🔶ماجرای بازاریابی شبکه ای در ایران به #شرکت_های_هرمی یا به اصطلاح «#گلدکوئست» بر می گردد؛ شرکت های بی نام و نشانی که از مردم دعوت می کردند تا با خرید چند کاغذ بی اعتبار وارد شبکه شوند و دیگران را نیز به این کار تشویق کنند.
🔷بعدها پای کالاهای لوکس نیز به این برنامه ها باز شد تا اینکه بعد از مدتی، غیر شرعی و غیرقانونی بودن این شرکتهای بی نام و نشان بر سر زبان ها افتاد و چیزی نگذشت که اعضا بعد از مدتی پی به کلاهی که سرشان رفته بود بردند، ولی خیلی دیر شده بود.
💢شیوه بازاریابی شبکه ای در ایران تمام نشد بلکه بهانه ای شد تا هر بار یک سری شرکت قد علم کنند و این بار خودشان در وهله اول ضد «گلدکوئست» حرف بزنند و دوباره جذب عضو کنند. از ایراداتی که به شرکت های هرمی و گلدکوئستی وارد بود رسیدن سرشاخه های آنها به خارج از کشور و فروش اقلام لوکس و استفاده نشدنی بود.
📖کتاب #گنج_بی_رنج به قلم #علی_سبحانی_ثابت
#نتورک
#معرفی_کتاب
#بازاریابی_شبکه_ای
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
48.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سرزمین بی ملت!
🔶۱۴ مه ۱۹۴۸ حدود ۷۲۵ هزار عرب فلسطینی در طول جنگ اعراب و اسرائیل ، خانههای خود را به مقصدی نا کجا ترک کردند؛ فراری اجباری در مسیر #صحرای_سینا . اخراجی به ظاهر متمدنانه از خانه و کاشانه خود. جابهجایی وسیع فلسطینیان بخش جداییناپذیر از ایده بنیانگذاران اسرائیل برای آینده این سرزمین بوده که دولت #بریتانیا در دهه 1890 طرح ریزی کرده و با پشتیبانی برخی کشور ها به مرحله عمل رسیده است...
#شابک
#اسرائیل
#فلسطین
#صهیونیسم
#معرفی_کتاب
#مقاله_تصویری
#کانون_اندیشه_جوان
#محمد_امیر_شیخ_نوری
#صهیونیسم_و_نقد_تاریخ_نگاری_معاصر_غرب
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰سرزمین بی ملت! 🔶۱۴ مه ۱۹۴۸ حدود ۷۲۵ هزار عرب فلسطینی در طول جنگ اعراب و اسرائیل ، خانههای خود را
سرزمین بی ملت.mp3
3.01M
🎧 صوت کلیپ «سرزمین بی ملت!» را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
1.لذات #حسی: لذت غذا خوردن، لذت #شهوت،لذت داشتن ثروت، لذت دیدن مناظر زیبا، ارضای غریزه #جنسی، لذت فرزندداری، لذت شهرت، لذت ثروت و قدرت.
۲. لذات #خیالی: مثل لذتی که برای یک جوان در پیروزی بازی فوتبال به دست می آید. لذت موسیقی، لذت #هنر ، زیبایی #شعر، لذت بازی و سرگرمی، لذت شادی. این لذات بالاتر از لذات حسی است. لذا می بینیم جوانمان لذات حسی را رها می کند و سختی ها و خطرهای #فوتبال را تحمل می کند و فوتبال بازی می کند.
۳. لذات #عقلی : مثل لذت فهم و علم وكشف عقلی. لذاتی که مناسب با طبع انسان و مناسب با کمال او باشد. این لذات نیز بالاتر از لذات حسی و خیالی است.
۴. لذات #قلبی و #معنوی: لذاتی که با روح انسان در ارتباط است. نظیر لذت ترک لذت، ترک خشم، ترک #گناه، ترک #انتقام، ترک عادت، لذت محبت، لذت خدمت به دیگران و ... .
لذت معنوی، عمیق تر و جذاب تر و ماندگارتر از لذات حسی، خیالی و عقلی است.
نظیر آنچه آیت الله #بهجت از عارفان دوران ما می گوید: « اگر سلاطین عالم می دانستند که در عبادت خدا چه لذتی هست هیچ گاه دنبال لذات مادی و دنیوی نمی رفتند.»
💢آنچه که در متون #عرفانی و اسلامی در این باره بر آن تاکید شده، دو نکته کلیدی است:
اول اینکه لذات معنوی در برابر لذات معنوی به شمار نمیرود بلکه برخی لذات نظیر جسمی و جنسی، تصور میکنم لذت دارند در حالی که چنین نیست. دومین نکته کلیدی اینکه اگر از خیر لذات طبقه پایین عبور کنی، به لذات طبقه بالا نائل خواهی شد. همچنین اگر انسان برای نیل به لذات معنوی و عرفانی از لذات حسی، خیالی و عقلی بگذرد، قطعا به آن خواهد رسید و اگر روزمره کند دیگر سراغ لذات حسی و جنسی و جسمی نخواهد رفت.
📖کتاب #دست_به_گریبان_عشق به کوشش #مسلم_گریوانی
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔶 #غیرت دینی به این معناست که انسان مسلمان اهمیت خاصی درباره کیان اسلام و آنچه بدان مربوط می شود داشته باشد با تمام توان در اثبات و اجرای آن بکوشد و از کوچکترین خدشه و تعرضی نسبت به آن جلوگیری کند. منظور از غیرت دینی، ایــن است که انسان در برابر تخلفاتی که از مسیر حق و #عدالت و احکام الهــی مـی شــود، خاموش ننشیند و بی تفاوت از کنار آنها نگذرد؛ بلکه تخلف هرچه شدیدتر باشد، جوش و خروش او بیشتر گردد.
🔷منظور از #سینما غیرت سینمایی است که یکی از حریم های شرعی، اخلاقی عرفی یا انسانی را پاس میدارد و حاضر نیست به هیچ قیمتی و به بهانه های مختلف #فرم و #محتوا از خطوط قرمز این حریم ها عبور کند این سینما خود را مقید و متعهد به مراعات ضوابط مختص هر یک از این حریم ها میداند و در برابر تسامح ها و تساهل های رایج در آثار سینمایی در مورد این حریم ها کوتاه نمی آید، بلکه موضع گیری دغدغهمند، بابرنامه و فعالانه _از نوع کنشی و واکنشی _ دارد.
📖کتاب #سینمای_غیرت به قلم #محمد_حسن#شاهنگی
#ژانر
#غرور_ملی
#دفاع_مقدس
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔶 #کمپانی_هند_شرقی نماینده #انگلستان در #استعمار هندوستان بود که البته ایرانی ها هم در زمان صفویه، از شر این کمپانی در امان نبودند. کمپانی توسط تاجران انگلیسی و از دوران #مرکانتیلیسم تشکیل شده بود و اداره می شد. آنها به دنبال آن بودند که کالاهای گران قیمتی چون ،فلفل ،میخک ،دارچین جوز هندی، ابریشم ،پنبه چای و قهوه را از این مناطق به کمترین قیمت تهیه و با انتقال آنها به #اروپا سود سرشاری کسب کنند.
🔷 این تجار برای اینکه بتوانند تجارت آسان تری داشته باشند با استفاده از قوای نظامی و همچنین تحریک #مهاراجه های هند و علیه مسلمانان #گورکانی که تا آن زمان بر #هندوستان حاکم بودند، توانستند مسلمانان را از مناطق جنوبی هندوستان به عقب برانند و این آغازی شد بر تعطیلی راه زمینی ابریشم.
💢انگلیس ها با کنشهای اختلاف افکنانه کمپانی هند شرقی مسیر تجارت را از زمین به دریا تغییر دادند و حاکم بلامنازع تجارت دنیا شدند تجارتی که از آن روز تا به امروز با ناامن سازی مسیر تجارت زمینی در حوزه #غرب_آسیا با مخاطره مواجه و رفته رفته به تعطیلی کشیده شد.
📖کتاب #افسانه_بازار_آزاد به کوشش #حمید_رضا_مقصودی
#ملکه
#بریتانیا
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔷شعر فارسی مهمترین رسانه هنری و ادبی تاریخ فرهنگ ایران بوده است و امروزه حتی با وجود رسانه های حقیقی و مجازی متنوع و گسترده هنوز هم شعر از کاراترین رسانه های اجتماعی محسوب میشود. شعر نو را مهمترین میراث انقلاب ادبی در دوره نهضت مشروطه یا اندکی قبل و بعد از آن میدانیم.
🔶از سویی شعر و اوضاع اجتماعی و سیاسی به شدت بریکدیگر تأثیر می گذارند و از هم تأثیر می پذیرند، این امر به خصوص راجع به شعر نو که خاستگاه و رشدگاه آن اجتماع ملتهب ایران اواخر دوره قاجار و سپس سالهای پرآشوب سلسله پهلوی و پس از آن در دوره پرفراز و نشیب نظام اسلامی حاضر بوده و هست، بیشتر به چشم می آید.
💢از سوی دیگر ادبیات و شعر به عنوان مفهومی مستقل و قائم به ذات خود فارغ از فرامتنهای اجتماعی و سیاسی دارای کنش و واکنشهای درون متنی است که در تعامل با فرامتنها موجب شکل گیری و نسج و تکامل جریانات ادبی و شعری می شود.
📖کتاب #کمی_از_آن_همه_سادگی به قلم #حمید_رضا_شکارسری در چهار فصل که عبارتند از: تعریف شعر، زمینه ها و علل پیدایش شعر نو ، مشخصات و ویژگی های شعر نو، جریان شناسی شعر نو به شکل فشرده ای به تاریخچه شعر نو در ایران پرداخته است.
#شعر
#شعر_نو
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
21.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰فصل جدید معرکه با محوریت زنان
⏪ در رسانه های کانون اندیشه جوان
🔴 هر یکشنبه
#زن
#معرکه
#حجاب
#خانواده
#فمنیسم
#جنسیت
#الگوی_زنانه
#هویت_زنانه
#الگوی_خانواده
#چالش_جمعیت
#زیست_عفیفانه
#کنشگری_اجتماعی
#لایحه_عفاف_و_حجاب
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام درسگفتار فلسفه های مضاف
🔶مسئله فلسفه های مضاف بیش از بیست سال است که مسئله محافل علمیِ دانشگاهی و حوزوی جامعه ما در توجه به علم و جهان جدید میباشد. تاثیر و حضور نگرش اسلامی و ارزش های دینی و بومی در علم و جهان جدید و نسبت این امور با انسان مسلمان ایرانی دغدغه فلسفه های مضاف را در متن تتبعات اهالی علم در این سرزمین قرار داده است.
🔷اینکه فلسفه و حکمت مطلق به عنوان میراث کلان معرفتی انسان مسلمان ایرانی در مواجهه با جهان و زندگی، بر علوم و امور جهان جدید همچون علم حقوق، علم جامعهشناسی، علم روانشناسی، علم فیزیک، علم پزشکی، تکنولوژی و… تاثیر اساسی گذاشته و معنا و جهت آنها را مطابق با فضای خویش هدایت نماید امری است که از رهگذر حوزهای به نام فلسفه های مضاف رقم میخورد.
🔸فلسفههای مضاف توسط اساتید و پژوهشگران مختلف دانشگاهی و حوزوی و براساس مشربهای مختلف فکری مورد بحث و بررسی و تبیین قرار گرفته است اما هیچگاه تاملی جامع به اقسام رویکردهای موجود و موثر به فلسفه های مضاف و کارکردها و ثمراتی که این حوزه مطالعاتی تا کنون بر عرصه علمی جامعه ایرانی داشته است از جمله امور انجام ناشده ای است که ضرورت معین شدن وضعیت این حوزه مطالعاتی و تحقیقی و ادامه حیات موثر آن در عرصه علمی را ایجاب مینماید.
🔹بدین منظور، یکی از آثار جامع که براساس نگاهی غنی به حکمت اسلامی در حوزه فلسفه های مضاف در دوره اخیر نگاشته شده کتاب فلسفه های مضاف اثر آیت الله علی اکبر رشاد میباشد.
💢از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با تاثیرات عینی و مشخصِ نگاه به فلسفه های مضاف در عرصههای مختلف علمی؛ دوره «فلسفه های مضاف» را با حضور رمضان علیتبار فیروزجائی طی ۸ جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد.
👤درباره استاد: رمضان علی تبار فیروزجائی، عضو هیئت علمی و دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💠رمضان علیتبار فیروزجائی دانش آموخته حوزه علمیه قم و فارغ التحصیل سطح ۴ کلام اسلامی از موسسه آموزش عالی امام صادق (ع) و کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه قم است. حوزه تخصص و تمحّض اصلی ایشان فلسفه و کلام اسلامی، معرفت شناسی دینی، فلسفه دین، منطق فهم دین و منطق علوم انسانی اسلامی است. علاوه بر تدریس در دانشگاه و حوزه، ایشان آثار علمی متعدد از جمله کتاب و مقالات نگاشته اند که از مهمترین آن، کتاب «مبانی کلامی فهم دین» برگزیده کتاب سال حوزه است.
📌محورهای دوره:
۱-پیشینه فلسفه مضاف
۲-تعریفها و تلقیها از فلسفه مضاف
۳-نقش فلسفه مضاف در تولید علم
۴-انواع فلسفه های مضاف و تفاوت های آنها
۵-نسبت و مناسبات فلسفه های مضاف با فلسفه مطلق
۶-معیار دینی و الهی بودن فلسفه مطلق و فلسفه های مضاف
♨️هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزارتومان.
💯تخفیفات:
🔻برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: ۱۰۰ هزار تومان
🔻شرکت در یکی از دوره های جاری کانون: ۱۰۰ هزار تومان
🔻ثبت نام به صورت گروهی(۳نفر یا بیشتر): ۱۰۰ هزار تومان
🗓شروع جلسات از ۲۱ آبان ۱۴۰۲ یکشنبه هر هفته ساعت ۱۳ الی ۱۵
📞 پشتیبانی: ۰۹۱۲۰۶۵۶۴۴۷
📜علاقهمندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق سایت کانون اندیشه جوان اقدام به ثبت نام نمایند.
🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%81/
#حکمت
#فلسفه
#درسگفتار
#دوره_آموزشی
#علوم_انسانی
#علی_اکبر_رشاد
#فلسفه_اسلامی
#حکمت_اسلامی
#حوزه_های_علمیه
#فلسفه_های_مضاف
#کانون_اندیشه_جوان
#رمضان_علی_تبار_فیروزجائی
📌@canoon_org
🔰زن و تغییر اجتماعی : کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان
🎞فیلم کامل نشست معرکه با موضوع «زن و تغییر اجتماعی: کنشگری جنبشی _ اجتماعیِ زنان»
🔷این نشست با حضور بهاره آروین «عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس» و علیرضا بلیغ «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار شد.
🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید.
#زن
#زنان
#معرکه
#اجتماع
#بهاره_آروین
#علیرضا_بلیغ
#تغییر_اجتماعی
#کنشگری_جنبشی
#کنشگری_اجتماعی
📌@canoon_org