هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
⚡️هماکنون | گفتوگوهای داغ و بازدید از کتب شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در غرفه مدرسه تمدنی بینات در #رویداد_همافزا
📌 پنجشنبه - ۲۲ آذرماه ۱۴۰۳ - سالن نمایشگاههای آستان قدس رضوی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
نظرسنجی رویداد هم افزا پیرامون حضور غرفه های متعدد نمایشگاه هم افزا
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از یاران خراسانی
24.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#هم_افزا
🔰 گزارش تصویری از رویداد هم افزا
🔸 دومین رویداد هم افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی با حضور ۱۵۰ مجموعه پیشران و میزبانی بیش از ۷۰۰۰ فعال فرهنگی اجتماعی استان
📆 ۲۱ و ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۳
📌 محل نمایشگاه و همایش های استان قدس رضوی
🔻 سایت رویداد
https://ham8.ir
#رویداد_هم_افزا
#هم_افزا_خراسان_رضوی
@yaran_khorasan
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
❓تشریح نحوه جریان تفهّم و اراده در قلب
✍ بین دانشمندان و فلاسفه مشهور است که مدلهای مختلف فهمیدن با حواس؛ مثل دیدن، شنیدن، لمس کردن، چشیدن و بوئیدن، را به اعضا نسبت داده و قائلند که اطلاعات این اعضا به مغز رفته و در آن پردازش میشوند. مثل نور که از اشیاء پیرامونی به چشم ما خورده و با پردازش اطلاعات دیدنیها در مغز، فهم به معنای بینایی در ما ایجاد میشود..
👈در حالی که در نگاه امام رضا علیه السلام، ایجاد فهم توسط حواس(پنجگانه) تنها در صورت توجه و #حضور_قلب است!/ التوحید«للصدوق» ص۴۳۸). کما اینکه خیلی از اوقات با نگاه کردن به برخی از اشیاء، با اینکه مثلا نور هم از آنها به چشم ما میخورد اما(به جهت عدم توجه قلب)،فهمی برای ما حاصل نمیشود.
و اما «اراده»، که اصطلاحاً #لغت_افتتاح است و نقطهای است که فهم از آنجا آغاز میشود؛
👈 برخی از اتفاقات جانبی تاثیرگذار بر اراده قلب عبارتند از:
۱.وسوسه قلب؛ که یکی از نتائج افزایش آن در قلب، افزایش میل به غذا و شهوت جنسی و به دنبال آن افزایش عملکرد اعضا و در نتیجه فرسودگی اعضاء( از جمله قلب) است../تنبیه الخواطر ج۱ ص۳۶).
۲.بلابل قلب؛ یعنی وسوسه در خود قلب. *تفاوتش با «وسوسه» اینست که؛ وسوسه در اطراف سینه(محیط قلب)ولی «بلابل» در خود قلب است./الخصال ج۲ ص۶۱۲).
۳.رقّت و قساوت قلب../ زمر آیه۲۲، الکافی ج۲ ص۳۲۹
۴. تاثیر امور معنوی و اخلاقی بر قلب و شناخت منشأ بیماریهای جسمی؛ در روایت داریم هر کس که #کینه دارد، قلبش بیشتر کار میکند و کینه مغز، قلب و عقل را بشدت درگیر میکند../غررالحکم ح ۸۵۸۴.
🗞جهت مطالعه کتاب:«قلب و عروق»
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
✅بازدید دکتر مطهری نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(علیهالسلام) از مکتوبات شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی
📌پنجشنبه - ۲۲ آذرماه ۱۴۰۳ - #رویداد_همافزا
سالن نمایشگاههای آستان قدس رضوی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
✍ افشای واقعیت واکسن روتاویروس (روتاسیل) برای کودکان توسط این آقای دکتر منصف و با وجدان در شبکه اجتماعی ویراستی.
🌐https://virasty.com/doctordorostkar/1734117759202127558
🌐https://virasty.com/doctordorostkar/1733765107457307988
🌐 https://virasty.com/doctordorostkar/1733727745180698911
@Darol_salam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پشت پرده و ماهیت تکنولوژیها و صنایعِ پیشنهادی مدرنیته در سکانسی از سریال ۱۹۲۳ لو رفت...
✍ امام صادق علیه السلام فرمودند: «أُصُولُ اَلْكُفْرِ ثَلاَثَةٌ اَلْحِرْصُ وَ اَلاِسْتِكْبَارُ وَ اَلْحَسَدُ...»/ الکافی ج۲ ص۲۸۹
#تبلیغات_و_رسانه
#تحریک_اخلاق_حرص
#ایجاد_احساس_نیاز_کاذب!
@Darol_salam
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
#باب_هفتم_فقهالمکاسب
⚡️تنقیح مفهوم «هدایت نقدینگی» (با تعریف کینز)؛
✍ کینز بعد از تعریف «پسانداز»، صحبت از سرمایه گذاری آن (در بخش تولید) کرده و میگوید: «هدایت نقدینگی» به سمت تولید، موجب تقویت و گسترش صنایع شده و از طریق باز توزیع درآمدها در الگوی تولید صنعتی، میتوان #عدالت را محقق کرد! مثلا با سرمایه گذاری کردن پسانداز در حساب بانکی خود، #تجمیع_سرمایه اتفاق میافتد و بانک هم( بر فرض پرهیز از غلط بزرگی به نام بنگاهداری!)، با تزریق آن سرمایه به بخش تولید صنعتی، موجب تقویت صنایع میشود...
🔺۴ اشکال الگوی تولید صنعتی؛
1⃣ گسترش بیعدالتی؛ به دنبالِ واگذاری سرمایه های تجمیع شده توسط بانکها به سرمایهگذاران و در نتیجه در اختیار قرار گرفتن گردش اعتبارات و سود این بنگاههای تولید صنعتی به نفع آنها...
2⃣ افزایش آلودگی محیط زیست؛ که موجب گسترش بستهبندی های صنعتی( خصوصا در حوزه غذا) و ایجاد فاجعه جزایر پلاستیک در دنیا شده است...
3⃣ گسترش بیماریها؛ که به دلیل از بین رفتن #اصل_تازه_خوری_غذا و استفاده از مواد نگهدارنده و شیمیایی در تولید صنعتی غذا اتفاق میافتد...
4⃣ گسترش اسراف در انرژی؛ مثلا فقط در تولید صنعتی غذا، چه در فرآیند تولید، چه در فرایند نگهداری و چه در فرایند توزیع و انتقال آن کلی برق مصرف شده و شما باید دائما از یخچالها استفاده کنید...
👌 با توضیحات بالا، الگوی تولید خانگی و محلی و به اصطلاح #مردمی_کردنِ حداکثری تولید، راهکار اصلی تحقق عدالت در بخش تولید است.
📖 مرور جلسات گذشته؛ جلسه اول/ جلسه دوم/ جلسه سوم/ جلسه چهارم
🗞جهت مطالعه کتاب؛ «نظریه فقهی انفاق»
#مباحثات
📌مشهد مقدس | جمعه انتظار
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔆مشارکت در نظرسنجی
به اطلاع علاقهمندان مباحث الگوی پیشرفت اسلامی میرساند، بجهت «رتبهبندی مدرسه تمدنی بینات» به لینک زیر مراجعه کرده و مدرسه بینات را در بخش گزینه غرفه محبوب من انتخاب نمایید.
✅امشب آخرین مهلت شرکت در نظرسنجی میباشد.👇
https://B2n.ir/m48775
دارُ السَّلام🌴
سوال❓ چطوری خودمون رو در معرض نفحات و اون نسیم های رحمت پروردگار قرار بدیم؟؟!🤔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅✨هر چه که هست در همان دوساعت و نیم هست.
✍ همیشه یک ساعت قبل از اذان صبح بیدار بشید...
@Darol_salam
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
#سرفصل_سوم
❓بیماریهای قلب( اختلالات درونی قلب)؛
3⃣ نکته:
* اشاره به برخی از اصطلاحات بیماریهای رائج قلب در پزشکی مدرن.
* تنقیح بیانی برخی از این اصطلاحات.
* اشاره به برخی از اصطلاحات بیماریهای رائج در طب اسلامی.
✍ برخی از اصطلاحات بیماریهای قلب در طب مدرن عبارتند از:
۱. کاردیومیوپاتی قلب؛ یعنی بیماریهای ماهیچه قلب که گاهی پاره یا سوراخ میشود و یا رگ آئورت دچار انسداد شده و موجب اختلال در خونرسانی میشود.. ۲. گرفتگی عروق کرونر؛ سه نوع رگ مهم در قلب وجود دارد و عروق کرونر، رگهایی هستند که خود ماهیچه قلب را خونرسانی میکنند..
۳. بزرگی قلب.. ۴. فشارخون؛ حدود ده نوع فشار خون داریم که طب مدرن این ده نوع و ده منشأ را بررسی نمیکند! مثلا فشارخون ناشی از غلظت خون، یا فشار ناشی از گرفتگی عروق، یا فشار ناشی از افزایش بلغم خون و.. ۵. نارساییهای کلیوی که غیر مستقیم بر قلب تاثیر میگذارد..
✍ تنقیح بیانی اصطلاح «کاردیومیوپاتی»؛
کاردیومیوپاتی ناشی از استرس، یکی از شایعترین کاردیومیوپاتی هاست که در صورت تداوم، منجر به ضعف ماهیچه های قلب و فرسودگی آن میشود. از آن به #سندرم_قلب_شکسته هم تعبیر میکنند که ناشی از #اختلال_در_روابط_انسانی است. لذا با توسعه معنایی بالا، لفظ ✅#همّ_و_غمّ را جایگزین «کاردیومیوپاتی ناشی از استرس» میکنیم؛👈 هم به لحاظ گستردگی و شمولیت این لفظ/ هم به لحاظ سطح تفاهم بالای آن/ و هم به لحاظ اینکه اصطلاحات اهلبیت علیهم السلام از بیماریها، با لحاظ منشأ و عوامل ایجاد بیماریهاست نه به لحاظ نتیجه آن!
🗞 جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق»
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
❓برخی از اصطلاحات بیماریهای رائج قلب در طب اسلامی؛
1⃣ همّ و غمّ؛ یکی از بیماریهای قلب در اصطلاح امام علیه السلام، #قلبِ_حَزین است. پیامبر خدا همیشه به همسران خود سفارش میکردند که هر زمانی که کدو پخت کردند و یا غذایی درست کردند، مقدار #کدو را در غذا بیشتر کنند؛ چون فَإنَّهُ یَسُرُّ قَلبَ الحَزینِ./عیون أخبارالرضا علیه السلام ج۲ ص ۳۶.
2⃣ سُدَد(گرفتگیها)؛ تحلیل اهل بیت علیهم السلام از گرفتگیها مشترک است و مانند طب پوزیتویستی، سدّههای مختلف بدن را( سده در مغز،در قلب، در پا و..) به صورت مجزا بحث نمیکنند. در روایات داریم که #الکَرَفسُ یَفتَحُ السُّدَدَ.(خوردن کرفس، همه گرفتگیهای بدن را باز میکند)/مکارم الاخلاق ج۱ ص۳۹۰.
3⃣ ضعف قلب؛ یکی دیگر از اصطلاحات امام علیه السلام در بیماریهای قلب، #ضَعف_قلب است؛..إِنّما تَكونُ اَلشّهَوات مِن ضَعفِ القَلبِ../ #میوه_بِه، يُزَكِّي القَلبَ الضّعِيفَ.../نزهة الناظر ج۱ ص۱۳۵ | دعائم الاسلام ج۲ ص۱۴۸.
4⃣ سیاهی قلب؛ تاریکی و سیاهی قلب هم از نظر امام علیه السلام یک بیماری است! در روایات، قلب به وصف سیاهی و همچنین به وصف نورانیت متصف شده:..يَا صَاحبَ الشّعْرِ الأَبيَضِ و القَلبِ الأَسوَدِ - أَمَامَكَ النّارُ../و نورانی شدن قلب با کثرت #ذکر_خدا، خوردن #سرکه و #انار و../مشکاةالانوار ج۱ ص۱۶۹ | غررالحکم و..
5⃣ و 6⃣ قساوت و إماتۀ قلب...
✔️ نکته مهم: کثرت استفاده از اصطلاحاتِ دستگاه دانشی غیر معصومین علیهم السلام (که ناقص و قلیل است)، هژمونی و سلطه آن دستگاه را بدنبال خواهد داشت!
🗞جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق»
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست تخصصی: طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری روز شنبه اول دی ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح در شهر اصفهان برگزار می گردد. (به فضل الهی)
❓محتوای این نشست در مقایسه با اصول طب داخلی هاریسون - بیماری های کلیوی و مجاری ادراری تبیین می شود.
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/6033
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
سوال یکی از مخاطبین محترم؛
❓در بعضی از روایات آمده که برای همه بیماریها درمان وجود داره.
اما در بعضی روایات دیگه میبینیم که درباره بیماریهای لا علاج و دردهای بدون دواء صحبت کردن!
خب اینجا که یه حالت تناقض پیش آمد‼️
بالاخره کدوم درسته؟!🤔
👇👇👇
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
سلام و احترام خدمت شما بزرگوار
👌به نکته بسیار خوبی اشاره کردید
در ابتدا دو نکته رو خدمت شما عرض کنم که؛
1⃣ بهتر است تک تک این روایاتی که اشاره به درد های بدون دوا دارن رو تفصیلا بررسی کنیم تا بهتر بتونیم نتیجه گیری کنیم.
2⃣ در روایات داریم که هیچ مومنی نیست مگر اینکه به یک دردی در بدنش گرفتار هست و تا زمان مرگش باهاش همراه بوده و موجب کفاره برای گناهانش است...
و لذا مومنین که معصوم نیستند و چه بسا گناهانی ازشون سر بزنه و لازم باشه که برای پاکسازی آثار اون گناه از وجودشون، به یک دردهایی دچار بشن... و چه بسا اون درد تا آخر عمرشون باهاشون همراهی کنه تا لااقل از عقوبت و سختیهای موقع مرگ و بعد از مرگ راحت بشن...
✅ اما بحث اصلی؛
🔸یک قاعده کلی در رابطه با بیماریها داریم که حضرت میفرمایند:
لِکلِّ داءٍ دَواءٌ...(برای هر دردی، درمان وجود دارد).
اما باز از طرفی میبینیم که در حدود ۵،۶ دسته روایات آمده که اگر مثلا انسان از اون کار پرهیز نکنه و یا اون کاری رو که باید انجام بده ولی نده، گرفتار دردی میشه که لا دَواءَ لَهُ..!!
❗️خب اینجا ظاهراً در نگاه اول یک تعارضی بین این دو دسته روایات به وجود میاد( که یکی اطلاق داره و دیگری هم خاص هست).ضمن اینکه در ادامۀ بعضی از روایات دسته دوم( که میگن بعضی دردها بدون دواست)، اشاره شده به اینکه اون درد دوائی نداره مگر اینکه خدا بخواد... إلّا أن یُعافِی الله)
👈 اما چند احتمال اینجا خدمت شما عرض میکنم:
۱_ منظور از «داء لا دواء له»، سختی علاج و درمان و طولانی شدن مرض و بیماری هست. نه اینکه واقعا هیچ درمانی نداشته باشد!
۲_ احتمال داره که دوای اون بیماری در زمانی که حضرت اون روایت رو فرمودند، در دسترس نبوده باشه.
۳_ بر فرض عدم وجود دواء و دارو برای آن بیماری و درد، دعا که وجود دارد!
یعنی در روایات علاوه بر اینکه آمده: لِکُلِّ داءٍ دواءٌ... این هم آمده که: لِکُلِّ داءٍ دُعاءٌ... یعنی برای هر دردی علاوه بر دوا و درمان، دعا هم وجود داره!
لذا حتی اگر واقعا برای اون درد، درمان و دوائی وجود نداشته باشه، #دعا که هست!
حتی درباره دعا در روایات داریم که دعا در قضا و قدر انسان هم موثره.( چه برسه به بیماری انسان...)
✍ نتیجه گیری: دو احتمال اولی که خدمت شما عرض کردم، مؤیّدات روایی هم داره اما خب بازم خِلاف ظاهر اون روایاتی هست که میگن «داءٌ لا دَواءَ لَهُ».
لذا ممکنه دردهایی باشه که دواء نداشته باشه، اما به هر حال دعا براش وجود داره و با دعا ( اگر که خدا بخواد) میتونه اون درد و بیماری رو درمان کنه.
✔️ نکته آخر: قدر متیقّن از گرفتار شدن به درد بدون دواء، انجام اون عمل به صورت مکرر و زیاد است و طوری است که به انجامش عادت دارد! یعنی با صرفاً یک مرتبه انجام دادن اون کار، چه بسا فردی مبتلا به اون نوع درد نشه.
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
⚡️بررسی مفهوم پسانداز از نظر «اسلام»
👌 دو نکته مهم در پرداختن به مفهوم پسانداز، توسعه معنایی و همچنین میزان حدّ و اندازه پس انداز است. طبق روایت امام صادق علیه السلام، ما چند نوع پسانداز داریم؛ ۱. پساندازهای خوب که «مال» هستند. ۲.پساندازهایی که در حد کنز هستند. ۳.پساندازهای سهگانۀ حرام!؛( مفهوم مال منجر به حرام، مفهوم مال منجر به هلاکت، مفهوم مال منجر به خروج از دایره ولایت اهل بیت...)
👌 اندازه و #مقدار_پسانداز هم امری مهم است که در نگاه کینز مورد غفلت واقع شده! چرا که؛ «مٰا مِن شَیءٍ إلّا و لَه حدٌّ یَنتهی اِلیه إلّا الذّکر..»/ المحاسن ج۲ ص۵۷۷). اما طبق فرموده بزرگترین اقتصاددان عالم (امام صادق علیه السلام) به مفضل بن عمر، #حدّ_مُجاز_پسانداز و ذخیرۀ سرمایه، چهار هزار درهم است. به عبارت دیگر؛ طبق دستهای از روایات، آن مقدار ذخیرۀ پولی که میتوان با آن به منزلۀ مال برخورد کرد و احکام و لوازمِ مالیت را (که مثلا ملکیت یا إباحه در تصرف دو نمونه از احکام مال است..) در آن جاری دانست، در حدود چهار هزار درهم است./ اما در صورت ذخیرۀ پولی بیش از این مقدار، آیا آن مقدار زاید از دایره مالیت و احکام آن خارج شده و داخل در #حدّ_کَنْز( یعنی حدّ ممنوعۀ پسانداز) میشود یا نه؟! جای بحث دارد!(فَتَأمّل).
👌پساندازِ مال در حدّ کنز و مال اندوزی، در قرآن و روایات به شدت مورد مذمت واقع شده و نسبت به آن وعدۀ عذاب داده شده است؛ بیآبرویی در دنیا( به جهت حریص بودن و بخل)، و عذاب اخروی... از جمله آنهاست.«سوره توبه آیات ۳۴ و ۳۵». در صورتی که ذخیره پولی، بیش از حد مُجاز باشد و به مقدار مثلا ده یا دوازده هزار درهم برسد، مشمول #حکمِ_کنز خواهد شد.( البته با توضیحاتی که بعداً خواهد آمد).../ چهار دسته روایات درباره تبیین حد ممنوعۀ کنز داریم: ۱. روایاتی که مطلق مالاندوزی (که بیش از مخارج زندگی معمول است) را کنز میداند.۲. روایاتی که بیان میکند هر مالی که حقوق واجب آن( مثل زکات) پرداخت نشود، کنز است. ۳. روایاتی که به حد مشخصی برای حد ممنوعۀ کنز اشاره کرده اند. ۴. دسته چهارم هم درباره عدم تعیین حد مشخصی برای کنز، تا قبل از ظهور است...
👌 با توجه به روایات، فرض پسانداز مطلوب و محل مصرف آن، دارا بودن خانوادۀ گسترده شامل؛ فرزندان فراوان، صلۀ رحم گسترده، اطعام و کمک به ایتام و فقراء محله و... است و با #تبیین صحیح این مفهوم (پسانداز)، درک مردم از مفهوم مال و مفهوم کنز ارتقاء پیدا کرده و زمینه را برای طرح مسأله سرمایه گذاری آن مال در قالب #انفاق (در مقابل نظریه پر چالش هدایت نقدینگی به سمت تولید صنعتی)، فراهم خواهد کرد.
📖 مرور جلسات قبل: جلسه اول/ جلسه دوم/ جلسه سوم/ جلسه چهارم/ جلسه پنجم
🗞جهت مطالعه کتاب؛«نظریه فقهی انفاق»
#مباحثات
📌مسجد مقدس جمکران | جمعه انتظار
https://eitaa.com/olgou_mashhad
دارُ السَّلام🌴
⚡️نشست تخصصی: طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری روز شنبه اول دی ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح در شهر اصفهان برگزار
⚡️امیرالمومنین علیه السلام( به عنوان حاکم جامعه اسلامی)، همیشه مردم را سفارش به مواظبت از #شحم_کلیهها میکردند!
✍ یکی دیگر از اسامی کلیه،اصل «شحم کلیهها» است. شحم باعث #تسخین_کلیهها و حفظ گرمای آن شده، گرما هم علاوه بر بهبود عملکرد کلیهها، در #انعطاف_کلیهها( برای پرتاب نطفه و باروری انسان)، و نیز در گردش خون مطلوب توسط کلیهها موثر و ضروری است.
❓با سایر اسامی کلیه آشنا شویم...
🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری:
https://eitaa.com/olgou4/7223
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
@Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری در مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان در روز شنبه ۱ دی ۱۴۰۳ برگزار شد. (به فضل الهی)
🎙صوت نشست تخصصی:
https://eitaa.com/olgou4/7223
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️یکی از اسامی کلیه اَصْلُ الفَرَحْ است. این اسم به ما می گوید: اختلال در عملکرد کلیه به معنای کاهش شادی ها در جامعه و افزایش اختلافات در جامعه است!
❓با سایر اسامی کلیه آشنا شویم...
🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری:
https://eitaa.com/olgou4/7223
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ دانش اورولوژی و نفرولوژی ناکارآمد هستند! / مردم و متخصصان طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری را مطالعه کنند!
👌 بررسی اشکالات بنیادین دانش های پوزیتویستی اورولوژی و نفرولوژی یکی از سرفصل های مطرح در طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری است. به ۶ دلیل نظری و اجرایی پیشنهاد می کنیم؛ متخصصان اورولوژی کشور در کلاسهای فقهی پیشگیری و درمان بیماری های کلیوی و مثانه شرکت کنند.
👌 اشکال اول نظری: در کتاب هاریسون (بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری) طبقه بندی و وزن دهی صحیحی درباره بیماری های مرتبط با کلیه و مثانه ارائه نشده است. یک دانش پیشرفته به صورت استدلالی بیماری های مادر در هر عضو را به دانشجویان علوم پزشکی معرفی می کند و در بخش بیماری های کلیوی هم، بیماری های اصلی را معرفی می نماید. ( طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری، به ترتیب کاهش شحم کلیه و سردی کلیه را به عنوان مهمترین مرض های کلیه و مجاری ادراری معرفی کرده است!)
👌اشکال دوم نظری: در کتاب هاریسون (بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری) و سایر کتب مرجع در این دانش پوزیتویستی، اجزای کلیه با روش آناتومی میکروسکوپی به شکل تفصیلی معرفی شده است؛ ولی جزء اصلی کلیه و مجاری ادراری به صورت غلط معرفی شده است. معرفی نفرون های کلیه به عنوان عضو اصلی کلیه یک غلط فاحش علمی محسوب می شود. عدم شناخت جزء اصلی و عدم معرفی کارکردهای جزء اصلی کلیه، از مهمترین اشکالات دانش فعلی پوزیتویستی محسوب می شود. ( طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری، شحمکلیه را به دلیل نقش آن در گرمی و انعطاف و افزایش عدم جذب کلیه، مهمترین عضو کلیه و مجاری ادراری می داند.)
👌اشکال سوم نظری: در کتاب هاریسون (بخش کلیه و مجاری ادراری) تحلیل روشنی از متغیر های اصلی بدن وجود ندارد. طبق بیان رساله ذهبیه، همه قوت و حرکات بدن (مانند: هضم، جماع، خواب و سایر حرکات) تحت تأثیر مزاجهای چهارگانه است و امزجه اربعه هم تحت تأثیر ریح عمل می کنند. رساله ذهبیه ریح را اصلی ترین متغیر سلامت بدن و از جمله سلامت کلیه و مجاری ادراری معرفی می کند. بی توجهی به معرفی متغیرهای اصلی سلامت بدن و سلامت کلیه و مجاری ادراری، سومین اشکال فاحش کتاب هاریسون در بخش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری است.
👌اشکال چهارم نظری: عدم شناخت صحیح از عوامل پیشگیری از بیماری های کلیوی و مجاری ادراری، یکی دیگر از اشکالات دانش اورولوژی و نفرولوژی محسوب می شود. توصیه به مصرف زیاد آب برای عدم ابتلاء به بیماری های کلیوی و مجاری ادراری، به افزایش سردی کلیه ختم می شود و در نهایت نارسایی کلیه را تسریع می کند. (طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری بیش از ۱۰ عامل قطعی مؤثر بر پیدایش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری را تبیین نموده است. تلاش برای افزایش شحم کلیه، تلاش برای افزایش گرمی کلیه و مصرف کم آب از عوامل بسیار مهم بر سلامت کلیه و مجاری ادراری محسوب می شود.)
👌 اشکال پنجم و ششم دانش های اورولوژی و نفرولوژی: گسترش بیماری های کلیوی و مجاری ادراری در جامعه و افزایش هزینه های مرتبط با دانش ارولوژی و نفرولوژی، جذابیت این شبه دانش پوزیتویستی را کاهش داده است. کاهش ابتلاء به بیماری های کلیوی و مجاری ادراری و درمان ارزان، از جمله شاخصه های اصلی ارزیابی کارآمدی و جذابیت یک دانش محسوب می شود!
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری - مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان - شنبه اول دی ۱۴۰۳
🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری:
https://eitaa.com/olgou4/7223
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
🧩 تغيير كتب درسي - امشب (یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳) ساعت ٢٠
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://virasty.com/Islam1357/1734870275901324796
🔺 امام صادق علیه السلام فرمود: «پیامبر خاتم صلوات الله علیه و اله، همواره براى خريد عطر بيشتر از خريد غذا هزينه مىكرد.»/📚 الکافی ج۶ ص ۵۱۲
🧪فروش #عطرهای_طبیعی_و_درمانی
😍🤩
👌روایح خوشبو و معطر
👌طبیعی و بدون مواد افزودنی
👌بیان طبیعت و مزاج روایح در بسته بندی
👌بیان خواص درمانی و مضرات و منع مصرف
👌فرموله شده از اجزای گیاهی و معدنی و حيوانی
👌حجم های ۱ g و ۲/۵ g غلتکی و ۵ g اسپری
📋 لیست عطرهای موجود + قیمت
۱. شکوفه سنجد (2/5 g) ۸۵ تومان
۲. نرگس شهلا (2/5 g) ۸۸ تومان
۳. میوه هلو (2/5 g و 5 g) ۱۲۰ تومان/ ۲۵۰ تومان
۴. لیمون (2/5 g) ۱۳۰ تومان
۵. غنچه (2/5 g و 5 g) ۱۲۰ تومان/ ۲۴۰ تومان
۶. گیسو (2/5 g و 5 g) ۱۴۰ تومان/ ۲۸۵ تومان
۷. شیخ بهایی (2/5 g و 5 g) ۱۶۰ تومان/ ۳۳۰ تومان
۸. زبرجد (2/5 g و 5 g) ۱۲۵ تومان/ ۲۶۰ تومان
۹. طهورا (2/5 g و 5 g) ۱۷۰ تومان/ ۳۵۰ تومان
۱۰. زعفران (2/5 g و 5 g) ۲۷۰ تومان/ ۵۵۰ تومان
۱۱. سیترین (2/5 g و 5 g) ۱۵۰ تومان/ ۳۱۰ تومان
💵 پولاتو به هر عطری نده! عطری بخر که هم خوشبو باشه و هم حال بدنت رو خوب کنه☺️
🆔 سفارش محصول با تخفیف و مشاوره:
@Montazeralmahdi77
۰۹۱۵۶۹۲۰۲۸۷
⬇️ لینک کانال رایحۀ طیّب
@Rayehe_Tayyeb