eitaa logo
گفتگوی اسلام و مسیحیت
600 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
434 ویدیو
86 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
دو کتاب به زبان عربی پیرامون کتاب مقدس با عنوان "جمان من فضه" (قاموس اعلام کتاب مقدس) و قاموس کتاب مقدس 👆 کتاب "جمان من فضه" به لحاظ آشناکردن افراد با معنای اعلام کتاب مقدس مانند دانستن معنای اسماعی
1_3057096.pdf
1.54M
كتاب امام على و حقوق بشر نوشته نويسنده مسيحى 📚 لذت مطالعه اين كتاب را به دوستانتان هديه دهيد! RasaneyeSad.blog.ir Instagram.com/RasaneyeSad Telegram.me/RasaneyeSad ☪✝ @Debate
معتقد است به یک خطا حکم شد بر جمیع مردمان برای قصاص ( رومیان 5: 18) و لذا همه انسان هایی که از نسل آدم متولد میشوند با گناه زاده میشوند و تنها راه نجات ایمان به است و با ایمان به مسیح و انجام غسل تعمید عوارض گناه نخستین زدوده میشود و امکان نجات فرد مهیا میشود و در غیر این صورت امکان نجات نخواهد داشت. حال سوال مهمی ایجاد میشود که آیا منظور پولس از قصاص همه مردمان، شامل کودکان نوزاد نیز میشود؟! به باور کلیسا، هر کودکی که به دنیا می آید، وارث گناه آدم است و به همین خاطر می بایست تعمید داده شود تا مشمول نجات واقع گردد. در کتکیزم کاتولیک بیان میکند: «بشر سقوط کرده هنگام تولد با گناه اصلی آلوده است و برای رهایی از این آلودگی، نیازمند ولادت جدیدی است که این ولادت جدید، با مهیا میگردد. در بیانیه شورای ترنت نیز آمده است:👇 «اگر آنان (مردم) از سلاله «آدمِ تکفیر نشده» بودند مردم غیر عادل متولد نمی¬شدند. آنان به خاطر آن تکفیر، هنگامی که در رحم مادر هستند، بی عدالتی را از آن خود می¬کنند تا آنجا که اگر دوباره در مسیح متولد نشوند، هرگز عادل شمرده نخواهند شد ... و نوزادان بدون تعمید، حتی نوزادان کوچک، به خاطر گناه اصلی آدم، دارای تجربه مرگ روح هستند و بر همین اساس می بایست تعمید شوند.» و از همین رو اگر کودکی بدون تعمید از دنیا رود در عذاب الهی خواهد بود. آگوستین صراحتا کودکانی که بدون غسل تعمید از دنیا می رفتند را به خاطر وراثت گناه آدم، مشمول عذاب می دانست. در ادامه پدران یونانی کلیسا نیز از این نظریه تبعیت کردند. آگوستین هم چنین معتقد بود:👇 کودکانی که بدون تعمید از دنیا رفته اند شامل مجازات خفیفی میشوند زیرا پولس رسول میگوید : و حکم شد از گناه یک نفر برای قصاص همه مردمان( رمیان 5: 16) در پی مخالفت پلاگیوس با دیدگاه آگوستین در شهر کاتاژ در سال 481 شورائی تشکیل شد بیانیه شورای کارتاژ میگوید: «اگر کسی بگوید لازم نیست نوزاد را تعمید دهند، باید وی را تکفیر کرد. هم چنین اگر کسی به وجود کودکانی در ملکوت آسمان یا هر جای دیگری معتقد باشد که بدون تعمید از دنیا رفته و در عین حال در شادی به سرمی برند، می بایست تکفیر شود.» ، دیدگاه آگوستین در باره جهنمی شدن کودکان مورد پذیرش پدران کلیسا قرار گرفت و پدرانی مانند جروم و گرگوری کبیر دیدگاه وی را اتخاذ کردند . رابرت برنس –یکی از شاعران بزرگ قرون وسطی – در دعا می گوید: کودکان با به دنیا آمدن به جهنم می روند.» 1⃣ ادامه در پست بعد 👇 ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی #عاقبت_نوزادان_تعمید_نیافته #پولس معتقد است به یک خطا حکم شد بر جمیع مردما
در باره کودکان مورد پذیرش پدران کلیسا قرار گرفت و پدرانی مانند جروم و گرگوری کبیر دیدگاه وی را اتخاذ کردند . رابرت برنس –یکی از شاعران بزرگ قرون وسطی – در دعا می گوید: کودکان با به دنیا آمدن به جهنم می روند.» در نیمه اول سالهای قرون وسطی دیدگاه اگوستین مورد پذیرش الهی دانان مسیحی بود تا اینکه در قرن 12م، پیتر آبلارد (Peter Abelard) بر خلاف دیدگاه اگوستین که معتقد به مجازات خفیف برای نوزادان بود ، معتقد شد که نوزادان تعمید نیافته گر چه در جهنم هستند اما شکنجه نمیشوند بلکه تنها درد فراموش شدن از فیض الهی را حس خواهند کرد برخی دیگر از الهی دانان معتقد شدند که آنها همین درد فراموش شدن را نیز حس نمیکنند و بدون بهره وری از شادی بهشتی یا عذاب جهنمی زندگی میکنند. توماس آکویناس نظریه متعادلی را ارائه کرد. به عقیده وی، کودکانی که تعمید نگرفته اند به بهشت نمیروند اما در برزخ که مکانی بین بهشت و جهنم است به نام لیمبو زیست میکنند. لیمبو به معنای لبه میباشد و این مکان گرچه در جهنم میباشد اما در لبه آن قرار دارد . جان ویکلف یکی از پیش قراوالان نهضت اصلاحات در قرن 14 ضرورت غسل تعمید نوزادان را انکار کرد اما دیدگاه ایشان در شانزدهمین شورای جهانی ، شورای کونستانس 1415 محکوم شد و در سال 1442 کاتولیک ها در شورای فلورانس باز بر نظریه اگوستین تاکید کردند که تعمید برای کودکان نوزادان ضروری است و کودکان تعمید نیافته به جهنم میروند اما مجازات ایشان برابر با مجازات کسانی که مرتکب گناهان کبیره شدند نیست شورای ترنت نیز اعلام کرد غسل تعمید وسیله ای است که آدمی را از وضعیت گناه آلودی که از آدم به ارث میبرد به وضعیت فیض و فرزندی خداوند منتقل میکند از طریق دومین آدم نجات دهنده ما عیسای کلیسای کاتولیک اگرچه در ابتدا سخت معتقد به نظریه آگوستین بود اما کم کم به نظریه آکویناس متمایل شد، اما در قرن بیستم وقتی کلیسا خود را تحت فشار احساسی خانواده هایی که کودکانشان را قبل از از دست داده بودند قرار گرفت و یک تغییر بزرگ رخ داد . پاپ ژان پل دوم، برای کودکانی که بدون تعمید از دنیا میروند ابراز امیدواری نمود که رستگار شوند. در آیین نامه کلیسای کاتولیک نیز ضمن تأکید بر این که «خداوند رستگاری را در آیین تعمید قرار داده است» آمده است که کلیسا برای کودکانی که بدون تعمید از دنیا میروند تنها می تواند رحمت الهی را آرزو کند. همین آرزوی نجات ، اعتراضات زیادی در جوامع الهیاتی مسیحی ایجاد نمود و در حقیقت این کار به نوعی انکار عمل نجاتبخش عیسی بر روی صلیب محسوب میشد زیرا اگر بدون ایمان به صلیب و غسل تعمید امکان نجات وجود دارد پس عیسی برای چه به کشیده شد؟ در نهایت پاپ بندیکت شانزدهم در تاریخ 26 آوریل 2007 اعلان نمود "که نظریه بزرخ صرفا یک دیدگاه محتمل است و در نوشته های مذهبی اصلی و سنت مسیحی هیچ پاسخ واضحی در باره این نظریه وجود ندارد ." به هر حال این نظریه جزء تعالیم اصلی کلیسای کاتولیک نیست بلکه تنها جزء نظریه هایی هستند که کلیسا آنها را مورد شماتت قرار نداده است و اجازه داده است تا اعضای آن به آنها معتقد باشند ". در مجموع چه میان الهی دانان مسیحی سه دیدگاه کلی در باره کودکان تعمید نیافته وجود دارد کسانیکه معتقد به نجات قطعی کودکان تعمید نیافته باشند بسیار محدود هستند . جمعی قائل به این هستند که این کودکان در جهنم عذابی خفیف میکشند برخی دیگر معتقدند در مکانی به نام لیمبو نه عذاب میکشند و نه شادی میبینند و جمع اندکی نیز قابل به نجات این کودکان میباشند . دو دیدگاه اول از طرفداران بیشتری در میان مسیحیان برخوردار است در کلیسای پروتستان نیز لوتر و کالون برزخ یا لیمبو کودکان را انکار کردند جان کالون معتقد بود خدا پیش از تولد معین کرده که چه کسی به بهشت و چه کسی به جهنم برود و در این مساله تفاوتی بین کودکان و بزرگسالان نیست آنانی که برای نجات معین شدند به بهشت و سایرین به جهنم میروند اما تسونگیلی در مقابل معتقد بود همه کودکان تعمید نیافته نجات پیدا میکنند چه مسیحی باشند یا بت پرست اما اعتقاد نامه وست مینستر تاکید میکند تنها کودکانی که از قبل گزینش شدند توسط مسیح نجات میابند با این حال برخی از الهی دانان پروتستان امکان نجات برای کودکان تعمید نیافته را منتفی ندانستند درهمین سال کمیسیون 30 نفره بین المللی الهیات، در رابطه با آموزه وجود کودکان در برزخ تجدید نظر نمود و اظهار داشت که به سرنوشت چنین نوزادانی آنچنان امیدوار نیست و افراد میتوانند و میتوانیم برای نجات انها دعا کنیم اما قطعیتی در باره نجاتشان نداریم کلیسای ارتدکس نیز برزخ و لیمبو کودکان را انکار میکند در واقع در انکاروجود برزخ برای نوزادان تفاوتی میان کلیسای ارتدکس شرقی و کلیسای پروتستان وجود ندارد 2 ☪✝ @Debate
⁉️ یک در جمهوری چک وجود دارد که به عنوان دکور از 40هزار تا 70 هزار استفاده کرده است؟! 💀💀💀💀💀 ☪✝ @Debate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 🌸 ✳ حضرت عیسی علیه السلام در ارتباط با یارانشان👇🌸 وَ عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ رَفَعَهُ قَالَ: قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ علیه السلام لِلْحَوَارِيِّينَ- لِي إِلَيْكُمْ حَاجَةٌ اقْضُوهَا لِي فَقَالُوا قُضِيَتْ حَاجَتُكَ يَا رُوحَ اللَّهِ- فَقَامَ فَغَسَلَ أَقْدَامَهُمْ فَقَالُوا كُنَّا أَحَقَّ بِهَذَا مِنْكَ فَقَالَ إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ بِالْخِدْمَةِ الْعَالِمُ إِنَّمَا تَوَاضَعْتُ هَكَذَا لِكَيْمَا تَتَوَاضَعُوا بَعْدِي فِي النَّاسِ كَتَوَاضُعِي لَكُمْ ثُمَّ قَالَ عِيسَى علیه السلام - ✏بِالتَّوَاضُعِ تَعْمَرُ الْحِكْمَةُ لَا بِالتَّكَبُّرِ وَ كَذَلِكَ فِي السَّهْلِ يَنْبُتُ الزَّرْعُ لَا فِي الْجَبَلِ. ↩محمد بن سنان👤 از امام عليه السلام نقل كرده كه فرمود: عيسى بن مريم عليه السلام به حواريون و يارانش گفت:👇🌸 من از شما درخواستى دارم كه آن را بر من انجام دهيد. حواريون گفتند: ما خواسته تو را حتما انجام مى دهيم. (خواسته عيسى عليه السّلام اين بود كه آنان بگذارند حضرت پاهايشان را بشويد) پس عيسى عليه السلام برخاست و پاهاى آنان را شست! حواريون گفتند: اى ! ما از تو به اين كار سزاوارتر بوديم (ما مى بايست پاهاى تو را بشوئيم) عيسى گفت: سزاوارترين مردم براى خدمت به مردم، عالم و دانشمند است؛من اين گونه تواضع كردم تا شما پس از من در ميان مردم اين گونه تواضع كنيد، سپس عيسى عليه السلام گفت: 👇🌸 ✏حكمت با تواضع سامان مى گيرد نه با تكبر❌، چنان كه گياه در زمين نرم (و دشت) مى رويد نه در كوه (و زمين سخت).🌱🌱🌱 📚 وسائل الشيعه/ج۱۵ /ابواب: جهاد النفس و ما یناسبه/باب٣١: بَابُ تَأَكُّدِ اسْتِحْبَابِ التَّوَاضُعِ لِلْعَالِمِ وَ الْمُتَعَلِّم/ح:٢ ☪✝ @Debate
آیا و یا دارد؟👇 میدانیم که شامل باید و ها و نباید های رفتاری است که توسط خداوند برای انسانها وضع میشود . و علی رغم اینکه مسیح بر عمل به شریعت تاکید میکرد و فرمود: “ گمان مبرید که آمده‌ام تا تورات یا صُحُف انبیا را باطل سازم‌؛ نیامده‌ام تا باطل نمایم‌، بلکه تا تمام کنم‌. 18 زیرا هر آینه به شما می‌گویم تا آسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطه‌ای از تورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود. 19 پس هر که یکی از این احکام کوچکترین را بشکند و به مردم چنین تعلیم دهد، در ملکوت آسمان کمترین شمرده شود؛ اما هر که به‌عمل آورد و تعلیم نماید، او در ملکوت آسمان بزرگ خوانده خواهد شد.” (متي 5: 17-20.)📔 اما پولس شریعت عهد عتیق را نسخ کرد. و معتقد شد مسیح با فدا ساختن جان خود بر روی ،همۀ قوانین شریعت مناسکی عهد عتیق را بکمال رسانید و آن را منسوخ نمود (رومیان 10: 4؛غلاطیان 3 : 23-25؛افسسیان 2 : 15) و مناسک دینی(مانند قوانین مربوط به تغذیه و مقررات قربانی) کنار نهاده نهاد . و انجام دادن شریعت را برابر با کفر به مسیح میدانست( غلاطيان 5 : 2)📔 اما آیا دیگر مسیحیان برای هر عملی آزاد هستند و هیچ الزامی در رفتار ندارند ؟ مطمئنا خیر و مسیحیان هم باید هایی را باید رعایت کنند و هم از نباید هایی میبایست اجتناب کنند. عیسای مسیح در موعظه هایش از مساله ای به نام احکام مسیح نام میبرد. عیسی مسیح به شاگردانش میگوید : اگر مرا دوست دارید، احکام مرا نگاه دارید.( یوحنا 14: 15) و میفرماید : هر که احکام مرا دارد و آنها را حفظ کند، آن است که مرا محبت می‌نماید؛ و آنکه مرا محبت می‌نماید، پدر من او را محبت خواهد نمود و من او را محبت خواهم نمود و خود را به او ظاهر خواهم ساخت.( یوحنا 14: 21)📔 همچنین یوحنا میگوید : کسی که گوید او را می‌شناسم و احکام او را نگاه ندارد، دروغگوست و در وی راستی نیست. ( اول یوحنا 2: 4) ؛ در این آیات به روشنی شرط دوست داشتن عیسی و ایمان داشتن به وی که در نتیجه حضور در ملکوت خداوند را به همراه دارد، اطاعت کردن از دستورات وی خوانده شده و چنانچه کسی عیسی را دوست نداشته باشد، دستوراتش را نیز اجرا نمی کند. اما این دستورات عیسی چیست که باید اطاعت شود ؟ یکی از دستورات شریعت که توسّط عیسای مسیح نیز رعایت آن تاکید شده است ده فرمان است در انجیل وقتی جوانی از حضرت عیسی سوال کرد که چه کنم تا حیات جاودانی یابم ایشان پاسخ دادند: احکام را میدانی: زنا مکن، قتل مکن، دزدی منما، شهادت دروغ مده و پدر و مادر خود را محترم دار. ».( لوقا 18: 18-25.) و عیسی مسیح نه تنها لزوم عمل به این احکام را ضروری میداند بلکه بر آنها تفاسیری نیز ارائه میکند از جمله اینکه میفرماید : «شنیده‌اید که گفته شده، ”زنا مکن.“۲۸امّا من به شما می‌گویم، هر‌که با شهوت به زنی بنگرد، همان‌دم در دل خود با او زنا کرده است» ( متی 5: 21- 27) کلیسای از سده های نخستین عمل به احکام ده فرمان را ضروری میداند شورای ترنت تعلیم میدهدکه ده فرمان برای الزامی و انسان آمرزیده شده همچنان ملتزم به رعایت آنها است شورای واتیکان دوم نیز تاکید میکند که اسقفان که جانشینان رسولانند رسالت تعلیم همه قوم ها و موعظه انجیل به تام مخلوقات را .... از جانب خداوند دریافت میکنند ، تا تمام آدمیان بتوانند از طریق ایمان ، تعمید و رعایت ده فرمان نجات یابند . و همپنین علاوه بر ده فرمان آئین های مشخصی به عنوان آیین های کلیسایی تعیین شده است که مسیحیان باید آن را به جای آورند از جمله آئین تعمید است کتکیزم کاتولیک بیان میکند :خدا نجات را مقيّد به آيين تعميد كرده است. با تعميد همه گناهان بخشيده مى شوند، هم گناه اوليه و هم گناهان شخصى که تا قبل از مرتکب شده است، . لوتر راجع به آن مینویسد📝: موجب آمرزش گناهان شده، ما را از مرگ و شیطان نجات می¬دهد و به همه مومنان موهبت متبرک بودن ابدی را می¬بخشد . و همچنین مراسم یکی دیگر از باید های کلیسا است کلیسا معتقد است : اگر کسی جسد پسر انسان را نخورد و خون او را ننوشد در خود حيات ندارد».. در کلیسای کاتولیک مراسم اعتراف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و کلیسا بیان میکند: هر كسى كه از گناهان خودش آگاه است بدون اينكه ابتدائاً آيين توبه را دريافت نمايد نبايد در مراسم عشای ربانی شرکت کند .. کلیسای کاتولیک در شورای ترنت در هفتمین نشست خود که در سال 1547 پایان یافت اعلام کرد: هر کس که بگوید آئین¬های مقدس در شریعت جدید موجب فیض نمی¬شوند بلکه فقط ایمان به وعده الاهی کافی است تا موجب فیض شود، مطرود است. همچنین عهد جدید بر انجام دستورات عبادی متعددی مانند از جمله نماز و دعا تاکید میکند عیسی مسیح میگوید: 1⃣ ادامه در پست بعد 👇 ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی آیا #مسیحیت_باید_و_نباید و یا #احکام دارد؟👇 میدانیم که #شریعت شامل باید
هنگامی میخواهید نماز بخوانید اینچنین بگویید:ای پدر ما كه در آسمانی نام تو مقد‌ّس باد. ملكوت تو بیاید. ارادة تو چنانكه در آسمان است در زمین نیز كرده شود. نان كفاف ما را روز به روز به ما بده. و گناهان ما را ببخش زیرا كه ما نیز هر قرض دار خود را می‌بخشیم. و ما را در آزمایش میاور بلكه ما را از شریر رهایی ده. ( لوقا 11: 2- 4) و نه تنها به روزه داری امر کرد بلکه فرمود : «وقتی روزه میگیرید مانند ریاکاران خودتان را افسرده نشان ندهید. آنان قیافه های خود را تغییر میدهند تا روزه دار بودن خود را به رخ بکشند. اما تو وقتی روزه میگیری سرت را روغن بزن و صورت خود را بشوی تا مردم از روزه تو باخبر نشوند بلکه فقط پدر تو که در نهان است آن را بداند"( متی 6: 18-16 ) همچنین عیسای دستوراتی برای پرداخت های مالی دارد از جمله عیسی مسیح به جوانی که از او پرسید چگونه وارد ملکوت خدا بشود پاسخ داد :« اگر بخواهی کامل شوی، رفته مایملک خود را بفروش و به فقرا بده که در آسمان گنجی خواهی داشت؛ و آمده مرا متابعت نما .»( متی 19: 21) در عصر رسولان هر کس صاحب زمین یا خانه ای بود آن را میفروخت و قیمت ان را می اورد و نزد رسولان میگذاشت و هر کس به قدر احتیاج تقسیم میکردند ( اعمال 4: 35) پولس میگویدکه ایمانداران بخشی از درآمد خود را کنار بگذارند تا کلیسا را حمایت کنند : ( اول قرنتیان 16: 1-4) همپنین عیسای مسیح دستوراتی جهت جهاد با شمشیر دارد و میفرماید ...كسى كه شمشیر ندارد جامه خود را فروخته ، آن را بخرد (لوقا 22 :36). در عین حال پولس از مومنین میخواهد که باید از حاکمان تبعیت کنند (روميان 13 :1 ـ5 ) همچنین عهد جدید قوانینی برای روابط برده و ارباب وضع میکند و میگوید « ‌ای غلامان، مطیع آقایان خود باشید با کمال ترس؛ و نه فقط صالحان و مهربانان را بلکه کج خلقان را نیز » (رساله اول پطرس ۲: ۱۸)و همچنین از زنان میخواهد که از شوهر خود اطاعت کنند همچنانکه از خدا اطاعت میکنند ( افسسیان 5: 22-25) همچنین طلاق در مسیحت ممنوع اعلام شده است عیسای مسیح میفرماید اما من به شما می گویم هر کس زن خود را به هر علتی بجز علت زنا طلاق دهد و با زن دیگری ازدواج نماید مرتکب زنا میشود.” ( متی 19: 9) علاوه بر این عهد جدید نسیحیان را از ارتکاب گناه باز میدارد پولس میگوید : " خوب ، اكنون چه بايد كرد؟ آيا بايد به زندگي گذشته و گناه آلود خود ادامه دهيم..هرگز! ( رومیان 6: 1) و کار های زیادی را به عنون کارهای ممنوعه اعلام میکند مسیح بیان میکند که : این چیزهاست که انسان را نجس می‌سازد ۱۹ زیرا که از دل بر می‌آید، خیالات بد و قتلها و زناها و فسقها و دزدیها و شهادات دروغ و کفرها ۲۰ اینهاست که انسان را نجس می‌سازد( متی 15: 19-20) پولس نیز به مسیحیان غلاطیه مینویسد : و اعمال جسم آشکارست، یعنی زنا و فسق و ناپاکی و فجور، ۲۰ و بت پرستی و جادوگری و دشمنی و نزاع و کینه و خشم و تعصب و شقاق و بدعتها، ۲۱ و حسد و قتل و مستی و لهو و لعب و امثال اینها که شما را خبر می‌دهم چنانکه قبل از این دادم، که کنندگان چنین کارها وارث ملکوت خدا نمی‌شوند.(غلاطیان 5 : 19-21 )پولس مسیحیان شهر قرنتس را نکوهش میکند و میگوید..لکن الآن به شما می‌نویسم که اگر کسی که به برادر نامیده می‌شود، زانی یا طماع یا بت پرست یا فحاش یا میگسار یا ستمگر باشد، با چنین شخص معاشرت مکنید بلکه غذا هم مخورید. (اول قرنتينيان 5 : 11)همچنین عهد جدید همجنس بازی را ممنوع اعلام کرده است در رومیان تاکید شده است :به همان طريق مردان روابط جنسي طبيعي را با زنها ترک نمودند و در آتش شهوت براي هم جنسان خود سوختند. مردان مرتكب کارهاي زشت و ننگين با مردان ديگر شدند و در وجود خودشان مجازاتي كه درخور چنين خلافكاري است، ديدند.(روميان 1 : 27)و عیسای مسیح فرمان میدهد: من به شما می‌گویم، هرگز سوگند مخورید، پس ”بلهِ“ شما همان ”بله“ باشد و ”نهِ“ شما ”نه“، زیرا افزون بر این، شیطانیست.( متی 5: 33-37) و این ها مواردی بودند از احکامی که مسیح تاکید میکند که بایست ان را نگاه دارند در نامه به غلاطیان پولس از مساله ای به نام شریعت مسیح نام میبرد و میگوید: بارهای سنگین یکدیگر را متحمل شوید و بدین نوع شریعت مسیح را به جای آورید ( غلاطیان 6: 2) . پولس تاکید میکند : پس آیا را به ایمان باطل میسازیم؟ حاشا! بلکه شریعت را استوار میداریم. (رومیان 3: 31 ) یعقوب نیز میگوید : « اگر آن شریعت ملوکانه را برحسب کتاب بجا آورید،.» ( رساله یعقوب 2: 8 ) گر چه بابد و نباید های مناسکی عهد عتیق را کنار نهاد اما باید و نباید های اخلاقی عهد عتیق را ملتزم شد و بلکه شریعت اخلاقی را تحکیم نمود (غلاطیان 6 : 2) انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است 2⃣ ☪✝ @Debate
1_3364936.pdf
10.83M
کتاب شامل 21 مقاله از عبدالاحد (اسقف سابق، داود بنیامین) است که حاصل یافته‌های خود از زبان‌های باستانی و... دربارۀ ارائه کرده است. ☪✝ @Debate
یک که میتواند مرتبط به دین بودن یا نبودن باشد بحث زیر است.👇 آیا برای آزادی است؟👇 در بین مسیحیان در باره دو دیدگاه وجود دارد مطابق دیدگاه دوم که بیشتر کاتولیک ها و طرفداران ارمینیوس از آن طرفداری میکردند آموزه نجات ابدی وجود ندارد و هر که مرتکب گناه شود ممکن است فیض را برای همیشه از دست بدهد و لذا به هیچ وجه اجازه گناه یا معصیت را به پیروانشان نمیدهند اما مطابق دیدگاه اول که بیشتر طرفداران کالون و بسیاری از از آن طرفداری میکردند معتقد به نجات ابدی ایمانداران بودند . اما اگر کسی مطمئن به نجات جاودان هست آیا میتواند بی دغدغه گناه کند چون دیگر هیچ چیزی نمیتواند او را از نجات ابدی جدا سازد؟ طرفداران کالون پاسخ میدهند نجات تنها بافیض است،فقط بوسیلةایمان وتنها درعیسی مسیح (یوحنا 3 : 16 وافسسیان 2 : 8-9 ویوحنا 14 : 6).📔 درست وقتیکه یک شخص حقیقتا به عیسی مسیح ایمان میآورد،اونجات یافته ونجاتش ابدیست. نجات به وسیله ایمان بدست میآید،امابااعمال ادامه می یابد. پولس رسول به این موضوع در 3 : 3 اشاره میکند وقتیکه میپرسد "آیا اینقدر بیفهم هستید؟" که به روح شروع کرده،الان بجسم کامل میشوید؟" کسی نمیتواند نجات را با اعمالش خریداری کند. بنابراین طبق اعتقاد کلیسا،نه کسی توانایی دارد نجات را بدست آورد و نه ان را حفظ کند و این خداست که نجات ماراحفظ میکند (یهودا 24).📔 از نظر ایشان هر نوع انکار اطمینان به حفظ نجات ابدی،درواقع این رامیرساندکه ماباسعی خودمان وازطریق اعمالمان بایدنجات مان راحفظ کنیم. این کاملابرخلاف اعتقادنجات با فیض است. و ایمانداران بخاطرکارمسیح نجات می یابند نه کار خودشان (رومیان 4 : 3-8). ادعای اینکه مابایدکلام خدارا اطاعت کنیم ویازندگی خداپسندانه داشته باشیم تا بتوانیم نجات مانراحفظ کنیم مثل این است که بگوییم برای پرداخت جریمةگناهان کافی نبود. در حالی که طبق اعتقاد ایشان مرگ مسیح برای جریمةهمةگناهانرادرگذشته،حال،وآینده چه قبل وچه بعداز نجات کافی است (رومیان 5 : 8 و1 قرنتیان 15 : 3 و2 قرنتیان 5 : 21).📔 پولس اعلام میکند:👇 " خوب ، اكنون چه بايد كرد؟ آيا بايد به زندگي گذشته و گناه آلود خود ادامه دهيم تا خدا نيز لطف و بخشش بيشتري به ما نشان دهد؟2و3 هرگز! مگر نمي دانيد كه وقتي به مسيح ايمان آورديم و _تعميد گرفتيم ، جزئي از وجود پاك او شديم و با مرگ او، طبيعت گناه آلود ما نيز مرد؟ پس ، حال ، كه قدرت گناه در ما نابود شده است ، چگونه مي توانيم باز به زندگي گناه آلود سابق خود ادامه دهيم ؟ ... خلاصه ديگر اجازه ندهيد كه گناه بر اين بدن فاني شما حكمراني كند و به هيچ وجه تسليم خواهشهاي گناه آلود نشويد. ... پس گناه ديگر ارباب شما نباشد، زيرا اكنون ديگر در قيد شريعت نيستيد تا گناه شما را اسير خود سازد بلكه به فيض و لطف خدا از قيد آن آزاد شده ايد ( رومیان 6: 1-14)📔 1⃣ادامه در پست بعد 👇 ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی یک #بحثی که میتواند مرتبط به دین بودن یا نبودن #مسیحیت باشد بحث زیر است.👇
ادامه👇 وی همچنین افرادی که در زندگی میکنند را برده گناه میداند و میگوید : 15 اما اگر ما از راه اجراي شريعت و به دست نمي آيد، بلكه خدا آن را به خاطر و لطف خود به ما عطا مي كند، آيا اين بدان معناست كه مي توانيم باز هم گناه كنيم ؟ هرگز! 16 مگر نمي دانيد كه اگر اختيار زندگي خود را بدست كسي بسپاريد و مطيع او باشيد، شما برده او خواهيد بود، و او ارباب شما؟ شما مي توانيد گناه و مرگ را به عنوان ارباب انتخاب كنيد، و يا اطاعت از خدا و زندگي جاويد را. ( رومیان 6: 14-18) همچنین پولس در نامه به غلاطیان نیز مینویسد : و آنانی که متعلق به مسیح عیسی هستند ، طبیعت نفسانی را با هوس ها و امیال آن کرده اند. ( غلاطیان 5: 24)📔 یوحنا نیز معتقد است هر کس که در گناه زندگی کند نشان میدهدکه واقعا ایمان حقیقی و فیض را دریافت نکرده چنانکه کتاب مقدس میگوید : هر که گناه کند ، قانون خدا را می شکند ، زیرا گناه چیزی جز شکستن قانون نیست.... بنابراین محال است کسی که در اتحاد با مسیح زندگی می کند در گناه بسر ببرد ! اما ، هر که در گناه زندگی می کند او را هرگز ندیده و نشناخته است....هر که فرزند خدا است نمی تواند در گناه زندگی کند ، زیرا ذات الهی در او است و نمی تواند در گناه بسر برد.( اول یوحنا 3: 3-10)📔 بنا بر این هیچ کدام از مجوزی برای گناه کردن صادر نمیکنند و گناه را ممنوع میدانند طرفداران کالون نیز جواز گناه را صادر نمیکنند بلکه میگویند کسانی که زندگی گناه آلود را انتخاب کردند در واقع فیض حقیقی را دریافت نکرده اند . اما این آموزه مورد انتقاد جدی کاتولیک ها و بسیاری از روشنگران قرار گرفت و ایشان معتقدند آموزه نجات ابدی به سستی و رخوت میانجامد و گرچه طرفداران این آموزه نمیخواهند اجازه گناه را صادر کنند ولی به صورت اتوماتیک اگر انسانها مطمئن باشند که به صورت صد در صد نجات یافته اند خود را در بی بند و باری و گناه آزاد تر میدانند . و باعث غرور و تکبر ایشان میشود . بخصوص اگر این آموزه با دکترینی که از قبلی اراده معیوب بشر و عدم توانایی بشر برای خود داری از گناه ممزوج شود علاوه بر ازادی در گناه خود را برای انجام آن نیز ملامت نمیکنند و ان را تقصیر طبیعت ناقصشان میاندازند. انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. 2⃣ ☪✝ @Debate
که مدعی هستند با چه شخصی ملاقات میکنند؟ یکی از ادعاهای رایج در میان ادعای ملاقات با مسیح در خواب یا بیداری است گر چه امکان ملاقات با مسیح یا هر یک از اولیا و انبیا الهی منتفی نیست ولی آیا این مدعیان واقعا مسیح را ملاقات کرده اند ؟ در یک مطالعات آماری از 100 نفر از کسانی که ادعای ملاقات با مسیح کرده از ایشان خواسته شد تا به پرسش های زیر پاسخ بدهند. 1- رنگ پوست فردی که ملاقات کرده اند چه رنگی بود؟ 2- رنگ چشمهایش چه رنگی بود ؟ قهوه ای ، یشمی ، آبی ، سیاه ، و... 3- موهایش چه رنگی بود ؟ قهوه ای ، طلائی، سیاه ،و... 4- موهایش بلند بود و بر روی شانه هایش ریخته شده بود و یا کوتاه بود؟ 5- موهایش سفید شده بود یا خیر؟ 6- چهره اش زیبا و دلفریب بود یا یک صورت عادی و معمولی داشت ؟ 7- از نظر هیکل لاغر یا چاق یا متوسط بود ؟ 8- تقریبا چقدر داشت؟ 9- قد وی بلند کوتاه یا متوسط بود؟ 10- آیا اگر دفعه دوم چنین فردی را در میان 20 شخص دیگر ببینند آیا میتوانند وی را باز شناسی کنند یا خیر؟ 11- فرد ملاقات شده شبیه کدام یک از تصاویر یا فیلم هایی بود که تا کنون در باره عیسی کشیده یا ساخته شده است ؟ اما پاسخ هایی که دریافت شد دو مشکل اساسی داشت یکی اینکه پاسخ ها به هیچ وجه یکدست نبود و هر کسی با یک فرد متفاوتی ملاقات کرده بود و برخی با یک فرد و برخی با فردی گندمی و برخی نیز با فردی مایل به سیاه ملاقات کرده بودند و برخی با فردی لاغر و برخی با فردی متوسط و همچنین برخی با یک مرد با موهای طلائی برخی قهوه ای و برخی مشکی ملاقات کرده بودند . و تقریبا از عیسی یک مرد هزار چهره ترسیم کرده بودند . و مشخص نبود که آیا عیسی یک چهره ثابت دارد و یا در هر لحظه مشخصات فیزیکی چهره اش متفاوت میشود یک بار سفید پوست و یک بار سیاه پوست یک بار بلند قد و یک بار کوتاه قد میشود ؟ اما بیشتر مصاحبه ها ادعای ملاقات با یک جوان 33 ساله سفید پوست ، بلند قد ، زیبا و چشم نواز ، چشم های آبی ، با موهای طلائی خرامیده بر روی شانه ، و با لباسی سفید و چهره ای کاملا متمایز میکردند که بیشتر شبیه بازیگر نقش عیسی در فیلم انجیل به روایت لوقا و یا فیلم the bible بود . اما این ادعا نیز با مشکل جدی روبرو بود زیرا گر چه اروپایی ها علاقه زیادی دارند تا عیسی را با چنین مشخصاتی ترسیم کنند و در معمول نقاشی ها و و فیلم ها از چنین تصاویری در باره عیسی استفاده میشود اما کتاب مقدس چهره عیسی را به گونه دیگری ترسیم میکند که با مشخصات فوق کاملا متفاوت است . گر چه کتاب مقدس یک تصویر گری کامل از چهره عیسای مسیح ارائه نکرده است ولی در بخش هایی از آن به برخی از خصوصیات چهره عیسی اشاره نموده است و در بخشهایی از عهد عتیق برخی از پیامبران مانند حزقیال( حزقیال فصل 40) و دانیال ( دانیال فصل 7 و 10) نیز با مسیح ملاقات کرده بودند و توصیفاتی از چهره عیسی بیان داشتند و در برخی از پیشگویی ها و مکاشفات نیز توصیفاتی در این باره بیان شده است. از جمله :👇 چهره زیبایی نداشت : گر چه تمامی کسانی که ادعای ملاقات با مسیح را دارند میگویند با یک فرد زیبا روی ملاقات کرده اند اما اشعیا پیشگویی میکند که« او را نه صورتی و نه جمالی می‌باشد. و چون او را می‌نگریم منظری ندارد که مشتاق او باشیم».( اشعیا 53: 2) و و همچنین در اشعیا 52 چهره عیسی را توصیف میکند که مطابق ترجمه عصر جدید « مردم از دیدن او وحشت می‌کردند، قیافه او چنان کریه بود که شباهتی به آدمیان نداشت» . (اشعیا 52: 14) در این آیه اشعیا از عبارت שָׁמְמ֤וּ= با اوای šā-mə-mū به معنای وحشت کردن استفاده میکند. خدشه ای در صورتش داشت : اشعیا 52 ایه 14 میگوید در چهره عیسی خدشه ای بود که صورتش را حتی از شباهت به یک انسان انداخته بود مردم از دیدن آن به هراس می افتند و یا چندش میکنند . در عبری از واژه מִשְׁחַ֥ת با آوای miš-ḥaṯ به معنای فساد و عیب در چهره استفاده شده است . گویا در آن زمان یک بیماری رایج بود که برخی از مردم چهره هایش به خاطر زخم یا ویروسی چنان معیوب میشد که در نگاه دیگران چندش اور میشد و پولس نیز به همین بیماری مبتلا بود و در نامه هایش مینویسد پولس سه بار از خدا خواسته اش که خدشه در چشمش را اصلاح کند ولی خدا به وی پاسخ نمیدهد (دوم قرنتیان ۱۲: ۷-۱۰( و در نامه دوم قرنتیان از آنانی که به خاطر عارضه ای که در چشمش داشت و قیافه اش را چندش آور کرده خرده گرفته بودند انتقاد میکند. و از غلاطیانی که او را به خاطر ظاهر ناپسندش تحقیر نکردند تشکر میکند.( غلاطیان 4: 14-16)📔 1⃣ ادامه در پست بعد 👇 ☪✝ @Debate