#کارگاه_آنلاین_بین_الطلوعین
#دانشگاه_مادران
#طرحی_برای_بیداری_فردا
تاثیر فرهنگ محافل حسینی
در تربیت فرزند
👨💻دکتر#سید_محسن_اصغری_نکاح
🔻دکترای روانشناسی🔺دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
🕰زمان:سه شنبه ها زمان بهشتی #بین_الطلوعین به افق قم
ساعت ۵:۳۰
💠پرداخت معنوی ۲۰۰ صلوات
📌مکان:آنلاین💻مسجد مجازی حاج قاسم
https://www.skyroom.online/ch/saman2/286-28407-daneh.ir
─┅═༅🔸𖣔🔸༅═┅─
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 لوح | رهبر انقلاب: ملّت ایران با همهی وجود از شما برادران عزیز عراقی متشکّر است، بخصوص از شما صاحبان مواکب اربعینی؛ ما از صمیم قلب از شماها متشکّریم و این مصرع متنبّی را به یاد میآوریم که «اذا انت اکرمت الکریم مَلَکْته».
🏷 #از_تبیین_تا_قیام | #اربعین
📥 نسخه قابل چاپ👇
https://khl.ink/f/50913
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مجموعه #کلیپ_نوشت | ۳. راهپیمایی اربعین؛ رفتار کریمانه
🔺 بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره راهپیمایی #اربعین
🏷 #از_تبیین_تا_قیام
📥 دسترسی روزانه تا روز اربعین👇
https://khl.ink/f/50914
📣قراره بعد از ۲ سال انتظار، ششمین دوره مسابقه استانی ارائه برتر به همت انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد به صورت حضوری 🤩 برگزار بشه!!
✨ انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد برگزار مینماید:
"ششمین دوره مسابقه استانی ارائه برتر"
⚡️مسابقهای از جنس هیجان⚡️
🎤چالشیجذاب برای محک قدرت ارائه خود🎤
🎊 جوایز مسابقه:
🥇تیم اول: ۹۰۰ هزار تومان به همراه تندیس و امکان سخنرانی در برنامه فردوسی تاک
🥈تیم دوم: ۶۰۰ هزار تومان به همراه تندیس
🥉تیم سوم: ۵۰۰ هزار تومان به همراه تندیس
🖇توضیحات مسابقه
📜آیین نامه مسابقه
📆 تاریخ برگزاری: روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهر ماه
⏰ زمان برگزاری: ساعت ۱۲ تا ۱۴
📍محل برگزاری: دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد
💵 هزینه ثبت نام هر تیم: ۶۰ هزار تومان
📌 شرکت در مسابقه برای دانشجویان تمام رشتهها آزاد است.
👈🏽 جهت ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام فرمائید.
🌐 https://yek.link/iefum
▫️ جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی تلگرامی زیر در ارتباط باشید.
🆔️ @iefum14
♻️ با ما همراه باشید
️
✅ پایگاه اطلاع رسانی معاونت فاد دانشگاه فردوسی مشهد
🆔 @farhangifum
https://vs.um.ac.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 *همه ماجرای مهسا امینی*
از ادعای ضرب و شتم تا سکته وسط کلاس توجیهی
🔹و رسوایی رسانههای ضد انقلاب و افساد طلبان داخلی
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر «مهدی طارمی» در پیادهروی اربعین
#راوی_اربعین
@TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقدام امام سجاد (ع) برای ایجاد آرامش در ملکوت
🔹حجتالاسلام محمد شیخ الاسلامی: بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) آرامش ملکوت بهم ریخت اما امام سجاد (ع) با اقدام خود این آرامش را به ملکوت بازگرداند.
tn.ai/2772380
@TasnimNews
⭕️ نُه اشکال در بیانیۀ حجتالاسلام محقق داماد
✍ مهدی جمشیدی
در روز گذشته، مطلب مختصری از حجتالاسلام محقق داماد دربارۀ درگذشت خانم مهسا امینی منتشر شد. من در این مجال، فقط دو بند از نوشتۀ ایشان را نقد میکنم تا بر مخاطب، ضریب اتقان و استحکام منطق ایشان آشکار شود؛ چنانکه فقط بر همین دو بند، نُه اشکال مطرح کردم. باقی بماند برای وقتی دیگر.
🔻 ١. ایشان نوشته است:
«مظهر کامل معروف، تذکر خیر خواهانه و نقد قدرت حاکمه است و نه دخالت در حریم خصوصی شهروندان و منحرف ساختن افکار عمومی از وظایف اصلی آنان.»
1⃣ اینکه امری «مظهر کامل» باشد به معنی «ترکِ مظاهرِ ناقص» نیست، بلکه تنها بر ترجیح و فضیلت آن دلالت دارد و لازمۀ این نیز، طرّاحی یک «ترکیب ضریب بندی شده» نسبت به معروفها و منکر هاست. رویکرد «وزن دهی» از تفکّر یکپارچه انگاریِ نظام اجتماعی بر میخیزد و رویکرد «وانهادن» از تفکّر بخشی نگری و جزء اندیشی. «درهم تنیدگیِ تکوینی» و «تداخلِ حداکثریِ» خُرده نظامهای اجتماعی، رهیافتی فراتر از وزن دهی را بر نمیتابد، و ترک و تعطیل یکی به نفع دیگری، تداوم بی تعادلی را در پی دارد.
2⃣ روشن است که «تذکر خیر خواهانه و نقد قدرت حاکمه»، وظیفۀ «نیروی انتظامی» نیست!
3⃣ مگر این باب، «مسدود» و «متروک» است که ایشان به آن دعوت کرده است؟! روزانه دهها مصاحبه و یادداشت در فضای مجازی منتشر می شود که سرشار از نقادیِ «صدر تا ذیل قدرت» است؛ چنانکه دامنۀ این نقادی ها، حتّی شخص «رهبر انقلاب» را نیز در بر میگیرد. همین نوشتۀ کوتاه ایشان، متضمّنِ «نقد نسبت به حاکمیّت» است؛ آن هم نقد هایی بنیادین و اغلب ناصواب.
4⃣ ایشان مخاطب را به معروفی میخواند که خود، «تارک» آن است؛ چنان که در طول هشت سال حاکمیّت دولت تکنوکراتها، با وجود آن همه مشقّت و مصیبت که بر مردم رفت، ایشان «سکوت» اختیار کرد و به دلیل همسوییِ سیاسی با سیاست مدارانِ مستقر در قدرت، «مماشات» را بر «مطالبه» ترجیح داد. مردم، این «دوگانگیها» و «تناقضها» را در منطق عملیِ ایشان مییابند و بر نمی تابند.
5⃣ کدام کتاب فقهی یا حقوقی، «جامعه» را «حریم خصوصیِ شهروندان» معرفی کرده است؟! آیا پلیس امنیّت اخلاقی، به «خانه های مردم» میرود و بیحجابان را شکار می کند؟! اگر «جامعه» نیز جزو «حریم خصوصی» است، پس «حریم عمومی» کجاست؟!
6⃣ نظام جمهوری اسلامی را متهم کردهاید که در پی «منحرف ساختن افکار عمومی از وظایف اصلیاش» است. وظایف اصلیِ دولت اسلامی چه هستند؟ اگر اقتصاد است که باید گفت رهبر انقلاب بیش از ده سال است که بر اقتصاد تکیه کردهاند و در سیاست های کلّی برنامۀ هفتم نیز - که چندی پیش منتشر شد - نقطۀ اصلی را «پیشرفت اقتصادیِ مبتنی بر عدالت» معرفی کردند. در طول سی سال زعامت آیتالله خامنهای، ایشان حتّی یک سخنرانی یا بیانیۀ اختصاصی دربارۀ حجاب نداشتهاند، امّا در مقابل، دهها دغدغۀ مبسوط و مؤکّد دربارۀ «اقتصاد» و «فساد» و «تبعیض» و «عدالت» و «فقر» ارائه کردهاند. چرا به عرضۀ کج روایت از کارنامۀ نظام جمهوری اسلامی تمایل دارید؟!
🔻 ٢. ایشان نوشته است:
«در جامعهای که فساد و سوء استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا، هر روز خبرش حتّی از رسانۀ ملی به گوش میرسد و ارقامش حیرتآور است، به یقین، نهی از منکر، معنای دیگری مییابد و موارد اهمی خواهد یافت و ترجیح اهم بر مهم، روش خردمندان است.»
1⃣ این فسادها چه ریشهای دارند؟ آیا حاصل پیوند ثروت و قدرت در «دولت سازندگی» نیستند؟ و آیا «فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» از سوی رهبر انقلاب در میانۀ حاکمیّت «دولت اصلاحات» صادر نشد و این دولت در مقام اجرا، تعلّل نورزید؟ و آیا این حجم از مفاسد در «دولت اعتدالگرا» که جریان شما آن را نماینده و جایگزین خویش معرفی کرد، شکل نگرفت؟ چشم بر معاصی آن دولتِ فساد خیز فرو بستید و امروز برای اجرا نشدن قانون حجاب و عفاف، فساد های بر آمده از عملکرد دیروزِ دولتِ مؤیّدِ خویش را بهانه میکنید؟! توقع دارید که مردم، این منطق سست را از شما بپذیرند؟
2⃣ قاعدۀ «ترجیح اهم بر مهم»، همیشه بر «وانهادن و ترک مهم» دلالت ندارد، بلکه در بسیاری از مواقع به این معنی است که باید توان و بضاعت را به گونهای «توزیع» کرد که «سهم اصلی»، نصیب اهم شود.
3⃣ آیا امروز، این گونه نیست؟! خبرهای متعدّدی که دربارۀ فساد و سوء استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا میشنوید، خبر های «برخورد های گسترده» با این امور نیستند؟! و اگر چنین است، این امر نشانۀ «اهتمام» و «جدّیّتِ» نظام نیست؟! به راستی، امروز مسألۀ اصلیِ نظام جمهوری اسلامی، حجاب است یا «روایت سازی های وارونۀ» جریانِ سیاسیِ شما، چنین تصویری را ساخته و پرداخته کردهاند؟! آنچه را که خود بافتهاید نقد میکنید؟! چرا هراس دارید که با «واقعیّت» روبرو شوید؟!
🍂
🍁🍂
هدایت شده از 🌷حاجآقا رضا محمدی🌷
🍂 آزادی، مثل آب، مثل هوا، مثل نان برای انسان واجب است؛
امّا انسان باید آب را برای فرونشاندنِ تشنگی بخواهد نه خود را غرق کردن در آن، و هوا را برای تنفّس بخواهد نه برای آلودنِ آن و مسموم کردنِ آدمیزاد، و نان را برای سیر کردنِ شکم، نه نهادن و کپکزده کردن و دور ریختن.
🍃 آزادی باید مایه ی خوشبختیِ آدم ها باشد نه اسباب بدبختیِ آنها.
🍂 پس آنچه که بدبخت می کند یقین بدانید که آزادی نیست،
چیزی ست شبیه آزادی
🍃 نادر ابراهیمی
📚 سـه دیـدار با مـردی که از فراسـوی بـاور مـا مـیآیـد
❣همسفر با شهدا❣
@ham_safare_ba_shohada
با تاثر از فوت خانم امینی و تسلیت صمیمانه به خانواده و بستگانش، به نظرم تامل و خردورزی در نقدهای نابجا و بجا از این فوت تاسف برانگیز، بسیار ضروری است، آیا قبل از فورواد کردن مطالب فضای مجازی کمی فکر کرده ایم: دقیقا مساله چیست؟ شواهد عینی چه می گوید؟ هدف و انگیزه افراد در ورود به این فوت تاثربرانگیز چیست؟ استدلال و شواهدشان چیست؟ افراد مختلف دقیقا به دنبال چخه چه نتیجه ای هستند
یا ضرب و شتم دختری در کارش به بیمارستان می رسد و فوت می کند، در یک جلسه گروهی و در منظر و مرعای دیگران و ثبت دوربین سکته کرده و به بيمارستان منتقل شده و متأسفانه فوت شد، اما آسمان ریسمان کسانی که در مقابل وقایع بسیاری سکوت کرده اند نشان از چیز دیگری دارد
هدایت شده از اخبار 🇮🇷 20:20
🔴معاون سیاسی وزیر کشور: در ماجرای فوت مهسا امینی هیچ صحنه مهمی غیر از فیلم منتشر شده وجود ندارد
🔹موضوع درگذشت مهسا امینی در حال حاضر به طور جدی رسیدگی میشود و مراجع مختلفی مسئول شدهاند تا این موضوع را از زوایای مختلف و بدون هیچ محدودیت و معذوریتی بررسی کنند. پزشکی قانونی کاملاً حرفهای این موضوع را خارج از تمامی هیاهوها رسیدگی میکند.
🔹ما هماکنون هیچ پیشداوری نداریم و نمیتوانیم بگوییم که ادعای کدام افراد درست و ادعای کدام یک غلط است. توصیه میکنیم افراد پیشداوری نکرده و ادعایی را مطرح نکنند که فردا نتوانند آن را اثبات کنند.
🔹فیلم کامل بیهوشی تا انتقال خانم امینی به بیمارستان را شخصاً مشاهده کردم. اصلاً چیزی به نام تقطیع کردن با معنایی که این افراد منظورشان است، در این فیلم وجود ندارد و آنچه در این فیلم که صحنههای تکراری و ثابت ندارد، منتشر شده است.
✅کانال اخبار 20:30👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
✴️ ناهنجاری های پوشش از اعتیاد به الکل و مخدر سخت تر نیست!
#تجربه_نگاری
• ایسلند در مصرف مواد مخدر و الکل بدترین کشور اروپایی بود که با یک برنامه منظم و پیگیر به بهترین تبدیل شد
• مجموع تحقیقاتی دقیق که به تاسیس "مرکز تحقیق و تحلیل اجتماعی ایسلند" انجامید و با استفاده از داده های پیمایش ها و برداشت های حاصل از تحقیقات مختلف به یک طرح ملی بنام "جوانان در ایسلند" انجامید.
• چرخش موفق ایسلند هم "رادیکال" و هم "تجربه محور" بود؛ رویکردی که خودشان "عقل سلیم تقویت شده" نامیدند.
از تغییر قوانین تا همیاری های اجتماعی و بعد اعانه های دولتی(برای خانواده های فقیر جهت مشارکت در برنامه ها)
• نتایج پیمایش های جدید رو به بهبود نهاد مستی جوانان از ۴۲٪ به ۵٪ رسید!
⬅️ گزارش این تجربه را اینجا بخوانید:
https://tarjomaan.com/vdcd.s0j2yt09ka26y.html
✔️ پ.ن:
حجاب و عفاف و جامعه ایرانی، مناشئ و پیامدهای متفاوتی از اروپا و الکل دارد؛ مقصود صرفا ارائه تجربه ای مبتنی بر تحقیق های درست و به جا و همیاری های منظم اجتماعی برای تغییر است.
⬅️ برای "ایجاد فضایل" (ازجمله عفاف و حجاب) از بستره ایمان و ولاء و "نظام حقوقی حفاظت از آن" در ۱۲قسمت #برنامه_علامت (شبکه دو) سخن گفته ام. چارچوبه ها و دکترین های دینی با برنامه های مطالعه و تجربه شده کنار هم میتواند چالش های اجتماعی مان را کم کند.
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
ایسلند_چطور_جوانانش_را_از_الکل_و.mp3
26.64M
🎵 نسخه صوتی مقاله:
ایسلند چطور جوانانش را از الکل و مواد مخدر نجات داد؟
را بشنوید!
#تجربه_نگاری
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🔳 کتاب "نهضت مقدس" منتشر شد
- به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، کتاب نهضت مقدس، اولین اثر مکتوب حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان در آستانه شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام منتشر و روانه بازار کتاب شد.
در این کتاب، سه مبحث (عاشورا؛ نزاع دو اسلام)، (عاشورا؛نهضت مقدس) و (عاشورا؛ نتیجه اقتصاد طاغوتی) ارائه شدهاند. در سلسله گفتار اول، مؤلفههای دو اسلام اموی و حسینی مقایسه شدهاند، مؤلفههایی که در زندگی اجتماعی-سیاسیِ اکنون، اثری مهم دارند، پس درسآموز و بیدارگرند، نه خوابکننده و مخدر. در سلسله گفتارهای دوم، به سرمایه شیعی (عاشورا؛، نهضت مقدس) توجه داده شده و وجوه مقدسشدن نهضت عاشورا، یعنی عارف از عیب و نقص بودن آن، بیان شده است تا خط و شاخصی برای نهضتهای متأثر و همانند باشد و آنها را راهنامی کرده و از انحرافات آنان جلوگیری کند. در سلسله مباحث آخر ، از عبرت بزرگ تاریخیِ پیدایش طاغوت اقتصادی در صدر اسلام سخن گفته شده است که چگونه فاجعه کربلا را به بار آورد. امتدادیافتن آن زاویههای بدوی در زمانۀ ما و اقتصاد مدرن، اقتصادی طاغوتی را موجب میشود که باز به کرب و بلای مؤمنان و محرومان انجامیده است و میانجامد.
🔅این کتاب را با دهدرصد تخفیف میتوانید از لینک زیر سفارش دهید:
https://nashremaaref.ir/product/441476
🔅همچنین در روزهای آتی، این کتاب در تمامی ۳۸ شعبه فروشگاههای پاتوق کتاب در سراسر کشور توزیع خواهد شد و در دسترس علاقهمندان و محبین اهل بیت قرار خواهد گرفت. جهت مشاهده شعب پاتوق کتاب به لینک زیر مراجعه کنید:
https://patoghketab.com/stores/
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ویدئو کامنت #امید_بانی
⭕️ سخنرانی حجت الاسلام قنبریان در دهمین نشست سالیانه فعالان اکران مردمی جشنواره عمار در شهر قم
🔰5 محور امیدبانی :
🔷 رویاداشتن
🔶 جد و جهد کردن
🔷 استفاده از تجارب موفق و ناموفق
🔶 مدیریت بازه آرمانها
🔷 توجه به سلسله امیدها
فایل صوتی این سخنرانی را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3240
#جهاد_امید
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
💠فهرست مباحث حجت الاسلام قنبریان در حوزه حجاب و عفاف
🔹مصاحبه:
🔺حجاب؛ فاصله بینش عرفی تا دانش شرعی!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1631
🔺شرایط امر و نهی کردن جامعه توسط حکومت؛ عدالت حکمرانی
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1632
🔺فرهنگی کردن حجاب؛ پذیرش تکثر فرهنگی
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1634
🔺بخشی از صوت مصاحبه روزنامه قدس
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1633
🔹یادداشت:
🔺آیا اصلا در شریعت اسلام، الزام و اجبار به حکمی شرعی داریم؟!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1635
🔺شورش لئیم ، نجابت کریم
https://eitaa.com/m_ghanbarian/24
🔺همیشه پای بی عدالتی در بین است!
https://t.me/m_ghanbarian/1732
🔺محل های تجمع های روز حجاب و عفاف
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1012
🔺منطق جداسازی سالنهای مردانه و زنانه!
https://t.me/m_ghanbarian/1400
🔺تفاهم اجتماعی بر حدود حجاب الزامی
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2221
🔺مواجهه عصبی با بی حجابی
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3224
🔺حجابِ واجب، حجابِ حرام
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3195
🔹کلیپ و عکس نوشته:
🔺قاچاقچیان حجاب!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/249
🔺پاورپوینت بحثی بینشی تحلیلی درباره حجاب
https://t.me/m_ghanbarian/1027
🔺حجاب را "فرهنگی" کنیم
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1494
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1495
🔺حجاب را "درونی" کنیم
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1498
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1499
🔺حجاب را "آزاد" کنیم
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1502
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1503
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1504
🔺جنگ در روسری
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1627
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1628
🔺صلح با روسری
https://eitaa.com/m_ghanbarian/1629
🔺حکومتی که بهشت می برد
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2999
🔺علت تفاوت اعتراض در تخلفات حوزه زنان و تخلفات حوزه عدالت
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2817
*صعود بانوی محجبه کوهنورد گرگانی خانم عباسی برفراز قله آرارات ترکیه واهتزاز پرچم یاحسین وشعار حجاب هویت من است*kamjadecor 33
فرصت تربیت دینی ایام ربیع
( همراه پرسش و پاسخ تربیتی)
👨💻دکتر#سید_محسن_اصغری_نکاح
🔻دکترای روانشناسی🔺دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
🕰سه شنبه ها زمان بهشتی #بین_الطلوعین به افق قم ساعت ۵:۴۵
📌مکان:مسجد مجازی حاج قاسم
https://www.skyroom.online/ch/saman2/286-28407-daneh.ir
─┅═༅🔸𖣔🔸༅═┅─
💠پرداخت معنوی ۲۰۰ صلوات
#کارگاه_آنلاین_بین_الطلوعین
#دانشگاه_مادران
#طرحی_برای_بیداری_فردا
#امام_زمان
فرصت تربیت دینی ایام ربیع
(تشخیص خرافه و حقیقت )
👨💻دکتر#سید_محسن_اصغری_نکاح
🔺دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
🕰سه شنبه زمان بهشتی#بین_الطلوعین ساعت ۵:۴۵
📌مسجد مجازی حاج قاسم
https://www.skyroom.online/ch/saman2/286-28407-daneh.ir
#کارگاه_آنلاین_بین_الطلوعین
#دانشگاه_مادران
#طرحی_برای_بید