جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ ۱۸. سوگیری هجدهم، انگ
#آموزش_جنگ_شناختی
♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️
۱۹. سوگیری نوزدهم، پیوند انگاری
🔷پیوندانگاری (Illusory correlation) پدیدهای است که ذهن خیال میکند پدیده الف به پدیده ب ربط دارد در حالی که در واقعیت بین آن دو پدیده ارتباطی معنادار وجود ندارد.
🔷پیوندانگاری زمانی رخ میدهد که فرد به اشتباه بیش از اندازه به یک نتیجه تکیه میکند و از نتایج دیگر چشمپوشی میکند.
🔷پیوندانگاری را نخستین بار لورن چَپمَن، محقق دانشگاه ایلینوی جنوبی در شهر کاربوندیل، در سال ۱۹۶۷ به کار برد.
🔷 پدیدههایی همچون خرافات، اعتقاد به سحر و جادو و تعصبات قومی قبیلهای، همه تا حدی تحت تاثیر پیوندانگاری هستند. در اینگونه موارد ذهن دو گروه مستقل پیشامد را به اشتباه به هم پیوند میزند...
ادامه دارد...
#سوگیری_شناختی
#درسنامه
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از تربیت رسانه ای کودک
هدایت شده از جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
22.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#در_مسیر_قله
#جهاد_تبیین
#رسانه
❇️مراحل رسیدن به قله پیشرفت با بیان مستدل و تاریخ محور توسط حجت الاسلام راجی با مقایسه کشورهای هلند، آمریکا و ...
🔷۱. انقلاب، ۲. حمله ابرقدرت ها به آن ها، ۳.انقلاب علمی، ۴. ورود به فناوری،
۵. حمایت از تولید داخل( تعرفه بر واردات)،
۶. اصلاح ساختاری،۷. صادرات محوری و ۸. رسیدن به ارز ذخیره جهانی
✅در ادامه با مجموعه پست در مسیر قله، کشورهایی که این مسیر را طی کرده اند را بررسی می کنیم.
با ما همراه باشید....
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
#جنگ_شناختی
#جنگ_نرم
#درسنامه
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#در_مسیر_قله #جهاد_تبیین #رسانه ❇️مراحل رسیدن به قله پیشرفت با بیان مستدل و تاریخ محور توسط حجت الا
#در_مسیر_قله
📚بخش اول، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۱۹
🇱🇺جنگ استقلال هلند🇱🇺
✅کشور هلند تا سال ۱۵۶۸ میلادی تحت حاکمیت امپراطوری هاسبورگ اسپانیا قرار داشت. وابستگی هلند به اسپانیا در این سال ها ابعاد مختلفی داشت..
۱. حق انتخاب: آن ها حق تصمیم گیری درباره قوانین کشور خود را نداشتند و بارها برای تصویب قانون خود درخواست داده بودند اما با مخالفت و کارشکنی روبه رو شده بود.
۲. فشار مذهبی: مردم مسیحی هلند مذهب پروتستان را برگزیده بودند آنان به دلیل حاکمیت مذهب کاتولیک در اسپانیا، به شدت سرکوب می شدند.
۳. اقتصاد وابسته: کشور هلند که از جهت اقتصادی به تجارت خارجی وابسته بود مجبور بود برای تداوم حیات اقتصادی خود، سیاست های اقتصادی تحمیلی از جانب اسپانیا را تحمل کند.
🔷مرحله اول پیشرفت، انقلاب:
هلندی ها در نیمه دوم قرن ۱۶، برای پایان دادن به تحقیرها و تحمیل قوانین پرهزینه امپراطوری اسپانیا تصمیم به انقلاب گرفتند که به جنگ استقلال هلند معروف شد.
💠هلندی ها ابتدا به انسجام نیروهای نظامی و سیاسی پرداختند و با قدرت مند سازی اقتصاد به سطحی از اقتدار رسیدند که در سال ۱۶۴۸ امپراطوری اسپانیا مجبور به صلح با آنها شد و جمهوری هلند را به رسمیت شناخت و دشمنی ها علیه آنان را پایان داد.
با ما همراه باشید....
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
#جنگ_شناختی
#جنگ_نرم
#درسنامه
✅مهمترین موضوع در حوزه سواد رسانه ای چیست؟
💠مهمترین موضوع در حوزه سواد رسانهای، توانایی تشخیص و ارزیابی اطلاعات است. این موضوع شامل چندین جنبه کلیدی میشود:
🔸تشخیص اطلاعات درست از نادرست: در عصری که اطلاعات به سرعت منتشر میشود، توانایی تشخیص اخبار جعلی، شایعات و اطلاعات نادرست از واقعیتها بسیار حیاتی است.
🔸منبعشناسی: درک اینکه منبع اطلاعات از کجا آمده و آیا قابل اعتماد است یا خیر. این شامل بررسی اعتبار، جهتگیری و اهداف منبع اطلاعاتی میشود.
🔸تحلیل انتقادی: توانایی نگاه کردن به اطلاعات با دید انتقادی، پرسیدن سوالاتی مانند "چه کسی این اطلاعات را منتشر کرده؟"، "چرا این اطلاعات منتشر شده؟" و "چه مدارکی برای تایید این اطلاعات وجود دارد؟"
🔸درک زمینه: فهمیدن اینکه اطلاعات در چه زمینهای منتشر شده و چه تاثیراتی میتواند داشته باشد. این شامل درک جامعهشناختی، سیاسی، فرهنگی و تاریخی محتوا میشود.
🔸سواد دیجیتال: توانایی استفاده از ابزارهای دیجیتال برای یافتن، ارزیابی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به صورت مسئولانه و اخلاقی.
🔸آگاهی از تکنیکهای متقاعدسازی: شناخت تکنیکهایی که رسانهها برای تاثیرگذاری بر نظرات و احساسات افراد استفاده میکنند، مانند تبلیغات، پروپاگاندا و بهرهبرداری از الگوریتمهای شبکههای اجتماعی.
🔷سواد رسانهای نه تنها به ما کمک میکند تا اطلاعات را بهتر درک کنیم، بلکه به ما امکان میدهد تا به عنوان شهروندان آگاه و مسئول در جامعه اطلاعاتی امروزی عمل کنیم.
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
#جنگ_شناختی
#جنگ_نرم
#درسنامه
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیه ۳۹ سوره احزاب: ۱. موفقیّت در تبلیغ، شرا
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی
🔷بخشی از پیام ها، آیه ۵۳ سوره احزاب:
۱- بهتر آن است كه مهمانى در منزل باشد. (نه در مهمانسرا و هتل) «بیوت النبىّ... الى طعام»
۲- صاحب خانه حقّ دارد به كسى اذن ورود ندهد. «الاّ ان یُؤذن لكم»
۳ - اجازه براى ورود به خانه دیگران، به هر صورت كافى است و لازم نیست خود او شخصاً اجازه بدهد. («یؤذن» به صورت مجهول آمده، یعنى اجازه صاحبخانه از هر طریقى حاصل شود.)
۴- پذیرایى از مهمان، از سیره ى پیامبر اكرم است. «الى طعام... دُعیتم»
۵- اصل مهمانى مهم است، نه نوع غذا. «الى طعام... دُعیتم»
۶- دین جامع آن است كه هم براى مسایل جزیى همچون پذیرایى از مهمان و هم بزرگ ترین مسایل حكومتى برنامه داشته باشد. «یؤذن لكم - غیر ناظرین - فانتشروا ...»
۷- بى دعوت به مهمانى نروید. «اذا دعیتم»
۸- در اسلام، مردم عادّى مى توانند به خانه اول شخصیّت دینى رفت و آمد كرده و حتّى مهمان شوند. «بیوت النبىّ... دُعیتم»
۹- از آداب مهمانى آن است كه بعد از خوردن غذا خانه را ترك كنید. «فانتشروا» و منزل میزبان را محلّ گفت وشنود قرار ندهید. «و لامستأنسین لحدیث»
۱۰- اذیّت كردن میزبان ممنوع است. «یُؤذى النبى» (گرچه با بردن فرزندان و یا همراهان باشد. تحقیر غذا وناچیز شمردن آن نیز مصداق اذیّت میزبان است.)
۱۱- پیامبر، از اتلاف وقت در گفتگوهاى بى مورد رنج مى برد. «لا مستأنسین لحدیث انّ ذلكم كان یُؤذى النّبى
#جهاد_تبیین
#جنگ_نرم
#درسنامه
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
فهم و درک و به طریق اولی تحلیل مسائل امنیتی نیازمند ترسیم و تصور چند وجهی از مسائل مهم است
کشور ما در دورانی خاص و در منطقه ای پر التهاب پرچم دار جریانی است که حتی در درون خود یا دستخوش دشمنی است یا نفوذ و نفاق...
جریان توحید و نفی استکبار جهانی که در مواجه مستقیم با منافع افراد و گروه ها و جریان های مختلف است و سبب بروز پدیده ای به نام تعارض منافع می گردد.
اگر حادثه بندر بیروت و فاجعه ی بزرگی که به وجود آورد را به یاد داشته باشید نیک است بدانید که دشمنی که آن جنایت را رقم زد هشت سال قبل از آن انفجار 2 هزار تن نیترات آمونیاک را در محلی جاسازی کرده بود تا در روز مبادا از آن بهره ببرد.
از سال 96 به بعد منطقه غرب آسیا سیبل دشمن برای قلق گیری بر علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است
مثل درگیری های عراق با میدان داری جوکرها
یا انفجار پیجر ها در لبنان
دشمنی که شورش 1401 را طراحی و اجرا کرد سالیان بعد از آن را نیز طراحی و صحنه گردانی میکند، مهندسی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در دل آن را تحسین میکنم
و همچنین در نقطه عطف بیانات خود طرح دیوار برلین دشمن را یادآور شدند...
آغاز و نحوه پایان مخاصمه روسیه و اوکراین به همان میزان اهمیت دارد که طوفان الاقصی داشت
پرونده هستهای ایران همانقدر اهمیت دارد که پرونده حجاب
گسل های امنیتی و پروژه های نوظهور دشمنان چند وجهی است نگاه یکسویه و احتمالا حرکت یکجانبه قطعاً منجر به شکست خواهد بود...
#جنگ_شناختی
#جنگ_ترکیبی
#حافظه_تاریخی
⭕️ ❗انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین با شماست👇
https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#در_مسیر_قله 📚بخش اول، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۱۹ 🇱🇺جنگ استقلال هلند🇱🇺 ✅کشور هلند تا سال ۱۵۶۸ می
#در_مسیر_قله
📚بخش دوم، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۲۳
🇱🇺جنگ، ترور و تحریم علیه هلند!🇱🇺
💠مرحله دوم، تقویت نظامی و عبور از بحران ها:
🔷هلندی ها در تمام مراحل انقلاب خود تا رسیدن به اوج، از طرف امپراطوری اسپانیا با مشکلات و موانعی زیادی روبرو شدند که بخشی از آن ها به صورت زیر هستند:
الف) جنگ خارجی:
اسپانیا از ابتدای انقلاب علیه انقلابیون هلند اعلام جنگ کرد و ارتش خود را به مقابله فرستاد. این جنگ به جنگ ۸۰ ساله معروف شد. هلندی ها در مقابل با وجود فشار مالی، قدرت نظامی خود را از طریق چند استراتژی مثل توسعه نیروی دریایی افزایش دادند.
ب)ترور رهبران:
امپراطوری هابسبورگ اسپانیا بارها رهبران هلند را به امید پایان دادن به قیام استقلال طلبانه هلندی ها به قتل رساند که مهم ترین آن قتل ویلیام اورانژ بود...اما از دست دادن عناصر اصلی انقلاب حرکت هلندی ها را متوقف نساخت...
ج) فشار و تحریم اقتصادی:
اقدامات اقتصادی امپراطوری اسپانیا علیه انقلاب هلند، در درجه اول با هدف اختلال در تجارت هلند(اصلی ترین منبع درآمد آن ها) بود...
✅هلندی ها برای عبور از تحریم به مهندسی معکوس و نوآوری در صنعت کشتی سازی روی آوردند و توانستند با اختراعات مهمی در این صنعت کشتی های سبک تر با طی مسافت های طولانی بسازند.. آن ها توانستند با تجارت ابریشم و ادویه از هند به کشورهای مختلف اروپایی، تحریم تجاری اسپانیا را بی اثر کنند...
با ما همراه باشید....
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
#جنگ_شناختی
#جنگ_نرم
#درسنامه
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ ۱۹. سوگیری نوزدهم، پیو
#آموزش_جنگ_شناختی
♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️
۲۰. سوگیری بیستم، نتیجه نگری
🔷نتیجهنگری (Outcome bias) نوعی سوگیری شناختی است که ذهن وقتی برای تصمیمگیری به قضاوت مینشیند به جای آنکه کل فرایند تصمیمگیری و کیفیتش را مد نظر قرار دهد فقط به نتایج تصمیم اهمیت میدهد.
🔷گاهی اوقات نتایج یک تصمیم خوب از آب درمیآید در حالی که خود تصمیم لزوما خوب نبوده؛ اگر پول زیادی در شرطبندی بردیم به این معنا نیست که خود شرطبندی تصمیمی عاقلانه بوده است. #نتیجهنگری باعث میشود فرد به وقایع گذشته بیتوجه باقی بماند.
#سوگیری_شناختی
#درسنامه
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیه ۵۳ سوره احزاب: ۱- بهتر آن است كه مهمانى
Mohsen Qaraati33.Ahzab.60-62.mp3
زمان:
حجم:
4.8M
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی
🔷مُرجفون» از «اِرجاف»، به كسانى گفته مى شود كه با شایعه سازى، در جامعه ى اسلامى دلهره ایجاد مى كنند. كسانى كه به جبهه نمى رفتند، امّا در شهر شایعه مى كردند كه مسلمانان شكست خوردند و كفّار پیروز شدند یا پیامبر اسلام شهید شد، آنان با این اقدام زشت سبب نگرانى مردم مى شدند.
🔷با آن كه تندترین تهدیدها در این آیه آمده و جامعه ى اسلامى همواره بزرگ ترین ضربه ها را از شایعه سازان خورده است، امّا متأسفانه در كتب فقهى كمتر به این موضوع توجّه شده و حتّى یكى از مجتهدان كه سال ها قاضى بود مى گفت: من 54 كتاب فقهى را گشتم و تحت عنوان «اِرجاف» بابى را نیافتم..
📚بخشی از پیام ها، آیه ۶۰ سوره احزاب:
۱ - امّت وفادار باید در رهبر ذوب شود و یكى شوند. «لنغرینّك» به جاى «لنغرینّكم»
۲- اوّل كسى كه باید در برابر به مخاطره اندازان امنیّت جامعه قیام كند، رهبر اسلامى است. «لنغرینّك بهم»
۳- اسلام چنان به امنیّت جامعه اهمیّت مى دهد كه فرمانِ اخراج كسانى را كه در میان مردم دلهره و ناامنى ایجاد مى كنند، صادر نموده است. «لَنُغرینّك بهم ثمّ لا یجاورونك»
۴ - دشمنان را باید از شورش و اقدام انقلابى مسلمانان ترساند. «لَنُغرینّك بهم ثمّ لا یجاورونك»
#جهاد_تبیین
#جنگ_نرم
#درسنامه
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
📱 تکنیکهای اقناع در رسانهها و فضای مجازی
#جهاد_تبیین
#جنگ_نرم
#درسنامه
کانال مختص آموزش جنگ شناختی
https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
زمان:
حجم:
831.6K
صوت اول
تبیین چرخه عملیات شناختی رسانه ای
دو بخش اول
🎤محمدرضا مهدی یار