🔴سخنگوی دولت: در فروش نفت رکورد زدیم
🔹هرگز میز مذاکرات را رها نخواهیم کرد اما دولت برای خنثیسازی تحریمها اقداماتی انجام خواهد داد.
🔹در فروش نفت به اذعان رسانههای خارجی در این چند سال رکوردشکنیهایی صورت گرفته و منابع آن هم وارد کشور شده.
#مذاکره
#ایران_قوی
@Emam_kh
‼️ استفاده مردان از طلا
🔷 استفاده مردان از زنجیر و انگشتر طلا و نیز ساعت مچی طلا اگرچه برای مدتی کوتاه (مانند لحظه عقد) باشد، حرام است؛ هرچند به قصد زینت نباشد و از دیگران هم مخفی کند و بنابر احتیاط واجب نماز نیز با آن باطل است.
📕 منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۹۰
@Emam_kh
🔻 شکنجه برای نماز 🔻
🌳 مشغول #نماز و راز و نیاز در پیشگاه خدا بودیم که نگهبان عراقی داخل اتاق شد و به یکی از افراد جمع ما تشر زد که نماز را قطع کند؛ ولی او هیچ توجهی نکرد و به نماز خود ادامه داد.
🍃 نگهبان عراقی که خشمگین شده بود، مهر را برداشت و بر سر او کوبید. آن رزمنده ی نمازگزار چیزی نگفت و به عبادت خود ادامه داد. نگهبان بعثی هم با کابل بر سر و پیکر آن اسیر مظلوم می زد تا این که او را خون آلود کرد.
🌳 او رفت و فرمانده شان را که سرهنگی بعثی بود، خبر کرد. سرهنگ آمد و به دستور او نمازگزار عزیز را بردند. سه روز بعد بدن خون آلود او را به داخل اتاق پرت کردند.
🍃 تمام بدنش کوفته شده بود. چند دندانش را شکسته بودند. از شدت کتک و شکنجه چهره اش تغییر کرده بود. فردای آن روز همه ی بچه های اردوگاه اعتراض کردند.
🌳 وقتی فرمانده ی بعثی آمد و دلیل اعتراض ما را پرسید، گفتیم: «ما مسلمانیم و نماز ستون دین ماست. باید هر کجا باشیم، نماز بخوانیم».
سرهنگ بعثی سری تکان داد و بیرون رفت.
🍃 نگهبان ها هم فوراً اتاق را تفتیش کردند و مهرها و جانمازها را بردند و سه روز ما را بازداشت نمودند. آن سه روز همه ی بچه ها #تیمم می کردند و نماز را به جماعت می خواندند.
📚 قصه ی نماز آزادگان، ص 76، خاطره ی حسن نوروزی.
@Emam_kh
رمان #بغض_محیا
قسمت صدوچهلودوم
چی بهتر از این میتواند باشد؟!...
عشق درد است از آن دردهاي خوش آیندي که راضی به هیچ مسکنی نخواهی شد وقتی بسراغت
می آید...
بالاخره روز عقد هم رسید...
و خدا میداند چطور هدي و مینا اول صبح هماهنگ کرده بودند...
و باالي سرم ظاهر شدند و مرا کت بسته تحویل ساحل دادندتا مرا با خودش ببرد...
و من غر میزدم...
- ولم کنید بابا...
عروس یکی دیگستا...
اما گوششان بدهکار نبود...
نتیجه اش شد نه صبح توي ماشین عروس و داماد چرت زدن و باز هم خرمگس معرکه شدن...
اما به نظر نمی آمد آنها هم از چنین وضعیتی ناراضی باشند...
وقتی روي صندلی آرایشگاه نشستم هنوز خواب بودم...
انگار ساحل داشت سفارشات مینا و هدي را به آرایشگر میداد...
و انگار نه انگار داشتند راجع به پوشش من نظر میدادند...
بی خیال نشستم...
اما ساعتی که گذشت دیگر بی خیال نبودم و بدجور کالفه بودم...
خسته شده بودم...
بالاخره کار ساحل تمام شد...
خنده ام گرفت...
ساحل عروس بود و کارش زودتر از من تمام شده بود...
با دیدنش دهانم از تعجب باز ماند...
با آن لباس گلبهی و ابرو هاي هشتیه تمیز شده اش و آرایش دلبرش گمان کنم قلبی براي برادر
بیچاره ام نگذارد...
چشمکی زدم...
- عالی شدي ساحل عالی...
و اشک در چشمانم حلقه زد...
از عروس شدن ساحلِ از خواهر نزدیکترم...
که آرایشگر غر زد...
- اي بابا گریه نباشه ها آرایشت خراب میشه...
باالخره اجازه از جا بلند شدنم صادر شد...
و به کمک آرایشگر لباسم را پوشیدم و جلوي آینه ایستادم...
باورم نمی شد این من بودم با این موهاي فر و مواج اطرافم و رژ سرخم...
موهایم که رنگ و لایت ملایمش دل خودم را برده بود...
و پوست سفیدم که در لباس قرمز رنگ عجیب می درخشید...
ساحل به بازویم زد...
- کوفت نگیري از من خوشگل تر شدي
چشمانم گرد شد...
- مگه قراره امیرعباس تو این لباس منو ببینه...
خودش را جمع و جور کرد...
- نه بابا منم یه چی میگم...
تو به چرت و پرت من توجه نکن...
بیا بریم محسن زیر پاش علف سبز شد...
از آرایشگاه بیرون آمدیم و دیدم نگاه مشتاق محسن که روي همسرش میگشت...
لبخندي زدم و کنار ایستادم...
تا مزاحم صحنه ي عاشقانه شان نباشم...
خنده ام گرفته بود از محسنی که تا جایی که امکان داشت شنل ساحل را پایین کشید...
محسن انقدر حساس بود و نمیدانستم؟!...
بالاخره گلویی صاف کردم...
سالم خان داداش...
یه گوشه چشمی به ما بکنید بد نیستا...
میخواي با تاکسی برم...
محسن خندید...
- این چه حرفیه آبجی خانم...
بزن بریم که دیر شد...
دست ساحل را گرفتم و کمکش کردم تا سوار شود...
بیچاره انقدر شلنش پایین بود که جلویش را نمی توانست ببیند...
سوار شدیم و به سمت تاالر رفتیم...
سکوت کرده بودم و هر از گاهی نگاهی می انداختم...
به نگاهاي عاشقانه اي که نثار هم میکردند...
باالخره رسیدیم و من با سرعت هر چه تمام تر خودم را داخل سالن زنانه انداختم...
خجالت میکشیدم کسی مرا با این همه آرایش ببیند...
داخل رختکن مشغول آماده شدن بودم...
چند نفري هم بودند همراهم که حاضر میشدند...
چشمم افتاد به دختر عمه ساحل که همراه عمه اش آماده میشد...
که او هم مرا دید...
- عه محیا خانم خودتی؟!...
به ماشاالا چقدر خوشگل شدي...
خندید و ادامه داد...
- وااالله هر روز خوشگل تر میشی هزار ماشااالله...
من اگه شوهرم یه زن دیگه داشت دیونه میشدم ماشااالله به روحیت...
بی حرف زل زدم به او وزبان تلخش که ادامه میداد...
که صداي نگار متوقفش کرد...
- اي بابا محیا اینجایی؟!...
ادامه دارد...
💖 🧚♀●◐○❀
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ، وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ، وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهید، صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلیائک
🌺امروز چهارشنبه روز زیارت امام رضا(علیه السلام)
اگر توفیق زیارت از نزدیک امام هشتم (علیه السلام ) را نداریم از دور به ایشان عرض ارادت کنیم...
🌺چهارشنبه_های_امام_رضایی
@Emam_kh
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح #حکمت44 ( 1 )
🔹 ویژگی های بهترین بندگان
💠 درود خدا بر امیرالمؤمنین فرمود: خوشا به حال كسی كه به ياد معاد باشد، برای حسابرسی قيامت كار كند، با قناعت زندگی كند و از خدا راضی باشد.
🔰 در حکمت ۴۴ نهج البلاغه مولی علی (علیه السلام) چهار صفت را موجب خوشبختی در دنیا و آخرت معرفی میکند که به ترتیب عبارتند از:
۱.ذکر المعاد
۲.عمل برای روز حساب
۳.قناعت از دنیا به مقدار کفاف
۴.رضایت از تقدیرات الهی
ما درباره قناعت و رضایت از تقدیرات الهی به اندازه کافی در حکمت ۴۳ مطلب را بیان کردیم؛ لذا در حکمت ۴۴ فقط به بحث ذکر المعاد و عمل برای روز حساب اکتفا میکنیم.
🔸 ۱. ذکر المعاد :
🔻در بحث ذکر المعاد نکته اول توصیه های کلی حضرت به یاد معاد و لوازم و لواحق آن مثل قبر و مرگ و غیره هست.
🔵 مطلب اولی که در این باره برای شما عرض میکنم حکمت ۳۹۸ است؛ مولی در این حکمت می فرماید:
«ضَعْ فَخْرَكَ وَ احْطُطْ كِبْرَكَ وَ اذْكُرْ قَبْرَكَ» ؛ " فخر فروشی خود را ترک کن، تکبر و خود بزرگ بینی را زمین بنداز و به یاد قبرت باش. "
🔻در خطبه ۹۹ می فرمایند: «أَلَا فَاذْكُرُوا هَاذِمَ اللَّذَّاتِ وَ مُنَغِّصَ الشَّهَوَاتِ وَ قَاطِعَ الْأُمْنِيَاتِ عِنْدَ الْمُسَاوَرَةِ لِلْأَعْمَالِ الْقَبِيحَةِ» ؛ " هنگامی که تصمیم و عزم و اراده نفس برای کار های زشت در شما شکل گرفت، یاد مرگ بکنید، که لذّت ها را منهدم می کند، شهوات را از بین می برد و آرزو ها را قطع می کند."
🔻در نامه ۳۱ هم خطاب به فرزند عزیزشان می نویسند: «أَكْثِرْ مِنْ ذِكْرِ الْمَوْتِ وَ ذِكْرِ مَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ وَ تُفْضِي بَعْدَ الْمَوْتِ» ؛ " فراوان به ياد مرگ باش و به ياد آنچه که به سوی آن می روی و پس از مرگ در آن قرار می گيری."
🔻 و در خطبه ۱۸۸ هم می فرمایند: "شما را توصیه میکنم به یاد مرگ و کم کردن غفلت از یاد مرگ. "
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙄راسته میخوان اینترنت رو ببندند؟!
✳️این داستان رو تا انتها ببینید تا از پشت پرده آگاه بشید.
@Emam_kh
🔴 دروغی که برملا شد !!
چند ماه است که مسئولین بهداشتی با اعتماد به نفسی مثال زدنی از صبح تا شب در رسانه ها فریاد می زنند که اکثر فوتی های کرونا کسانی هستند که #واکسن نزده اند.
ملت بیچاره هم این آقایان را متخصص و متعهد می دانند و اظهاراتشان را بر مبنای آماری دقیق و صحیح به حساب می آورند.
حالا اما سرپرست مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت رسما اعلام کرده که در این موضوع آماری ندارند!!!
به همین سادگی !!
آیا زمان آن نرسیده با کسانی که جامعه را به بازی گرفته و با اظهارات بی پایه و اساس سبب تشویش اذهان عمومی و ایجاد اضطراب و استرس در جامعه می شوند برخورد شود؟؟!!
#استعمار_بهداشتی
#نفوذ
✍"قاسم اکبری"
@Emam_kh
❗️نباید دولت و نظام در برابر فضای مجازی بیغیرت باشد.
🔸مصوبه دیروز کمیسیون مشترک مجلس در مورد تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی به جهت برداشت عمومی و روایت سازی اجتماعی دچار تشویش است. چگونه می توان این روایت ها را به اصل و فرع ماجرا تبدیل کرد؟
اصل و فرع طرح صیانت چیست؟
🔸آیا کشور برای ایجاد محدودیت یا فیلترینگ قانون کم دارد؟ اگر پاسختان مثبت است به این سوال جواب دهید که چطور تا کنون فیلترینگ اعمال میشد؟ مگر توییتر یا تلگرام فیلتر نشد؟ شد، آنهم زمانی که صیانتی در کار نبود. تعریف چنین کارکردی برای طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی چندان آوردهای برای نظام و حاکمیت ندارد.
🔹اختیارات و ضوابطی که از قبل هم بود چنین امکانی را به حاکم میدهد که شیر فلکه اینترنت را کم و زیاد کند و هیچ نیازی به صیانت و حمایت نداشته باشد. اما ماجرای طرح صیانت به این سادگی نیست که بخواهیم حمل بر فیلترینگ یا محدود سازیاش کنیم.
🔸برداشتها و روایتسازیها از طرح صیانت مشوش است. این روایتسازیها علاوهبر آنکه معمولا دقیق یا کامل نیست، مردم را هم دچار نگرانی میکند.
🔺به چند مورد از این روایتها دقت کنید:
۱-این طرح باعث محدودیت گسترده اینترنت خواهد شد
۲-این طرح باعث فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام و ... میشود
۳-این طرح با اینکه طرح خوبی است اما بدون اقناعسازی اجتماعی امکان عملیاتی شدن نخواهد داشت
۴-دعواهای حزبی و سیاسی طرح صیانت را از ساحت فنی و تخصصی خود دور کرده است
۵-این طرح حتی اگر در کمیسیون مشترک نهایی شود در صحن مجلس رای نمیآورد و حتی اگر در صحن مجلس رای بیاورد توسط شورای نگهبان رد میشود
۶-مصوبه کمیسیون مشترک بنا به نامه معاونت قوانین مجلس ابطال شد و ...
✍هر کدام از این روایت ها در محل خود اهمیت و جایگاه مهمی دارد اما دقت کنید که مجموع این روایت ها چه اثر مهمی در جامعه برجای می گذارد؛ عرض می کنم.
🔺دانشجویان علم سیاست اولین چیزی که می آموزند مفاهیمی همچون حاکمیت، حکومت و دولت و ... است. یکی از ویژگی هایی که اغلب عالمان علم سیاست به آن اذعان دارند تقسیم ناپذیری حاکمیت است. یعنی نمی شود حاکمیت در یک سرزمین را به دو نیم تقسیم کرد و در اختیار دو ساختار جداگانه قرار داد. اساسا چنین اتفاقی یعنی نقض حاکمیت. خب اکنون فضای مجازی بخشی از فضای زیست یک ملت به حساب می آید. آیا می شود حاکمیت در این سرزمین مجازی را به نظام و ساختاری دیگر سپرد؟ معلوم است که معنای این اتفاق نقض حاکمیت است؛ اساسا نقض عقلانیت است.
🔸قانون، ارزش، فرهنگ و ایستارهای سیاسی یک جامعه با مفهوم اعمال حاکمیت معنا پیدا می کنند و اگر اعمال حاکمیت را نقض کردیم دیگر هیچ محدودیتی برای هیچ حاکمیتی وجود نخواهد داشت.
✍ترجمه این حرفها در مصداق صیانت یک جمله است: نمی توان نخ حاکمیت فضای مجازی کشور را به خارج از کشور سپرد. اینکه دولت و نظام نظارهگر حضور و حاکمیت دیگران در جامعه خود باشد و هیچ نکند دقیقا مصداق عجز حاکمیتی و وابستگی است. نظام باید از ترک فعل دست بردارد.
اما ملزوماتش چیست؟
🔸تمام قاعدهگذاریها حتی سیاستگذاری تشویقی و تنبیهی، همه باید واجد عقلانیت باشند. از توجه به تکتک مفاد قانون تا نحوه مدیریت افکار عمومی تا ملاحظات و مناسبات اجرایی آن، همه و همه باید در چارچوب یک عقلانیت و منطق قابل دفاع پیش برود. امکان نقد عالمانه نیز فراهم باشد. پس از آن توجه، تامل و اعمال نقدهای درست و منطقی نیز در دستور کار قرار بگیرد. اما اصل و فرع تداخل پیدا نکند. بیخیالی نسبت به فضای مجازی درست نیست.
✍ هیچ عقل سلیمی تدبیر و مدیریت بخشی از جامعه خود را به حاکمیت غیر حواله نمیدهد. شاید در چنین اعمال حاکمیتی ضعف و قوتی باشد، اشکالی ندارد باید مطالبه کرد تا اصلاح شود. اما خط اصلی گم نشود. نباید دولت و نظام در برابر فضای مجازی بیغیرت باشد.(خبرگزاری فارس)
روانبخش
@Emam_kh