⭕️اقدام ارزشمند یک پزشک در لویزان تهران به مناسبت ایام اربعین حسینی،یک هفته همه بیماران به صورت رایگان ویزیت میشوند
🔺دکتر صیاد عزیز؛ نذرت قبول
این خوبی هارو، هم ببینیم و انتشار بدیم
#Arbaeen2020
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
▫️ قرائت زیارت اربعین، همنوا با رهبر انقلاب
📅 پنجشنبه ۱۷ مهر، ساعت ۱۰
📲 پخش زنده از شبکه یک و شبکههای اجتماعی KHAMENEI.IR
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
📢 #اطلاع_رسانی
برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: اقتصاد اربعینی؛ جهاد متنعمین و محرومین
➖استاد حسن عباسی
➖دکتر روح الله ایزدخواه
➖دکتر سید احسان خاندوزی
🗓 سه شنبه ۱۵ مهرماه ۹۹- ساعت ۱۷
📍 فرهنگسرای عترت
♨️ بدون حضور جمعیت و پخش بصورت زنده
Instagram.com/emookeb
Instagram.com/Hasanabbasi.ir1
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
✅ فرق بین اقتصاد مردمی با انواع اقتصادهای غیر مردمی، در امکانِ تولید پول است.
مردم نمیتوانند پول چاپ یا خلق کنند، اما دولتها یا بانکها هر جا لازم دیدند پول چاپ یا خلق میکنند.
💵 تا وقتی پول در اقتصاد نقش مرکزی دارد، هیچ وقت اقتصاد مردمی شکل نمیگیرد. باید نقش و جایگاه پول در اقتصاد مهار شده و کاهش یابد تا امکان تحقق اقتصاد مردمی ایجاد شود.
💬 استاد حسن عباسی در موکب اشتغال محرومان - ۱۵ مهر ۹۹
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
poyanfar-man-iranam(128).mp3
16.74M
😔 من ایـرانم و تو عـراقی چه فراقی چه فراقی
😔 بگیر از دلـم یه سـراغی چه فراقی چه فراقی ..
🎤 محمد حسین پویانفر
#اربعین
#ما_ملت_امام_حسینیم
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کنایه مجری تلویزیون به ستاد کرونا
🔻کاش همانطور که حواستان به تعطیل شدن هیئت ها هست، نگاهی هم به جاده شمال می انداختید و فکری برای سفرهای غیرضروری می کردید
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طنین خونخواهی حاج قاسم و ابومهدی در میان جوانان عراقی
#Arbaeen2020
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
📸 تصاویر هوایی از شهر کربلا دو روز مانده تا اربعین ١۴۴٢ هجری قمری
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اشک های مردم در حسرت زیارت کربلا
🔹عاشقان حرم اباعبدالله الحسین (ع) در این ویدئو رهسپار سفر اربعین شدند
🔹شما هم چشمان خود را ببندید و خیال کنید که با زائران اربعین هستید...
#به_تو_از_دور_سلام
#اربعین
#پیشنهاد_دانلود
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
🎥کنایه مجری تلویزیون به ستاد #کرونا
🔻کاش همانطور که حواستان به تعطیل شدن هیئت ها هست، نگاهی هم به جادّه شمال می انداختید و فکری برای سفرهای غیرضروری می کردید.
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
قرائت زیارت #اربعین،
همنوا با رهبر انقلاب
به یاد آزادکننده راه کربلا،
#شهیدسلیمانیعزیز
.پنجشنبه ۱۷ مهر، ساعت ۱۰ از شبکه یک
#به_تو_از_دور_سلام
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
لغو تمام توافقات فلسطین با رژیمصهیونیستی
🔹دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح: «ما تصمیم گرفتیم که همه توافقها با اشغالگران را منحل کنیم.
🔸ما به دنبال ایجاد یک مشارکت ملی فلسطین با گروههای فلسطینی از جمله حماس و تشکیل یک جبهه سیاسی واحد هستیم.
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ #تصویری
📝 بسه دوری از حرم، بذار بیام آقا
👤 سید مهدی #حسینی
▪️ #اربعین ؛ بسیار زیبا 👌
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
✅ فرق بین اقتصاد مردمی با انواع اقتصادهای غیر مردمی، در امکانِ تولید پول است.
مردم نمیتوانند پول چاپ یا خلق کنند، اما دولتها یا بانکها هر جا لازم دیدند پول چاپ یا خلق میکنند.
💵 تا وقتی پول در اقتصاد نقش مرکزی دارد، هیچ وقت اقتصاد مردمی شکل نمیگیرد. باید نقش و جایگاه پول در اقتصاد مهار شده و کاهش یابد تا امکان تحقق اقتصاد مردمی ایجاد شود.
💬 استاد حسن عباسی در موکب اشتغال محرومان - ۱۵ مهر ۹۹
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
🔰 تحقق عدالت در مقیاس ملی در گرو تحقق عدالت در مقیاس جهانی است
🔹 آیت الله میرباقری: عدالت بايد در مقياس جهاني محقق شود و ما تا آن را دنبال نکنیم، نمیتوانیم عدالتِ در #مقياس_ملي را هم محقق کنيم.
🔸 تغییر موازنۀ قدرت در جهان به نفع پرچم اسلام و به نفع کلمۀ حق، معناي حقيقي عدالت و عدالتِ محوری است. اين، عدالتخواهيِ اصلی است. تا اين رشد ایجاد نشود، ما در داخل هم نمیتوانيم عدالت را محقق کنيم.
🔹 مقصود این نیست که اينها امور متوالی هستند؛ ممکن است متوازی و همزمان برنامهريزی شوند؛ ولي باید برنامۀ اصلی، تغيير موازنه به نفع اسلام باشد؛ ذيل این تغییر موازنه، عدالت محقق ميشود.
🔸 عدالت در مقياس ملی، وابسته به تحقق عدالت در مقياس جامعۀ جهانی است و تغيير موازنۀ قدرت در مقياس جامعۀ جهانی، امکان تحقق عدالت در مقیاس ملی را هم فراهم میکند. اگر این امکان فراهم شد، بايد سعی کنيم متناسب با موازنۀ قدرت، دولتسازی کنيم؛ یعنی حکمرانی را اسلامی کنيم. البته اسلاميت حکمرانی بيش از هر چیز، محتاج به نرمافزارهاست؛ انسانهای صالحی که پیگیر عدالتاند و از انگيزۀ تمامی برخوردارند، بايد دنبال طی اين فرايند باشند تا انشاءالله به عدالت مطلوب برسیم».
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
🔰 ۴۰ ویژگی سیاسی یک انسان مسلمان ایرانی
✍ محمد وارسته
۱. تصمیمات سیاسی خود را منطبق با اصول دیانت خود می گیرد
۲. تمامی مولفه ها را با امام خود تعریف می کند، مولفه های عدالت، مواسات، مبارزه با فساد و...
۳. می داند حفظ دین بر منفعت ، علی الخصوص منافع ملی ارجحیت دارد.
۴. طبق قواعد کفار تصمیم نمی گیرد و تصمیم نمی سازد.
۵. آمریکا را همیشه دشمن می داند و هیچ مصلحتی را نمی پذیرد.
۶. جذب حداکثری را به معنای دخالت دادن منافقین در حکومت نمی داند.
۷. هر سال در راه پیمایی های روز قدس، ۲۲ بهمن و ... شرکت می کند
۸. طوری عمل می کند که دشمنان خدا از دست او در امان نباشند.
۹. خود را ملعبه دست سیاسیون نمیکند.
۱۰. مبانی فکریاش را از قرآن و روایات میگیرد.
۱۱. هیچ انتخاباتی را تحریم نمیکند و هر دوره آراء صحیح میدهد.
۱۲. چون آینده را روشن می بیند افسرده سیاسی نمی شود.
۱۳. ایران را برای همه ایرانیان نمی داند.
۱۴. از مدافعان حرم است زیرا جمهوری اسلامی را حرم می داند.
۱۵. ایران را برای اسلام می خواهد نه اسلام را برای ایران.
۱۶. انقلاب اسلامی را با استقرار جمهوری اسلامی تمام شده نمی داند و برای انقلابهای پی در پی اسلامی در تمام مولفه ها تلاش می کند.
۱۷. باور دارد ولی فقیه نائب امام عصر است و پیوسته در اطاعت از او میکوشد.
۱۸. هر جا که باشد خود را مرکز عالم میداند لذا به بهترین وجه عمل میکند.
۱۹. تعلیم،تهذیب ورزش را سرلوحه امور خود قرار میدهد.
۲۰. اعمال و گفتار سایرین را اگر با اعمال و نظرات ولی فقیه مغایر ببیند نمیپذیرد.
۲۱. منادی دین را امام جامعه و ولی فقیه میداند لذا عمل خود را با او میسنجد حتی اگر هوای نفس مردم آن را نخواهد.
۲۲. در برابر مظلوم و مستضعف مهربان اما در برابر ظالم و مستکبر درشتی میکند.
۲۳. به قیمت از دست دادن جان، حامی مستضعفان عالم خواهد بود.
۲۴. در ارتقاء سطح بصیرت خود و اطرافیان تلاش میکند.
۲۵. خود را دائم به تبعیت از امام تمرین میدهد.
۲۶. جهاد را با نفس مدام انجام میدهد.
۲۷. همیشه به خدا توکل میکند و همه چیز را در ید قدرت او میبیند
۲۸. با جنگ مخالف است اما آن را با کفار و منافقین مقدس میداند.
۲۹. با دشمن عهد نمیبندد اما با هر کس دیگر بست متعهد به آن می ماند.
۳۰. تمام دختران سرزمین را ناموس خود میداند و برای آسایش آنها جانفشانی میکند.
۳۱. روز و شب خود را به محبت آنان که دل در گرو ائمه و پیامبر دارند وادار میکند.
۳۲. به هر نحو به قدرت نمیرسد و به هر نحو در قدرت نمی ماند.
۳۳. خدا را در تمام شئون لحاظ میکند
۳۴. تاریخ را فرا میگیرد تا بر ملتش تکرار نشود.
۳۵. به دشمن خود اعتماد بلکه اعتنا هم نمیکند.
۳۶. به کارآمدی فارغ التحصیلان از دانشگاه های کشورِ دشمن بدبین است
۳۷. در تمام مسائل همه جانبه نگر، کلان نگر و آینده نگر است.
۳۸. به سازمانها و نهادهای بین المللی بد بین است.
۳۹. در برابر دشمن از سطح تقابل ایدئولوژیک پایین تر نخواهد آمد.
۴۰. شهادت را نه فقط شیوه از دنیا رفتن بلکه روش زندگی می داند لذا مدام مجاهدانه تلاش میکند.
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
✅ تفاوت تأويل با تعبیر
در سورهٴ «يوسف» بسياري از موارد با تأويل ياد شده است در آغاز قصه يوسف (سلام الله عليه) اينچنين آمده است كه من يازده ستاره را ديدم با شمس و قمر كه براي من سجده ميكنند.
آيه چهار سورهٴ «يوسف» اين است كه ﴿إِذْ قَالَ يُوسُفُ لاَِبِيهِ يَا أبَتِ إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَباً وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ﴾ بعد وقتي به آن مقام عزت رسيد برادران او و پدر و مادر او طبق اين نقل آمدند در برابر او خضوع كردند گفت اين تأويل رؤياي من است ﴿وَخَرُّوا لَهُ سُجَّداً﴾ گفت اين تأويل رؤياي من است كه من قبلاً ديده بودم ﴿وَرَفَعَ أَبَوَيْهِ عَلَي الْعَرْشِ وَخَرُّوا لَهُ سُجَّداً﴾ كه آيه صد سورهٴ «يوسف» است ﴿وَقَالَ يَا أَبَتِ هذا تأويل رُؤْيايَ مِن قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقّاً﴾ كه تأويل در حقيقت بي تناسب با تعبير نيست منتها تعبير رؤيا مربوط به عالم الفاظ و مفاهيم است كه يك معبّر از آن صورتي كه شخص به يادش است عبور ميكند تا به مطلبي كه به ذهنش برسد، برسد و چون از اين صورت عبور ميكند به آن مسئله اصلي ميرسد اين را ميگويند تعبير و اگر آن مسئله اصلي در خارج واقع بشود آن را ميگويند تاويل. پس تأويل آن وجود خارجي است تعبير اين صورت مفهومي است.
وقتي يوسف(سلام الله عليه) به آن مقام رسيد برادران او و همچنين پدر و مادر او طبق اين نقل در برابر او خضوع كردند و تواضع كردند فرمود اين تأويل آن رؤيا است يعني آنچه كه در آيه چهار همين سوره آمده است ﴿إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَباً وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ﴾ اين ميشود رؤيا. اگر اين رؤيا را كسي براي اوتعبير ميكرد ميگفت تو به جايي ميرسي كه يازده نفر در برابر تو خضوع ميكنند و دو شخصيت هم به تو احترام ميكنند اين ميشد تعبير رؤيا وقتي اين واقعيت در خارج محقق شد ميشود تأويل رؤيا. پس يك رؤيا است و ديگري تعبير رؤيا و سومي تأويل رؤيا.
تأويل كاري با الفاظ و مفاهيم و معاني ذهني ندارد تأويل ميشود وجود خارجي. پس تعبير رؤيا غير از تأويل رؤيا است لذا يوسف(سلام الله عليه) فرمود ﴿هذا تأويل رُؤْيايَ مِن قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقّاً﴾ اين تأويل رؤيا است.
💬 آیتالله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، سوره مبارکه آلعمران، آیه ۷
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
🔅 امیرالمؤمنین #امام_علی عليه السلام:
✍️ منِ استَغنى بِعَقلِهِ زَلَّ
🔴 هر كه عقل خود را كامل بداند، بلغزد.
📚 بحار الأنوار، جلد۷۴، صفحه۲۳۶
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
🖼 #در۱۰۰کلمه| ایرانچهنقشهایبرایحلمعضلقرهباغدارد
▪️رهبر انقلاب سال ۷۲ در تبریز فرمودند: در قرهباغ، دولت ارمنستان و ارامنه به مسلمانان ستم میکنند. ما این را محکوم میکنیم.
▪️ایشان دو سال پیش هم به نخستوزیر ارمنستان گفتند: حل موضوع قرهباغ در گرو مذاکرات میان دو کشور است.
▪️هاشمی رفسنجانی هم سال ۷۱ زمان جنگ قرهباغ در خاطراتشنوشته:رییسجمهورارمنستانتماسگرفت.از تجاوز به آذربایجان انتقاد کردم. گفت تدریجا بیرون میروند.
▪️ولایتیدیروز گفت ارمنستانباید طبق قطعنامهها قرهباغ را به آذربایجان پس بدهد؛ اما راهحل آن نظامی نیست.
▪️دولت نیز به حفظ تمامیت ارضی آذربایجان تاکید و اعلام کرده که مناطق اشغالی باید تخلیه شود.
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انفجار بزرگ در روسیه
🔥 بر اثر وقوع چندین انفجار در انبار مهمات در ریازان روسیه، مناطق مسکونی اطراف این انفجار تا شعاع ۵ کیلومتری تخلیه شدند.
🔥در حالی که تلاشها برای مهار آتش ادامه دارد، همچنان صدای انفجارها شنیده میشود.
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
💢 گزارش المانیتور از حضور جنگجویان وابسته به ترکیه در نبرد قرهباغ
🔻پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به بررسی درگیریهای نظامی ارمنستان و آذربایجان و اخبار پراکنده درباره اقدام ترکیه در اعزام برخی پیکارجویان حاضر در سوریه به صحنه نبرد قرهباغ پرداخته است.
🔻المانیتور به نقل از سخنگوی سابق «مغاویر الثوره» مینویسد: «نخستین گروه از جنگجویان سوری یک هفته پیش از آغاز درگیریهای جدید باکو و ایروان به قفقاز اعزام شدند. این جنگجویان از طریق مرکزی که توسط تیپهای سلطان مراد در شمال سوریه ایجاد شده بود، جذب شدند.»
🔻 بر این اساس، گروهی متشکل از 150 جنگنده «فیلق الشام» از عفرین به ترکیه رفته و سپس از فرودگاه آدانا به آذربایجان منتقل شدند. این جنگجویان برای آموزش تاکتیکی به اردوگاههایی واقع در دو جزیره در دریای خزر رفته و وظیفه آنها دفاع از تأسیسات گازی آذربایجان است.
🔻سخنگوی سابق «مغاویر الثوره» ادعا کرده که به مبارزان وعده پرداخت ماهیانه 1500 دلار داده شده و اکثریت آنها به دلیل دغدغه زبان، از بین داوطلبان ترکمن سوریه انتخاب شدهاند. علاوه بر این گفته میشود که تیپ سلطان مراد، طی دو هفته آینده حدود 2 هزار جنگنجو را به آذربایجان اعزام خواهد کرد.
🔻 نویسنده گزارش همچنین به نقل از فرمانده ارتش ملی سوریه مینویسد: «جنگجویان برای تأمین هزینههای خانواده خود مجبور شدند به نبرد قرهباغ بپیوندند؛ آنها آمادهاند تا در صورت تقاضای ترکیه، در هر نقطهای وارد جنگ شوند.»
🔻در ادامه این گزارش به یادداشت «گاردین» درباره حضور پیکارجویان در نبرد قرهباغ اشاره شده و آمده است: «جنگجویان سوری برای کار در یک شرکت خصوصی امنیتی ترکیه به عنوان مرزبان در آذربایجان ثبت نام کرده و آموزش آنها یک ماه پیش آغاز شده بود». همچنین دو برادری که به این نبرد پیوستهاند به گاردین گفتهاند که در عفرین به آنها پیشنهاد قرارداد شش ماهه محافظت از تأسیسات نفت و گاز آذربایجان به ازای دریافت مبلغ 800 تا 1200 دلار داده شده است.
🔻 نویسنده در انتها به تهدیدات حضور شبهنظامیان در منازعه قرهباغ میپردازد و معتقد است روسیه در برابر احیای جهادگران تکفیری در نزدیکی مرزهای خود ساکت نمیماند.
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi
💢 سیاست روسیه و ترکیه در منازعه قرهباغ
🔻تنش دیرینه دو کشور آذربایجان و ارمنستان درباره منطقه قرهباغ به درگیری نظامی منجر شده است. ولی علاوه بر این دو دولت، دولتهای روسیه و ترکیه نیز که پیشتر در سوریه و سپس در لیبی در دو جبهه مقابل قرار گرفتهاند، این بار نیز در دو سوی منازعه قرهباغ قرار دارند.
🔻 ترکیه با رویکردی مبتنی بر هویت قومی و مذهبی، صراحتاً به پشتیبانی تسلیحاتی و ارسال نیروهای نظامی نیابتی به باکو پرداخته و این مسئله میتواند علاوه بر بلندپروازیهای منطقهای، نشاندهنده تلاش جهت کسب حمایت افکار عمومی ترکیه از دولت اردوغان باشد. همچنین یک هدف اقتصادی نیز قابل تصور است و آن تأمین امنیت خط لوله باکو-تفلیس-جیحان است که نفت را از سواحل آذربایجان در دریای خزر به ترکیه منتقل میکند.
🔻روسیه موضعی عملگرایانهتر اتخاذ کرده زیرا در عین اتحادی راهبردی با ارمنستان و داشتن پایگاه نظامی در این کشور، نمیخواهد روابطش با دیگر جمهوری بازمانده از شوروی نیز خدشهدار شود. روسیه در این منازعه، دو ملاحظه را مدنظر دارد:
1️⃣ دولت پوتین به اندازهای در اوکراین و سوریه هزینه نظامی و سیاسی پرداخت کرده که تمایلی به یک درگیری ژئوپلتیک دیگر ندارد. اکنون بهخصوص با کاهش درآمدها و افزایش مخارج داخلی، توان اقتصادی کمتری برای مداخلات نظامی دارد.
2️⃣ علاوه بر این، برای وجهه منطقهای روسیه چندان مناسب نیست که در منازعهای میان جمهوریهای بازمانده از شوروی، صراحتاً جانبداری کند و تمایل دارد از موضعی بالاتر، به حل مسأله بپردازد. بهویژه که پیشتر نیز در سال 1994 این روسیه بود که میانجیگری آتشبس میان دو کشور را عهدهدار شد.
🔻 با این وصف، ترکیه اِبایی از تشدید آتش نبرد نظامی ندارد و حتی با حمایتهای تسلیحاتی، مالی و رسانهای از آذربایجان، بر آن خواهد دمید. ولی به نظر میرسد روسیه موضعی دیپلماتیک اتخاذ کرده و علیالظاهر تلاش خود را برای جلوگیری از دخالت نظامی انجام میدهد.
🗃نشر آثار استاد #حسن_عباسی
🆔 @hasanabasi