اقتصاد کلان ۱
جلسه ۸
دانشکده مدیریت و اقتصاد
گروه آقایان
دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21118&authkey=AAnTVXTtRXSkFUk
۷ اقتصاد اخلاقی جلسۀ هفتم.mp3
زمان:
حجم:
33.53M
اقتصاد اخلاقی | جلسۀ هفتم | رشتۀ اقتصاد | مقطع کارشناسی| گروه خانمها | دکتر حمیدرضا مقصودی
۸ اقتصاد اخلاقی جلسۀ هشتم.mp3
زمان:
حجم:
37.54M
اقتصاد اخلاقی | جلسۀ هشتم | رشتۀ اقتصاد | مقطع کارشناسی| گروه خانمها | دکتر حمیدرضا مقصودی
#اقتصاد_ایران۱
جلسه پنجم مجازی
جلسه ششم تحصیلی
دانشکده اقتصاد و مدیریت
گروه آقایان
دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21119&authkey=AAdG8LZNzzJ55WA
44.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقتصاد خرد ۱ |جلسه یازدهم، رشتۀ اقتصاد، دکتر حمیدرضا مقصودی
از همه دانشجویانی که زحمت کشیدند و روز معلم را به بنده تبریک گفتند تشکر می کنم. انشاالله همگی در پناه حضرت حق موفق باشید.
درس اقتصاد کلان ۱، جلسه ۹ مجازی، جلسه ۱۱ تحصیلی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، گروه آقایان، دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21120&authkey=AODFbWxBHeqkjCA
درس اقتصاد ایران ۱، جلسه ششم مجازی، جلسه هفتم تحصیلی
دانشکده مدیریت و اقتصاد
گروه آقایان
دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21121&authkey=AFI2dhBzEmriZWA
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
پاسخ تمرین اول #اقتصاد_اخلاقی
آنچه از صحبتهای لچرو دربارۀ عدالت برمیآید، پایبندی بیچونوچرا به «قانون» است به گونهای که او حاضر نمیشد به هیچ عنوانی از برگزاری نبرد پای مرغ صرف نظر کند. حتی زمانی که مایکل و الکس میخواستند با تبانی، نتیجۀ نبرد را مساوی تمام کنند لچرو اعتراض کرد که این مبارزه نمیتواند به مساوی ختم شود و حتما باید یک برنده داشته باشد. برنده هم حتما باید بازنده را میکشت و این مبارزه بدون هیچ سلاحی باید صورت میگرفت.
اما مسئله کمی از این پیچیدهتر هم میتواند باشد: آیا لچرو برای قوانین «اصالت» قائل بود یا اینکه از اجرای قوانین به دنبال تأمین اهداف دیگری بود؟
لچرو خود را حافظ قوانین میدانست و میخواست ازطریق قوانین، نظم را در زندان سونا برقرار سازد.
پس پایبندی او به قوانین به خاطر «پیامد» قوانین بود نه صرفا به خاطر ارزش ذاتی قوانین. درواقع این قوانین برای ایجاد نظم در زندان وضع شده بود و خودش اصالتی نداشت. پس نگاه لچرو به عدالت، نگاهی پیامدگراست.
البته هر پیامدگرایی مساوی با فایدهگرایی نیست. لچرو به هیچ عنوان به دنبال منفعت عموم زندانیان نبود پس عدالت او در عین حالی که پیامدگرا بود، فایدهگرا نبود.
اگرچه لچرو مانند هر انسان مادیگرایی، صرفا به دنبال منافع شخصی خود بود و بعضا از مقام و موقعیت خود سوءاستفاده میکرد، اما دیدگاه او دربارۀ عدالت را نمیتوان فایدهگرا دانست.
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
#تمرین_دوم #اقتصاد_اخلاقی
چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر «انهدام جوجههای یکروزه» و موجی از اعتراضات و مباحث در سطح رسانهها برپا شد. با توجه به آنچه تاکنون در اقتصاد اخلاقی مطالعه کردهاید، دلایل موافقان و مخالفان انهدام جوجهها را از منظر اخلاقی تبیین کنید و مبانی اخلاقی هر کدام را استخراج کنید.
تلاش کنید تا حد امکان از پراکندهنویسی خوددارای کنید و مستقیما دربارۀ این مسئله نظرتان را بگویید.
10.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴حتما ببینید!
تحلیل دکتر بخشی مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان از وضعیت کنونی بورس کشور...
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
۹ اقتصاد اخلاقی - اختیارگرایی (۳).mp3
زمان:
حجم:
27.47M
#اقتصاد_اخلاقی
جلسۀ نهم
انتهای مباحث اختیارگرایی (لیبرترینیسم)