eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
637 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ روایت فوق در صحیح ترین کتاب بعد از قرآن در نزد علمای اهل سنت «صحیح بخاری» نقل شده است . روایت های این کتاب مورد قبول علمای اهل سنت است. این حدیث ذیل تفسیر آیه ۳۳ سوره آل عمران از قول صحابی، مفسر بزرگ و دانشمند امت اسلام «عبدالله بن عباس» است . 2️⃣ آ‌یه فوق اشاره به گزینش الهی سلسله نبوت و رسالت و امامت دارد که از حضرت آدم علیه السلام شروع و با گذر از آدم (ع) و نوح (ع) به آل ابراهیم (ع) و آل عمران (ع) می رسد! ادامه این سلسله نورانی و الهی تا روز قیامت با (ع) است.(رک: تصویر بالا) 3️⃣ بر این اساس (ع) مشمول اصطفاء و انتخاب الهی هستند! انتخابی در ردیف انتخاب آدم، نوح، آل ابراهیم. ✅ آیا با وجود (ع) که انتخاب شده خداوند و همردیف انبیاء و اولیای الهی هستند، خلافت به کسان دیگری_ هر چند عادل تا چه رسد به بنی امیه و بنی عباس و ... - خواهد رسید؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ اخرج البخاری فی صحیحه _ و هو اصح الکتب بعد القرآن عند علماء اهل السنة_ فی «کتاب التفسیر» فی تفسیر قوله تعالی«إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‏ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمين‏ ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيم‏»(آل عمران، 33 و 34) هذا الحدیث. 2️⃣ «عبدالله بن عباس» _ حبر الامة و اکبر مفسری القرآن عند اهل السنة_ قرن «آل محمد» مع آل ابراهیم و آل عمران الذین انتخبهم و اصطفاهم الله للنبوة و الامامة. (راجع الی الصورة الملتصقة بالمتن) 3️⃣ آل محمّد الأخلاف من آدم و نوح و آل عمران و آل إبراهيم و الصفوة السلالة من إسماعيل (ع)، و عترة النبيّ محمّد (ص) و أهل بيت النبوة، و موضع الرسالة، و مختلف الملائكة، و هم كالسماء المرفوعة و الجبال المنصوبة، و الكعبة المستورة و العين الصافية، و النجوم الهادية و الشجرة المباركة. 4️⃣ قد احتج الامام علی بن موسی الرضا (ع) بهذه الآیة علی مامون فی تفضیل العترة علی غیره: ♦️«... فَقَالَ الْمَأْمُونُ فَهَلْ فَضَّلَ اللَّهُ الْعِتْرَةَ عَلَى سَائِرِ النَّاسِ؟ 🔸 فقَالَ الرِّضَا (ع): إِنَّ اللَّهَ الْعَزِيزَ الْجَبَّارَ فَضَّلَ الْعِتْرَةَ عَلَى سَائِرِ النَّاسِ فِي مُحْكَمِ كِتَابِهِ ♦️ قالَ الْمَأْمُونُ أَيْنَ ذَلِكَ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ؟ 🔸 قالَ الرِّضَا (ع) فِي قَوْلِهِ تَعَالَى «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‏ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمِينَ. ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ ...» 📚 تحف العقول، النص، ص: 427 ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ كان المسجد علی عهد رسول الله (ص) مسقوفا على جذوع من نخل، فكان النّبيّ (ص) إذا خطب يقوم إلى جذع منها و لما کثر الناس جعلوا له منبرا. 2️⃣ فلمّا كان يوم الجمعة دفع إلى المنبر، فصاحت النّخلة صياح الصّبيّ، و حَنَّت اكَما تَحنُّ النَّاقة! حتی نزل الیه رسول الله (ص) فاعتنقه و إحتضنه وسکنه! و قال (ص): ♦️ «اسْكُنْ اسْكُنْ إِنْ تَشَأْ غَرَسْتُكَ فِي الْجَنَّةِ فَيَأْكُلُ مِنْكَ الصَّالِحُونَ وَ إِنْ تَشَأْ أعيدك كَمَا كُنْتَ رَطْباً فَاخْتَارَ الْآخِرَةَ عَلَى الدُّنْيَا» ثم قال لاصحابه: ♦️ «لو لم أحتضنه لحن الی یوم القیامه» 3️⃣ و كان الحسن البصري‏ إذا حدّث بحديث حنين الجذع يقول: يا معشر المسلمين الخشبة تحنّ إلى رسول اللّه (ص) شوقا إلى لقائه فأنتم أحقّ أن تشتاقوا إليه» ✅ بأبي أنت و أمي يا رسول اللَّه (ص)! حنّت نخلة لفراقك حتى جعلت يدك عليه فسكن! فأمتك كانت أولى بالحنين إليك لما فارقتهم ... . 📚اسناد هذا الحدیث متواتر عند الفرق الاسلامی حتی أورده البخاری و المسلم و النسایی فی کتبهم. ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
هدایت شده از دانشگاه امامت
🔹شعری که تحسین حاضرین در جلسه را بر انگیخت! جلسه حال و هوای خاصی دارد. همه شاعران با دست پر آمده اند تا سروده های خود را نزد مقام معظم رهبری ارائه کنند. شاعران به ترتیب شعر خود را می خوانند و از حاضران به به و آفرین می گیرند. نوبت به یکی دیگر از شاعران می رسد تا آنچه را در چنته دارد رو کند. همه نگاه ها به سمت اوست. سکوت همه جا را فرا گرفته است. او می گوید: من یک بیت بیشتر به این جلسه نیاوردم!...سکوت محفل با خنده آرام حضار می شکند. شاعر ادامه می دهد: تازه یک مصرع آن از حافظ است! تعجب و خنده حضار بیشتر می شود. اشتیاق شنیدن تک بیت او گوش ها را تیز کرده است. زمان به کندی می گذرد. حاضران خبر ندارند که « تک مصرع»او قرار است تحسین همگان را بر انگیزد. شاعر نفس عمیقی می کشد و می خواند: ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد تمام هستی زهرا، نصیب نرگس شد ...صدای تکبیر و صلوات فضای جلسه را پر می کند... . -------------------------------------------------------------- پ.ن:اصل خاطره از شاعر و پیر غلام اهل بیت ع استاد غلامرضا سازگار(میثم) است که باز نویسی شده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ⏺ نام کتاب: معجم الأحاديث الإمام المهدي(ع) ⏺ نویسنده: کار گروهی از علما خصوصا آیة الله نجم الدین طبسی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم و استاد درس خارج مهدویت. ⏺ موضوع کتاب: تنظیم حدود دو هزار حدیث در موضوع مهدویت از چهارصد مصدر اصلی در هشت جلد. ⏺ تنظیم این مجموعه بر اساس سیر منطقی عبارت است از: بشارت های کتب آسمانی احادیث ماقبل ظهور احادیث مرتبط با شخصیت حضرت مهدی (ع) اصل ظهور و حوادث آن شرایط و حوادث بعد از ظهور آیات مرتبط با مهدویت ✍️ مصادر و منابع اصلی این کتاب بر اساس تقدم زمانی ذکر شده است و ذیل برخی از احادیث ملاحظات سندی و متنی و ... سودمندی مختصرا بیان شده است. ❇️ این کتاب مناسب طلاب و مجتهدین حوزه، اساتید دانشگاه، پژوهشگران و مبلغین دینی است. بهترین و دقیق ترین کتاب در نوع خود است. ✧‌❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ حکومت عدل جهانی مهدوی یک سنت قطعی الهی است. ادیان ابراهیمی و قرآن و روایات شیعه و سنی آن را تایید می کنند. ◀️ قرآن کریم: ♦️ و لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُون‏ الأنبياء : 105 ♦️ «و بی شک ما بعد از تورات در كتاب زبور داود نوشتيم كه زمين را بندگان صالح ما به ارث مى‏بَرند.» ◀️ کتاب مقدس مزمور 37بند 29: ♦️ مردم صالح وارث زمین خواهند شد و همیشه در آنجا زندگی خواهند کرد.(تصویر بالا) ◀️ روایت با سند قطعی و مورد اتفاق شیعه و اهل سنت: ♦️ «... لا تقوم الساعة حتى تملأ الأرض ظلما و جورا و عدوانا ثم يخرج من أهل بيتي من يملأها قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و عدوانا.»(تصویر بالا) 🔸 «قیامت بر پا نمی شود تا آنکه زمین پر از ظلم و جور و بیداد گردد سپس فردی از اهل بیت من خروج می کند و زمین را پر از قسط و عدل می کند همانگونه که پر از ظلم و عدوان شده بود.» ♦️«... المهدي منا أهل البيت أشم الأنف أقنى أجلى يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت جورا و ظلما ...»(تصویر بالا) 🔸 «مهدی از ما اهل بیت ع است.دارای چهره ای زیبا و نورانی است. زمین را پر از قسط و عدل می کند همانگونه که پر از ظلم و جور شده بود....» ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
1_925731851.mp3
3.72M
═✧❁﷽❁✧═ 💠 آیا به خاطر کرونا الان درآخرالزمان هستیم؟ 🔺 پاسخ آیت الله علیدوست (دام ظله) 🔊 نشر دهید🔊 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ رسول الله (ص) در سفارشات خود به ابوذر می فرماید: ♦️ «... وَ عَلَى الْعَاقِلِ أَنْ يَكُونَ بَصِيراً بِزَمَانِه‏...» 🔸 بر انسان عاقل ضروری است که نسبت به زمانه خویش بصیرت داشته باشد. 📚 الخصال ؛ ج‏2 ؛ ص525 2️⃣ امام صادق (ع) در توصیه های حکیمانه خود به مفضل می فرماید: ♦️« ... وَ الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ‏ لَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوَابِس...»‏ 🔸 شخصی که به زمان و دوران خویش عالم باشد شبهات بر او هجوم نمی کند( و اثری ندارد). 📚 الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص27 ◀️ یکی از مهم ترین اهداف مجموعه «دانشگاه امامت» تلاش در جهت بصیرت افزایی در شناخت جریان های فکری معاصر است. در میان علمای زمان ما استاد خسروپناه بهترین و کامل ترین مباحث جریان شناسی فکری و فرهنگی را ارائه کرده است. بدین خاطر مجموعه ای از درس صوتی ایشان در موضوع «جریان شناسی فکری جهان اسلام» را در کانال قرار می دهیم. امیدواریم برای دوستان عزیز مفید واقع شود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
4_6001388065040369243.mp3
31.78M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری جهان اسلام (2).m4a
16.35M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری ایران معاصر3.mp3
33.93M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری ایران معاصر4.mp3
31.25M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری ایران معاصر5.mp3
40.73M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ⏺ جلسه ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری ایران معاصر1.mp3
34.58M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری ایران معاصر2.mp3
32.95M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری ایران معاصر3.mp3
33.93M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری ایران معاصر7.mp3
40.81M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری ایران معاصر8.mp3
28.99M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری مصر3.m4a
7.71M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ⏺ جلسه ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری مصر2.m4a
8.47M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ⏺ جلسه ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری مصر4.mp3
44.08M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ⏺ جلسه ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری مصر5.m4a
7.79M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
جریان شناسی فکری ایران معاصر9.mp3
28.19M
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ جریان شناسی فکری جهان اسلام ❇️ استاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u