eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
✅لیست اندیشکده های حوزه فرهنگی و اجتماعی 🔹اندیشکده یا کانون تفکر یا اتاق فکر به سازمان، مؤسسه، شرکت یا گروهی گفته می‌شود که کار هدایت پژوهش را انجام می‌دهند و درگیر مسائل مختلفی چون سیاستگذاری‌های اجتماعی، راهبرد سیاسی، اقتصادی، علمی، یا موضوعات مربوط به فناوری یا سیاست‌های تجاری یا حتی توصیه‌های نظامی هستند. | 🆔 @Cultural_governance
سلام علیکم .وقت بخیر . چند نکته راجع به نقد آقای آراسته👇👇👇 ۱. این جمله اساسا غلطه👈 اینکه آدم مخاطبش رو درب و داغون ببینه بعد جلوش سر خم کند ! یه تناقض محضه! مگه میشه آدم چیزی رو سراپا عیب ببیند بعد بخاطر عظمت و ابهت آن سر تعظیم فرود بیاورد؟! پس جناب آراسته قبل از اینکه بنشینید ادبیات این سرود رو کالبد شکافی کنید ، نگاهی به جمله مذکور خودتون داشته باشید! 🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃🍃〰🍃🍃〰🍃 ۲.این سرود با کمترین امکانات از دل استعدادهای هنری و رسانه ای یک استان بیرون آمده است .طبیعتا بخشی از مضامین اون میتونه از نمادها و شخصیتهای بومی همون استان انتخاب شود و هیچ اشکالی هم ندارد که اسم ایت الله بهجت در ان اورده شود .این دست مضامین برای بچه های آنجا کاملا ملموس، اشنا و بدون ابهام است. من گیلانی نیستم ولی پنج سال گیلان زندگی کردم و فرهنگ بومی آنجا را به خوبی میشناسم. 🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃 ۳.در عبارت نسل غیور به جامانده هم نقدی وارد نیست زیرا به جامانده رو میتوان از زوایای متفاوتی معنا کرد .چون شعر از زبان کودکان است ،خطاب به امام زمان می گویند آقا تو محاسبات خودتون ما رو هم حساب کنید، مبادا جامون بگذارید! بزرگترامون که روی ما حساب نمیکنند ، ولی میدونیم که شما ما رو جا نمیگذارید ! 🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃 ۴.چه نیکوست به این بهانه نگاهی به اشعار لالایی گونه حضرت زهرا س خطاب به حسنین ع داشته باشیم:👇👇👇 أَشبه أَباک یا حَسَنُ         وَاخْلَعْ عَن الْحقِّ الرَّسَنَ وَاعْبُد الهاً ذَا الْمِنَنِ          وَلاتُوالِ ذَالْاحَن «حسن جان! مانند پدرت علی(ع) باش و ریسمان از گردن حق بردار. خدای احسان کننده را پرستش کن و با افراد دشمن و کینه‌توز دوستی مکن»! و آن‌گاه که امام حسین(ع) را بر روی دست نوازش می‌داد می‌فرمود:   أنتَ شبیهٌ بِأبی        لَستَ شَبِیهاً بِعَلیّ «حسین جان تو به پدرم رسول‌الله(ص) شباهت داری و به پدرت علی(ع) شبیه نیستی》 👆👆👆 آیا در این اشعار بچه کوچک تصوری از رشادتهای پدرش در احیای حق دارد؟ آیا شباهت امام حسین ع و جدش فقط از بعد ظاهری است یا تشابه بین ظهور رسالت پیامبرص در اوج جهالت زمانه و قیام امام حسین ع در اوج جولان طاغوت هم میتونسته مراد خانم حضرت زهرا س باشه؟ چه لزومی دارد حضرت زهرا س از این مضامین آرمانی برای یک کودک بگوید؟ دقیقا به همان دلیل بعد مهم هویت بخشی به کودکان است که باید از دوران جنینی برای آنها این مفاهیم جا بیافتد. این همان حس کرامت و خود ارزشمندی و اصالت دینی و ربوبی است که باید از ابتدا در کودک نهادینه کرد. 🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃 ۵. آقای آراسته در جای دیگری به تمام نشدن کار میرزا کوچک خان گیر داده اید . مگر مرحوم میرزا باید همه ی روسها را از کشور بیرون می انداخت تا قیامش کامل شود؟! اگر این نگاه درست باشد پس العیاذ بالله قیام امام حسین ع هم از بعد ظاهری ناتمام ماند زیرا خود و یارانشان شهید شدند و خانواده شون به اسارت برده شدند! بنابراین نیازی نیست اینقدر ظاهرگرایانه در الفاظ این سرود خرد شد و خرده گرفت! 🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃 ۶. روشن کردن جرقه علی بن مهزیار در ذهن مخاطب یاد اور این نکته است که لزوما یاران امام زمان عج، افراد پر اِهُنّ و تُلُپی نیستند بلکه افرادی عادی ولی بسیار مخلص هستند پس شماها هم می تونید به این درجه برسید. 🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃〰🍃 ۷. اما در مورد عبارت عهد میبندم روزی لازمت بشم، نقل گفتگوی چوپان با خداست که موسی ع از او ایراد میگرفت : ای فدای تو همه بزهای من ای به یادت هی هی و هی های من  زین نمط بیهوده می گفت آن شبان گفت موسا با کی استت ای فلان ؟!  گفت موسا های خیره سر شدی ! خود مسلمان ناشده کافر شدی  این چه ژاژ است این چه کفر است و فشار پنبه ای اندر دهان خود فشار... وحی آمد سوی موسی از خدا ـ بنده ی ما را زما کردی جدا ؟ هر کسی را سیرتی بنهاده ایم هر کسی را اصطلاحی داده ایم... اون دستی که این کوکان پاک به نشانه عهد و پیمان بلند میکنند تکمیل کننده معنای شعر آن است . دستی که بعضی از بزرگترها، موقع پست و مقام به نشانه سوگند وفاداری بلند کردند و بعد ها، با همان دست بر دهان مردم کوبیدند. هیچ اشکالی ندارد که فارغ از ادبیات خشک مرسوم یه بچه یا یه بزرگسال با امام زمانش حرف بزند . اصلا همین بی آلایش بودن الفاظ سرود است که در میان کودکان و نوجوانان کشور اقیانوسی مواج از عشق به امام زمان عج بپا کرده است. در پایان متذکر می شوم که همه چیز این سرود به دل امام زمان عج نشسته و امضای امام عج پاش خورده وگرنه این همه دل عاشق از هر حزب و جناحی را به دنبال خود نمی کشید ، حالا چه آقای آراسته خوشش بیاید و چه نیاید . مهم اینه که این سرود خیلی آراسته به دل فرمانده نشسته. 🤲سلام و درود خدا بر فرمانده🤲
هاتف اصلاح ساختار (1).pdf
19.52M
🔰نشریه هاتف چهار 🌱موضوع: اصلاح ساختار های فرهنگی کشور 📌گفت وگو با صاحب نظران حوزه های مختلف در باب ✅بازسازی ساختار و عقلانیت فرهنگی. ✅منبر به مثابه رسانه دین؛ گشایش و فروبست ها. ✅تعدد نهادهای فرهنگی فرصت یا تهدید. ✅از حکمرانی فرهنگی تا عملیات فرهنگی. ✅ماهیت و فرآیند تحول شورا. 🆔 @Cultural_governance
♨️ دوره‌های در حال ثبت نام ۱. دوره طرح ولایت 📝 ثبت نام👇 🌐 https://maab.iki.ac.ir/node/1722 ۲. دوره طرح ولایت 📝 ثبت نام👇 🌐 tvelayat.ir ۳. دوره حوزه‌های علمیه 📝 ثبت نام👇 🌐 login.ismc.ir ۴. دوره طرح ولایت 📝 ثبت نام👇 🌐 esfv.ir ۵. دوره طرح ولایت سراسر کشور 📝 ثبت نام👇 🌐 hamzevasl.ir 🔰 مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پیام رسان‌های ایرانی: 🆔 @maab_iki @ENOEnsani
🌱چالش خواب آرام 🔸مقام معظم رهبری در اولین دیدار با دولت اقای رییسی مساله بازسازی ساختارهای فرهنگی را مطرح کردند. بی شک رسالت 53 سازمان حوزه رسمی فرهنگ و120 نهاد مدعی در این فراخوان عمومی این است که با تولیدفکر، طراحی مدل، گفتمان سازی و اجراسازی سیاست های نهایی قدمی در این راستا بگذارند. 🔸اما مساله قابل توجه در این موضوع بی توجهی یا کم توجهی اکثر سازمان های فرهنگی است که برای این فرمایش مهم در حد یک اداره کوچک، ساختاری جهت اقدام و کنشگری در ان سازمان کذایی گنجانیده و یا ایجاد نکرده اند. 🔸این مساله شاید دهها علت داشته باشد که چرا سازمان های فرهنگی در این راستا اقدامی نمیکنند. از این علت ها میتواند موارد زیر باشد: 🔺نداشتن نگرش از وضعیت نامطلوب فرهنگ در تمامی لایه ها 🔺سبک زندگی کارمندی و تنبلی فکری و عملیاتی نیروهای انسانی 🔺مطلوب دانستن عملکرد خود و وضعیت کنونی مخاطبین فرهنگی 🔺نداشتن ذهنتیت،شیوه و چگونگی اصلاح ساختارهای کلان فرهنگی 🔺سطحی بودن دانش اکثر پرسنل سازمان های فرهنگی 🔖به نظر شما چه علت های دیگری وجود دارد که سازمانها و نخبگان فرهنگی به این مساله نمی پردازند؟ در لایه تولید فکر موانع اولیه چیست و در لایه اجرایی چه موانعی باعث انصراف می شود؟ شما میتوانید پاسخ های خود را به ادمین کانال ارسال نمایید. | 🆔 @Cultural_governance
🌱معرفی مراکز فعال در حوزه بازسازی ساختارهای فرهنگی 🔖اسم مرکز: شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔹ادرس: 🌐https://sccr.ir/main 🔖اسم مرکز: هاتف 🔹ادرس: 🌐https://www.instagram.com/hatefmag 🌐️https://ble.ir/1400 🔖اسم مرکز:پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔹ادرس: 🌐instagram.com/iict.ac.ir 🌐https://iict.ac.ir/ 🌐@iictchannel 🔖اسم مرکز:مرکز راهبردی فرهنگ و رسانه 🔹ادرس: 🌐https://sccmedia.ir/ 🌐https://www.instagram.com/sccmedia.ir/ ⭕️اگر مجموعه را در زمینه بازسازی ساختارهای فرهنگی میشناسند به کانال معرفی نمایند تا در ویرایش ها به این کپشن اضافه شود 🆔 @Cultural_governance
تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی انگلیس.pdf
211.7K
🔰مجموعه جزوات حکمرانی فرهنگی 🌱موضوع: تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی انگلیس ✍️نویسنده : سیدعلی شاه‌صاحبی 🆔 @social_governance