eitaa logo
فداییان اسلام قم
248 دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
9.5هزار ویدیو
109 فایل
#انقلاب‌اسلامی به عنوان یک نقطه عطف درتاریخ اسلام، در طول حیات خود ازالگوهای برجسته چون #فداییان‌اسلام به رهبری #شهید‌نواب‌صفوی بهره برده است. امید است در #نظام‌انقلابی و تداوم آن ازنقش آگاهانه و خالصانه آنان درمقابل ظلم و استکبار الهام بگیریم. @Gorzin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 امروز حفظ تشیع و ایران در حفظ جمهوری اسلامی است و حفظ ج.ا در لبیک به سخنان آقا در میدان عمل است نه شعار. 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
هدایت شده از فدائیان اسلام
در متن گزارش منظور از مادر محترم حسام نواب صفوی است که هیچکدام نسبتی فامیلی سببی یا نسبی با شهید نواب‌‌ ندارند ، ان شهید عالیقدر قبل از شهادت تنها دو دختر بنامهای فاطمه متولد‌۱۳۲۹ حدود ۵ ساله و زهراء متولد‌۱۳۳۲ دوسال ونیمه و‌ دختر سوم شهید خانم معصومه معروف به صدیقه متولد ۱۳۳۵ داشته است که بعد از شهادت پدر به دنیا آمده .همگی با نام فامیل میر لوحی که فامیل اصلی‌شهید نواب نیز هست میباشند ، البته دختر بزرگ ایشان به دلائلی از فامیل نواب صفوی نیز استفاده نموده است سید داماد شهید و همسر صدیقه میر لوحی @sayyedmojtabanavvabesafavi
هدایت شده از فدائیان اسلام
تصویر نامه دستخط صمیمانه ومحبت آمیز مرحوم قدس الله سره صاحب مجموعه ارزشمند به مرحوم پدرم رضوان الله تعالی علیه در سال 1336 شمسی (5 محرم 1375 قمری) که تازه جلد دهم الغدیر را شروع به چاپ نموده و برای شروع به چاپ جلد یازدهم پس از اخر ماه صفر ابراز امیدواری کرده اند . اصل این مکاتبه تقدیم گردیده است . " " ایتا @sayyedmahmoodziaie سروش sapp.ir/khatkhatihayeman
هدایت شده از فدائیان اسلام
هدایت شده از فدائیان اسلام
✅ اذانی که خاموش شد 🔴 برشی از کتاب شولای شهادت از لحظات پیش از شهادت نواب صفوی و یارانش ◀️ سحرگاه یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۳۴ نواب صفوی و یاران باوفایش را از لشکر ۱ پیاده به لشکر ۲ زرهی بردند. وسایل شخصی آنان را جمع کردند. نواب با خوشحالی به یارانش فرمود: «به خدا قسم با همین لباس شهید می‌شوم.» سپس برای آخرین مرتبه دوستانش را یکی‌یکی در آغوش کشید. آنها را به سلولهای انفرادی بردند تا صبح هنگام آنها را به جوخه‌های اعدام ببندند. ◀️ صبح، نواب و یارانش را از سلول به طرف جوخه‌های اعدام حرکت دادند. سید محمد واحدی فریاد می‌زد: «الله اکبر، الله اکبر.» مامورین جلوی دهانش را گرفتند. نواب تقاضای آب برای غسل شهادت کرد. آب سرد در اختیارش گذاشتند. نواب با عصبانیت فریاد زد: «اگر آب، گرم نباشد رنگ‌ ما می‌پرد و تو و امثال تو فکر می‌کنید ما ترسیده‌ایم. اما مهم نیست، خدا آگاه است که لحظه به لحظه اشتیاق ما به شهادت بیشتر می‌شود.» بعد فریاد زد: «خلیلم، محمدم، مظفرم زودتر آماده شوید، زودتر غسل شهادت کنید. امشب جده‌ام فاطمه زهرا سلام الله علیها منتظر ماست.» ◀️ پس از تمام شدن نماز به موعظه ماموران پرداخت و گفت: «چند روزه‌ی دنیا به زودی می‌گذرد. کاری کنید که در جهان دیگر در برابر آفریدگارتان شرمنده نباشید. شما به دستور شاه ستمگر، ما را شهید می‌کنید ولی طولی نمی‌کشد که همگی از این کردار زشت پشیمان می‌شوید. آن روزها پشیمانی دیگر سودی ندارد...» هر چه لحظه شهادت نزدیک تر می‌شد، چهره نواب برافروخته‌تر می‌شد. هر کدام از یاران، ذکرگویان و آرام قدم برمی‌داشتند. وقتی کنار جوخه‌های اعدام ایستادند، نواب با صلابت هر چه تمام نگاهی به من مامورین اعدام کرد و گفت: «ما شهید می‌شویم، اما بدانید از هر قطره خون ما مجاهدی تربیت خواهد شد و ایران را اسلامی خواهند کرد.» 🚩🚩🚩 ◀️ در همین هنگام یکی از مامورین به نواب نزدیک شد و پارچه سیاهی به او داد تا روی چشم هایش ببند. نواب با صدایی آرام گفت: «لازم نیست. می‌خواهیم با چشم باز به استقبال شهادت برویم و با چشم باز با خدا و نیاکان بزرگوار خود روبرو شویم.» سپس به یاران باوفایش گفت: «بچه‌ها به زودی به دیدار امامی عزیز می‌رویم. همزمان با هم اذان بگویید تا اینها فکر نکنند ما ترسیده‌ایم، شاد باشید به زودی امامان‌مان را می‌بینیم.» آهنگ تکبیر اذان، فضا را آکنده نمود. ناگهان صدای غرش سلاح‌های مرگبار ستم پیشگان، صدای اذان را خاموش کرد. مسجد جامع غدیر خم @masjed_ghadirkhom @sayyedmojtabanavvabesafavi
💠 حجاب حرف خدا ✅سیره امامین انقلاب بیداری مردم و مطالبه عمومی / قیامی به رنگ خدا برای مقابله با «فتنه تغلب» اسفند ! ✍دکتر حسن بیارجمندی پروژه ده ساله تغییر ایران و ایرانی بعد از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در 25 شهریور سال 94 و یک ماه بعد آن در مجله تایم با یک طرح جلد معنادار و گزارشی هدفمند تحت عنوان ایران 2025 افشا شد. تمرکز اصلی این پروژه از عکس روی جلد مجله یعنی دختران جوان و همچنین محتوی آن با تاکید کلی بر قشر جوان ، پوشش نسل جوان و زنان و همچنین تعریف نقش فرهنگ غربی کاملا پیدا بود. در طول این ۷سال گذشته براساس همین هدفگذاری اصلی و محورهای مورد اشاره گزارش مجله تایم در یک فضای نبرد فرهنگی پنج بعدی(شناختی و ادراکی)در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی؛ شاهد یک عملیات مهندسی ویژه تغییر ایران و ایرانی با تاکید بر اصل حجاب بودیم و همچنان ادامه دارد. اصل حجاب با توجه به ریشه تاریخی _فرهنگی و دینی و مذهبی آن در بیش از ۸۳ درصد بانوان مورد پذیرش است اما در همین اکثریت در خصوص نوع و کیفیت آن سلایق و نظراتی وجود دارد؛ بدون اینکه اصل حجاب انکار شود. اما در ۷سال گذشته همان طراحان عملیات مهندسی ویژه از همین بستر اختلاف سلایق طبیعی در بین معتقدین به اصل حجاب با ماشین جنگی شبکه های اجتماعی غربی و الگوریتم های حباب ساز اطلاعات آن تحت دو قطبی های کاذب احساسی و عاطفی،کشف حجاب های پولی و سیاسی و امنیتی فرقه ای ، عادی سازی کشف حجاب ها در پروفایل ها ، پیج ها و شرطی سازی های متاثر از تیک خوردن های رباتیک و هورمونی دوپامینی، شیوع آن در منطقه ۴درصدی فیس وب ؛ تصویر اغواگرانه از یک جامعه کشف حجاب کرده در منطقه خودمختار (نظریه مانوئل کاستلز )ساخت و در عملیات مهندسی نهایی به فضای فیزیکی و آشوب های ریزومی پاییز ۱۴۰۱ کشانده شد. بعد از فروکش بخشی از آشوب های یاد شده ؛اکنون شاهد حرکت خزنده و تدریجی ریزوم هایی از جنس عملیات مهندسی ۵۷_۶۳ که از اسفند ۵۷کلید خورد _هستیم که می توان چشم انداز آن را در نوروز و روز طبیعت و شروع شدن فصل گرما از هم اکنون ارزیابی و تحلیل نمود. یک علامت سوال بزرگ و چرا در برابر این وضعیت کنونی، پیشروی همه هست و البته توام با ابهام و دغدغه مندی های فراوان جامعه متدین؛ و آن اینکه چرا با این هنجار شکنان و نقض کنندگان حرف خدا برخورد نمی شود!؟آیا به زعم تئوریسین داخلی این جریان قرار است مثل قانون منع بکارگیری ماهواره باشد اما بدان عمل نشود!؟ مسلم است که این قیاس درستی نیست و حجاب که حرف خداست هرگز روی زمین نخواهند ماند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی امر فرمودند مردم ایران اسلامی نخواهند گذاشت این حرف خدا روی زمین بماند. وقتی به وقایع اسفند سال ۵۷ و تحرکات مادران همین عناصر در راهپیمایی های محدود علیه حجاب در چارچوب عملیات مهندسی بخوبی می نگریم ؛ نه تنها در این موضوع بلکه در تمام پدیده های اجتماعی و فرهنگی؛ امام امت همواره از اصل بیداری مردم و وحدت کلمه آنان و حضور نمایانی به رنگ خدا برای روی زمین نماندن حرف خدا بهره برده است؛سیره ای الهی_مردمی(مردم سالاری دینی) که در تمام طول زعامت امام خامنه ای بدان عمل شده است و این پدیده هم مستثنی نیست. یک جمع اقلیت با سوء استفاده از فضای کنونی و خلاهای ارادی (جهان تردید زده و جنگ اراده ها) و اداری بوروکرات زده ؛در حال ساخت روایت های تصویری و عادی از کشف حجاب هستند و روایتگری های نمایان پررنگ و وایرال آن در فضای زیست مجازی را دنبال می کنند تا یک «فتنه تغلب» دیگری را رقم بزنند.ما در روزهای آینده و ماه آینده به حضور نمایان تر و هوشمندانه تر و فکورانه تر زنان با ایمان و مردان با غیرت در عرصه های میدانی داریم. بسم الله
جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی با سخنرانی شخصیتهای حوزوی،لشکری و کشوری و برنامه های متنوع دیگر از چهارشنبه ۱۲ بهمن به مدت ده شب
37.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 ‼️ | ☘ بعد از یک فصل اغتشاشگری و جنگ شناختی بین المللی ، حالا در وسط زمستان به نظاره بنشینید رویش هزاران گل و چندهزاری و بی نظیر نوجوانان دهه هشتادی و نودی در اجتماع در قلب کویر در شهرستان (خراسان جنوبی) با اجرای سرود سلام فرمانده توسط حاج ابوذر این عشق و این اشک ها الهی است 🦋يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿۸﴾ 🔸مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد (۸) 🌴 کور شود هر آنکه نتواند این عشق به مولاصاحب الزمان (عج) را ببیند 🖌 ✔️دریافت فایل باکیفیت از طریق لینک زیر: 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://aparat.com/v/3ijhm [ : کانال برادر سلطانزاده] ➖➖➖➖➖➖➖➖ ☘️ «عمار۱۱۰» : پاتوق ۱۶ هزارنفری نخبگان سیاسی در ایتا و تلگرام اینجاست👇 🆔 | http://eitaa.com/joinchat/3792175104C0f37687892
🔻سه خاطره از امام خمینی دربارۀ نواب‌صفوی: آقا از این سیّد حمایت کنید! ۱. ‏‏«از وقایعی که در زمان حیات آیت‌الله بروجردی روی داد، دستگیری و محاکمۀ فداییان اسلام در آذرماه ۱۳۳۴ بود. گرچه همۀ قراین و شواهد حکایت از آن داشت که آنان به شهادت خواهند رسید، اما آیت‌الله بروجردی گمان می‌کرد که دولت، تنها به محاکمۀ آنان اکتفا خواهد کرد. لذا هیچ‌گونه اقدامی جهت تخفیف حکم دادگاه انجام نداد. ولی امام به دلیل اینکه حفظ مرجعیّت آیت‌الله بروجردی را شرعاً لازم می‌دانستند ـ لذا با موضع انتقادی و بعضاً پرخاشگرانۀ فدائیان اسلام نسبت به آیت‌الله بروجردی و بعداً آیت‌الله کاشانی، نمی‌توانستند موافق باشند، ولی سکوت را نیز در مقابل اعدام آنها جایز نمی‌دانستند ـ برای جلوگیری از اعدام آنها، شخصاً اقداماتی کردند. امام به حسب وظیفۀ شرعی خود، به سه نفر از رجال کشور (قائم‌مقام رفیع، بهبهانی و صدرالاشراف) که از اعتبار و وجاهت بیشتری برخوردار بودند، نامه‌های جداگانه‌ای نوشتند و با مقدّمه و ادلّه‌ای که آوردند از آنها خواستند مانع اعدام فداییان اسلام بشوند.»(حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی). ‏‏۲. «در جریان اعدام مرحوم شهید نواب صفوی، امام به منزل آیت‌الله بروجردی ـ رحمه‌الله‌علیه ـ تشریف برده بودند؛ برای اینکه آقای بروجردی در مقابل اعدام نواب صفوی، عکس‌العمل نشان بدهد. امام آن‌قدر ناراحت شده بودند که عمامه‌شان را بر زمین زده و گفته بودند که آقا از این سیّد حمایت کنید چون می‌خواهند اعدامش کنند. ـ گرچه آیت‌الله بروجردی به خاطر موانعی که تشخیص دادند موفق نشدند جلوی اعدام مرحوم نواب را بگیرند و شاه خائن آن سیّد مظلوم را شهید نمود ـ امام اگر در همان موقع می‌آمدند بیرون و داد می‌زدند، خلاف شرع کرده بودند. درست است که ‎‏می‌خواستند نواب را اعدام کنند، اما نگهداری احترام آیت‌الله بروجردی که فقیه عادل و مرجع تقلید روز بود از نگهداری نواب هم مهم‌تر بود. خواسته‌شان این بود که او را تقویّت کنند، ولی حکم خدا را رعایت کردند.»(حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا فاکر یزدی). ۳. «‏‏در قضیۀ اعدام شهید نواب صفوی و سایر اعضای فداییان اسلام، امام از مرحوم آقای بروجردی و مراجع دلخور شدند که چرا موضع تندی بر علیه دستگاه شاه نگرفته‌اند و اینها را نجات ندادند. امام در این قضیه، خیلی صدمۀ روحی خوردند. در آن اوضاع و احوال از دید متحجّرین، مبارزه با شاه ننگ بود. آنها استدلال می‌کردند حالا که بناست یک روحانی اعدام بشود لباس روحانی را از تن او در بیاورید که به مقام روحانیّتش اهانت نشود. ولی درست نقطۀ مقابل، تفکّر امام بود که اعتقاد داشتند روحانی باید با کسوت مقدّس روحانیّت شهید بشود تا مردم بفهمند و آگاه بشوند که اینها در صحنه هستند.»(حجت‌الاسلام و المسلمین سیّداحمد خمینی). 🖇 به نقل از کتاب: برداشت‌هایی از سیرۀ امام خمینی، ج۵، تهران: مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی. صص۲۹-۳۰. قابل مشاهده در: http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_61273/ ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، حاشیه: این همه "حسّاسیّت" و "اهتمام" امام خمینی به چه سبب بود؟ چرا ایشان در این حد، به دنبال جلوگیری از اعدام نواب‌صفوی بود؟ تحلیل ایشان از انگیزۀ حکومت پهلوی در این زمینه چه بود؟ آیا امام خمینی تصوّر می‌کرد که این خطّ‌شکنی، زنجیره‌ای از رویدادهای ناخوشایند را در پی خواهد داشت؟ چرا "بزرگان" با امام خمینی همراهی نکردند و همچون ایشان، برآشفته و مصمّم نبودند؟ چرا ایشان در این معرکه، "تنها" ماند؟ چرا با وجود عرضۀ تشخیص خویش، نتوانست دیگران را به مقاومت و بازدارندگی، "متقاعد" کند؟ ایشان چه می‌دید که دیگران نمی‌دیدند؟ ریشۀ "شکاف تحلیلی" میان امام خمینی و دیگران چه بود؟ و اگر بزرگان برمی‌خاستند و یکپارچه به دفاع از نواب‌صفوی می‌پرداختند، "تاریخ" چگونه رقم می‌خورد؟ آری، تاریخ، مسأله‌های همیشگی دارد: "قدرت تحلیلِ عینی" ... "عمل اجتماعیِ به‌هنگام" ... "مقاومتِ بازدارنده" ... "همگرایی در جبهۀ خودی" ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از فدائیان اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 جانم نواب صفوی ! 🔹 نه ما مثل هم نیستیم ! ♻️👇🏻 @tahlil30yasi پینوشت‌ : ۱_ نماد ایستادگی جماعت ضد انقلاب برانداز ، توماج صالحی بعد از اولین سیلی ! دست بوسم ! ۲_ و سایر و قرآن شیران بیشه ولایت ، در لحظه با گردنی افراخته : آب گرم بیاورید تا کنیم با آب سرد ممکنست رنگمان بپرد و شما خیال کنید ما ترسیده ایم ! چشمانمان را نبندید ، میخواهیم با چشمان باز به استقبال شهادت برویم ! الله اکبر ! از این همه عظمت و ایمان ! @sayyedmojtabanavvabesafavi