eitaa logo
دولت جوان انقلابی🇮🇷
112 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.1هزار ویدیو
186 فایل
🔆﷽🔆 ☘ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است 🍃ما برآنیم که این ذکر جهانی بشود⚘ 📲ارسال انتقادات بسیار ارزشمند شما👇 @TahaVaYasin 🛑هشدار: هر گونه کپی‌برداری از مطالب کانال بدون ذکر منبع، اصلا حرام نبوده و کاملا مجاز است✔😉 ♨️کانال دوم ما👇 @vacsam
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کلبه‌کرامت
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍هوالحکیم 🎥 پخش فیلم : پست ؛ The Post (2017) کارگردان: استیون اسپیلبرگ محصول آمریکا درجلسه ۹۹۰ کلبه‌کرامت پنج شنبه ۰۳ آذرماه ۱۴۰۱ 📍سرفصل : تاریخ طرح ریزی استراتژیک 📌دکترین دموکراسی آمریکایی (۴۵) 📌حفظ نظام(۱۴) ◻عنوان : داستان دو روزنامه در دوشهر @kolbehkeramat_ir
هدایت شده از حکمـت و تمدن
🔴 تیم ملی فرانسه، مصداق عیانی از و است؛ سرقت ظرفیت‌های دیگران و بهره کشی از نیروی انسانی دیگر کشورها و ثبت برچسب ابرقدرتی به نام خود. در قرنهای اخیر، سرزمین‌های دیگر را به ویرانی کشیدند، منابع آنان را بردند و از نیروی انسانی آنها به نفع خود استفاده بردند. 🖋روح الله کریمی موسسه"حـکـمــت و تـمـدن" 💠 @hekmat_tamaddon
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
جدیدترین دسته گل بورس کالا برای اقتصاد ملی! بعضی وقتها فکر میکنم به لعنت خدا گرفتار شده‌ایم با این تفکرات مسخره! دیگنیتی پرستیژ مشکی (تریم مشکی) عرضه (دستگاه): 27 تقاضا (دستگاه): 557 قیمت پایه (ریال): 9,965,000,000 قیمت کشف شده (ریال): 19,017,037,037 رقابت (درصد): 90.84 دیگنیتی پرستیژ مشکی (تریم قرمز) عرضه دستگاه): 27 تقاضا (دستگاه): 719 قیمت پایه (ریال): 9,965,000,000 قیمت کشف شده (ریال): 21,506,296,296 رقابت (درصد): 115.82 در معاملات امروز بورس کالا قیمت دیگنیتی پرستیژ حدود ۱۱۶ درصد نسبت به بهای مصوب کارخانه افزایش پیدا کرده بود.
هدایت شده از رحمت الله معظمی
♦️حرف حساب هیتلر خطاب به امثال این وطن فروش : پست ترین انسانها کسانی هستند که در تصرف کشورهایشان با من که بیگانه بودم همکاری کردند. 🔹البته اربابان این مزدور در قواره ای نیستند به این کشور چپ نگاه کنند. 💥کانال حجت الاسلام در ایتا👇👇 ----------------------- @r_moazzami ----------------------- https://eitaa.com/joinchat/3614244898Cadfb365ae0 -------------------------------------------
15.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مردی که تا آخر پای عهدش ایستاده بود 🔸 شهید حسن ایرلو سال‌ها در میدان جنگ علیه رژیم بعث عراق جنگید و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی بود. 🔸 بعد از جنگ نیز شهید ایرلو وارد جبهه سیاست شد و مسئولیت‌های دیپلماتیک فراوانی را بر عهده گرفت. 🔸 ۲٠ آذر ۱۴٠٠، حسن ایرلو به ویروسی ناشناخته مبتلا شد که بعد از یک هفته به ایران آمد و ۳٠ آذرماه همان سال به شهادت رسید؛ مردی که در کنار مردم مظلوم یمن ماند و تنها بیماری، او را به کشور بازگرداند. @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از جدال احسن
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای بر خلاف تو برای آن ۸۰ میلیون جان میدهد @jdale_ahsan
هدایت شده از تحلیلTv
25.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پژوهشگر آزمایشگاه پژوهشی فضای‌سایبر، مهندس ، در گفتگو با تحلیلTv: 🔹فضای سایبر، نبردگاه اصلی نگاه آخرالزمان بین مهدویت و صهیونیست‌هاست‌. 🔸همانگونه که در جنگ‌سخت، حضور بلند مدت در منطقی نیست، در فضای سایبر نیز نباید به صورت طولانی در زمین‌دشمن حضور داشت. ➕ به کانال بپیوندید👇 🆔 @Tahlil_Tv
🔶🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 «بسم الله الرحمن الرحیم» «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» «نکاتی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» سلسله جلسات استاد سید علی حسینی خامنه ای مشهد مقدس، مسجد امام حسن مجتبی( ع) رمضان المبارک ۱۳۵۳ شمسی 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🔶 ولایت : ✅ پیغمبر می آید برای: 💎 به تکامل رساندن انسان 💎 تخلّق دادن انسان ها به اخلاق اللّٰه 💎 برایِ کامل کردن و به اتمام رساندنِ مکارم اخلاق «إنّی بُعِثتُ لِاُتِمِّمَ مَکارِمَ الاَخلاقِ» 🍃 پیغمبر برای ساختن انسان ها و برای به قوام رساندن این مایه ای که نامش انسان است می آید. 🤔 پیامبر از چه راه و وسیله ای برای ساختن انسان استفاده می کند؟ 💎 از طریق ساختن «کارخانۀ انسان سازی»، یعنی جامعه و نظام اسلامی که به طور خودکار «انسان کامل» خدا و پیغمبر پسند تحویل بدهد. 🤔 جامعۀ اسلامی چیست؟ 💎 جامعه و تمدنی که در رأس آن جامعه خدا حکومت می کند. 💎 و قوانین خدایی است. 💎 حدود الهی در آن جامعه جاری می شود. 💎 عزل و نصب را خدا می کند. 💎 در این جامعه هرکه بخواهد خوب باشد می تواند خوب باشد. 📛 برخلاف جوامع غیر الهی و غیر اسلامی، که آدم های خوب و متدین نمی توانند به نحو کامل دینداری کنند؛ چرا که همۀ عوامل، انسان ها را از یاد خدا دور می کند. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🔶🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 | لحظه ای آرام نمی گرفت! 🔸️آیت الله العظمی علوی گرگانی‌ قدس‎سره: آیت الله مصباح یزدی لحظه‌ای آرام نمی‌گرفتند و شب و روز برای علم دین و آموزش شاگردانِ بیشتر، تلاش می‌کردند. ای کاش ایشان بیشتر در بین ما بودند تا از برکات و علم ایشان فیض و بهره می‌بردیم. ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ 📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴 علامه مصباح یزدی؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۱) ✍️ احمدحسین شریفی 🔻آیت‌الله مصباح یزدی همچون بسیاری از اندیشمندان اسلامی و حتی پاره‌ای از اندیشمندان غربی، به علوم انسانی موجود، نقد داشت و این علوم را نارسا و گرفتار کاستی‌های بی‌شمار می‌دانست و معتقد بود علوم انسانیِ کنونی در شناخت حقایق مربوط به انسان، ناتوان است. به مناسبت‌های مختلف در اطراف نقص‌ها و ضعف‌های علوم انسانی موجود سخن می‌گفت: ✔️اولاً: روش حاکم بر علوم انسانی غربی را روشی نارسا در دستیابی به مراد و مقصود می‌دانست. توضیح آنکه روش حاکم بر علوم انسانی موجود (یعنی روش تجربیِ کمّی، روش تجربی کیفی و روش تجربی تلفیقی) را در تحلیل و تبیین بسیاری از پدیده‌ها و کنش‌های انسانی ناکارآمد می‌شمرد؛ البته معتقد بود که غربی‌ها تا حدودی حق روش تجربی را ادا کرده و تلاش‌های گسترده‌ای در بهره‌گیری از این روش داشته‌اند. به همین دلیل، ایشان علوم انسانی موجود را به طور کلی کنار نمی‌زد، ولی آن را پرنقص‌ و نیازمند اصلاح و بلکه تغییر می‌دانست. ✔️ثانیاً: تأکید می‌کردند که علوم انسانی موجود مبتنی بر مبانی و اصول متافیزیکی نادرست است. برای نمونه، اصل «امکان تصادف» یا صدفه یکی از اصول بنیادین اندیشه داروینی است، درحالی‌که بر اساس فلسفه اسلامی، بطلان اصل تصادف، امری واضح و مبرهن است. در نتیجه وقتی این اصل و پایه تفکر داروینی را از او بگیریم و باطل کنیم، شالوده نظریۀ تکامل فرو می‌ریزد و به نتیجه نمی‌رسد؛ زیرا روشن است که اگر نظریه‌ای مبتنی بر مبنایی نادرست باشد، با ابطال مبنا، آن نظریه هم باطل می‌شود. ✔️و ثالثاً: معتقد بودند بسیاری از توصیه‌های علوم انسانی کنونی با ارزش‌های اسلامی،‌ ناهمخوان، ناسازگار و در تهافت‌اند. توضیح آنکه ایشان علوم انسانی را به دو بخش تقسیم می‌کرد: «علوم انسانی توصیفی» و «علوم انسانیِ توصیه‌ای». پاره‌ای از مبانی علوم انسانی توصیفی را در تعارض با مبانی اسلامی می‌دانست و البته تعارض علوم انسانی توصیه‌ای با ارزش‌های اسلامی را بسیار بیشتر و پررنگ‌تر می‌شمرد. 🔻ایشان برای اسلامی‌سازی علوم انسانی انجام سه کار عمده را به صورت هم‌زمان لازم می‌دانست و خود نیز در حد توان به انجام آن‌ها همت داشت: 🔸یک. در سطح معرفتی و بینشی، تبیین امکان تولید علم دینی، ضرورت آن و چگونگی آن را لازم می‌دانست. 🔸دو. در سطح تربیتی، بر تربیت معرفتی و اخلاقی کنش‌گرایان علم تأکید داشت؛ یعنی معتقد بود که تحول‌گرایی باید در میان استادان و دانشجویان و متون درسی و مراکز مربوط به علوم انسانی رخ دهد. ایشان برای این کار نیز برنامه‌هایی داشت؛ هم برنامه تحول اخلاقی‌ و معرفتی برای استادان و دانشجویان و هم برنامه تغییر و تحول در متون درسی. 🔸سه. بر ایجاد تحول در ساختارها، نظامات و برنامه‌های رسمی آموزشی در حوزه علوم انسانی تأکید داشت. 🔻در شماره‌های بعدی درباره هر کدام از این سه برنامه تحولی علامه مصباح یزدی توضیحاتی اجمالی بیان خواهم کنم. ان شاالله @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴علامه مصباح؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی(۲) 🖊 احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻علامه مصباح پس از اثبات «امکان و ضرورت اسلامی‌سازی علوم انسانی»، سه گام مهم را برای اسلامی‌سازی علوم انسانی برمی‌شمارد: گام نخست که بسیار بر آن تأکید داشتند، «نقد علوم انسانی موجود» است. شرط لازم برای برداشتن این گام را شناخت عمیق و دقیق نسبت به علوم انسانی موجود و آخرین دستاوردها و نظریه‌ها در علم مورد نظر می‌دانست. در روش نقد به پنج مرحله، توجه داشت: الف) نقد دستاوردها: یعنی نقد نتایج، پیامدها و محصولات نظریه‌های اقتصادی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و امثال آن. این نقد را می‌توان با همان روش‌های شناخته‌شده و مقبول میان اندیشمندان غربی هم انجام داد؛ یعنی با همان پیش‌فرض‌هایِ علوم انسانی و به روش تجربی و تحقیقات میدانی می‌توانیم نشان دهیم که این علوم، دستاوردهای مطلوبی نداشته‌اند. پاره‌ای از اندیشمندان غربی نیز چنین نقدهایی را بر علوم انسانی رایج وارد کرده‌اند و در این مرحله می‌توان از نقدهای آن‌ها نیز بهره گرفت. ب) نقد نظریه‌ها: یعنی نظریه‌های خاص روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، اقتصادی و امثال آن را با دقت، واکاوی و ارزیابی کنیم. این نقد را نیز می‌توان با همان روشِ درونیِ پذیرفته ‌شده خود غربی‌ها به سامان رساند؛ برای مثال در روان‌شناسی رفتارگرا نیز خودِ روان‌شناسان با روش تجربی و همان پیش‌فرض‌ها، تغییراتی در نگاه انسان‌شناسی پدید آورده، مدل‌های دیگری از روان‌شناسی (روان‌شناسی انسان‌گرا، روان‌شناسی تکاملی و...) را مطرح کرده‌اند. ج) نقد روش‌شناسی: مرحله سوم نقد، نقد روش‌‌شناسی علوم انسانی موجود است. روش‌شناسی حاکم بر علوم انسانی کنونی، روش تجربی است که می‌توان با مبانی معرفت‌شناسی و روش‌شناسی، آن را نقد کرد. روش تجربی، مفید اما ناکافی است. د. نقد مبانی: آیت‌‌الله مصباح تأکید بسیاری بر نقد مبانی علوم انسانی رایج داشتند. ایشان مبانی پنج‌گانه‌ای را ذکر می‌کردند و بر فهم آنها اصرار داشتند: مبانی معرفت‌شناسی، مبانی هستی‌شناسی، مبانی انسان‌شناسی، مبانی الهیاتی و مبانی ارزش‌شناسی. ایشان می‌فرمودند: می‌توانیم این پنج مبنا را در علوم انسانی موجود نقد کنیم. علوم انسانی موجود مبتنی بر فهمی از معرفت و جهان و انسان و دین‌اند که آن فهم قابل نقد است. هـ. نقد فلسفۀ رایج در علم موردنظر: پنجمین مرحله نقد، نقد فلسفه رایج در هر یک از علوم انسانی است. به عنوان مثال، برای نقد روان‌شناسی، لازم است فلسفه روان‌شناسی غربی را نقد کرد. و برای نقد جامعه‌شناسی باید به نقد فلسفه جامعه‌شناسی غربی پرداخت. 🔻ادامه دارد @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا