👳♂️رمضان در چهارگوشه دنیا
🔸ماه مبارک رمضان در سراسر جهان حالو هوای مردم را دگرگون کرده است. این رویداد در حالی اتفاق میافتد که بسیاری از رهبران در مساجد و سایر گروههای مذهبی از مومنان میخواهند تا با نشان دادن لطف و مهربانی دین اسلام و زیباییهای آن، جنبههای معنوی این ماه را به سایرین منتقل کنند.
🔸یکی از مساجد منچستر، تورهای رایگانی را در طول ماه مبارک برای افرادی از سایر ادیان برگزار میکند. این تور که همراه با وعدههای غذای شام برگزار میشود، این امکان را برای این افراد به وجود میآورد که با آداب و رسوم این ماه آشنا شوند. از زمان آغاز ماه مبارک رمضان، گروههای مختلفی شامل کارکنان پست سلطنتی، افسران پلیس و گروههایی از معلمان در این مراسم حضور یافتهاند.
📌بریتانیا با داشتن جمعیت مسلمانی نزدیک به سه میلیون نفر که روزههای خود را با سفرههای سخاوتمندانه افطار باز میکنند، موجب رونق دهها میلیونی اقتصاد انگلیس شده است. به گفته تحلیلگران خردهفروشی، ماه رمضان اکنون پس از کریسمس و عید پاک سومین رویداد مهم مورد توجه فروشگاههاست. از سوی دیگر شورای سازمانهای اسلامی شیکاگو در بیانیهای، از مسلمانان میخواهد اوقات این ماه مبارک را برای خدمت به جامعه اختصاص دهند.
♻️در این راستا سازمانها و نهادهای این شورا از جمله مساجد، مدارس و سازمانهای خدماتی سراسر شیکاگو، طرحهایی را برای جمعآوری و اهدای غذا به نیازمندان و تمیز کردن محلهها و کمک کردن به بیخانمانها در نظر گرفتهاند. در پایتخت جمهوری تارستان (یکی از جمهوریهای فدراسیون روسیه)، تاکسیها، افراد سالمند و معلول را بعد از افطار و نماز مغرب و عشا و تراویح (نمازهای ویژه ماه رمضان) بهصورت رایگان از مساجد تا منازل آنها جابهجا میکنند.
💠این اتفاق برای نخستین بار در قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان که اکثریت ساکنان آن را مسلمانان تشکیل میدهند، میافتد. در مالزی نیز روز 14 تیر، بودائیان، هندوها، مسیحیان و برخی از گروههای مذهبی در جهت اتحاد با مسلمانان این کشور، روزه گرفتند. «مارینا ماهاتیر»، دختر ارشد «ماهاتیر محمد» نخستوزیر اسبق مالزی از فعالان اجتماعی که برنامه سالیانه سحری همگانی را راهاندازی کرده است، در مراسم افطاری روزه اتحاد گفت: «این قبیل برنامهها باعث میشود غیرمسلمانان درکی از شرایط مسلمانان در ماه رمضان داشته باشند.»
#ماه_رمضان
🆔@Cultural_governance
🗂جزوه حکمرانی فرهنگی
#شماره_هفت
💠بررسی مولفه های سیاست گذاری ماه رمضان
♻️عملکرد فرهنگی نهادهای مربوطه در ماه رمضان چگونه است و چه فضایی برای جامعه رقم میزند؟
♻️کارکرد اجتماعی ماه رمضان و آیینهـای آن در دیگر کشورهای مسلمان
♻️بررسی آداب و آیین محلی ماه رمضان در ایران
♻️جریان شناسی سریال های ماه رمضان در دو دهه اخیر
♻️1443 سال با موسیقی رمضان، نگاهی به موسیقی ماه رمضان
♻️آمار از کاهش قابل توجه مخاطبان برنامههای ماه رمضان صداوسیما خبر میدهد
✍️نویسندگان:
زینب مرتضاییفرد | میلاد جلیلزاده | صادق فرامرزی | عاطفه جعفری | سیدمهدی موسویتبار
فایل دانلود👇
#حکمرانی_فرهنگی | #ماه_رمضان
🆔@cultural_governance
ماه رمضان.pdf
868.6K
🗂جزوه حکمرانی فرهنگی
#شماره_هفت
💠بررسی مولفه های سیاست گذاری ماه رمضان
#حکمرانی_فرهنگی | #ماه_رمضان
#جزوه
🆔@cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
🗂جزوه حکمرانی فرهنگی #شماره_هفت 💠بررسی مولفه های سیاست گذاری ماه رمضان #حکمرانی_فرهنگی | #ماه_رم
🔰بررسی مولفه های سیاست گذاری در ماه مبارک رمضان
💠کد های مهم حکمرانی فرهنگی
🔸سیاست گذاری فرهنگی ماه رمضان در کشور به اندازه خود ماه مبارک پویا و سرزنده نبوده است.
🔸دستاوردهای فرهنگی ماه مبارک رمضان از زمان ها پهلوی، دچار اضمحلال و نابودی شده است که باید به سمت احیا آنها برویم.
🔸برنامه ریزی های ساخت سریال با حس و حال ماه رمضان و شعائر دینی از دهه 70 و 80 به این طرف کمتر شده است و نیازمند برنامه ریزی از پیش تعیین شده داریم تا حجم محصولات با کیفیت بیشتری تولید شود.
🔸کارکرد اجتماعی_مردمی ماه رمضان از ماه محرم به مراتب بسیار کمتر می باشد و این ایام بیشتر در فضای عمومی یک مناسبت موسمی و حاکمیتی تلقی شده است.
🔸بررسی نحوه فعالیت مسلمین در کشور های خارحی روشی برای الگو گیری است تا ماه رمضان را از یک امر موسمی و اجباری به یک امر اجتماعی، مردمی و با نشاط تبدیل کنیم.
🔸بیش از 31 درصد مردم در لحظات افطار و حدود 20 درصد مردم در سحر میهمان برنامههای تلویزیونی بودهاند.
#حکمرانی_فرهنگی | #ماه_رمضان
🆔@cultural_governance
🔴چه کردی آقای موزون
▪️پونزده سال پیش محله ما لبنیاتی داشت. دیروز زنگ زده به پدرم بابت حلالیت. داستان چی بوده؟ برنامه زندگی پس از زندگی رو دیده عذاب وجدان گرفته که اون موقع تو شیرها آب میریخته میفروخته به ملت. داشت یکی یکی به مشتریهاش زنگ میزد بابت حلالیت. چه کردی آقای موزون.
#سینما| #ماه_رمضان
🆔@Cultural_governanc
بانک باشگاه ایده و الگو(2).pdf
672.4K
.:🌱:.
🔰بانک ایده ها و الگو های عملیاتی
🔸نبود هسته های اندیشه ورز که اساسا رسالت انها تولید ایده در اوربیتال میدان و هسته متفکر به صورت یک حرکت رفت و برگشت باشد، یکی از باگ های اصلی در تمامی حرکت های جریان سازی می باشد. ایده همان مغز افزار حرکت های میدانی است که اگر خلاقانه،موثرو مفید طراحی نشود، نمیتواند عملیات های میدان را به موازنه جبهه حق عوض کند.
💠چهار کد مهم در ایده پردازی
✅ کدیک:ایده در اوربیتال میدان و هسته اندیشه ورزی تولید می شود
✅ کد دوم: ایده مغز هر عملیات است که مولفه های دیگر عملیات به وسیله آن راهبری می شود
✅ کد سوم:وجود سلسله عملیات ها و ایده های متفاوت که به صورت ممتد اجرامیشود، میتواند میدان را به موازنه جبهه حق عوض کند
✅ کدچهارم:روایت ایده و اشاعه آن در میدان خود جهادی مهمتر و سنگین تر می باشد
💡ایده مغز عملیات می باشد💡
#نواوری_فرهنگی|#جزوه
🆔 @cultural_governance
🔰توضیحات
🔹در این دو مطلب بالا سامانه های تجربه نگاری و ایده پردازی در حوزههای فرهنگی و اجتماعی را میتوانید مشاهده نمایید.
🔹این سامانه ها و پلتفرم ها می توانند به عنوان مغزافزار عملیات در میدان های گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.
#مدیریت_فرهنگی
🆔@Cultural_governance
💢دکور خلاقانه هیئت عبدالرضا هلالی برای شبهای قدر
♦«مکتب آقا مرتضی علی یعنی محمودرضا خاوری نباشیم» این بنر به همراه نامهای از خاوری زمانی که مدیر عامل بانک ملی بود، در مراسم شب اول قدر هیأت رضا هلالی خود نمایی میکرد.
♦خاوری در این نامه خطاب به همکاران خواسته تا کتابی تحت عنوان «سرطان اجتماعی فساد» را بخوانند و مبارزه با فساد را وظیفه شرعی و اجتماعی مدیران دانسته
#مدیریت_فرهنگی | #هیات
🆔 @Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
ماه رمضان در دانشگاههای دنیا چگونه است؟ ✍️ندا اظهری #قسمت_دوم 📌مدیران، همکاران و اعضای هیاتعلمی
🌱یادداشت تکمیلی
🔸اساساً انسان با انجام عبادت عبد بودن و رهایی از غیر خدا بودن را باید نشان دهد.
در عبادت دو اثر عمده نهفته است یکی اثر فردی که موجب نزدیکی او با خدایش می گردد و دیگر اثر اجتماعی است که او را در جامعه فرد مسئول بار می آورد و عملاً اثر عبادت فردی در رفتار اجتماعی نیز خود را نشان می دهد.
یعنی نمی شود کسی اهل عبادت باشد و در عین حال نسبت به جامعه بشری و همنوعان خویش هیچ وظیفه ای را احساس نکند.
🔸برخی از عبادات جنبه اجتماعی آن اثر فوق العاده تری دارد و این زمانی است که اقامه شود یعنی برپاداشته شود. اگر می بینیم در دانشگاه های جهان فرصتی برای روزه و روزه داران فراهم می کنند و اتفاقاً برای آن دلیل علمی هم ارائه می کنند آیا در مورد حجاب هم همان برخورد از طرف سیاستمداران جوامع و یا مسئولین دانشگاه ها انجام می شود؟
🔸روزه شاید در ظاهر خود را نشان ندهد اما حجاب به عنوان یک نماد، یک شعار و یک رسانه خود را نشان می دهد و حجاب یعنی حد و مرز را شناختن نه ولنگاری و رها بودن و این نقطه مقابل لیبرالیسم فرهنگی و سیاسی است.
🔸و دقیقاً با تصویب قوانین ضد حجاب جلوی این رسانه را میگیرند همان کاری که رضا قلدر پهلوی انجام می داد.با یه جستجوی ساده میشه قوانین ضد حجاب رو بررسی کرد. آخرین نمونه آن انجام تکدی گری با حجاب است.
🔸حجاب یعنی من نسبت به احساسات دیگران مسئول هستم و باید احساس دیگران را مدیریت کنم.همین دانشگاه ها که چادر رمضان و مکانی برای رمضان در اختیار دانشجویان قرار میدهند آیا اجازه برگزاری یک نمایشگاه کوچک از حجاب را هم اجازه می دهند؟
🔸تازه معنی استکبار را می فهمیم. انجام تشریفات اسلامی تا زمانی که جلوی استکبار را نگیرد اجازه داری هرچه میخواهی انجام دهی. مثل آن فرمانده انگلیسی زمانی که در دهه دوم قرن بیستم وارد عراق شده بود هنگامی که دید یک نفر بالای مناره اذان می گوید پرسید این سرو صدایى که هست چیست؟ گفتند اذان میگوید. گفت علیه ما است؟ یکى گفت نه؛ گفت خب، هرچه میخواهد بگوید.
🔸مسئله اسلام و این تشریفات نیست. زمانی که این تشریفات و اسلام جلوی آن ها ایستاد، جلوی استکبار آن ها را گرفت با آن مخالفت می کنند.
و اتفاقاً آن ها این اسلام را تشویق هم خواهند کرد و این یعنی همان سکولاریسم.
✍سعید سعیدی
🆔@Cultural_governance
9.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مداحی محمود کریمی برای ناشنوایان در حرم مطهر رضوی
#الگو_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
15.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بازنشر صدور فرمان جبههسازی
🔸 به مناسبت سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با حضرت آیتالله امام خامنهای (مدظله العالی)
🗓️ در تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲
#جبهه_تشکیل_دهید
#فعالان_جبهه_فرهنگی_انقلاب
🆔@cultural_governane
🔺 زندگی پس از زندگی شبکه چهار را به قله محبوبیت رساند
◽️نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون برنامه های سیما در رمضان۱۴۰۱ نشان میدهد ۲۶.۶ درصد، مخاطب برنامههای افطار و ۱۷.۴ درصد مخاطب برنامههای سحر تلویزیون هستند.
◽️ از میان برنامههای افطار سیما، «زندگی پس از زندگی» با ۱۴ درصد بیننده و ۸۹.۷ درصد رضایت زیاد در صدر برنامههای پرمخاطب افطار سیمای رسانه ملی قرار دارد.
◽️ ویژه برنامههای افطاری مراکز استانی با ۹.۵ درصد در رتبه دوم قرار دارد. برنامه «مثل ماه» از شبکه سه سیما با ۹ درصد، «دعوت» از شبکه یک سیما با ۷.۷ درصد، «ضیافت» از شبکه قرآن و معارف سیما با ۵.۳ درصد، «آدم های خوب شهر» از شبکه دو سیما با ۴.۲ درصد، «شهرزیبا» از شبکه پنج سیما با ۳.۲ درصد، «بی انتها» از شبکه نسیم با ۲.۷ درصد، «ماه ماه» از شبکه سلامت با ۲.۶ درصد، «چشمه» از شبکه افق با ۱.۵ درصد و «سر قرار» از شبکه امید با ۰.۸ درصد ببینده در رتبههای بعدی قرار دارند.
#سینما | #ماه_رمضان
🆔 @Cultural_governance