eitaa logo
گفتگوی اسلام و مسیحیت
603 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
434 ویدیو
86 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ 📌ضرورت توجّه حوزه علمیه به دفع روز با ارائه پاسخ های علمی ◀️آیت الله عبدالله جوادی آملی مرجع تقلید شیعیان، در دیدار حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در قرآن، حرف‌های تازه وجود دارد که در هیچ جای عالم نیست، یک کتاب عمیق علمی که همگان در برابر آن اظهار عجز می‌کنند و لذا حوزه باید بیش از دیگران به قرآن توجّه ویژه داشته باشد و اولین حرف را در حوزه بزند. ◀️وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه حوزه به دفع شبهات روز اشاره کرده و ادامه‌ داد: در سابق بزرگی وجود داشت و فقهای نام آوری همچون ابن حزم اندلسی و ابن رشد که مرحوم بروجردی نیز از او به عظمت یاد می‌کند، بودند، امّا شبهات و قلم فلاسفه کاری کرد که این مساجد، تبدیل به شد و این کلیسا هم تبدیل به انبار شد و بساط بر چیده شد، یعنی و شمشیر و گلوله نبود که اسلام را از این منطقه گرفت، بلکه شبهات و قلم فلاسفه غربی بود که اسلام را از مسجد قرطبه گرفت و دیگر هیچ خبری از اسلام نماند و الان نیز این خطر وجود دارد و حوزه باید برای دفع شبهات علمی ورود کند. ◀️آیت الله جوادی آملی گفت: حوزه باید توجّه ویژه به فلسفه و مباحث عقلی داشته باشد و شبهات علمیه را پاسخ دهد، چرا که قطب فرهنگی اسلام «عقل» است و این می‌تواند در برابر کانت و امثال کانت و فلاسفه غربی بایستند. ☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛ 🏥 سلسله مراتب در شرق آشوري كليسا فقط مركزي براي عبادت محسوب نشده ، نقش نهادي و سازماني آن در اولويت قرار گرفته است. در اين سازمان هر يك از اجزا در رابطه اي ويژه با كل قرار دارد و هر يك وظايف خود را متناسب با جايگاه كسب شده، انجام مي‌دهد.در واقع كليسا، يك حكومت كوچك در درون يك امپراطوري بزرگ تر است. در قديم نيز اين طبقه بندي وجود داشته است. در ايران كاتوليكوس كه امروزه به آن پاترياك ميگويند، رئيس كليساهاي شرق محسوب مي‌شد و تقريباً درجه‌اي همانند پاپ در روم داشت (ميلر، 310 : 1931). وي از بين اسقفان اعظم در شهرهاي بزرگ كه تعداد در آن بيشتر بوده انتخاب مي شده و چند ديگر را تحت نظارت خود داشته است. براي هر اسقفي معاوني بود كه زير نظر اين اسقف چند كشيش و شمّاس خدمت مي‌كردند(همان، 311). امروزه در كليساي شرق آشوري نه رتبۀ كليسايي وجود دارد كه در سه دستۀ كلي طبقه بندي مي‌شوند، رتبۀ شماسان، رتبۀ كشيشان، رتبۀ اسقفان.اين دسته بندي كلي با مناصب روحاني در كليساي ارتدكس شباهت تامي دارد (زيبايي نژاد، 90 : 1357).امّا در درون هر رتبه، سه دستۀ مختلف قرار مي گيرد. رتبۀ شمّاسان عبارت است از : قاري ، دستيار شمّاس و شمّاس. قاري يا قاري وا/ qariva/ كسي است كه در برخي از مراسم مذهبي فقط حق دارد بخش هايي از را قرائت كند. دستيار شمّاس كه به آن هوپتياكنا/ houpetiakena/ گفته مي‌شود، شماسي است كه مسئول تميز كردن كليسا و قدس القدس مي‌باشد. همچنين او حق دارد در طي مراسم بخش‌هايي از عهد عتيق و رسالات رسولان را قرائت كند. اما شماس يا دستيار كشيش فردي است كه همراه كشيش در تمام مراسم مذهبي از قبيل عقد، فوت، عشاي رباني و ... شركت كند (الف، 2 و 4). در رستۀ كشيشان، ابتدا يك كشيش ساده، يا قشيقا / qasiqa /قرار دارد كه مسئول برگزاري مراسم عبادي است. پس از وي خوري اسقف/ xoriosqof / قرار مي گيرد كه معمولاً دفتر دار اسقف محسوب مي‌شود. يعني اگر يك منطقه اسقف نشين باشد معمولاً يك نفر به عنوان دفتر دار انتخاب مي‌شود. خوري اسقف چشم و گوش اسقف و بازرس كليسا است. در مرحله بعد سركشيش يا آركدي ياكون / arkedei yakaun/ قرار دارد. سركشيش معمولاً براي يك منطقه انتخاب مي شود و كشيش‌هاي ناحيه تحت نظارت وي اداره‌ مي‌شوند و به نوعي سخن گوي اسقف محسوب مي‌شوند. (همو). در رستۀ اسقفان، ابتدا اسقف ساده قرار مي گيرد كه براي يك منطقه بزرگ مسيحي نشين انتخاب مي شود.از حيث اهميت نقش او در كليسا همچون نقش موسي (ع) براي هدايت قوم يهود در گذر از سرزمين مصر است. در اين رتبه بندي بعد از اسقف سر اسقف يا متراپوليد/ metrapolid / قرار دارد معمولاً پنج يا شش اسقف و يا حتي بيشتر تحت نظارت وي هستند. در اكثر كشور ها مترا پوليد در پايتخت آن كشور زندگي مي‌كند و واسط بين پاتريارك / pateriark/ و ساير اسقفان محسوب مي‌شود به اين فرد اسقف اعظم نيز مي گويند. پس از وي نيز پاتريارك قرار دارد كه بزرگ ترين مرجع كليسايي است و معادل پاپ در كليساي كاتوليك مي‌باشد. به پاتريارك در قديم كاتليكوس و جاثليق نيز مي گفتند. پاتريارك عالي ترين درجه كليسايي است كه مسئوليت سرپرستي كل كليسا در نقاط مختلف جهان را بر عهده دارد و تنها كسي است كه مي‌تواند مراسم دست گذاري اسقف اعظم را برگزار كند(همو). در كليساي كاتوليك (كلداني) نيز همين‌ طبقه‌بندي ‌با ‌تفاوت هاي‌ اندكي ‌قابل‌ مشاهده‌ است. اين‌ رتبه‌ها‌ عبارتنداز: رتبۀ شمّاس‌ها يا شمرش /samaras /رتبۀ كشيش‌ها يا قشا/ qasa / رتبۀ اسقفان يا اپسقوفapseqou fa/ آن ها طبق سنت كليساي قديمي هنوز داراي يك پاتريارك هستند، امّا اين پاتريارك زير نظر پاپ عمل مي‌كند(الف ، 3). نكتۀ جالب در كليساي شرق آشوري، عدم حضور زن در اين سلسله مراتب است. حتّي زن راهبه نيز در كليساي شرق وجود ندارد. البته رتبۀ زنان در ساير فرقه هاي كليسا از اين حد بالاتر نرفته است. هر چند گاه قدّيسه هايي در بين آن ها يافت مي‌شود كه به علّت ممارست‌هاي ذهني و روحي به مقام بلندي دست يافته اند، امّا رسيدن به مرحله شمّاسي نيز براي زن ها امکان پذير نيست. 📌📜این مقاله نوشته سركار خانم فرزانه سجّادپور است که از سايت آشور اقتباس شده است. ☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
🎙📚#معرفی_کتاب2⃣ 📱 نسخه مطالعه موبایلی خواندنی «روایت «شه ملک لافتی» در #کلیسا» 📗🔔ناقوس ها به صدا د
﷽؛ 🎙📚 ⃣ " دختران به عفاف روی می آورند." 📇🗞📚ناشر: دفتر نشر معارف ▫️در این کتاب دو تن از اندیشمند و نگرانی‌های خود را از گسترش فساد، فحشا و کمرنگ شدن فضیلت اخلاقی عفاف و حیا در ابراز نموده و مخالفت آیین یهود و را با چنین انحطاطی اظهار کرده‌اند و راهکارهایی مبتنی بر آموزه‌های یهودیت و برای رفع این معضل ارائه نمودند. ✍نویسندگان:وندی شیلت و نانسی لی‌دی موس 📘این کتاب یک جلد از مجموعه کتاب در ترازوی نقد است که فمنیسم از ابعاد مختلف نقد شده است.. این کتاب در ۳ بخش "دختران به عفاف روی می آورند"، "زن آگاه شدن در دنیای شهوانی" و "اخلاق جنسی در آموزه های اسلامی" تنظیم شده و به نقد جریان فمنیسم می پردازد. بخش اول کتاب که توسّط "وندی شلیت" به نگارش در آمده، ضمن مرور آنچه در حال حاضر در آمریکا در زمینه دختران و زنان رخ داده است تصویر روشنی از ترویج بی بند و باری و آزادی جنسی که خواسته موج سوم فمنیسم است ارائه می کند. همچنین بخش دوم کتاب نیز که توسّط "نانسی لی دموس" نگاشته شده نویسنده صفات زنان ناسالم و نادان را که با بی خردی و هرزگی خود خانواده و در پی آن جامعه را ویران می کنند معرّفی می کند. در بخش سوم این کتاب که به همّت خانم آیت الهی به رشته تحریر در آمده که در معارف ناب اسلامی بر رعایت ارزش های اخلاقی در مسایل جنسی توصیه فراوانی شده است و بقای خانواده ها را در گرو رعایت اخلاق جنسی و رفتارهای صحیح و معقول جنسی می داند. ☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ 🎙📚 #معرفی_کتاب3⃣ " دختران به عفاف روی می آورند." 📇🗞📚ناشر: دفتر نشر معارف ▫️در این کتاب دو تن
﷽؛ كتاب دختران به عفاف روي مي‌آورند، يكي از 10 جلد كتابي است كه اداره مطالعات زنان و خانواده نهاد رهبري در دانشگاه‌ها، در راستاي تحقّق نقد برون‌ديني فمينيسم ارائه داده است. اين كتاب ترجمه و تلخيص دو جلد كتاب با عنوان‌هاي زير است: 1. Girls gone mild؛ دختران به عفاف روي مي‌آورند، نويسنده: خانم وندي شليت،1 ترجمه و تلخيص: سمانه مدني، تاريخ انتشار در امريكا 2007 ميلادي. 2. Becoming a woman Of discretion in sensual World؛ زن، آگاه شدن در دنياي شهواني، نويسنده: خانم نانسي لي دموس،2 ترجمه و تلخيص: پريسا پورعلمداري، تاريخ انتشار در امريكا 2003 ميلادي. در مقدّمه اين كتاب، وندي شليت، نخست به انتقاد از عروسك‌هاي جديدي مي‌پردازد كه در چند سال اخير به بازار آمده‌اند. يكي از اين عروسك‌ها كه به ظاهر، گوي سبقت را از عروسك‌هاي ربوده، براتز نام دارد و براي دختران چهار ساله طراحي شده، ولي بين دختران 2 ـ 3 ساله نيز خيلي رواج دارد. پوشش و آرايش اين عروسك‌ها بسيار زننده است. حتي چهره عروسك نوزاد هم بزك كرده و رنگ آرايش چهره با رنگ لاستيكي نوزاد هماهنگ شده است. مانند ديگر محصولات كشورهاي غربي، اين عروسك‌ها هم به تنهايي به بازار نيامده‌اند. مجله‌اي براي طرفداران براتز چاپ مي‌شود كه براي بچّه‌ها نقش مجلات مبتذل بزرگ‌سالان را ايفا و بچه‌ها را به پوشيدن لباس‌هاي جلف تشويق مي‌كند. كتاب‌هاي همراه، فيلم، بازي‌هاي رايانه‌اي و آلبوم‌هاي موسيقي هم از روي اين عروسك‌ها ساخته شده‌اند. در ادامه، وندي شليت به نقد لباس‌هاي مبتذل و جلف مختص كودكان مي‌پردازد كه در فروشگاه‌ها عرضه مي‌شود. او مي‌گويد هنگامي كه عروسك‌ها و برنامه‌هاي كودك، فيلم‌ها، موسيقي‌ها، مجله‌ها و بازي‌هاي رايانه‌اي سرشار از مسائل جنسي تا اين حد در جامعه فراگير شده است، از اينكه لباس‌هاي بسيار مبتذل در اندازه دختر بچّه‌ها ارائه مي‌شود، نبايد تعجّب كرد. نويسنده همچنين به مسائل جنسي به تصوير كشيده شده در برنامه‌هاي كودك و اينترنت اشاره مي‌كند و مي‌گويد: مطالعات نشان مي‌دهد كودكان به طور ناخواسته روز به روز بيشتر در دام هرزه‌نگاري‌هاي اينترنتي گرفتار مي‌شوند. سپس شليت از برخورد سطحي و محافظه‌كارانه برخي كارشناسان با اين مسائل انتقاد مي‌كند و نشان مي‌دهد كه چگونه بعضي از نويسندگان با وجود مطرح كردن مشكلات مربوط به افراط‌گرايي دختران امروز در حوزه مسائل جنسي، در نقد و بررسي اين معضل و ارايه راه حل براي آن سست عمل مي‌كنند. او در اين زمينه چنين مي‌گويد: «انگار ديگر اين توانايي را نداريم كه بگوييم برخي اسباب‌بازي‌ها، لباس‌ها، شعرها و موسيقي‌ها و يا برنامه‌ها و فيلم‌ها براي كودكان نامناسب هستند. چرا؟» شليت معتقد است دليل اصلي مخالفت نكردن والدين با چيزهاي مبتذل، اين است كه جاي‌گزيني براي آنها نمي‌يابند و در ادامه مي‌گويد: «به نظر مي‌رسد، ما به الگوهاي رفتاري جديد نيازمنديم و اين نياز، خيلي آني و ضروري است. اگر دختران بخواهند (در زندگي خود) تصميم‌ها و انتخاب‌هاي معنادار داشته و به زندگي اميدوار باشند، گزينه دختر غير عفيف نبايد تنها گزينه فراروي آنها باشد.» بنابراين، در اين كتاب، صداي زنان جواني را كه تصميم گرفته‌اند، قيام كنند خواهيد شنيد. آنها به روش‌هاي گوناگون در برابر پيام‌هاي فرهنگي جامعه كه مردم را به بد بودن تشويق مي‌كند، مي‌ايستند. در ادامه، تجربه و تحليل نويسنده را از آنچه در جامعه مي‌گذرد، خواهيد خواند. در پايان مقدمه، نويسنده، انگيزه اصلي خود را براي نگاشتن اين كتاب چنين شرح مي‌دهد: ما از نظر فرهنگي در لحظه حسّاسي قرار گرفته‌ايم. دو حركت به طور هم‌زمان در جامعه جريان دارد. همان‌گونه كه روشن است، بيماري‌هاي جنسي، موسيقي‌هاي زننده و خشن، عروسك‌هاي بيش از اندازه تحريك كننده و چيزهاي مشابه، روز به روز بيشتر مي‌شوند، اما با وجود اين چيزها و شايد هم به علت وجود اين چيزها يك شورش آغاز شده است. بدون شك، يكي از دلايلي كه مرا به نگارش اين كتاب ترغيب كرد، صحبت‌هايي بود كه با اين زنان جوان شورشگر داشتم. اميدوارم شما هم از مطالعه درباره آنها لذّت ببريد و البته به طور قاطع معتقدم كه جهت‌گيري جامعه به شما خواننده بستگي دارد. اين جهت‌گيري بستگي دارد به اينكه ما مردم به چه چيزي بها دهيم و چه چيزي را كم‌ارزش قلمداد كنيم و سرانجام حتي اگر بتوانم، فقط يك نفر را كه قصد داشته «دختر عفيف» را به سخره بگيرد و تحقير كند، قانع كنم كه در رفتار خود تجديد نظر كند، احساس مي‌كنم همه زحماتي كه كشيده‌ام، ارزشمند بوده است. ☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛ ذوق‌زدگی یک تماشگر خارجی از وجود شلنگ آب در دستشویی‌های قطر "یک ماه است که در قطر از شلنگ استفاده می‌کنم... کاملاً وحشت‌زده هستم که در بریتانیا/اروپا فقط از دستمال توالت استفاده می‌کنیم. این (شلنگ) بهترین چیز‌ دنیاست پسر! شدیداً سپاسگزارم." ✍در اغلب کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی در سرویس بهداشتی شلنگ تعبیه نشده و این برمی گرده به اعتقادات کشورهای مسلمان و غیر مسلمان، وقتی از برتری دین مبین سخن می گوییم، منظور ما ریزترین دستورات دین در همه ی ابعاد آن است‌. ☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ ذوق‌زدگی یک تماشگر خارجی از وجود شلنگ آب در دستشویی‌های قطر "یک ماه است که در قطر از شلنگ استفا
﷽؛ وقتی اروپاییان از مسلمانان حمّام و نظافت کردن آموختند. 🛁🚿🚰🚽 🔺 تازه بعد از اینکه‌ جنگجویان صلیبی که از کشورهای اسلامی دیدن کرده بودند و مسافرینی که از اسپانیا و جزیره سیسیل آمده بودند و نظافت مسلمانان را آموخته بودند و از آن سرسختانه دفاع می‌کردند، سبب شد که دوباره شستشو و حمّام کردن و نظافت، راه خود را در اروپا باز کند. بدین ترتیب، سدّی که اروپای دور خودش کشیده بود تا در مقابل تمدّن اسلامی خودش را حفاظت کند از ده‌ها محل قابل نفوذ شده بود. صدها نفر از مردمانش با چشم و عقل خودشان، شیفته و مجذوب و بلکه باید گفت شاگرد تمدّن مسلمانان شده بودند. 📚 فرهنگ اسلام در اروپا، دکتر زیگرید هونکه، ترجمه مرتضی رهبانی، ص ۹۶ ☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛ استاد دانشگاه نوتردام آمریکا: رویکرد جدلی به تعالیم دارد. گابریل سعید رینولدز، استاد دانشگاه نوتردام آمریکا، گفت: تقریبا هیچ یک از سخنان، مثل‌ها یا مواعظ عیسی(ع) در قرآن یافت نمی‌شود البته قرآن برخی عبارات مسیحی را به کار می‌برد و علاوه بر این، قرآن رویکردی جدلی به تعالیم مسیحی دارد. گابریل سعید رینولدز، استاد دانشگاه نوتردام آمریکا، شامگاه ۱۴ آذرماه در اولین پیش‌نشست سومین همایش علمی بین‌المللی قرآن کریم و که با مشارکت مرکز بین‌المللی مطالعات دینی دانشگاه تهران و دانشگاه نوتردام برگزار شد، به مفهوم انجیل در قرآن کریم پرداخت و گفت: قرآن انجیل را کتابی می‌داند که از آسمان نازل شده است. از این رو فرموده است: «او بر تو کتاب را به حق نازل کرد و تصدیق‌کننده آنچه پیش از آن بود، و و را نازل کرد».(آل عمران:۳). ☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛ جالبه بدونید که واحد آموزش جن گیری داره! 🔹 به نقل از BBC : با توجه به شیوع جن زدگی و یورش شیاطین به مردم، واتیکان چند سالیست علوم تخصّصی جن‌گیری را به آموزش میدهد. سالانه نیم میلیون نفر در ایتالیا به جن گیر رجوع می کنند. چند سالی هست که واتیکان برای خارج کردن ارواح شرور از بدن مومنان مسیحی، کشیشان بیشتری را آموزش می دهد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که تقاضا برای این کار در ایتالیا به طور قابل توجّهی افزایش یافت. این گفتگوی مرتبط از بنیگنو پالیلا، که یک جن‌گیر کهنه کار ساکن پالرمو با رادیو واتیکان که مربوط به چند سال پیشه هم قابل توجّهه: در این مصاحبه بنیگنو پالیلا اعلام می کنه در سالهای اخیر تقاضا برای یافتن روحانیون واجد شرایط برای خارج کردن ارواح شیطانی از بدن، در ایتالیا سه برابر شده است و سالانه به طور متوسّط ۵۰۰ هزار ادّعا از این دست ثبت‌نام به ثبت می‌رسد. به گفته او افزایش تقاضا باعث شده است که تمایل برای استفاده از جادوگران به جای مراجعه به نیز در این کشور افزایش یابد. ☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛ آیت الله حسینی قزوینی در جمع فرهنگیان استان آذربایجان شرقی: در سفری که به داشتم با جمع پژوهشگران آنجا دیداری داشتیم. اغلب گفتند از خسته شده اند و جواب سوالاتشان را از علمای شیعه می گیرند. دلشان با ما است، امّا جرات اقرار ندارند. ☪✝ eitaa.com/Debate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 🎥وضعیت اسف‌بار کشوری که مدّعی حمایت از در ایران است؛ گزارش محرمانه درباره آمار وحشتناک آزار جنسی زنان در ارتش آمریکا! افشاگری آسوشیتد پرس از افزایش نقض حقوق زنان آمریکایی در ارتش این کشور: 🔹مقامات نظامی و امنیتی آمریکا می‌گویند که در یک نظرسنجی محرمانه ۳۶ هزار نفر از نیروهای ارتش آمریکا به نوعی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. 🔹 انتشار این آمار از ارتش آمریکا در حالی است که مقامات این کشور، ایران را به خاطر عدم رعایت حقوق زنان محکوم می‌کنند؛ البته اعداد و ارقام درباره نقض حقوق زنان آمریکایی بسیار فراتر از این است. ☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ در سرزمین ! این آمریکای بدون روتوش است که باعث حذف ایران از کمیسیون زن سازمان ملل شد. قطعنامه لغو عضویت از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متّحد تصویب شد. این قطعنامه سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به این قطعنامه رای منفی دادند. این کمیسیون نقش تصمیم‌گیری با ضمانت اجرایی ندارد و تنها جنبه نظارتی داشته است. با تصویب این قطع نامه فقط نظارت های این کمیسیون قطع خواهد شد. ☪✝ eitaa.com/Debate
زنان در 1)زنان شما در کلیساها خاموش باشند زیرا ایشان را حرف زدن جایز نیست بلکه اطاعت نمودن(اول قرنتیان، 34:14) 2)زنان را در حرف زدن قبیح است. (اول قرنتیان، 35:14) 3)بهتر است تورات سوخته شود تا اینکه حقایق آن را به یک زن یاد داد. (تلمود) 4)زن را اجازت نمی دهم که تعلیم دهد، بلکه در سکوت بماند زیرا که آدم اول ساخته شد و بعد حو‌ّا و آدم فریب نخورد بلکه زن فریب خورد. (اول تیموتائوس13:2) 📌این ها تنها گوشه ای از جملات است که شاهدی بر تنزّل مقام زن در مسیحیت به حساب می آید. اگر این ها را در کنار مباحثی چون: گناهکار بودن زنان، زن موجب فریب مرد است و مانع رستگاری او می‌شود قرار دهیم تصویر کاملی از آزادی که مسیحیت مدّعی وجود آن برای زنان است، ترسیم می‌شود. ☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
#آزادی زنان در #مسیحیت 1)زنان شما در کلیساها خاموش باشند زیرا ایشان را حرف زدن جایز نیست بلکه اطاعت
﷽؛ در زنان دارای حقوق برابر با مردان نیستند و از همین جهت بسیاری از جنبش های مدافع حقوق زنان از غرب سر برآورده اند. در برتری مرد بر زن با صراحت تمام بیان شده است. در قرنتیان 11 : 9 آمده که: "و نیز مرد به جهت زن آفریده نشد بلکه زن برای مرد"  همچنین در اول تیموتائوس باب دوم چنین آمده: "زن با سکوت به کمال اطاعت تعلیم گیرد و زن را اجازت نمی‌دهم که تعلیم دهد یا بر شوهر مسلّط شود بلکه در سکوت بماند زیرا که اول آدم ساخته شد و بعد حوا و آدم فریب نخورد بلکه زن فریب خورد."   در باب ارزش زنان، هیچ سودی جز بچّه‌دار شدن و به دنیا آوردن کودکان تا سر حد امکان برای زنان قائل نیست و می گوید: اگر آن‌ها از پا در آمدند و یا حتّی مُردند، مسئله‌ای نیست، بگذارید آنان در زایمان بمیرند، زیرا این دلیل بودن آن‌ها در اینجاست. ☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛ ✍ که همواره داعیه دار دفاع از است، بر خلاف ادّعای خویش، مقام زن را در عمل تا سر حدّ ابزار تبلیغاتی تنزّل بخشیده. این در حالی است که مسیحیت تبشیری، با شعار حقوق زن و آزادی، بر آتش اغتشاشات اخیر در ایران افروخته است. استفاده ی ابزاری از زنان در برخی کلیساها امری مرسوم هست. زنان خواننده و رقّاص، برای عیسی مسیح و پرستش خداوند با پوششی نامناسب در رسانه ها ی تبشیری ظاهر می شوند. این کوچک ترین نمونه از نقض ادّعای مسیحیت تبشیری در احترام به حقوق و جایگاه زنان است. ☪✝ eitaa.com/Debate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ تمجید قهرمان بوکس از - اسلام به خانواده اهمّیت می دهد و مقابل همجنسبازی می‌ایستد. اندرو تِیت می‌گوید: بسیاری از مشکلات که ما در غرب با آن مواجهیم را اسلام حل کرده. آنها نه مشکل خانواده دارند نه همجنسبازی مسلمانان بی‌مدارا هستند. بی‌احترامی نمی کنم، این فوق‌العاده است. «اگر تو با هرچیز مدارا کنی درحقیقت برای هیچ چیز ایستادگی نکرده‌ای» مسیحی هستم و ماهانه 20هزاردلار به کمک میکنم ولی پاپ رهبر می‌آید و از همجنسبازی دفاع میکند! این یعنی کار تمام است. یک دین مرده است. اگر گفته "همجنسبازی ممنوع است" پس لعنتی‌ها چرا انجامش می‌دهید؟ من سرتاسر جهان را گشته‌ام. زنان مسلمان از دختران رقّاص در کلاب‌های شبانه بسیار شادتر هستند. ☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛ نمودار جالبی از رفتن جمعیت بر اساس سن در زمان های مختلف در آمریکا.📈📊 برخی می گویند اگر انقلاب اسلامی نبود، مردم دیندارتر بودند؛ مگر آمریکا حکومت دینی داره یا کشیش ها راس کار هستند که انقدر مسیحی های معتقد کم شدند؟! ☪✝ eitaa.com/Debate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ ✍هوا که گرم می شود، (به طور معمول)این مردها هستند که برپاکننده بساط کولر هستند. هوا که سرد می شود، (به طور معمول) این مردها هستند که تنطیم کننده ی شوفاژ، جابه جایی بخاری و.. هستند. بساط اسباب کشی که برپا می شود،(به طور معمول) این مردها هستند که نقل و انتقال اشیاء سنگین را برعهده دارند. موقع هول دادن ماشین، این مردها هستند که مشارکت دارند. این ها چند مثال ساده از زندگی روزمره است که نه فمنیست ها، نه مدّعیان برابری حقوق زن و مرد! نه رسانه های تبشیر حتّی نیم نگاهی به آن نمی اندازند! آنها فقط مدّعی دفاع از هستند و سال هاست با تبلیغات رنگارنگ، بدون کمترین توجّهی به تفاوت های طبیعی زن و مرد، علی الخصوص در دنیای رسانه، سعی در نهادینه کردن مفهوم برابری حقوق زن و مرد دارند. از منظر اسلام، زن و مرد در انسانیّت تساوی دارند و از ارزش یکسانی برخوردارند، امّا از جهت مسائل حقوقی، وظایف، تکالیف و..تشابه ندارند که این عدم تشابه ریشه در عدم یکنواختی در طبیعت و آفرینش آنها دارد. لازمه عدالت و حقوق فطری و انسانی زن و مرد از منظر اسلام، عدم تشابه آنها در پاره ای از حقوق است. تفاوتی بین زن و مرد در حقوق نیست، ولی با توجّه به خصوصیات و ویژگی هایی که خداوند برای هر یک از زن و مرد قرار داده ، تفاوت هایی در حقوق زن و مرد احساس می شود که در واقع این چنین نیست، اینگونه تفاوت ها ناشی از سیستم خلقتی بین زن و مرد است که متناسب با آفرینش آن هاست. اعتراف کارشناس شبکه به تبعات منفی نگاه برابر به زن و مرد در غرب در این کلیپ قابل توجّه هست! ☪✝ eitaa.com/Debate
40.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ اعلام مسلمان شدن جوان در شبکه تبشیری ☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛ 🔺تقابل از درون ✍️نزدیک به ۵۰۰ کلیسای ثبت‌شده در وجود دارد؛ یعنی تقریبا به ازای هر ۲۰۰ ، یک در کشور وجود دارد. این یک آمار منحصر به فرد است و در هیچ‌یک از کشورهای مسیحی‌نشین دنیا چنین آماری وجود ندارد. این رقم در حالی است که به ازای هر ۱۱۰۰ مسلمان، تنها یک در ایران وجود دارد. با این حال مسیحیان ارمنی‌تبار ایرانی، حاضر نیستند کلیساهای خود را - حتّی برخی کلیساها که به سبب مهاجرت ارامنه، عملاً خالی مانده‌اند- در اختیار اوانجلیست‌ها و مبلّغان تبشیری قرار دهند و مخالفت آن‌ها با تبشیری‌ها چه‌بسا بیشتر از مخالفت مسلمانان با آن‌هاست. ⏮می‌توان گفت در اغلب کشورهای دنیا اوضاع به همین صورت است و کشورها از و پنطیکاستی، احساس خطر کرده‌اند. کشورهای شرقی یا روسیه به شدت با این جریان مخالفند. کشورهای مثل آمریکای لاتین، اروپای شرقی مثل لهستان و ایتالیا نیز تقابل جدّی با جریان تبشیری دارند. اساساً پیروان شاخه‌های ارتدوکس و کاتولیک مسیحیت، تعارض عمیق‌تری با جریان تبشیری دارند. در سر دیگر این طیف، کشورهای اسلامی قرار می‌گیرند که طبعاً مخالف این جریان هستند. ✝️حقیقت ماجرا این است که به سبب حمایت آمریکا از این ، بسیاری از جوامع به خاطر منافع سیاسی- اقتصادی خود، حاضر به مقابله جدّی با جریان مزبور نیستند. به عبارت دقیق‌تر، از حضور و فعّالیت آنان ناراحت و عصبانی هستند اما نمی‌توانند علیه این جریان، موضع جدّی اتّخاذ کرده و نسبت به تقابل با آن‌ها اقدام نمایند. 🌐RoshangarMedia ☪✝ eitaa.com/Debate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ ☪️ آوردن دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) انیس جهانگیرخان دانشجوی پاکستانی، نقش مهمّی در گرایش ایشان به اسلام داشتند. سی چین، نام محمدعلی آرش را برای خود انتخاب و همسری ایرانی از دانشجویان دانشگاه بین‌الملل قزوین برگزیدند. ☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛ ارسال بیش از ۱۸۰ مقاله به همایش بین‌المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت استاد کاشانی از ارسال بیش از ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داده و گفتند: همایش در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی برگزار می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین کاشانی در نشست خبری همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت: در جهانی زندگی می کنیم که تهدیدات ضدّ دینی مردم آن را مورد هجمه قرار می دهد؛ برای مقابله با آن نیاز به گفت و گو میان ادیان مختلف است. در عصر حاضر نیاز است جامعه دینی را به اخلاق و معنویت بازگردانده و به مقابله با افراطی گری و الحاد بپردازیم. این امر از طریق تجمیع و به اشتراک گذاشتن تجربیات ادیان الهی است. مذاق جامعه بشری در حال تغییر است. اگر ما رویکردهای خود را اصلاح نکنیم، از جامعه نو، مدرن و جدید خود عقب مانده و نمی توانیم پاسخگوی نیازهای آن باشیم. کارکردگرایی ادیان یکی از مسائل مهم در عصر حاضر است. ایشان اسلام رایج در جوامع غیرمسلمان را گرایش بسیار خشنی از آن دانسته و گفتند: اسلام دین اخلاق است و این گرایش باید به دنیا مخابره شود. متأسّفانه بلاغ مبین درباره اسلامی که بخواهد جنبه اخلاقی خودش را به دنیا نشان دهد، انجام نگرفته. شناسایی استعدادها و پژوهشگران جوان در این عرصه و گفت و گو و تعامل با مراکز علمی جهان مسیحیت از اهداف اصلی همایش گروه ادیان دانشگاه های تهران، کاشان، الزهرا و حوزه علمیه قم و.. از مناطق مختلف از هامبورگ، کانادا، لهستان، استرالیا و.. در این همایش شرکت خواهند کرد. ☪✝ eitaa.com/Debate