آموزش و پرورش در کجای جریان ایستاده است؟
🔸آموزش و پرورش خود باید کلاهش را قاضی کند و به این سوال پاسخ دهد که چه شده که بخشی از نوجوانان این مملکت که در مدارس همین مملکت آموزش و پرورش یافته اند، به این حد رسیده اند که برای فحشا و ابتذال یقه پاره می کنند و مفاهیمی چون حیا و عفت و حرمت و ارزش های اخلاقی برایشان بی معنی شده است
📲 منکر تهاجم فرهنگی نیستیم، ولی سوءمدیریت فرهنگی نیز مشهود است و متاسفانه آموزش و پرورش فعلا اقدام ملموسی در جهت بهبود اوضاع صورت نداده است
⚠️ هشدار جدی:
این نسل با این حد از لمپنیسم، در آینده مملکت را به نابودی خواهد کشید اگر چاره اندیشی نشود ... قطعا در نسل دهه هشتادی نیز بخشی هستند که پیرو همان آرمان های انقلاب هستند و نباید همه را به یک چشم دید، ولی این را نیز نمیتوان انکار کرد که ابتذال نسل به نسل بیشتر و بیشتر میشود...
1️⃣ فضای مجازی ولنگار (بویژه اینستاگرام)
2️⃣ -رنگ باختن اعتقادات مذهبی در خانواده ها و رعایت حلال و حرام و...
3️⃣ بی تفاوتی والدین نسبت به تربیت صحیح کودکان
4️⃣ پولی شدن نظام آموزشی و توجه با مادیات
5️⃣ بی تفاوتی معلمین نسبت به مسائل تربیتی دانش آموزان
6️⃣ رواج فرهنگ فرزندسالاری و رو دادن بیش از حد به کودکان
7️⃣ کم کاری صداوسیما و نهادهای فرهنگی
8️⃣ تهاجم فرهنگی دشمن با کانالها و شبکه های ضدارزشی
دست در دست هم، بخشی از نسل جدید را به تباهی کشیده اند./عموفیدل
♻️ اعتقاد مجدد خود را تکرار می کنیم، علت چنین حرکت هایی دو عامل هست:
1️⃣ فضای مجازی بی در و پیکر
2️⃣ برخی معلمين منحرف
🔺 مسئولین آموزش و پرورش!
گیرم فضای مجازی دست شما نیست
مدرسه و معلمين که دست شماست.
🎞 متاسفانه کلیپهایی نیز از مدارس دخترانه که بسیار اندک هستند با بزرگ نمایی در برخی از کانالهای انقلابی ساده لوح منتشر میشود که نه تنها سودمند نیست بلکه برخی از کانالهای انقلابی را ناخواسته به پادوی رسانه های بیگانه تبدیل میکند، چرا که این فیلمها توسط عوامل مزدور رسانه های بیگانه تهیه و پخش میشود تا فضا را متشنج نشان دهند و ما با ساده لوحی تمام اقدام به نشر همان کلیپها میکنیم.
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
🕌آیه قرانی ضرورت شناحت نسل z
🔸ومَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ۖ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشَاءُ وَيَهْدِي مَنْ يَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
آیه 4 سوره ابراهیم
🔸و ما هیچ پیامبری را جز به زبان قومش نفرستادیم تا [بتواند به وسیله آن زبان، پیام وحی را به روشنی] برای آنان بیان کند. پس خدا هر کس را بخواهد [به کیفر لجاجت و عنادش] گمراه می کند، و هر کس را بخواهد، هدایت می نماید، و او توانای شکست ناپذیر و حکیم است.
🔖نکته های تفسیر نور حاج اقای قرائتی
مراد از «لسان قوم» در اين آيه، تنها لغت و زبانِ مردم نيست، زيرا گاهى ممكن است گويندهاى با زبان مردم سخن بگويد ولى مردم حرف او را درست نفهمند، بلكه مراد آسان و قابل فهم گفتن است، به گونهاى كه مردم پيام الهى را بفهمند، چنانكه در آيات ديگر مىفرمايد: «يَسَّرْناهُ بِلِسانِكَ» «1» ما قرآن را به زبان تو آسان كرديم. حضرت موسى نيز از خداوند مىخواهد كه گره از زبانش گشوده شود تا مردم كلامش را بفهمند. «وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي»
#ارسالی_مخاطبین
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
#فراخوان
💠 فراخوان جذب پژوهشگر:
⬅️ مرکز پژوهشی مبنا وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رویکرد ارتقای کارآمدی حکمرانی دینی در کشور و براساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد برنامه هفتم توسعه، به جهت تکمیل کادر پژوهشی خود در موضوعات مختلف، اقدام به جذب پژوهشگر میکند.لطفا در کانال مرکز پژوهشی مبنا عضو شوید و منتظر اطلاعات تکمیلی باشید.
📅مهلت ثبت نام: ۱۰ آذر ۱۴۰۱
👈جهت ثبت نام
🌐mabnarc.ir/index.php/component/k2/item/5889-event140
#جذب_پژوهشگر
🆔@cultural_governance
پدر، مادر، ما متهمیم
🔺رفیقم میگفت یکی از نوجوونهای اغتشاشات رو گرفته بودیم، پدرش اومد شروع کرد به کتک زدن بچش. با گرفتاری جلوش رو گرفتیم، ول کن نبود. پدر درد میکشید، پسر هم درد میکشید. اما چه کسی مقصر بود؟
🔺تو جمعی بودم، مادر چادری گفت امروز از فلان خیابون رد میشدم تنم میلرزید عبور کنم، این چه وضعیه آخه.میترسیدم چادر از سرم نکشن. دخترش هم نشسته بود. دختر نوجوان و شل حجابش به مادر گفت این همه تن ما لرزید، حالا نوبت شما است تنتون بلرزه. مادر با غصه و تعجب به دختر خودش نگاه میکرد. کی مقصره مادر یا دختر یا کی؟
🔺مادری میگفت دخترم علاقمند به عرفانهای حلقه شده، میگه به جای نماز و مناسک دینی بهتر نیست دستورات اینها رو عمل کنیم؟ جواب سوالهاشو بلد نیستم چه کنم؟ مستاصل بود. دلم برایش سوخت. کی مقصره مادر یا دختر یا کی؟
🔺راستی کدومهاتون اولین بار که شنیدید اکثر اغتشاشگرها نوجوان هستند، تعجب کردید؟ فکر میکنید چرا؟ نوجوون چرا؟
🔺بخواهیم یا نخواهیم قوانین عالم ثابته، تغییر نمیکنه. این بچه ها تو فضای مجازی دارن زندگی میکنن. اونجا دارن بزرگ میشن. فضایی که تحت حاکمیت ظلمه، تحت حاکمیت کفره، تحت حاکمیت طاغوته. الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور و الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات.
هر جا تحت ولایت طاغوت برویم خروجیش ذره ذره فاسد شدنه. اون پدر و مادر نمیدونن بچه هاشونو دادن دشمنشون تربیت کنه، مدیران و مسوولین ما هم نمیدونن؟
🔺من طلبه به چند نفر توضیح بدم که استقلال یک کشور رو فقط کومله و جیش الظلم وهابی خراب نمیکنه، جامعه ای که حیات نسل آینده اش در مملکتیه که حاکمش طاغوته ، یعنی فضای مجازی، خروجیش ذره ذره فساده و تباهی و نادانی.
🔺تو جمع معلمهای یک دبیرستان خوب بودم. دیدم معلمها هم دارن اتهام قتل و شکنجه به نظام رو تکرار میکنن. آدمهایی به ظاهر خوب، فرهنگی، معقول. چرا به این جمع بندی رسیدند؟ کی مقصره؟ این روزها مثل آب خوردن میتونی بفهمی کی به کجا اعتماد داره و کجا زندگی میکنه. این فضای مجازیه، معلم رو هم میبره، دانش آموز رو هم میبره، مادر و پدر رو هم میبره، هر جا حاکمیت رو به طاغوت بسپرید، مسیر کج میشه به سمت فساد و تباهی. قبول کنید یا نه.
🔺باور میکنید، همون مادرهایی که درباره نسبتشون با دخترهاشون نوشتم، نگران فیلتر اینستا و واتساپ و امثالهم هستند؟ میگن نباید فیلتر بشه. میدونید چرا متوجه این تناقض شون نمیشن؟
🔺چون باور نمیکنند ریشه درد همانجایی است که درش نفس میکشند و حاکمیت دشمن را در آن پذیرفته اند. تجزیه کشور اینجا است. نفی استقلال کشور و پرچم آتش زدن اینجا است. طاغوتی شدن اینجا است. جنگ اینجا است . اغتشاش اینجا است. کشور باید بسیج شود همه مدیرانش همه نخبگانش. و الا این قصه دنباله دار خواهد بود.
✒️ علی مهدیان
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
💠 تاثیر رسانههای جهانی بر هویت فرهنگی جوانان
🔸یکی از مسائل روانشناختی درباره اینترنت، هویت ناشناس کاربر است.
هویت، واجد سه عنصر است: عنصر شخصی، فرهنگی و اجتماعی، که هر یک در تکوین شخصیت فرد نقش مهمی را ایفا میکنند. در مقایسهها، هویت شخصی ویژگی بیهمتای فرد را تشکیل میدهد و هویت اجتماعی در پیوند با گروهها و اجتماعات مختلف قرار میگیرد.
🔹اینترنت صحنه فرهنگی و اجتماعی است که فرد خود را در موقعیتهای متنوع نقشها و سبکهای زندگی قرار میدهد. در این فضای عمومی، مهارت فرهنگی جدیدی لازم است تا با تنظیمات نمادین بتوان بازی کرد.
پایگاه شخصی نمونهای مدرن است که چگونه کاربر اینترنت خود را برای مخاطبان جهانی معرفی میکند برای بیان افکار،احساسات، علایق و آراء،از متن مناسب، گرافیک، صدا و فیلم استفاده مینماید.
«میلر» اهمیت و پیوندهای پایگاه شخصی را ذکر میکند و میگوید: «به من بگو لینکهایت چیستند تا بگویم که چه شخصی هستی.»
🔸با امکانات و گزینههای فراونی که رسانههای عمومی از جمله اینترنت در اختیار جوانان میگذارد، آنان دائماً با محرکهای جدید و انواع مختلف رفتار آشنا میشوند. چنین فضایی هویت نامشخص و دائماً متحولی را میآفریند، خصوصاً برای نسلی که در مقایسه با نسل قبل با محرکهای فراوانی مواجه است. همچنین از طریق رسانههای جمعی، افراد خط مفروض میان فضای عمومی و خصوصی را تجدید سازمان میکنند و این امکانی است که جوانان فعالانه از آن استفاده میکنند.
💢جوان، به خصوص در دوران بلوغ که مرحله شکلگیری هویت اوست و همواره به دنبال کشف ارزشها و درونیکردن آنها میباشد، با اینترنت و حجم گسترده، حیرت انگیز و گوناگون اطلاعات مواجه میشود و ناچار است که در این دنیای مجازی، هویت خویش را از این طریق پیدا کند. لذا ممکن است اینترنت در ایجاد هویتیابی جوانان اثر منفی داشته باشد.
از سوی دیگر، گاهی برخی از ویژگیهای شخصیتی مانند: سن، تحصیلات، محل سکونت و حتی جنسیت در اینترنت از بین میرود؛ به عنوان نمونه، بسیاری از افرادی که در اتاقهای چت مشغول گفتگو با یکدیگر میباشند، با مشخصاتی غیرواقعی ظاهر شده و از زبان شخصیتی دروغین که از خود ساختهاند و آن را به مخاطب یا مخاطبان خود معرفی کردهاند، صحبت میکنند و همین شخصیتهای ناشناس تأثیرات شگرفی را بر یکدیگر مینهند.
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
🔺 چرا کودکان اولویت برنامهسازان در رسانهی ملی نیستند؟
◽️بسیاری به صدا و سیما انتقاد دارند که آنطور که باید و شاید، آنتنِ خوبی برای کودکان آماده نکردهاست که جایگزینی برای انیمیشنهای دور از سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد و آنها را پایِ محتوای رسانهی ملی بنشاند.
◽️مجموعه تلویزیونی "کلبه عموپورنگ" از فردا در حالی دوباره به آنتن شبکه دو سیما میرسد که دغدغه همه اهالی این کلبه، توجه بیشتر به کودکان در رسانه ملّی است.
◽️صحبت های عوامل این فیلم پیرامون ضعف برنامه های رسانهی ملی شنیدنی است: داریوش فرضیایی در پاسخ به سؤال :"رسانه ملّی برای اینکه با کودک و نوجوان امروز بتواند همذاتپنداری کند و نوعی این اقشار را با صدا و سیما آشتی دهد که بیننده پروپاقرص برنامهها و سریالهایش باشند باید چه رویکردی را در دستور کار خودش قرار دهد؟ چرا ما شبکه کودک و امید هم راه انداختیم ولی نتوانستیم در حوزه کودک و نوجوان به موفقیت برسیم؟"اینگونه جواب داد " امروزه همهی مشکلات برنامهسازی به فقدان اتاق فکر برمیگردد". او در ادامه توضیح داد:ما نمیخواهیم ساختارشکنی داشته باشیم و ریسک کنیم. با روش جدید برنامه و سریال بسازیم، بلکه الان دیگر آن شیوهها و سبکهای سنتی ساخت برنامه و سریال را نمیطلبد و جایی ندارد در نتیجه باید به سراغ فکرها و اندیشههای جدید برویم. ما جوانان ِخوشذوقی داریم که باید به آنها میدان بدهیم.
◽️فرضیایی همچنین با اشاره به اینکه کودک و نوجوان اولویت مدیران تلویزیون نیستند، گفت: هنوز هم کودک و نوجوان برای مدیران تلویزیون اولویت نیستند. درباره راهکار برونرفت از این فضا و رفتن به سمت اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی، باید بگویم که صداوسیما باید فضا را باز کند تا کسانی بیایند که بچهها دوستشان دارند و آنها را پَس نزند و بجای اینکه هزینههای هنگفت برای برنامههایی که دیده نمیشود را اختصاص دهد؛ آن کسانی را که بچه ها دوستشان دارند را حمایتشان کند.
◽️احمد درویشعلیپور، کارگردان این مجموعه تلویزیونی، کودک و نوجوان را در تلویزیون مظلوم میداند و تأکید کرد: کودک و نوجوان در تلویزیون مظلوم واقع شدهاند. یعنی شبکه ایجاد کردیم و تعداد کارها را افزایش دادیم اما از تربیت و پرورش آدمهای کاربلد و متعهد غافل شدیم.
◽️مسلم آقاجانزاده تهیهکننده مجموعه کلبه عموپورنگ، به این نکته اشاره کرد که خیلی از خانوادهها تنها سرگرمی و تفریحشان دیدن تلویزیون است. اگر رسانهملی نتواند روحیه بچهها را شاد کند و محتوایی به آنها انتقال دهد؛ نسل آینده، نسلی پراسترس و بدون طراوتی تربیت میشود.
◽️آقاجانزاده با اشاره به اینکه کار برای کودکان ساختن، سختتر از کار برای بزرگسالان است، افزود: باید همه شبکههای سراسری و فراگیرِ ما گروه کودک داشته باشند و بودجه خوبی هم به آنها اختصاص دهند.
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
ابرقهرمانان و نسل زد.pdf
12.52M
📺داستان مصور و تاثیر ان برنسلz
🦸♂️مروری کوتاه بر ابر قهرمانان
🖌سوپرقهرمان و نوجوانان
#عصر_هشتادیا
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
🎥معروف ترین قهرمانان کمپانی دی سی و مارول
💵متوسط درامد کارکترهای ابر قهرمانی
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
🎥کارکترهای قهرمان زندگی دهه هفتادی
👤مقایسه شود با قهرمانان نسل بعد از آنان
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 تیزر همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور
🔻 محورها؛
🔹 هویت ساختار انقلابی فرهنگ
🔹 نقَادی ساختار فرهنگی کنونی
🔹 وضعیت مطلوب ساختار فرهنگی کشور
🔹 چگونگی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور
🎙با حضور:
🔸 محمد قمی
🔸 علی اکبر رشاد
🔸 محمدمهدی اسماعیلی
🔸 سید سعید رضا عاملی
📆 زمان: شنبه ۲۳ مهرماه/ ساعت ۸صبح
🏢 تهران، مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
💻 لینک: iict.ac.ir/hamayeshb
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 یک جوان دهه هشتادی از آلمان، بی بی سی فارسی رو با خاک یکسان کرد
🔹 آخرش عجب جواب دندان شکنی به سوال حاشیه دار مجری بی بی سی فارسی داد که مجری مجبور شد حرفشو تایید کنه و به مِن مِن افتاد 😂👏
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
💠 آیتالله سید محمد مهدی میرباقری
📢 نمیشود جوان را از سرِ صبح تا بعد از ظهر در مقابل علم و عقلانیت غربی تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربیها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایش غربی بد باشد؟ مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی و این نوع پوشش را ایجاد کرده است؟
📢«نکتهای را سالها قبل در جلساتی با حضور دبیران عرض کردم؛ جلسهای بود راجع به اینکه برای اخلاق جوانها چه کار کنیم؟ ناچار شدم عرض کنم که: شما از اول صبح تا بعد از ظهر که سر کلاس هستید، دانشجوهایتان را در مقابل غرب تحقیر میکنید، هر معادلۀ علمی که میگویید با زبان غرب میگویید؛ یعنی گاهی زبانتان زبانِ فارسی نیست و اصطلاحاتتان اصطلاحاتِ غربی است. نام دانشمندان غربی را هم تجلیل میکنید و بالاسر آن میگذارید!
📢بعد به چه جرأتی به جوان میگویید موهایت را مثل آنها نزن و مدل لباست مثل او نباشد و سبک پوشاکت را عوض بکن؟!
او سبک آرایشش را چرا عوض بکند؟! مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی را ایجاد کرده است؟! چرا من جوان را از سر صبح تا بعد از ظهر در مقابل غرب تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربیها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایشش بد باشد؟ اگر بنیانِ تمدن جدید بر اومانیزم است چرا وقتی به سبک زندگی و به شیوۀ آرایش که میرسد پوچی و نیهیلیزم و فوکولیزم را شما بد میدانید؟ چرا بد میدانید؟ چرا وقتی به شیوۀ آرایش که میرسد، میگوئید بد است؟
(معنای این شیوههای جدید آرایش این است که زیبایی اصلاً هیچ معنای مطلقی ندارد. دیدهاید: هر روز، یک قیافههای عجیبوغریبی درست میکنند که انسان وقتی نگاهش میافتد متنفر میشود. اما بعد از یکمدتی، در خیابان جوانهای زبادی همان قیافه را به خودشان میگیرند!)
📢به جوان میگویم آقا در سبک پوشاکت از او تبعیت نکن! چرا تبعیت نکند؟ چرا الگوی خوراکش را از آنها برداشت نکند؟ چرا فستفودها شلوغ نشود؟
اگر واقعاً دانشگاههای ما، همۀ دانشش وارداتی است و همۀ عقلانیتی که آنها آوردند عقلانیت حقی است و دانش است و علم است و محترم است و مبارک است، چرا این سبک زندگی مبارک نباشد؟ چرا مدل شهرسازیشان و مدل معماریشان، بد باشد؟ چرا سبک خوراک و پوشاکشان بد باشد؟
📢چه کسی مأموریت دارد که نسل جوان را با این نقطهضعفهای تمدنی آشنا کند و از منحل شدن در این تمدن باز بدارد؟ جز شما اساتید چه کسی هست؟ و جز با اینکه نسبت به این تمدن، واقعاً افشاگری کنید و این تمدن را عریان نشان بدهید و نشان بدهید که این تمدن، یک مجموعۀ بههمپیوسته است و بهراحتی نمیشود خوب و بدش کرد و بلکه باید استحالهاش کرد. من نمیخواهم بگویم صددرصد فاسد است و نقاط مثبت در آن وجود ندارد و نمیشود استفاده کرد، اما میگویم جهتِ حاکم بر او، جهت حقّی نیست. و الاّ در کاخ فرعون هم، موسی کلیم رشد میکند؛ یا آسیه همسر فرعون و مؤمن آل فرعون در کاخ فرعون هست. بنابراین نمیخواهیم بگوییم که در تمدن غرب اصلاً عنصر خوب پیدا نمیشود.
📢ولی ببینید این جریان، یک جریان به هم پیوسته است. نمیشود بهراحتی غربِ خوب و بد کرد. نمیشود بهراحتی ژاپن را اسلامی درست کرد. ژاپن ایدئولوژی خودش را با خودش بههمراه دارد و اثر میگذارد. این غربِِ به هم پیوسته، لایههایی دارد. ظاهرش محصولاتِ مدرن است. ظاهرش نظم خیابانی و کارخانه و شهر و فستفود و ماشین بنز است. این ظاهر آن است. باطنش عقلانیت است و سرّش ایدئولوژی غرب است. این مجموعه را شما باید به نسل جوان معرفی بکنید و بهخصوص این کار را بهشکل عالمانه و تخصصی در حوزۀ دانشی خودتان انجام بدهید. یعنی نشان بدهید که این دانش با فلسفهاش با ایدئولوژیاش یک پیوستارِ به هم پیوستهاند. نمیشود بگویید من دانش اقتصاد غربی را قبول میکنم، ولی ایدئولوژی غرب را قبول ندارم، نمیشود.
📢نمیشود بگویید من علوم انسانی آن را لااقل، قبول میکنم ولی ایدئولوژیاش را قبول نمیکنم! اصلاً ایدئولوژیِ تجسّدیافته در حوزۀ عقلانیت، تبدیل به دانش میشود و ایدئولوژیِ تجسدیافته در حوزۀ عینیت تبدیل به مظاهر تمدنی میشود. شهر و جاده و خیابان و کارخانه و برق و همۀ اینها تجسّد آن میشود. ایدئولوژی در عقلانیت تجسد مییابد. ساختارها و علوم و فناوریها و رسانههای غربی، فرهنگ غربی را به همراه خود میآورد.
📢البته این تمدن را نمیشود کنار گذاشت؛ باید به قلههای علمِ مدرن دست یافت و حتی مرزشکنی کرد. مقدمهٔ عبور از تمدن غربی و منحل کردن آن در تمدن اسلامی، تسلّطِ به قلههای علمی موجود و استحاله آن در جهاز هاضمه تمدن اسلامی است، اما این «تسلّط» بهمعنای «مسخّر شُدن» نیست.» (۱۳۹۰)
#نسل_زد
🆔@cultural_governance