📜اسیب شناسی سند نویسی در سازمان های فرهنگی
📌در حین نگارش سند
🔸عملیاتی و کاربردی نبودن
🔸عدم شناخت دقیق موضوع و مسئله
🔸جامع نبودن و نداشتن شاخصه نواوری
🔸عدم اشاره به شاخص های ارزیابی در سند
📌بعد از نگارش سند
🔸نبودن خط عملیات و لانچر جهت اجرای سند
🔸عدم ارزیابی مطابق با شاخص های ارزیابی
🔸عدم تجربه نگاری عملیات و تولید نکردن دانش ضمنی عملیات ها
📜انواع اسناد درسازمان های فرهنگی
📌نظری شامل
🔸مبنایی
🔸راهبردی
🔸سند تحول
📌کاربردی(فونکسیونل)
🔸طرح نامه 22 مولفه
🔸سند wbs
🔸سند cpm
🔸تجربه نگاری
#سند_نویسی
#حکمرانی_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
رویکرد های نگارش سند تحول در دستگاه ها و ارگان های فرهنگی
✅جمع سپاری یا crowdsourcing
🔸یکی از روش های نگارش سند تحول، استفاده از نظرات شبکه نخبگانی قابل دسترس می باشد. این شبکه نخبگانی می تواند اعضای درون آن سازمان و یا اعضای بیرونی باشند که هردو لایه دارای مزیت های نسبی می باشد. از طرف دیگر برگزاری روش های جمع سپاری خود دارای مدل های متفاوتی می باشد مانند مدل های برگزاری هم اندیشی،نوآوری های باز و...
🔸از مزیت های این رویکرد این می باشد که با استفاده از اجماع نظر مختلف، جامعیت خوبی حاصل می شود اما همین رویکرد دارای آسیب های ذاتی می باشد. در این روش اندیشه تولید شده یک کلاژ می باشد که تمامی اندیشه های مختلف در آن مخلوط شده است و معجون نامرتبی است. اساسا اندیشه های تولید شده از هم اندیشی به علت پرداخت ها و زاویه دید ها متفاوت فاقد محور و روح می باشند و به علت عمق افراطی در موضوعات به لایه کاربرد نمی رسد.
✅شناخت اکوسیستم فرهنگی
🔸در این روش با بررسی کنش های نقش افرینان در حوزه فرهنگ به بررسی اثرگذاری مجموعه های فرهنگی پرداخته می شود و با شناسایی خلا ها و آسیب ها سند تحول را تولید می نماییم.این روش با بررسی برآینداثرگذاری سازمان ها بر مخاطبین بدنبال این هسته که پازل نقش آفرینی مشخص و متمایزی را تعریف نماید.این روش با توجه به اینکه ناظر به شناخت کنشگران فرهنگی و مخاطبین می باشد در هر دو لایه مورد بررسی قرار گیرد.
🔸این روش دارای موانعی می باشدکه قابل برطرف است:
🔹اول اینکه غالب شناخت ستاد ها و سازمان های فرهنگی براساس گزارشات تهیه شده توسط خود سازمان ها، در این روش رخ میدهد که منبع صحیحی برای فهم واقعی باز اثرگذاری کار ها و کیفیت چگونگی کار را مشخص نمی کند(اگر بخواهیم یک شناخت صحیح از سازمان ها داشته باشیم باید طرح نامه،نظرسنجی مخاطبین،سامانه و یا سایر منابع دیگر برای شناخت فعالیت های آن سازمان را داشته باشیم)
🔹همچنین اشکالی دوم در این روش می باشد این است که برای شناخت اکوسیستم باید به مصرف کننده و مخاطب نهایی طرح فرهنگی دسترسی داشته باشیم تا اثر گذاری برنامه را درک کنیم که این دسترسی تا حدودی غیر قابل دسترس است
✅مبتنی بر اندیشه شناسی رهبری
🔸مقام معظم رهبری به عنوان محل رجوع؛ جهت انتخاب تکلیف، مسلما از فضای حقیقی کشور دید بهتری نسبت به دیگران دارند.در این روش با مبنا قرار دادن بیانات رهبری منشور فکری ایشان را در موضوع فرهنگ یا یا یکی از عرصه های کار فرهنگی اسخراج نموده و این سند را محور تحول قرار می دهیم.
🔸این روش از دو ناحیه ممکن است اسیب پذیر شود:
🔹اولا آیا دارای روش پژوهش در اندیشه رهبری هستیم یا خیر؟ یا بدون هیچ روشی می خواهیم با اندیشه ایشان مواجهه کنیم؟
🔹ثانیا ممکن است در انتهای مسیر گزاره های اخباری رهبری استخراج شود که به حکم وضعی، تکلیفی و عملیاتی نرسد
#سند_نویسی
#حکمرانی_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
رویکرد های نگارش سند تحول در دستگاه ها و ارگان های فرهنگی
✅براساس نظام مسایل فرهنگی کشور
🔸در این روش در گام نخست، مبتنی بر پایش های و آسیب شناسی وضعیت اجتماعی و فرهنگی گزارشاتی در سطوح ملی و استانی تهیه می شود. باید با استفاده از تکنیک های مساله شناسی،هر مشکل ریشه یابی شود و با طراحی ایده های نوارانه تولید راهکار صورت گیرد که غالبا این گزارشات به این مرحله نمی رسند و در لایه آمار و ارقام باقی می مانند ثانیا در حوزه دانش مساله شناسی ضعیف اساسی داریم (کلا 6 جلد کتاب بیشتر در حوزه مساله شناسی وجود ندارد که غالبا گفتمانی اند و به لایه روش نمیرسند)
خط عملیات فرهنگی محلات و مردم هستند شاید این اسناد برای سیاست گذاری کلی خوب باشد اما اساسا در میدان ها که دارای توابع متغیر زیادی می باشند فایده ای ندارد
✅آسیب شناسی سازمانی
🔸این رویکرد مبتنی بر این است که با استفاده از قدمت و تاریخچه سازمان براساس نظرات کارشناسان درونی و یا ادوار سازمانی این کار را انجام دهیم.هرچند این رویکرد قابل ملاحضه است اما صرف او در هندسه فرهنگی کشور ممکن است اثری نداشته باشد
🔸انتظار این بود که در طرح، فصل و بخشی به «آسیبشناسیِ گذشته» اختصاص مییافت و مسیر پیمودهشده، تحلیل میشد و «چالشها/ غفلتها/ لغزشها»، آشکار میشدند، نه اینکه به ناگهان، «بایدها و نبایدها» به میان آیند و هر آنچه که در گذشته رخ داده است، نادیده انگاشته شود.
🔸 ما با یک «ساختار نوپدید» مواجه نیستیم که در نقطۀ آغاز حیات خود قرار داشته باشد، بلکه این ساختار، همزاد انقلاب است و دههها، «تجربههای متراکمِ درست و نادرست» دارد. طرح تحوّل باید در چنین «زمینه»ای متولّد شود و از متن «مسألهها و معضلههای این مسیر طولانی»، سربرآورد، نه اینکه «بیتاریخ» و «معلّق»، در برابر مخاطب بنشیند و یکباره، مدینۀ فاضلۀ خویش را تصویر نماید.
#سند_نویسی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔸نقد های سند شورای عالی انقلاب فرهنگی
#قسمت_اول
🖊در بررسی اندیشه رهبری 26 مدل اجماع دارد مانند شورا،قرارگاه،شبکه و ... در سند باید در ابتدا به این مساله اشاره میشد که تفاوت شورای عالی انقلاب فرهنگی با قرارگاه فرهنگی چیست؟شورا عالی به عنوان قرارکاه فرهنگی چیست وچه باید باشد ؟سند خیلی بر روی بخش های سلبی خود فکر نکرده است.این سند بر روی دوگانگی قرارگاه یا اداره فرهنگی نتوانسته است پاسخی دهد
🖊شورا نمی داند که می خواهد حکمرانی فرهنگی را به صورت جمهوریت مدیریت کند یا به صورت رویکرد تمرکز قدرت و به عنوان دستگاه فصل الخطاب گر.اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهان قدرت است این قدرت در سند یک قدرت خواهی حداقلی است و اهرم های الزام اور را ذیل خود نیاورده است
🖊سند شورای عالی انقلاب فرهنگی هر فصل آن نیازمند نگارش یک سند عملیات است.اساسا اسناد تحول، اسنادی نیمه کاربردی است که باید برای ان سند عملیاتی نگارش نمود.ایا قرار است برای نگارش اسناد کاربردی و عملیاتی ساختاری شکل گیرد؟
🖊در سند شورا عالی فرهنگی هیچ اشاره ای با مسایل زیر نشده است
ادغام نهاد های فرهنگی،بودجه ریزی،ارتباط شورای عالی انفلاب با 21 شورای عالی دیگر،نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع فضای مجازی (چرای این موضوعات دلیل دارد)
🖊رویکرد نگارش سند مبتنی بر نظرات اقا در مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمع سپاری می باشد و از سایر رویکرد های دیگر جهت نگارش سند استفاده نشده است.شاید روش اسیب شناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مهمترین رویکرد هایی می باشد که جای خالی ان خیلی حس می شود
🖊در یک بخش مجزا باید به صورت خلاصه کنش و فعل های شورای عالی انقلاب فرهنگی نگارش شود مثلا شورای عالی انقلاب می خواهد شبکه سازی،ارزیابی،رصد و سایر کنش های که می خواهد انجام دهد را مشخص نماید.(سازمان ها 32 کنش و فعل از خود بروز می دهند)
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔸نقد های سند شورای عالی انقلاب فرهنگی
#قسمت_دوم
🖊طراحی ساختار دبیرخانه و شورای عالی انقلاب فرهنگی دقیقا مشخص نیست هر چند شرح وظایف و نحوه ارتباطات در سند تا حدودی بیان شده است
برای طراحی چارت یک سازمان باید 4 مولفه به صورت جدولی تبیین شود
سطوح که بیانگر لایهها و سلسلهمراتب میباشد
نقشها که متناسب با تجربیات و شایستگیها افراد جایگاهی به افراد اعطا میشود
شرح وظایف که کلیه وظایف و مسئولیتهایی که نیروی مستقر در آن سمت باید انجام دهد
گرهها که نشانگر ارتباطات، شوراها و کمیسیونهای بین اعضا میباشد
بالغ در 10 نمونه چارت سازمانی داریم:هیبریدی،شبکه ای،سلسله مراتبی و ...شورای عالی انقلاب چه چارتی را میخواهد برگزیند
🖊الگوی تصمیم گیری در شورای عالی انقلاب فرهنگی مدل فدرالی و رای گیری است و بجای انتخاب رویه ادله از این رویه نادرستی می پردازد
🖊عدم اشاره به جنس افراد در هسته های فکری و نظام انگیزش این افراد(استقرار کارمند یا پژوهشگر)
🖊نداشتن برنامه زمان بندی در سند که دلیل این قضیه به علت فرایند محور نبودن تحول شورای عالی و نداشتن برنامه های عملیاتی می باشد
🖊در طرح، «مجموعۀ بسیار گستردهای از تکالیف و مسئولیّتها» مشخص شدهاند، بدون اینکه «اولویت منطقی» و «ترجیحِ واقعی» در میان باشد؛ چنانکه فهرستی از مطالبههای رهبر انقلاب از شورا در کنار یکدیگر درج شدهاند. شورا نمیتواند چنین دستورکار وسیعی را انتخاب کند و در «همۀ زمینهها» در «زمان واحد»، کامیاب شود، بلکه باید ناظر به واقعیّتهای فرهنگیِ کنونی، معیاری برای «تقدّم» و «تأخّر» برگزیند و «دایره و دامنۀ عمل» خود را محدود سازد.
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔸نقد های سند شورای عالی انقلاب فرهنگی
#قسمت_سوم
🖊در دو گانگی پایش فرهنگی و کنش فرهنگی شورای عالی کدامیک را میخواهد انتخاب کند؟ شورا عالی انقلاب فرهنگی برای عملیات فوری و چریکی چه برنامه ای دارد؟ کمی اسیب های اجتماعی زیر را با دقت بخوانید👇👇👇
⚠️یک میلیون زن مجرد قطعی دهه شصتی، 40 درصد دانشجویان در ایام کرونا معتاد فضای مجازی شده اند که 20 درصداعتیادشان حاداست، 51 هزار کودک در ایام کرونا یتیم شده اند
🔸نیاز است که سامانه جامع رصد فرهنگی کشور راه اندازی شود.
🔹نقد بعدی عدم اشاره دقیق شورای عالی انقلاب فرهنگی به جامعه مخاطبین خود و کیفیت تبادلات این ارتباط
🔺عدم تعبیه کانون های ارزیابی در چارت جهت ارزیابی خود شورا و 53 نهاد فرهنگی و نهاد های غیر رسمی.
🔹در صفحه 36 سند امده است تعامل با شبکه مردمی از طریق سامانه های هوشمند صورت می پذیرد. ایا صرفا و تنها راهکار شورا عالی همین می خواهد باشد؟شاید سامانه ها برای ارتباط اولیه و گرفتن اطلاعات مفید باشد اما ادامه مسیر چگونه می خواهد باشد؟+ مدل ارتباط حاکمیت با مردم مشخص باید شود
🔺حکمرانی شبکه ای مهمترین رکن حکمرانی فرهنگی است چرا که برای مثال اگر بخواهیم یک نوجوان با تربیت و ثقافت اسلامی تربیت شود در برایند و نقش افرینی چند دستگاه این اتفاق رخ می دهد.آیا شورای عالی انقلاب برای شبکه نمودن اقدامات دستگاه های فرهنگی برنامه ای دارد؟
🔹در صفحه 23 سند تحول شورا امده است که یکی از وظایف شورا ساماندهی و تقسیم کار است شیوه این تقسیم کار چگونه است ایا تفویض کامل صورت می گیرد؟ ایا قرار است پروژه ها به مردم سپرده شود؟نحوه فراخوان و برون سپاری چگونه می خواهد باشد
🔺در بخش الزامات راهبردی صفحه 13 امده است که شورای عالی انقلاب یک حسابرسی به دیوان محاسبات ارسال می نماید، خب احسنت ثم ماذا این ماجرا چیست؟ اساسا دیوان محاسبات حسابرسی مالی را می فهمد نه حسابرسی و اثربخشی فرهنگی را....!
🔹سازمان باید گزارشات خود را جهت حسابرسی به شورای عالی بفرستند خب این گزارشات شامل چه اسنادی است؟(گزارشات،طرح نامه،هزینه کرد،چارت) از طرف دیگر ایا برای دریافت اطلاعات سازوکاری مانند طراحی یک سامانه تعبیه شده است؟
🔺سرفصل اهرم های الزام اور جهت اصلاح رویه سازمان های رسمی فرهنگ و ماتریس انگیزیش جهت اصلاح رویه نیرو های انسانی در سند لحاظ نشده است
🔹در علوم اجتماعی و مدیریت نوین فرهنگی بیان می شود که عصر سازمان های فرهنگی به اتمام رسیده است و لایه های میانی مانند ngo برا فرهنگ حکمرانی میکند. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید زمان مرگ خود را اعلام کند که در چه شرایطی این کار باید صورت گیرد.
🔺عدم اشاره به مدل تصمیم گیری در شورا عالی. آیا قرار است تصمیم گیری فدرالی باشد یا مدل دیگری مد نظر اعضای شورا جهت تصمیم گیری است؟
🔹 عدم تعریف خروجی های ملموس شورا(محصولات و دستاوردها چیست)
مثلا شورای در گزارش خود گفته است که خروجی های زیر دستاور های 10 ساله شورا بوده است باید همچین مدلی در سند نگارش می شد👇👇👇
🔸تاسیس41 نهاد،موسسه،شورا
🔸تولید فصلنامه، ماهنامه ها و کتاب
🔸برگزاری 5 جایزه علمی و فرهنگی به صورت سالانه
🔸تولید 20 سند راهبردی
🔸تنظیم گری و سیاست گذاری فرهنگی
🔸یک سری فعالیت غیر متمرکز و پراکنده اجرایی
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔸نقد های سند شورای عالی انقلاب فرهنگی
#قسمت_چهارم
🔹 بخش نظارت و حسابرسی شورای عالی چه نوعی میخواهد.انواع نظارت و حسابرسی ها👇👇👇
تنفیذ و تفویض مصوبات
تعیین نمایندگان
عزل و نضب مدیران
تذکر و اظهار نظر
تحقیق و تفحص
مالی
🔸چرا اسناد و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا نمی شود؟
✅نگارش اسناد کلی،غیرکاربردی و به دور از واقع
✅نداشتن اهرم های الزام اور توسط شورا
✅تعطیلی های جلسات به مدت طولانی
✅خالی از هر گونه ایده عملیاتی بودن
✅نداشتن شاخص و سنجه ارزیابی
✅عدم ادامه سند نویسی و عدم پیوست
🔸شورای عالی انقلاب تعیین و تکلیف کند که ارتباط 22 سند راهبردی که نوشته است با سند فعلی چیست و به چه میزان موفقیت در دسترسی به اهداف سند قبلی داشته است؟
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
✅اگر به دنبال ایده های خوب در حوزه های فرهنگی،شهری و اجتماعی هستید به سایت های زیر سر بزنید
حوزه مساجد
🕌🕌🕌
masjed.ir/fa/masjedidea
حوزه عید غدیر
🌅🌅🌅
ghadiridea.ir
حوزه قرآنی
📒📒📒
quranidea.ir
حوزه دانشجویی
👨🎓👨🎓👨🎓
kalk.ir
آیدیباز
📚📚📚
http://ideaz.ir
بانک ایده علوم انسانی
💎💎💎
http://bankeideh.ir
بانک ایده شهری
🏢🏬🏭
yun.ir/6zj3ma
بانک ایده نو
💡💡💡
http://www.idban.ir
باشگاه ایده پردازی فرهنگی
💊💊💊
https://farhangidea.ir
#ابزار_حکمرانی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
4_5979015627640146554.pdf
5.59M
🔴 #بخوانید | وضعیت سینمای ایران در سال 1398
♦️این گزارش، پس از ارائه تصویری از سینمای ایران در داخل کشور و در جهان، مهمترین رخدادهای سال ۱۳۹۸ ازجمله سیل و زلزله بهار و زمستان، اعتراضات آبانماه، قطعی اینترنت، شهادت سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراین و شیوع کرونا را ذکر و پیامد آنها بر سینما را شرح میدهد. همچنین، افت و خیز فروش در این سال، بررسی شده و با میزان فروش سینما در سال ۱۳۹۷ مقایسه تطبیقی صورت گرفته است.
«بررسی سیاستها و برنامههای سازمان سینمایی»، از دیگر محورهای موضوعی است که این گزارش به آن پرداخته و سیاستهایی چون شفافیت در همۀ شئون، چابکسازی و کوچکسازی (ادغام مؤسسات، تعطیلی مدرسۀ ملی سینما)، عدالت در اکران، ردهبندی سنی فیلمها و سیاستِ «ایران تهران نیست» را، بررسی کرده است.
#سینما
#مدیریت_فرهنگی
#حکمرانی_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔰ریاست طلبی درقران و روایت
کاش مسولین ما این روایت را می دیدند و در گرفتن مسولیت ها دقت بیشتری می کردند
🕋«تِلْک الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ»قصص ایه 83
🔺این سرای آخرت را برای کسانی قرار می دهیم که در روی زمین اراده برتری جویی (سرکشی) و فساد ندارد و عاقبت (نیک) از آن متقین است
🕋«أَوَّلُ مَا عُصِی اللَّهُ تَبَارَک و َتَعَالَی بِسِتِّ خِصَالٍ حُبِّ الدُّنْیا وَ حُبِّ الرِّئَاسَةِ و َحُبِّ الطَّعَامِ وَ حُبِّ النِّسَاءِ وَ حُبِّ النَّوْمِ وَ حُبِّ الرَّاحَةِ»امام صادق(ع)
🔺اولین چیزهایی که خداوند، به وسیله آن معصیت شد؛ شش خصلت است: دنیادوستی، ریاست طلبی، دوستی غذا، حب زن، خواب دوستی، راحت طلبی
🕋 «إِیاکمْ وَ هَؤُلَاءِ الرُّؤَسَاءَ الَّذِینَ یتَرَأَّسُونَ فَوَ اللَّهِ مَا خَفَقَتِ النِّعَالُ خَلْفَ رَجُلٍ إِلَّا هَلَک وَأَهْلَک»امام صادق(ع)
🔺از این رؤسائی که ریاست طلبند، بپرهیزید؛ به خدا قسم هر کس دیگران پشت سرش حرکت کردند، هلاک شد و دیگران را هلاک کرد
🕋«قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام مَلْعُونٌ مَنْ تَرَأَّسَ مَلْعُونٌ مَنْ هَمَّ بِهَا مَلْعُونٌ مَنْ حَدَّثَ بِهَا نَفْسَهُ»امام صادق(ع)
🔺امام صادق علیه السلام فرمود: ملعون است کسی که رياست را به خود بندد، ملعون است کسی که به آن همت گمارد، ملعون است کسی که به فکر آن باشد.
#ریاست_طلبی
#مدیریت_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔰حکمرانی مردمی در تولید محتوا
🔹یک راهکارکاملا عملیاتی
🔸بگذارید این یادداشت را به طرز شگفت انگیزی شروع کنم....
✅ایا میشود یک کاربر آماتور فضای مجازی با نیم ساعت آموزش موشن گرافی حرفه ای تولید کند؟😳ایا می شود با 10 دقیقه اموزش کلیپ و پوستر حرفه ای تولید کنیم؟😳
با کمال تعجب باید بگویم، بله این سوالات امکان پذیر است.
📌امروزه در فضای مجازی سامانه ها انلاین و ابزار های طراحی شده است که مسیر انجام تولید محتوا را به شدت آسان کرده است که به این سامانه ها اصطلاحات سامانه های cps میگوییم (content production system)
🔺بگذارید چند سامانه و ابزار های تولید محتوا cps را به شما معرفی کنم
📡 سایت های تولید محتوا
جهت استفاده از این سامانه ها از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده نمایید❗️
🖍سایت ساز:سایت وب زی
ادرس سامانه:webzi.ir
🖍اپ ساز:سایت اپتو
ادرس سامانه:appeto.ir
🖍موشن گراف ساز:سایت ویدیوت
ادرس سامانه:videot.io
🖍کلیپ ساز انلاین :سایت فلت رندر
ادرس سامانه:flatrender.ir
ادرس سامانه: viditor.net
ادرس سامانه: clipam.ir
🖍لوگوساز انلاین:لوگونومی
ادرس سایت:logonomy.ir
📡 اپلیکیشن های تولید محتوا
با استفاده از گوشی اندروید این ابزارهای قابل استفاده هستند❗️
🖌داستان ساز:اپلیکیشن انیمت فری
لینک دانلود:yun.ir/8l6df8
🖌اکولایز ساز:اپلیکیشن covermaker
لینک دانلود:yun.ir/ghhggc
🖌فیلم ساز:اپلیکیشن kine master
لینک دانلود:yun.ir/sb1lgb
🖌پوستر ساز:اپلیکیشن پیکس ارت
لینک دانلود:yun.ir/u5j1gd
🖌پوستر ساز:اپلیکیشن کنوا
لینک دانلود:yun.ir/w4b6oc
🔹با استفاده از این ابزار های فضای مجازی، کاربران می توانند با حداقل زمان جهت یادگیری و صرف هزینه، دست به تولید محتوای فاخر و حرفه ای بزند
🖌طبق مصوبات مجلس و دولت حدود دو هزار میلیادر تومان بودجه برای تولید محتوا مجازی تخصیص داده شده است.اساسا ایا بدنبال رویکرد سازمانی جهت تولید محتوایِ مرکز محور و پایتخت محورانه هستیم که خمودگی،عدم خلاقیت،هزینه های سرسام اور و نداشتن شبکه های توزیع خاکستری گریبانگیرشان است؟
🔸اگر بتوانیم با طراحی و بومی سازی سامانه های cps برآییم، این استراتژی می تواند مردم را مجهز به ابزاری کند که خودشان تولید کننده محتوا باشند. در این استراتژی خود مردم و ملت، محتوا برای گروه های خانوادگی، شبهات نظام، و هزار موضوع دیگر که نیاز تبیین گری دارد، بدون فراخوان و صرف هزینه های بالا، تولید انبوه را انجام میدهند و شبکه انتشار محتوا را در بین جمعیت خاکستری که ستاد ها ندارند، مردم می توانند ان شبکه توزیع حقیقی را به وجود بیاورند
#تولید_محتوا_مردمی
#سامانه_cps
#محتوا_مردم_پدید
#حکمرانی_مجازی
✍️مجتبی فرهنگ
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
May 11
✅بسط وب در ایینه تاریخ
🔰مرکز بررسی دکترینال
#حکمرانی_مجازی
🆔@Cultural_governance
⚛بازسازی ساختار فرهنگی
مقام معظم رهبری:
🔹ارتقاء کمی و کیفی مصرف و تولید محصولات و کالاهای فرهنگی جز با سیاستگذاریهای درست و اقدام پیگیر و مستمر و به صحنه آوردن همهی ظرفیتهای ملی این عرصه، ممکن نخواهد شد.
🔹 بازمهندسی ساختار فعالیتها و مدیریتهای فرهنگی با چنین رویکردی لازمهی موفقیت در این آوردگاه تاریخی فرهنگی است.
🔹شورای عالی باید بتواند همه ظرفیتهای نرمافزاری و سختافزاری و منابع انسانی حوزه فرهنگ را متناسب با شرایط پیش گفته، بازآرایی و همافزا کند.
۱۳۹۳/۰۷/۲۶
#مکتب_امام
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محتوا
🔰 مردمی سازی حکمرانی مقدمه جامعه مهدوی
🔸 همه چیز در حکومت امام زمان (عج) مردمیه!
#تحول_در_حکمرانی
#مردمی_سازی_حکمرانی
#حکمرانی_فرهنگی
#حکمرانی_مردمی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔰هم اندیشی شورای عالی انقلاب فرهنگی
💠فرهیخته ارجمند،
از شما دعوت می شود جهت مشارکت در گام دوم «طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور» به سامانه هماندیشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آدرس hamandishi.sccr.ir مراجعه فرمایید.
#شورا_عالی_انقلاب_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔@cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
💡نشست اندیشه ورزی با موضوع: 🔍بررسی پیشنویس طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی (نشست دوم) 🔶با حضور:
🔸متن مکتوب نشست اندیشه ورزی
💠بررسی پیش نویس طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی
🔰ilna.news/fa/tiny/news-1182138
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔸نظام مسایل و مسئله شناسی
🖌#نظام_مسائل عبارت است از بیان مسائل و چالشهای موجود در یک مجموعه به صورت منظم و اولویت بندی شده، در واقع ما نظام مسائل را مطرح می کنیم تا پژوهشگران، دانشمندان ومحققانی که قصد پیشرفت، در یک عرصه را دارند به صورت شفاف و روشن مسائل را بشناسند و در حل آنها اهتمام ورزند.
جهت بررسی نظام مسایل کشور به تفکیک استان ها به سایت های زیر مراجعه کنید👇👇
📌 وزارت تعاون، کار و رفاه
https://iran-bssc.ir/atlas
📌مرکز پژوهش های مجلس
https://b2n.ir/z31687
📌پژوهشکده مطالعات راهبردی
https://b2n.ir/m98892
📌مرکز استراتژیک ریاست جمهوری
https://b2n.ir/q44157
📚لیست معرفی کتاب های مساله شناسی
📌مساله شناسی فرهنگی: روش های مسئله شناسی و تحولات اولویت های مسئله ای مردم
🔍https://b2n.ir/w36077
📌پیش درآمدی بر مسئله شناسی علوم اجتماعی در ایران
🔍https://yun.ir/inju81
📌کتاب گوی و میدان
🔍https://yun.ir/enf2n2
📌نظام واره مسائل و آسیب های دینی - فرهنگی
🔍https://yun.ir/e3zdi8
📌روش تحقیقی مسئله محور راهبردگرا
🔍https://yun.ir/oywud4
📌کتاب فناوری ترویج
🔍yun.ir/zxzsm1
#معرفی_مجموعه_فاخر
#مساله_شناسی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
🔸نظام مسایل و مسئله شناسی 🖌#نظام_مسائل عبارت است از بیان مسائل و چالشهای موجود در یک مجموعه به صورت
🔰یکی از موانع سند شورای تحول عالی انقلاب این است که باید "شبکه مسایل فرهنگی کشور" را احصا نماید.
🔰ما اساسا در این حوزه فاقد دانش روشمند و بومی هستیم
🔰دوستان در این حوزه باید روش مساله شناسی فرهنگی را تولید نمایند.
🔰پیشنهادم در این حوزه این است که دوستان با مراجعه و گفت وگو به مراکز و اشخاص زیر مدل خود را تولید نمایند:👇👇👇
👤دکتر خدایی نصر، دکتر فدوی
🏛موسسه متد،موسسه گام
#شورا_عالی_انقلاب_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
rud8_کتاب_مساله_عمومی.pdf
5.34M
🔺کتاب مسئله عمومی، چیستی و کشف آن
✅این کتاب در سه بخش شامل چیستی مسئله، مسئله یابی و اولویت بندی مسائل منتشر شد.
🔺در کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف» به سوالاتی از قبیل مسئله عمومی چیست؟، تفاوت مسئله و مشکل چیست؟، فرآینده مسئله یابی چگونه است؟ و اولویت بندی مسائل چگونه است پاسخ داده شده است.
✅سازمان بسیج دانشجویی ناشر کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف» است. این کتاب در 10 هزار نسخه منتشر شده است.
#مساله_شناسی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
📣 خانه اندیشهورزان ایران با همکاری انجمن علمی سیاستگذاری عمومی دانشگاه تهران برگزار میکند.
✳️ کارگاه آموزشی «سیاستنامهنویسی» به صورت حضوری
♨️ ۵ جلسه ۲ ساعته با تدریس کیومرث اشتریان (دانشیار سیاستگذاری عمومی دانشگاه تهران)
💴 ظرفیت محدود
- توجه داشته باشید که شرکتکنندگان پذیرفته شده میبایست امکان حضور در تمامی جلسات و در شهر تهران را داشته باشند.
📊 مزایای شرکت در کارگاه آموزشی «سیاستنامهنویسی»
۱. یادگیری عملی چگونگی یادداشت یک سیاستنامه
۲. امکان شرکت در مسابقه نهایی کارگاه به همراه اعطای جوایز نفیس نقدی و غیرنقدی
۳. اعطای گواهینامه رسمی شرکت در کارگاه
۴. معرفی دانشجویان برتر به اندیشکدههای متقاضی جذب نیرو
🗒زمان ثبتنام: ۲۸ دی الی ۶ بهمن ۱۴۰۰
🗓شروع کلاسها: ۱۴ بهمن ماه الی ۲۶ اسفند (پنجشنبهها)
• تخفیف 50 درصدی برای دانشجویان و فارغالتحصیلان تحصیلات تکمیلی رشتههای سیاستگذاری، اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و جامعهشناسی
• تخفیف 30 درصدی برای افرادی که عضو یا سابقه فعالیت اندیشکدهای دارند.
📌 اطلاعات بیشتر و لینک ثبت نام:
🔗 https://survey.porsline.ir/s/blLgVvd/
🆔 @Cultural_governance
فهرست اهم تحولات در طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی.pdf
137.1K
جدول خلاصه طرح تحول شورا عالی انقلاب
فهرست اهم تحولات در طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی
#شورا_عالی_انقلاب_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
✅لینک گفت و گوی مجتبی فرهنگ و اقای دکتر علیرضا نفیسی(رییس کمیته طرح تحول شورای عالی انقلاب)
🔸نقد سند شورای عالی انقلاب
🔸اسیب شناسی سند نویسی
🔸انواع سندهای سازمانی
📎 https://www.instagram.com/p/CY4V_P8qtdZ/
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔰عنوان:
تاریخ فرهنگی ایران مدرن: گفتارهایی در زمینه تحولات گفتمانی ایران امروز از منظر مطالعات فرهنگی
✍️نویسنده:
نعمت الله فاضلی
✍️ناشر:
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
#کتاب
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance