🎞 سینمای ایران یا تهران؟!
از ۲۹۹ میلیارد تومان فروش سالانه گیشه سینما، ۱۷۲ میلیاردش فقط برای تهران است! اما کدام استان کمترین سهم از سینما را دارد؟
#مدیری_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
🎞 سینمای ایران یا تهران؟!
از ۲۹۹ میلیارد تومان فروش سالانه گیشه سینما، ۱۷۲ میلیاردش فقط برای تهران است! اما کدام استان کمترین سهم از سینما را دارد؟
┄┅┅┅┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┅┅┄
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🆔 https://rubika.ir/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://www.zanjan.basijhonarmandan.ir
┄┅┅┅┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
▫️نشست علمی الزامات عملیاتی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی
📌 چهارمین پیش نشست همایش بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی
🔰 به همت گروه #فرهنگ_پژوهی با همکاری گروه مرکز #مطالعات_پیشرفت_و_تمدن پژوهشگاه برگزار میشود:
◾️ آقایان حجتالاسلام دکتر #غلامحسن_محرمی، دکتر #حسین_رمضانی و حجتالاسلام #سید_حسین_حسینی در این نشست حضور خواهند داشت.
#حکمرانی_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به آغاز به کار رسمی طرح آموزش رایگان هنر، گفت: طرح رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و شهرهای مرزی به مرحله اجرا رسیده است.
قرار است از همه ظرفیتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمانهای تابعه آن در آموزش رایگان هنر استفاده شود؛ از جمله نهاد کتابخانههای عمومی کشور، کانونهای فرهنگی هنری مساجد، موسسات فرهنگی هنری، سازمان اوقاف و امور خیریه، بازیهای رایانهای و ...
به گفته اسماعیلی سیاست و راهبرد قطعی این وزارتخانه در دوره جدید، تحقق شعار عدالت فرهنگی در دولت مردمی است.
از همین رو عدالت فرهنگی به معنای ایجاد تسهیلات برای جامعه به منظور دسترسی همگان به امکانات فرهنگی است و در این مسیر هم شرایط ناشی از کرونا، هم موضوع اقتصاد فرهنگ و هم موضوعات اجتماعی در نظر گرفته میشود.
محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی، هم گفته است طرح آموزش رایگان هنر به دنبال ایجاد عدالت فرهنگی در همه استانهاست.
گفتنی است؛ طرح رایگان هنر در ۱۱ استان کشور شامل آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، بوشهر، جنوب کرمان، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان آغاز به کار کرده است.
#مدیریت_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
✅ اکثر فیلمهای امسال ایدئولوژیک بودند
📌 در نهمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست تخصصی تحت عنوان «سینما، دین و ایدئولوژی» با حضور امیررضا مافی (مجری) و حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه در خانه جشنواره برگزار شد.
🔶 حجتالاسلام خسروپناه در نشست جشنواره فیلم فجر:
🔸 اگر ما ایدئولوژی را از جهانبینی جدا کنیم، ایدئولوژی مرامنامه و اصول حاکم بر زندگی است و این موضوع مطرح میشود که ما اصالت آزادی را قبول نداشته و اصالت آزادی برای عدالت را قبول داریم.
🔸چیزی که فیلمنامهنویس مینویسد و تفکری پشت آن است، ایدئولوژی است. پس ما فیلمی نداریم که عقبه ایدئولوژیک نداشته باشند.
📎 hvasl.ir/news/496355
#مدیریت_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
جریانی که ادبیات ملی کودک و نوجوان را به ورطه نابودی میکشاند
آخرین یادداشت مرحوم سعید تشکری
در یادداشتهای پیشین به وضعیت ادبیات کودک و نوجوان در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداختیم، در این یادداشت ادبیات کودک و نوجوان در دهه 70، 80 و 90 را بررسی خواهیم کرد.
با پایان گرفتن دهه 60 و به وجود آمدن نویسندگان جدید و طی شدنِ تمامِ آن فراز و فرودها در دوران گذشته که بر ادبیات داستانی حاکم بوده است، با رسیدن به دهه 70 یک بحث خیلی جدی در ادبیات کودک و نوجوان آغاز میشود و آن ظهور عشق در یک سانتیمانتالیست جعلی عاشقانه است که هم چنان ادامه دارد.
عشق در کودکان و نوجوانان تعاریف مختلفی دارد و در ذیل آن داستانهای عاشقانه قرار میگیرند. در آغاز دهه 70 نویسندگان ایرانی به نوشتن افسانههای ایرانی و تبدیل آن به زبان معیار برای امروز روی می آورند، از جمله محمدرضا یوسفی، محمد میرکیانی، مصطفی خرامان و تعداد بسیاری دیگر از نویسندگان. در این داستانها، عشق به وطن، خانواده، هم نوع، محیط زیست و حیوانات نمود پیدا میکند. در حقیقت این نویسندگان تلاش میکنند مفاهیم والای عشق را در نوجوانان و کودکان پرورش بدهند. اگر بگوییم عشق کودکان به بزرگترها و بالعکس یک داستان بسیار پر فراز نشیب است که میتواند بنیان یک داستان بسیار جدی و تاثیرگذار را تشکیل بدهد. اگر بگوییم عشق و دوستی میان انسانها و هم نوعانِ خود برای حل یک مشکل بسیار بزرگ باز هم داستانی با بنیان آموزشی در راستای وحدت و رسیدن به جامعهای سلامت خلق شده است، که مصداقش داستان معروف نیما یوشیج در کتاب «آهو پرندهها» است.
اگر بگوییم عشق به حیوانات و بالعکس طیف وسیعی از حیوانات وارد ادبیات کودک و نوجوان میشوند و محیط زیست به عنوان یک ضرورت به فضای ادبیات داستانی کودک و نوجوان وارد میشود که ردپای آن را در آثار کودک و نوجوان، پیش از دهه 70 نمیتوان جُست. عشق به درختان عشق به جنگل و تمام اینها وارد ادبیات میشود. این ورود دو گونه است؛ یک گونه جنبه واقعگرایی دارد و بنمایه اصلی داستان اهمیتِ محیط زیست است و وابستگی حیات انسان را به محیط زیست نشان میدهد.
اما گونه دیگر داستانهای تخیلی هستند، مثل فیلم سینمایی «گلنار»، ساخته کامبوزیا پرتویی و چندین فیلم سینمایی دیگر که در این حوزه تولید میشود که در آن ما رابطه میان انسان و حیوان را به شکل فانتزی میبینیم. یکی دیگر از انواع ادبیات داستانی عاشقانه که در این دهه برای کودکان و نوجوانان تولید میشود، عشق به خداوند است. سیدمهدی شجاعی جزء اولین نویسندگانی است که برای مخاطب کودک ونوجوان داستانهایی با مفهوم عشق به خداوند و ائمه معصومین(ع) مینویسد و به تبع آن بسیاری از نویسندگان نیز به این نوع تولید ادبیات داستانی برای کودک و نوجوان روی میآورند.
در همین زمان نوعی پردهدری اتفاق میافتد و داستانهای عاشقانه جسمانی در ادبیات نوجوانان و کودکان به شکل بیمارگونه و نه سلامت، پر و بال میگیرد. متأسفانه این جریان، عمده جریانی است که ادبیات کودک و نوجوان را در دهه 70، 80 و 90 تحت تاثیر خود قرار میدهد و توسط بخش سودجوی جامعه که همیشه به دنبال سود بیشتر و بیشتر است راهبردی میشود.
در حقیقت با ورودِ سودجویان به وادی نشر و تولید ادبیات داستانی، موضوعاتی مثل عشق مذکر و مونث به ادبیات داستانی کودک و نوجوان به شکلی مخرب وارد میشود. این داستانهای عاشقانه اول از داستانهای فولکلور وارد ادبیات کودک و نوجوان میشود. داستانهایی که عمدتاً با مرگ و جدایی خاتمه مییابد. مثل لیلی و مجنون خسرو و شیرین، شیرین و فرهاد. این داستانها با وجود اینکه بخش تخیلی و آموزشی دارند، اما متاسفانه بخش تخریبی آن چنان شدت مییابد و شکل میگیرد که بعداً شما دیگر نمیتوانید این وضعیت پیش آمده و شکل گرفته را سر و سامان بدهید.
اگر بخواهیم به شکل آماری به این ماجرا نگاه کنیم، میتوانیم بگویم در دهه 70، 66 کتاب برای گروه سنی الف، 118 کتاب برای گروه سنی ب، 148 کتاب برای گروه سنی ج، منتشر میشود. در میان کتابهایی که برای گروه سنی الف منتشر میشود 1.9 درصد، در میان کتابهایی که برای گروه سنی ب منتشر میشود 2.54 درصد و در میان کتابهایی که برای گروه سنی ج منتشر میشود 1.4 درصد عاشقانه است. در کل میتوان گفت 4.85درصد از داستانهای منتشر شده برای کودکان و نوجوانان در دهه 70، عاشقانه است.
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
در دهه 80 این اتفاق به شکل دیگری رقم میخورد. 61 کتاب برای گروه سنی الف،70 کتاب برای گروه سنی ب، 55 کتاب برای گروه سنی ج، منتشر میشود. در میان کتابهایی که برای گروه سنی الف منتشر میشود 13.11 درصد، در میان کتابهایی که برای گروه سنی ب منتشر میشود 11.42 درصد و در میان کتابهایی که برای گروه سنی ج منتشر میشود 12.72 درصد عاشقانه است. در کل میتوان گفت 12.36 درصد از داستانهای منتشر شده برای کودکان و نوجوانان در دهه 80، عاشقانه است.
اگرچه به نظر میرسد آمار کلی در دهه 80 کاهش یافته است و از 85 درصد به 36 درصد رسیده است، اما در آثار گروه سنی ج که نوجوانان هستند داستانهای عاشقانه از 1.4 درصد به 12.72 درصد رسیده است و متأسفانه داستانهای عاشقانه در گروه سنی «ج» اکثراً از همان نوع مخربی است که توسط سودجویان راهبردی و حمایت میشود.
چه اتفاق خطرناکی میافتد؟ در این دوران انتشارات مدرسه داستانهای بسیار خوبی را به نویسندگان بزرگ میدهد و از آنها میخواهد داستانهای کهن ایرانی و شخصیتهای کهن ایرانی را به ادبیات تبدیل کنند، که حدود 90 مُجلّد در این انتشارات منتشر میشود. این یک اتفاق خجسته است. اما ناگهان با تب کنکور و کلاسهای پیش کنکور و راه افتادن مؤسسات شبه دولتی و خصولتی، مسیر بسیار مخربی توسط این مؤسسات تبیین میشود و آن آغاز ویرانسازی ادبیات ملی به واسطه ادبیات ترجمهای تحت عنوان ادبیات وحشت و فانتزی است.
در واقع این مؤسسات به موازات همه کلاسهای کنکور و ارائه پکیجهای متنوع کنکوری، شروع میکند به ترجمه ادبیات وهمناک، وحشت، کارگاهی و تخیلی و فانتزی. بروز این نوع ادبیات باتوجه به گستردگی نشرهایی مثل پرتقال، دست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خالی میگذارد و بسیاری از انتشارات برای اینکه آثار پرفروشی را روانه بازار کنند به این نوع ادبیات روی میآورند تا در رقابت حذف نشوند و به حیات خود ادامه بدهند. اما چون نویسندگان ایرانی نمیتوانند چنین آثاری را ترجمه کنند یا بنویسند، ادبیات ترجمه در این تیپ به وفور صورت میپذیرد و بازار را عملاً مصادره میکند.
یعنی چهرههای مطرح جدیدی مثل فرهاد حسنزاده، هوشنگ مرادیکرمانی، محمد میرکیانی و محمدرضا سرشار که در ادبیات کودکان استخوان خرد کردهاند، در برابر این فاجعه توان ایستادن ندارند و هنوز هم این ماجرا همچنان ادامه دارد. خوب این پیرنگ عشقورزی چه مبانی و موانعی را به وجود میآورد؟ اگر به تعریف و تحلیل روانشناسان رجوع کنیم، ما در دهه 60 با نوجوانهای مسئولیتپذیر رو بهرو هستیم، بخشی از این مسئولیتپذیری را مدیون ادبیات داستانی دهه 60 هستیم. اما در دهه 70 و 80 با گسترش ادبیات ترجمهای بیمار توسط سودجویان و وفورِ ادبیات خیالپرداز، میل به تنهایی جایگزین کارِ جمعی میشود، میل به خیالات واهی جایِ کار جمعی را میگیرد.
بانوان با این ادبیات تصمیم میگیرند مردنما شوند و آقایان تصمیم میگیرند زننما شوند و جنسیتها جایشان را عوض میکنند. متأسفانه تلویزیون در این وادی گاه با سکوت خود و گاه با تبلیغ ناشرینی که سوداگران کنکور هستند، به این آسیب، گستردگی و دامنه وسیعتری میبخشد. این است که میتوان گفت ادبیات داستانی کودکان و نوجوانان در طول دهههای 70، 80 و 90 سیر نزولی و در حقیقت تخریبی خود را طی میکند.
در این سه دهه، نویسندگان بزرگی که پیشتر نامشان را گفتم، اگرچه نتوانستند با تولیدات انبوه ترجمهای رقابت کنند و به آن درآمدهای سرشار و روزافزون برسند، اما به نفع کیفیت و تعهد، مسیر داستانی خود را در صحت و سلامت طی کردهاند و با همه سختیها در مقابل بازار نشر تجاری مقاومت کردهاند و حیاتشان به طور کامل از بین نرفته است. نمونهاش کتابی است از آقای محمد میرکیانی به نام «تَن تَن و سندباد».
این داستان در حقیقت مقایسه سندباد شرقی و غربی است که با استقبال بسیار رو به رو میشود و مورد وثوق حضرت آقا قرار میگیرد. این داستان مصداق روشنی است که اثبات میکند اگر ما به فرهنگ ایرانی و شرقی رجوع کنیم، به یک نمودار بسیار جدی میرسیم که در آن همه مولفههای ادبیات ایرانی، تخیلی و شرقی وجود دارد، در عین حال به موفقیت بینظیری دست مییابد. با این وجود چرا ما در ادامه راه به موفقیت نمیرسیم؟ زیرا پهنه و باند آن ادبیات ترجمهای چنان وسیع و قدرتمند شده است و ما را تهدید میکند، که در کتابفروشیها اصلاً فرصتی برای بروز استعدادهای ملیمان نداریم.
گسترش آثار نویسندگانِ تجاریِ غربی مثل جی.کی. رولینگ نویسنده کتابهای هریپاتر و بسیاری دیگر توسط این باند، نه تنها جای نویسندگان شرقی را میگیرد، بلکه نویسندگان جدی ادبیات کودکان و نوجوانان جهان مثل «اریش کستنر» را از دور خارج میکنند.👇👇
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
به نظر من علت عقبافتادگی ادبیات کودکان و نوجوانان در سه دهه اخیر، این است که کنکورسازان با هدف خالی کردن جیب والدین وارد تولید ادبیات شدهاند، از سوی دیگر والدین هم به دلیل نداشتن پیش آگاهی درست و سازنده از ماجراها و اتفاقات زیرمتنی، به فلان انتشارات صرفاً به اعتنای اینکه ظاهراً یک انتشارات وزین است اعتماد میکنند و اگر نگاهی جدی به این ماجرا نداشته باشیم، به زودی در حوزه کودکان و نوجوانان هیچ اثری از ادبیات ملی ما باقی نخواهد ماند.
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
🖍۴۰ راهکار اساتید دانشگاه برای گفتمانسازی بیانیه گام دوم انقلاب
💠جمعی از اساتید دانشگاه در نشستی به میزبانی نهاد رهبری در دانشگاه علامه به بحث و بررسی راهکارهای گفتمانسازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداختند.
👇👇👇
https://b2n.ir/k38240
#مکتب_امام
#گام_دوم
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
🔹مجموعه سایت های مفید در حوزه گام دوم انقلاب اسلامی
🔺ارشیو محصولات گام دوم سایت رهبری
🖇 farsi.khamenei.ir/gaam2
🔺طرح اقدام جوانان در گام دوم انقلاب
🖇 tarheeghdam.ir
🔺سامانه جامع گام دوم
🖇 prsiran.ir
🔺همایش بین المللی گام دوم(مجموعه مقالات)
🖇 hgaam2.ihu.ac.ir/fa
#مکتب_امام
#گام_دوم
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
اصول و قواعد تشکیلات اسلامی.pdf
1.5M
📚 پیشنهاد کتاب | اصول و قواعد تشکیلات اسلامی
🔺 برداشتی از دیدگاههای حضرت آیت اللّه العظمی سید علی حسینی خامنهای
🖋 گردآوردنده: حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل فخریان
#مدیریت_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🟤اجازه بدهیم راهپیمایی ۲۲ بهمن یک حرکت مردمی باقی بماند!
🖊بررسی جامعهشناختی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با اردشیر انتظاری؛
🔸وقایع بعد از انقلاب نشان داده است که ما همیشه با قدرتهای جهانی در معرض یک تقابل و چالش هستیم به نحوی که شرایطی به وجود آمده است که انگار انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در یک نقطه عزیمت ملی آغاز شده و در ادامه به سایر عرصههای جهان در حال امتداد است.
🔸متأسفانه دستگاههای تبلیغاتی آن قدر بصیرت ندارند که مساله راهپیمایی را مساله حاکمیتی نکنند تا مردمی بودن این انقلاب با همه وجوه مردمی اش کامل حفظ شود.
🔸راهپیمایی ۲۲ بهمن یک حرکت مردمی است و باید مردمی باقی بماند. سازمانها به جای آن که وارد امور اجرایی راهپیمایی شوند باید زمینه ساز باشند و امور آن را به مردم واگذار کنند. اگر نه حضور آنها در این رویداد ملی، سبقهی حاکمیتی به مساله خواهد داد.
📎https://farhangesadid.com/0001cQ
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔 @Cultural_governance
🔖 #عکس_نگاشت | سندی برای تمدن سازی
🎙 حجت الاسلام #محمدجواد_رودگر
🔻 فکر میکنم سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به معیار گزینش مسئولین بدل شود.
📍 برای مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.
#مدیریت_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
▫️هدف سیر مطالعاتی، ایجاد درک بهتر و عمیقتر از مطالعه برای مخاطب است
🔰 سخنرانی دکتر #احمد_شاکری در نشست «چیستی و ضرورتهای سیر مطالعاتی در حوزه ادبیات داستانی»:
◾️ضروری است بررسی شود، سیر مطالعاتی چیست؟، چه تفاوتهایی با شبهسیرها دارد؟، چه کارکردها، اهداف و غایتی دارد؟ و مبانی و همچنین مراتب و انواع سیر مطالعاتی چیست؟
◾️هدف سیر مطالعاتی، ایجاد درک بهتر و عمیقتر از مطالعه برای مخاطب است. بحث دیگر برخورداری مخاطب از مهارت خوانش است.
#سخنرانی
#ادبیات_داستانی
🆔 @Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
▫️هدف سیر مطالعاتی، ایجاد درک بهتر و عمیقتر از مطالعه برای مخاطب است 🔰 سخنرانی دکتر #احمد_شاکری در
📝یادداشت: مطالعه ممنوع!!
🔰چرا سیرهای مطالعاتی برخلاف باور رایج، آسیب های بسیاری دارد؟
✳️ اهالی کتاب و مطالعه همیشه با پدیده ای به نام سیرهای مطالعاتی مواجه بودهاند و باور عمومی به فایده و ارزش سیرهای مطالعاتی جویندگان علم را مجبور به انتخاب سیرهای مطالعاتی می کند...
✳️ اما اصولاً سیرهای مطالعاتی آسیب های بسیاری دارد و فقط برای چند هدف خاص تجویز می شود...
💢ادامه مطلب:
🔺فقدان سؤال و مسأله محوری
⬅️ اصولا مطالعه مفید و فعال باید با سؤالات یا مسائل مشخص همراه باشد. حتی در مطالعات درسی و تخصصی هم این قاعده صدق می کند.
مطالعه بدون سؤال و مسأله اساساً هدف مطالعه را محقق نمی کند و نه تنها بازدهی را کاهش می دهد بلکه با مرور زمان حجم بسیار کمی از مطالب در حافظه شما باقی می ماند.
🔺اتلاف عمر و نابودی فرصت
⬅️ سیرهای مطالعاتی با ارائه مجموعه ای از مطالب اضافی و اطلاعات فرعی و غیر ضروری، هدف مطالعه و دست یابی به نتیجه را بسیار کُند نموده و در بازه های طولانی فرصت های محدود اهالی مطالعه را برای مطالعات مفید از بین می برد.
🔺انتزاعی شدن ذهن و جدایی از واقعیت
⬅️ به دنبال آسیب های قبلی، سیرهای مطالعاتی با دور کردن فکر فرد از مسائل واقعی و ایجاد یک هدف غیرواقعی برای به پایان رساندن سیر، به تدریج ذهن را انتزاعی می کند.
بنابراین در بلند مدت قدرت حل مسأله و هوش کاربردی فرد را به شدت محدود می کند و به تدریج شخص به این نتیجه می رسد که خلاقیت اجتماعی وی کاهش یافته است.
🔺خستگی و دلزدگی از کتاب و مطالعه
⬅️ در نتیجه آسیب های گذشته و همچنین طی مجموعه ای از پژوهش های میدانی که به همراه جمعی از پژوهشگران دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران انجام دادیم، بیش از نیمی از افراد جامعه آماری ما که مطالعه را کنار گذاشته بودند، علت اصلی آن را سیرهای مطالعاتی می دانستند.
⁉️پس چه کنیم؟
✅ مسلماً ولگردی مطالعاتی!! آسیب های بسیار زیادی دارد اما به جای سیرهای مطالعاتی ثابت و آسیب زا، معتقدم باید :
🔸در کوتاه مدت از تک خوانی هدفمند،
🔹میان مدت از گروه های پویای مطالعاتی،
🔸و بلند مدت از برنامه های مسأله محور و منعطف مطالعاتی استفاده کرد.
اتمام: استاد صفایی حائری:هيچ چيز بی حاصلتر از اين مطالعات دستورى و كتاب خواندنهاى پيشنهادى نيست كه پيش از طرح سؤال و جوشش پرسشها، گريبانگير تازه راه افتادهها و نو مسلمانهاى شعارزده میشود.
📔 #کتابخوانی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
✅ رقابت علمی شبیهسازی انطباق بودجه ۱۴۰۱ با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
📆 مهلت ثبتنام تا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰
📝 زمان برگزاری رقابت: دهه اول اسفند ماه ۱۴۰۰
💻 ثبتنام: https://gcrc.ac.ir/fa/forms/5
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فراخوان
#تهران
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
🔳 کانال حکمرانی فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
یک تجربه فرهنگی جالب در هلند !
دوستم گفت اسم این خیابان نام یکی از نویسندگان هلند است.
و نام هر ساختمان در این راسته، نام یکی از کتبی است که نوشته است.
خیلی برایم جالب آمد. یک کار قشنگ فرهنگی.
اینکه نسل در نسل این شخصیت نویسنده را بشناسند و نام کتب او، هر روز مقابل چشمانشان باشد، کمک میکند که هم او، هم آثارش فراموش نشود و احتمال مطالعه این آثار بیشتر و بیشتر شود.
#تجربه_حکمرانی
🆔 @Cultural_governance
▫️سینما را نمیتوان از ایدئولوژی و مرامنامه جدا کرد
🔰 سخنرانی حجتالاسلام #عبدالحسین_خسروپناه در نشستی تخصصی با عنوان «#سینما، دین و ایدئولوژی»
◾️ اگر ایدئولوژی زائیده تفکر است محصول موجود عقبه عقلانی دارد. ما دچار ضعف جدی در فیلمها هستیم و آن ضعف عقلانی است. این فیلمها چقدر باعث رشد عقلانی افراد میشود؟ سینمای بیایدئولوژی وجود خارجی ندارد.
#سینما
#مدیریت_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
🔰 بیانیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
تلاش مجدانه برای «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ»
در بیانیه این وزارتخانه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آمده است: دستگاه بزرگ فرهنگی کشور بر آن است تا با لبیک به ندای رهبر انقلاب اسلامی و تحقق منویات معظم له مبنی بر "بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور" با حضور متعهدانه جوانان مومن و انقلابی، برای ارتقای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکند.
🔸 برای خواندن مشروح این خبر به آدرس زیر مراجعه مراجعه کنید :
yun.ir/0l6dy2
#حکمرانی_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
🔸اگر مشتاق هستید که در فضای بین الملل فعالیت نمایید می توانید از پایگاه های زیر جهت توانمندی اعضای شبکه خود استفاده نمایید
📎muslimna.ir
📌پایگاه جریان شناسی و آینده نگاری جوامع اسلامی
📎@akhbaremoqavemateislami
📌پایگاه احبار مقاومت اسلامی
📎qodsna.com/fa
📌خبرگزاری بین المللی قدس
📎wikivahdat.com/
📌ویکی وحدت
📎libaniran.com
📌کاملترین پایگاه مستقل اطلاع رسانی مسائل لبنان
📎iswnews.com
📌کانال خبری - تحلیلی تحولات جهان اسلام
📎iccbso.ir
📌هسته مرکزی بین الملل بسیج دانشجویی
📎@mroshd_ir
📌گروه موسیقی بین المللی وتر
📎@VetrMusic
📌مرکز تربیت مبلغ بین الملل
📎imt-center.ir
📌مرکز شعوبا
📎shouba.ir
📌پایگاه بین المللی همکاری خبری شیعه
📎fa.shafaqna.com
📌مرکز آموزش های بین الملل
📎homaam.ir
📌اندیشکده مرصاد
📎mersadcss.com
#معرفی_مجموعه_فاخر
#هندسه_حضور
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
🔸بیش از 90 یادداشت و گزارش روزنامه فرهیختگان
📌با موضوع دهه هشتادی ها
جهت دیدن یادداشت ها برروی لینک زیر کلیک نمایید👇
🖇 yun.ir/eo3wg6
#دهه_هشتادی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلبریتی که پارا فراتر از هنجارشکنی های فرهنگی گذاشته و فتوای دینی صادر می کنند..!
تبلیغ حرام زادگی به بهانه عشق در جمهوری اسلامی!
#جشنواره_فجر
#سینما
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅حلال زادگی در جشنواره فجر
خانم بازیگری که سیمرغ گرفته عذرمیخواهی میکنه ومیگه عذرمیخوام موهام رو پوشوندم/چون رنگ کردم!
#جشنواره_فجر
#سینما
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance