eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ کی‌پاپ و بیلی آیلیش، محبوب‌ترین سلبریتی‌های دختران نوجوان ایرانی ❌ علی پورمؤمن، مستندسازی که در حال ساخت مستندی با موضوع هویت دختران نوجوان است، به خبرنگار جنس اول گفت: 🔰 برای پژوهش این مستند با ۳۰۰ دختر نوجوان از سراسر ایران مصاحبه داشتیم که نتایج جالبی از آن به دست آمد. یکی از این نتایج، سلبریتی مورد علاقه این دختران بود. 🔻گروه‌های کی‌پاپ و بیلی آیلیش با اختلاف از دیگر سلبریتی‌ها از جمله سلبریتی‌های ایرانی، در صدر محبوبیت قرار داشتند. 🔻البته نکته قابل توجه در این پژوهش این بود که ۳۸ درصد دختران گفته بودند به هیچ فرد مشهوری علاقه ندارند و ۱۲ درصد هم به افراد مشهور مذهبی علاقه داشتند. 🔻در این پژوهش، تتلو، شهاب حسینی و محمدرضا گلزار هر کدام کمتر از ۴ رای داشتند. 🆔@cultural_governance
🔴سلبریتی یک رسانه است و نیاز به وضع مقررات دارد 🎤مجید سلیمانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: 🔸 را به عنوان یک شخص نمی‌فهمم. سلبریتی، یک رسانه جدید است. ما برای رسانه‌های جمعی و مطبوعات و ... قوانینی تعیین کرده‌ایم. در مورد سلبریتی‌ها نیز باید به همین سمت برویم. 🔸در جهان، کنترل سلبریتی‌ها بر عهده شرکت‌های فراملی است. یعنی سلبریتی‌ها وارد قرارداد با شرکت‌ها می‌شوند و کلیه رفتارها و مواضعشان براساس یک رویکرد تجاری تعیین می‌شود. در ایران هم این کنترل صورت می‌گیرد اما نه از داخل کشور! یعنی سلبریتی‌ها به علت تعهدات یا زندگی در غرب مجبورند قواعدی را رعایت کنند، اما این‌ها قواعد ما نیستند. | | 🆔@cultural_governance
☑️مجموعه یادداشت های سایت مجله ترجمان با موضوع سلبریتی 📌ابداع سلبریتی: تاریخی متفاوت از عرصۀ عمومی مدرن 🌐tarjomaan.com/barresi_ketab/8671 📌چطور چیزها مشهور، محبوب یا پرطرفدار می‌شود؟ 🌐tarjomaan.com/barresi_ketab/8496/ 📌۱۵۰ سال است می‌خواهیم بدانیم سلبریتی‌ها چطور سلبریتی شدند 🌐tarjomaan.com/barresi_ketab/9476 📌سلبریتی‌ها چه فرقی با آدم‌های مشهور دارند؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/9537 📌دور نگه‌داشتن سلبریتی‌ها از سیاست یکی از وظایف شهروندی ماست 🌐tarjomaan.com/neveshtar/9220 📌آیا سلبریتی‌شدن نویسندگان ادبی را از اعتبار می‌اندازد؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/10075 📌سلبریتی‌ها به چه درد می‌خورند؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/7250 📌کیم کارداشیان: محبوب‌ترین منفور جهان 🌐tarjomaan.com/neveshtar/10033 📌آیا در دنیای آدم‌های مشهور شایسته‌سالاری حکم‌فرماست؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/9438 📌پرونده: آینشتاین چطور سلبریتی شد؟ 🌐tarjomaan.com/report/9365 📌سلبریتی‌ها چگونه در سیاست پیروز شدند؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/10187 🔸یازدهمین فصلنامۀ ترجمان با پرونده‌ای دربارۀ «فرهنگ سلبریتی» 🌐tarjomaan.com/news/9436 | | 🆔@cultural_governance
📍 ✅پیشنهاد دانلود 🔻با توجه به نیاز وافر یک جامعه‌ی پویا و کارآمد به الگو و نقش مهم و تأثیرگذار سلبریتی‌ها در هویت‌بخشی به جامعه و جامعه‌سازی در هفتمین شماره از نشریه تخصصی «خردورزی» قصد داریم از دریچه‌ای متفاوت به آسیب‌ها و چالش‌های «پدیده سلبریتیسم» بپردازیم و ارتباط آن را با مسائلی مانند شهرت، اسوه، پیشوا و پیشرو تبیین نماییم. 🔻در این شماره از نشریه، مفهوم سلبریتی را از خاستگاهی انتزاعی به یک جهان‌بینی عینی و در جایگاه مقایسه با شأنیت اسوه‌پذیری قرار داده‌ایم و به موضوعاتی مانند: 🔻 بازنمایی تاثیر و تاثرات شهرت مجازی در سبک زندگی اجتماعی، تأثیر رسانه بر بروز بزهکاری در جامعه با تأکید بر نقش سلبریتی‌ها، سلبریتیزه شدن روشنفکران، میکروسلبریتی‌ها و خودبرندسازی، نسبت‌شناسی الگو در رسانه‌ی توحیدی و غیرتوحیدی، سلبریتیسم و بازتولید نیاز کاذب در نظام سرمایه‌داری، درنگی در چرایی فرهنگ شدنِ شهرت در دوران کنونی، بررسی نقاط اشتراک و افتراق سلبریتی‌ها، رهبران فکری و روشنفکران و… می‌پردازیم. لینک شماره هفتم خردورزی: 🌐fekrat.net/?p=4384 | | 🆔 @cultural_governance
اولویتهای پژوهشی کشور-۱۴۰۱-۱۴۰۵.pdf
1.32M
اولویت های پژوهشی کشور در افق ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ 🆔@cultural_governance
‍ ⚔ سین سلبریتی و شین شهید 💢 هر آن‌چه از خصائل رذیله در سلبریتی‌های لیبرال وجود دارد و هر روز در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی ظهور و بروز پیدا می‌کند، به صورت تمام و کمال مقابل خصائل پاکی است که از شهدا دیده‌ایم. این قاعده هیچ استثنایی ندارد؛ از سلبریتی‌های جهانی گرفته تا نمونه‌های دست چندم وطنی!!! ⭕️ سلبریتی‌ها همیشه طلبکار جامعه و مردم هستند، اما شهدا همیشه خود را بدهکار می‌دانستند. ⭕️ سلبریتی‌ها همواره تمایل به خودنمایی دارند، اما رهروان راه شهدا در خفا جهاد می‌کنند. ⭕️ سلبریتی‌ها مقطعی حضور دارند، اما رهروان شهدا استمرار عمل در کار خیر دارند. ⭕️ غرب‌زدگی در اعمال و رفتار سلبریتی‌ها موج می‌زند و خود باختگی تمام وجودشان را فرا گرفته اما شهدا همیشه باور داشتند که ما می‌توانیم و ثابت کردند که می‌توانیم. ⭕️ سلبریتی‌ها اهل تظاهر و دورویی هستند اما شهدا آن‌چنان در خلوت هستند که در جلوت می‌نمایند و چه بسا با تقواتر. 📍سلبریتی زندگی لاکچری را برای خود انتخاب کرده است اما شهید در قناعت و سادگی می‌زیستد. 📍سلبریتی زندگی تعفن‌برانگیز تفردگرایانه و تنها را انتخاب کرده است اما شهدا همواره خانواده‌دوست بودند. 📌 از این دست تفاوت‌ها بسیار است. اگر قرار باشد خصائل تاریک سلبریتی‌ها را برشمریم و در مقابل، آن‌چه که در زندگی نورانی شهداست را بیان کنیم، باید هزاران خط بنویسیم تا شاید حق مطلب تمام و کمال ادا شود. 📌 اما برای وصف این دوگانگی به اجمال می‌توان گفت جهان شهدا جهانی نیست که برآمده از لذات راست مدرن و یا حتی چپ مدرن باشد؛ حتی در جنگ و مبارزه که امری سخت به نظر می‌رسد، نیز این چنین است. در ایدئولوژی چپ، مبارزه، خود یک لذت بود و خیلی از اعضای سازمان مجاهدین به این علت، اسلام را کنار گذاشتند که مبارزه را محدود به شرایطی خاص می‌کرد، در واقع مبارزه را مقدم بر کلام الله دانستند و خدا را با مبارزه منطبق کردند نه مبارزه را با کلام وحی همراه! اسلام، مبارزه برای مبارزه را حجاب قلب و حرام می‌داند. 🔻 بگذریم، از اصل مطلب دور نشویم. علوم انسانی غرب نمی‌تواند انسان ترازی بپروراند که مانند شهدای ما زندگی کند، زیرا سبک زندگی لیبرالی در نهایت به ترویج شیوه زیست سلبریتی‌ها می‌رسد که از لحاظ کیفیت زیست، به هیچ‌وجه در طراز شهدا نیستند. ✴️ اسلام هیچ قرابتی با انسان طراز مدرن ندارد و مدرنیته از پرورش کسی در طراز و کیفیت مسلمانانی همچون شهدای انقلاب از ابتدا تاکنون، عاجز است. 🔻 اگر مذهبی‌هایی هستیم که سلبریتی‌گونه زندگی می‌کنیم، باید در اعتقادات خودمان تجدیدنظر کنیم، چرا که یک سرزمین دو پادشاه ندارد. سرزمین قلب وجود انسان نمی‌تواند هم خدا را دوست بدارد و هم شیطان را! 🔻 انسان‌های مذهبی‌ای که مثل سلبریتی‌ها، زندگی تجمل گرایانه دارند و با ماشین‌های شاسی بلند در محله‌های فقیرنشین و یا در برابر چشم گرسنگان شهر مانور تجمل می‌دهند، باید صفت مذهبی بودن را از خود کنار بزنند. ✴️ انسان‌های مذهبی که در روزهای کرونایی و سیل و زلزله وقتی می‌خواهند به انسان فقیری کمک مالی و یا غذایی بکنند، تمام شهر را خبردار می‌کنند و کرامت فرد را زیر پا می‌گذارند، صفت مذهبی بودن را باید از خود بردارند. ⭕️ دروغ گفتن، ریا کردن، تحقیر کردن انسان مسلمان، تهمت زدن، غیبت کردن، مال حرام خوردن، ارتباط نامشروع با نامحرم و ... همگی از صفات سلبریتی‌هاست و با آن‌ها نمی‌توان مذهبی بود و شهید شد. ⭕️ باید دانست که نه تنها این صفات مذموم هستند، بلکه علاقه به کسانی که داری این صفات هستند، پسندیده نیست. نمی‌شود حب دو نوع انسان متضاد را در دل داشت. اگر به سلبریتی علاقه‌ داریم، لاجرم شهید در دل ما نیست و اگر پیرو شهدا هستیم حتماً از سلبرینی‌ها تنفر داریم. | | 🆔@cultural_governance
✴️ آقا عنایت سلبریتی نیست! عنایت آزغ دستفروش میدان تجریش تهران است که در ماجرای انفجار کلینیک سینا در ابتدای تیر ماه امسال یازده زن و یک کودک را از میانه آتش نجات داد. کاری که قبلا در روستای هم‌جوار محل زندگی‌اش نیز انجام داده بود. او اکنون بعد از اقدام قهرمانانه‌اش کلی مشهور شده است. مجری از او می‌پرسد: «آیا خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟» آقا عنایت پاسخی می‌دهد که مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکث معناداری گفت «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد» ... ⏱ پیشنهاد می‌کنم این چند دقیقه را ... 🎥 https://www.aparat.com/v/GR8bu ❇️ سلبریتی از دیده شدن خوشحال می‌شود، اما یک قهرمان واقعی، نه. 👤 مجری با آب و تاب در دوازده دقیقه، جزییاتی از ماجرا را با سرعت از او می‌پرسد چون وقت دارد تمام می‌شود! اما ریتم صحبت آقا عنایت تند نیست؛ دهاتی است و لحن رسانه‌ای ندارد. مجری چند بار به کمک او می‌آید. چندین بار به او می‌گوید تو قهرمان هستی، قهرمان! اما آقا عنایت عرق کرده و با کف دست عرق‌های پیشانی‌اش را پاک می‌کند. او هنوز یاد نگرفته ژست قهرمان‌ها چیست! چند برنامه و مصاحبه دیگر لازم دارد تا یواش یواش یاد بگیرد او هم سلبریتی باشد. تا وقتی از او می‌پرسند: ❓هیچ وقت فکر می‌کردی این گونه رسانه‌ای شوی؟ ❓آیا الان خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟ و سریع پاسخ دهد: من عاشق مردمم هستم! 🤗 ❕البته او پاسخی متفاوت می‌دهد ... ✅ می‌گوید: «خوشحال هستم که آن‌ها را نجات دادم، و ناراحت که چرا دیگران را نتوانستم.» مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکثی معنادار می‌گوید: «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد.» ✅ آقا عنایت در آن لحظه فقط به مسؤولیتی که در قبال انسان‌های حادثه دیده داشته فکر می‌کرده نه چیز دیگر. هنوز هم البته همین حس مسؤولیت را دارد و همان‌طور که در همین مصاحبه گفت، تا حالا به این فکر نکرده که الان رسانه‌ای شده و بیشتر دیده می‌شود. ذهن انسان رسانه‌ای شده ⁉️ اما چرا این دیده شدن برای خیلی‌ها مهم است؟ چون حکایت از ساختاری حاکم بر ناخودآگاه «انسان رسانه‌ای شده» می‌کند. ساختاری که به این ذهن رسانه‌ای شده، تحمیل می‌کند که باید از دیده شدن ‹خوشحال› شوی. ⚠️ چرا باید از بیشتر دیده شدن خوشحال شویم؟ چرا باید این سوال از آقا عنایت دستفروش پرسیده شود؟ چرا برای اهالی رسانه این گونه جا افتاده که از دیده شدن خوشحال باشند؟! ✓ مسؤولیت‌پذیرترین افراد جامعه باید بیشتر دیده شوند و اهالی رسانه اینان باشند. امروزه مسؤولیت‌پذیرترین افراد جامعه معمولا از رسانه فراری هستند. مدیر رسانه‌ای تراز جمهوری اسلامی کسی است که بیفتد دنبال مسؤولیت‌پذیرترین آدم‌های جامعه و آن‌ها را پشت تریبون رسانه‌اش بنشاند. شَرفُ المَکانِ بِالمَکیٖن؛ با این کار به رسانه‌اش آبرو می‌دهد. چون هر کاری نخواهد کرد برای دیده شدن. چنان انسانی، اصلا دنبال دیده شدن نیست؛ او فقط به دنبال هر چه بهتر انجام دادن مسؤولیتش است. یکی از مولفه‌های رسانه دینی در نظر گرفتن همین مؤلفه ‹حس مسؤولیت› در اهالی رسانه به جای ‹حس دیده شدن› است. اگر این انقلاب رسانه‌ای صورت گیرد، بساط سلبریتی‌بازی‌ها جمع می‌شود. ✍حسام الدین حائری‌‌زاده | | 🆔@cultural_governance
⭕️ زندگی بر مدار واقعیت نه تصویر! 🔺خیلی وقتا افسردگی چهره واقعی خودش رو نشون نمی‌ده. 💢تمام چهره‌های شادِ حاضر در این عکس، سلبریتی‌ها و افراد مشهوری هستند که خودکشی کردن یا به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر (اُوِر دوز) جون‌شون رو از دست داده‌اند 🔸 خیلی از آن‌ها در پروپاگاندای پرزرق و برق رسانه‌ها، شخصیت تراز و موفق جامعه‌ی غربی بوده‌اند اما در زندگی شخصی و خانوادگی، رنج‌کشیده از بی‌محبتی و انسان‌هایی در غایت، تنها و متفرّد بودند، از لحاظ کیفیت ساخت انسان، بی‌هویت و از معنویت و خدا تهی بودند... 🔻 بی‌چاره مردمی که این‌ها را الگوهای زندگی خود قرار داده بودند‼️ (سین=سلبریتی، شین=شهید) 🆔@cultural_governance
🎙 🔻عوامل سازنده سلبریتیسم 🔹فضای مجازی یک فضای گسسته و سیال دارد و سلبریتی‌سازی‌اش در حقیقت می‌توانم بگویم خیلی پر رنگ‌تر و جدی‌تر است. 🔹 به نحوی در ذات فضای مجازی هست از این جهت که از خط قرمزها خیلی می‌تواند دورتر باشد. 🔹همه‌ی این‌ها منجر به این می‌شود که آن فرد سلبریتی و آن فردی که به دنبال شهرت هست، احساس کند که در دنیای واقعی نیست. 🔹 حتی ممکن است یک سری رفتارهایی که در دنیای واقعی انجام نمی‌دهد را در شبکه‌های اجتماعی انجام‌ ‌بدهد. 🎤گفت و گو با:دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1954 | | 🆔@cultural_governance
CelebrityCulture_1.pdf
624.8K
📎 اولین شماره از فصلنامه مجازی منتشر شد: 🔻سلبریتیِ صداوسیما یا سلبریتیِ واقعی ✍🏻 علی مؤمنی 🔻رابطه فرااجتماعی ✍🏻 دکتر احسان شاه‌قاسمی 🔻سلبریتیزه شدن تلویزیون ایران و اقتصاد توجه ✍🏻 محمد حسین ترکمان 🔻سلبریتیِ کتاب‌باز ✍🏻 داوود طالقانی 🔻ابزار ‌ها از دل مفاهیم بیرون می‌آیند؛ سلبریتی‌ها از دل ابزار ✍🏻 جواد کتابی 🔻چاقویی در دست حاکمیت ✍🏻 علی رئیسی 🆔 @cultural_governance
اولین پلتفرم تخصصی علوم اسلامی و مبانی انقلاب اسلامی 👣 جریان سازی 🗣️ انتقال تجربیات علمی و فرهنگی 💭 گفتمان سازی 👥 نقد درون گفتمان 💥 بررسی و تحلیل مسائل روز 💥 بررسی شبهات روز اعتقادی 💥 تحلیل مبانی انقلاب اسلامی اما چطور : - پژوهش های و مقالات تخصصی خود را منتشر کنید و از ویژگی های پلتفرم قدر ، بهرمند شوید : - انتشار در وب جهانی - ترجمه رایگان - نقد و بررسی توسط کاربران اسپانسر در نشر در فضای مجازی - کسب امتیاز و هدایا و .. - با بحث و گفتگو قدر ، مطالب و دانسته های خود را با چالش بکشید ، (همه مطالب و مقالات شما ، توسط کاربران به نقد و بررسی گذاشته می شوند) - به راحتی موضوعات، مسائل و شبهات روز را ، طرح بحث کنید و با سایر کاربران گفتگو کنید. https://ghadr.org 🆔@cultural_governance
📌حکمرانی هلندی علیه سوء استفاده 🔹بلال وهیب، مجری تلویزیونی، خواننده و بازیگر مراکشی-هلندی ۲۲ ساله، که در لایو اینستاگرام از یک طرفدار ۱۲ ساله خواسته‌بود در ازای پول اعضای خصوصی بدن خود را نشان دهد، از تمامی مشاغل خود اخراج، تمامی قراردادهای کاری وی ملغی و توسط پلیس بازداشت شد. نیز صفحه این سلبریتی را بست. 🆔 @cultural_governance