eitaa logo
اقتدار ولایی
918 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
عاشورا را بی بصیرت ها رقم زدند! @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 چرا حضرت عبّاس معامله نکرد؟! 🎙مرحوم آیت الله محی الدین حائری شیرازی
‏گویا رسم مردان اینست که در حضور امام تنهایش گذارند و پس ازشهادت مرثیه خوانش شوند این روزها خیلی ها را عزادار امام حسین (ع) می بینیم؛ اما آیا کسی هم به فکر تنهایی امام زمان (عج) هست؟ آیا او نیز همچون پدرانش تنها خواهد ماند؟ مواظب باشیم که در کربلای زندگی ‎ به دست ‎ تشنه لب شهید نشود @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا، تا قیام قیامت به همه مسلمانان این پیام را داد که جنگ و جهاد و فداکاری ایشان برای زنده نگه داشتن دین خدا و برپا داشتن نماز است. «»
⭕️حضور آیت الله رئیسی در نماز ظهر عاشورا 🔻رئیس‌جمهور با حضور در اجتماع عزاداران حسینی در جوار بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در نماز جماعت ظهر عاشورا شرکت کرد.
🔴برائت ناقص، فرار از وظیفه امروز ▪️«لعنت بر شمر و یزید» اگر به «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» منتهی نشود یعنی در کربلای امروز در خیمه نیستیم ▪️...و لحظه لحظه زندگی بشر امتداد کربلاست ▪️کسی که از خیمه حسین بیرون بماند راهی دیگر ندارد جز اینکه در شمار لشکر یزیدیان باشد. ✍حمیدرضا ابراهیمی @EqtedareVelaeii🇮🇷
🏴حادثه عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقى بماند، زینب کبری (سلام الله علیها) نگذاشت. 👈دو حرکت عمه ما انجام داد: ◾️ یک حرکت، حرکت بود به کوفه و شام و آن و آن بیانات که مایه افشاى حقایق شد. ◾️یک حرکت دیگر، آمدن به در بود؛ حالا اربعین اول یا دوم یا هرچه. این حرکت به معناى این است که نباید اجازه داد که انگیزه‌هاى خباثت آلودى که قصد دارند مقاطع عزیز و اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفق بشوند. ۹۳/۱۰/۱۷
💠واکنش توئیتر عربی Khamenei.ir به جنایات اخیر رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در غزه 💠 ️شمر امروز، نخست‌وزیرِ اسرائیل است. ما شمر را لعنت می‌کنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم؛ ما یزید و عبیدالله را لعنت می‌کنیم، برای اینکه با حاکمیت یزیدی، حاکمیت ظلمِ به مؤمنین در دنیا مقابله کنیم.
16.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ سخنی تکان‌دهنده از امام حسین (ع) ناراحت کننده‌تر از زخم‌های بدن مقدسش 🎙 «استاد شهید مطهری» «»
🔴⁉️ چرا ماهواره " خیام " توسط روسیه پرتاب شد ؟ 🔻ایران در سال گذشته با پرتاب ماهواره " نور ۲ " توسط ماهواره بر قاصد در تزریق ماهواره های ۵۰ کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین موفق عمل کرد 🔻در گامِ بعدی تزریق ماهواره های تا ۱۰۰ کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تا انتهای سال ۱۴۰۱ هدف گذاری شد . 🔻ماهواره بیش از ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد ، بنابر اعلامِ سازمان فضایی ایران به دلیلِ درصدِ بسیار بالایِ موفقیت پرتابگرِ سایوز ، پرتاب ماهواره به کشور روسیه واگذر شده است . 🔻 به خاطرِ ضریبِ اطمینانِ بالایِ پرتابگرِ ، بسیاری از کشورهایِ صاحبِ چرخه کاملِ فناوری فضایی که خود توانایی پرتابِ ماهواره را دارند نیز از روسی استفاده می کنند . @EqtedareVelaeii🇮🇷
🔴شاخصه‌های رسانه حسینی 🔻تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با روز خبرنگار در سال جاری یادآور ابعاد رسانه‌ای نهضت عاشورا و مسئولیت فعالان رسانه در پیروی از مکتب و نورانی حسینی است. اینکه رسانه تراز نهضت حسینی دارای چه ویژگی ‌هایی است و فعالان این عرصه چه مسئولیتی در سپهر رسانه‌ای دارند، مجالی مستوفا می ‌طلبد، اما در حوصله این نوشتار به برخی از مهم ‌ترین شاخصه ‌های رسانه عاشورایی تراز نهضت حسینی پرداخته خواهد شد: 1⃣ مسئولیت‌شناسی: اساس نهضت حسینی به مسئولیتی است که امام در قبال وضعیت جامعه اسلامی آن روز احساس می ‌نمود. رسانه حسینی به تأسی از سیره سیدالشهدا (ع) خود را در قبال آنچه در جامعه و دنیا می ‌گذرد مسئول می ‌داند و برای مواجهه منطقی و اثرگذار با چالش‌ها برنامه ‌ریزی و اقدام می‌کند. 2⃣ انقلابی‌گری: نهضت امام حسین (ع) یک حرکت انقلابی به ‌معنای اصیل کلمه بود و پیروان ایشان باید انقلابی باشند. انقلاب عاشورا در روز عاشورا پایان نیافت و اتفاقاً حضرت زینب کبری (س) پس از شهادت حضرت سیدالشهدا این راه را ادامه داد. رسانه حسینی نیز باید انقلابی باشد و از هر گونه محافظه‌کاری، جمود و ایستایی پرهیز کند. 3⃣ هدایت‌گری: چنانکه گفته‌اند امام حسین (ع) مصباح‌ الهدی است و امام هادی است که خداوند عزوجل می‌ فرماید: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّه یهْدُونَ بِأَمْرِنَا». رسانه حسینی نیز وظیفه خود را هدایت ابنای بشر می ‌داند و علاوه بر دنیا، برای عقبای آنان تکلیف دارد. رسانه عاشورایی نمی ‌تواند با این توجیه که «ما مسئول بهشت بردن کسی نیستیم» چشم خود را بر انحرافات فرهنگی و اجتماعی ببندد و سکوت اختیار کند. 4⃣ امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر: حضرت اباعبدالله (ع) فلسفه قیام خود را «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» معرفی می ‌کنند و اصولاً فلسفه اصلی رسانه حسینی نیز چنین است. مخاطب این امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر هم مردم ‌اند هم مسئولان. ارشاد هر کدام رافع ارشاد به دیگری نیست. هم باید جامعه را مخاطب قرار داد و برای اصلاح آن تلاش کرد و هم مسئولان و مدیران را و راه و چاه را بدان‌ها نشان داد. طبیعی است که اجرای این دو فریضه فراموش‌ شده مراتب و آدابی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. 5⃣ مبارزه با مستکبران: نوک اصلی پیکان مبارزه حضرت چه در طول قیام و حتی بعد از واقعه کربلا، در قبال مستکبران آن روز یعنی دستگاه فاسد اموی و یزید بود و الگوی نهضت حسینی، مقاومت در برابر نظام سلطه و مستکبران در هر زمان است. رسانه حسینی نیز در برابر استکبار و سلطه ‌گران موضع دارد و مبارزه با آن را رسالت خود می ‌داند. جنس مبارزه رسانه با نظام سلطه از سنخ و سیاق رسانه‌ای است، از این ‌رو رسانه عاشورایی، استکبار را به‌خوبی می ‌شناسد و به مخاطبان خود معرفی می‌کند و می‌ شناساند؛ نقشه ‌های شوم مستکبران را افشا می‌کند، نقاب از چهره عوامل و پادو های نفوذی دشمن می ‌اندازد و از مبارزه با استکبار شرمسار نیست. ✍️ محمد جواد اخوان @EqtedareVelaeii🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم ⬅️ تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای: 🖊 نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای قیام کرد؛ امام حسین (ع) هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن ، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو را داشت؛ پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند!! 🖊هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک عظیم از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد!! 🖊دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی ، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را 180 عوض می‌کنند؛ آن حکم، حکمِ و ، یا به‌تعبیرِ امروز، است که مربوط به و است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است؛ مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی شد و این انحراف، به‌جایی رسید که #اسلام بود، تکلیف چیست؟! 🖊 افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که و برای انجامِ آن، باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که ندارد و نمی‌بخشد، نکرده است؛ البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که در پی نباشد، بلکه غرض این است که ، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند؛ ، این را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است؛ در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست؛ ازاین‎‌رو، ، پرتوی از ست، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی! 🖊 در زمانِ امام حسین ( ع) هم بوجود آمد و هم پیدا شد؛ اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد؛ ، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد؛ ثانیاً، هم آماده است؛ یعنی ، طوری است که ممکن است امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند را دریابند؛ ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد! 🖊 امام حسین(ع) قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است! 🖊آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: ➖وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ ➖دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. ➖وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ➖ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. ➖وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ ➖و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم