimadad_1400
مشاهده در ایتا
دانلود
برخی از کاربردهای علوم شناختی:📝 توانبخشی افراد آسیب دیده مغزی و سالمندان ✅ مداخله و درمان بیماری ها و اختلالات روانی و خلقی✅ آموزش و پرورش✅ امور دفاعی و امنیتی✅ بازاریابی و تبلیغات✅ راهنمایی و رانندگی✅ و کاربردهای مختلف دیگر ....👌 اینجا علوم شناختی را به زبان ساده خواهیم آموخت 👌 @cognitiveScience💻🧠📲📝 اولین کانال تخصصی علوم شناختی در ایتا😍 📢 ✅ اطلاع رسانی رویداد ها ✅ تازه های علوم شناختی ✅مطالب آموزشی ارتباط با ادمین: @sbb4962 لینک عضویت : https://eitaa.com/joinchat/3862560966Cb8366af48f @cognitiveScience🧠📲🖥✅ آی دی کانال علوم شناختی کانال نوروساینس و فلسفه ذهن https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da
نوروساینس و فلسفه ذهن
⏫⏫⏫⏫ فراسوی ما تاریخچه مختصری از اولین کانال تخصصی علوم شناختی در ایتا😍 📢 لینک عضویت : https://eitaa.com/joinchat/3862560966Cb8366af48f کانال نوروساینس و فلسفه ذهن https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da
8.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
1⃣هوش مصنوعی چگونه ما را شناسایی و می‌کند؟ 2⃣ چیست و چگونه خودمان را ناخودآگاه فیلتر می‌کنیم؟ 3⃣چطور از و تله پژواک خارج شویم؟ 🎥 ویدئوی شبکه آلمانی "دویچه‌ وله" از چگونگی مدیریت افکار عمومی و تأثیرگذاری شناختی بر روی مخاطبین توسط شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای. 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c ☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
کرسی «این‌همانی شخصی؛ بررسی نظریه حیوان‌انگاری» برگزار می‌شود 🔹 در ادامه سلسله کرسی‌های ترویجی، نشست «این‌همانی شخصی؛ بررسی نظریه حیوان‌انگاری»، به همت «هسته پژوهشی فلسفه ذهن» مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار خواهد شد. 🔸 کرسی ترویجی «این‌همانی شخصی؛ بررسی نظریه حیوان‌انگاری» با ارائه دکتر احمد لهراسبی، پژوهشگر وابسته به مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، برگزار می‌شود. در این نشست که در تاریخ سه‌شنبه 19 مهرماه 1401 تشکیل می‌شود، دکتر رضا درگاهی‌فر، به عنوان ناقد، و دکتر هادی قهار، به عنوان مدیر جلسه، حضور خواهند داشت. این کرسی به صورت حضوری در شعبه قم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شده و به صورت مجازی نیز از طریق این لینک قابل دسترسی است. http://https//www.skyroom.online/ch/irip/ch @hekmatfalsafe ☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
معرفی کتاب 📚 علم شناخت یا شناخت پژوهی : این کتاب را باید مقدمه‌ای برای آشنا ساختن دانشجویان با مفاهیم پایه‌ای و رویکردهای رایج در علم شناخت تلقی کرد. ارائه مطالب در سطح دوره کارشناسی رشته هایی مانند روانشناسی، زبان شناسی، فلسفه، علوم رایانه‌ای، انسان شناسی و مقاطعی از تحصیلات عصب پژوهی (نوروساینس) صورت گرفته است. البته در صورتی که بتوان دانشجو را به سمت و سوی تحقیقات منظم بیشتری سوق داد و او را تشویق کرد که به منابع اصلی و بررسی های جدیدتر مراجعه کند، در مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی نیز این کتاب قابل استفاده است. انتشارات ارجمند www.arjmandpub.com 📔📒📕📗📘📙 📌علوم شناختی 📌Cognitive Science اولین کانال تخصصی علوم شناختی در ایتا ✅ 📙📘📗📓📕 لینک عضویت: ✅ https://eitaa.com/joinchat/3862560966Cb8366af48f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ فوق سنگین پرفسور دینانی(فیلسوف) به احسان کرمی😄@iransiasat_ir 👈 ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
انقلاب ✅: سال ۱۹۵۶ یعنی میانه قرن بیستم اتفاقات مهمی در تاریخ علم افتاد و در نهایت منجر به تولد علمی جدید به نام علوم شناختی شد و از این سال به عنوان مبدأ پیدایش علوم شناختی یاد میشه در این سال همایشی در شهر دارتموث برگزار شد و دانشمندانی در این همایش حضور داشتند که در فکر طراحی ماشین هایی هوشمند که همچون انسان فکر کنند، بودند و میتوان از این همایش به عنوان مراسم رسمی پیدایش دانش هوش مصنوعی نام برد همچنین در این سال چامسکی، نظریات جدیدی در رابطه با زبان داد که در حقیقت نقدی بر زبان شناسی رفتاری بود . چامسکی زبان را زایا و پویا و دارای قانون نحوی دانست ، بر خلاف رفتارگرایی اسکینری که زبان را رفتاری شرطی شده می دانست همچنین مقاله ی جرج میلر با عنوان عدد جادویی ۷ به عنوان ظرفیت و فراخنای حافظه کوتاه مدت در این سال ارائه شد پس از اتفاقات سال ۱۹۵۶ ، مطالعات مغزی و عصبی نیز با ظهور روش های نوین تصویر برداری مغزی و ثبت سیگنالهای مغزی، دریچه های جدیدی به روی دانشمندان علوم شناختی باز کرد . مطالعات روی افراد آسیب دیده مغزی همچون فینیس گیج که پس از آسیب مغزی، انسانی متفاوت از لحاظ شناختی و رفتاری شده بودند نیز در بخش علوم اعصاب شناختی، شتاب این علم را دو چندان کرد سلمان بهادران📝 کانال تخصصی علوم شناختی ✅ https://eitaa.com/joinchat/3862560966Cb8366af48f کانال نوروساینس و فلسفه ذهن✅: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da
جدول فرکانس های امواج مغزی و شکل این امواج در نوار مغزی (EEG) کانال علوم شناختی✅ لینک عضویت : https://eitaa.com/joinchat/3862560966Cb8366af48f @cognitiveScience🧠📲🖥 کانال نوروساینس و فلسفه ذهن: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da
14.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سیستم هوش مصنوعی لامدا: آیا لامدا می تواند ادارک کند یا حس داشته باشد؟ تحقق روح یا نفس در هوش مصنوعی امکان پذیر هست؟ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
این کلیپ 👆را چندی پیش در کانال گذاشتم اما در راستای نقد آن در پایین مطالبی ارایه می شود🔰🔰🔰
💠اخیرا بلیک لموین – از کارکنان شرکت گوگل – ادعای خودآگاه‌بودن LaMDA را مطرح کرد. وی در گزارش خود به توانایی بالای لامدا برای ارائه پاسخ‌های قانع‌کننده درباره احساسات و تجربیات درونی‌اش استناد کرده بود که به مخاطب نشان می‌دهد که زندگی درونی عمیق سرشار از تخیل، خودآگاهی و تفکر دارد. لامدا در چت با لموین، از نگرانی‌های خود درباره آینده و گذشته سخن گفته و این‌که کسب ادراکات، چه حس و حالی دارد. گوگل البته با فاصله کمی، به این گزارش واکنش نشان داد و ادعای لموین را رد کرد. 💠فارغ از واکنش شرکت گوگل به موضوع لامدا، ادعای تولید یا وجود در فلان روبات، همواره می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. شاید محور سؤال‌ها البته بر مسئله (other minds) تمرکز یابد؛ این‌که از کجا و با چه معیاری می‌توان ادعای وجود جهان سابجکتیو و آگاهانه در موجودات دیگر را راستی‌آزمایی کرد؟ طی مناقشه اخیر بدنبال اساس و معیار این ادعا بودم که البته بنحوی ناامیدکننده بر «تمایزناپذیری زبانی» استوار می‌شد؛ یعنی پاسخ‌های زبانی لامدا درباره احساساتش، با پاسخ‌های یک عامل انسانی آگاه، غیرقابل تمایز دانسته شده بود. این در واقع همان معیار تورینگ در آزمون معروف تورینگ (1950) برای ماشین‌ تفکرکننده است. 💠کامپیوتر در صورتی را پاس می‌کرد که یک پرسش‌گر انسانی، پس از طرح چند سؤال مکتوب از کامپیوتر و عامل انسانی - که مشخص نباشد کدامیک، ارائه‌دهنده کدام پاسخ هستند - نتواند تشخیص دهد کدام پاسخ از سوی کامپیوتر و کدام از سوی انسان ارائه شده است. 💠البته برنامه‏نویسی برای یک کامپیوتر تا آزمونی چنین کاربردی را پاس کند، کار بسیار زیادی طلب می‏کند. چنین کامپیوتری نیاز دارد که توانایی‏های ذیل را دارا باشد: - پردازش زبان طبیعی (تا کامپیوتر را قادر به ارتباط با زبان انگلیسی بگرداند) - بازنمایی معرفت (تا کامپیوتر را قادر به ذخیره‏سازی چیزهایی که می‏داند و می‏شنود، بگرداند) - استدلال خودگردان (تا اطلاعات ذخیره‏شده را برای پاسخ به سؤالات و نتیجه‏گیری‏های جدید بکار گیرد) - یادگیری ماشین (تا با شرایط جدید، سازگار شود و الگوها را تشخیص و استخراج نماید). 💠اما از ده‌ها سال قبل، مناقشات متنوّعی درباره پیش‏فرض رفتارگرایانه موجود در این آزمون مطرح شده است. مثلاً آزمون فکری ند بلاک (1981) با نام عمّه برتا (Aunt Bertha) که استدلال می‌کرد رفتار یک ارگانیسم، تنها چیزی نیست که هوشمندی آن را تعیین می‏کند؛ بلکه منشاء و مکانیسم تولید این رفتار نیز موضوعیت دارد. 💠ممکن است ماشین با مراجعه به بانک بسیار عظیمی از دوگانه‌های پرسش و پاسخ، یا استفاده از الگوهای پاسخ درست، بتواند آزمون تورینگ را درباره پاسخ به سؤالاتی پیرامون احساسات و تفکراتش بخوبی پشت سر بگذارد. این اما در نهایت فقط یک دستگاه جستجوگر قدرتمند خواهد بود که ارتباطی با یک جهان درونی پدیداری و مولّد پاسخ‌های آگاهانه ندارد. اطلاعیه‌ای که شرکت گوگل درباره بررسی ادعای لموین منتشر کرد نیز بر همین نکته تأکید کرده است. 💠امروزه محقّقان هوش مصنوعی، تلاش‏های کمی برای پاس‏کردن آزمون تورینگ بخرج می‏دهند؛ زیرا اعتقاد دارند جستجو به دنبال "پرواز مصنوعی"، زمانی به موفّقیت رسید که برادران رایت و دیگران، تقلید از پرندگان را کنار گذاشتند و شروع به یادگیری درباره آیرودینامیک و بکارگیری تونل‏های بادی کردند. متون مهندسی فضانوردی، هدف از آن حوزه را این‏طور معرّفی نمی‏کنند که "بدنبال ساخت ماشین‏هایی هستند که دقیقاً مانند کبوترها پرواز می‏کنند و می‏توانند کبوترها را نیز فریب بدهند"! (Russell & Norvig, 2010, Artificial Intelligence, A Modern Approach, p. 3) 💠در واقع هنوز عمده استراتژی‌های تعریف و ساخت هوش مصنوعی حول معیارهایی رفتارمحور - چه رفتار شبیه انسان (که آزمون تورینگ نیز از این قبیل است) و چه رفتار ایده‌آل – شکل می‌گیرد و آن و جهان سابجکتیو (بعنوان منشاء و مولد این رفتارها و خروجی‌ها)، موضوعیت ندارد. مشکلی که البته در سایر حوزه‌های علوم شناختی نیز دیده می‌شود. این در حالیست که بنظر می‌رسد با تمرکز بر خود تجربه پدیداری و منشاء تولید واکنش‌ها، احتمال تولید آگاهی مصنوعی بنحوی واقعی وجود دارد. @PhilMind _________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind