eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🏷خاطره‌ی رهبر انقلاب از روایت مرحوم آیت‌الله خوشوقت درباره مکاشفه‌ی یکی از علما 📝رهبرانقلاب: خدا رحمت کند، مرحوم آقای خوشوقت میگفت یک عارفی در دید که آنجا یک سکوی بلندی است، این جوانها همین طور می‌آیند و با یک جست میپرند روی آن سکو. این عارف مکرر پرید و هر کار کرد نتوانست و افتاد زمین. بعد ملتفت شد که آنها هستند و این پیر است. 🔹در عالم معنویت هم همین است، در سلوک هم همین است، در مشاهده‌ی رؤیت الهی و جمال الهی هم همین است؛ آنجا هم آمادگی جوان بیشتر است، بهتر میتواند پرواز کند و میتواند راههای بلند را بپرد. پیرها تا بیایند به خودشان بجنبند وقت گذشته و بعد هم توانشان اجازه نمیدهد. الحمدلله این مفاهیم در دل شما جوانها روییده. ۹۵/۸/۱۹ 🏴 سالگرد رحلت سالک الی‌الله مرحوم آیت‌الله خوشوقت 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔴⚡️بیش از نیمی از معتکفان امسال دهه هشتادی‌ها بودند! 🔺حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دانش‌آموزان استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی جزو استان های پیشتاز از حیث تعداد دانش آموزان متعکف در سراسر کشور بودند. 🔺برآوردها نشان می‌دهد نسبت دانش آموزان معتکف به کل دانش آموزان استان، در استانهای چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، اردبیل و قم بیش از سایر استانها بوده است. 🔺آیین های نوآورانه ای مانند «اعتکاف مادر دختری، اعتکاف پدر پسری، اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی» ازجمله برنامه‌هایی بودند که در مناطق مختلف کشور مورد استقبال قرار گرفتند. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔴⚡️شبکه mbc سعودی سریالی درباره معاویه با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته است که در ماه رمضان پخش می‌شود! 🔺معادل کل بودجه نهادهای فرهنگی و فیلمساز ایران! 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
❇️ آشنایی با هفت محصول جدید مؤسسه هوش مصنوعی و تمدن اسلامی 🔹 اولین گردهمایی ملی کلان‌پروژه هوش مصنوعی و علوم اسلامی با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، بهروز مینایی بیدگلی، رئیس هیئت‌مدیره کلان‌پروژه، برگزار گردید. 🔻در این رویداد از هفت محصول دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی رونمایی شد؛ ◻️ وبگاه مرکزی کلان‌پروژه با نام «فقیه‌یار»، ◻️از موتور جستجوی هوشمند «جهد 2.0»، ◻️پایگاه ترکیبی دانش ویکی‌های اسلامی «قم‌نت»، ◻️ابر هوشمند اسناد متنی-تصویری «سحاب 2.0»، ◻️سامانه پاسخ‌یابی هوشمند سوالات دینی «پارسا»، ◻️ویراستار هوشمند حوزوی گروهی «تحریر 2.0»، ◻️گراف دانش علوم حدیث «ثقات» و ◻️آنتولوژی قرآن کریم «هما» 🔹مقرر شد، مالکیت محصولات رونمایی‌شده با شرکت‌ها و مؤسسات حوزوی و دانشگاهی مستقل می‌باشد 🔹 سیاست این مؤسسه جلب حمایت خیّرین و نهادهای دولتی و تخصیص آن به مؤسسات و شرکت‌های مستقل با هدف به‌کارگیری فناوری ذیل هوش مصنوعی در راستای تحقق آرمان‌های تمدنی همچون تسریع و تدقیق تولید علوم انسانی اسلامی، گسترش وحدت بین امت اسلامی، تحقق عدالت نظام‌مند، جهش در استقلال سیاسی/اقتصادی/فرهنگی، تعامل تمدنی حداکثری و گسترش ارزش‌های الهی اخلاقی می‌باشد. 🔖مرکز رصد پلتفرم های داخلی 🆔@monady_ir
۹۷ درصد بودجه آموزش‌و‌پرورش صرف حقوق می‌شود معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش: 🔸کل بودجه وزارت آموزش‌وپرورش حدود ۱۹۲ هزار میلیارد است و این درحالی است که حدود ۲.۳ درصد آن صرف کیفیت‌بخشی می‌شود و مابقی یعنی ۹۷ و ۷ دهم درصد، صرف حقوق پرسنل می‌شود. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
✅ انتخاب کتاب «مدیریت راهبردی با رویکرد اسلامی» به عنوان اثر شایسته تقدیر در بیست و چهارمین کتاب سال حوزه 📝 نویسنده: دکتر عباس شفیعی دانشیار گروه مدیریت پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 🔹 این اثر ارزشمند در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. 🔻 چکیده: 🔸 مجموعه حاضر با عنوان «مدیریت راهبردی با رویکرد اسلامی» دارای چهار فصل است؛ 1️⃣ در فصل نخست با عنوان «کلیات و مفاهیم» به مباحثی کلی در خصوص مدیریت راهبردی اشاره شده است، 2️⃣ در فصل دوم با عنوان «ادبیات تحقیق»، مبانی نظری موضوع طرح گردیده است، 3️⃣ در فصل سوم با عنوان «الگوهای مدیریت راهبردی انبیاء الهی با تأکید بر قرآن»، الگوهای دینی با بهره‌گیری از منابع اسلامی بررسی شده که عمدتاً مشتمل بر انبیاء بزرگی همچون حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع) حضرت موسی(ع) حضرت عیسی(ع) حضرت یوسف(ع) حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع) است 4️⃣ و در فصل چهارم، با عنوان «الگوهای مدیریت راهبردی پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع)»، رهیافت‌های اسلامی مورد مطالعه قرار گرفته است. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
سبک جدید جمع اوری ژن ایرانی‌ها ؛ آنجلینا جولی استوری گذاشته تا براش از تار موی دختران ایرانی نمونه ارسال کنن. این حرکت کثیف رو چندسال پیش گلشیفته فراهانی و بهرام رادان برای غربی‌ها انجام دادن تا روی ژنتیک ایرانی تحقیق کنن و بر علیه‌ش ویروس بسازن! 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
آیت‌الله رحمت‌الله علیه: 💠 این خیال محالی‌ست که انسان بتواند با حفظ «آبرو» قدمی برای اسلام بردارد‼️... 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🎙 | چیستی و چگونگی روانشناسی اسلامی + صوت 👤دکتر سید علی مرعشی: (پزشک، روان‌شناس و عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز) 🔺یکی از بحث های پردامنه و چالش برانگیز، تعیین جایگاه نقل، عقل و تجربه در تولید علم دینی است. 🔺ایشان معتقدند روانشناسی اسلامی یک علم تجربی مبتنی بر شواهد درباره فرآیندهای ذهنی و رفتاری است که پارادایم، انسان شناسی، هستی شناسی و ارزش های بنیادین خود را از اسلام می گیرد و علاوه بر آن از نصوص دینی به عنوان منبعی برای تولید گزاره های روان‌شناسانه استفاده می‌کند‌. 🔺همچنین بیان می دارند که برای دستیابی به علم دینی ادغام روش بررسی تجربی در روش استنباط دینی امکان پذیر است، بی آنکه به اعتبار روش تجربی یا دین خدشه ای وارد شود و برای آن مثال های متعددی ارائه می‌کنند. 📥لینک دریافت صوت: 🌐 fatehan.net/post/208 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
❓چرا حجم انبوه پژوهش‌های صورت‌گرفته در کشور، کمتر منجر به حل مسئله‌ می‌شود؟ ❓چگونه می‌توان پژوهش‌ها را به سمت نیازهای جامعه سوق داد؟ ❓برای کارآمد کردن پژوهش‌ها، چه روش‌هایی را باید به کار بست؟ ❓چگونه باید پژوهش‌های علمی را به نهادهای سیاست‌گذار ارائه کرد؟ 🔰 کتاب «روش تحقیق مسئله‌محور راهبردگرا»، از محصولات مرکز پژوهشی مبنا، پاسخ‌های عملیاتی به پرسش‌های فوق می‌دهد و مدعی است، مسئله‌محور نبودن و غفلت از نگاه راهبردی، پاشنه آشیل پژوهش‌های صورت‌گرفته در کشور است. 👈 این کتاب، مراحل روشمند مسئله‌یابی و مسئله‌شناسی را شرح داده و قالب‌های گوناگون محصولات مسئله‌محور را به تفصیل معرفی می‌کند. 💠 مطالعه این کتاب را به همه محققان و سیاست‌گذارانی که را برای حل علمی مسائل عینی جامعه می‌دانند، نه ماندن در گوشه کتاب‌خانه‌ها توصیه می‌کنیم. ✍️ نویسنده: دکتر محمدتقی دشتی 📚 ناشر: مکث اندیشه جهت مطالعه مطالب مرتبط با این موضوع را کلیک کنید 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
📸 بیشترین جست‌وجوی یک‌ماه گذشته دانش‌آموزان در برنامه شاد چه بوده است 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔺 دولت اسپانیا تجاوز جنسی به حیوانات را قانونی کرد ▪️دولت اسپانیا اعلام کرده که تا یک حیوان آسیب جدی نبیند و نیاز به دامپزشک پیدا نکند، می‌توانند به آن تجاوز کنند! ▪️این نتیجه آزادی بی حد و حصر در غرب است. نتیجه فراموشی دین و تعطیلی احکام شرع است. 💬 حمید رسایی | 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔺تفکر انتقادی گمشده روان‌شناسان ایرانی ✍️حمید رفیعی هنر دکتر بی. اس. هِلد (Held, B. S)؛ استاد روان‌شناسی و پژوهشگر مطرح کالج بودوین آمریکا: آیا روان‌شناسانِ جریان اصلی، انتقادی فکر می‌کنند؟ تقریباً هیچ! او می‌گوید علی رغم اینکه در روان‌شناسی، تفکر انتقادی به طور مداوم، خاص و آشکارا برای همه دانشجویان و متخصصان مورد تأکید قرار می‌گیرد؛ امّا خود روان‌شناسان معمولاً روان‌شناسی را در معرض ارزیابی انتقادی قرار نمی‌دهند! روان‌شناسانِ جریان اصلی اغلب ، و خود را بدیهی می‌دانند! ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 💥کاش دوباره یک دکتر مرتضی نصفتِ دیگری از روان‌شناسان دانشگاهی برمی‌خاست و نهیبی بر سر دانشجویان می‌کشید که هان چه نشسته‌اید در غرق تقلید از یافته‌های دیگران؟! همو که حدود 60 سال پیش، در 1343 شمسی در مقاله «آینده روان‌شناسی در ایران: تقلید یا تحقیق» این موضوع مهم را به روان‌شناسان ایرانی هشدار داد! 💥کاش دوباره یک دکتر دادستانِ دیگری حواس استادان و پژوهشگران روان‌شناسی را به این موضوع حیاتی جلب می‌کرد که با این روند تقلیدگریِ محض، «روان‌شناسی ایران در معرض سقوط به یک پرتگاه عمیق قرار می‌گیرد!». 💥کاش یک دکتر ملک بدری دیگری در میان کشورهای اسلامی برمی‌خاست و فریاد «العلماءُ النفس المسلمون فی جُحر الضّب: روانشناسان مسلمان در سوراخ سوسمار» را سر می‌داد و روان‌شناسان را از تقلید بی چون و چرا؛ بدون تفکر، و بدون انتقاد از یافته‌های فردگرایانه جریان اصلی باز می‌داشت! 💥کاش لااقل از خود سوال می‌کردیم چرا دکتر ویلیام کیل پاتریک؛ استاد دانشگاه بوستون آمریکا در کتاب «فریفتگی روان‌شناختی» نوشت که روان‌شناسی موجود، با شکست مواجه شده؛ و نتوانسته است مشکلات و آسیب‌های جامعه آمریکا را حل کند! 💥کاش لااقل به حسرت خوردن دکتر سوزان مک دنیل؛ رئیس وقت APA در سال 2016 توجهی می‌کردیم که خطاب به روان‌شناسان آمریکایی نوشت: «به شرق نگاه کنید! روان‌شناسی غربی چیزهای زیادی می‌تواند از سازمان‌های روان‌شناسی شرقی یاد بگیرد!» 💥کاش به قول دکتر فتحعلی مقدم؛ استاد ایرانی دانشگاه جورج تاون (واشینگتن دی‌سی) تحت «سیطره ایدئولوژی فردگرایانه روان‌شناسیِ آمریکایی» نمی‌ماندیم، و از «جهان سومی» بودن خارج می‌شدیم؛ و به داشته‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی خود باور می‌کردیم! 💥کاش از این تخدیرشدگی رها شویم؛ و به خود آئیم و دانش خود را، خود بنا کنیم! 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
📚کتاب فریفتگی روان‌شناختی 🔹شکست روان‌شناسی مدرن تألیف ویلیام كیل‌پاتریک؛ از روان‌شناسان مطرح دین است. او دانشیار روان‌شناسی تربیتی در کالج بوستون است. ✍️حمید رفیعی هنر 📕وی در این کتاب مدعی است كه علی‌رغم رشد روان‌شناسی مدرن در بیش از یك قرن، امّا ما در ایالات متحده شاهد افزایش مداوم جرائم، میزان طلاق، مصرف مواد مخدر و نارضایتی عمومی از زندگی هستیم. 🤔او چهار نقد اساسی بر روان‌شناسی جریان اصلی وارد می‌کند: 1️⃣ روان‌شناسی مدرن آمریکایی را ضد اجتماعی می‌نامد زیرا براساس نظریه و بنا شده است. 2️⃣ کیل پاتریک مخالف مفهوم است زیرا مبتنی بر ایده خودمحوری است که نمی‌تواند یک فرهنگ هماهنگ و سازگار اجتماعی را ایجاد یا حفظ کند و برای افرادی که از فرهنگ‌های جمع گرایانه آمده‌اند بی‌ربط است. 3️⃣ از نظر كیل‌پاتریک، روان‌شناسی مدرن آمریکایی بیشتر به دنبال است و نه ؛ و قبل از درک مشکلات به‌دنبال راه‌حل‌ها است! 4️⃣ او می‌گوید این موضوع از این ناشی می‌شود که روان‌شناسی آمریکایی امور را نادیده می‌گیرد. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
📚معرفی کتاب عادت های اتمی 🔹ایجاد رفتارهای پایدار از مهم‌ترین دغدغه هایی است که در حوزه همواره وجود دارد. همه ی ما به دنبال این هستیم که و و را تربیت کنیم که آداب و رفتارهای خاصی برای آنها تبدیل به ملکه شده باشد و آگاهانه به صورت مستمر آن را رعایت کنند. اما مکانیزم ها و فرآیندهای شفافی برای تربیت در این حوزه وجود ندارد و متاسفانه نویسندگان به کلی گویی هایی بسنده کرده و یا توصیه هایی را به صورت پراکنده و بدون تطبیق با شرایط زیست امروزین گردهم آورده اند. 🔺کتاب عادت های اتمی از جمله کتب زرد است، کتاب هایی که مملوء از رفرنس ها و دیدگاه ها و تمایزات اندیشه ای نیستند اما برای مخاطب عام و با اتکاء به تجربیات نویسنده و بهره گیری از برخی نظریات روانشناسی و به زیبایی صورت بندی شده و گرایش مخاطبین به این و فروش بیش از ده میلیون نسخه از این کتاب در دنیا بیانگر ارزشمند بودن آن قلمداد می شود. در حقیقت دغدغه نویسنده این است که صرفاً با تمرکز بر اهداف تربیتی امکان رشد متربی نیست بلکه در عین حفظ آن باید تمرکز بر فرآیندها و سیستم هایی نمود که تحقق آن را تضمین می کنند. این فرآیندها در علوم تربیتی در قالب عادت ها که گونه ای از رفتارهای پایدار هستند محقق می شود، به عبارت دیگر مهم نیست که شما اکنون به اهداف خود رسیده اید یا خیر، بلکه این مهم است که عادت هایی که منجر به می شود را در خود نهادینه ساخته اید یا نه. 🔹گرچه بخشی از مثال های کتاب و بعضاً دیدگاه های فروکاست گرایانه آن در حوزه تفسیر کنش های انسانی به سیستم اعصاب و … را به صورت بنیادین قبول ندارم اما به صورت کلی کتابی است که انسان را به وجد می آورد، دغدغه هایی برای رشد و توسعه فردی را به او می دهد و وی را کمک می کند تا نقشه راهی صحیح برای زیست فردی خود ترسیم نماید. بخش عمده محتوای کتاب تجربیات یک مربی و منتور توسعه فردی است که دائماً در تلاش بوده تا انسان هایی کارآمد را تحویل جامعه دهد. کتاب عادت های اتمی از کتاب هایی است که در برخی از جاهای کتاب همزاد پنداری با ان نموده و آن را قابل تطبیق به شرایط زندگی خود می بینید. نهایتاً به همه شما توصیه می کنم که حتما این کتاب را مطالعه نمایید. 📌نقاط قابل اعتناء در کتاب در یک نگاه - توجه بخشی به رویکرد فرآیند محور به جای رویکرد هدف محور در تربیت - فرآیند رفتارسازی و عادت سازی - شیوه های محیط سازی سازنده و پرهیز از رویکردهای سطحی نگرانه در حوزه تربیت محیطی - شیوه های ترک عادت های منفی در انسان 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔹اواخر دهه‌ ۸۰ بود که آوازه‌ کتاب سروصدا به پا کرد، «باشد که معجزه شکرگزاری درهای دنیای نوینی را بر تو بگشاید و برای تمامی سال‌های زندگی‌ات شادمانی به ارمغان آورد، این خواسته قلبی من برای تو و تمامی جهان است.» 🔸همین چند جمله‌ ابتدایی کتاب کافی بود تا مخاطب خود را در برابر یک راه و معجزه‌ جدید ببیند، راهی که قرار بود او را به تمامی آرزوهایش برساند، مشکلاتش را حل کند و در جهانی پر از عشق، موفقیت و ثروت را به رویش بگشاید و رسالت کتاب راز، در اختیار گذاشتن کلید این «در» است. کلید این در نه سخت‌کوشی، نه درس خواندن و نه هر چیز سخت دیگری که همه‌ ما از بچگی در گوش‌هایمان خوانده بودند، نبود، بلکه در یک عمل بسیار ساده خلاصه می‌شد: و آرزوهایت، «افکارت را تغییر بده تا دنیایت تغییر کند» که همان است. 🔹نقطه اشتراک تمام گرایش‌های اینچنینی یک چیز است: مسئولیت اصلی انسان در زندگی را می‌دانند و از مخاطب می‌خواهند هایی باشند که فقط شادی را در زندگی می‌بینند و به آن توجه می‌کنند. 🔸ظهور و بروز این دوره‌ها فارغ از ابعاد مالی و تشکیک در مبانی علمی آن در بستر فضای مجازی همراه است با تبلیغ سبکی از زندگی لاکچری. ۵ دقیقه دیدن تیزر‌های ‌انگیزشی دوره‌ها مملو از تصاویر فوق‌العاده و آب‌ورنگ‌دارشان کافی است تا با خود بگوییم بی‌خیال، ۸۰۰ هزار که دیگر پولی نیست به امتحانش می‌ارزد! مشروح خبر 👇 v-o-h.ir/?p=39268 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
⚡️خطر ۳۴ میلیون (Gamer) 🔺بر اساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برآورد شده است از بین ۸۴ میلیون ایرانی،۳۴ میلیون نفر روی مجموع پلتفرم‌ها، انجام می‌دهند. مردان ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد این جمعیت را تشکیل می‌دهند. 🔺نکته حائز اهمیت این است که اغلب بازی‌هایی که این ۳۴ میلیون ایرانی مشغول آن هستند، صرفا یک سرگرمی ساده نیست 🔺بنابراین به نظر می‌رسد امروز مهمتر از و ، این بازی‌های رایانه‌ای هستند که شخصیت نوجوان ایرانی را شکل می‌دهند و نتایج خطرناک و تأسف بار آن را در سطح اجتماع شاهدیم از آمار طلاق و افسردگی و خشونت تا نحوه رفتار در اغتشاشات اخیر. 🔺در این میان، نکته دردآور سهم تقریبا هیچ مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازار گیمرهای داخلی‌ست و البته نظارتی که متاسفانه بر فعالیت گیم‌نت‌ها و بازی‌های دیجیتال وجود ندارد... 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
❇️ اندیشکده فکر فردا و دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می‌کنند: 💥سلسله نشست های حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی.💥 ✅ با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و فعالان حوزه عفاف و حجاب. 🗓 زمان: 6 بهمن تا 20 اسفندماه 1401 (حوزه علمیه قم) 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 📝 همچنین اندیشوران و پژوهشگران محترم می‌توانند تا تاریخ ۲۰ اسفند ایده‌های خود در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را ارسال کنند. 🔰در پایان از ایده‌های برگزیده تقدیر خواهد شد. 💢 طرح‌های خود را به لینک زیر ارسال فرمایید: 📮https://eitaa.com/joinchat/1819803948Cabfe3ec831 🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🆔@fekrefarda 🆔@D_gofteman
🔸کارخانه کادرسازی 📣در راستای حمایت محتوایی و ایده پردازی از اردوهای راهیان نور، بسته فرهنگی، هنری و رسانه ای در کانال منتشر خواهد شد. 🔰این بسته شامل: 💡مجموعه ایده و تجربیات 📦معرفی بانک های محتوایی 🎥کلیپ و مستند 🖼سیر نمایشگاهی و پوستر 🔹امید است که به حول الهی این بسته مورد استفاده خادمین شهدا و راهیان نور قرار گیرد 🙏انشالله به برکت شهدا، این انقلاب به انقلاب مهدوی متصل گردد 🔸 انتشار بسته‌های محتوایی هر صبح ♦️ همراه ما باشید 📢 ایتا | بله | تلگرام 🆔@Activism_ideas
حکمرانی فرهنگی
🔸کارخانه کادرسازی 📣در راستای حمایت محتوایی و ایده پردازی از اردوهای راهیان نور، بسته فرهنگی، هنری و
🔅سامانه ایده های کنشگری🔅 💡نوآوری اجتماعی و فرهنگی 📜ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 🏛ارایه ایده های مناسبتی، موضوعی، مساله محور 🖇زیر مجموعه ی حکمرانی فرهنگی 📢 ایتا | بله | تلگرام 🆔@Activism_ideas
🔖درمان چالش‌ها و تضادهای روانی و اجتماعی با نقشه انسان در قرآن 🔺علوم انسانی منبع نظریات متنوع و گاه حتی متضاد است. این امر سبب می‌شود که همگان با این سؤال اساسی روبرو شوند که سرانجام، انسان کیست؟ 🔸اهمیت این پرسش زمانی حیاتی‌تر می‌شود که بدانیم جامعه سازی و مدیریت جهان، در عرصه پزشکی و فنی- تکنولوژیک- آموزش و سیاست تا شیوه رفتار کردن و اندیشیدن اعضای جامعه، وابسته به پاسخی است که به آن سؤال محوری داده می‌شود. 🔹نگاه یک فرد به انسان و جهان، افکار و رفتار او را شکل می‌دهد و در عرصه نظریه‌پردازی علمی نیز دانشمندان دانسته یا نادانسته مشمول این قاعده‌اند. بنابراین نگاه ماتریالیستی یک نظریه پرداز سبب می‌شود انسان را حیوانی سخنگو یا اجتماعی یا حتی یک گرگ بنامد و از سویی دیگر نظریه‌پردازی که نگاهی الهی و دینی به انسان دارد او را موجودی برتر و والا می‌شمارد. این همان تفاوت انسان‌شناسی غربی و تجربی با انسان‌شناسی الهی و توحیدی است و آن سبب صف‌کشی دو تفکر نسبت به انسان و در نتیجه دو نوع طرح ریزی و جامعه سازی و انسان‌سازی است که گاه در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. 🔸ساختار وجودی انسان در ادیان و به ویژه در قرآن به عنوان دین اکمل نیازمند تعین و جریان یافتن در سبک زندگی انسان است، آنچنان که آناتومی بدن انسان راهنمای پزشکان در درمان اوست. اکنون و بر اساس اشارات قرآن و تفاسیر، ساختاری از وجود انسان معرفی گردیده است با چهار لایه صدر-شغاف- قلب و فؤاد که توسعه و تعالی وجودی انسان در بستر آن صورت می‌گیرد. 📌مبنا قرار دادن نقشه انسان در قرآن با در نظر گرفتن همزمان دو بُعد مادی و روحی او، در تمامی ابعاد جامعه‌سازی چون آموزش و پرورش و اقتصاد و سیاست و درمان‌های روانشناسی و ... چالش‌های زندگی انسان امروز و تضادهای اجتماعی‌اش را اصلاح خواهد کرد و نوید بخش انسان سالم-کامل و سعادتمند خواهد بود. ✍️ زهراکیایی- روانشناس 🆔@cultural_governance
پدر علم روانکاوی و اعوجاج و انحرافات علمى او فروید غول روانکاوی است که نه تنها در غرب بلکه بسیاری از متدهای وی در ایران نیز استفاد می شود، در حالی که دین اسلام خود سرشار از آموزه‏های الهی در‏باب روان و روان‏شناسی است و صد افسوس که... جهت مطالعه کلیک نمایید 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔸چند راه حل ساده برای تشخیص کتاب‌های روان‌شناسی زرد از روان‌شناسی علمی نه به کتاب‌هایی که ناامیدمان می‌کنند جهت مطالعه کلیک نمایید 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔰بررسی وضعیت رشته روانشناسی در دانشگاه های ایران 🔷این نشست با حضور علی افشاری مهر (دانشجوی روانشناسی) و بشیر اسلامیان (دانشجوی روانشناسی) برگزار شد. ⁉️ آیا باور می‌کردید روزی فرارسد که در سانفرانسیسکوی آمریکا، مدرسه روانشناسی اسلامی؛ در انگلیس انجمن بین‌المللی روانشناسی اسلامی؛ در آلمان گروه تحقیقاتی اسلام و روانشناسی؛ در ویرجینیای آمریکا موسسه روانشناسی الکرم و در انگلستان کالج مسلمانان کمبریج تاسیس شود و برای اولین بار، دیپلم رسمی روانشناسی اسلامی صادر کند و ما در ایران هنوز راجع به این صحبت کنیم که آیا روانشناسی اسلامی داریم یا نه؟! 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
💢 همه، خطر را گوشزد می‌کنند در حالی‌که کتاب ، که به عنوان درس در رشته‌های روان‌شناسی و روان‌پزشکی در دانشگاه‌های ایران به دانش‌جویان تدریس می‌شود، به مراتب خطرناک‌تر و مخرب‌تر از است! 📛 کتاب درسیِ کاپلان و سادوک در دانشگاه‌های ایران، و خودارضایی را توجیه و عادی‌سازی می‌کند!! 📌 کمترین جنبش، این است که این کتاب از کتب درسیِ دانشگاه‌های ایران، حذف شود و تمام وزرای علومی که این کتاب، در دوران وزارت آن‌ها، تدریس شده و استادانی که این کتاب را درس داده‌اند و همه‌ی دانشجویانی که رشته‌ی روان‌شناسی و روان‌پزشکی را خوانده‌اند، به صورت علنی توبه کنند!! 👈 اعضای شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی چرا برخورد نکرده‌اند؟!! 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance