eitaa logo
در مسیر مهدویت
357 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
428 ویدیو
3 فایل
اینجا محلی است که قصد داریم با هم چند قدمی در مسیر مهدویت و کسب رضایت امام زمان مهربان‌مان💚 -که خداوند ظهورش را نزدیک گرداند- برداریم.💐 ان شاء الله (کپی مطالب آزاد است) 🔗 @DarMasireMahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
ظهور و قیام امام مهدی (عج) و زمینه سازان 1_1.mp3
2.39M
🎧 ظهور و قیام امام مهدی (عج) و زمینه سازان 🗂 فصل اول، قسمت اول: ⭕️ پرچم های سه گانه در دمشق در آستانه ظهور (ابقع، اصهب، سفیانی) 📚 ناشر: موسسه فرهنگی و پژوهشی موعود عصر 🎛 ناشر صوتی: ایران صدا 🎤 راوی: سید مهدی مفیدی راد 📼 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W45
❇️ یا صاحب الزمان عجّل (عج)، یک مال برسان این آقا سوار شود! 💠 آیت الله بهجت (ره): ▪️ آقا شیخ محمّد رضا عربستانی رحمه‌اللّه‌ در مجلسی که بنده هم حضور داشتم، برای پیرمردی از مریدهایش نقل می‌کرد و می‌گفت: ▫️ خدا بیامرزد فلانی را، یک سال هوا گرم بود، گفت: 🔸 خوب است برای زیارت و تغییر آب و هوا به فلان امام زاده در اطراف قم برویم. ▫️ گفتم: 🔹 مال (=حیوان جهت سواری) هست؟ ▫️ گفت: 🔸 بله. ▫️ گفتم: 🔹 فردا صبح فلان جا منتظر هستیم. ▫️ لذا مقداری نان با خود برداشتیم، و به جایی که قرار گذاشته بودیم رفتیم، ولی دیدیم مال نیست، هوا هم گرم بود. مقدار زیادی پیاده راه رفتیم، به حدّی که پاهایمان تاول کرد، آب هم نبود، لذا من طاقتم طاق شد و گفتم: 🔹 پاهایمان تاول زده، نان را هم بدون آب نمی‌شود خورد. ▫️ ایشان سه بار گفتند: 🔸 یا صاحب الزّمان! یک مال برسان این آقا سوار شود. ▫️ گویا از زیر ریگ‌ها مال جوشید، و عّرابه داری نمایان شد. و او احمد آقا طباطبایی، پدر حاج آقا محمّد طباطبایی که زمانی وکیل قم شد بود، که می‌خواست برای جمع آوری غلاّت به ده برود. از دور صدا زد: 🔸 آقا! بفرمایید. ▫️ رفتیم و دو سه روز در آن جا بودیم. از قضا، هنگامی که می‌خواستیم برگردیم نیز او کارش را تمام کرده و غلاّتش را برداشته بود و می‌خواست به قم برگردد، لذا به شخصی گفتم: 🔹 به او بگو آیا می‌شود دوباره ما را سوار کند و کرایه بگیرد؟ ▫️ رفت و به او گفت، و ایشان باز از دور صدا زد: 🔸 آقا! این چه فرمایشی است، آقا بفرمایید! ▫️ و ما باز مثل اول سوار شدیم و برگشتیم! ▪️ آری، ما او را از خود دور می‌بینیم. با این که در زیارتش می‌خوانیم: 📜 «أَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا عَیْنَ اللّه‌ِ النّاظِرَهِ!»(۱) 📃 (سلام بر تو ای چشم بینای خدا!) 💡 بله، واقعا او ما را می‌بیند و ما نیز باید او را ملاحظه بکنیم. ⬅️ در محضر بهجت، جلد سوم، نکته ۴۶۲ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W68
💎 دعایی که از طرف امام زمان (عج) برای برطرف شدن انواع مشکلات و بلاها (مانند خطر جانی، گرانی و مریضی) به ما رسیده است. 💠 فاضل معاصر، نوری " حاج میرزا حسین بن میرزا محمّد تقی "- اطال اللّه بقائه- در کتاب " منامات " روایت کرده از " ابو الحسن محمّد بن احمد بن ابو اللیث رحمه اللّه که گفته: ▫️ «در شهر بغداد بودم و اراده قتل مرا داشتند. از خوف کشته شدن به مقابر قریش یعنی مشهد کاظمین علیهما السّلام پناه بردم و در آنجا تضرع و دعا می‌نمودم. تا آن‌که حضرت صاحب الامر علیه السّلام‌ این دعا را به من تعلیم کرده، خواندم و به برکت آن از آن بلیه نجات یافته، مأمون گردیدم و دعا این است: 📜 «اللّهم عظم البلاء و برح الخفاء و انقطع الرجاء و انکشف الغطاء و ضاقت الأرض و منعت السماء و الیک یا رب المشتکی و علیک المعول فی الشدّه و الرخاء. اللّهم فصل علی محمّد و آل محمّد اولی الأمر الذین فرضت علینا طاعتهم فعرّفتنا بذلک منزلتهم ففرّج عنّا بحقّهم فرجا عاجلا قریبا کلمح البصر أو هو اقرب یا محمّد یا علی اکفیانی فإنّکما کافیای و انصرانی فإنّکما ناصرای. یا مولای، یا صاحب الزمان، الغوث الغوث الغوث، ادرکنی ادرکنی». ♦️ راوی گوید: ▫️ چون آن بزرگوار این دعا را از برای من خواند و به فقره " یا صاحب الزمان " رسید، اشاره به سینه مبارک خود نمود، و من چنین فهمیدم که مقصود آن بزرگوار آن بود که خواننده این دعا در آن فقره، باید اشاره به آن حضرت نماید»(۱). 📝مؤلف گوید که: 🔸 این دعا در میان شیعیان عرب، خصوص اهل نجف، اشتهار تمام دارد و در شداید (=سختی ها) و بلیات (=بلاها) خاصه و عامه، مثل بروز امراض مُسریه، از طاعون و وبا و شداید مهلکه (=سختی های کُشنده)، از (قبیل) قحط (=قحطی) و غلا (=گرانی اجناس) و قلّت (=کمیاب شدن اجناس) و امطار (=باران ها) و میاه (آب ها) و تعدیات سلاطین و حکام (ظلم حاکمان) و نحو آن، به این دعا در مظان استجابات (شرایط استجابت دعا) و عقیب فرایض (تعقیبات پس از واجبات) و صلوات مداومت می‌نمایند و از آن، آثار سریعه عجیبه مشاهده گردیده است. 💠 فاضل معاصر مذکور در کتاب مزبور از " شیخ ابراهیم کفعمی " در کتاب " بلد الامین " روایت کرده از مهدی علیه السّلام که: 🔸 هرگاه مریض این دعا را در ظرف تازه باه تربت امام حسین علیه السّلام بنویسد و بشوید و بیاشامد، از آن مرض عافیت یابد. ♦️ فاضل معاصر مذکور گوید که: 🔸 دیدم به خط " سید زین العابدین علی بن حسین حسینی " رحمه اللّه که این دعا را حضرت حجّت- عجّل اللّه فرجه- در جواب، تعلیم مردی از مجاورین حایر شریف یعنی کربلای معلّی نمود. بعد از آن‌که آن مرد مرضی داشت و به آن حضرت شکایت نمود، او را امر فرمود که این را بنویسد و بشوید و بیاشامد. حسب الامر ⬅️ دار السلام در احوالات حضرت مهدی (علیه السلام)، ص: ۳۱۰ (۱). نجم الثاقب، ص ۴۶۹ و ۴۷۰، باب ۷، حکایت ۲۴. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S4W68
⭕️ خراب شدن شام و کشمکش بین سه پرچم ابقع و اصحب و سفیانی در سال منجر به ظهور ✅ از امام باقر (ع) نقل شده که فرمود: 📃 «در آن سال (سالی که ظهور چند روز پس از پایان آن رخ می دهد) در تمام سرزمین‌های ناحیه مغرب اختلاف بسیار خواهد بود. نخستین زمینی که ویران می‌شود شام است، هواداران درفش‌های سه‌گانه طرفداران أصهب، لشکریان ابقع، و سپاه سفیانی، با یکدیگر اختلاف می‌کنند.»(۱) ❇️ بنظر می‌رسد که أبقع فرمانروا، (یعنی کسی که نقطه سیاه و سفید در چهره دارد) در فرمانروائی شام از رقیبش أصهب یعنی (زرد چهره) سابقه‌دارتر است، زیرا روایات خاطرنشان می‌سازد که قیام أصهب از خارج پایتخت یا مرکز بوجود می‌آید و وی بر سر استیلای بر آن شکست می‌خورد ... در حالیکه أبقع قدرتمند اصلی و یا انقلاب‌گری است که تا اندازه‌ای پیروز می‌شود و أصهب به رقابت با او برخاسته و از خارج پایتخت بر او حمله‌ور می‌شود امّا هیچکدام نمی‌توانند بر دیگری پیروزی قاطعی را بدست آورند، ازاین‌رو سفیانی از این فرصت استفاده نموده و از خارج پایتخت، دست به یورش می‌زند و هر دوی آنها را تارومار می‌کند، احتمالا أصهب غیر مسلمان است زیرا برخی از روایات او را با صفت «علج» که معمولا وصف کفّار است تعریف نموده است. امّا گرایش سیاسی أبقع و أصهب، از روایاتی که آن دو را نکوهش نموده است برمی‌آید که آنها مخالف و دشمن اسلام و طرفدار هواداران دشمنان اسلام و کفّار می‌باشند و از روایت بعدی استفاده می‌شود که أصهب هوادار ترکان (احتمالا ترکیه) می‌باشد. ✅ «وقتی آن کافر، أصهب، قیام کند و اقامت در پایتخت یا مرکز بر او دشوار شود، طولی نمی‌کشد که او کشته می‌شود و آنگاه ترکان فرمانروای آن حکومت می‌گردند.»(۲) ✳️ چنانچه این روایت صحیح باشد بواسطه ضعف أبقع که طرفدار غرب است، در اندک مدتی ترکیه با نفوذ خود بر آنان چیره خواهند شد، آنگاه غربی‌ها و یهودیان برای اعاده سلطه خویش بر سایر سرزمینها برای جنبش سفیانی هم‌پیمان خود، برنامه‌ ریزی می‌کنند، که بیان خواهیم کرد. بنابراین، معنای اختلاف و درگیری دو گروه نظامی در سرزمین شام که در روایات آمده است اختلاف دو زمامدار و نماینده رومیان و ترکها یعنی غربیها و ترکیه که بین آنها درگیری و رقابت شدیدی بر سر زمامداری منطقه بوجود می‌آید بگونه‌ای که نیروهای خود را بدآنجا گسیل داشته و منجر به جنگ می‌شود. ⬅️ عصر ظهور، ص: ۱۱۰ (با اندکی اصلاحات) (۱) - بحار ج ۵۲ ص ۲۱۲. (۲) - الزام الناصب، ج ۲ ص ۲۰۴. 📼 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W46
ظهور و قیام امام مهدی (عج) و زمینه سازان 1_2.mp3
1.81M
🎧 ظهور و قیام امام مهدی (عج) و زمینه سازان 🗂 فصل اول، قسمت دوم: ⭕️ تحرکاتی از گروه های مختلف در منطقه، پیش از ظهور 📚 ناشر: موسسه فرهنگی و پژوهشی موعود عصر 🎛 ناشر صوتی: ایران صدا 🎤 راوی: سید مهدی مفیدی راد 📼 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W47
⭕️ سرزمین شام و جنبش سفیانی‌ 🔰 مقدمه 📖 شام و سرزمین شام و شامات، در منابع تاریخ اسلام و حدیث شامل منطقه سوریه فعلی و لبنان که بیابان شام و کوهستان لبنان نیز نامیده می‌شود و هم‌چنین شامل اردن و چه بسا فلسطین نیز می‌گردد، هرچند غالبا به تمام این منطقه، سرزمین شام و فلسطین اطلاق می‌شود ... و شام، همان موقع، نام دمشق پایتخت سرزمین شام بود. روایات مربوط به سرزمین شام و حوادث و شخصیت‌های آن در زمان ظهور فراوان است و محور اساسی آن روایات جنبش سفیانی است که بر سرزمین شام استیلاء یافته و آن را بطور یکپارچه تحت فرمان خود درمی‌آورد. 🗡 لشکریان سفیانی، نزدیک ظهور حضرت مهدی (ع) و نهضت ظهور وی نقش بسزائی دارند، بگونه‌ای که سفیانی پس از تصفیه دشمنان خود در شام، دست به نبرد با ترک ها (ترکیه* یا روسیه) در کارزار بزرگ قرقیسیا می‌زند. و آنگاه در عراق، درگیر نبرد‌هایی با ایرانیان زمینه‌ساز حکومت حضرت می‌شود، چنانکه وی در حجاز نیز نقش داشته و می‌کوشد به منظور از بین بردن قیام حضرت مهدی (ع) نیروهای خود را به یاری فرمانروائی حجاز درآورد، امّا معجزه وعده داده شده (فرو رفتن لشکر سفیانی در زمین) نزدیک مکّه به وقوع می‌پیوندد. ⚔ به‌طور کلّی بزرگترین جنگ‌های سفیانی، نبرد بزرگ فتح فلسطین توسط حضرت مهدی (ع) است و یهودیان و رومی‌ها در این نبرد، سفیانی را پشتیبانی می‌کنند و غائله با شکست و کشته شدن سفیانی و پیروزی حضرت مهدی ارواحنا فداه و آزادی فلسطین توسط آن حضرت و ورودش به قدس پایان می‌پذیرد ... . 🗓 ان شاء الله ما در آینده، این حوادث را با شرحی اندک یاد می‌کنیم. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی 99 ، تالیف شیخ علی کورانی، سال انتشار اولیه: ۱۳۶۸ شمسی *‌. در موارد ستاره دار این پست، نظر محققین دیگری غیر از مولف اصلی بیان شده است. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W48
🔴 حوادث شام پیش از خروج سفیانی‌ 🔰 استخراج نواری از حوادث جنبش سفیانی از آغاز، تا پایان شکست او در نبرد آزادی قدس از احادیث مربوط به ظهور، کار نسبتا آسانی است. برعکس، جدا نمودن حوادثی که قبل از سفیانی است کار دشواری می‌باشد، زیرا احادیث آن، غالبا به اختصار بیان شده و در روایات تقدیم و تأخیری در ترتیب حوادث بکار رفته است. ❇️ امّا نتیجه همه آنها بدین ترتیب است: ⭕️ ۱- پدید آمدن فتنه‌ای فراگیر همه مسلمانان و استیلای روم (غربی ها) و ترک (روسها و یا ترکیه*) بر آنان. ⭕️ ۲- بوجود آمدن فتنه ویژه‌ای در سرزمین شام که باعث اختلافات و ضعف و تنگناهای مالی در میان آنان می‌گردد. ⭕️ ۳- کشمکش و درگیری بین دو گروه اصلی قدرتمند، در شام. ⭕️ ۴- پدیدار شدن زلزله در دمشق که بر اثر آن سمت غربی مسجد آن شهر و برخی نواحی آن ویران می‌شود. ⭕️ ۵- ورود نیروهای ایرانی و غربی به سرزمین شام. ⭕️ ۶- درگیری سه تن از سران، بر سر قدرت در سرزمین شام: أبقع و اصهب و سفیانی، و چیره شدن سفیانی بر آن دو نفر و استیلای وی بر سوریه و اردن و یکپارچگی منطقه در تحت فرمان او. ✳️ همچنین روایات، حوادث دیگری را پیش از حرکت سفیانی بیان می‌کند که قبلا گذشت و یا در آینده خواهد آمد، مانند: ✴️ درگیری روم (غربی ها) و ترک (روسها و یا ترکیه*) و روی آوری نیروهای آنها به سوی منطقه.. . ✴️ خروج انقلابگر مصری در مصر و ورود نیروهای غربی به مصر ✴️ شورش شیصبانی در عراق و غیر آن. ❇️ امّا ظاهر شدن یمنی موعود، در روایت آمده که او همزمان با خروج سفیانی یا نزدیک به زمان او ظاهر خواهد شد، ❇️ امّا یاران درفش‌های سیاه که ایرانیان می‌باشند، نخستین زمینه‌سازان بشمار می‌روند، که مدتی قبل از حرکت سفیانی ظاهر می‌شوند و نیروهای آنان پیش از حرکت وی در سرزمین شام حضور می‌یابند چنانکه خواهد آمد، رهبر آنها سید خراسانی و فرمانده نیروهایشان شعیب بن صالح که هردو (وعده داده شده‌اند) می‌باشند ظاهر می‌گردند و برخی روایات می‌گوید ظاهر شدن آن دو، نزدیک خروج سفیانی است و بعضی می‌گویند ظاهر شدن آن دو بیش از پنج سال قبل از سفیانی خواهد بود که بخواست خدا در جای خود خواهد آمد. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۰۰ ، تالیف شیخ علی کورانی، سال انتشار نسخه عربی: ۱۳۶۸ شمسی *‌. در موارد ستاره دار این پست، نظر محققین دیگری غیر از مولف اصلی بیان شده است. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W49
💡 همراهان محترم کانال لطفا این نکته را مد نظر داشته باشید که کتاب منبع پست فوق در سال ۱۳۶۸ هجری شمسی که ۳۲ سال قبل است، نوشته شده است. امروز برای ما کاملا واضح است که طی چند سال گذشته، از شش مورد فوق، موارد اول، دوم، سوم و پنجم اتفاق افتاده است و حتی به نظر می‌رسد مقدمات وقوع مورد ششم هم رخ داده است. 💚اللهم عجل لولیک الفرج💚 🧮 S1W49r1
💢 فتنه سرزمین شام‌ قبل از خروج سفیانی 🔰 روایات، فتنه ویژه‌ای را در سرزمین شام یاد می‌کند که قبل از خروج سفیانی واقع خواهد شد. ⚔ بارزترین چیزی‌که در فتنه سرزمین شام وجود دارد، اختلافات و درگیری‌‌هایی است که سبب ضعف حکومت و عدم مقاومت شامیان در برابر دشمنان خود می‌گردد تا جائی که از اداره کشور ناتوان می‌شوند. ⭕️ و امیر مؤمنان (ع) آن را فتنه اختلاف احزاب که در قرآن از آن یاد شده است، می‌نامد: درباره این گفته ی خدای سبحان از آن حضرت سؤال شد (که منظور از آن چیست؟): 🔹 «طوائف مردم از پیش خود (درباره مسیح) اختلاف کردند وای بر این مردم کافر هنگام آن روز بزرگ (قیامت). » (۱) ▫️ فرمود: 🔸 از سه نشانه، انتظار فرج داشته باشید. ▫️ پرسیدند: 🔹 ای امیر مؤمنان آنها کدامند؟ ▫️ فرمود: 🔸 اختلاف اهل شام در بین خودشان درفش‌های سیاه از خراسان، صیحه آسمانی در ماه رمضان. ▫️ سؤال شد: 🔹 صیحه آسمانی در ماه رمضان چیست؟ ▫️ فرمود: 🔸 آیا نشنیده‌اید گفته خداوند را در قرآن: 📜 «اگر بخواهیم از آسمان نشانه‌ای را بر آنها فروفرستیم به‌گونه‌ای که همه در برابر آن سر تسلیم فرود آورند» (۲) 🔸 نشانه‌ای که دختر جوان را از سراپرده برون می‌آورد و خفته را بیدار می‌کند و بیدار را به وحشت می‌اندازد» (۳) ▫️ امیر مؤمنان (ع) زمان شروع اختلاف اهل شام و ظاهر شدن درفش‌های سیاه تا صیحه ماه رمضان را معیّن نفرموده است. و در روایت آمده است که 💡 فریاد یا ندا و یا بانگ آسمانی در سال ظهور رخ می‌دهد که پس از آن در ماه محرم، ظهور حضرت مهدی (ع) واقع می‌شود. ✅ از پیامبر (ص) روایت شده که فرمود: 🔸 «قبل از ظهور حضرت مهدی (ع) فتنه‌ای پدید می‌آید که مردم را سخت در محاصره قرار می‌دهد، پس مبادا اهل شام را دشنام دهید زیرا مؤمنان حقیقی از آن سامان هستند، بلکه ستمگرانِ آنها را نفرین کنید و خداوند بزودی قضا و قدری از آسمان می‌فرستد تا آنها را پراکنده سازد بگونه‌ای که اگر روبهان با آنها درآویزند، بر آنان پیروز می‌گردند، آنگاه خداوند حضرت مهدی (ع) را حداقل در میان دوازده هزار و حداکثر در بین پانزده هزار تن برمی‌انگیزد و نشانه آنها کلمه «بمیران» «بمیران» است. سه گروه پرچمدار هستند که طرفداران هفت درفش با آنان مبارزه می‌کنند هیچ پرچمداری نیست مگر اینکه طمع حکومت و ریاست دارد آنگاه حضرت مهدی (ع) ظهور می‌فرماید و مهربانی و دوستی و نعمتهای مسلمانان را به آنان باز می‌گرداند» (۴) ✅ در روایتی آمده است: 🔸 «خداوند کسی را بر شامیان می‌فرستد که جمعیت آنها را پراکنده می‌سازد حتی اگر روبهان با آنها درگیر شوند بر آنان چیره می‌شوند، در این هنگام مردی از خاندان من با سه گروه پرچمدار ظهور می‌کند، تا آخر حدیث» (۵) ❇️ و معنی کلمه «أبدال» که در روایت منقول از پیامبر (ص) آمده «یعنی مؤمنان راستین و واقعی» و شرح معنی آن در ذکر اصحاب حضرت مهدی (ع) خواهد آمد. و در روایتی به جای «قضا و قدر» سبب آمده است ❇️ و معنی اینکه خداوند کسی را بر شامیان می‌فرستد که جمعیت آنها را پراکنده می‌سازد، یعنی مردمی را بر آنها برمی‌انگیزد که سبب تفرقه جمعیت آنها و کشمکش میان آنها می‌شود. ❇️ و جمله‌های «بمیران» «بمیران» و یا، «ای یاری شده از ناحیه خدا، بمیران» شعار نظامی در میان برخی از یاران مهدی (ع) می‌باشد. ❇️ و عبارت «سه گروه پرچمدار» یعنی یاران حضرت مهدی (ع) سه فرقه هستند که هواداران هفت زمامدار، جهت کارزار با حضرت مهدی (ع) و یارانش، با یکدیگر متحد می‌شوند و از آن‌جا که هریک از آنها به پادشاهی و ریاست طمع می‌ورزد بین آنان اختلاف بوجود می‌آید، امّا این اختلاف مانع آن نیست که فرمانده همه آنها سفیانی باشد، زیرا در اثر حملات نظامی به عراق و حجاز و شکستهای لشکریان او، حکومت وی بسرعت ضعیف می‌شود و این از چیز‌هایی است که فرصت مناسبی را برای یاران طمعکار و مخالفین وی، در رسیدن به قدرت مهیا می‌سازد در حالیکه آنان درگیر کارزار با حضرت مهدی (ع) می‌باشند. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۰۰ ، تالیف شیخ علی کورانی، سال انتشار نسخه عربی: ۱۳۶۸ شمسی (۱) - مریم- ۳۷. (2) - شعراء ۴. (3) - بحار ج ۵۲ ص ۲۲۹. (4) - بشاره الاسلام ص ۱۸۳. (5) - نسخه خطی ابن حماد ص ۹۶. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W50
18.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ عنایت حضرت زهرا (س) به رزمندگان در محاصره در جنگ ۳۳ روزه از زبان شهید حاج قاسم سلیمانی 🏷 ۳۳_روزه
💢 فتنه سرزمین شام‌ قبل از خروج سفیانی 🏷 قسمت دوم 🔰 روایات دیگر، پیرامون محاصره اقتصادی غرب در مورد سرزمین شام و بحران ارزاق و قحطی است که مردم بدان گرفتار می‌شوند، بدون آنکه مدت آن مشخص گردد و طبیعی است که این بحران همراه با فتنه خارجی و داخلی است و ابزاری است در دست غرب برای تحت فشار قرار دادن مسلمانان. برخی از روایات می‌گوید: ⭕️ امر گرسنگی و تشنگی در سال ظهور به اوج خود می‌رسد، ✅ از پیامبر (ص) روایت شده است که فرمود: 🔸 دیری نمی‌پاید که مردم شام، دینار و پیمانه‌ای نزدشان یافت نمی‌شود. ▫️ پرسیدیم: 🔹 این امر از کجاست؟ ▫️ فرمود: 🔸 از جانب رومیان. ▫️ آنگاه اندکی سکوت کرد. سپس فرمود: 🔸 در آخر الزمان خلیفه‌ای می‌آید که به مردم اموال کمی داده و آن را به شمارش نمی‌آورد» (۱) 💡 باعث این فشار اقتصادی و مالی و مواد غذائی، رومیان یعنی غربی‌ها هستند. ✅ از جابر جعفی نقل شده است که از امام باقر (ع) درباره این گفته خدای سبحان سئوال کردم: 📜 براستی ما شما را با چیز‌‌هایی هم‌چون ترس و گرسنگی مورد آزمایش قرار می‌دهیم» ▫️ حضرت فرمود: 🔸 «گرسنگی بر دو گونه است: عام و خاص. اما گرسنگی خاص در کوفه است که خداوند آن را ویژه دشمنان آل محمّد می‌گرداند و آنان را هلاک می‌سازد، امّا گرسنگی عامّ در شام خواهد بود و آن ترس و گرسنگی است که تا آن زمان هرگز بدان گرفتار نشده‌اند. لکن، گرسنگی، قبل از قیام حضرت قائم و وحشت و اضطراب، بعد از قیام آن حضرت خواهد بود.» (۲) ✅ از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: 🔸 «پیش از ظهور قائم، بطور حتم سالی فرامی‌رسد که مردم در آن دچار قحطی گرفتار ترس شدیدی از کشته شدن و کمبود اموال و جان‌ها و ثمرات می‌گردند.» و این مطلب در قرآن به روشنی دیده می‌شود. ▫️ آنگاه این آیه را تلاوت فرمود: 📜 «براستی ما شما را با چیز‌‌هایی همچون ترس و گرسنگی و کاهش مال و جان و ثمر مورد آزمایش قرار می‌دهیم و صبر پیشگان را بشارت بده.» (۳) 💡 زمان این فشار و تنگنا در سال ظهور طبق این روایت، مانع آن نیست که این وضع مدتی قبل از ظهور وجود داشته و سپس در سال ظهور شدیدتر از گذشته بوجود آید، آنگاه ظهور بوقوع پیوندد. ⏳ امّا روایات مدت این فتنه را در سرزمین شام، طولانی یاد می‌کند، هروقت می‌گویند تمام شد، طولانی می‌گردد. ✅ «و از آن راه فراری می‌جویند امّا نمی‌یابند» (۴) و روایات این فتنه را با همان اوصاف فتنه غربی و شرقی توصیف می‌کند که داخل هر خانه‌ای از خانه‌های عربها و مسلمانان خواهد شد و اینکه ✅ «هرگاه آن را از سوئی اصلاح کنند از سوی دیگر گسیخته می‌شود و یا از جانب دیگر آشوب برخیزد.» (۵) ▫️ اینها ویژگیهای طبیعی این فتنه است، مادامیکه ثمره‌ای از ثمرات فتنه بزرگ خارجی باشد.. بلکه پاره‌ای از روایات بطور صریح آن را «فتنه فلسطین» می‌نامد، چنانکه قبلا از نسخه خطی ابن حماد ص ۶۳ (کتاب منبع) گذشت. 🗓 برخی از احادیث مدّت آن را ۱۲ و ۱۸ سال تعیین کرده است و ممکن است این مدت مربوط به مرحله پایانی آن باشد نه تمام مدّت آن... از سعید بن مسیّب روایت شده که گفت: 🔸 «فتنه‌ ای در سرزمین شام پدید می‌آید که ابتدای آن همچون بازی کودکان است و پس از آن دیگر کارشان سامان نپذیرد و دیگر نیرویی نخواهند داشت تا آنکه ندا کننده‌ای از آسمان فریاد سردهد، بر شما باد، به فلانی روی آورید و در آنحال دستی برآید و اشاره کند.» (۶) ❇️ و بانگ آسمانی یاد شده، نام مهدی (ع) را می‌خواند. همچنین دستی که از آسمان اشاره می‌کند نیز جزء نشانه‌های ظهور آمده است. ✅ در روایتی دیگر از پیامبر (ص) رسیده است که فرمود: 🔸 «فتنه چهارم ۱۸ سال طول می‌کشد و بهنگام خود پایان می‌پذیرد و نهر فرات از کوهی از طلا بیرون می‌آید و مردم به‌گونه‌ای بر آن هجوم می‌آورند که از هر نه نفر هفت نفر بهلاکت می‌رسند» (۷) ▫️ و بزودی گفتگو پیرامون درگیری قرقیسیا بر سر گنج فرات خواهد آمد. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۰۵ ، تالیف شیخ علی کورانی، سال انتشار نسخه عربی: ۱۳۶۸ شمسی (۱)‌. بحار ج ۵۱ ص ۹۲. (۲). بحار ج ۵۲ ص ۲۲۹. (۳). بحار ج ۵۲ ص ۲۲۹. (۴). بحار ج ۵۲ ص ۲۹۸. (۵). نسخه خطی ابن حماد ص ۹ و ۱۰. (۶). نسخه خطی ابن حماد ص ۹۳ (۷). نسخه خطی ابن حماد ص ۹۲ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W51
الا ای چاه یارم را گرفتند گلم، باغم، بهارم را گرفتند میان کوچه ها با ضرب سیلی همه دار و ندارم را گرفتند 🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا(س)، بر فرزند و منتقم‌ ایشان، حضرت مهدی(عج) و همه شیعیان آن حضرت تسلیت باد. اللهم عجل لولیک الفرج