کانون طه آبپخش
📍صدای مردم آبپخش بررسی میکند:
پایان زودهنگام عمر شعارهای مدعیان شفافیت و تخصص!
🔶 برای کسانی که اولین مصاحبه شهردار شهر آبپخش را به خاطر دارند، تلاش ایشان برای به تصویر کشیدن فردی کارشناس و معتقد به اصول شفافیت، مشخص و محرز بود؛ به این شکل که خود را شهرداریچی و معتقد به شفافیت سیستمی معرفی نمود.
🔻 اما در کمتر از یکماه از شروع به کار ایشان، مطابق رویه مرسوم در گذشته و بدون توجه به جایگاه شورا و بدون اخذ مصوبه، اقدام به اجرای پروژههایی کردند که نمیتوان از ثمرهی این شیوه اقدامات، گسترش زمینه فساد و پنهانکاری و عدم توجه به قانون و تضییع بیت المال را متصور نبود.
🔻 از جمله مشخص ترین این پروژهها، اجرای پروژه خط کشی معابر است که ظرف مدت کمتر از ۱۰ روز پس از اجرا، کمرنگ و بعضاً ناپدید و این اتفاق موجب شکل گیری برخی سوالات مشخص در اذهان عمومی شد!
🔸 به دنبال پیگیری های صورت گرفته در این راستا، برخی از اعضای شورای شهر از جزییات این پروژه اظهار بیاطلاعی کردند و متاسفانه از اقدام بدون مصوبه شهردار در این پروژه و دیگر پروژهها خبر دادند.
🔸به دنبال این اخبار و شائبه فساد در این پروژه، صدای مردم آبپخش از شهردارمحترم انتشار اسناد این پروژه را مطالبه نمود؛ همچنین در واکنش به سوال یکی از شهروندان در جلسه ۴۸ ماه خدمت و ۴۸ ماه پاسخگویی، وعده انتشار اسناد را در حضور مردم مطرح کردند؛ اما برخلاف وعدههای خود تاکنون عملاً به عدم شفاف سازی در این پروژه پافشاری کردهاند!
🔻 آیا چنین کار غیر کارشناسی از جانب فردی که خود را شهرداریچی (آشنا به امور شهرداری) میخواند امری طبیعی است؟!
🔸آیا عدم انتشار اسناد و فاکتورهای خرید رنگ، به دلیل حمایت بی چون و چرای برخی از اعضای شورا از ایشان است؟!
🔸 آیا در خوشبینانهترین حالت، شهردار محترم بابت زیر سوال رفتن تخصص خود نگرانی دارند؟
🔸آیا در این پروژه، میان فاکتورهای موجود با واقعیت، اختلاف وجود دارد که شهردار محترم، چاره کار را در ادامه سکوت میبینند؟!
🔶 هر چند همراهی بیچون و چرای برخی از اعضای شورای شهر نیز در شکل گیری این رویه فسادزا موثر است،
اما ادامه سکوت شهردار محترم در پاسخگویی به مطالبات مردمی، به شائبههای ایجاد شده قوت میبخشد و امیدواریم ایشان با انتشار اسناد دقیق این پروژه به برخی سوالات و شائبههای موجود خاتمه دهند.
#فرهنگ_پاسخگویی
#شهرداری_آبپخش
#شفافیت
#رویه_فسادزا
https://www.instagram.com/p/CiAq-QDtgXE/
@Fahma_KanoonTaha
🔻 شهادت جوان بسیجی در شهرستان کازرون توسط نوجوان هتاک
🔹متأسفانه شب گذشته جوان بسیجی کازرونی به نام بهروز نبیئی، جانشین پایگاه مقاومت #بسیج ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مسجد صاحب الزمان در پیادهرو مقابل این مسجد بر اثر اصابت ضربات چاقو به شهادت رسید.
🔸به گفته اهالی #مسجد و مطلعین، جریان از سه ماه پیش آغاز شده بود که قاتل، جهت آزار و اذیت بسیجی های پایگاه مقاومت مسجد امام زمان(عج) و ناآرام کردن فضای پایگاه و مسجد، پس از ورود به مسجد، نسبت به خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام اهانت نموده و حتی در یک مورد خادم مسجد را نیز با چاقو تهدید کرده بود.
🔹شهید بهروز نبیئی جانشین پایگاه مقاومت ولی عصر(عج) مسجد صاحب الزمان پی در پی به دنبال آرام کردن فضا و #نصیحت این شخص بود و چندین بار مقابل مزاحمت این نوجوان قاتل را گرفت اما متاسفانه نصیحت ایشان در قاتل اثر نکرده و مجدداً اقدام به مزاحمت میکرد. قاتل در شب جمعه(۱۰ شهریور)، مصادف با شب شهادت حضرت رقیه(س) دگرباره با فحاشی به مقدسات، وارد مسجد شد که شهید نبیئی، با اقدام به #نهی_از_منکر، قاتل را برای آرام کردن فضا و نصیحت او به بیرون از مسجد هدایت میکند؛ اما متاسفانه از نیت شوم او با خبر نبوده و قاتل با ضربات چاقو این بسیجی هیئتی مخلص و فعال در عرصه فرهنگی را به شهادت میرساند.
🔸ساعاتی پس از این واقعه، قاتل ۱۵ ساله و همدستش با عملیات نیروی انتظامی دستگیر شدند.
#شهید_امربهمعروف_و_نهیازمنکر
#شهید_بهروز_نبیئی
@Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید امر به معروف، بهروز نبیئی پور (دقایقی قبل از شهادت)
تاریخ شهادت: ۱۴۰۱/۶/۱۰
محل شهادت: کازرون
نحوه شهادت: شخصی با مشروبش قصد ورود به هیئت داشته که شهید بهروز نبیئی پور به فرد مست تذکر می دهد و فرد مست با بطری شکسته به ایشون حمله ور می شود...
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
✨زیارت حضرت صاحب الزّمان(عج) در روز جمعه ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ، السّ
✨زیارت حضرت رسول اکرم(ص) در روز شنبه
أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیک لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُهُ وَ أَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالاتِ رَبِّک وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِالْحِکمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ أَدَّیتَ الَّذِی عَلَیک مِنَ الْحَقِّ وَ أَنَّک قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِینَ وَ غَلُظْتَ عَلَی الْکافِرِینَ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصا حَتَّی أَتَاک الْیقِینُ فَبَلَغَ اللَّهُ بِک أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُکرَّمِینَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی اسْتَنْقَذَنَا بِک مِنَ الشِّرْک وَ الضَّلالِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ صَلَوَاتِک وَ صَلَوَاتِ مَلائِکتِک وَ أَنْبِیائِک وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عِبَادِک الصَّالِحِینَ وَ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ وَ مَنْ سَبَّحَ لَک یا رَبَّ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَ رَسُولِک وَ نَبِیک وَ أَمِینِک وَ نَجِیبِک وَ حَبِیبِک وَ صَفِیک وَ صِفْوَتِک وَ خَاصَّتِک وَ خَالِصَتِک وَ خِیرَتِک مِنْ خَلْقِک وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِیلَةَ وَ الْوَسِیلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفِیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقَاما مَحْمُودا یغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ اللَّهُمَّ إِنَّک قُلْتَ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوک فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابا رَحِیما إِلَهِی فَقَدْ أَتَیتُ نَبِیک مُسْتَغْفِرا تَائِبا مِنْ ذُنُوبِی، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اغْفِرْهَا لِی یا سَیدَنَا أَتَوَجَّهُ بِک وَ بِأَهْلِ بَیتِک إِلَی اللَّهِ تَعَالَی رَبِّک وَ رَبِّی لِیغْفِرَ لِی، آنگاه سه بار بگو إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ سپس بگو: أُصِبْنَا بِک یا حَبِیبَ قُلُوبِنَا فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِیبَةَ بِک حَیثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْی وَ حَیثُ فَقَدْنَاک فَإِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ یا سَیدَنَا یا رَسُولَ اللَّهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیک وَ عَلَی آلِ بَیتِک [الطَّیبِینَ] الطَّاهِرِینَ هَذَا یوْمُ السَّبْتِ وَ هُوَ یوْمُک وَ أَنَا فِیهِ ضَیفُک وَ جَارُک فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی فَإِنَّک کرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَحْسِنْ ضِیافَتِی وَ أَجِرْنَا وَ أَحْسِنْ إِجَارَتَنَا بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَک وَ عِنْدَ آلِ بَیتِک وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ وَ بِمَا اسْتَوْدَعَکمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَکرَمُ الْأَکرَمِینَ السَّلامُ عَلَیک یا رَسُولَ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک یا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا خِیرَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا حَبِیبَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا صِفْوَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا أَمِینَ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّک قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ رَبِّک وَ عَبَدْتَهُ حَتَّی أَتَاک الْیقِینُ فَجَزَاک اللَّهُ یا رَسُولَ اللَّهِ أَفْضَلَ مَا جَزَی نَبِیا عَنْ أُمَّتِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مَا صَلَّیتَ عَلَی إِبْرَاهِیمَ وَ آلِ إِبْرَاهِیمَ إِنَّک حَمِیدٌ مَجِیدٌ.
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
🔔 مبانى صلح و سازش مسلمين 🌸🌿 ۷۴- و من حلف له (عليه السلام) كتبه بين ربيعة و اليمن و نقل من خط هشام
🔔 فرمان اطاعت به معاويه
🌸🌿
۷۵- و كتاب له (عليه السلام) إلى معاوية في أول ما بويع له ذكره الواقدي في كتاب "الجمل":
مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ إِلَى مُعَاوِيَةَ بْنِ أَبِي سُفْيَانَ أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ عَلِمْتَ إِعْذَارِي فِيكُمْ وَ إِعْرَاضِي عَنْكُمْ حَتَّى كَانَ مَا لَا بُدَّ مِنْهُ وَ لَا دَفْعَ لَهُ وَ الْحَدِيثُ طَوِيلٌ وَ الْكَلَامُ كَثِيرٌ وَ قَدْ أَدْبَرَ مَا أَدْبَرَ وَ أَقْبَلَ مَا أَقْبَلَ فَبَايِعْ مَنْ قِبَلَكَ وَ أَقْبِلْ إِلَيَّ فِي وَفْدٍ مِنْ أَصْحَابِكَ وَ السَّلَامُ.
نامه به معاويه در روزهاى آغازين بيعت، در سال ۳۶ هجرى كه واقدى در كتاب الجمل آن را آورد
از بنده خدا على امير مؤمنان، به معاويه بن ابى سفيان پس از ياد خدا و درود مى دانى كه من در باره شما معذور، و از آنچه در مدينه گذشت روى گردانم، تا شد آنچه كه بايد مى شد، و بازداشتن آن ممكن نبود. داستان طولانى و سخن فراوان است و گذشته ها گذشت، و آينده روى كرده است، تو و همراهانت بيعت كنيد، و با گروهى از يارانت نزد من بيا، با درود.
💕 #نهج_البلاغه_نامه_۷۵
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
#صحیفه_بخوانیم #دعا_برای_طلب_عفو_و_بخشش_از_گناهان_و_عیوب 🔰 فرازی از شانزدهمین دعای صحیفه سجادیه (۱۱
#صحیفه_بخوانیم
#دعا_برای_طلب_عفو_و_بخشش_از_گناهان_و_عیوب
🔰 فرازی از شانزدهمین دعای صحیفه سجادیه (۱۲)
🍃🍃🍃
🔸 وَ أَنْتَ الَّذِي لَا يُفْرِطُ فِي عِقَابِ مَنْ عَصَاهُ.
🔹 و تویی آنکه در کیفر کسی که از تو نافرمانی کرده، از اندازه نمیگذری.
📚 صحیفه سجادیه، دعای شانزدهم
🍃🍃🍃
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
#خاطرات_اربعین #به_سوی_جاده_آرزوها_۴ ام حیدر یکی از مبلغین حوزه نجف بود و هر روز صبح به مواکب نزدیک
#خاطرات_اربعین
#به_سوی_جاده_آرزوها_۵
باید ماندن در نجف را کوتاه میکردیم، به خواندن زیارت از صحن امام(ع) رضایت دادیم! سال اول به یادم آمد، هیچ تصوری از ضریح و جمعیت و... نداشتم! خود را مانند قطره در رود خروشان انداختم و با موج جمعیت پیش میرفتم و از کنار دیوارهای آیینهکاری میگذشتم. چیزی جز جمعیت نمیدیدم ناگهان احساس کردم امواج متلاطم، آرام گرفته و مثل اینکه خورشید این جمعیت طلوع کرده و همگی مانند گل آفتابگردان رو به نقطه نورانی کردهاند. ضریح مطهر امیرالمومنین(ع) را در قاب چشمانم مشاهده کردم! هنوز در شوک فشار جمعیت بودم که با دیدار ضریح، کام جانم شیرین شد. اشک شوق دیدار همچو ابر بهاری از دیدگانم جاری شد و از پشت پرده لرزان اشک به تماشای ضریح ایستادم.
زیبایی و شکوه ضریح مطهر، مرا سر جایم میخکوب کرده بود. گویی امام به شوق دیدار آغوش گشوده و زائران همچون پرندهای به سوی او پر کشیده بودند. اما ناگهان با یک موج سهمگین به گوشهای پرتاب شدم و با زحمت خود را به کنج خلوت کشاندم. آرامگاه ابوالائمه(ع) کنار دو پیامبر عظیمالشان حضرت آدم و نوح(ع) قرارداشت. اطراف ضریح را کتیبههای قلمکاری شده با آیات سوره ی دهر مزین کرده بود و از شکوه وصف ناپذیر خاندان مکرم نبی خدا(ص) و ویژگی ابرار و پاداش بهشتی خبر میداد. چند حدیث زیبا هم در مورد امام علی(ع) با خط زیبای نستعلیق به چشم میخورد. گلهای زیبای اطراف ضریح مانند پیچک مارپیچ و بالارونده راه را تا رسیدن به گلهای بهشتی پیموده بودند و عطر و بوی دلانگیزی داشتند.
✍️نجمه صالحی
#ادامه_دارد
#اربعین
#کربلا
#محرم
#یاحسین
#یازینب
@Fahma_KanoonTah
🔴 آیا برای من راه توبه باز است؟
♦️ هنگامی که اهلبیت(ع) وارد شام شدند پیرمردی به نزدیکی اهلبیت امام حسین علیهالسلام آمد و گفت: «خدا را شکر که شما را کشت و کشور را از مردان شما راحت کرد و امیرالمؤمنین را بر شما پیروز ساخت.»
🔴 امام سجاد(ع) به او فرمود: «پیرمرد! قرآن خواندهای؟» گفت: آری.
♦️ فرمود: آیا این آیه را میدانی: «قل لا اسئلکم علیه اجراً الّا المودَﺓ فی القربی؛ بگو جز مودّت خویشاوندان از شما مزدی نمیخواهم.»
♦️ گفت: «آری، خواندهام.» فرمود: «ای پیرمرد! ما همان «ذویالقربی» هستیم.»
♦️ آیا این آیه را خواندهای که: «و آت ذا القربی حقه؟ حق خویشاوندان را ادا کن.» گفت: خواندهام.
✅ فرمود: «ما همان «ذوالقربی» هستیم.
🔸 آیا این آیه را خواندهای «واعلموا انما غنمتم من شیء فان للّه خمسه و للرسول و لذی القربی؛ بدانید آنچه غنیمت به دست آوردید، خمس آن مال خدا و پیامبر و ذیالقربی است.» گفت: آری.
✅ حضرت فرمود: «پیرمرد! آن «ذیالقربی» ماییم.»
🔸 آیا این آیه را خواندهای: «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا؛ خداوند اراده کرده که پلیدی را از شما خاندان دور کند و شما را کاملاً پاک سازد.»
♦️ پیرمرد گفت: خواندهام. حضرت فرمود: «ما همان اهلبیتی هستیم که خداوند آیۀ پاکی را مخصوص ما ساخته است.»
♦️ راوی گوید: آن مرد ساکت ماند و از حرفی که زده بود پشیمان شد و گفت: «به خدا آیا شما همانهایید؟»
✅ امام سجاد(ع) فرمود: «به خدا بیتردید ما همانهاییم. به حق جدمان پیامبر خدا ما همانهاییم.»
♦️ آن مرد گریست. عمامهاش را از سر افکند، سر بهسوی آسمان گرفت و گفت: «خدایا من از دشمنانِ خاندان پیامبر، از جن و انس به درگاهت بیزاری میجویم. آنگاه گفت: آیا برای من راه توبه باز است؟»
♦️ فرمود: «آری، اگر توبه کنی خدا میپذیرد و با مایی. گفت: توبه کردم.»
♦️ این خبر به یزید رسید، دستور داد او را کشتند. [۱]
📚 پی نوشت:
۱. لهوف، ص ۲۱۱، مقتل خوارزمی، ج ۲، ص ۶۱
@Fahma_KanoonTaha
🔴 می شود در ساعات پایانی عمر هم عاقبت بخیر شد...
♦️«سعد بن حارث انصاری» و «ابو الحتوف حارث انصاری»، دو برادر کوفی و هر دو از خوارج بودند. این دو همراه عمربن سعد از کوفه برای جنگ با امام حسین به کربلا آمده و تا بعد از ظهر عاشورا نیز در سپاه کوفه بودند.
♦️ اما هنگامی که یاران امام علیه السلام به شهادت رسیدند، امام حسین علیه السلام فریاد بر آورد: «آیا کسی هست که ما را یاری کند؟» زنان و کودکان با شنیدن صدای امام علیه السلام به شیون و زاری پرداختند.
♦️سعد و برادرش، ابو الحتوف، که صدای امام و شیون اهل بیتش را شنیدند، ناگهان به خود آمدند و به گفتند: «این حسین، پسر دختر پیامبر(ص)، است و ما در روز قیامت از جدّ او امید شفاعت داریم، چگونه با او جنگ کنیم؟» آنگاه به حمایت از امام علیه السلام با سپاه کوفه به جنگ پرداختند. این دو برادر با شعار «لا حُکْمَ إلاّ لِلّهِ وَ لا طاعَةَ لِمَنْ عَصاهُ» یعنی همان شعار مشهور خوارج علیه امیرالمؤمنین(ع) به سپاه امام حسین(ع) پیوسته و با یزیدیان جنگیدند تا هر دو به شهادت رسیدند.
👆این اتفاق اشارات عجیبی دارد؛ اینکه صحرای کربلا، شهدایی با سابقه خوارج دارد و همگی شیعه به معنای مرسوم نبودند؛ اینکه این خوارج از بسیاری از شیعیان اسمی پیشی گرفتند؛ اینکه میشود در ساعات پایانی عمر هم عاقبت به خیر شد و به جبهه حق پیوست از جمله این اشارات است.
@Fahma_KanoonTaha