هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
🔻اهداف اقتصادی جنایت راسک و چابهار
♦️جیش الظلم در بیانیه خود در زمینه جنایت راسک و چابهار نوشتند هدف از اجرای این عملیات تلاش برای ناکام گذاشتن طرح "توسعه سواحل مکران" بوده است. آنها ادعا کردند که در این طرح منافع مردم مسلمان بلوچ هدف قرار گرفته است تا هفت میلیون شهروند غیر بلوچ با مذهب شیعه در شهرهای سواحل بلوچستان ساکن شوند و زمینه "ایجاد تمدن جدید علوی" فراهم شود.
🔻 دروغ های بسیاری در این بیانیه جهت توجیه این جنایت مطرح شده است از جمله دروغ در مورد اهداف توسعه مکران، ولی هدف من از نگارش این متن توجه به جنگ رسانهای بر علیه پیشرفت اقتصادی کشور است، دشمنان این آب و خاک تلاش میکنند از گسلهای قومی و قبیلهای برای کشیدن ترمز پیشرفت کشور استفاده کنند.
⁉️ ولی ما چه پیوست رسانه ای برای طرحهای توسعه ای کشور داریم؟ راستی چرا طرح توسعه سواحل مکران این قدر کند پیش می رود؟ ما چه طرحی برای مقابله با مشارکت کند هند در طرح توسعه بندر چابهار داریم؟ جایگاه چین و روسیه در طرح توسعه سواحل مکران چیست؟
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
آستان قدس رضوی با اقتصاد بزرگمقیاس خود با این همه ثروت و امکانات، هرگز نتوانسته و نخواهد توانست از انبوه زائران امام رئوف پذیرایی کند اما خادمان کوچکمقیاس حضرت در خانههای خود توان آن را دارند که از تمامی زائران حضرت پذیرایی کامل و کریمانه انجام دهند.
ا***
مدتهاست حسرت غذای مهمانسرای حضرت به دلمان مانده بود تا اینکه دیشب در بین راه برگشت از مشهد، در شهر زیبای دامغان، مهمان یکی از خادمان باصفای حضرت رضا علیه السلام شدیم و از ما به عنوان «زائران امام رضا علیه السلام» آنچنان کریمانه پذیرایی کردند که شرمنده شدیم.
#کوچک_مقیاس ها چنان قدرت و کارایی دارند که #بزرگ_مقیاس ها هرگز نخواهند توانست به گرد آنها برسند. کافیست نگاه خود را تغییر دهیم و به جای پافشاری بر الگوهای غلط وارداتی، با نگاهی بازتر و با تکیه بر ظرفیتها و تجربههای موفق بومی کشور، #اقتصاد_مردمی_مولد را بازخوانی و بهعنوان دستاورد نظام اسلامی به دنیا معرفی کنیم.
ا***
همین شیوۀ مشارکت آحاد مردم بوده است که توانسته است مردم فلسطین را به چنان اقتداری برساند که در مقابل تمام قدرتهای مادی دنیا مقاومت کنند و انشاءالله برکات این مقاومت بیش از پیش آشکار خواهد شد.
🆔 @DrSaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شهید آوینی:
راه قدس مرد جنگ میخواهد
و مرد جنگ نیز کربلایی است
و کربلایی مرد میدان عشق است
☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
«نوروزِ کمتصادف»!
شاید براتون جالب باشه که علیرغم حواشی و سر و صدای زیاد و مصاحبه دائمی مسئولین و پروپاگاندای رسانههای داخلی و خارجی،
اما طبق اعداد رسمی مرکز آمار،
تعطیلات نوروزی و کلا فروردین؛
«کمترین» میزان تصادف و تلفات رانندگی در نیمه اول ۱۴۰۲ و رتبه ۹ از ۱۲ماه سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده است که در سال ۱۴۰۳، علیرغم رشد تردد اما ۳۰٪ کاهش هم داشته است!
جالبتر آنکه شهریور و مهر در صدر آمار تلفات رانندگی هستند..
یادآوری میکنیم با توجه به نسبت تعداد خودروهای خارجی به داخلی، خودروهای وارداتی علیرغم قیمتهای چندبرابری اما ۱۰برابر کشندهتر از خودروهای داخلی هستند.
تذکر دوستانه ما این است که در مواجهه با رسانه و سلبریتیها حتما اصل را بر غلط بودن محتوا گذاشته و به احترام آگاهی، به منابع معتبر جهت اطلاع از واقعیت مراجعه نماییم🌻
تحلیل کامل، فنی و مستند تصادفات رانندگی
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
🖋 پیشرفت به #روش_عادلانه
🔅 وَٱقصِدۡ فِي مَشيِكَ
(از حکمتهای لقمان به پسرش) در راهرفتن، اعتدال را رعایت کن.
سوره مبارکه لقمان آیه ۱۹
🔅 أَفَمَنْ يَمْشِي مُكِبًّا عَلَىٰ وَجْهِهِ أَهْدَىٰ أَمَّنْ يَمْشِي سَوِيًّا عَلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ
آیا کسی که به رو افتاده حرکت میکند به هدایت نزدیکتر است یا کسی که راستقامت در صراط مستقیم گام برمیدارد؟!
سورۀ مبارکه ملک آیۀ ۲۲
🔅 وَعَلَى اللَّهِ قَصْدُ السَّبِيلِ وَمِنْهَا جَائِرٌ ۚ وَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ
ارائۀ راه راست فقط بر عهدۀ خداست، برخی از راه ها کژ و منحرف است، اگر میخواست همۀ شما را هدایت می کرد.
سورۀ مبارکه نحل آیه ۹
🔹 پیشرفت اسلامی یعنی حرکت در مسیر حق به #روش_عادلانه. با استفاده از روشهای غیراسلامی و نامشروع و ناعادلانه و بشری نمیتوان به پیشرفت اسلامی دست یافت و این همان نکتهای است که غفلت از آن باعث شده است عدهای گمان کنند که صرفا با تکیه بر علوم انسانی و اجتماعی مدرن که شالوده آن بر کفر و استکبار و نفی دین و معنویت قرار گرفته میتوان جامعه اسلامی را به حرکت در مسیر حق واداشت.
🔹 دعوای امروز کشور، دعوای فکری و اندیشهای است بین دو طیف که یکی آنچه از غرب آمده را تحت لوای «علم» بدون حلاجی و نقادی میپذیرد و جامعه اسلامی و ولایت اسلامی را تحت فشار قرار میدهد که خود را با حدود و مناسک توصیه شده این علوم تنظیم کنند و دیگری از موضع استقلال فکری و با حفظ اصول و چارچوبهای کلان فکری و فرهنگی و اسلامی در تلاش است روشی مبتکرانه و نوآورانه و متفاوت از جریان رایج در دنیای غرب طراحی و اجرا کند.
🔹 زمانی علوم انسانی و اجتماعی به معنای واقعی کلمه اسلامی میشود که عدالت در معنای اسلامی آن به روش تحلیل و طراحی تبدیل شود و متفکران و صاحبنظران و کارشناسان و مسئولان کشور مسایل را به #روش_عادلانه ادراک کرده و برای حل آنها از روشهای عادلانه اسلامی و مشروع استفاده کنند.
🟢 مثال سیاستی: اگر عدالت به معنای دادن حق هر ذیحقی باشد، در حل مسأله انرژی و سوخت به روش عادلانه باید به این سوالات پاسخ داد که مالکیت منابع اصلی انرژی یعنی نفت و گاز متعلق به چه کسانی است؟ چه کسانی #حق دسترسی، استخراج، مدیریت، انتقال و بهرهبرداری از آن را دارند؟ اگر مالکیت نفت و گاز متعلق به تمام مردم باشد، فرآوردههای نفتی نیز متعلق به تمام مردم است و شرکتهای نفت و پالایش و توزیع صرفا باید حقالعمل یا کارمزد خود را دریافت کنند بدون آنکه در سود یا زبان ناشی از تبدیل نفت به فرآورده نفعی ببرند و از آنجا که کارمزد عادلانه نمیتواند درصدی باشد، قیمت نهایی فرآوردههای نفتی باید صرفا برابر با هزینه فرآوری آنها باشد و لذا قیمت نفت خام آن هم به دلاری نمیتواند در آن لحاظ شود که اگر بشود به حقوق عامه مردم تعرض شده و این خلاف #عدالت است.
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از سیدمحسن خادمی
🔘پنیر و مرغ و پرتقال از خارج وارد می کردیم
🔘برای سیگار و شیر و نفت، در صفهای چند ساعته می ایستادیم
🔘همزمان در یک عملیات ۱۲۰۰۰ کشته می دادیم تا عراق از تهاجم بیشتر پشیمان شود.
🔘اسرائیل هم مشغول انباشت سلاح هسته ای و کشتار صبرا و شتیلا بود.
🔘یک لشکر هم فرستادیم برای مبارزه با یهود که ۴فرمانده اش را گرفتند و هنوز از سرنوشتشان بی خبریم.
🔹حالا بعد از گذشت ۳۰ سال، مشغول سفر و شمال و میهمانی و انباشت طلا و ثبت نام خودرو شده ایم و با شهادت چند فرمانده ایرانی جبهه مقاومت، از سلبریتی و راننده کامیون و آشوبگر، منتظر انتقام سخت و
🔹و صهیونیست ها از ترس پاسخ ایران، مشغول ذخیره آب و دستمال توالت و سکونت در پناهگاه هستند.
🔻آقای جمهوری اسلامی؛
🔹ممنونیم برای عزتی را که پس از ۲۰۰ سال به ما و کشورمان برگرداندی...
@seyedmohsenkhademi
قَد تَكَفّلَ لَكُم بِالرّزقِ وَ أُمِرتُم بِالعَمَلِ فَلَا يَكُونَنّ المَضمُونُ لَكُم طَلَبُهُ أَولَي بِكُم مِنَ المَفرُوضِ عَلَيكُم عَمَلُهُ مَعَ أَنّهُ وَ اللّهِ لَقَدِ اعتَرَضَ الشّكّ وَ دَخِلَ اليَقِينُ حَتّي كَأَنّ ألّذِي ضُمِنَ لَكُم قَد فُرِضَ عَلَيكُم وَ كَأَنّ ألّذِي قَد فُرِضَ عَلَيكُم قَد وُضِعَ عَنكُم فَبَادِرُوا العَمَلَ وَ خَافُوا بَغتَةَ الأَجَلِ فَإِنّهُ لَا يُرجَي مِن رَجعَةِ العُمُرِ مَا يُرجَي مِن رَجعَةِ الرّزقِ مَا فَاتَ اليَومَ مِنَ الرّزقِ رجُيِ َ غَداً زِيَادَتُهُ وَ مَا فَاتَ أَمسِ مِنَ العُمُرِ لَم يُرجَ اليَومَ رَجعَتُهُ الرّجَاءُ مَعَ الجاَئيِ وَ اليَأسُ مَعَ الماَضيِ فَاتّقُوا اللّهَ حَقّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنّ إِلّا وَ أَنتُم مُسلِمُونَ
نهجالبلاغه، خطبه ۱۱۳
رزق شما تکفّل شده و به عمل امر شدهاید پس مبادا کوشش شما برای طلب رزقِ تضمینشده بیشتر باشد از به جا آوردن عملی که بر شما واجب شده گرچه به خدا سوگند شک بر شما عارض شده و یقین شما عیبدار گشته چنانکه گویی کسب روزی تضمینشده بر شما واجب شده و انجام اعمال واجب از شما ساقط شده است!
پس به سوی عمل بشتابید و از مرگ ناگهانی بترسید زیرا امیدی به بازگشت عمر نیست آنچنانکه به بازگشت روزی هست. آنچه از رزق امروز شما از دست رفته امید فزونی آن در فردا هست اما آنچه دیروز از عمر شما رفته امروز امید بازگشتش نیست. امید به رزق آینده هست و نومیدی از عمر گذشته «پس تقوای الهی داشته باشید آنچنان که سزاوار اوست و جز در حالی که مسلمانید نمیرید».
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از محمدحسین اخوان بهابادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم نتیجه بازار آزاد رقابتی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شرم بر ما که زنده ایم هنوز...
#پیشنهاد_ویژه
▫️معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم
@moavenat_farhangi_qom
سیری در نهج البلاغه شهید مطهری.pdf
1.63M
فایل pdf کتاب سیری در نهج البلاغه استاد شهید مطهری ویژه دانشجویان
بخش معارفی - رشته کتابخوانی
مرحله دانشگاهی یک سوم کتاب
مرحله استانی دو سوم کتاب
مرحله ملی تمام کتاب
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#رسا
#نهضت_نهج_البلاغه_دانشگاهیان
#جشنواره_ملی_نهج_البلاغه
سایت جشنواره
http://rasanahad.ir/
به کانال جشنواره بپیوندید ایتا/بله /روبیکا /.
👇
@rasanahad
🔅 شیوهٔ اداره
🔸اداره کشور به #شیوه_اسلامی و ارایه الگوی اداره به جهان، دو آرمان کلانی هستند که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار امروز با دانشجویان بر آن تاکید کردند.
▪️ میگویم اساسیترین مسأله حال حاضر ما در حکمرانی، نداشتن شیوه بومی مستقل است و متاسفانه نگاه تقلیدی در اداره کشور غلبه دارد که معمولا در عباراتی همچون «در دنیا/ اروپا/ آمریکا اینگونه است که ...» خود را نشان میدهد انگار که جمهوری اسلامی در اداره امور خود باید به سبک و شیوه دیگران عمل کند!
🔹 در حالیکه مطالبه جدی رهبر انقلاب این است که شیوهٔ اداره باید اسلامی باشد، الگوی پیشرفت باید اسلامی باشد و به همین ترتیب، سیاست و اقتصاد هم باید اسلامی باشد. معنی ندارد اقتصاد جمهوری اسلامی شیوهای غیر اسلامی داشته باشد و متاسفانه غفلت از همین شیوه اداره است که ما را گرفتار لیبرالیسم در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگیاش کرده است تا آنجا که مترجمان و مروجان وطنی لیبرالیسم با صراحت و وقاحت تمام از بودجهها و امکانات دولتی استفاده میکنند و اقتصاد اسلامی را انکار و تمسخر میکنند! یأکلون رزقه و یعبدون غیره، فتامل.
🆔 @DrSaeedi
شهید سید محمدباقر صدر
🔻 در بیان دیگران
به مناسبت چهلوچهارمین سالگرد شهادت شهیدصدر پدر اقتصاد اسلامی
#نابغهای_که_نمیشناسیم
#شهید_صدر
🆔 @shahidsadr
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت نظام سرمایهداری با #اقتصاد_مردمی در تعارض است. چه، ابتنای این نظام بر تداول ثروت در دست گروههای خاص است.
اقتصاد مردمی یعنی قرار گرفتن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند. تنها در این حالت است که آزادگی انسان حفظ و فقر و محرومیت رفع میشود.
@syjebraily
وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ ﴿٢٢﴾ فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالأرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ ﴿٢٣﴾
و روزی شما و آنچه وعدهداده شدهاید در آسمان است! سوگند به پروردگار آسمان و زمین که این مطلب حقّ است همانگونه که سخن میگویید!
سورۀ ذاریات، آیات ۲۲ و ۲۳
ا***ا
برای فهم اجتماعی این آیه به گزیدهای از مقدمۀ چاپ دوم کتاب ارزشمند اقتصادنا اثر شهید صدر رضوان الله علیه توجه کنید:
انسان اروپایی همواره به زمین مینگرد نه به آسمان؛ حتی مسیحیت نتوانسته است بر گرایش زمینی انسان اروپایی چیره شود بلکه او توانسته است خدای مسیحیت را از آسمان به زمین بیاورد و در موجودی زمینی به آن تجسم بخشد.
این نگاه بهسوی زمین انسان اروپایی را قادر ساخت که برای ماده، ثروت و مالکیت، ارزشهایی پدید آورد که با آن نگرش هماهنگ باشد. این ارزشها توانستهاند خود را در مکتبهای #لذتگرایی و #فایدهگرایی به نمایش بگذارند و بر تفکر فلسفی اخلاقی در اروپا سایه افکنند.
از سوی دیگر، انقطاع ارتباط حقیقی انسان اروپایی با خداوند متعال و نگاه او بهسوی زمین بهجای آسمان، باعث شد هرگونه اندیشۀ حقیقی دربارۀ سرپرستی والا از جانب بالا یا هر نوع محدودیت واجبشده بر او خارج از چارچوب ذاتش، از ذهن او زدوده شود. این امر او را از نظر روحی و فکری آماده کرد تا به حق خود نسبت به #آزادی ایمان بیاورد و مالامال از احساس استقلال و #فردگرایی شود.
بدین ترتیب، آزادی نقش اصلی در اقتصاد اروپایی پیدا کرد و فرایند توسعه توانست از احساس راسخ انسان اروپایی نسبت به آزادی، استقلال و فردگرایی برای موفقیت اقتصاد آزاد بهعنوان وسیلهای هماهنگ با تمایلات رسوخکرده در روح و اندیشۀ ملتهای اروپایی بهره ببرد.
نفس آزادی کلیدی بود که مفهوم #نزاع را برای انسان اروپایی باز کرد. آزادی برای هر انسان این حق را قائل شد که بدون هیچ محدودیتی حرکت کند مگر آنکه شخص دیگری در طرف مقابل باشد که او را محدود کند. بدین ترتیب، اندیشۀ نزاع در ذهن انسان اروپایی پدیدار شد و مانند سایر اندیشههای
اساسی که ماهیت تمدن مدرن غربی را شکل داده، خود را در عرصۀ فلسفه نشان داد.
این نزاع اثر بزرگی در جهتدهی اقتصاد مدرن اروپایی و فرایند توسعۀ همراه آن داشت چه آنجا که اقتصاد شکل فردی میگرفت و خود را در رقابت داغ و نامحدود بین بنگاهها و طرحهای شخصی سرمایهداری در پرتو اقتصاد آزاد نشان میداد و رشد میکرد و ثروت کلی را ازطریق درگیری و رقابت برای بقا افزایش میداد و چه آنجا که اقتصاد شکل طبقاتی میگرفت و خود را در تجمعات انقلابی نمایان میساخت که زمام تولید را در کشور به دست میگرفت و تمامی نیروها را به نفع توسعۀ اقتصادی به حرکت درمیآورد.
این اخلاقیات اقتصاد اروپایی متفاوت است با اخلاقیاتی که امت در درون جهان اسلام درنتیجۀ تاریخ دینی خود دارد. انسان شرقی که رسالتهای آسمانی او را پرورش داده و مدتی طولانی تحت تربیت اسلام قرار گرفته است، بالطبع پیش از نگریستن به زمین به آسمان مینگرد و پیش از آنکه از جهان مادی و عالم محسوس تأثیر بپذیرد، تحت تأثیر عالم غیب است.
شیفتگی عمیق انسان شرقی نسبت به عالم غیب پیش از جهان محسوس، خود را در سطح فکری مسلمانان در قالب رویکرد اندیشهای جهان اسلام بهسوی افقهای عقلی معرفت بشری و دوری از زمینههای مرتبط با واقعیتهای محسوس نمایان ساخت. این #غیبگرایی در طبع انسان مسلمان باعث محدودشدن نیروی فریبندگی ماده و قابلیت انگیزش آن نسبت به انسان مسلمان شده است.
این غیبگرایی، انسان جهان اسلام را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی به سبک انسان اروپایی دور میسازد. احساس انسان مسلمان به محدودیت درونی بر مبنایی اخلاقی به نفع جامعهای که در آن زندگی میکند، باعث میشود بهجای اندیشۀ نزاع که بر فکر اروپاییهای مدرن حاکم است، انسجام و ارتباطی عمیق با جامعۀ خود پیدا کند.
اگر این اخلاقیات انسان جهان اسلام را بهعنوان حقیقتی تجسمیافته در وجود امت لحاظ کنیم، میتوان از آن در الگوی اقتصاد در جهان اسلام استفاده کرد و آن را در چارچوبی قرار داد که با آن اخلاقیات هماهنگ باشد و به نیروی محرک و انگیزاننده تبدیل شود.
اگر زمین در چارچوب آسمان قرار گیرد و کار با طبیعت، صفت واجب و مفهوم عبادت بگیرد، آنگاه همان نگاه غیبگرا در انسان مسلمان به نیرویی محرک و قدرتی برانگیزاننده بهسوی #مشارکت_حداکثری در ارتقای سطح اقتصادی تبدیل میشود.
در اینجا اهمیت #اقتصاد_اسلامی بهعنوان الگوی اقتصادی روشن میشود که قادر است از اخلاقیات انسان جهان اسلام استفاده کند و آن را به نیروی بزرگ محرک و سازنده در فرایند توسعه و عامل موفقیت برنامهریزی سالم برای حیات اقتصادی تبدیل کند. اگر #نظام_اسلامی را بپذیریم میتوانیم از این اخلاقیات استفاده کنیم و آن را در مبارزه با عقبماندگی به کار بگیریم، برعکس زمانی که الگوهای اقتصادی دیگری را انتخاب میکنیم که از نظر روحی و تاریخی با زمینۀ اخلاقی دیگری مرتبط است.
🆔 @DrSaeedi
احزاب سیاسی و کالاسازی قدرت
✍ استاد میرباقری
در نظام سرمایهداری اقتصاد اصل و محور است و فرهنگ و سیاست تابع هستند و حتی قدرت سیاسی را هم از طریق احزاب دقیقاً مثل قدرت اقتصادی خصوصیسازی میکنند.
در واقع تشکیل احزاب در غرب خصوصیسازی قدرت است یعنی همانطور که به وسیله شرکتهای بزرگ ثروت را خصوصیسازی کرده و آن را در دست صاحبان ثروت متمرکز کردهاند قدرت را هم تابع آن ثروت خصوصیسازی کردهاند.
منبع: #گفتمان_عدالت، ص ۹۰
🆔 @DrSaeedi
🔻چرا باشگاههای فوتبال اروپایی، عید فطر را تبریک میگویند و جشن ادیان دیگر را نه؟
#بازنشر از دینآنلاین
✔️امسال برای چندمین سال متوالی، شاهد تبریک باشگاههای اروپایی به مناسبت عید فطر بودیم: از رئال و بارسا تا چلسی و آثمیلان و پاریسنژرمن.
به عنوان مثال صفحات رسمی منچسترسیتی پوستری را منتشر کردهاند که در آن بازیکنان این تیم مثل هالند، در حال آماده کردن خانهای برای جشن عید فطر هستند.
این فارغ از توجهات در طول ماه رمضان نظیر برگزاری افطار عمومی در ورزشگاه چلسی و چند باشگاه دیگر بودهاست.
به نظر میرسد جذب مارکت مسلمانان، واگذاری بیشتر بلیتها در میان آنها و فروش محصولات جانبی یک دلیل محکم برای چنین کنشهایی باشد.
امّا چرا چنین توجهی مثلاً نسبت به آئین یهودیان(هانوکا) و یا هندوها(دیوالی) انجام نمیشود؟
احتمالاً باید دلیل این امر را در نظریاتی جست که رفتار اقتصادی مسلمانان را بیشتر متاثر از مذهبشان میداند تا سایر ادیان. در حقیقت مسلمانان کشورهای غربی، با احتمال بیشتری به برندی که به عقاید مسلمانان احترام میگذارد علاقمند میشوند تا مثلاً مسیحیان.
هرچه هست این توجهات، خواسته یا ناخواسته هم در برندینگ آئینهای اسلامی مهم بودهاست هم در ایجاد جریانی غیرمستقیم علیه اسلامهراسی برخی رسانههای بزرگ.
🆔 @DrSaeedi