📎 وقایع ۱۰ فروردین
#شمسی
🗓 سال ۱٣۱٣
📌 درگذشت آیتالله محمدباقر #قائنی_بیرجندی فقیه، رجالی و متکلم، قاضی و نویسنده کبریت احمر.
🗓 سال ۱۳٣۱
📌 درگذشت آیتالله سید محسن #امین فقیه، ادیب، شرححال نگار و نویسنده اعیان الشیعه کتابی در معرفی ائمه و عالمان شیعه.
🗓 سال ۱۳۴۰
📌 درگذشت آیتالله سید حسین #بروجردی، زعیم حوزه علمیه قم و مرجع عام شیعیان جهان.
📎 وقایع ٨ رمضان
#قمری
🗓 سال ۱٣٣٧
📌 درگذشت آیتالله میرزا مصطفی #مجتهد_تبریزی عالم و شاعر اهل تبریز
🗓 سال ۱٣۴۶
📌 ولادت آیتالله سید موسی #شبیری_زنجانی از مراجع تقلید ساکن در قم.
@Taghvim_Olama | تقویم علماء
هدایت شده از فقه الشیعة
كتاب اجتماع الأمر والنهي
للعلامةالسيدمحمدكاظم الطباطبائي اليزدي
تحقيق الحاج آقا حسين حلبيان الإصفهاني
#فقه_أهل_البيت_عليهم_السلام
#فقه_الشيعة
#أصول_فقه_الشيعة
#أصول_الفقه
#اجتماع_الأمر_والنهي
Agreement of command and prohibition
Compiled by:
al-Sayid Muhammad Kazem al-Tabatabaei al-Yazdi
Research by:
al-Haj Hussain Halabian
al-Isfahani
@FEQH_AL_SHIA
هدایت شده از فقه الشیعة
اجتماع الأمر والنهي.pdf
4.17M
كتاب اجتماع الأمر والنهي
للعلامةالسيدمحمدكاظم الطباطبائي اليزدي
تحقيق الحاج آقا حسين حلبيان الإصفهاني
#فقه_أهل_البيت_عليهم_السلام
#فقه_الشيعة
#أصول_فقه_الشيعة
#أصول_الفقه
#اجتماع_الأمر_والنهي
Agreement of command and prohibition
Compiled by:
al-Sayid Muhammad Kazem al-Tabatabaei al-Yazdi
Research by:
al-Haj Hussain Halabian
al-Isfahani
@FEQH_AL_SHIA
06- گفتمان معرفت 6 - نقش حمل بر متعارف در استنباط فقهی - جلسه اول - استاد سید جواد شبیری زنجانی.mp3
36.11M
💠نقش حمل بر متعارف در استنباط فقهی (1)
🔹استاد سید جواد شبیری زنجانی
🔻مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس
📽 لینک پخش زنده
🔸 تلگرام 🔸 ایتا
🌐 وب سایت
👤 (تلگرام) ارتباط با ما (ایتا)
📎 وقایع ۲۶ فروردین
#شمسی
🗓 سال ۱۳۲۵
📌 درگذشت آیتالله محمدتقی #بافقی از عالمان شیعه در قرن ۱۴ قمری است که نقش مهمی در تاسیس حوزه علمیه قم داشت.
📎 وقایع ٢۴ رمضان
#قمری
🗓 سال ۱۴۱۳
📌 درگذشت حجتالاسلام محمدعلی #عطار_هروی معروف به آخوند عطار، خوشنویس و کتیبهنگار شیعه افغانستانی.
@Taghvim_Olama | تقویم علماء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سید_ابوالقاسم_خویی
#دروس_حوزوی
#درس_خارج
🍃 کلیپی قدیمی از:
#درس_عربی_مرحوم_آیت_الله_سید_ابوالقاسم_خویی_در_نجف_اشرف
🔻 دربارهی مرحوم آقای خویی، اینمطالب رو در تلگرامِ ما ببینید..
➖ مطلب اول
➖ مطلب دوم
➖ مطلب سوم
➖ مطلب چهارم
➖ مطلب پنجم
🔻 نجف اشرف، قسمتی از درس خارج معظمله
🔻 کلیپ قدیمی، حدود ۳۰ سال قبل
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
هدایت شده از فقه اهل البیت علیهم السلام
4_5958709494711061705_230506_161406.pdf
1.15M
رسالة في مقدمة الواجب
للشيخ محمد باقر السبزواري
الملقّب بشيخ الإسلام و المحقّق السبزواري
تحقيق الحاج آقا حسين حلبیان الإصفهاني
مجلة تراثنا العدد ١٥٦
السنة التاسعة والثلاثون
https://eitaa.com/FeqhoAhlelbayt
هدایت شده از فقه اهل البیت علیهم السلام
کتاب الحلبي
مسند عبيد الله بن علي الحلبي
إعداد: السيد محمد الموسوي بهرام آبادي
https://eitaa.com/FeqhoAhlelbayt
https://c-karbala.com/ar/center-news/8834
هدایت شده از فقه اهل البیت علیهم السلام
کتاب الحلبي
مسند عبيد الله بن علي الحلبي
إعداد: السيد محمد الموسوي بهرام آبادي
https://eitaa.com/FeqhoAhlelbayt
https://c-karbala.com/ar/asasasas/8835
#روش_شناسی
#امام_خمینی
💠 روش امام خمینی (ره) در تحقیق و تدریس:
🔹 خصلت امام خمینی (ره) در تدریس و تدوین هر یک از علوم اسلامی، این بود که نظرات علمای بزرگ همان علم را نقد و #بررسی دقیق می کرد و همچنین شاگردان کلاس درسش را به #اشکال_کردن وا میداشت. ایشان کلاس ساکت را نمیپسندید و نسبت به سکوت شاگردانش #اعتراض میکرد.
🔸 حتی زمانی که شاگردانش نوشته های درسی خود را به ایشان عرضه می کردند تا ملاحظه نمایند، اگر در انتهای مطالب اشکالی از شاگرد بر استادش وجود نداشت آن را #نمیپسندید و میفرمود: اینها فایده ای ندارند.
🔸 ایشان برای تدریس، به #شرح های مختلف رجوع #نمیکرد، و میفرمود: باید درباره مطالب، خودم #بیندیشم و بعد تدریس یا تدوین کنم. به سبب همین تفکر، تتبع و تحقیقی که پشتوانه تدریس و تدوین ایشان بود، موجب گردید که ایشان غالباً مطالب نو و تازه ای از خود ارائه کنند.
🔹 ایشان بر خلاف نظر علمای گذشته که برای هر یک از علوم موضوع واحدی قائل بودند، میفرمود: نیازی نیست که هر یک از علوم موضوع واحدی داشته باشد، بلکه میتواند دارای چند موضوع باشد. و برای تمیز علوم از همدیگر، هدف و غایت علوم را کافی می انست؛ و در تعریف علم اصول، نظر بزرگان این فن را قبول نکرده و #تعریف_جدیدی از آن ارائه نمودند.
📚 تهذیب الأصول، آیت الله سبحانی، ص 1120؛
خاطرات استاد خاتم یزدی، ص 85.
👈 نکات #اجتهادی بیشتر را از این طریق دنبال کنید:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341
🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
🔺 کتاب «لُمعه» را در واقع خراسانیها به وجود آوردند
✔️رهبر انقلاب در دیدار ستاد مرکزی کنگرهی ملی شهدای سبزوار و نیشابور: شرح کتاب لمعهی دمشقیّه، کتاب درسی امروز طلبههای ما است. اصلاً خود کتاب لمعه به درخواست سبزواریها نوشته شده. سبزواریها در زمان سربداران نامه نوشتند به شهید اوّل در شام، گفتند: آقا ما حکومت تشکیل دادهایم، شما بیایید اینجا بمانید. شهید گفت: من نمیتوانم بیایم امّا این کتاب را برایتان میفرستم. لمعه را در واقع خراسانیها به وجود آوردند. امروز شرح این کتاب بعد از پانصد ششصد سال جزو کتابهای درسی ما است؛ اینها چیزهای کمی است؟ اینها چیزهای کوچکی است؟ اینها شناسنامهی این شهرهای شما [نشابور و سبزوار] است.
🆔 @feghh_osoul